- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathulhu
addikt
válasz #45185024 #35750 üzenetére
Ez nem erdekes, hanem hulye kerdes,a z intel nem external fabot hasznal, hanem sajatot. Epp ezert merult fel otlet szinten, hogyha ennyire elcsusztak a 10 nanoval, lehet ott is egeszsegesebb lenne szetvalasztani a kettot, mint ahogy az AMD is csinalta. Az AMD meg ne vegye vissza a glofot, mert az csak felesleges teher az egesz. Igy tudnak menni a TSMC-hez, Samsunghoz is, mindig ahhoz, aki a legjobbat kinalja es nem az van, ha bukik a glofo (mondjuk a 3 nanojaval) akkor bukik az egesz AMD is.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #35752 üzenetére
Ha hasonló lenne, akkor 10 nm lenne ráírva és nem 7. Értsétek meg, hogy nem a gyártó dönti el, hogy milyen számot írhatnak a nanométer elé. Az ITRS végzi az osztályozást. A gyártó leadja a node igényelt paramétereit, ami egyébként több tucat adat, és az alapján az ITRS besorolja a node-ot egy osztályba. Ráadásul a 10 és a 7 nm között még van 8 nm is, tehát nem lehet azt mondani, hogy vagy 10 nm valami, vagy 7.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yutani
nagyúr
At the leading edge, foundries are ramping up 10nm/7nm. Intel’s 14nm process is roughly equivalent to 10nm from other foundries. Intel’s 10nm is similar to 7nm from GlobalFoundries and TSMC, as well as 8nm from Samsung.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #35754 üzenetére
Ezek tök jó cikkek, csak ha nem lenne annyi különbség ezek között, akkor az ITRS nem ismerné el őket más számú node-ként.
(#35755) Oliverda: Mire? Hogy az ITRS kategorizálja ezeket? Nem akarom elhinni, hogy ez neked újdonság. Ott az archívumotokban több Bizó Dani cikk, azokban van arról szó, hogy itt igazából semmi sem x nanométeres. Egyszerűen a gyártó specifikálja magának az adott node-ot, majd a specifikációt elküldi az ITRS-nek, hogy ők hitelesítsék azt. Addig mondhat a gyártó bármit rá, de csak akkor lesz x-y-z nm-es a node, ha az ITRS azt elismeri. Ami a leginkább számít az az M1 huzalok sűrűségének nagyjából a fele, de ez sem egyezik meg a nanométer elé írt számmal. Valójában semmi sem x-y-z nanométeres, ez csak egy osztályozás.
(#35757) cain69: Igen, bocs.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #35758 üzenetére
Nem végzik hanyagul a munkájukat, csak négy paraméternél sokkal többet vesznek számításba. Ezért létezik ez a szervezet, nélkülük mindenki azt írna az adott node-jára, amit csak akar. Nem lenne ellenőrzés, amivel ezek iparágilag igazolhatók. Ha nem tetszik a döntésük, akkor feléjük jelezd, hogy elégedetlen vagy azzal, ahogy ők ezeket a node-okat besorolják.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz Oliverda #35758 üzenetére
a technológia változott az idők folyamán. ezt az elnevezéstant még a 80/90es években találták ki, azóta meg történt egysmás a félvezetőiparban. pl. az intel nagyon agresszíven skálázta a gate hosszt. a finfet bevezetésével pedig már abszolút nem alkalmazható ez az ökölszabály az elnevezésre.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Jack@l
veterán
válasz Kristof93 #35745 üzenetére
A bemutatón HBCC volt, semmi extra. De mutathatnál videót is ahogy körbeforgatod egérrel azt a 3 gömböt.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Már megint nekem papolsz ,aki 10 éve követi pl a realtime ray meg path-tracing útját. Meséld már el légyszi, hogy hogyan fogod eltalálni annak a nézőpontból indított sugának az útjában levő háromszöget, ha nincs benne a vramban?
A dolgot fűszerezzük meg kicsit azzal hogy esetleg átlátszó vagy tükzöződő felületről van szó...@Kristof93: hiszek neked, bonyolult pár mp-es videót felvenni arról a blenderes ablakról
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #35764 üzenetére
Maga a VRAM nincs definiálva a Vega esetében. De ha mindenképpen akarod valahogy ezt definiálni, akkor gyakorlatilag a VRAM megegyezik a beállított caching szegmenssel. Na most ebbe a HBCC működése alapján, kifejezetten a professzionális driverben (mert a sima driver itt is különbözik) beletartozhat a GPU melletti memória, a rendszermemória, a helyi adattároló és a hálózati adattároló. Az egész egy csúszka a szoftverben, amit oda állítasz ahova akarsz, persze az elméleti limitekig bezárólag. Persze az igényelt adat a HBC-n belül lesz. Gyorsítótárazza. Ha nincs direkt támogatás a szoftverben, akkor pedig a HBC+rendszermemória lehet a HBCC szegmens.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Akkor minek kell vram egyáltalán a gpu-ra professszionális szegmensben, ha (szerinted)háttértárról is majdnem olyan gyorsan renderel, mint tisztán vramból?
Elég csak a prof driver meg ssd és teljesen mindegy hogy 4 vagy 16gb van a kártyán, mert eltürpül a hbcc/ssg méretéhez képest.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #35767 üzenetére
Cache. A GPU melletti memória ebben a rendszerben hasonlóan működik, ahogy a processzorok L3 gyorsítótára. Az SSG-nél pedig az SSD olyan, mint az Intelnek az eDRAM-ja, egy jó nagy, de L3-hoz képest azért jóval lassabb L4 gyorsítótár.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Elmagyaráznád akkor hogyan működik ez a cache?
Kezdjük onnan hogy fogsz egy random sugarat a szemből ami a monitor egyik rácspontján átmegy. Utána mi történik? A következő random sugárnál mi hogyan töltődik be? Jó lenne ezt időkkel, késleltetésekkel is alátámasztani. Ha jól emlékszem a pci express késleltetésekkel nagyon tisztában vagy.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Oliverda
félisten
válasz velizare #35761 üzenetére
Elsőként érdemes lenne tisztába tenni, hogy egyáltalán mi a fene az az ITRS:
The International Technology Roadmap for Semiconductors (ITRS) is a set of documents produced by a group of semiconductor industry experts. These experts are representative of the sponsoring organisations which include the Semiconductor Industry Associations of the United States, Europe, Japan, South Korea and Taiwan.
The documents produced carry this disclaimer: "The ITRS is devised and intended for technology assessment only and is without regard to any commercial considerations pertaining to individual products or equipment".
The documents represent best opinion on the directions of research and time-lines up to about 15 years into the future for the following areas of technology.
...
As of 2017, ITRS is no longer being updated. Its successor is the International Roadmap for Devices and Systems.
Egyszóval az ITRS-nek semmilyen kontrollja nincs a felett, hogy melyik gyártó minek nevezi el xy technológiáját. Sosem volt, és sosem lesz. Nem is tudna semmilyen alapon beleszólni ebbe az ITRS-sel foglalkozó csoport, mivel egyszerűen nincs hatásköre erre, illetve nem is szabályozó céllal hozták létre anno. Az úgynevezett "Logic Device Ground Rules" alatt pedig egyszerűen kiszámolták, hogy mely node-oknak milyen alapvető paramétereknek kellene megfelelniük a csíkszélességváltásoknál elvárható területskálázódáshoz. Ehhez aztán vagy megpróbálja valamelyik gyártó tartani magát, vagy nem. Utóbbinak semmilyen következménye nincs, legfeljebb röhög egyet xy fejlesztésen (pl. TSMC 16 nanométer) a szakma, és kész.
"pl. az intel nagyon agresszíven skálázta a gate hosszt. a finfet bevezetésével pedig már abszolút nem alkalmazható ez az ökölszabály az elnevezésre."
Nem világos, hogy itt pontosan mire gondolsz, de ebben az esetben érdemes egy pillanatra külön kezelni az Intelt és a bérgyártókat (TSMC, Samsung, GF). Az Intelnek jóformán csak a saját igényeinek kell megfelelni, miközben a bérgyártók a chiptervezők piacára dolgoznak, évről-évre meg kell győzni több tucat céget azért, hogy szerződjenek xy node-okra. Részben ezért kezdtek el magasról tojni az ITRS által lefektetett irányra és kvázi csalni a jelöléssel, illetve szinte nanométerekre lebontani a 14 nanométer alatti roadmapet.
A meglehetősen szabadon értelmezett jelölés miatt történhet meg, hogy az Intel 10 nanométere simán versenyben lehet majd a bérgyártók 7 nanométerével, már amennyiben sikerül egyszer elfogadható szintre felhúzni a kihozatalt.
Egyébként az Intel is bármikor átnevezhetné a 10 nanométerét 7-re, vagy 5-re, vagy amire csak akarná, de láthatóan a TMG-nek egyelőre nem érdeke marketingre gyúrni.
Ez az ábra elég jól mutatja, hogy nagyjából hogyan áll a három meghatározó szereplő egymáshoz viszonyítva: [link]
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #35771 üzenetére
És jegyezzük meg azt is, hogy az Intel volt az a gyártó, aki elkezdte titkolni a lapkáinak a tranzisztorszámát. Pedig milyen jól össze lehetne hasonlítani most a GloFo 14 nm-es node-járól a Summit vagy a Raven Ridge-et, az Intel Coffee Lake-kel és Skylake-X-szel. Ezt egyébként miért lépte meg az Intel? Régebben folyamatosan közölték ezeket az adatokat, hiszen jobban voltak, mint a konkurensek, most pedig a legutolsó CPU-s adat a Broadwell-EP LLC 3,2 milliárd/246 mm^2-es értékei. Pedig annyira jól mutat az Intel 14 nm-es csodatechnológiája a GloFo 14 nm-es iparági szarja mellett, amivel a Summit Ridge tud 4,8 milliárd/213 mm^2-t.
Vagy a gyakorlati lapkákkal nem szabad már foglalkozni, csak ami a papírra le van írva azt érdemes összevetni? A gyakorlat akkor nem is határozhatja meg, hogy egy node mire képes, hiszen a táblázatok alapján le is írtuk ezeket, és az a négy paraméter aztán perdöntő, másnak itt szerepe sincs? Az Intel a faszagyerek, csak éppen a lényeget nem árulják el, a gyakorlatban is elérhető lapkák adatait. Nem is értem miért...[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #35774 üzenetére
Nem hiszem. Az Intelnél is volt ilyen, méghozzá a Sandy Bridge kapcsán. Az Intel ezt meg is magyarázta anno, hogy ez miért fordulhat elő. [link]
Az AMD mindig valósat ad meg, de egyébként megmondják a sematikusat is, ha megkérdezed őket. Mindkét érték helyes. A probléma az, hogy sok média ezt nem tudta, illetve kicsit kavarást okozott az Intel azzal, hogy egyszer a Sandy Bridge-re sematikust adott meg, de azóta valósat is közöltek mindig, de csak addig, amíg ezt a paramétert közölték is. Egy ideje viszont teljesen leálltak. Az AMD máig megadja a valósat, bár a sematikusat nem, azt külön kérdezni kell.
Szerintem az a problémájuk, hogy még ha a 10 nm-t csodával határos módon el is magyarázzák, hogy miért jobb a 7 nm-nél, a tranzisztorszámokat túl egyszerű összevetni, és abban már azonos "nanométer előtti számmal" is kikapnak, tehát ott úgy már nagyon kevés újságírót lehetne megvezetni. Sokkal egyszerűbb ezeknél a táblázatoknál maradni, és acélosan mutatni, hogy minden a legnagyobb rendben, így terveztük, szándékosan ilyen, stb. Kapaszkodni a végletekig abba a pár számba, amit még lehet mutogatni a médiának, és az erre vevő újságíróknak, és mereven eltitkolni a gyakorlati adatokat, hogy valós összevetés ezekből még csak véletlenül se születhessen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
keIdor
titán
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Oliverda #35771 üzenetére
arra gondoltam, hogy ez a nevezéktan tradicionálisan a tranzisztor Lgate-jéhez van kötve. ez még valameddig valid is volt, és működött. mondjuk a 90es évek végéig.
most viszont már nem planár technológiát használunk, hanem 3d tranyókat, ergo nem a gate fog érdekelni, hanem a fin geometriai méretei.
csak egy példa, a 22ffl Lgateje megegyezik a 32nm Lgatejével. és igen ez marketing, mert az effektív csatornaszélesség nagyobb, mint az Lgate. de ebben a játékban az volt az egyedüli szabály, hogy a kisebb az jobb, akkor a nagyobb számot nem fogod tudni előrelépésnek eladni, hiába más a technológia.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Petykemano
veterán
válasz FollowTheORI #35778 üzenetére
Az nvidiának most már olyan kártyát kéne csinálnia, ami Abunak is tetszik. (mármint úgy igazán.)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#45185024
törölt tag
válasz keIdor #35776 üzenetére
Megtaláltad a választ a saját kérdésedre
A konzol élettartam utolso fázisába érkezett
már hogy mikor lesz PS5 A last of US volt a konzolzáro cim PS3on
Most meg Last of US 2
Meglesz a NAVI már csak egy tubus ragaszto kell APUba záráshoz és meg is vagyunk
Kezdodik a TICKA másik téma ami mellett nem lehet elmenni az továbbra is az E3
és a RADEON forumhoz idomitva ugye az AMD partnership program
Milyen játékok tartoznak bele
máshol beszélgetnek errol itt nem sikerult beszélgetést kirobbantanom rola pedig adja a téma
DOOM Eternal VULCAN és még mi a Rage 2
a Vulkán alatt hozza az 56 az 1080at a 64 meg a TI-t azért nagyon nem mindegy nekunk hogy milyen elterjedése lesz
Az uj Wolfenstein
Fallout 76 idTech 6 motorral ?
Vajon errol fognak beszélni a Heti E3 AMD bejelentkezésen
Aki azt gondolja ez nem fontos gondolja át hány ember retinájába égne be a világfájdalom egy Elder Scroll 6nál az AMD RYZEN RADEON logo miatt ezek kártyavásárlást formálo dolgok -
Petykemano
veterán
Ha már beszélgetünk...
Teljesen világos, hogy a 4 Shader Engine, az ehhez tartozó 64 (4x16) CU és 64 ROP egy elég kemény limit a GCN számára. Nem lehet véletlen, hogy a Fiji óta ez a maximum.
A nagy kérdés, hogy a "Navi"-scalability arra vonatkozik-e, hogy ezeket a limiteket egy monolitikus chipben éptik le, vagy épphogy ragasztóznak.
Szerintem amikor épp most találták fel az infinity Glue-t, ÉS ezzel együtt világos, hogy nagy monolitikus chipek gyártása helyett jobban lehet majd a gyártói piacon boldogulni a kisebb lapkákkal, szerintem most már botorság lenne azon dolgozni, hogy egy chipen belül legyen 4 SE-nél, a vele járó ropokkal és geometry engine-ekkel együtt. A shaderek száma viszont ugye eddig se volt mindegy a compute teljesítmény terén. TEhát olyan skálázódást, amiről ABu beszélt, hogy innentől kezdve 16 helyett 25-30+ CU elférhet majd egy SE-ben ennek lenne értelme. Csak az nem mindegy, milyen piacon.
Ennélfogva én kevés értelmét nem látom ennek a mid-range - high-end navi megkülönböztetésnek. Pontosabban, ahogy mondtam, botorságnak tartanám, ha a midrange (4SE, 64CU, 64ROP) fölé egy ennél szélesebb monolitikus chipet készítenének.
Annak lenne értelme, ha a mid-range chip így néz ki:
4SE, 64CU (4096 shader), 64ROPMaximum annak lenne értelme ha ehhez képest van egy másik chip, ami ugyanúgy 4SE, ugyanúgy 64ROP, de 96, vagy 112 vagy 128 CU van benne. Tehát tulajdonképpen a chipnek csak a nyers számítási kapacitása skálázódik.
A többit meg megoldják ragasztóval. A második chip értelmét az adná, hogy compute célterületen nem duplikálják csak grafikához használt részeket és valószínűleg tervezés tekintetében csak kis változtatás. De a ha szilikonköltség nem számít, akkor még erre sem feltétlenül van szükség.
A történetet egy kicsit a GDDR6 tesz kérdésessé. Valahogy nem tudom elképzelni, hogy az összeragasztózott megoldást hogy tudná kiszolgálni a GDDR6. Tartok tőle, hogy a szükséges sávszélességhez túlságosan sok GDDR6 chip-re lenne szükség.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
keIdor
titán
Még akár igaz is lehet, fél éves hír, de:
The AMD Vega chips might be the last big Radeon GPUs they ever makeVolt már a midrangeről eddig is szó:
AMD's next-gen Navi: GTX 1080 performance for $250?!A Navi-nál a lényeg az Infinity Fabric féle skálázhatóság lesz, Threadripper-hez hasonlóan.
Szerepel is, hogy "or GPU"
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
#45185024
törölt tag
válasz keIdor #35787 üzenetére
Tudom én papa ezek csak szerzodések
Viszont amit motrokba épitenek be az benne marad akkor is ha tovább frissitik
De ha Engine-t cserél akkor megy a kukába
Gamebryo a régi motor de a Starfield meg a ES6 már azt beszélik az újjal lesz
Ezért is szeretnénk ha valaki AMDtol nyilatkozna[ Szerkesztve ]
-
szmörlock007
aktív tag
-
keIdor
titán
-
Televan74
nagyúr
válasz szmörlock007 #35789 üzenetére
Ha ez így lesz egy darabig mindenki veheti a "drágább" Geforce kártyákat, ugyanis az Nvidia azt csinál a piaccal amit csak szeretne. - tudom "ha" -val nem kezdünk mondatot
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz keIdor #35786 üzenetére
Nem kell a Naviig várni a Vega 20 is ilyen. A GMI linkeket kell figyelni. Ha az van a GPU-ban, akkor alkalmas efféle összeköttetésre. Mondjuk a Vega 20 esetében ez szerintem az EPYC-hez van, ahol majd a CPU-val kapcsolják össze. De ennek előbb-utóbb lesz asztali verziója, ami dobja a PCI Express-t, és akkor egy 250 wattos tokozáson belül kapod a CPU-t és a pGPU-t, az összeköttetésük pedig memóriakoherens lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
válasz szmörlock007 #35789 üzenetére
A gaming olyan low-profit szegmens, hogy az nvidia másfélszer akkora bevételre tesz szert belőle jelenleg, mint az AMD TELJES bevétele és vidáman elteszi a felét profit gyanánt.
Egyébként Pepeeeee már hónapok óta ezt pofázza, hogy az AMD kártyák az Apple és a Sony&MS igényei alapján érkeznek a piacra. Talán lesz 1-2 jó év, amikor az intel megrendelései is piacra kerülnek....
Én előtte/közben csak finoman kritizáltam, hogy nem lenne baj, ha nem fűznék föl ennyire a megjelenő radeon kártyákat a konzolokra. Tehát hogy nem baj, ha van hasonlóság, van összefüggés - abu mindig azt mondja, hogy a semi-custom mindig csak a tavaly technológiát kapja meg - de ne a semi-custom határozza meg a technológiai fejlődést és főleg ne a konzol chip/design újrahasznosítása legyen a radeonként piacra dobott valami.
Márpedig most nagyjából ez van. .Halványan van már csak szó arról, hogy az AMD-nek lenne egy termékpalettája, amiből az IP-ket felhasználva a semi-custom 1-2 év alatt összedob valami egyedit. Sokkal inkább az van, hogy a saját IP-ket (nevezzük ötletnek) a Semicustommal készíttetik el, aztán abból a "rendes" grafikus csapat talán tud valamit hasznosítani.kár.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #35796 üzenetére
A semi-custom nem nem tud meghatározni semmit az RTG-nek. Hiszen nem része ennek a divíziónak az R&D részleg. Ha valakinek esetleg egyedi igénye van, például a Sony-nak volt a superstencil, akkor azt úgy biztosították, hogy beleadták a semi-custombe a mérnökeiket. De az AMD R&D részlegtől nem vontak el semmit. Persze a semi-custom licencelése eléggé specifikus lehet. Például az AMD licencelte a Sony superstenciljét. Ilyenkor jut az R&D szerephez, vagyis megszerezték a szabadalom használatára a jogot, és terveztek rá egy Sony-tól eltérő implementációt, mert a Sony-é nem került az AMD tulajdonába, annak ellenére sem, hogy a semi-custom részleg részt vett a tervezésében, és persze megvan az áramkör vázlata is. A licenc viszont ennek a felhasználását tiltja, tehát semmit sem ér, így az AMD-nek le kell terveznie a saját fizikai implementációját.
A semi-custom úgy nem tud meghatározni semmit, hogy a licencek tiltják a bevitt technológiák, egy az egyben történő felhasználását. Szép is lenne, ha a Sony ad egy IP-t az AMD-nek, amit az AMD rögtön tudna is biztosítani a Microsoftnak.A WCCFtech meg hasonlókkal ne foglalkozzatok. Iszonyat baromságokat írnak, az AMD konkrétan röhög a mai "exkluzív" cikkükön is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
válasz szmörlock007 #35789 üzenetére
Nagy részével én ennek a cikknek egyetértek legyen is ez leírva ide magyarul:
Mégse Professzorova hardverova vagy Prohardware a lap neve nem igaz ?
● Az útiterv megváltozott. ✔
● Kiderült, hogy Lisa Su elsősorban az AMD processzor oldalának visszaállítására és egy erős, félig egyedi GPU rész létrehozására összpontosított ✔
● Az AMD Vega-t épített az Apple számára, és a Navi a Sony PS5-re épül ✔
Ezt már sokan sokféleképpen megfogalmazták itt de a lényeg hogy 2 már megtervezett kiadott GPU-t használnak fel tulajdonképpen ingyen Gamer terméknek. Amivel hát sikerült a piac 33%át megszerezni nem szenzációs ???
● ...ami várhatóan 2020-ban indul NO NO
2019 H1-ben kint lesz a Navi valamely formája. így a PS5 is 19-es.
● Ez azt jelentette, hogy a grafikai részlegnek közvetlenül az ütemtervhez kellett kötődnie, amelyet ezek a félig egyedi alkalmazások követtek ✔
Magyarázza a Vega indulását is...
● A Vega 7nm-en nem fog jönni a játékosok számára.✔
Lisa csak azt mondta hogy a Gamereknek lesz 7nm-es kártya Vegát meg sem említette.
Megjegyzem ha hozta volna a Vega a TI-t akkor többet hozna a gazdájának a konyhára és akkor lehet lenne 7nm-en.
Halkan hozzáteszem AMD Gamereket ez a "ki nyert" semmilyen módon nem érdekli minden kártyát az ár /teljesítmény értéke határoz meg. 140 ért vettem a ref Vegát megérte és 169 ezerért vettem a Custom 56ot szerintem az is megérte!
●A Navi lesz az első olyan architektúra is, amely a GCN-től (és vele együtt a 4096 SP / 64 CU-ra vonatkozó határértékkel, ami az uArch megvalósításában rejlik) távozik.✔
Bár a régi pletykák azt mondták Navi lesz az utolsó GCN én mégis azt gondolom ez IGAZ.
Sokkal ütőképesebb lesz a Navi ha nem kell a régi korlátaiba ütközni és még valami..
A Navi nem lesz egyedül Navis ehhez pedig sokkal jobban illeszkedne egy új arhitektúra.
●Lisa választása esetleg elrabolta Radeon rajongóit az átállástól , de valószínűleg megmentette a társaságot.✔
Ezt aláírom Lisa is meg a miner árak is A CPU részleg megerősítése erősített a Cégen kb duplázta a részvényértékeket rövid időn belül. ha ezt idővel visszaforgatja a GPU részlegbe rendben van és egy erős NAVI családot kapunk széles választékkal !!!
● uArch formális kódneve KUMA volt amit megváltoztattak ... Hát ez a kis szines rovatba elmegy de ha vérszomjas giga titanhunternek nevezték volna attól se lenne gyorsabb
●Navi 20 is going to be the true high-end GPU built on the 7nm node and as things stand right now, you are tentatively looking at it landing sometime around 2021.
ja várj már le kéne fordítani Azt írja a Navi 20 lesz 21ben a csúcsszuper GPU, ez még a régi gondolkozás
Az új az moduláris és EPYC szerű, ha van egy navid klassz ha teszel hozzá még kettőt meg egy CPUt Az apuba az meg atomklassz akkor háromszor olyan erős, Nektek elég lenne egy Vega *3 erejű APU a gépetekbe ? ))))
már írom is ki a piacra hogy Vega 56ot kis ráfizetéssel Navis Epycre cserélem ))[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz #45185024 #35781 üzenetére
"Fallout 76 idTech 6 motorral ?"
Biztosan nem, nézz utána!
#35788: "Gamebryo a régi motor de a Starfield meg a ES6 már azt beszélik az újjal lesz"
Ki beszéli ezt és hol? Linket légyszi, köszi!#35797 Abu85: "A WCCFtech meg hasonlókkal ne foglalkozzatok. Iszonyat baromságokat írnak, az AMD konkrétan röhög a mai "exkluzív" cikkükön is."
Hm....ez a kijelentésed megmosolyogtató ennek fényében. Ahhoz képest, hogy iszonyat baromságokat írnak, elég sok cikket leközöltetek rájuk hivatkozva forrásként. Tehát akkor a PH is baromságokat ír?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #35799 üzenetére
Mi ellenőrizzük a híreiket. Csak azokat közöljük, amire azt kapjuk vissza, hogy igaz. A mostanit is ellenőriztük. Egy marha nagy LOL-t kaptunk vissza. Néha a hülyeségeiket is megírjuk csak bullshittelenítve: [link] ; [link] ; [link]
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen