- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ribi
nagyúr
válasz arabus #62450 üzenetére
Erős a gyanum, hogy maga a teszt is "rossz". 3dmark oldalát ha böngészgeted, a többi tesztben a 4090 előrébb van. Viszont pont a fire strike alatt (top100) kb. ugyan ott van. Lehet ez valami engine limit vagy akármi. Plusz az is fura, hogy míg 7900xtx pontjai mint az ökörhugyozás 75-100k között minden is, addig a 4090 viszonylag stabilan 85-90k körül.
Azt hiszem ennek az egésznek nem sok köze van az AMD gpu jövöjéhez, max 3DMarkhoz. Így meg eléggé rossz topik.[ Szerkesztve ]
-
arabus
addikt
Nem tudom igazából mitől lehet.
És nem is tudom hogy lehetne kitesztelni.
És az is gond hogy az amd-nek nincs olyan procija ami 6Ghz felett menne viszont az intelnek sincs olyan amiben 8-nál több teljesitménycentrikus mag volna a ht meg kb. szatyor kaki.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Docci
senior tag
A 7700 XT-ben - ha jól számolom - 2880 feldolgozó lesz. Ehhez jön 2.5-2.9 GHz órajel. Nem valami acélos...
4060ti-nál gyorsabb lesz szerintem. Várom a bejelentést a következő héten. Ha árát kéne tippelnem az 400 dollár lenne.
Szerintetek mennyi lesz?Erőt s erényt!
-
-
Petykemano
veterán
MLiD ma újra megerősítette, hogy a Navi43 és N44 monolitikus.
Egyébként rendre 64 és 32CU körül lehet.
Szerinte N3 vagy N4 gyártástechnológián.Azt készségesen elismerem, hogy ha megfognak egy navi24-et és egy navi33-at, akkor a die shrinkelik, akkor a CU számot remekül lehet növelni a lapka méretének növekedése nélkül, de ez már nem mondható el az SRAM-ról, az IO-ról meg pláne. Tehát fent nevezett lapkákból kiindulva sem N3, sem N4 gyártósoron aligha lehetne kisebb lapkát előállítani a CU szám megadott növelése mellett.
Számomra épp ezért volna meglepő, ha ezek monolitikus lapkák lennének. Szerintem 2024-ben az N4 sem lesz még "régi", azaz olcsóbbféle, nagy mennyiségben rendelkezésre álló node. Persze az is igaz, hogy más szempontból úgy hatékony. És ha mobilba szánják, akkor ott minden watt számít. De nem úgy volt, hogy most már tényleg átveszik a hatalmat az apuk?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
paprobert
senior tag
válasz Petykemano #62457 üzenetére
Mostanában már az alsóközépkategóriás okostelefon SoC-k is fejlettebb node-on jönnek, mint amit csúcstechnológiaként próbálnak reklámozni a PC hardver gyártók.
Ez csak a mainstream, az Apple-höz képest 2 generációs kullogás van.Tényleg átveszik a hatalmat az apuk?
Érdekes, hogy semmi sem szivárog az AMD háza tájáról.
Az Intel elméletileg fog hozni csempés nagy APU-t, Tom Petersen erről beszélt régebben. Negatívum, hogy az architektúra az csak valamilyen Xe lesz, de kb. a Kaveri óta nem volt ekkora darab szilícium az IGP-re szánva.[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
paprobert
senior tag
Nem veszik át a nagy APU-k. Az emberek többségénél két pad közé esik. Vagy nincs rá szüksége (office), vagy nincs rá szüksége(VGA), amellett hogy nincs ingyen.
Feláras termékekbe jöhet, vagy laptopba. A Meteor Lake az utóbbit célozza.Az eredeti felvetés, hogy az APU átveszi a belépő VGA kategóriát, abból a disztópikus bányász időszakból származik, amikor a 400 dolláros belépő VGA miatt sírtak a vásárlók, és a "vegyél APU-t" mondás lett rá a sürgősségi sebtapasz.
A VGA árak lassú normalizálódásával ennek a létjogosultsága lényegében elpárolog/gott.Szerk.:
Egyébként az állami támogatásos gyártósor-túlépítés most egy egyszeri lehetőséget biztosít arra, hogy szilíciumpazarló fejlesztések érkezzenek a piacra nagyobb költségek nélkül. De hogy lesz-e olyan cég, aki az olcsó szilíciumra terméket épít, az kérdéses.[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz arabus #62450 üzenetére
Itt valószínűleg az történt, hogy az AMD-nek egy rakás szabad erőforrása maradt a D3D11 és OpenGL meghajtókat fejleszteni, mert a D3D12, Mantle és Vulkan meghajtók egy közös PAL rétegen fekszenek, tehát egyszerre tudják fejleszteni mind. Ezt például nagyon másképpen csinálja az Intel és az NV. Nekik külön D3D12 és Vulkan implementációjuk van, külön rétegekkel, ami az erőforrás befektetésében kétszeres költség minimum, és az ICD alatti réteg is eltérő a D3D12 és a Vulkan esetében, tehát még az absztrakciós réteg fejlesztési költséges is kétszeres. Emiatt az NV és az Intel nem annyira foglalkozik a D3D11 és OpenGL implementációkkal, mert nincs rá kapacitásuk, míg az AMD-nek van erre kapacitása, mert közös absztrakciós réteget használnak az explicit API-kra, így számukra ezt olcsó fejleszteni, olcsó kihozni belőle a teljesítményt, kevés humánerőforrás befektetését igényli.
Emiatt már nem igazán igaz az, ami régen, hogy a D3D11-ben az NV a kiemelkedően jó, D3D12-ben és Vulkan API-ban pedig az AMD. Ezek régen általános nézetek voltak, de manapság a D3D11-ben igen gyors lett az AMD meghajtója, mert valóban fejlesztik, tehát gyorsítják folyamatosan. Az Intel is ezt csinálja, és az NV is tudná ezt, ha nem a modernebb API-kra raknák az erőforrást. De ez az NV esetében normális, mert nekik a D3D12 meghajtójuk hatékonysága nem olyan jó, mint az AMD-é, sőt az Intel meghajtójának hatékonysága is jobb.
Egyébként hatékonyságban most kb. az van, hogy a D3D11-ben van még kis előnye az NV-nek, de jönnek fel a többiek. D3D12-ben az AMD-nek elég nagy előnye van a többletterhelés oldalán, míg Vulkan API-ban az Intel implementációja tűnik a legjobbnak, de nincs messze tőle az AMD és az NV sem. Tehát látszik azért, hogy a cégek közelítenek egymásra, egyedül a D3D12-ben van még látványosabb különbség.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
válasz paprobert #62460 üzenetére
Bocsánat, de valakiknek,.valahová, valamilyen célra készítik a belépőszintű VGA-t, amit az APU lenne hivatott leváltani, tehát azzal nem lehet az apuk ellen érvelni, hogy erre a teljesítményszintre nincs valódi szükség.
Én valami olyasmit sejtek a hatalomátvétel okának, hogy amiket elmondtál, azok a desktopra érvényesek - valóban niche, mert vagy elegendő valami, ami képet meg tud jeleníteni, vagy többnyire inkább erősebb kell. Ezeknek a VGA-knak a célpiaca mobil (vagy SSF) lehet, ahol látszólag találkozik a chipgyártó árukapcsolás iránti célja, és a készülékgyártó kompakt kiszerelés (esetleg árkedvezmény) iránti igénye. De csak látszólag. Valójában a készülékgyártó nem szeretné az árukapcsolást és hajlandó vásárlóival némi többletet megfizettetni azért, hogy ő választhassa meg, mikor, kivel és mire szerződik. Másrészt valózsínűleg a kompaktság is csak papíron (desktopon) hangzik jól, egy notebookban megszokott és talán valóban kényelmesebb is két hőtermelő chipet egymástól távol, külön hűteni.
Persze ez csak tippTalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
S_x96x_S
őstag
válasz paprobert #62460 üzenetére
> a "vegyél APU-t"
Elképzeltem az Tech híradót
... amint a bemondó lassan komótosan felvezeti a következő hírt:A gépek világában, ahol az erő és a teljesítmény uralkodik, az AMD 4600G és 5600G APU-k most feltámadnak a hamvaikból. Azok, akik valaha elhanyagolták őket, most visszatérnek, mint a kalandozók, akik elveszett kincseket keresnek. Miért? Mert 16GB VRAM az nem csak 16GB VRAM – ez egy új birodalom ajtaja, egy új lehetőség, ahol a digitális álmok valóra válhatnak. És most, ahogyan a vadászok és gyűjtők újra felfedezik ezeket a kincseket, mi mind együtt nézhetjük, ahogyan az új korszak hajnala köszönt ránk.
AMD Ryzen APU turned into a 16GB VRAM GPU and it can run Stable Diffusion
"The 4600G is currently selling at price of $95. It includes a 6-core CPU and 7-core GPU. 5600G is also inexpensive - around $130 with better CPU but the same GPU as 4600G.
It can be turned into a 16GB VRAM GPU under Linux and works similar to AMD discrete GPU such as 5700XT, 6700XT, .... It thus supports AMD software stack: ROCm. Thus it supports Pytorch, Tensorflow. You can run most of the AI applications.
16GB VRAM is also a big deal, as it beats most of discrete GPU. Even those GPU has better computing power, they will get out of memory errors if application requires 12 or more GB of VRAM. "a hír még a HackerNews-on is kapott 170 pontot ..
https://news.ycombinator.com/item?id=37162762[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
Komplikato
veterán
válasz S_x96x_S #62463 üzenetére
Off: Elvileg volt eddig is olyan szoftver, ami kamu 24, 32 vagy több Gigabyteos kártyává varázsolta a GPU-t, annyira nem mélyedtem bele, hogy bármilyen kártyát vagy csak RTX-et. Viszont Apu - val ez nem semmi. Még a végén összerakok ilyet SDXL-hez.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
arabus
addikt
Azért vannak itt érdekes hirek is,számomra még mindig az a verzió a biztos hogy a Directx 12 driver még nincs kiforrva és jóval több rejtett teljesitmény van bennük.
[ Szerkesztve ]
Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz arabus #62466 üzenetére
Lehet, hogy van még az AMD D3D12 implementációjában is teljesítmény, de sokkal hatékonyabb az erőforrás-kezelésben az NV és az Intel implementációjához viszonyítva. Egyszerűen ugyanaz a bekötési művelet sokkal kevesebb prociidőt igényel. És itt számottevő a különbség. Akkora, hogy félrevezeti még a fejlesztőket is, amikor az Intel-féle hibrid dizájnra optimalizálnak. Pont két hete írta meg az Intel a partnereinek, hogy teszteljék a hibrid magos procikat GeForce-on is, mert attól, hogy nem látják a teljesítményveszteséget a Radeonon a hibrid stratégiából, még nem biztos, hogy nem lesz ott GeForce-on és Arc-on. És ezt úgy tudják ellenőrizni, hogy kikapcsolják a kis magokat. De ha csak Radeonon van tesztelve, akkor az nem elég, mert sokszor ez nem hoz változást Radeon hardveren, míg GeForce-on és Arc-on meglódul a teljesítmény, ha kikapcsolják a kisebb magokat. És ez a driverben lévő implementációs különbség. Az AMD-nél ugyanaz a bekötés sokkal gyorsabb, sokkal kevesebb DWORD-ből áll, tehát bőven elvan a kisebb magokon is, viszont a többi hardveren jó lenne a nagyobb magokra rakni ugyanezt a feladatot, mert látványosan gyorsul.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
válasz arabus #62466 üzenetére
Ahogy Abu mondja, már nem lehet sok. Az AI teljesen más, mint a DirectX 12, mint ahogy a Linux driverek is más tészta. Ezeknek nincs köze ahhoz, hogy a DirectX 12-ben mennyi maradt, szóval nem jó példák.
Az AMD már nagyon régóta dolgozik a DirectX 12 drivereken, lassan 10 éve a Mantle-t is beleszámolva, szóval egyáltalán nem várható semmi nagy teljesítmény javulás, mert 10 év alatt ha van nagy hiba a kódban, arra már rájöttek volna,
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AI amúgy DirectML. Az igazából nem DirectX 12, hanem egy mellékága.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arabus
addikt
Valószinüleg csak a kényszer hozta ezt a vegyes kialakitást mivel teljesitménycentrikus mag nem nagyon férne már el értelmes méretü chipben,az atom meg adott volt nekik.
Ettől függetlenül nem tartom jó megoldásnak.
Amig egy egyszerü i3 kamatozik rendesen a HT-ből addig egy i9 csak néha egyszerüen az OS sokszor nem használja sem a HT-t sem a kis magokat.
Ezek letiltásával nagyon sokszor találkoztam hogy lényegesen ugrik a teljesitmény de mindemelett még a memóriakezelés is javúl.Ugyanez egyébként vonatkozik az igp bios-ban való letiltására is.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
arabus
addikt
Valószinüleg nem érted teljesen a dolgot.
Az eddigi hardverek teljesen más felépitéssel rendelkeztek.
Gondolom egy driverben sok mindent szét lehet választani egymástól nem is feltétlenül kell minden asic-nak ugyanazt a drivert használni,mint ahogy kártyánként is vannak különbségek még beállitásokban is lásd pl.tdp limit csúszka van ahol 12 és van ahol 15 értékig állitható.
Aztán ha megnézed egy Vega64 és 7xxx között már elég más beállitások vannak.
Nem feltétlenül gondolom azt hogy minden kártya ugyanazon a szálon fut.
És akkor arra mit mondasz hogy a Vulkan driverben találtak 3x annyi ray tracing teljesitményt?Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
PuMbA
titán
válasz arabus #62471 üzenetére
"És akkor arra mit mondasz hogy a Vulkan driverben találtak 3x annyi ray tracing teljesitményt?"
Én úgy tudom, hogy ez csak Linuxra vonatkozik, ami mindig is jóval később követte a Windows-os driver fejlesztéseket, hiszen a játékosok 95%-a Windowst használ. Ez a 3x-os ray tracing teljesítmény Windows-on már adott, tehát olyan hírt nem fogunk látni, hogy Windows-on háromszorosára nőtt a ray tracing teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ugye a RADV az nem teljesen gyári Vulkan implementáció, hanem csak gyári szinten támogatott. De van gyári is AMDVLK néven. A RADV alapvetően jó, és nyilván fejlődik, mert ott van mögötte a közösség, a Valve, stb., de nem olyan gyors a fejlődése, mint a gyári drivernek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Akkor jól gondoltam, tehát Windows-on ez már rég adott Az AMD ki se adhatta volna ilyen rossz RT sebességgel a kártyáti, mert akkor a tesztekben még jobban lemaradt volna az NVIDIA-tól.
arabus: Nem vagyok NV szívű, hiszen AMD kártyám van, de a csodákban meg a találgatásokban nagyon nem hiszek Sokan olyan érzelemmel vannak dolgok iránt és összefüggéseket látnak, ami nincs is.
[ Szerkesztve ]
-
arabus
addikt
Az a baj hogy nv szivü vagy és pesszimista.
Na majd hátha a jövőhéten.
Én azért rámentem egy xtx-re is,szerintem lesz még ebből valami.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
PuMbA
titán
Én realistának gondolom magam, nem pesszimistának Nincsenek mágikus változások pár hónap alatt a játékiparban, csak lassú fejlődés, ami évekig tart. A DirectX 12 is hosszú évekbe telt, mire leváltotta a DirectX 11-et és az elején még rosszabb is volt. Az RDNA3 ugyanígy nem fog megtáltosodni hirtelen, mert ilyen a VGA iparban még nem történt soha. Nem ez lesz a kivétel.
[ Szerkesztve ]
-
arabus
addikt
A realitás az hogy adott egy nagyon jövőbemutató hardver ami szoftveresen még nem biztos hogy ki van használva.
Persze ettől még lehet az is hogy neked van igazad.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
arabus
addikt
Némi érzelem van biztos a dologban hiszen még müködő x800xt-m van x1050-is.
De volt 9600,9800,2600xt,hd4850,5750-ek,7890-ek tahiti le gpu-val abból egy még müködik unokaöcsémnél,Vega 64,5700xt Annyversary,6500xt-k 3db mind megvan,most lett 7600,6800,7900xtx.
Életem felét ilyen kártyák melett töltöttem.
Nem is a márka érdekel hanem a technika bennük,azt imádom.Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Komplikato
veterán
OFF: Immortals of Aveum-ról van kint pár videó. Nem a játékra gondolok, hogy milyen, hanem a grafikai menüre. Szerintem tanítani fogják.
Ad pontokat CPU-ra és GPU-ra, majd a az opciók kapcsolóinál látod melyik mennyi pontot von le, nyilván nulla alá nem lehet vele bemenni. Viszont így ki lehet sakkozni, mi az ami sokat visz el, de kevesed ad hozzá a látványhoz. Érdekes megoldás.
ettől maga a játék bukta gyanús marad."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
PuMbA
titán
válasz Komplikato #62479 üzenetére
Black Myth Wukong NEW Gameplay Demo (No Commentary)
Ennek a gépigényére leszek kíváncsi Szintén UE5, de legalább jól néz ki.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Intel's Major Overhaul for CPU & GPU Benchmarking | "GPU Busy" & Pipeline Technical Discussion
Az azért durva, hogy mennyire nyom az Intel. 2 év múlva valószínűleg már teljesen az AMD és az NVIDIA mellett beszélhetünk róla és ez a nyomás nagy eséllyel beindítja őket is.
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
Ez inkább csak az aktuális fejezete az inteles "nem jól mértek, mérjetek inkább a mi eszközünkkel" próbálkozásnak. Az Intel az érintett terméke fejlesztése helyett megint a tesztelési módszerek irányából próbálja előnyösebb helyzetbe hozni magát, mint azt tette már többször a CPU-k esetén.
Amikor egy gyártó legerősebb terméke a másik két gyártó leggyengébb termékeivel küzd FHD QHD, akkor nem a tesztelési módszerekben kellene keresnie a hibát. -
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #62483 üzenetére
Valószínűleg nem tudod, de a másik két gyártó is erre az Intel-es PresentMon szoftverre támaszkodik a saját szoftvereiben (NVIDA FrameView és AMD OCAT) Tehát ez egy minden VGA gyártó által használt és elismert mérő szoftver, aminek nincs párja.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Alogonomus #62483 üzenetére
Mire alapozod ezt az állítást? Nem mondom , hogy nem így van, csak érdekelne mit nyerne ezzel Intel...
Nyílt forráskóddal rendelkező szoftver . Intel hardver nélkül is használható.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #62485 üzenetére
Könnyen beazonosítható lenne a csalás, ha más PresentMon-t használó szoftver eredményével összehasonlítod. Ennek így semmi értelme, ráadásul az Intel örökré elásná magát a GPU szegmensben ezzel a húzásával, az ő érdeke pedig a felhasználók szerzése.
[ Szerkesztve ]
-
Alogonomus
őstag
Mind a két megfogalmazás arról szól, hogy a PresentMon csak az adatok szolgáltatásában kap szerepet.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Alogonomus #62488 üzenetére
Az Intel szoftverében is. Ennek az oka, hogy a PresentMon csak erre használható.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alogonomus
őstag
Igen, a PresentMon csak egy adatszolgáltató modul. Vita csak abban volt, hogy a másik két gyártó nem az Intel szoftverét használta/használja a saját adatelemző szoftverében, hanem az Intel egységes moduljának az adatszolgáltatását. Most pedig az Intel is elkészítette a saját adatelemző szoftverét a PresentMon által szolgáltatott adatok Intel szemszögéből történő értelmezéséhez.
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #62490 üzenetére
"Intel szemszögéből történő értelmezéséhez."
Vannak ezek az fps szám adatok: 24,25,26,25,24. Intel szemszög az mi? Kiírják erre, hogy ennek az átlaga 30? El vagyok képedve, hogy ilyet olvasok egy szakmai topikban. Ez nem egy gyíkember, laposföld összeesküvés elmélet topik.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Alogonomus #62490 üzenetére
Ezek a szoftverek, amik a PresentMont használják azért léteznek, mert van egy alapszoftver, ami köre lehet rakni valami extrát. De a sebességmérés ettől még ugyanúgy működik.
A PresentMon is módosítható egyébként igény szerint, de az képkockasebesség például pont ugyanaz lesz akármelyik szoftverrel.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz Alogonomus #62488 üzenetére
Ez a lényege a szoftvernek, pont ezért érthetetlen az állításod.
Megjeleníti ugyan azokat az adatokat egy overlay felületen , mint ahogy az AMD-nél és Nvidiánál, erre találták ki.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
Mit gondolsz A GPU Vram használat átlag kiolvasása ebben jól működik?
Elég frankón összerakták, nagyon tetszik.
A CPU-m eléggé beszakad a 3080 12 GB alatt, úgy látszik tudnék nyerni még pár FPS százalékot egy erősebb CPU val, kb 10 % körül.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Alogonomus
őstag
Úgy képviseled a meglepett embert, mint ha minden egyes review pontosan ugyanazt az eredményt tartalmazná egy adott hardver esetén.
Elvileg ugyanazt a játékot méri minden tesztelő, és a játékok grafikai beállítási szintjei is ugyanazokat az előredefiniált szinteket jelentik, mégis jelentkezhet a tesztelők eredményei között akár 10% eltérés is. Még a környező hardveres elemektől elvileg teljesen független fogyasztási adatokban is eltérés szokott lenni a tesztelők eredményei között. A tesztek publikálását követően pedig megy a vitatkozás, hogy ki melyik tesztelő által közölt eredményt tekinti hitelesnek. Még itt PH-n is folyamatosan megy a szájkarate a saját tesztek alatt, hogy részrehajló a teszt, mert valahol máshol nem ez az eredmény jött ki. -
félisten
válasz Alogonomus #62495 üzenetére
Nem teszteredményekről van szó , te sem erről hadováltál feljebb, hanem arról, hogy ha ugyan azona gépen ezzel a szoftverrel jelzed ki az eredményt vagy a másikkal akkor is ugyan az jön ki.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
paprobert
senior tag
válasz Alogonomus #62495 üzenetére
Azt dobtad be, hogy a harmatgyenge ARC sebességét valamilyen új mérési metódussal akarja kozmetikázni az Intel.
Továbbra is várjuk a választ, hogy ez miképp történik meg a kék színű overlay segítségével.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
félisten
válasz Alogonomus #62497 üzenetére
Hát persze.
idézet tőled :
"Ez inkább csak az aktuális fejezete az inteles "nem jól mértek, mérjetek inkább a mi eszközünkkel" próbálkozásnak. Az Intel az érintett terméke fejlesztése helyett megint a tesztelési módszerek irányából próbálja előnyösebb helyzetbe hozni magát, mint azt tette már többször a CPU-k esetén."
Ezt még Göncz Árpi bácsi sem értelmezné másként és Pumba is pontosan úgy értelmezte ,ahogy én .
Tehát érdekelne hogy csinálja ezt az Intel.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az semmiben nem működik jól. Az OS-ben kapod a legközelebbi eredményt, de ott sem pontosat, mert alapvetően a Windows elől is el van rejtve.
Olyan programmal van pontos adat, mint amilyen a Radeon Memory Analyzer. [link] - ilyen kell minden gyártó részéről, mert ők tudják, hogy pontosan miképpen van működtetve a VRAM. Az ilyen általános programok, vagy akár az OS, csak tippelni tud.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen