-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsocy
őstag
válasz parkr #185400 üzenetére
Pontosan, én itt egy kis profit maximalizálást látok Szerintem a vázhoz tartozó groupset külön ment fel az apróra.
Persze ettől a bringa még működhet jól ezzel a régebbi szettel is, vagy az is lehet hogy a Wilier már 2005-2009 táján is ilyen menő rejtett kábeles karbon vázakat gyártott és ezzel a szettel jött ki anno a gép -
6030D
Ármester
Valaki berakna egy képet a fb-on kívülieknek is? Köszi.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #185399 üzenetére
...de nem is különösen izgalmas. Ez szerintem szebb....de ez is, vagy ez.
6030D...mindenből kimaradunk!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #185404 üzenetére
Hát a Cube a legdögösebb, de a Merida geoja jobb . Ismerősömnek van egy AMS 100-asa, élőben is jól néz ki.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz RexpecT #185354 üzenetére
Erősen gyártó függő. Ha már direct sales, akkor a canyon most valamit nagyon jól csinál, mert ők most kimagaslóan jól tudnak teljesíteni. Egy csomó bringájuk azonnali szállítással készeten van (mtb vonalon legalábbis) és ami későbbi vállalás az se vészes.
Ezzel szemben ott van a YT akinél most minden a sold out kategória, rendelni se lehet, még időpontot se ígérnek a legtöbb gépre. A 6000€ értékű gépből még van pár darab.A hagyományos disztribútori csatornákon értékesítőket meg itt halljuk, hogy elég korlátozott a választék, a méret. Nemrég mesélte egy bringás társ, hogy a bringa partnere úgy szerzett még év végén gépet, hogy kapcsolatok révén levettek neki egy másik bolt rendeléséből, így valaki más hoppon maradt.
Arra egyébként nagyon kíváncsi lennék, hogy konkrétan mely alkatérszek képzik a szűk keresztmetszetet?
Váz gyártás, fék, hajtás, kerék? -
xy.zsolt
őstag
válasz sebgutkopf #185406 üzenetére
mostanság az outi a menő nem a monti
kobayashy alkudj le belőle egy 50est....szerintem ennyiért kicsi az esély rá, hogy eladja, bár tényleg szép paripa. A súlyát sem ártana tudni...[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Mexbacsi
tag
Sziasztok!
Csatoltam két képet, még a gyári hatásról, mert megérett a cserére a fogaskerekkel együtt, mert megugrik a lánc, meg a csapágyazás néha recseg. A problémám, hogy nem tudom milyen jó bele. 3x9es rendszer van rajta. Ha minden igaz octalink?
Milyet tudnék bele venni e helyett?[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #185406 üzenetére
Szerintem mindegyik...mindenkit befolyásol a vírushelyzet, kit így, kit úgy. Szerintem van hol a vázgyártás akadozik, máshol alkatrészek (itt is hallottuk a Shimi 400 napra mindent eladott), aztán erre rájön a szállítási konténermizéria...sőt, azt mondták az acélipar vacakolása ráhat mindenre, hisz alu ide, karbon oda egy rakat alkatrész (lánc, csapágyak, tengelyek, csavarok, lánckerekek, tárcsák) még mindig a vasipar termékei, na meg (újra) a szállítókonténerek.
Mikor bringámat megrendeltem volt nekem is izgalom...először körbetelefonáltam és a kínálat ellenére kiderült csak itt lesz 21"-os...vagy csak itt nem tették félre valakinek...aztán le akartam foglalni, így mondtam fizetnék előleget, melynek bekérőjére újabb 2 napot vártam, miközben azon agyaltam nem-e csapott rá egy csókos. Annak befizetése után lejárt az ígért határidő semmi visszajelzés nélkül, akkor azt gondoltam lehet mégsem jön meg, vagy valaki befut elém, míg végül egy hónap késéssel megérkezett. Ezért is nem beszéltem itt róla, félő volt mégsem lesz semmi belőle, a boltban sem tudtak pontosat mondani."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mexbacsi #185409 üzenetére
Mivel a csapágy is cserés, én a helyedben nem vennék újra ilyent, hanem cserélném az egészet integráltra, pl. ha működik az első váltóddal, akkor FC-MT300 hajtókarra és SM-BB52 középcsapágyra. Megfizethető láncból meg inkább Sram, KMC az ajánlott.
szerk: majd a kollégák jobban megszakértik még, én négyszögtengelyesről váltottam integráltra, nem tudom octalink-el ugyanezt meg lehet-e lépni, nincs azzal tapasztalatom.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mexbacsi #185409 üzenetére
Nem tudom mennyit és főleg hogyan tekersz évente, de eddig nem szoktuk hagyni elkopni...hacsak nem 1000 km alatt mész évente, sétatempóban, aszfalton, mert akkor majdnem mindegy 6-8 évente amíg ennyire lekoptatod cserélhetsz mindent, nem ver a földhöz anyagilag. Ha mindent eddig hagytál együtt szétkopni (lánc, hajtómű és hátsó sor) akkor együtt cserés az egész. Ez octalink, de te bármi mást is tehetsz helyette ami 3x9-el kompatibilis és elbírják váltóid. Integrált 1 ,octalink 2, vagy négyszögtengelyes 3.
Azon belül variálhatsz a fokozatszámokkal is, amennyit még elbír a rendszered (váltók)....így ránézésre a hajtás állapotából én ezeket ajánlom: [link] [link] [link] [link] ...a középcsapágy tengelyhossza fontos, azt meg kell mérni vásárlás előtt.Hülyét kapok, csomó Shimano terméknél ott figyel a "bizonytalan ideig nem kapható" szöveg.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
raggg
senior tag
válasz FeniX- #185368 üzenetére
Ha nagyon nyújtozkodnod kell a kormányhoz, akkor az csinálhat ilyet. Túl hosszú stucni vagy túl alacsony kormánypozíció miatt pl.
Alapvetően törzsből kéne tartani magad, nem a kormányon támaszkodni. Tekerés előtt melegíts be és utána is érdemes nyújtani (vagy hengerezni).
Nagyrészt a felsőfogás kellene, hogy domináljon, amikor a fékváltókar púpját fogod felül.
Hosszabb távon szerintem érdemes lehet befizetni bikefittingre, bár még én sem voltam.
ragklaatPS
-
parkr
őstag
magyar ebike gyárlátogatás [link] 23perc
-
Nutra
tag
válasz Hasaggymeg #185410 üzenetére
Jogos az izgalom és a bizonytalanság. Ma elmentem megnézni egy ilyet, hogy ne csak neten lássak bringát a döntés előtt. El akartam hét végéig tetetni. A módi az hogy megrendelem webshopon és ha nem kell, nem veszem át. Kb. egy óra múlva meg is rendeltem. 10 perc múlva hívnak, hogy bocsi, de közben megvette más a boltban.
-
Mexbacsi
tag
válasz Hasaggymeg #185412 üzenetére
Igazából a bicikli már 2 éve a falon van és várja a felújítást. Leginkább terepen használtam kb 3 évet és így elkopott. Lánc és fogassor cserélve van. (újak, tudom képen nem látszik ) Csak hajtást szeretném, de tekintve hogy alivo van benne, és ilyen gyorsan elkopott valami strapabíróbbat szeretnék. Ezért is nem szeretnék 4 szöges hajtást, mert azért szoktam neki taposni.
-
ZolkoW
őstag
válasz Mexbacsi #185409 üzenetére
A középsőn elhiszem, hogy ugrik már, a másik kettő szerintem még sokat elmegy. Ha erre laknál, ingyen adnék egy 8 vagy 9 sebis 32 fogú tányért (legalábbis úgy emlékszem, van, majdnem érintetlen), de a vásárlási kedv nagy úr! Egyébként én is ajánlom akkor már inkább az integráltat helyette.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Mexbacsi
tag
Jól látom, hogy nem nagyon lehet kapni alivio feletti hajtást 3x9-ben már? ennyire kifutott ez a rendszer?
Jelenleg most deore hátsó sor és lánc van rajta, így ehhez illeszteném az elejét is.
xt hátsó váltóval és deore első váltóval.
ZolkoW köszi a felajánlást, kedves tőled. Egyelőre próbálom még összerakni, mire is van szükségem és ha lehet akkor legalább egy deore szint érdekelne, de úgy néz ki ebikeon nem nagyon vannak. (máshol még nem néztem.) -
jjeahh
nagyúr
válasz Mexbacsi #185420 üzenetére
Integrált Acera, Alivio hajtókar állítólag jobb, mind a négyszögtengelyes Deore és a ma kapható Alivio sorok gyakorlatilag egy az egyben régebbi Deore-k átcímkézve. Szvsz nem mindíg kell ragaszkodni a Deore fölötti szinthez, mert az alsóbb kategória is folyamatosan fejlődik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Mexbacsi
tag
Látni, hogy kihagytam pár évet. Nem idegengekedem az aliviotol, de régebben azért jobbak voltak a deorek, amikor még volt 9es rendszer. Akkor marad ez, 3x10-re nem építem át, mert nem éri még meg.
-
6030D
Ármester
válasz Mexbacsi #185423 üzenetére
Ez 26"-os bringa? Elvileg (majd a szakik megmondják) jó neked a 3x10-es hajtókar is, az elmegy a 9-es lánccal és abból van Deore, akár használtan is, szinte újként. (fórumtársnál )
26"-ra viszont lehet, hogy kevés lesz a 40-es nagytányér.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
őstag
a 9-es meg a 10-es lánc között csak a csapok külső szélességében van különbség (meg a lánckeréksor hézagolóinak különbségében) ami azt jelenti, hogy a 9-es meg a 10-es sor lánckerekei egyforma szélesek, így egy 9-es lánccal simán elmegy a 10-es hajtókar
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
scope2007
addikt
Halihó.
Nyertünk egy drágább biciklit, és mivel még drágább biciklim nem volt, ezért a lakat, zár kérdése jobban foglalkoztat.
Ki mit ajánlana? U lakat? Colostok? Láncos?
Árak látom vannak szépen, van 70ezres lakat isCUBE AIM SLX 29" + SEAT LEON 1P 2.0 PD-TDiiiiiiiiiiiiiiiiii
-
xy.zsolt
őstag
válasz scope2007 #185427 üzenetére
azt, hogy ha nem akarod, hogy trombitának nézzék akkor ne veszítsd szem elől soha Igy spórolsz egy csomó pénzt amit lakatra...stb költenél és a bringád is megmarad Nekem pl két garázsom is van, az egyik totál üres, de a bringa a lakásban van.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
bardi
aktív tag
Az aldiban kapható ultrahangos tisztító. Valaki próbált már ilyet lánc tisztításra? Megérheti az árát? Meg akkor már más alkatrészek is belemennének valszeg.
Szintén lánctisztítás, wax-os láncot mivel takarítjátok? Úgyis szétkapom a bringát, belefér egy teljes, alapos láncmosás is.
'92 Honda VFR 750
-
válasz scope2007 #185427 üzenetére
Abus Bordo hajtogatható lakat, vagy ha nem zavar, hogy nehezebb, akkor ugyanettől a gyártótól egy u-lakat. De ha el akarják vinni, akkor egy jó zárral másodperceket nyersz csak. Egy vackot 2 mp alatt vágnak át, egy fent is említett jó minőségű lakathoz 15-20 mp is kellhet. Meg egy jóval nagyobb szerszám, amit talán nehezebb eldugni. De mint írtam, ha kinézik, akkor csak az mentheti meg, ha mindig szem előtt van.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
INTELligent
senior tag
válasz scope2007 #185427 üzenetére
Amit én csinálok, ha valahol ott kell hagyni a bringát (itt a többség sportolásra használja, nekem ez a fő közlekedési eszközöm is ):
- Abus Bordo hajtogatós lakat: hátsó kerék + váz lakatolása
- Kryptonite U-lakat: váz (ha belefér, akkor első kerék is)
- KryptoFlex sodrony: első kerék+ pedálok (valamelyik zárral rögzítve)
Olcsó? Nem.Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
beleriand72
tag
[link] ÚÚh, ezek a Spinergy GX Max, GXX kerekek nagyon jól néznek ki. Áruk sem félelmetes. Egyetlen probléma, Hogy csak USAban forgalmazzák, nem is küldenek sehova.
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
Ringman
nagyúr
válasz parkr #185432 üzenetére
ja, de elmondja, hogy pl. a kryptonite zárainak nagy részéhez spéci eszközök kellenek, kb esélytelen, hogy valaki ilyennel járkáljon.
én ilyet vettem, de általában hátizsákban hordom, ha lakatolni kell: kryptonite keeper 785
mondjuk azért is csak ekkorát, mert a biciklim se túl nagy értékű -
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mexbacsi #185416 üzenetére
3 év alatt így leharcolni durva, ott vagy rengeteg km volt, vagy kevés karbantartás, vagy mind2.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz raggg #185438 üzenetére
Olajsütő méretű elektromos készülékbe pakolgatni a hajtást nekem minimum vicces. 🙄
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #185439 üzenetére
Én semmit nem értek . Azt sem értem miért gáz fejreállítani egy bringát, amin a fék sem levegősödhet fel, mert nem hidrós, azt sem értem miért gond a kefe és a zsíroldó, de a legfurább, hogy miért tököl valaki ilyen ultrahangos cuccal és féltucat vegyszerrel, ronggyal, pelenkával, kefével, amikor elég beledobni egy kis benzinbe és párszor megrázogatni, átforgatni a dolgokat .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ivana
Ármester
válasz scope2007 #185427 üzenetére
Ezt a szintet már kevésbé szokás otthagyni lezárva.
Colstok és nem colostok, németből jön.
jjeahh: Az octalink szinte biztosan angol menetes, szóval sima ügy váltani integráltra. Kb. ugyan az mint a négyszög esetén.
A benzin nem szerencsés, mert minden sárga lesz tőle, inkább petróleum vagy lakkbenzin.[ Szerkesztve ]
-
Perillustris
senior tag
válasz ivana #185441 üzenetére
Én még sosem hallottam colstoknak, szerintem elterjedt és használható a magyarul könnyebben kiejthető colostok.
"Én pár éve egy Merida Speeder-t voltam kénytelen pár órán keresztül kikötve hagyni sok héten keresztül minden pénteken a XI. kerületben (nem a legforgalmasabb részen). Egyrészt nagyon stabil korláthoz tettem az intézmény előtti részen, másrészt egy Citaldel láncos lakattal és egy Abus u-lakattal kötöttem le. Nem nyúltak hozzá. Mondjuk a két lakat kb. 40 ezer forint volt már régebben is, amikor vettem, de nekem megért ennyit a nyugalmam.
[ Szerkesztve ]
Perillustris
-
jjeahh
nagyúr
válasz ivana #185441 üzenetére
Ez nekem nem tűnt fel, eddig a fogaskoszorút és a láncot azzal mostam ki. Sőt, nem benzin van lánc, féktisztító spray-ekben is? De lehet tévedek, mintha valaki itt írta anno. Petróleum nekem nem vált be, a lakkbenzin nem tom miaz .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
-
Mexbacsi
tag
válasz Hasaggymeg #185437 üzenetére
Is-is. Sokat is mentem vele, de nem tisztítottam gyakran. Jobban szólva, többször nem mint igen. És hát a földutak, por, sár szépen lecsiszoltak mindent. Váltógörgőt vagy 3szor cseréltem már. De majd most jobban ügyelek rá, hogy ne menjen szét minden ilyen gyorsan
-
-
parkr
őstag
válasz Hasaggymeg #185449 üzenetére
"Aceton"
az is jó?
épp azon gondolkoztam hogy benziről brigéciolra vagy valami másra váltok én is
féktárcsához úgyis venni akarok acetont.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mercedes topic
- YouTube
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Elfelejtettem egy játék címét
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Mozilla Firefox
- Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest