-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
rétisün
veterán
válasz Maximum1 #223093 üzenetére
"Elég hangos, van akit idegesít."
pillanatok alatt szét lehet szedni, megtömni egy kis zsírral, és mindjárt elhalkul. engem is zavart a hangja, de így éppen csak olyan hangos lett, ami már tetszik.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gaben92 #223098 üzenetére
Én a pirosat venném, kicsit tartok attól, hogy a zöldnek van valamilyen hátránya, végülis DH-ra szánták szerintem, nem xc-re. Sőt, valszeg a fehér standard is jó. Az 500-as Deore fékek szerintem jók, xtr-nek asszem van valami nyűgje, slx, xt-vel vigyázz, mert 7000-8000-es szériákkal sok volt a probléma, ha azt nézted ki, guglizz rá. Pl. xt "m8000 brakes pumping up", "xt m8000 brakes wandering point". Sokat témáztak róla fórumon, több cikk is megjelent, a haveromé is sz*r, leváltotta mt500-ra. Az 500-as széria, a 6000-es, 6100-as nagyon jó fékek. De szerintem a belépő Shimanok is rendben vannak, kivéve az mt200-at, csak a 2-3 ujjas hosszú fékkart utálom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #223102 üzenetére
Pontosan emiatt gondolkodom inkább a pirosban. Valahogy van egy olyan érzésem, hogy melegen fog jól a zöld csak, és érzékenyebb is szennyeződésekre. Helyben piros, zöld és kék van csak. Feketét csak rendelni tudnék.
*100-as szériára gondoltam mindből. Az XTR szettre az overkillt úgy értettem, hogy 9120-as 4 dugattyús nyergekről beszélünk, az nem való XC-re.
Gyakorlatilag 500/6100/7100/8100 játszik de azért hajlok az utóbbiak felé inkább mert le akarom dobni a fékkart is. Nekem M4100/MT410 kombó van, nem nagy eresztés de elmegy. MT500-at nem tartom akkora upgrade-nek, hogy megérje, minden máshoz viszont csövet is kellene cserélni. Szóval nálam maradnak amíg nincs gond velük vagy nem jön egy rohadt jó akció. Páromnak viszont az MT200 + RT26 kombó borzalmas. Még kezdőként is panaszkodik rá, hogy nem lehet rendesen adagolni. Viszont ha már veszek valamit akkor inkább fentebbről szeretek válogatni. Volt egy ugyanolyan szett mint nekem van 0km-esen ledobva új bringáról de a koma nem akarta postázni, és 1800km-t meg nem igazán érte volna meg autózni.
MPowerPH: Azzal sajnos nem vagy előrébb. Amiről én beszéltem az más cucc. Sok hosszú imbusznak olyan a kialakítása mint ennek. Maga a test hosszú, de a “hasznos rész” ugyanúgy rövid egy bizonyos méret alatt ami általában 7-8. Neked olyan kéne ami végig 6-os mint amit linkeltem korábban.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
arcitec
addikt
Sikerült a 11 fogas váltót végre beállítanom. Érdekes azért terhelés alatt kicsit másképp működik, mint szabadon. Itt valaki írta, hogy sokat, órákat kínlódott vele. No én csak kicsit,
de végigcsináltam azt is, hogy nem jó. [Hasaggymeg] kolléga is vázolt szép részletest, de az inkább akkor, -illetve az után- ha valaki elfekteti. [Ezt] néztem végig alaposan és sikerült is
jól beállítanom. Az a gyanúm, hogy a legnagyobb kerék határolóján kell állítani beigazolódott.
Pedig féltem tőle, előtte mindent végig próbáltam. Volt hogy felváltott a legnagyobbra, de már a legkisebbre nem stb .. A lényeg a bowden feszítés ha minden egyéb ok. A videó szerint is a kb. a középső fogon kell kezdeni. Ha szépen halkan fut(ez fontos addig kell feszíteni/lazítani míg ez el nincs érve) és vált is szépen felfele/lefele. Nálam ekkor már csak a legnagyobb kerékre nem ment fel. Fél fordulatot kellett a határolón állítani és mint az álom az egész váltó.
Lánc kenése: Mióta Muc-Off C3 Ceramic Dry Lube használok alig koszos a lánc. Szépen beül
a láncszemek közé, eddig bevált. Tapasztalatom szerint, az adagolóval szemenként kenem 2x körbe tekerve. Eléggé sűrű és nem csöpög ki/le.
Szerszám: Szintén topikgazda ajánlotta ezt : [GedoreRed] elég hosszú, sőt hosszabb mint amikkel eleddig találkoztam. Teljesen rendben van.[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #223096 üzenetére
Akkor ebben nincsen hiba. Én nem húznám 15-re, ha a 12 nem lazul le. A helyedben vennék egy új tengelyt. Szinte biztos nem az volt a gond, hogy az imbusz nem fekszik fel elég hosszan, akkor tele lenne az internet ezzel. Nézd meg a sram hajtókarom a 54 Nm-re húzandó csavarban milyen hosszan fekszik fel az imbusz fej, mégsincs semmi baja. Tudom az acél, de 12-15 Nm-nek nem kéne elnyalnia egy alu tengelyt se.
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #223094 üzenetére
Nem értek egyet, menetrögzítővel pláne nem, a legtöbb frissen felkenve kábé semmi ellenállást nem tanusít, csak megszáradva rögzít. ... olyant sem láttam sehol, hogy megkenve ennyi, szárazon meg annyi lenne a meghúzási nyomaték,egy normális csavar koppig ugyanolyan könnyen (vagy elenyészően különbözően) tekeredik, kenéstől független... ami a fej felfekvését illeti ott tényleg lehet különbség de az más történet, ugyanakkor szerintem az sem számottevő, ezek a csavarok a bringán egyformák.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
vannak hiányosságaim a kerékpár szerelést illetően, es felmerult egy kerdes ismerősömmel :
ha a négyszögtengelyes belső, az integrált(hollowtech2) külső csapágyazású, akkor mért mondják mégis hogy az integráltat nem kell gyakran újrakenni, a négyszögtemgelyest pedig igen?
most akkor a négyszögtengelyes az zárt csapágyú? es az integráltat akkor miért nem kell időközönként szétszedni, zsírozni?[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
arcitec
addikt
Valakit érdekelhet : [Cycplus]
-
d3tox1c
senior tag
Sziasztok.
Edge explora-ra felraktam a komoot-ot.
Ha telefonon mentek egy utvonaltervet komooon belül, akkor azt rá lehet valahogy varázsolni az explore-ra?
Vagy ez csak pc-ről lehetséges? -
Manitou
addikt
válasz Ringman #223047 üzenetére
Ezekből most jól bevásároltam. Pont akartam venni valami olcsó táskát csomagtartóra, többnapos túrához. Tegnapi Praktikerben járáskor szúrtam ki én is ezeket az akciós táskákat.
Van amúgy rogyásig még ezekből a boltokban. A full fekete típusú nyeregtáskába egy 500mL-es kulacsot is bele lehet tenni, úgy hogy lezárod. Elég használható méretű kevesebbért , mint egy gombóc fagyi ára A csomagtaróra rögzíthető táska 2db különálló 15 literes táskát tartalmaz hozzá beépített esővédő huzat is van, bár maga az anyag is vízállónak tűnik, Ennyi pénzért ez is több, mint pazar vétel volt -
fulton
addikt
szépen belőttem a stravát, tetszik, megszerettem itt a végére úgy lesz tolva hogy a garminról szinkron bekapcsolva a strava-val is, a garminra nem pucoltam át a cuccot a healt-hról, a kettőt fogja egyesíteni a strava. Olyan mint valami facebook - kerékpárosoknak. (annyi különbséggel hogy a strava-t szeretem, amazt nem)
---
Hát siralmas a látottak, néztem szakaszokat, csaj!! és 30-40 el repeszt...ahol én 24-28 al. Hát ez hogy? mostmár tényleg úgy teszek ennyit számít a kerékpár sulya (jó meg hogy fekszik me országútival tolja)? (mert csak az meg a gumi és nyomása) meg ha hozzáveszem hogy a nő valszeg fel a a sulyomnak majdnem.
De pasik is, 40-50 el?? mi *** az is igaz hogy 140-160 pulzus mellett... ami nálam azért elmarad jócskán (de szerintem ez is ember függő, mert pl simán lehet hogy nekem a "130 olyan mint másnak a 150".
----
praktiker 400 ft táska..**a ahoz képest hogy nekem a selle royal táska meg 7k volt..nem kis difi. és szerintem semmi különség nincs. (leszámítva a márka név meg hogy kompatibilis a nyereg kialakítással)[ Szerkesztve ]
-
-
ivana
Ármester
válasz flash- #223109 üzenetére
Régen a négyszögtengelyes rendes kónuszos volt, azt újra kellett kenni. Manapság az is zárt csapágy, gondozásmentes. Kenni egyiket sem kell soha. Csapágy élettartam szempontból ezerszer jobb a négyszög. (Legalábbis shimano esetén, a campa szokás szerint jóval tartósabb.)
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #223119 üzenetére
Zárt csapágyakat kenni amolyan keleteurópai néphagyomány mint a Nespresso kapszulák újratöltése, azokat cserélni kell(ene) nem szétszedni és újrakenni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #223120 üzenetére
valami ilyesmi lehet, igazából nem kellene az 1-2-pár ezer forintos tételeken spórolni.
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #223120 üzenetére
ertem.adódik a kérdés, kb hány évente/vagy km cserélendőek ezeket az integrált blokkok?
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
Nem tudjatok, Decaban van tubeless szalag?
Leszedtem a gumit, de hozta magaval a szalagot is a szeleken.
Don't Tread On Me
-
HKorn
addikt
Outin hosszabb tekerésnél a bal kezemen a kisujjam mindig elzsibbad, ez mitől lehet? Pont úgy nyomja a markolat a kéztőnél. Túl hosszú a stucni? Mit lehet ezzel kezdeni?
Run&Ride
-
válasz HKorn #223125 üzenetére
Ha csak ennyi a gond, de amúgy kényelmes, akkor nem sokat. Válts fogást, ritmust, helyezd át kicsit a testsúlyt, rázogasd le a kezed, vegyél fel kesztyűt. Ilyen monoton terhelésnél, amit az országútin kapsz, ennyit tudsz tenni. Valahol mindig nyomni fog, talán az alsófogásban a legkevésbé, de ahhoz meg jó erős hát kell.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #223108 üzenetére
A tárcsához kapott csavarokon rászáradt menetrögzítő van, érezhetően nehezebb betekerni.
Amíg nem koppan a csavar feje, addig teljesen mindegy, hogy kenve van, vagy nem, onnantól számít, hogy elkezded nyomatékra húzni.'92 Honda VFR 750
-
HKorn
addikt
válasz parandroid #223126 üzenetére
Már arra is gondoltam, hogy pont a kesztyű miatt lehet, kipróbálom egyszer kesztyű nélkül. Amúgy elég jól elzsibbad, tekerés után még 1-2 napig érezni.
Run&Ride
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #223122 üzenetére
Szerintem nincs ilyen, időnként leveszed a láncot és megpörgetett hajtóműnél hallod, érzed van-e rágás, akadozás, esetleges kottyanás. Van aki pár hónap alatt szétveri (sár, gőzborotva, gagyi alkatrész), másnak évekig elmegy... ha cserélni kell, hát cserélni kell.
HKorn... szerintem leginkább 2 dolog lehet, tenyér, vagy nyaki csigolya.Amikor érezni kezded fogj újat és maradj úgy, ha elmúlik tenyereden nyomsz valamit... ugyanez nyakkal, amint érzed hajtsd le fejed, csak szemed forsítsd ki, hogy előre láss, és ha elmúlik akkor nyaki csigolya. Nekem utóbbitól hüvelyk és mutató zsibbadt, neten pontosan fellelhető melyik csigolyáknál kilépő idegek elszorítása melyik ujjaid zsibbadását okozhatják.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Manitou
addikt
válasz arcitec #223116 üzenetére
Ok, meglátjuk. Bár ennyi pénzért nincsennek nagy elvárásaim sem Egyébként az egyik fajta nyeregtáskán amit vettem nincsen cipzár, más megoldással működik. A csomagtartós táskán is csak az egyik kis zseb cipzáros, az nagyon vízállónak tűnik ránézésre, nem is értem az esővédő kb minek van hozzá.
-
jjeahh
nagyúr
Mai:
Lefelé ágas, köves, saras, egy helyen derékig érő fű, szokás szerint egy ág keresztbeállt a küllők között, azonnal megállította a bringát. Azt hittem, hogy a küllőnek, váltónak annyi, minimum egy nyolcas lesz a kerékben, de semmi .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz HKorn #223128 üzenetére
Na, az nem jó, ha meg is marad. Nekem is előfordul viszonylag gyakran, de ha fogást/pozíciót váltok, és lerázogatom, akkor el is múlik. Kesztyű nekem kicsit segített is amúgy, de nem méricskéltem, meg számoltam az előfordulást, szóval ez szubjektív.
Ami érdekes még, hogy görgőn sosem jön elő, pedig azt tudom, hogy az egy számmal nagyobb bicikli, de nyilván kint tekerésnél teljesen mások az erőhatások, meg a vibráció, amit kapsz, mint egy tök statikus kormányra támaszkodva.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #223132 üzenetére
Itt a környéken is egyre több ösvényt basznak szét az erdészek, hangulatos, szép turistautakból csinálnak országutat, hogy teherautóval hordják a kivágott fát... lassan a szokásos ösvényeimen egy kemping biciklivel is el lehet tekerni, teljesen elvette a kedvem.
'92 Honda VFR 750
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #223129 üzenetére
világos
-
fulton
addikt
Nem tudjátok miért van az, hogy ha megosztom a strava profilom valakivel, akkor az illető nem látja csak az uccsó 6 nap aktivitását. Nerm lehet beállítani hogy egészet láthassa?
-
HKorn
addikt
-
Gaben92
őstag
válasz ggg666 #223133 üzenetére
Anyagminőségben a "gyenge" értelmezhetetlen dolog. Simán benne van, hogy mindkét küllőt megengedett szakítószilárdság fölé terhelted, csak az megnyúlt szimplán ez meg ridegen törik.
Ez gyári cucc vagy valahol fűzetted? Mert amekkora kontárkodás megy, ha fűzetve lett akkor simán el tudom képzelni, hogy cseszték kibalanszírozni a végén és némelyik küllő túl van feszítve már alapból, aztán onnan nem sok kell neki, hogy törjön.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
ggg666
őstag
válasz Gaben92 #223141 üzenetére
Ugyanez a srác fűzte a másik kereket 2 évig bírta 50 ft-os dt küllökkel. Ott 2 év múlva a felnit szaggatta, de nem küllőfejtörés történt. Ugyanakkorra súllyal, ugyanazon terepen, csak nem agyváltó volt akkor a gépben. 2 garnitúra dt küllő 2 fajta hibás 1 héten belül? Ez most a küllőfejnél 2,3 mm-es. A másik sima acél dt volt mint a 2 éves füzőttben. Egyébként most 3 töröttnél alig van 8-as benne.
Azért mellékeltem a képeket, látszik a küllőfejnél furcsa az a nagy hézag és a csáléság.
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
Tegnap és tegnapelőtt sikerült végre 2 jó kis kört mennem a Mecsekben. Reggel mentem, akkor még egész jó idő volt, de 10-11re már megvolt a hőség. A sok bogarat kivéve nagyon élveztem, eddig csak gyalog jártam itt, azt is még iskolás korban, most pedig végre bringával.
1: [link]
2: [link]
Ami meglepett és nem tetszett, hogy itt is milyen csúnya munkát végeznek az erdészek. Több turista utat is fakitermelésre használnak, köztük kéktúra utat is... Mély, széles nyomvályúk, nincs kitakarítva ahol dolgoztak, mindenhol maradék fák és gallyak... és akkor még a bringásokat b@sztatják hogy erodáljuk a talajt a széles gumikkal meg 1-1 új nyomvonallal.
-
Jester01
veterán
válasz arcitec #223076 üzenetére
Ennyi hiányzik csak. Tegnap mi is lejöttünk Etyekről, Pázmándot kihagytuk.
Jester
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Nike Air Force-1 Photon Dust (ÚJ)
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
- Kerékpár matrica a legjobb minőségben azonnal! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Braun Series 5 EasyClean 50-W1000s nedves/száraz villanyborotva
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest