-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #222231 üzenetére
Látszik rajta, vannak fotók a neten új és kopottról is referenciának...gyakran már romlik a váltás minősége is ha kopott, ez hatványozottan igaz ha már új lánccal próbálod.
#222234ReFleXx...a Decas olyan, de sokan nem ajánlják...én már 2 éve tesztelem.
#222235jjeahh...nem is tudom kazettacserénél miért kellene váltót állítani. Amúgy 2 dolog lehet, váltófül (hiába új, lehet csálé) vagy bowdenezés, vagyis valahol akadozik, esetleg valamelyik szemben mocorog a váltóbowdenház...🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz arcitec #222255 üzenetére
Pedig ez nálatok is pont így van. Magával az adott típussal tilos vontatni gyártói specifikáció alapján, nem pedig KRESZ miatt.
Csak emiatt sokan azt hiszik, hogy vonóhorgot sem szereltethetnek fel, pedig igen, csak a forgalmiban benne lesz, hogy a horog csak biciklitárolóhoz van. (Nálunk ilyeneket le se szarnak, még neon is mehetne alá, az se érdekelne senkit.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #222257 üzenetére
Ezeket már mind kizártam, mert az új váltófüllel sikerült már egyszer beállítani, ugyanezzel a bovdennel, ami amúgy nem olyan régi és Jagwire. Tuti vagy én vagyok a hülye, vagy ez a váltó ilyen vacak, de inkább az előbbi.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
student
őstag
ha ez van a köpenyen: 700*40c - 28x1 5/8
ehhez passzol ez a belső? 28x1 1/2 -
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #222257 üzenetére
-
jjeahh
nagyúr
válasz truefx #222262 üzenetére
Ahogy elnézem a GP5000-eseket, mindegyik Vectran Breaker | LazerGrip | ACT és a TPI is ugyanannyi attól függetlenül, hogy milyen színű az oldalfal, ergo ugyanolyan strapabírónak kell lennie, mint a fekete. Irigyellek is ezért, én már rég barna oldalfalas gumival nyomulnék, de a barna mtb gumik valamiért soha nem kapnak oldalfal védelmet, vékonyak, mint a papír .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz truefx #222262 üzenetére
Már én is hallottam erről a gyenge oldalfal dologról, sőt a GP4000-nél is emlegették ennek ellenére sose tapasztaltam.
2 garnitúra GP4000 és 1 garnitúra GP5000 (TL) tapasztalattal mondom. Pedig én bő 90 kg vagyok és szeretek dinamikusan kanyarodni.
Nálam az egyetlen negatívum a GP5000 TL exrém nehéz felhelyezése. De állítólag az utód GP5000 S TR-en ezt javították.Na de majd most a Schwalbe Pro One TLE-re kíváncsi leszek.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #222227 üzenetére
Hány TPI az új meg a régi gumi, amihez hasonlítod? Leírásodból nekem kicsit az jön le, hogy az új magasabb TPI számmal rendelkezik, ami miatt jobban tud deformálódni.
Én egy ideje nézegetem már, hogy előre egy ground controlt vegyek, hátra meg fast track, de soha sincsen bike24-en úgy, hogy a hátsó legyen a keményebb keverék, az első meg a puhább 2,35-ös méretben.
'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #222249 üzenetére
"Where low end carbon frames have a dead, wooden quality to them, a similarly-priced alloy bike can be springy and compliant"
"There’s an extent to which you’re going to have to take my word for it, but based on the large number of entry level road bikes I’ve ridden, I can confidently assert that the latest generation of alloy frames are simply better than the most affordable carbon ones"Ááá, amikor itt leírtam, hogy az Allez, Chisel valszeg hozza egy belépő alap karbon váz szintjét (ha nem jobb), sokan a fejemet vették, hogy nem, mert a karbon mindíg jobb . Valszeg egyáltalán nem mindegy milyen alut hasonlítunk, milyen karbonnal.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
senior tag
válasz Napfénysüti #222265 üzenetére
Kíváncsi leszek a Schwalbe Pro One TLE véleményre én is, majd osszad meg velünk mindenképpen...
Tervben van egy 28-30-s gumi csere a jelenlegi 32-s ről...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
arcitec
addikt
válasz Gaben92 #222258 üzenetére
Te nem olvastad el amit linkeltem? Azt a betyárját! Van vonóhorog az autómon a bringa tartóra szürke rendszám is stb .. stb ... A forgalmiban is ott a bejegyzés a linkelt leírásnak megfelelően. Az, hogy esetleg az a vonóhorog amiről írtál az valami korlátozott "bakfitty" , azt nem tudhatom, nem írtad le a típusát. Egy normál vonóhorog használata nem korlátozódik kerékpár szállítóra. Na de ennél többet nem kívánok erről. Uff én beszéltem.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
rétisün
veterán
válasz flash- #222249 üzenetére
"szerintük csak az az országúti amin 23as köpeny van"
akkor az enyémek se országútik, az Ultin 30-as GP5000 van (kb. annyira érdekelnek az ilyen dolgok, mint téged.)
amúgy én is 23-al kezdtem anno, aztán lett 25 (ami ténylegesen 27), majd 28 (ami szintén inkább több, mint a ráírt méret) de ez a 30-as inkább kényszer volt, ilyent kaptam. szerencsére pont elfér a vázban-villában-féknél
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #222269 üzenetére
Ez most komoly?! Én Zasszony szájától jobban félnék mint az orvosoktól, főleg, hogy műtétre váró vállal estél. 😫😫😫... szerintem genetikailag kissé vakmerő lehetsz.🤔 Jobbulást, remélem ez nem súlyos, majd írj a fejleményekről. ☹️
fulton... na ezt próbáld meg egy SX4-el. 😆
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz arcitec #222272 üzenetére
Még a linkeket is megnyitottam, hogy biztos legyek benne, hogy másról beszélsz. Te nem olvastad el amit én írtam. Lexus CT-200h-ról volt szó végig amivel tilos vontatni mert eldurranhat az inverter benne. Függetlenül kresztől, vonóhorogtól, mindentől, az adott típusú autóval az egész világon mindenhol tilos vontatni mert a gyártó maga tiltotta meg.
Mivel a tulajok tisztában vannak ezzel, sokan közülük abban a hitben élnek, hogy mivel tilos az autóval vontatni, nem szereltethetnek fel vonóhorgot (Magyarországon élő magyarokról beszélünk). Erre írtam, hogy a közhiedelemmel ellentétben fel lehet szerelni csak vontatni nem lehet vele majd hivatalosan mert lesz bejegyzés a forgalmiban, hogy az autó maga nem alkalmas vontatásra emiatt a horog csak kerékpárszállításra alkalmas.
Az előző válaszomban is pont ezt magyaráztam csak nem ennyire szájbarágósan de úgy látszik nem olvastad el amit írtam. Azt a betyárját!
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
fulton
addikt
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #222280 üzenetére
A 26-os bicó ebbe simán elfért a csomagtérben. Előre kellett tolni az üléseket, és az elsőkereket bebicskáztatni az e-h ülések közé.A 29-es monti-hoz kiszedtem minden ülést, csak a pilótát nem.
Első kerékkel az anyósülés helyére bement állítva.Szóval megoldható, de nagyon veszélyesnek éreztem.
Profi v.horgos hurcolászó lett a megoldás.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
válasz fulton #222280 üzenetére
Ezért vettem ugyanebből a típusból a kombit. Meg a kutyák miatt. Mondjuk az országúti kb mindenféle szerelés nélkül befér, szerintem a hátsó ülésből is elég lenne csak az egyik felét ledönteni. Jó, a 29-es MTB-vel azert ez is meg tud telni:
Tudom, rossz oldalára lett fektetve…
Az országúti amúgy utazott már a hatchback Miniben is, akkor az első kereket én is kivettem. Azóta azt is kombira cseréltük, abba szerintem kis trükközéssel még az MTB is beférne.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Gaben92
őstag
válasz arcitec #222279 üzenetére
Ilyen az amikor mindketten biztosak vagyunk benne, hogy félreérthetetlenül fogalmaztunk, holott nem. Igen, típus alatt én az autót értettem, nem a horgot. Így megkövetem a magam a “te nem olvastad el”-ért.
Gyakorlatilag amúgy a hybrid rendszer miatt tilos a vontatás. Ugyanaz a hajtáslánc mint az Auris hybridben (abból azért több flangál) és egy hirtelen rántás bele tud verni az inverterbe elég nagyot. Ennek ellenére volt aki 4 mázsa sódert húzott az autóval és nem lett baja. De nyilván ezek olyan dolgok amikkel csak a tulajok/leendő tulajok vannak tisztában. Én se tudok semmit a legendás légrugós (asszem) Citroen felfüggesztésekről csak, hogy állítólag rohadt jók.If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
MPowerPH
félisten
válasz Ringman #222270 üzenetére
A serult vallammal, mi massal. Megoldottam, lehajoltam egy buckarol, megfogtam egy kimosott gyokeret kiforditott kezzel, es szepen lassan forgattam, kozben huztam. Helyre ugrott... De zsibbad, es nem tudom vegig felemelni. Ennek mar mindegy, helyre lesz hozva.
Hasaggymeg: Es kepzeld, nem estem. Bar ha esek, akkor valszeg a hempergesen kivul nem lesz semmi bajom. Van egy nagyon meredek szuk osveny, ahol a viz kimosta a gyokereket. Ott felfele megakadt a bicaj, elkezdtem dolni, nem tudtam kicsatolni. Bal oldalamnal kicsit elorebb volt egy fa, abba reflexszeruen megkapaszkodtam, es ahogy ranehezedtem, kiugrott. Lefele alt. nem esek, mindig folfele.
Hazafele azert ramentem a KOM -ra lefele, de egy turacsoport keresztul huzta azt is. Pedig 4s elonyben voltam...
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
6030D
Ármester
válasz parandroid #222282 üzenetére
Mondjuk az övé 3-as, a tiéd 6-os, lehet az sem hátrány.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
addikt
válasz andrisbandi #222250 üzenetére
Köszi, de mi az a "d-at"? Meg honnan vegyek saját olaját? Sosem szedtem még szét ilyet...
Milyen alternatívára érdemes lecserélni, amivel már nincs szenvedés?
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
bardi
aktív tag
válasz Dark Archon #222290 üzenetére
Dugattyúra gondolt a kollega.
Shimano fékekkel nem nagyon lesz szenvedés, egy deore már bőven tökéletes a célnak, de alatta is vannak használható modellek, csak nem ismerem őket.'92 Honda VFR 750
-
MPowerPH
félisten
válasz jjeahh #222287 üzenetére
Tudtam, hogy ha most nem, akkor holnap mar lehet nem lesz ra lehetosegem, szoval megragadtam. Bringan egyebkent nem faj, csak zsibbad. Mereven kell tartanom alkarbol a kormanyt, nem vallbol, es nincs gond.
Gaben92: Fel van kotve, ha reggelig nem kekul, dagad, akkor megusztam. De mentem egy jot, egesz elfogadhato tempoval a vegere, szoval tenyleg ez legyen a legnagyobb gondom. Akkor van baj, ha nem tudod magadnak helyre tenni.
vallas: Kiugorva rossz, mert csak gornyedni tudsz, de ahogy visszall a helyere, mar hasznalhato, foleg bicajon nem nagy akadaly, ha rossz a vallad.
Ringman: Koszi Neked is, meg van 32 napom a mutetig, addig mar elvegetalok. Utana bombabiztos lesz.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #222291 üzenetére
A Decathlonos brongákon lévő Hayes
hidraulikus(szerk.: mechanikus és MX5 az, így tárgytalan) fékeket szokták dícsérni, hogy jók. Többet nem tudok, mert még V-fékem van.Sajnos tárcsásításhoz kellenek új kerekek (kompletten, mert az agyak sem tudnak fogadni rotort és a felni sem "disc ready") + fogsor + tárcsafék (+adapter). A váz és a teló tudja fogadni azzal nincs gond. De tervben van. Ha más nem akkor bowdenes.
RefleXx: Nekem BBB van és ez is tudja a 0.5 -öt. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #222294 üzenetére
De sajnos kell fogsor, mert még meghagytam a régi bicikliről a menetes aggyal szerelt kereket. Így még racsni van, nem kazettás fogsor.
A felnit meg azért gondoltam cserélni, mert:
1.) Valamennyit biztos koptatta a V-fék, így lutri hogy mechanikailag mennyire erős (még látszik a bemart vonal bőven).2.) A komplett kerék olcsóbb, mint a munkadíj sokszor, amennyiért fűzik + az agy ára. Persze drágább szetteknél már más az arány, ez egy olcsó Koliken kerék Assess aggyal, Beretta felnivel, nem hosszútávra terveztem vele, csak még nem vettem új kerekeket.
Az új épitésnél terveztem a kerekek cseréjét, csak elmaradt.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz ReFleXx #222297 üzenetére
BBB BTL-125
Ughhh.. tényleg... 0.75 -1
- Pedig én is úgy emékeztem 0.5-öt is tudja... de mégsem.
- Anno ilyet lehetett szerezni, próba képpen vettem.
Az új láncba nem lehet belenyomni, ahogy használódik a lánc, apránként úgy megy bele, mutatja a kopást. Jónak tűnik................... Park Tool CC-3.2
Mutatja a 0.5-öt is.
- Ezt szokták olcsó és jóként ajánlani. Nem is kapni általában.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Đusty
addikt
Telex: A Budapest – Balaton kerékpárút sorsáról dönt népszavazás vasárnap Biatorbágyon
Nekem még mindig agyrém, hogy egy balatoni kerékpárút Bia-Etyek felé indul.
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #222077 üzenetére
nem ez az én bajom, hanem az, amit te is megerősítettél, hogy van igény ezt kapcsolgatni, de akkor miért kell ehhez leszállni, és kézzel pöcögtetni? droppert, teló lockot ki lehet vezetni kormányra, ezt miért nem?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mercedes topic
- YouTube
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Elfelejtettem egy játék címét
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Mozilla Firefox
- Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen