-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
belaazallat
addikt
válasz stickermajom #271048 üzenetére
Nem az a baj, hogy jobbra balra világít, hanem az, hogy ha egyenesen magam elé nézek, elvakít. Csak az a megoldás, hogy az út jobb szélén lévő oszlopokat nézem. Nem mindegyik ledes csinálja, de a vakítás miatt nem látom mely konkrét típusú autó az.
#271046
parandroidA felhozatalra ne legyél biztos! Éjszaka főleg a 84-esen közlekedek(Sárvárra tartva). Rengeteg osztrák rendszámos autó jön szembe. Van felkapcsolt ködlámpától kezdve, minden is. Az nem olyan vészes, de amikor már kilométerekről látom a nappali világosságot, akkor már előre félek.
Én ilyen lámpát használok. Gyenge fényen. Volt hogy éjszaka, autós nem akarta levenni a refit, bekapcsoltam max fokozatra azonnal tudta mi a dolga. Intett s mikor mellém ért.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz belaazallat #271051 üzenetére
Ez azért alapvetően egy thrower jellegű lámpa, ezt vakításra TERVEZTÉK
-
belaazallat
addikt
válasz Wombath #271052 üzenetére
Igen, erre a célra használom, de csak ha nincs más megoldás. Itt sötét Somogyban kell sajna. Van normál lámpám is.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Tin
veterán
válasz ReFleXx #271054 üzenetére
Ja ez ilyen céges kedvezményoldal, személyre szóló. Volt a Rabe Bike-hoz is, de ott is csak 10%, és csak a teljes árú bringákra, amikor meg az enyém vettem, az épp 15% akciós volt. Ráadásul van ahol csak időszakos, szóval az se biztos, hogy lesz, amikor majd épp bringát akarok venni. Legtöbbször amúgy nem érnek semmit ezek az akciók, egy Black Fridaykor többet ad a gyártó. Van pl. a Castellihez is, de ott is csak a teljes árú cuccokhoz, és azok meg úgy rohadt drágák. Egyedül az 5 év alatt a Samsung volt az egyetlen, ahol valóban olcsóbban tudtam telefont venni, de asszem asszony előző telóját akkor is olcsóbban tudtam megvenni BF-en, mint kedvezménnyel.
-
attiss66
senior tag
válasz flash- #271050 üzenetére
Ugyanazt mondom én is, hogy cserélem, ami kopott, de az a variáció fogszámban az alap lenne, amit írtam. Vagy nem ugyanazt mondom?! Készen 9-es sor a legkisebb, és 13 fogas a legkisebb, azon az oldalon, amit belinkeltél. A hézagolók olyanok, hogy azok határozzák meg, hogy hány lánckerék lesz a kazettán? Tehát a 7-eshez szélesebb hézagolók vannak értelemszerűen.
Azt nem lehet összehozni, hogy 11-12-13-14-15-16-17 legyen a sor lánckerekeinek fogszáma? Olyat nem tudsz linkelni, ahol ilyen fogszámú lánckerekek kaphatók? Most elől 42/32/22 van, az marad. 175 hajtókar.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz parandroid #271033 üzenetére
Szép, az biztos. 620 ezer a kedvezményes ára Teljes 105 szett, de a Giant saját kerekeivel. De nem igazán vannak opcióim, vagy megveszem ennyiért, vagy nem. Utolsó darab Rotterdamban.
Ringman: 70-es stucnival van szerelve alapból, szóval nem igazán van mozgási terem, ettől félek. A fvk helyzettel meg változik a fogás szöge is. Canyon 80-as stucnival jó elvileg. De amúgy az összehasonlításból látszik, hogy a kisebb kerekek miatt rövidebb lehet a láncvilla, hátrébb és lejjebb lehet az első villa is. Meg persze az egész rövidebb, könnyebben befér a kocsiba
Tin: én augusztus óta nézegetem a Canyont, arra bizony le kell csapni, amikor van. Tavasszal már csak hűlt helye lesz megint az egésznek, olyan, mintha ingyen osztogatnák. Már van néhány méret, de természetesen 2XS az majd karácsonykor. A legújabb 105-ös szettel (12 sebességes), és DT Swiss kerekekkel szerelt meg majd februárban. De jó lesz nekem a 11 sebis, Fulcrumos is 1600€-ért.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #271057 üzenetére
A fvk helyzettel meg változik a fogás szöge is
ha vele forgatod a kormányt is, akkor meg tudod úgy csinálni, hogy a fvk szöge nem változik, csak az alsó fogásban.én nem szívatnám magam 27.5-ös outival. de magával a kormány reachével is tudsz játszani 5-10 mm-t, ha a gyári kormány hosszabb, mint amire lecseréled (ez esztétikai kérdés inkább).
-
flash-
veterán
válasz attiss66 #271056 üzenetére
na ezt nem tudom, most közben jobban megnézve a miche oldalán 8 sebeséges soroktól kezdődik a kínálatuk(vagy ami jó a 8-9-el az a 7-el is? hát nem vagyok benne biztos ,meg akkor a gyártó is úgy írná..) ,nem is értem hogy az ebike miért úgy írja hogy 7/8/9 (elképzelhető hogy elírás) én 9 sebességes miche sort vettem(mert 2x9 a rendszerem) úgy vettem egybe dobozosan hogy 13-14-15-16-17-19-21-24-28 , és külön vettem egy 12t-es zárót +2300forintért, azzal lesz kicserélve a 13 as, így a kisebb itthoni lejtőn is tudok azért valamennyire haladni nagy pörgetés nélkül, síkra meg úgyis inkább a 15-16-17 az izgi nekem 50es tányérral
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Friczy
senior tag
válasz Dark Archon #271057 üzenetére
Magával a kormánnyal is lehet kicsit játszani, hagyományos/anatomikus/compact
[link]
Nekem volt compact, kisebb a drop mértéke, és sokkal közelebb van az alsó fogás. Egy példány 380 mm szélességű még van is itthon, ha igaz (nekem túl keskeny volt. kicseréltem egy 400-asra). -
Ringman
nagyúr
válasz Friczy #271060 üzenetére
kapcsolódó:
5 Simple Tips to Set Up Your Bicycle Handlebars Correctly+ myvelofit Bicycle Hood Positioning - elég jó animációkkal
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #271057 üzenetére
Juhú van 12 sebis változat is? Ezt kerestem 1 hónapja, mondom ha már lúd, legyen kövér is, de akkor még csak a 11 sebis volt. Akkor én simán várok a 12 sebisre, a kereket nem tudom mekkora előny, igaz +200€ a 12-es, de részemről jöhet.
Viszont a sima 11 sebis neked nem 1499€?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #271064 üzenetére
Elsősorban amiatt, gravelnél elmenne, ott van választék
az hogy picit idegesebb a kormányzás egy 10 mm-rel rövidebb stucni miatt, szokható.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
Vicces topikból lopva, de jól érzem, hogy ez kamu, vagy kínai karbon felni grafitos polisztirolból?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #271059 üzenetére
Ahogy írtam, a 7-es SunRace is teljesen bontható és kapható hozzá elemenként fogaskerék. Nekem is ilyen van itthon, van kisebb lépésekkel fogaskoszorú, ráadásul olcsóbb is, mint a Miche. Semmilyen problémám nem volt még a SunRace sorokkal és láncokkal, jelenleg is még (szintén bontható) 8-as sort és láncot koptatom. 10 sebességes Deore mellé már Shimano sort és láncot vettem, mert itt már nem olcsóbb egyáltalán a SunRace, a Deore meg csak Deore.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #271064 üzenetére
Érdekes módon gravel gumikból viszont van rengeteg 650B-s is, igaz ott a kétszeres szorzó.
-
addikt
10 sebességes, Tiagrás van 1499€-ért. De most érted:
1499€: 10 sebesség, DT Swiss LN kerekek
1599€: 11 sebesség, Fulcrum kerekekAzt a 100€-t megéri szvsz a 11 sebesség, és az 1:1 áttétel, legalábbis nekem. A Fulcrum meg a DT Swiss belépő kerekei közt meg olyan marha nagy különbség nem lehet.
Ringman: igazából már eldöntöttem, annyi 28"-os kinyújtott pozíciós bringa után mindig is enném a kefét, ha nem próbálnám ki a lényegében rám szabott kerékpárt. Illetve ugye kipróbáltam nyáron a használt női karbon 2XS Endurace-t, és rohadt jó volt. Bár először tűnt fel, hogy a cipőm beleér a kerékbe, és kissé ideges az irányítása. Amúgy meg repültem felfelé a kis próbaúton Budán. De legfeljebb visszaküldöm, a Liv megvár
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #271072 üzenetére
ezt a 2 képet nézd meg, vö 10 mm-rel rövidebb stucni:
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #271071 üzenetére
Sokszor drágább a gravel gumi, de az igaz, hogy általánosságban drágák a gumik. Tubeless estén lehet nem kétszeres a szorzó, annyira részletesen nem néztem. De például MTB és gravel között megvan a szorzó, pedig sok gravel gumi egy kevésbé bütykös MTB gumi, csak nem "alap" 47/50 széles hanem 42 például.
[ Szerkesztve ]
-
attiss66
senior tag
válasz flash- #271059 üzenetére
Akkor ezek szerint 7-es sorhoz nem tudok szerezni szétszedhető, az említett fogszámú lánckerekeket. Csak akkor lehet megfelelő kombinációt összeállítani, ha integráltra lesz cserélve pl egy 10-es sor. Akkor lehet hátul 12/ezt hol vetted?/-13-14-15-16-17-18-19-21-24. Elől egy 48/36/26/bár a 26-ost nem igénylem, de rajta van / [link] Ahol most 7-es sor van, arra a kazettára lehet tenni 10-est, vagy a hátsó agyat is cserélni kell? De az is lehet, hogy ez se lesz jó, mert ha jól emlékszem a monoblokk olasz, nem angol. Akkor olasszal kompatibilis hajtóművet kell szerezni, meg olasz integrált monoblokkot..
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #271067 üzenetére
Ritkán szoktam karbont rágcsálni vagy morzsolgatni , de a törési képek alapján az inkább szálasan törik, szóval szerintem ott szálaknak kellene lennie, nem ilyen morzsaléknak.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Lidl appban van kupon a kerékpár állványra, így 9999 Ft-ért vehető.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
addikt
válasz Ringman #271073 üzenetére
Én ezt értem, de így alsó fogásban már el sem érném a féket. Meg ez szvsz nem arra való, hogy a reach-et korrigáld, hanem beállítsd a csuklód dőlésszögét.
A másik meg EZ. Rövidebb a felsőcső, de a reach ugyanakkora Próbáltam a Meridát 70-es stucnival, úgy sem a legjobb. Bár, ha azt vesszünk, hogy ENNÉL az összehasonlításnál a reach -12 mm, de 80-as a stucni, ugyanott vagyok.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Dark Archon #271078 üzenetére
A 105 (r7000) fékváltókaroktól felfelé álltható a fékkar távolsága a kormányhoz képest.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #271066 üzenetére
Ez tulajdonképp outi formájú papagájeledel. ...amúgy meg:
Although there is no proof beyond the photo, it seems reasonable that the parrot did cause the damage. However, the rim, no longer in production, does not contain any carbon fibre - instead, it is structurally aluminium, with damage only to the aerodynamic foam.
The original source of this image is by Vanessa Wallace, the owner of the bicycle, a BMC TM01, from Winfield, Queensland, Australia, who was interviewed in the CyclingTips article, and who originally posted the picture on the Facebook group Brisbane Bike Market on 20 November 2021, along with a second photograph.
The bird is a 10-year-old female Eclectus parrot called Gypsy.
Meanwhile the wheel contains no carbon fibre at all.
The source of confusion about this image might be that some people are only aware of bicycle rims being made from carbon-fibre reinforced polymer (CFRP), a plastic often referred to simply as 'carbon fibre', from aluminium (or rarely magnesium) alloy, or from steel.
This rim is a Mavic CXR Elite Exalith. The word 'CXR' is clearly visible on it, and it is fitted to a BMC Timemachine triathlon bicycle.
Mavic CXR Elite Exalith...alu alap felnin aero hab.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #271078 üzenetére
a reacheket ugyanarra a magasságra/stack kell átszámítani, a felsőcsőhosszt hasonlóképp.
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #271079 üzenetére
tiagránál szintén, a video szerint clarisnál (!) is.
-
6030D
Ármester
-
flash-
veterán
kormány gond
kivettem egy spacert a kormánynál és attettem felülre a felső kupak alá.jól meghúztam(de nem izomból) mid3 csavart. az a gond hogy ahogy tartom a bringát és kormányzok megemelt kerekkel akkor a jobbra balra forditás nem szorul de nem vajsima,picit rázós -darálós érzettel forog a kormány.. nem vészes ,de picit erezni. ez szerintem eddig nem volt.. mi tortenhetett? vagy ez igy "gáz egyaltalan?"
attis66:sajna ezt pontosan nem tudom valaki innen hatha tud pontosabb infóval szolgálni
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #271084 üzenetére
Lazítsd ki két oldalt a stucnit, majd az A-Head kupakon lazíts egy kicsit, hogy még ne kotyogjon a villa. Utána ha beállítottad egyenesbe a kormányt, mehet a visszacsavarása a stucnicsavaroknak.
Igen, ha szorul a csapágy, akkor elvileg előbb kopik. Ha rég volt kitakarítva a csapágy akkor érdemes kitisztítani, majd újra visszarakni a csapágyakat.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #271084 üzenetére
Főleg golyóskosárnál (nem zárt csapágyazásnál) el kell játszani kicsit a beállítással, hisz az úgy működik mint kónuszos, túlhúzva rág, lazán meg kotyog...nekem mikor olyan volt akkor picit húztam majd pár cm-t meg-megemelve a fölhöz ütögettem a bringa elejét kerüljön minden a helyére, és közben első féket fogva mozgattam előre-hátra lássam kotyog-e, kell-e még húzni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #271087 üzenetére
köszi mindkettőtöknek, próbálkozok majd esete még, most viszont már menni kell azért nagy baj csak nem lehet kanyarban még egy kulcscsonttörés nem kell már idénre
de akkor ahogy értelmezem ez ilyen játék, kicsavar megmozgat, visszacsavar próba-stb-stb..
újra kenve a csapágyak talán még nem is voltak, szerelőt kérdeztem azt mondt ezt nem kell mert zárt csapágyamúgy kiváncsi vagyok érzek e valamit -1 kis spacer kivételével,(még eddig az összessel használtam) főleg a stabilitásban, súlypont javulásban...valahogy kicsit néha súlytalan az "eleje" a bringának hátha ez segit,
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
K1nG HuNp
őstag
mit tegyek, ha nincs szinkronban a valtokarom es a hatso valtom? shimano claris.
konkretan 4 sebessegem hianyzik, azaz tudok 4et valtani anelkul, hogy hatul barmi tortenne, ezert a 4 nagyobb fogaskereket egyszeruen nem tudom hasznalni.(raw_item.get("pk").unwrap().as_s().unwrap().to_string()).split("#").collect::<Vec<&str>>()[1].to_string()
-
attiss66
senior tag
válasz flash- #271084 üzenetére
Majd beviszem Debrecenbe egy bringaboltba/és egyben szervíz, több is van ilyen/ és elmondják milyen módozatokat lehet összehozni, egyelőre a hetes soron/ha lehet/... aztán majd az integráltra ötletek és megvalósítások , általuk. Mindenesetre a kulcs megvan, az ötleted alapján, hogy legós lánckerekek legyenek, külön cserélhető. A hajtóműre is oldható kötésű lánckerekek kellenek és azok szintúgy cserélhetőek lesznek.
Nincs itt problem.[ Szerkesztve ]
-
acsati
aktív tag
Sziasztok!
Hátsó fehér felnimet szeretném letakarítani, mert volt rajta matrica, aminek a ragacsos része ott maradt + a sort letakarítva csupa olajos dzsuva cseppes lett.
Milyen egyszerű, otthoni tisztítószerrel állhatnék neki szerintetek? -
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #271072 üzenetére
De nálam nem ennyibe kerül, vágod? 1500 a 11 sebis, 1700 a 12 sebis. Nekem a +200€-t megéri a legújabb váltó, mert ott aztán nem fogy el semmi.
[ Szerkesztve ]
-
CF6 van 10s tiagrával, mi szintünkön az bőven elég, és 'csak' 1999 eur, ellenben már teljes karbon váz, és csak 1500g a teljes kerékszett. Én lehet inkább arra lőnék, ha mindenképpen canyon. Vagy ha kell a 105, akkor már meggondolnám a di2-t. Kár, hogy nem opció a CF-hez. Sram Etap van 3,2k eur-ért, de az is a nehezebb (1750g) kerékszettel. LOL.
Vegyetek inkább orbeát.
Amúgy ugyanaz a dilemma még mindig, mint amikor én vettem: ~2k eur az alap karbon bicaj (105 + tárcsával), ha jobb váltás kell, az +500 (nálam még csak az ultegra volt az opció), ha elektromos váltás, akkor +1k (akkor még ultegra di2), + kb még 500-1k a jobb kerékszett. Én akkor meg tudtam állni, és az alapot vettem, azóta is hol örülök neki, hol kicsit bánom.
De amúgy őszintén: én sokallom kicsit az árakat, különösen a jobb felszereltségek tekintetében. Pofátlan árakat kérnek a jobb komponensekért, miközben egy karbon vázat egy amúgy teljesen használható felszereltséggel már egészen elfogadható áron utánad dobnak (mint a CF6 pl).
Nem mellesleg az a gyanúm, hogy a canyon magyar címre már magyar áfával számol, azért az ezeknél az áraknál már nem elhanyagolható különbség.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
Honnan kéne vágnom, hogy csókos vagy, és olcsóbban kapod?
parandroid: te is más árakat látsz, én 2149€-ért látom a CF6-ot. De lényegtelen, persze, csak +100€, csak +200€, határ a csillagos ég. Nem mellesleg, a CF geója nem teljesen ugyanaz, mint az AL-nek.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
válasz parandroid #271097 üzenetére
Na, most jött szembe egy ilyen akció: [link] . Nem olcsó, meg nem is terrakota-fekete, viszont di2, jó a méret, 28-as a kerék, ráadásul az is karbon (1500g), és osztrák a bolt. Utolsó darab az XS, 1-3 napon belül szállít (Mo-ra is, DHL-lel, elvileg 100 eurtól ingyé').
Plusz van egy ilyen kód, nem tudom, még pluszban működik-e, vagy ez már akciós ár:
+++ HEUTE PINK SALE -12% +++
auf ALLES mit Rabattcode PINK12 im Warenkorb ausgenommen Gutscheine!p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
válasz Dark Archon #271098 üzenetére
Ja, meg ez az egybe stucni-kormány is felesleges CF-re. De most megint február - májust írnak az összes 2XS-es AL-re, f@szom kivan az egésszel.
parandroid: kösz, asszony ki is nyírna €2,595.99 amúgy ajándék XLC TO-S41 3-15 nyomatékkulcs készlettel.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest