-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
brumi1024
veterán
válasz focvis #296450 üzenetére
Mondjuk en az 5-ost sem ertem a masodik helyen. Minosegben visszaeses az elodhoz kepest, nehez, igazan nem kiemelkedo semmiben, tesztek leginkabb "meh" velemennyel jutalmaztak, es kicsit esetlen is, erre megjutalmazzak ev autoja masodik helyezessel, mert van belole elektromos is.
-
macilaci78
nagyúr
Na jó, de hogy rakod olyan passzentosan, hogy ne férjen el mellette, ne dörzsöljön ki semmit és mégis tudd rögzíteni, de ne is anyázz, amikor az út szélén útban van?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
j.bravo
addikt
válasz macilaci78 #296453 üzenetére
Én gyári megoldásra gondoltam. Hogy ne legyen anyázás amikor valamihez hozza kell férni, azt ők eddig is letojták; elég a másik két problémát megoldani 😂
Whatever.
-
macilaci78
nagyúr
válasz j.bravo #296454 üzenetére
Esetleg egy utángyártott megoldás, amelyet egyik autógyártó sem ellenez?
Úgy hallottam, hogy egy megfelelően megépített garázs például távol tartja a rágcsálókat és az autógyártók sem ágálnak ellene.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #296453 üzenetére
Sehogy, ezert nem hasznalja senki. De elmeletben mukodhet(ne).
#nincsbennetarcsi
-
-
j.bravo
addikt
válasz macilaci78 #296455 üzenetére
jó-jó
Jó dolog, csak ha a garázs nem áll rendelkezésre készen, akkor építési engedély, költségek, stb-stb.
A lengyel lemezgarázsra hirtelen nem is tudom, kell-e, de az ugye nyest ellen épp jó lehet, de mondjuk azt már nem tudja hogy télen nem jéghideg/nyáron nem tűzforró autóba ülsz be; a kondenzvíz csepeg a tetejéről odabent is, stb.
Illetve, nálunk épp van egy autó befogadására alkalmas garázs, asszony autója befér, az enyém már nem. Ja és most hirtelen nem tudom hogy az állam vagy az önkori felé, de jelentős sarcot is kell fizetni azért mert van egy garázs...Whatever.
-
FerNandor
őstag
Sziasztok,
most nem azért, de a prémium üzemanyag mióta 55ft-tal drágább a simanal? Mol evo plus diesel. Eddig asszem 45 ft volt a különbség.
652 vs 707"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
stickermajom
addikt
Sziasztok!
Ha az üzembentartói jogot visszterhesen át akarom ruházni másra, aki később a tulaj is lenne, akkor azt hogy illik papírozni? Üzembentartói szerződésbe bekerül a megbeszélt összeg, az adásvételibe pedig majd a bűvös “megegyezés szerint”? Ajándékozási szerződésnél ha jól tudom nagyobb az illeték.
-
FerNandor
őstag
válasz SpaceKombajn #296466 üzenetére
WTF...
Mondjuk ja, itt szokott lenni néha kupon az alap 10Ft-on felül, de ez azért már elég pofátlan.
Volt egy kis furcsaság, nem úgy ment a dCi, ahogy szokott és amióta a mol premium dieselt tankolom, nem volt semmi gond és a fogyasztás is visszatért a régihez. Úgyhogy maradok is ennél, biztos, ami biztos."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
KillerKollar
senior tag
Sziasztok!
A két autó közül városi használatra mekkora a különbség a fenntartási költségben? Főleg a szervíz költség érdekel, a fogyasztás kevésbé mert viszonylag kevés km-t megyek:
2018 végi Mazda CX-5 2.5i Revolution Top AWD ~73ezer km-el
2021 közepi Volvo XC 40 B4 Momentum Pro Geartronic kb 94ezer km-elFeltételezem, hogy a Volvo a drágább, de hatalmas a különbség? Nekem azt mondták, hogy az árát a Volvo fogja jobban tartani, mert fiatalabb, igaz több benne a km de mint mondtam én annyit nem megyek, főleg városban autózok.
Árban a Volvo drágább egy picit, de nem sokkal (9 vs 9.4M)
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz KillerKollar #296472 üzenetére
Dacia Springet vegyel varosba.
-
őstag
válasz KillerKollar #296472 üzenetére
a szívó benzin CX-5 érték tartásával biztos nem lesz probléma.
mivel mindkettő használt, így az idősebb jobban fogja tartani az árát, hiszen az értékvesztési görbén már lentebb (jobbra) található - a Mazda e szerint a végtelenül leegyszerűsített (de emiatt könnyen értelmezhető) chart szerint 5 és 10 éves kora között, azaz mostantól számítva 5 év múlva az eredeti értékének a ~22%-át fogja még elveszteni. A Volvo a 2,5 és 7,5 év között meg több, mint 33%-át.
plusz mivel új koruktól fogva szinte mindkettő azonos árban volt kapható, így jól mutatja a piac értékítéletét az, hogy Volvo-ból 3 évvel fiatalabbat tudsz venni ugyanazon összegből.
nem rábeszélni akarlak egyik autóra sem, vagy lebeszélni bármelyikről
csak a piac realitásaira szeretnék rámutatni: itthon a szívó benzines Mazdák irreálisan jól tartják az áraikat, ellentétben az újabb "kínai"* Volvo-kkal.*igen, tudom, nem mindet szerelik Kínában, az európai XC40 konkrétan Gentből (Belgium) jön, de a tulajdonos az ugye mégiscsak kínai
szerk: az a 2,5 literes szívó benzin egyébként városban tuti nem lesz 9 liter alatt, még óvatos pedálkezeléssel sem.
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
nagyúr
válasz KillerKollar #296472 üzenetére
A volvo-ra szerintem minden drágább lesz, szerviz, biztosítások is.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
KillerKollar
senior tag
válasz f4lcon #296476 üzenetére
Az az érdekes, hogy az árkülönbség nem akkora a kettő között, tehát már a Volvo is elvesztette az ára jelentős részét
Szervízköltséggel mi a tapasztalat? Tényleg annyival drágább a Volvo? Városi használatra melyik a megbízhatóbb?
#296478
Jelentős a különbség?[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
Aham nem... tettünk a CB500-ba is ami még békeidőbeli karburátoros technika (pár éve koppra felújított porlasztókkal ) valamint haver R1150GS-ébe nyáron Orlen 100-ast.
CB erőteljesen durrogós lett mint egy jólfejlett MZ a GS ismétlődően kimaradást produkált és egy hengerezett. Köszöntük szépen Orlent még a benzines kaszába sem azóta... leengedtünk 6-7l-ert saccra majd OMW 100-ast rányomtuk és mehettünk dolgunkra.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
őstag
válasz KillerKollar #296479 üzenetére
Gondolom a B4 az a benzines hajtást jelöli, mivel valamiért már a dízeleket is B-vel jelölik egy ideje Volvoék..
Szóval az XC40:
Az olaj+szűrők cseréje 150e forint körül van. Én javasolnám a 15.000 kilométerenkénti olajcserét a gyári 30.000 kilométerrel szemben. Gyertyákat 60.000 kilométerenként kell benne cserélni (ez most 60e Ft), komplett fékcsere nagyjából 300e Ft (tárcsa, betét). Mindez márkaszervizben!
Ennél a motornál a vezérléscsere periódusa 250.000 km/10 év (szíjas), szóval ezzel nem kell foglalkoznod egy darabig.
Egyébként ez a motor - még ha kínai is - nagyon jó konstrukció, nem jellemző rá az olajfogyasztás. Bátran vehető!
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz KillerKollar #296479 üzenetére
igen, mindkettő drága volt új korában, még az inflációs kiigazítás nélkül is.
a fenti modell egyébként nem számol olyannal, mint a covid utóhatása (hogy az új autó árak kilőttek és vitték magukkal a használt árakat) sokszorozva az inflációval, ami szintén extrém magas volt az elmúlt pár évben, szóval nehéz kiszámolni most, hogy a 9 milliós Mazdán vagy akár a 9,4 milliós Volvo-n forintra mennyit lehet bukni és annak a bukásnak mennyi a "reálértéke" 5 év múlva.szervizben a pesti Mazdák biztosan NEM olcsók, főleg a Mirai dolgozik combos árakkal, de Budapestről 45 percre Cegléden a Zakar már mindjárt 20-25% olcsóbb lesz ugyan arra a szervizre, illetve más vidéki Mazda szervizeknek (Hilcz Kakasdon vagy Szentesi Autó Bük-ön kifejezetten jó hírű és ajánlott Mazdás körökben) de ha nem ragaszkodsz a márkaszervizhez, mert a 2018 év végi már a kiterjesztett garanciával együtt sem garanciális, akkor Budapesten is lesz olyan szerviz, akiknek van eszközük arra, hogy a digitális szervizkönyvet írják de mégsem olyan drágák, mint a Mirai (Stark autó, M3 Focus)
én most cseréltem a CX5-ön féktárcsákat, előre ATE kerámiás a saját betétjével, hátra Zimmermann a saját betétjével, 125 ezer volt az anyag meg 25 ezer a munkadíj - ezek nem márkaszervizes árak! nálunk egyébként 76 ezer km-nél jött el a csere ideje, szóval abban a 9x ezres Mazdában jó eséllyel ez mondjuk egy ideig már megoldott tétel kéne legyen. nekem tavaly nyáron olajcsere szűrőkkel és fékolaj cserével Zakarnál 142 ezer volt (0w-20 olajjal) 2.0 szívó benzinben. fékolaj nélkül valami 110k rémlik csak olajra meg szűrőkre. a 2,5 szívó az láncos motor, elvben nem kell vezérlést cserélni (azért 300 ezernél csak megnézném az állapotát a láncnak)
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz KillerKollar #296479 üzenetére
még egy nagyon fontos: a Mazda NEM érintőképernyős, és a képernyője kicsi, a 360-as kamera felbontása egyenesen botrány. a Volvo kamera képe tűéles, a kijelzője kb fizikailag kétszer akkora, mint a Mazda ÉS érintős is, nem tekerős gombbal navigálsz (a feleségem egy éve nem tudta megszokni a tekerőt) valamint a Mazdában itthon 2019 októberben jött az Android Auto / Apple Carplay frissítés, szóval lehet, hogy gyárilag még az sincs benne (egyébként itthon kb 100 ezres beruházás gyári alkatrészekkel az AA kompatibilitás, de az még akkor is zsinóros marad)
a Mazda egy manuális autó, a Volvo ehhez képest mintha egy évszázaddal fiatalabb lenne“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
veterán
Ha nincs jó MOL kuponom, akkor már többször tankoltam Orlenen, de legutóbb november 3-án. Szerintem oké, nem tűnt fel változás.
F_Zolee: Fogyasztásbéli különbséget nem tudtam megállapítani, ahhoz ritkán tankoltam, főleg nem azonos útvonalra, körülményekre.
VIF-et mindegyik kap:
- normális 95-öshöz* 30-50%-os adagolásban,
- fosch-gyanús 95-öshöz 50-100%-os adagban,
- 100-ashoz viszont nem kapnak, Orlen 100-hoz sem.
*Normális 95-ös: MOL, Orlen, OMV puruttya.A Mazda sokszor kap 100-ast, az mintha jobban menne vele magas fordulaton, MOL vagy Orlen szinte mindegy. Simán lehet placebó.
-
veterán
válasz KillerKollar #296483 üzenetére
Unokatesómnak XC60 B4 van, abban a változatosság kedvéért dízel mild hibrid a motor. (asszem' 190 le)
-
veterán
válasz f4lcon #296485 üzenetére
Tekerős kijelzőre.
Eleinte nagyon anyáztam a Mazdát, hogy nincs tapi, mert ahhoz szoktam a VW-ben. Most meg azon veszem észre magam, hogy tekerni szeretném a VW-t is... lehet is, de a képernyő mellett van a tekerője, nem esik úgy kézre, és akkor már inkább tapizom.Magyarán szerintem a Mazda nagyon jól megoldotta a tekerőt. Persze ettől még lehetne tapis is egyben. 🤗
-
veterán
Elolvastam a VIF csehszlovák nyelvű honlapját guglival, ott írták, hogy a prémium benzinekhez nem érdemes adagolni, kiemelve pl. a Verva100-at, mert azon már nem javít tovább. Ebből vontam le azt a következtetést, hogy a márkás, de puruttya benzinhez nem árthat egy 50% körüli adag.
Semmi egyéb tudományt nem tettem mögé. -
Micsurin
nagyúr
válasz MunezXBK #296488 üzenetére
Csak az OMVV-t
Szerintem csak ma a második alkalom, hogy a bill megszívat a saját szótárral. OMW -> on my way rövidítés miatt van benn és előszeretettel cserélgeti ki. A másik amit nagyon szeret az az OF... na most ez asszonnyal szokott vicces lenni, hogy miért ismeri a telefon.Mivel meeting alatt ha van kamera nem épp szeretek telefont nyomkodni van jó pár mozaik haverokkal azonos cég révén felvéve.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
tboldi
nagyúr
válasz tboy93 #296494 üzenetére
Erről jut eszembe, hogy az új Tiguanban lett valami tekergetős-kijelzős bizgentyű, ami egyben hangerőt és menetmódot is változtat, egy lenyomással lehet váltogatni. Vicces lehet, ha egy előzés előtt sportba raknád, de helyette feltekered a decibelt.
szerk.: [link]
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz focvis #296491 üzenetére
nekem sem okoz gondot a tekerő, de a feleségemnek például igen, nem is használja emiatt például a Waze-t, mert szerinte nehézkes a kezelése, meg a cím beírása.
azért jeleztem, mert a fősodortól eltérő dolog, és emiatt kicsit On/Off a megítélése, azaz valakinek vagy nagyon bejön, vagy utálja - így nem árt már a próbaúton kitalálni, hogy ez tetszik-e vagy sem“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Gergőke88
addikt
válasz focvis #296491 üzenetére
de van tapi csak alló helyzetben
Tsebacsi: az illető nem igazán mondtam el pontosan az autón milyen sérülések is voltak. Első körben arról volt szó, hogy a műanyag lökös és a motorháztetőt cserélték egy kis koccanásban. De miután több dolog is gyanús lett elkértem a javítás számlát és mint kiderült a légzsákok is pukkantak, zárhíd, kormányrúd stb...
A többi részét inkább nem írnám le, de okosan játszik a hirdetésekkel....[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Gergőke88 #296498 üzenetére
de van tapi csak alló helyzetben
Bakker, tényleg. Azt legutóbb az abarthbőrbe bújt mazdaban használtam. (Waze álló helyzetben is csak tapis.)
#296496 f4lcon
Cím megadására messze a legjobb, ha miközben fut a Waze, rákattintasz a Google mikrofonra, tökéletesen ért már magyarul.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
(rögzített hozzászólás)
Győri autós topiktali - 2024. 05. 31. 13:30-tól a Praktiker parkolóban.
#nincsbennetarcsi
- Jövedelem
- Vivaldi (böngésző)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Filmgyűjtés
- SaGa: Emerald Beyond teszt
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- További aktív témák...
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest