Új hozzászólás Aktív témák
-
_drk
őstag
Ez az új gaming!
Akik havonta várják a jobbnál jobb AAA vagy akár AA játékokat is több műfajban azok koppannak már egy ideje.
Ráadásul amit emlegettünk már mi is itt, hogy kell a több platform.A minap hallgattam meg az Chekpointos 2022 Top10-es listát és nagyszerűen alkalmazkodtak az új trendre. Tele vannak indie címmel a listák (Pár éve nem akarták még összehasonlítani őket, Grath még külön Top5-ös listát is csinált régebben), most már nem érdekli őket ami nekik tetszett beletették.
Sok egyezés nem is volt csak az Elden Ring meg a God of War egyértelműen, mert a többi sokszor nem üti meg a mércét hiába szép játék.
De ez van, alkalmazkodni kell ha valaki jókat akar játszani. -
Bad Pritt
nagyúr
Steam Deck-et most kifejezetten ilyen játékokhoz használom, Titan Souls, Moonscars, Into the Breach, Hades, fantasztikus élmény mind, főleg így handheld módon. Az idei év játéka meg a Vampire Survivors volt, ez nem kérdés tárgya.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Wesder
félisten
Will of the Wisps még rátesz majd egy lapáttal, ès a story... az is üt.
A Moon nem volt Xbox studió, inkább 2nd party. Voltak balhék a stúdiónál, állítólag ezèrt nem dolgozik velük többet a Microsoft.
A következő játékukat talán a 505 Games fogja kiadni. Nem Ori lesz, hanem valami ARPG ha jól tudom.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
opr
veterán
válasz Bad Pritt #7201 üzenetére
Igen, a sztori is zseniális a maga egyszerűségével együtt. Spoiler nélkül nagyon nehéz, de... Igen. Narráció, történet, zene, művészeti stílus. Az egész egy olyan igazán igényes munka. Látszik rajta, hogy szeretettel készült.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Az lesz, csak a gyerek azt mondta, hogy várjunk vele a februári szünetig, mert ugyanígy, egyben jó lenyomni, suli közben meg lehet akár egy hét is kimarad a játszásból.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
Hát, ilyet elengedni... Jó hülye az MS, már bocsánat. Aki egy ilyen munkát le tud tenni az asztalra, azt kussolva támogatod azzal amit csak akar és kész. Amíg ezt nem képesek felfogni, sose lesznek olyan szintű 1st party játékaik, mint a PS-nek, pedig igény az lenne rá.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
balazs025
senior tag
Egy olyan céges kultúrát, mint, ami állítólag a Moonnál volt/van, azt a mostani időkben nem igazán fogja egy nagy vállalat sem támogatni. Két lehetőségük volt. Vagy felvásárolják őket, hogy majd ők ezen módosítanak, vagy egyelőre nem dolgoznak velük, legalábbis, amíg elfelejtődik az ügy. A MS-nál az utóbbi mellett döntöttek, de az is lehet, hogy valójában a felvásárlásra nem is lett volna lehetőségük.
-
Wesder
félisten
A mostani céges kuktúrával a Moon Studios viselkedése nem volt összeegyeztethető, a felvásárlás meg nem volt opció, hogy ezen változtatni lehessen mert a Moon független akart maradni. Persze mindezt állítólag. Hogy konkrétan igazak-e a vádak a Moon-nal szemben, annak sajnos nem néztem utána.
Szerk.
A Sony is elengedte a Quantic-ot mert válalhatatlan volt a cégvezető viselkedése, pedig 3 jó ex címet is szállítottak nekik.[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
-
Wesder
félisten
Gyors guglival ezt találtam. Nem mostani eset, ezért sokra már nem is emlékeztem belőle.
Ori Developer Moon Studios Reportedly An "Oppressive" Workplace
Ori Developer's Culture Reportedly 'Oppressive,' No Longer Working With Xbox
[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
opr
veterán
Köszi!
#7213: igen, ha feltételezzük a 7 éves ciklust, ha valamit most kezdenek el, az már nem is biztos, hogy cross gen lesz. Pláne ha teljesen új IP."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
negyven2
veterán
Dehát... dehát itt inkább az van, hogy lusták a fejlesztők, hiszen régen is meg tudták oldani, hogy évente jöjjenek a folytatások (Sonic, Tomb Raider, GTA), illetve most is ott van a Ubisoft aki évente adja ki az AC-kat, vagy az Activision aki még a Call of Duty-kat.
Illetve a másik, hogy túl sok mindent tesznek bele a játékokba, és túl hosszúak. Inkább legyen pár órás, de izgalmas sztori only!
Tele van hasonló bölcsességekel az ezen tweet alatti komment szekció...
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
Wesder
félisten
válasz negyven2 #7215 üzenetére
Ne is mondd. Egyébként néha én is úgy vagyok hogy egy 10-12h story szerintem bőven jó egy singleplayer játékhoz, máskor meg valamiért 100 órák is belemennek szintén singleplayer játékokba.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
negyven2
veterán
Én tudom, hogy nem jól példa, meg te is, de az ottani észlények csak annyit látnak, hogy Ubisoft, és néha úgy tűnik, hogy ezek az emberek tényleg azt hiszik, hogy egy random AC epizódot alig egy év alatt 0-ról össze raknak. Pedig ahogy Bad Pritt is írja, rengeteg stúdió dolgozik rajtuk (részenként minimum 3-4 évet).
Amúgy ez is magyarázat arra, hogy pl. hol vannak az MS címek a stúdióktól.
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
_drk
őstag
De ez mennyire fent tartható?
Az látszik, hogy semennyire!
Kb azok járnak jól akiket egy normálisabb cég vásárol fel például: a mostani MS (nem a régi ) és mondjuk a Sony.Az Enbracer Group például már milliárdokkal benne van és alig jön onnan valami kaszza siker, viszont egyre röbb project dől be és már hallani vész harangokat.
Kicsit úgy érzem, hogy nektek ez természetes, de anyagilag 7 éves projekteket finanszírozni, úgy hogy kb lutri mi sül ki belőle egy halott biznisz modell a jelenlegi pénzügyi világban.
És egyiket se kell félteni, ha bukó van repülnek a stúdiók vagy nagyon nem azt fogják csinálni amit akarnak pl: Days Gone.[ Szerkesztve ]
-
Bad Pritt
nagyúr
Semennyire. Nem véletlen került a kőkeményen single játékokat gyártó Sony-nál is a játékaikba hosszabb távon támogatott multi (Uncharted 4), koop és pvp mód (Ghost of Tsushima). Nem lenne meglepő, ha egyre több játékukban lenne valami online, társas komponens, mindenki tudja, hogy a live service az egyetlen fenntartható modell ilyen fejlesztési költségek mellett.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
l.skywalker
félisten
De ez sem igaz így. Vannak átfedések, de érezhetőek a különbségek az adott részek között. Az Ubi évente adja ki őket, de az elmúlt három részt a Montreal, Quebec stúdiók csinálták, a következőt pedig a Bordeaux készíti éppen. És egy naptári évben ezen kívül megjelenik még vagy 6 Ubisoft játék.
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz l.skywalker #7222 üzenetére
A Ubisoft működését nem tudod összemérni semmi mással jelenleg, mert egyik másik kiadó sem működik olyan struktúrában, mint ők. Persze, a Montreál meg a Quebec a két legnagyobb fejlesztőstúdiójuk és ők viszik a projektek oroszlánrészét, de az összes többi kisebb csapat besegít nekik általában, az AC-knél biztosan, aztán ha ügyesek, megkapják a maguk kiugrási lehetőségét, mint a Sofia az ACIII Liberation meg Rogue részekkel, vagy most a Bordeaux-i csapat a Mirage-zsal. Globálisan állnak a projektjeikhez és egészen komoly tehermegosztással dolgoznak.
Az AC Origins-en pl. a hírek szerint 1000-500 ember dolgozott a Föld minden tájáról és utána a kisebb stúdiók egyből mentek az Odyssey-re majd a Valhallára, vagy esetleg valamelyik Far Cry-ra. Ezzel a rendszerrel nem igazán tud versenyezni senki jelenleg, max totális átszervezésekkel.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
l.skywalker
félisten
válasz Bad Pritt #7223 üzenetére
Nyilván meg tudják osztani az erőforrásokat, de abban biztos vagyok, hogy a projektek vezetése teljesen önállóan működik. Azaz mikor az egyik AC még ki sincs adva, már a következő már előrehaladott állapotban van. Az, hogy végül pontosan melyik részt kik és hogyan hozták tető alá már csak menedzselni kell.
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz l.skywalker #7224 üzenetére
Persze, a Valhalla már készülőben volt, mikor a Syndicate megjelent.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Moby
addikt
de a UBI éppen a jó példa erre. A UBI-nál nem csak AC-k készülnek, hanem annyi minden, hogy számontartani is nehéz. Vannak ott is elúszó projektek (Skull&Bones), de ha a teljes képet nézzük hihetetlenül sikeresen menedzselik a vagy 50 stúdiójuk végtelen számú projekjét. És akkor még nem beszéltünk az olyan kooprodukciós projektekről, mint az Avatar játék, ami mellett párhuzamosan készül a "már nagyon be kellene jelenteni, de tudjuk, hogy készül" Star Wars játék, ami szintén a Massive-nál készül pérhuzamosan. És a svédektől rosszat jönni még nem nagyon láttunk.
[ Szerkesztve ]
-
Bad Pritt
nagyúr
Na ja, az az Avatar játék instant get lesz, ha megjelenik. Amúgy nem lennék meglepődve, ha a Massive SW játékát már meglátogatta volna Kasza Tibi, és ezért nem jelentették még be, ahogy az Eclipse megjelenésére se tennék sok pénzt...
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
opr
veterán
Hát, attól függ. Ok, hogy 5-7 év, de igazából nagyon ritka az, hogy marketinggel, mindennel együtt 200 millió dollár fölé menjen a költségvetése egy játéknak. Mondjuk, hogy 250 milla, és akkor biztos le van fedve a teljes életciklus. Egyszerűség kedvéért legyen single player játék, mert akkor könnyű számolni, plusz ugye mindig a legpesszimistább forgatókönyvvel számolunk, aztán bármi ami azon felül van már bónusz.
Játék új ára 80 dollár. Ebből 30%-ot lenyel a store, utána ami marad (56usd) abból még mondjuk 5% az engine fee (unreal engine), így a bevétel 53.2 usd minden egyes teljes áron eladott játék után. 250.000.000 / 53.2 = 4,699,248.1, azaz ennyi teljes áron eladott példány után vagy nullszaldón.
Ez sok, nagyon sok, de...
Egyrészt a 250 millió is, ott iszonyatosan fölé lőttem a dolgoknak, átlagosan nulláról 80 és 150 milla közötti számokat szoktak mondani, azok meg 1.5, illetve 2.8 millió eladás után már nullán vannak.Ezekből a számokból látszik, hogy igen, a kockázat magas, és igen, a fejlesztés nagyon drága, nem véletlen, hogy egyetlen rosszul sikerült AAA bedönthet egy egész stúdiót, de azért bőven nem veszteséges üzlet ez. Nagyon nem.
Jó példa most:
Callisto protocol: nem tudjuk, hogy mennyibe fájt a fejlesztése, 60 usd az ára, egy hónapja jelent meg, már csak steamen 684.000 eladott példány van, tehát gyakorlatilag biztos, hogy megvan nekik egy hónap alatt a 2 millió eladott példány. 40 usd a bevételük eladott játékonként, tehát 80 milla már bejött nekik. Úgy, hogy 3 év volt a fejlesztési idejük (2019-ben kezdték), tehát nagyon, de nagyon meglepne, ha nem lennének már most bőven pluszban."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Moby
addikt
válasz l.skywalker #7229 üzenetére
AC4-et, Divison1-et, WD2-t, Origins-t, Syndicate-et vettem Day1, nem emlékszem, hogy bármelyikkel bármi említésreméltó probléma lett volna megjelenéskor. Az egyetlen, amivel volt day1 gond, az a Unity volt, de az sem érintett, mert a pc-s verza volt szar, én meg XBOX-ra vettem. Ezen kívül nem day1 vettem, de nem tudok róla, hogy bármi gond lett volna a Fenyx Risingal, Division2-vel, Raymannel, Mario+Rabbids-ekkel, azok közül, amik megvannak, de nem day1. Ezek olyan általánosítások megint, minthogy a ubi semmi mást nem csinált, csak AC-t.
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
Tökre bírtam volna, ha lett volna egy másik bárki, aki 10 év alatt lerakott volna nekem ennyi játékot, mint ők, és minddel csak annyi gond lett volna, mint az övéikkel.
-
Moby
addikt
válasz Bad Pritt #7232 üzenetére
Igen, mert a valóságban annyi de annyi embert érintett...Egyrészt az a unity nem volt egy kiemelkedő alkotás az AC-k sorában, másrészt emlékeim szerint viszonylag hamar befoltozták, harmadrészt a konzolos verzákkal nem volt semmi különösebb probléma. Annyi AC jött abban az időben, hogy be sem lehetett fejezni az egyiket, már jött a következő, és volt köztük kiemelkedően jó is (IV pl.). Kicsit ilyen üres hangoskodásnak meg ingyencirkusznak érzem az egész unity fiaskót azóta is. Valszeg borzalmas kín lehetett megvárni az első patcheket, amivel kijavították a bugok nagyrészét
[ Szerkesztve ]
-
Bad Pritt
nagyúr
Azzal nem feltétlen értek egyet, hogy nem kiemelkedő az AC-k sorában, mai napig nem tudott kitermelni a játékipar ennél kidolgozottabb urbánus open world világot.
Amúgy konzolon is problémás volt, nem véletlen kellett 30 fps lockot rárakni megjelenés után az egyik patch-csel mindkét konzolon, amit a mai napig nem oldottak fel sajna.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Hát akkor valszeg a day1 patch-ben volt a 30fps lock, viszont ha valaki lemezes verzióval játszana és nem frissíti, akkor Series X-en 60 fps-sel tud játszani vele. DF még tesztet is csinált róla.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
_drk
őstag
Ez így leírva jól hangzik de ahány cég annyi szemlélet.
Ilyen, hogy a bonusz már csak plusz meg nincs Az a lényeg, hogy mennyi a plusz és annak kell nagyon soknak lennie. Legalábbis az átlag cégek így működnek.
Kis stúdiók indi projektjei és system sellerek lehetnek szerelem munkák.Meg itt ügye általában 2 külön cégről beszélünk ami egy Stúdió és egy Kiadó és akkor mi köztük a szerződés? Hány év alatt kell összehozni a játékot például?
Persze lehet újjal mutogatni a mocskos kiadóra miért adták ki a játékot bugosan, holott a Stúdió volt béna vagyis nem teljesítette a szerződésben leírtakat.Egyébként a Callisto a legrosszabb példa mert azt megcsinálták 3 év alatt, de olyan is...
-
opr
veterán
Nyilvan, mindenki hasznot akar. A pluszt ugy ertettem, hogy onnantol mar nullszaldo felett vagyunk, tehat a kerdes nyilvan az, hogy az mennyi. Lehetoleg minimum a kovetkezo projektet fedeznie kene, az a nehez. Es itt jon a kepbe a mighty dlc.
Studio - kiado kozott altalaban ugy nez ki a szerzodes, hogy a kiadonak kell eloszor nullan lennie, a studio csak utana kap ertelmezheto mennyisegu penzt. Mint minden mas esetben, az kapja a legkevesebbet, aki a legtobb munkat rakta bele. Ezert van az, hogy studiok gyakran zarnak be, kiadok viszont nem. Cserebe nagyon sokszor a koltsegek nagyon nagy reszet is a kiado allja. Nyilvan ez egyedi szerzodes, meg nagyon sok dologtol fugg, de olyan, hogy a
bankkiado jar rosszul... Hat nem gyakori, na.Callisto, mint pelda: Azert azt valasztottam, mert friss. Semmi mas oka nem volt.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
hombre[EU]
veterán
2022-ben az Xbox Game Pass és Playstation Plus Extranak köszönhetōen cca. 70 játékot indítottam el és olyan 4-5-öt játszottam végig (Elden Ring,DyingLight2,Ragnarök,Kirby és a The Stanley Parable: Ultra Deluxe. hát egyik sem elōfizetéses ), ezért nem hosszabítottam Extrat és elajándékoztam a Pass-es accountom. netflix szindróma, ott is belenézek egy rakás sorozatban aztán 3-4rész után rájövök,hogy csak az idōm lopja és nem kapok cserébe semmit.
idén vissza az oldschoolba és szépen megválogatom mit fogok fogyasztani.
kezdem a Bayonetta3-mal,mert tavaly kimaradt, Zelda ToTK, Starfield,Diablo4, Rocksteady SS, FinalFantasy XVI és esetleg egykét kivételes indie cím,ha érkezik. I have spokenLife, Uh, Finds A Way
-
hombre[EU]
veterán
válasz hombre[EU] #7242 üzenetére
ja Spider Man2 de a Razsamóknak jobban örülnék
Life, Uh, Finds A Way
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz hombre[EU] #7242 üzenetére
Na én meg pont tavaly éreztem, hogy végre 100%-ban megérte a GP. Nagyjából 1000-1200 órát játszottam kb. 35 játékkal, annak harmada passzos volt és csomót végig is vittem, voltak köztük nagyon jó kis indie címek (FAR Changing Tides, Vampire Survivors, Moonscars, Tunic, High on Life), a maradék jelentős része free multi (Halo Infinite, World of Warships ~ 400 óra) meg Elden Ring koop/pvp ~200 óra. PS-en egyszerűen képtelen voltam végigvinni a HFW-t, Last of Us remake-et és a Ragnarököt, nem volt hozzájuk hangulat valahogy...
Amit észrevettem, hogy 2022-ben sokkal többet játszottam ismerősökkel inkább, egyszerűen a single AAA játékok nem voltak elég vonzóak.Szerk.: ezt offba írom, mert nincs konzolra, de amire kegyetlenül ráfüggtem amúgy decemberben az az Into the Breach, ilyen jó gameplay loopot nagyon rég tapasztaltam játékban, szörnyen erős a na még egy kört érzet a játékban és rendesen megdolgoztatja az ember agyát is nehézségtől függően.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Moby
addikt
válasz hombre[EU] #7242 üzenetére
Én nagyon kevés játékot indítottam el, mégkevesebb ment végig, és nem tudnék egyet sem mondani, amivel különösebb veszteség ért volna, ha el sem indul. Oda jutottam az év végére, hogy felhagytam a géminggel. Az előfizetéseim még futnak, de vagy kölcsönadtam az eladott gép mellé (PS5), vagy a gyerekeim használják ki a semmire(XSX, Switch).
Idén már nem tervezek játékot elindítani. Már csak beszélek és olvasok róluk, igazi foteltudósként, a fogyasztás már csak a karakterek szintjén valósul meg
Zelda review-t pl biztos elolvasom. Még azt sem tartom kizártnak, hogy a gyerekeim játszani fogják valamikor, én meg majd nézek belőle részleteket, de azt nem tudom elképzelni, hogy leüljek játszani vele. Más nagyon még hír szintjén sem érdekel. -
hombre[EU]
veterán
visszatekintve én sem érzem azt,hogy lett volna valami kihagyhatatlan élmény a tavalyi évben...csak a Mario Kart idén (is). abba beleraktunk fiammal megint olyan 200órát vacsora elōtt egykét verseny, hétvégéken reggelente, ha szar az idō...talán csak ez az egy hiányozna, ha megszūnne egy csettintésre a gaming
Life, Uh, Finds A Way
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- BestBuy topik
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Assetto Corsa Competizione
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Horgász topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Eladóak ps3-ra lemezek
- Egyedi épített Arcade Vertikális Játékgép és zenegép
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen