Új hozzászólás Aktív témák

  • fokukac

    nagyúr

    Tényleg, ha már fogyasztás, nektek mennyit eszik? :U

    Ugye, nekem most májustól decemberig egy új, 140 lóerős, 1,8-as hatchback-em volt. Mentem vele cirka 9500 kilométert. Nagyon jól fogyasztott. 4,6 volt az átlagom, úgy, hogy városban ilyen ~3-3,5 liter volt, autópályán meg ilyen 5--5,8, stb. Az utolsó hetekben, ahogy bejött a hideg, és felkerült a téli gumi, persze, picit feljebb kúszott, olyan 0,5 literrel.

    Ehhez képest most a kombi jóval többet evett, az első utam fogyasztása (Tokaj-Hegyalja, oda-vissza), M3-ason, előtte kb. 70km várossal 6,95 liter/100 km lett, úgy, hogy visszafelé már lassan jöttem, mert azzal stresszelt, hogy mindjárt elfogy a benzin... Elsőre tehát 500 km-t sem sikerült mennem egy tankkal.
    (Ezt a távot a computernek mérsékelt sikerrel sikerült megbecsülnie, amikor indultunk haza, azt írta, hogy még mehetek 375 km-t, majd Mezőkövesdnél már azt írta, hogy csak 60 km-nyi van, majd Hatvannál kiírta, hogy elfogyott, tankoljak.... és ez egy 215 km-es út. persze még hazajöttem vele, és így ment bele 36,5 liter elsőre, azaz még akkor is maradt a tankban 6 liter, de nem értem, hogy miért stresszel ennyire, és miért ilyen pontatlan és hektikus a hatótáv-kijelzés, ha 2 x 215 km-t autópályázok ugyanazon a napon...
    Amúgy a fogyasztás-mérés kb. jó értékeket ír ki, csak pár tizedes lehet az eltérés a ténylegestől, tehát az a része viszonylag jó)

    Most 3,5 tankolás után 6,24 liter a teljes átlagom, az utóbbi kettő tankolás az ilyen 6 liter körül volt, ugyanúgy autópályás utakkal, de már inkább csak ~120-szal mentem.

    ------
    A motor végül is ugyanaz a kombiban, mint a hatchback-ben, és a kombi kb. 75 kilóval nehezebb.
    A katalógus-adat szerint a 0-100-as gyorsulási adat is 0,3 másodperccel rosszabb a kombi esetében. Erről korábban azt gondoltam, hogy á, ez nem lesz majd érezhető, de őszintén, érzem, messze nem olyan fürge a kombi, mint a kis hatchback volt, lámpánál, körforgalomból való kigyorsításkor is úgy érzem. Autópáyán, emelkedőn is többet forog a magasabb fordulatszám-tartományban, mint a hatchback. Lehet, itt tényleg jobb lenne, ha a (lefojtott) benzinmotor nem csak 98 lóerős lenne, (simán lehetne 120, vagy 140 is, elvégre 1,8-as)

    De persze több más dolog is lehet benne, hogy ez még bejáratós, még csak 1700 km van benne, hidegebb van, téligumi, és az autó-csere kb. egybe esett azzal,hogy bejöttek a nagy hidegek, lehet, a guminyomásra is jobban kéne figyelnem, (legutóbb 2,4-re fújtam, ez most itt a 8-10 fokos időkben a műszer szerint felment 2,6-ra is akár.)

    Na mindegy, bár azt gondoltam, hogy fél literrel többet fog fogyasztani, összességében ennél azért több lett. Kíváncsi leszek, mi lesz később.Amúgy igazából a 6 liter is korrekt egy ekkora autótól, bár, ha 130-nál már 7, az már sok. Mondjuk ez se zavarna, csak akkor lehetne nagyobb a tank, mint 43 liter. :)

    Persze a Toyoták előtt volt az elmúlt 4 évben 3 másik új céges autóm is, és 2-3 ezer kilométer után mintha mind jobban kezdett volna menni / fogyasztani, lehet, hogy itt is ez lesz. :)

    [ Szerkesztve ]

    Pleased to meet you - hope you guess my name

Új hozzászólás Aktív témák