-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
válasz Flashback #19045 üzenetére
Nem szólnak. Nálam több az eltérés a mérföld/km váltásnál (amit ráadásul az autó számol ki) De külön szólnom kell, hogy nem mérföldben van az óra, mert képesek a szervizkönyvbe mérföldnek beírni...
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nálam a Crossnál így alakulnak a számok:
19200 km-t tapostam bele 2023.07.08 óta, megivott 888l lónyálat, így az átlag 4,65l/100km volt.Részleteiben (nagyjából):
- "téli" fogyasztás, melóba járós 5 fővel: 5,1l/100km
- "téli" fogyasztás, hosszú távon, pálya + faluzás: 4,8l/100km
- nyári fogyasztás, melóba járós 5 fővel: 4,6-4,7l/100km
- nyári fogyasztás, utazgatós (pálya + minden más, 2 fő + telepakolva): 4,17-4,3l/100kmAzt megjegyzem, hogy a tél az jelenleg -1 és 13 fok közti hőmérsékleteket takar, nem volt még hidegebb, havat nem láttunk. Esőt viszont annál többet... A hőmérséklet 20°C-re van beállítva, AC ON és a két első ülés fűtése mindig megy, valamint a kormányfűtés is.
Nyáron az AC mindig megy, 23°C-re beállítva, ami esetünkben fűtést is jelenthet...
Azt sose titkolom, hogy 100km/h-s tempót szoktam tartani pályán (110 a megengedett), és normál úton is (97 a megengedett). Városban 50km/h (48 helyett).
Az eddigi csúcsfogyasztásom 5,39l/100km volt, ezt 130-as tempónál hoztam össze, és más nem is volt benne. 110-nél ugyanez 5,05 volt. Ez mindkettő stabil sebesség volt, minimális eltéréssel benne.
Az látszik az adatokon, hogy az első kb. 5000km után kezdett javulni a fogyasztás. Ugyanezt tapasztaltam a Yaris MK4-nél is. Mivel a két autó hajtáslánca csavarra megegyezik, így valószínű valami ECU beállítási dolog van a háttérben - főleg, mivel nem volt eltérés a vezetési stílusban, amikor átültem a MK4-ből a Crossba.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Madmax81
aktív tag
Sziasztok
Kb fél éve vettem egy 2014 évjáratú Toyota TOYOTA AURIS TOURING SPORTS 1.6 szívó benzin autót most 186000 km van benne .
Az ismeretségemben barátaim között vita tárgya a kocsi valaki magasztalja és van aki gúnyolja hogy 20 éves Golf kapcsolók vannak benne ,meg hogy néz ki már 20 éve is ciki volt az ilyen kinézet , meg kopogós műanyagok vannak benne nincs sehol a prémium érzet , de ha vezetsz mikor fogdosod a műszerfalat meg a kárpitot , én a kormányt szoktam és a váltót fogni ( azt vettem észre ma divat cikizni leszaro...ni a Toyotákat )
Nekem maradéktalanul megfelel minden téren nekem semmi bajom a kárpittal nem hiányzik a prémium érzet , van egy hobbi Ford Mustang 2000 évjárat 3.8 V6 autóm abban sincs prémium érzet és az is megfelel minden kritériumnak .De maradjunk a Toyotánál nyáron kb 6-6,1 fogyasztott de ahogy bejött a hideg elkezdett 7-7,3 közöt fogyasztani tudom hogy a fűtés, klíma ,ülésfűtés től többet kell hogy egyen de van egy 1,8as Avensis a baráti körben az csak pár decivel eszik többet télen , valamint a minap hidegen indítva ingadozott az alapjárat 800-1300 között ez milyen hibára utalhat EGR vagy Lambda-szonda , pillangó -szelep vagy légtömeg -mérő hibakód az nincs az autóban .
Válszokat előre is köszönöm .1956-2010 07.22 Varga László
-
ncc1701
veterán
Jaja. Havernak ilyen maserati, meg hasonlói vannak, hát mikor beül az ember, azért érezni, h más világ. Árban is, költségben is. A minőségi toyotát meg úgy hívják, h lexus, megkönnyítették a dolgukat.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Madmax81 #19057 üzenetére
2 évig használtam egy Corolla TS Hybridet. Kár lenne tagadni, nagyon gagyi a beltér minden szempontból és akkor az utazási komfortról még nem beszéltünk, ami a várost elhagyva siralmas. De ugyanez a véleményem mondjuk az új Seat Leonról / VW Golfról is, ott is elérték a mélypontot a jelenlegi generációval.
Viszont elismerem, hogy 10 év múlva is minden ugyanúgy fog működni benne és ez a hajtáslánc kimegy a világból is. Nem véletlen, hogy a következő autóm egy Lexus lesz, mert megszerettem.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz xEon1337 #19060 üzenetére
Nekem is vannak ilyen gondoltaim, csak aztán beülök egy ugyanakkora külméretű lexusba és sokkal szűkebb belül... Talán egyszer eljutnak odáig mint a németek (prémiumnak nem kell sokkal szűkebbnek lennie mint az alapnak, mondjuk Lexusnál erre csak egy példa van az itthon nem kapható TX). És ez nem csak arról szól hogy csóri vagyok nagyobbat venni (pedig az vagyok ), de már a rav4 is egy tank a belvárosban.
-
őstag
válasz Tom1939 #19061 üzenetére
A 181/74-es testem szerencsére elfér minden kocsiban. Ami a gond szokott lenni, hogy nem lehet eléggé kihúzni a kormányt, pedig igényelném a hosszú lábaim miatt. Teljesen szabályosan ülök, nem fekszem, mint sokan.
Egy jó ideje nézegetem, hogy UX vagy valami pár ezret futott / bemutató ES ~hasonló árban. Fogyasztásban nagyjából nincs különbség, utazási komfortban egyértelműen az ES a nyerő, csak amikor tegnap is be kellett mennem Pestre a belvárosba és a 4,37 m hosszú V40-es Volvóval épp le tudtam parkolni, akkor felmerül bennem a kérdés, hogy akarok-e sz*pni egy 4,98 m hosszú ES-sel.. Az UX is 4,5 méter, valahol itt lehet a használhatósági határ.Sokszor egyébként már azt csinálom, hogy inkább leteszem a kocsit a Batthyány téren és átmegyek metróval. Rengeteg üzemanyagot megspórol az ember és az idegei sem mennek tönkre a parkoló vadászatban.
"Less but better" - Dieter Rams
-
OCTAMD
őstag
Ma délelőtt Zugló Lidl
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
őstag
Ja igen, már emlékszem
Amúgy az biztos, a legújabb generációs HSD rendszerek elég jók, nézegetem néha az új Corolla Cross csoportot is, sokat fejlődött a hajtáslánc. Bár a RAV4 jobban bejövős nekem..
Majd a Lexus is biztos hozza az újabb modelleket.
Éppen sétáltunk a MÜPA fele, kint van előtte egy új RX500h F-Sport, kék színben.. azért elég állatul néz ki, bár utána nem kellett volna megnézem az árlistát De az is nagy dög az biztos.. -
Razenhell
tag
válasz OCTAMD #19065 üzenetére
Kár hogy a C-HR-be két csíkos szatyron kívül nemsokminden fér a csomagtartóba de legalább nagynak tűnik és menő szuvosított Corollara meg legalább raktak az elejére egy teljesen oda illő fekete csíkot amitől még a darazsak is megijednek és kerülik nagyívben de csak én vagyok maradi oldschooler szedanos kombis , ne vegyétek komolyan
-
polonic
félisten
válasz xEon1337 #19068 üzenetére
Az gyári kiegészítő. Köfelverődés ellen.
Egyébként mi a gagyi a beltérben? Nekem nincs bajom vele, puhák az anyagok műszerfalon, ajtón is. Az utazással is mi a probléma? Én 10 éves reanultból ültem át, ami kényelmes volt nagyon. De nem mondanám azt, hogy bármiben is szarabb a toyota. Senki se mondja azt, hogy prémium, helyén kell kezelni ezt, mert egyáltalán nem az. De nem is szar szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Razenhell
tag
-
-
vicces
addikt
válasz OCTAMD #19065 üzenetére
hogyan lehet még fokozni a felfújt cross karosszáriákat?.. gonodlom az a fekete műanyag még hozzáad plusz 10% lóerőt a motorhoz.
legközelebb talán már sárkányos, lángcsóvás dekorral kapjuk az autókat gyárilag??
sajnos az új autók a gagyi-ázsiai ízlés szerint vannak tervezve.
én maradok a kompakt-sedan-kombi vonalon, mindenféle felesleges olcsó műanyagkiegészítőt ellenezve a mostani corollámnak is hatéreset az első lámpája.[ Szerkesztve ]
:)
-
OCTAMD
őstag
-
galervin93
őstag
Ízlések és pofonok, szerintem kár ezen (hit)vitázni.
Nekem pl. tök mindegy hogy néz ki, csak vigyen el A-ból B-be. Ezért lett Prius.
2019-ben vettem, 4-5 évet terveztem neki ('11-es), de annyira megszerettem, hogy szerintem nálam fogja kilehelni a lelkét. Nekem ez az autó. Elvisz, nem eszik sokat, kötelezőn túl alig kér. Nem akarom babusgatni, nem akarok "érte lenni", csak álljon rendelkezésre úgy és amikor kell. És szerintem egy használati tárgynak ez a dolga.
De mivel különbözőek vagyunk, így életbe lép az első mondat.
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
őstag
válasz OCTAMD #19077 üzenetére
Nekem speciel tetszene, kicsit megemelt és prktikus. Az ára nem tetszik viszont...
Szerk, ncc1701: Nálunk is lenne a 4 méteres jazz ami a feleségemé. De az sajna manuális amit én már nagyon nem szeretek. Ő lehet hogy következőre is manuálist akar, szóval elválnak ebben az irányok
[ Szerkesztve ]
-
g0dl
addikt
Külsőről
- Azért az vicces, hogy pont zöld őrület tombolásának közepén lett (csináltak az autógyártók) divat a suv. Milyen cv értékek vannak itt pl. egy kombihoz képest?
- A toyota szerintem soha nem a megjelenéséről volt híres, bár az újabb modellek hozzák az átlagot.
- A múltkor láttam egy-egy újabb Jaguárt, hát külsőre pont olyan, mint egy bármelyik suvi. Ennyit a prémiumról. -
HdRew
őstag
Sziasztok!
P2-be milyen h4-es izzót szoktatok rakni? Épp most égett ki az egyik oldal, most még lehet halogént raknék bele, de aztán rövidesen ledesíteném.
Köszi a segítséget.
-
őstag
válasz ncc1701 #19086 üzenetére
Kivéve ha fáj a lábad a 30-ik kuplungozástól Akkor keresel megbízható automatát. Yaris hybrid pont jó lenne de az nem tetszik feleségnek. A mostani jazz árát meg nem tudom megemésztemi, szerintem nem ér 2 millával többet mint a yaris. Most a yaris cross a befutó, de előbb megvárom pici (18 éves) ikreim merre indulnak a világban, attól is függ mi a megfelelő autó (ha mindkettő elmegy itthonról akkor a rav4 lehet túlzás).
-
sequator
senior tag
válasz fokukac #19032 üzenetére
Üdv!
Kizártnak tartom, hogy ilyen rövid távok alapján becsülne, mert akkor nagyon változó lenne a becslés.
A leírásod alapján inkább az valószínűbb, hogy nem elsősorban megtett távolság alapján, hanem utazás (beindítás/leállítás) alapján számol. Így a sok jó fogyasztású rövid városi utad becslését még nem írta felül az egyetlen rossz fogyasztású hosszú utad.
sautiasequator
-
nagyúr
válasz fokukac #19015 üzenetére
Na, ma is eljöttünk a kombi hibrid corollával Nyíregyházára, 229 km, majdnem végig autópálya, csepegő esőben, 7 fokban,
és 6,8 liter/100 km volt az átlagfogyi, de mielőtt lekanyarodtunk az autópályáról, még 7,3-at írt ki, csak míg átjottünk a városon, addig ment lejjebb 6,8-ra.
Ja, még fújtam is pluszban a gumiba és átalában ilyen 120-szal jöttem csak,
Szóval még mindig sokallom ezt a fogyasztást...@sequator: az úgy elég buta lenne, hiszen ezt a dolgot kilométerben mérik, és a nagyságrend számít, nem a darabszám... ... Le is ment útközben a becslés elég gyorsan, csak nem időben, és nem következetesen...
sokféle autót vezettem már, ilyen nagyságrendi különbséget egyik se mutatott...[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
aszamóca
aktív tag
válasz Tom1939 #19092 üzenetére
Én Ibrányig mentem 31-es 3as- 36-oson, és 5,4-ből kijött a RAV4. A pálya az szlopálja az üzemanyagot, (7l felett fogyasztott) nem oda való a 2,5l-es szívó hibrid hajtáslánc. Nyáron ugyanezt az utat egyszer már 4,3l is sikerült vele megtenni.
Nem, nem hangfalnak hívják, gyűjtőnéven hangsugárzónak. A hangfal egy valamekkora tetszőleges geometriájú lapba épített hangszóró.
-
OCTAMD
őstag
válasz dragon1993 #19096 üzenetére
Corolla Hybrid nesze neked
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
OCTAMD
őstag
válasz polonic #19098 üzenetére
Bírom amikor sokan mondják ,hogy 140nél neki csak 4,5et eszik ,csak közben azt elfelejti az emberke mondani ,hogy ment 140el a pályán 7 kmt ,a többi 42kmt meg 85tel főúton ,így valós a 4,5liter 140nél
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen