-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
McNamara
Ármester
válasz polonic #18850 üzenetére
Igen azon én is meglepődtem, hogy csak 122 ló. Igazából Budapesten városban használnám a legtöbbet, nekem elég oda. Sokkal fontosabb számomra a megbízhatóság. Hosszú távon gondolkodok, de ahogy olvasgattam nem kell félni ezektől a motoroktól. Szerelőm azt mondta, hogy az olajat azért zabálják. Folyamatosan nézegetni kell a szintet. Mennyire igaz ez?
-
polonic
félisten
válasz McNamara #18851 üzenetére
Ha nem megfelelő olajjal és nem rendszeresen szervizelik, akkor zabálhatja. Kizárólag 0W-16 olaj menjen bele, akkor is, ha a könyv mást is megenged.
Plusz okés, hogy ilyen a hibrid rendszer, de azért az állandó városi használat sem feltétlen jó neki. Állandó hideg üzemben működik a motor. Emiatt is lehet olajfogyás.Szóval csak annyit akarok mondani, hogy a hibrid sem mindenható a városi környezetben. Figyelni kell erre is.
-
gorgo
őstag
válasz McNamara #18851 üzenetére
Akár igaz is lehet. Jó ismerős vett olasz importból 150k km-rel (? ), patika utastér ellenére valószínűleg sosem/alig volt karbantartva, így elég sokba fájt egy akkupakk cserével indítani. Olajat is eszi.
Amit én vettem '15-ös Aurist 88k km-rel, viszont hibátlan 3 éve, nem eszik olajat, minimálisan sem.
Szerencse kérdése, zsákbamacska, alaposan át kell nézni. Ha kapott karbantartást problémamentes kell legyen."Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
McNamara
Ármester
Köszönöm szépen az infókat! 1.5 DPI i30 van ami még szóbajöhet. Illetve megnéztem még a Mazda 6 skyactive 4-e, de annak már borsos az ára.
-
Drizzt
nagyúr
válasz McNamara #18851 üzenetére
Nekem 4.5 eves sedan van, nem tapasztaltam semmi varatlant. Az elso nem tervezett karbantartas az, hogy ma kiegett a bal elso izzom. Ez sedan viszont. Meg serulesbol fakado tennivalok voltak, de az nyilvan nem az auto hibaja, hanem az enyem.
I am having fun staying poor.
-
Paxker315
addikt
-
-
polonic
félisten
Egy újabb videó arról, hogy be van-e járatva a motor és kell-e olajcsere.
-
KubanitoS
veterán
válasz polonic #18861 üzenetére
Köszi a linket!
Kis okoskodás/magyarázat részemről a videóról: lényegében arról van szó, hogy az első (előrehozott) olajcsere során a lecserélt olajban X számú fém részecske volt. A következő olajcsere során a részecskemennyiség töredékét mutatták ki az akkor lecserélt olajból. A videó konklúziója: a gyárból kijött motorokat valóban érdemes bejáratni és célszerű az előrehozott olajcsere is, hogy megszabaduljunk az olajban felgyülemlett részecskéktől.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
No.01
őstag
válasz KubanitoS #18863 üzenetére
Maradjunk annyiban, h a tobbseg ugyis leszarja az egeszet mert nyug.
En meg azt vallom, h amig egy Porschenel javasoljak addig a tobbi autonal is ez lenne a minimum (felteve, ha az ember hosszutavra tervez)
Sokak meg a bemelegedesre sem figyelnek oda es osszekeverik a viz homersekletjelzot az olajeval (ami ugye nincs is a mai modern autok tobbsegeben)
Anno en figyelgettem a P2-nel es hiaba telt el kozben sok ido es tobb technikai fejlodes vannak dolgok amik igenis igenyelnek bizonyos odafigyelest. (pl mint a kollegaim akik autoval max 3 percre laknak az autopalya felhajtotol. Ertem en, h hasznalati targy, de h ezen dolgoknak kesobb meglesz a bojtje az tutifix) -
dragon1993
őstag
válasz polonic #18861 üzenetére
Persze az Audi morotgyáros videót ahol század milliméterre gyártják a dolgokat, azt sose vágják be ezekhez. A tervező azzal számolnak, hogy a hengerfal üzemmeleg motornál lesz "egyenes" alapból meg nem teljesen az.
Sebaj a "The Motor Oil Geek" jobban tudja.A Porsche egy kiélezett technika, 9000-et forog a motor és nem boltbajárósnak lett tervezve. Puffer üzemanyag tartályt se építünk a Toyotába hiába van a Porscheban, mert nem fogsz 1G felett kanyarodni vele.
[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
válasz dragon1993 #18865 üzenetére
Nyilvan nem fog egy Toyota sem 9000-et forogni, de nem is forog annyit minden Porsche sem
Es hiaba becsulom nagyra a japan mernokoket azert az illesztesekre szerintem Porscheeknal jobban odafigyelnek ha masert nem akkor a lenyegesen kisebb darabszam vegett.Summa summarum: a bejaratast meg mindig nem lehet teljesen elfelejteni. Vagyjobba mondva el lehet csak valoszinuleg nem azon motorokrol fognak olvasni, h megtett bontas nelkul x szazezer km-t. Szerintem.
-
ncc1701
veterán
Engedd el, van, aki annyira fafejű, h nem lehet meggyőzni semmivel. Józan paraszt ész is azt mondja, h egy frissen összerakott motor fokozottan kopni fog egy ideig, de nekik még ez sem logikus. Ott a mintavétel, ezt bármelyik frissen összerakott motor produkálná, ez nem tipus-gyártó specifikus.
Azzal mondjuk lehetne vitatkozni, h az adott olaj töltetben ezek az apró részecskék okoznak-e gondot hosszútávon. Illetve nyilván fogyasztói társadalom vagyunk, ma már nem jellemző, h valaki 20 évig akar használni egy autót. Garis időn belül pedig szinte biztosan nem fog gondot okozni, a gyárat pedig úgyis csak ez érdekli. -
dragon1993
őstag
Nem így működik a motor gyártás, általában nincs külön Porsche/VW/Audi/Seat/Cupra/Lamborghini motorgyár. Győrben gyártják ezek nagy részét. (lásd a videó amit korábban linkeltem)
A csak melegen terhelni a motort, ez a lényeg, nem az hogy 10000km-t csak városban menjünk, automata váltóval ahol a fordulatot nem is tudod szabályozni (ami a legszarabb és a legkevésbé szimulálható motor üzem)
A teszt motorokat 1 hétig teljes terhelésen is megjáratják, majd szétszedik és megnézik a kopásokat, de sebaj Hanula Barna Bugatti Veyron motort tervez, de "The Motor Oil Geek" jobban tudja.
ncc1701
Az utóbbi 40 évben szerinted nem fejlődött a gyártás technológia?[ Szerkesztve ]
-
dragon1993
őstag
válasz ncc1701 #18867 üzenetére
Bizonyos méretű részecskék nem okoznak gondot, lásd a légszűrő is csak bizonyos méretig szűri ki a por/homok részecskéket és működik a kocsid. Teljesen fordítva nézitek ezeket a dolgokat, nem a motor fog megdögleni hanem az összes elektronika a kocsid 20 éves korára.
Lásd: Pár biztonsági elektronikát leszámítva, az összes elektronikában át kellett állni a környezetbarát paszta anyagokra, amik nem bírják olyan sokáig.
-
No.01
őstag
válasz dragon1993 #18868 üzenetére
Porsche motor miota keszul Gyorben? (nem kotekedek csak ez szamomra agyn uj info)
A teljes terheleses tesztre pedig (bar nem veszem magamra a Motor oil geek titulust mert nem vagyok) Azok teszt motorok, valoszinuleg a bemelegedesre is figyelnek nem hideginditas utan megy a full terheles azonnal (es az meg mindig baratibb, mint a hidegen terheles naponta tobbszor)
Tovabba azt is gondolom, h hiaba fejlodtek az olajok attol meg a bejaratas fontos legalabb annyira mint a hideg uzemben valo jaras merseklese. -
dragon1993
őstag
A Porsche Cayenne konszern motort használ így az biztos ott keszül, de Lamborghini motor is készült ott, egy ideje már nem dolgozik ott ismerősöm.
A Győri Audi (VW konszern) gyár a világ legnagyobb motor gyára, amikor ott leállás van az kimutatható a GDP-ben, nem győriként nem szokták érezni az ottani volumeneket.Update:
A villany Macan EV / Tycan motor is ott készül.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz dragon1993 #18868 üzenetére
De, fejlődött, ezért sem okoz gondot, nem úgy, mint régen a ladáknál plö, h 10ekm volt a bejáratás, viszont 60-80ekm-nél már generál kellett.
De bármennyit fog fejlődni, a kopás/bejáratás megmarad, ez az elv. De ha atomi finoman fognak majd tudni gyártani, és ezt gyakorlatilag garantálni tudják, akkor nyilván ott már nem lesz fokozott kopás az első x üzemórában. Viszont mostanra már jó eséllyel eljutott oda a történet, h tán nem rövidíti meg a motor élettartamát, vagy nem okoz kimutatható problémát. Nem tudom.
Én általában úgy vagyok ezekkel, h egy olajcsere kb 20eft szűrővel, nem kenyérre kell, és ha ártani nem ártok vele, akkor legyen. Éppen ezért cserélek automata váltóban 3L olajat is minden motor olaj cserénél is, időben nem több, árban 18eft, pont nem érdekel, nyugodtabb vagyok. Pedig a gyári periódusa 60ekm. -
ncc1701
veterán
válasz dragon1993 #18869 üzenetére
Ne is mondd. Az ólommentes forraszanyagok óta 10 év után simán kontaktos lesz az elektronika.
-
KubanitoS
veterán
válasz dragon1993 #18865 üzenetére
Nem kívánok belemenni ebbe a felesleges vitába, csak azt jegyezném meg, hogy ez a Motor Oil Geek nem egy random megmondó Jóska, neki ez a szakmája. A videó elején fel is sorolja mely cégeknél dolgozott, ahol kifejezetten a motorok kopásával foglalkozott.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
dragon1993
őstag
válasz KubanitoS #18874 üzenetére
Lemaradtam arról a részről ahol bebizonyítja, hogy bejáratás nélkül olyan kopás keletkezik a motorban, ami 15-20 év múlva problémát okoz. Az új autó eladások jelentős része céges magyarországon és az németországban egyaránt. A Leasing cégek nem foglalkoznak a bejáratással és mégsincsenek tömegével motorhibás toyoták. Részemről túldramatizáltnak tartom a bejáratás dolgot. (céges szóval ráhatásom sincs rá)
Ami szerintem sokkal fontosabb:
1. Hidegen ne nyomd neki.
2. Lehetőleg ne 1-2km-es távon használjuk kocsit.
3. Az olaj csere periódus max 15e km, felhasználás függvényében kevesebb.
A bejáratással és az olaj cserével kárt biztos nem csinál senki.Részemről lezártam ezzel
[ Szerkesztve ]
-
KubanitoS
veterán
válasz dragon1993 #18875 üzenetére
A kutya nem beszélt arról, hogy mi lesz 15-20 év múlva. A videó mindössze arról szól, hogy bebizonyítja, hogy valóban kerül sorja a motorolajba egy nyers motor esetében, ergo ezek nem gyárilag bejáratott, bekoptatott motorok.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KTTech
veterán
válasz dragon1993 #18875 üzenetére
Csak tovább gondolva az olajcsere-periódust a hibrideknél. Elvileg ugye 16000-es a csereperiódus (azaz nálunk 10E mérföld). Az autó az ideje legalább 60%-át EV módban tölti, még pályán is össze szokott hozni 25%-ot akkor is, ha benzinkúttól benzinkútig megyek. Ezek alapján a motorban nagyonmaximum 10E km-nyi valós futásteljesítmény kerül, ráadásul az is a lehető legkedvezőbb módon, hiszen a felhasználó kizárásával kerül meghatározásra a fordulatszám, és a nyomatékban segíti a hibrid rendszer is.
Egy másik off márkánál, ami mild hibrid is 16E a csereperiódus, ahol végig megy a motor, hiszen elektromos módban egy mm-t is képtelen lenne megtenni.
Akkor a két motor közt vajon melyik kopik jobban? Kötelező olajcsere a "bejáratás" alatt egyiknél sincs meghatározva a kézikönyvben.
Illetve a különbség annyi, hogy a második off autóra kemény 3 év / 100E km-es teljes körű garancia van, míg a Toyotára 3/10 év (3 év alap, de ha a Toyotánál van szervizelve, akkor akár 10 évig kitolható)/160E km a teljes körű garancia...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18880 üzenetére
Próbáld hidegben EV módba rakni, ha egyszer elindul a motor... nem fog leállni, amíg megfelelő hőmérsékletre fel nem melegszik. A hűtőkörbe nem is enged addig semmit, amíg nem elég meleg a motor.
De a többi autónál meg ott a start-stop rendszer, ami szintén leállítja a motort (ha elég meleg a motor ÉS jó az AGM akku).
A Toyota hibrideknél eddig kb. abból volt csak gond a motorral, ha nem megfelelő olajat kaptak, illetve nem cserélték időben az elektromos vízpumpát, pedig nem ma kerültek piacra.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KubanitoS
veterán
válasz KTTech #18881 üzenetére
Amúgy durván érezhető a Toyotáknál az is, hogy milyen gyorsan felfűti a kabint. Céges Skodám van, igaz dízel, de annál még a motor is jéghideg, amikor a Toyotában már a kabin is fel van fűtve, nem csak a motor meleg. Ugyanez van hibrid Rav4 és Yaris esetében is nálunk.
Amire viszont eddig nem találtam választ: vajon az olajnyomást "tartja" a kocsi akkor is, ha nem megy a motor és csak elektromosan megyünk 40-50 körül? Ekkor ha kell egy nagy gázt adni valamiért, akkor a benzinmotor egyből magas fordulatra kapcsol szinte a nulláról. Ilyenkor a kenéssel mi van?
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
őstag
válasz KubanitoS #18882 üzenetére
Én is féltem a fűtéstől, hybrid meg kevés fogyasztás alapján hogy a fűtés gyengusz lesz. De nem szépen gyorsan fűt. Hidegben magasabb is a fogyasztás de ez nekem teljesen ok, családban a csajok is kedvelik hogy jön a fűtés gyorsan (rav4 hybrid).
Más: kint vannak az első infók a ráncfelvarott yaris crossról, mondjuk toyota nem tudom hogy csinálja kb az új model bemutató részük az egyetlen a neten ami "döcög" a gépemen (dell precision 7740 i9 és 32 gb ram...). Árlista még nincs, gondolom a 130 paci itt is majd csak top felszereltséghez lesz.
-
tener
csendes tag
válasz KubanitoS #18882 üzenetére
Ha jól tudom: álló benzinmotor mellett nyomsz egy nagy gázt, akkor előbb felpörög a benzinmotor a nagyfesz akksitól(200 V-tól kb 1500 rpm környékére, a 12V-os akku kb 100-200 rmpre tudná csak beindítani) felépül a megfelelő olajnyomás, majd ha az megtörtént adja rá a gyújtást. Így nem lesz nagy kopás, sem nagy csapágyerők.
-
őstag
-
KTTech
veterán
válasz ncc1701 #18887 üzenetére
A Toyota hibridek nagyon alacsony olajnyomással dolgoznak alaphelyzetben (2 Bar 3000-ig, felette 2,75 Bar környéke), a fogyasztás csökkentése miatt, és az újabb modellekben még kisebb az olajnyomás az elektronikus olajpumpának köszönhetően. Emiatt viszont nagyon gyorsan fel is épül a szükséges olajnyomás, illetve eljut mindenhova az olaj, még mielőtt a gyújtásra sor kerülne.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz KTTech #18892 üzenetére
Elírtam... szóval, 0,7 Bar-ról indul az olajnyomás, majd fokozatosan növelve 3000-fölött 2,75Bar körüli olajnyomást tartanak, ez a maximum érték. Mindezt a fogyasztás csökkentése érdekében. Épp ezért kell a mai motorokba a 0W16 vagy 0W8-as olaj, mert az olajnyomás ugyan alacsony, de az átfolyó mennyiség az nem csökken, megfelelő mennyiségű olaj jut oda, ahova kell.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
polonic
félisten
Történt már nálatok ilyen?
Ment AA-n a gugli maps navigáció, meg spotify. Egyszer csak csönd és a tableten kiírja, hogy beállítások frissítése, majd elsötétült, újraindult és minden beállítás elfelejtődött. Még a műszerfal beállítások is.
Aztán utána pedig nem tudtam a profilommal visszajelentkezni a rendszerbe.Ez mi volt?
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18884 üzenetére
A hűtőkör nem meleg, hiszen nincs használatban az elején (100+ fok fölé melegíti amúgy is, túlnyomásos a hűtőrendszer). Az újabb motorolajaknál meg már nem 90° a cél, hanem jóval alacsonyabb hőmérsékleten eléri az "üzemi" viszkozitást.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz polonic #18897 üzenetére
Pl. a The Car Care Nut YT csatornája foglalkozott az új pumpával/olajnyomással, illetve a generációk közti eltérésekkel is. De minden elérhető - igaz nem ingyen - a Toyota szervizoldalán is, ahova bárki be tud regisztrálni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Új hozzászólás Aktív témák
- Marvel Snap
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Dell notebook topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen