The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn DLC teszt

Összefoglaló és vélemény

Nos tehát, az utolsó oldalt egy rövid, spoiler-mentes összegzéssel kezdem, azok kedvéért, akik az első oldal kivételével a többit nem olvasták el, de szeretnék nagyjából tudni, mit is tartalmaz ez a kiegészítő. Lássuk: A Dragonborn DLC története a Vvardenfelltől északra található Solstheim szigetén játszódik, melyet már jól ismernek a Morrowind játékosok. Pláne akik rendelkeznek a Bloodmoon kiegészítővel, hiszen ugyanoda térünk vissza most is, ahol akkoriban Vérfarkasként jártunk. Ellenfelünk ezúttal Miraak lesz, aki egyike volt a Dragon Priesteknek, mígnem egy Fekete Könyv elolvasását követően a tudás, a sors és az emlékezet urának, a Daedra Hermaeus Mora-nak szolgálatába nem állt, és a tőle kapott sötét erőt felhasználva a sárkányok ellen fordult.

Ő volt az első Dragonborn, aki képességének köszönhetően elnyelt sárkánylelkekkel növelte erejét, egészen addig, amíg egy másik nagy hatalmú Dragon Priest, Vahlok le nem győzte. Miraak életét Hermaeus Mora mentette meg az utolsó pillanatban, átteleportálta őt Oblivion egyik uralma alá eső részére, amit Apocrypha-nak hívnak. Ezt követően Vahlok lett a sziget ura és őrzője, akit a sárkányok megeskettek, hogy figyelni fogja Miraak újbóli eljövetelét. Elvégre csak addig fog ura birodalmában maradni az első Dragonborn, míg ismét meg nem erősödik, akkor pedig bosszúra éhesen tér majd vissza, hogy uralma alá hajtsa egész Tamrielt. De nem számított arra, hogy egy másik Sárkányszülöttel kell megküzdenie.

A Dragonborn DLC történetének aktiválásához el kell jutnunk a Skyrim főküldetésében addig a pontig, amikor Jurgen Windcaller kürtjét visszaszerezzük. Onnantól kezdve elég ellátogatnunk egy nagyobb városba vagy településre, ahol valószínűleg hamarosan belebotlunk két maszkos illetőbe, akik a "Hamis Dragonbornt", vagyis minket keresnek. Innentől kezdve 7 fő-, valamint több, mint 30 mellékküldetést hajthatunk végre Solstheim szigetén, ahol mintegy 70 új helyszín vár felfedezésre. Játékidő tekintetében, akik kizárólag a főküldetés teljesítésére koncentrálnak, azok is készüljenek fel egy nagyjából 10 óráig tartó kalandozásra. A dialógusok átugrásával ez csökkenthető, de ezzel az élmény is elúszik.

Aki viszont szeretné felfedezni Solstheim rejtett titkait is, az akár 30 órán keresztül tartó szórakozásra is talál magának küldetéseket. Bár a sziget kiterjedése nem akkora, mint Skyrimé, de legalább olyan változatos helyszínekre juthatunk el kalandjaink során. A Vvardenfell szigetén magasodó Red Mountain mindmáig aktív maradt, így Solstheim déli részét hamu borítja. A Morrowind játékosok imádni fogják ezt a területet, hiszen teljesen úgy fest, mintha visszautaztunk volna a Dagoth Urral vívott csata elejére. Amit még az onnan ismerős zenei aláfestés is megerősít. Viszont odébb már dús erdőket, csordogáló patakokat, északon pedig a Skyrimhez hasonló, jéggel és hóval borított hegyes területek találunk.

A Dragonbornt bizonyára sokan a sárkányok meglovagolásának lehetősége miatt vártátok, ám sajnos azt kell mondanom, hogy amire akkor gondoltunk, meg amit most kaptunk, az nem egészen ugyanaz, aminek lennie kellene (Remélem, érthető volt). Magyarul fogalmazva: egy új Shout segítségével rövid ideig uralmunk alá hajthatjuk a pikkelyes hüllőket, hogy azután a hátukon lovagolva gyönyörködhessünk a tájban. A sárkányt ugyanis nem irányíthatjuk, kizárólag az általa elképzelt útvonalon halad. Persze mi tudunk varázsolni róla és a kijelölt ellenfelekre őt is ráuszíthatjuk, de sajnos ez messze áll attól, mint amire legtöbben számítottunk. Az egyetlen jópofa dolog a sárkánylovaglással kapcsolatban az, hogy a gyors utazás lehetőséget is használhatjuk velük, vagyis elrepülhetünk egy korábban már felfedezett területre.

Persze ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy a Dragonborn nem ad hozzá kellő tartalmat az alapjátékhoz, e tekintetben megegyezik a Dawnguard által nyújtottakkal. Viszont a két DLC eltérő arányban tartalmazza azokat. Míg a Vampire Lord képességfa bevezetésével, valamint a sztori mindkét szemben álló frakció oldalán való végigjátszásának lehetőségével a Dawnguard jóval hosszabb kikapcsolódást tud nyújtani, addig a Dragonborn főleg a játékmenetben tartogat újításokat. Habár ott is kaptunk új felszereléseket (Számszeríj, páncélok), ezúttal már a teljes crafting rendszert megújították. Egy rakás új fegyvert, páncélt és egyéb holmit készíthetünk magunknak, amihez a Solstheim szigetén található különleges alapanyagokat tudjuk felhasználni.

Sajnos én ezeket nem tudtam kipróbálni, mivel a Dragonborn megjelenése előtti hetekben direkt erre a célra készített, kovácsolásban jártas karakteremet nem tudtam betölteni, mindig kilépett és fagyott, amint átértem Solstheimre. Érdekes módon a múltkori Dawnguard tesztem során létrehozott karaktert pedig elfogadta. És bár így nem kellett újrakezdenem a játékot, így megírhattam a tesztet, viszont az újfajta nyersanyagokból létrehozható dolgokról nem tudtam beszámolni. Annyit azonban még így is nyugodt szívvel kijelenthetek, hogy a Dragonborn egy nagyon jó kis DLC lett, tartalmának mennyiségét tekintve egy cseppet sem marad el a Dawnguard mögött, így aki arra nem sajnált 20 dollárt, ezt is megveheti, csalódni nem fog.

Miután egy DLC-ről van szó, így nem készítek szokványos értékelést hozzá. Akiknek tetszett a The Elder Scrolls sorozat és játszott már a Morrowinddel, Oblivionnal és a Skyrimmel is, mindenképpen szerezze meg, hiszen a történetbe szervesen kapcsolódik ez a kiegészítés is. Mivel a játék motorján nem változtattak, így sajnos ugyanazok a hibák itt is jelentkeznek (Néha beragadunk a tereptárgyak közé és láttam már magasan a fejem felett egy lovast békésen ácsorogni a levegőben), de ezeket már fel sem veszem, mert lassan megszokottá válnak.

Viszont a hangulata nagyon ott van ennek az egésznek. Amikor megérkezünk a szigetre és megpillantjuk a jellegzetes, Morrowind stílusú házakat és hatalmas gombákat, a távolban pedig a Red Mountain ontja magából a hamut, miközben megszólalnak a 2002-ben megjelent játékból ismerős zenék, nos, az egyszerűen fenomenális. Ha mondanom kell egy számot, akkor 10 pontból 9-et adok a Dragonbornra, de csak az alapjáték hibáinak köszönhetően, melyeket mind a mai napig nem sikerült kiküszöbölniük. Mindezek ellenére mindenkinek ajánlott, aki rendelkezik a Skyrimmel.

Azóta történt

Előzmények