The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn DLC teszt

Az újdonságok bemutatása

Amikor a Bethesda bejelentette a Dragonborn DLC-t, a játékosokat leginkább a sárkányok meglovagolásának lehetősége hozta lázba. Persze sokan örültek Solstheim szigetének is, főleg a Morrowind játékosok, de legtöbben vitathatatlanul erre voltak kíváncsiak. Az ő kedvükért kezdem az újítások bemutatását ezzel, ami valójában egy új Shout (Üvöltés) megtanulását jelenti. Nem kell megijedni, mindez része a cselekménynek, addig nem tudunk eljutni Miraakhoz, amíg nem tanuljuk meg ezt, tehát a Dragonborn végigjátszását követően mindenki ismerni fogja, nem kell hozzá bebarangolni az egész szigetet.

Összesen négy új Shoutot tanulhatunk meg a Dragonborn végigjátszása során, melyek a következők:

  • Battle Fury (Mid Vur Shaan): Szövetségeseink fegyverforgatási képességeit javítja fel, melynek köszönhetően sokkal gyorsabban támadhatják az ellenséget. Vahlok katakombáiban szerezhetjük meg mindhárom szót.
  • Bend Will (Gol Ha Dov): Csontig ható kényszerítő erő, melynek hatására állatok, emberek, sőt, még sárkányok is engedelmeskedni fognak nekünk. Lényegében ezzel tudjuk megszelídíteni őket, hogy azután a hátukon lovagolhassunk. Első szavát a Saering's Watch labirintusában találjuk, a másik kettőt csak Hermaeus Mora taníthatja meg nekünk.
  • Cyclone (Ven Gar Nos): Egy hatalmas forgószelet kavarhatunk vele, ami káoszt és zavarodottságot okoz ellenfeleink soraiban. Első szavát Benkongerike, másodikat Kolbjorn Barrow, míg az utolsót White Ridge Barrow barlangjaiban találhatjuk meg.
  • Dragon Aspect (Mul Qah Diiv): Naponta egyszer használhatjuk csak, viszont akkor egy sárkány erejével ruház fel bennünket. Csapásaink hatalmas erejűek lesznek, páncélunk szinte minden csapást felfog, üvöltéseink pedig még erősebbekké válnak. Amikor aktiváljuk, egy sárkányszerű, mágikus páncél ragyogja körül karakterünket (Valamelyik képen láthatjátok). Első szavát Apokrypha, másodikat Raven Rock Mine, míg a harmadikat Temple of Miraak helyszínein lelhetjük meg.

Ami a sárkányok meglovagolását illeti, őszintén szólva, nem egészen azt kapjuk, amire számítani lehetett a bemutatóból (Mondjuk ez valahol érthető is, hiszen gondoljuk csak bele, milyen egyszerű is lenne egy sárkány hátán lovagolva kiirtani fél Skyrimet). Amikor megtanuljuk a Bend Will üvöltést, azt bármelyik sárkányon használhatjuk, akkor az leszáll mellénk és felajánlja, hogy együtt repülhessünk vele. Elkezd az aktuális helyszín felett körözni, számunkra pedig több lehetőség is kínálkozik a vele történő interakcióra.

Kijelölhetünk egy ellenfelet, majd utasíthatjuk a sárkányt, hogy támadja őt meg, de ha tudunk varázsolni, mi is adhatunk a fejére némi égi áldást. Ha nincs ellenfél a környéken, akkor sárkányunk az adott hely felett ír le tiszteletköröket, viszont ha előhívjuk a térképet, akkor a Fast Travel (Gyors utazás) lehetőséget választva sárkányháton repülhetünk el a már meglátogatott helyszínekre. Ha unjuk már a nézelődést, akkor pedig az E lenyomásával bármikor utasíthatjuk őt, hogy keressen leszállóhelyet, ahol búcsút vehetünk egymástól.

Ha nem akarjuk meglovagolni a sárkányokat, akkor is remek szövetségesekre tehetünk szert velük a Bend Will segítségével, hiszen azután már az ellenségeinket fogja támadni, minket békén hagy. Viszont arra ügyeljünk, hogy amennyiben egy követőnk is van, akkor az ne kezdje el támadni a hüllőt, mielőtt még rákényszeríthetnénk akaratunkat, ellenkező esetben őt is ellenségnek tekinti a sárkány és addig támadja, amíg össze nem esik. Összefoglalva, egy remek lehetőség ez a sárkánylovaglás, de az igazat megvallva, aki csak emiatt érdeklődik a Dragonborn DLC iránt, az jobban teszi, ha inkább a Dawnguard mellett teszi le a voksát. Aki pedig maga a történet miatt is megveszi, annak kimondottan üdítően fog hatni ez a lehetőség.

Miután végigjátszottam a Dawnguardot és a Dragonbornt is, valahogy olyan érzésem támadt, hogy a kettő tartalmilag nagyjából megegyezik, de mintha a Dawnguardban picit nagyobb lenne a bejárható terület (Nem arról van szó, hogy Solstheim kicsi lenne, de mégis, ott valahogy nagyobbnak éreztem az új helyszíneket), míg a Dragonborn inkább a tárgyak és a megmunkálás (crafting) terén nyújtana többet. Ugyanis immár nemcsak magukat az új felszereléseket kapjuk meg, hanem a kovácsolás, alkímia és hasonló lehetőségek tárháza is kibővült sok új elemmel. Vegyük például az egyik újfajta alapanyagot, a Stalhrimet. Nagyon ritka matériáról van szó, melyet csak speciális csákánnyal tudunk kibányászni. Viszont ha kellően magas a kovács képesítésünk, akkor olyan felszerelést készíthetünk belőle, ami minden eddig viselt holminknál jobb képességekkel rendelkezik.

Sajnos, mint ahogyan azt a cikk elején is említettem, nem tudtam megfelelően előkészített karakterrel elkezdeni a tesztet, így ezeket a lehetőségeket egyelőre nem tudom részletesen ismertetni. Annyit mindazonáltal mondhatok, hogy a Dragonborn ezen a téren messze többet nyújt, mint a Dawnguard, így aki szeret kovácsolgatni és bányászkodni, annak érdemes megvennie a DLC-t, mert sok érdekességet tartogat. Többek között a Morrowindből már mindenki számára ismerős Bonemold és Chitin páncélokat is szerezhetünk magunknak, melyek amellett, hogy jól néznek ki, némely korábbi vértezetnél nagyobb védelmet is biztosítanak. Persze amennyiben egy kifényesített Sárkánypáncélban feszítve jövünk ide, akkor csak legyinteni fogunk rájuk, de a Stalhrim miatt még azok számára is akad miért bányászkodni, akik már nem nagyon találnak jobb felszerelést.

Mielőtt rátérnék az értékelésre, engedjétek meg, hogy felhívjam a figyelmeteket az egyik érdekes mellékküldetésre. Már említettem, hogy a régi-új ellenfelek között ismét feltűnnek a Rieklingek is, akik néha vaddisznókon lovagolva támadnak ránk, de általában távolról hajigálják dárdáikat. Azonban a Trisk Mead Hall előtt álló csoportjukkal el tudunk beszélgetni - vigyázzunk, hogy ne támadjuk meg őket -, melynek eredményeképpen egy furcsa mellékküldetésre nyílik lehetőségünk. Nem lövöm le a poént, próbáljátok ki.:)

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények