- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- PlayStation 5
- Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
- Diablo IV
- Újabb csapat dolgozik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- World of Tanks - MMO
- EAFC 24
- Már elérhető a Star Wars: Hunters
- Assetto Corsa Competizione
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
válasz Malibutomi #27896 üzenetére
Végülis, ha egy full uj szériával, hbm2-vel sikerült 10%-ot rápakolniuk a fury-ra, akkor rohanni kell a webshopokba és előrendelésbe megvenni.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Ren Hoek #27900 üzenetére
Hmm... Hmm... Lineáris skálázást feltételezve ha meg 1500 Mhz-t nézünk, akkor pont GTX1080 sebességet jelez. Persze biztos lesznek corner case-ek is, ahol beérheti az 1080Ti-t, de nem az lesz a többség. Személyes véleményem szerint ha ezek lesznek a valós eredmények, akkor erre teljesen felesleges várni. Olcsó nagyon meglepődnék, ha lenne. Teljesítménnyel így meg nem tud labdába rúgni ott amire nekem van szükségem.
I am having fun staying poor.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Jack@l #27901 üzenetére
Ahogy feljebb irtak, neked kenyelmes ezt hinni, egybeesik a mar elore kialakitott velemenyeddel
Ugyhogy hihetsz benne tolem, csak masokat ne akarj meggyozni rola.
En megvarom a rendes teszteket nem ilyen "lehetseges" "talan" "de lehet megsem" cikkek alapjan velemenyezek. -
Ren Hoek
veterán
válasz füles_ #27904 üzenetére
Timespy amúgy mennyire használja ki az újdonságokat? Lehet semennyire... Egy Doomban biztos jobban odapörköl, amivel demózták is.
Ez feltételezi, hogy a megjelenő játékokban lesz jó, amelyek kihasználják pl a gyors utakat. DX11-es játékokkal már úgysem játszik senki Abu is ezt mondta, hogy a DX11-et már egyáltalán nem veszik figyelembe egy ilyen dizájn során.
Na majd meglátjuk... Ha megmozgatja picit a piacot felsőkategóriában (és nem 300 Watt-os szörnyként) már az is előrelépés.
-
Malibutomi
nagyúr
Egyelore azt sem tudni hogy ez melyik lehet, ugy a multkor volt hir amiben 7 Vega kartyat talaltak a Linux driverben. [link]
-
füles_
őstag
válasz Ren Hoek #27905 üzenetére
Azt nem tudom, hogy a TimeSpy hogyan kezeli az architektúrális fícsöröket, de azt tudom, hogy az Unigine Superposition sehogy. Szóval lehet, hogy ez sem veszi figyelembe a Vega fícsörjeit, ki tudja.
Amúgy Abu azt is mondta, hogy a GCN5-ben megváltozik a pipeline staging az ezelőtti GCN-ekhez képest. A Vega több fokozatra osztja a futószalagot. Ez elvileg annyit jelent, hogy csökken az IPC, viszont az órajel meg növekszik. Ez magyarázhatja azt, hogy miért majdnem ugyanolyan az IPC-je, mint a Fiji-nek.
De akkor mekkora lesz az az órajel, amin a Vega még tud üzemelni? Mert 1500 MHz-el a custom OC-zett 1080-asokat nem tudom befogná-e.[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Malibutomi #27906 üzenetére
Mondjuk az a 687F: C1-ből következően a nagy chip lehet, és a 8 GB is erre utal.
Stimmelhet azzal a régi AOTS mérésnél is 687F: C1 ID volt... Az 1080 körül ment akkor AOTS-ban. [link] - Ott azért nyilvánvalóan jobban mennek az AMD-k.
... de ez még tényleg nagyon early bird eredmény.
(#27907) nubreed : Eddid vízhűtésről szóltak pletykák. Hasonló szettben mint Fijinél. Víz-levegő-Nano.
Kitérve arra, hogy a Nano belefér egy mobiltelefonba is[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Ren Hoek #27909 üzenetére
van már firepro (?) is ezzel a gpuval benchmarkokon, 32gb memmel.
[link]@fules:)): vannak tippek 1.6g base és 1.8g boost órajelre is.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
füles_
őstag
válasz Ren Hoek #27909 üzenetére
Az early bird eredményt említve érdemes Abunak ezt a hozzászólását elolvasni: [link]
Én azt mondom, meglátjuk, hogy hogy fog teljesíteni játékokban. Nem kell temetni sem és isteníteni sem, hogy majd a 1080Ti-t visszaküldi oda ahonnan jött.
(#27911) Malibutomi
(#27879)[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz füles_ #27912 üzenetére
Nekem is pont ez jutott eszembe... aztán az is, hogy a mégkorábbi early bird tesztek és demok már pont 4-5 hónapja jöttek ki. Akkor is kb 1070-1080 között volt.
Szerintem pontosan ezzel a szoftveres dologgal csúsznak ennyire, és/vagy nem igazán tudnak rajta sokat javítani. Biztosan nehéz dolguk van GCN5-el, ha ennyire átalakították.
+ kellene alá majd pár játék ami ki is használja a benne lévő extrákat úgy igazán. (Prey?)
(#27915) fules: Mondjuk én már nem hiszek ezekben az extrém órajelekben... "Beast 480" rumor is jól megszopatott, emlékszem Aztán még az 580 se ér a közelébe a "beast"-nek.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz füles_ #27915 üzenetére
csak, hogy mindenki értse, ezt én is csak olvastam, és nem feltétlenül az én véleményem.
másrészről ezt boost órajelre saccolták, azaz akkor ennyi, ha marad rá tdp.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nubreed
veterán
válasz Ren Hoek #27909 üzenetére
Valószínűleg be vagyok oltva ellene, de nem akarok vízhűtéses kártyát. Csak levegőset. Ha a nagy Vega esetleg csak vízhűtéses változatban, nincs is mire várnom. Ha az nVidia még 1080Ti -t is meg tudta oldani levegővel, az AMD-nek miért nem megy... Ha még nem fogja elérni az 1080Ti szintjét hanem valahova az 1070 és 1080 közé fog esni esetleg, akkor pláne pofára esés szerintemn egy vízhűtéses szörnyeteg, nem szörnyeteg teljesítménnyel.
[ Szerkesztve ]
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #27922 üzenetére
Custom hűtővel lelehet hűteni, de egy referencia "mókuskerék" léghűtővel gondjuk lenne és ezért ment rá víz, hogy ne ismétlődjön meg a 290X esete.
Tökmindegy hány nanométeren van, az AMD utoljára a 150W-os polarisból és a 175W-os nanoból adott ki ref. léghűtős kártyát, a sima Fury-ra sem terveztek újat, egyből custommal jött. Ellehet képzelni mennyivel lett volna (még)gyengébb a Fury X a 290X-féle blowerrel.Úgyhogy annyiban igaz, hogy a refre kell a víz, mert (eddig) képtelenek voltak normális ref. léghűtőt tervezni 250W vagy magasabb fogyasztású kártyákhoz. Nem is kell mondjuk, ha annyira akarják adják ki így, de akkor ne tartsák vissza a custom kártyákat se, ha valaki olyat akarna venni.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz velizare #27910 üzenetére
Érdekes összefoglaló, elemzés, preview
- Draw Stream Binning Rasterizer - elmozdulás a Tile based rastering irányába a sávszélességspórolás céljából, hogy a renderelt képek beleférjenek a cache-be
- Fejlesztett geometria 4 => 11, culling (bottleneck eltávolítás)
- 1.6Ghz base, 1.8Ghz boost
- packed math, FP16 => hosszú távon, ha az AMD sikeresen billenti át a gaming piacot FP16 használatra, akkor a Vega komoly előnyökre tehet szert, vagy legalább hosszú életet élhet meg. (Az új konzolok tudják az FP16-ot)
- Intelligent Workload Distributor - a GCN-ben 4 Shader Engine van. Fixen. A képernyőt ennek megfelelően 4 részre osztja. Ha a játékban az események nem egyenletesen oszlanak el a képernyő statikusan felosztott partícióin, akkor az komoly bottleneckhez vezethet. Ez a funkció okosan osztja majd szét a képernyő részleteit a Shader engine-ek között. Ez a minimum FPS-ek komoly növekedéshez vezethet.
- HBCC =>energia- és költségtakarékosság. Ugyanakkor ez belépőt is jelent olyan HPC piacokra, ahol eddig a CPU volt egyeduralkodó egyszerűen azért, mert a szokványos GPU-k fedélzeti memóriája túl kicsi volt ahhoz, hogy segítsen a munkavégzésben. A videoban elmondja, hogy valójában a Fiji is már Cache-ként használta a 4GB HBM-et, így történhetett, hogy nem érződött nagyon a 4GB szűkössége- A végén persze a driveren múlik minden.
Bár én most összefoglaltam a video tartalmát. Új tényszerű információ nem derül ki belőle, de az elemzés rávilágít, hogy a fejlesztések milyen szűk keresztmetszetet és hogyan fognak - várhatóan - kezelni.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
füles_
őstag
válasz Petykemano #27924 üzenetére
Most néztem meg én is, jól kivesézi a témát.
De remélem ezt is figyelembe vettétek:
Note that there been scant information released by AMD on Vega, only basic high level details and so a lot of this presentation will be my interpretation and speculation of these new features. Again, just to remind you, I could be very wrong so please do not use this presentation as justification for any personal biases and as always I encourge you to do your own research for further clarity.Szóval ő is csak a saját gondolatait osztotta meg, nincsenek megerősített információi például az 1,8 GHz-es boost órajelről. Csak azt mondta, hogy ő ide várja.
[ Szerkesztve ]
-
Z_A_P
addikt
válasz Petykemano #27924 üzenetére
"packed math, FP16 "
Használja most valamelyik játék, vagy tervezi konkrétan?
OK
-
#45997568
törölt tag
4 perces hir, meg nem neztem meg, szoval friss, hajra WCCFTECH
-
nagyúr
válasz Petykemano #27924 üzenetére
ja, ezt néztem én is. ezek az infók korábban már ismertek voltak, az ürge összerakta őket, és spekulál. aztán vagy bejön, vagy nem.
az fp16ról pont azt mondja, hogy ebből az amdnek rövid távon lehet előnye. az nv aktuális kártyái ugyanis nem képesek teljes sebességgel futtatni a felezett pontosságú műveleteket, de ez nem lesz örökké így.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
westlake
félisten
[ Szerkesztve ]
Play nice!
-
Malibutomi
nagyúr
Mostmar osszesen negyszer volt linkelve.
Ocuk-n addig jutott ez a bench hogy ugyanattol a kinaitol van aki az RX480-rol is fake bencheket szivarogtatott.
[ Szerkesztve ]
-
westlake
félisten
válasz Malibutomi #27930 üzenetére
Más cikekkben.
Az is csak egy pletyka, hogy kamu a bench, mint maga a bench, nem? Mármint az sem bizonyított jobban, hogy kamu a benchmark, mint az, hogy nem az.[ Szerkesztve ]
Play nice!
-
Malibutomi
nagyúr
válasz westlake #27931 üzenetére
Hat az eddigiek alapjan fenntartasokkal kezelnem. Ha tenyleg ugyanaz az ember szivarogtatta akinel az RX480 gyorsabb volt mint a 980ti, akkor foleg.
Plusz ha igaz hogy a Vega alapu MI25 megy 1525MHz-en passziv hutessel, akkor ez az 1200-as eredmeny pont nulla ertekkel bir a desktop kartya teljesitmenyevel kapcsolatban.Talan mar nem kell sokat varni hogy jojjenek az infok.
[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
Van egy ACER-es hír
" It’ll be interesting to see if Acer tags in Radeon Vega when AMD’s enthusiast-class graphics cards launch later this quarter." -
Petykemano
veterán
válasz füles_ #27925 üzenetére
Igen, ez igaz, ez csak az ő elemzése, az ő következtetései
Ugyanakkor az elemzésből világosan kiderül, hogy a vega tervezésében egy cél játszott főszerepet: a fijivel kiderült szűk keresztmetszetek lebontása. Ennek részei:
1.) a geometria. Hiába mondta Abu, hogy amíg skálázódik egy architektúra, addig nem érdemes az órajelet emelni, vagyis hogy ha elkezded emelni az órajelet, az annak beismerése, hogy véget ért az architektúrád skálázódása. Valójában a GCN-nek csak a backendje skálázódott jól a shaderek számával, a frontend ,a geometria nem. Ugye a fix 4 shader engine és most már az is kiderült, hogy azért 4, mert a képernyőt 4 részre osztja. és nem skálázódott az órajellel sem. Ezt a versenyt a maxwellel az nvidia az órajellel nyerte meg.
2.) memória-sávszélesség. Nyilvánvalóvá vált, hogy a GDDR5-ből sávszélességet építeni magas fogyasztást eredményez, HBM-ből pedig drága. az elmozdulás a tile based rasterizáció irányába alacsonyabb sávszélességigényt eredményez pont úgy, ahogy a maxwell és pascal is, ami olcsóbbá teszi a kártyát, ami kevesebbet is fogyaszt.
3.) Órajel. Ide sorolom az órajelet is, amit a geometriánál említettem. A magasabb órajellel a rendszer skálázódása rugalmasabb tud lenni. Ha egy órajelciklus alatt kevesebb munkát is tud elvégezni, mert több futószalag dolgozik kisebb feladatokon, stb, a rendszer többi, a shader szám által nem befolyásolt részei pont annyival több munkát tudnak elvégezni, amennyivel magasabb az órajel.Láttuk, hogy a Fiji, 3/4-ig működő memóriarendszerrel mire képes a Doomban.
Ha a szűk keresztmetszeteket valóban sikerült a fentiek segítségével, akkor a vega általános teljesítménye elérheti az azt bázisul vett eredmény órajellel való felszorzását (1,6/1,05)Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
nem, nem tudok róla. Csak az biztos, hogy a konzolok tudják és a felhasználók szeretnének konzolon 4K játékot 60fps-sel játszani és ennek egy megvalósítást segítő eszköze tud lenni az FP16 és a packed math. Ha a konzolon ez megvalósul és ha azt át is hozzák PC-re, akkor az a vega teljesítményére is hatássa lehet.
De mivel ez egy játékokban nem Day0 feature, ezért én úgy tekintenék rá, hogy vagy bejön, vagy nem, és ha igen, akkor se az összes játékban és akkor is csak a vega életciklusának közepétől, meghosszabbítva azt.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
ftc
nagyúr
válasz Petykemano #27924 üzenetére
A Tile based rastering használata meglepő... hogy még csak most gondolkoztak el rajta
Amikor a ST Kyro chipben már használta a TBDR-t(PowerVR) s elég hatékonyan. Azóta eltelt 17 év(PC fronton) s újra feltaláljuk a spanyolviaszt...
-
Z_A_P
addikt
válasz Petykemano #27936 üzenetére
Hat igen, tehat az FP16 semmi elonyt nem fog hozni a kovetkezo 1 evben a VEGA-nak sajnos.
Es hozza kell tenni, FP16 = szarabb kepminoseg (ha jol tudom)OK
-
Z_A_P
addikt
válasz Yutani #27939 üzenetére
Oke, akkor ez mas.
Itt ezt irjak:
Rapid-packed math was shown effectively doubling the amount of hair strands that could be rendered per second. This is done with precision switching, where Vega is able to push FP16 rather than FP32 for reduced precision and increased speed. Precision switching isn’t deployable in every aspect of gaming – you’d have potential errors in data presentation – but it’s a fine use case for hair rendering. Hair doesn’t need to be precise, particularly with strands numbering in the tens of thousands.
[ Szerkesztve ]
OK
-
Ren Hoek
veterán
Igen az FP16-nak ára van, szóval nem is lehet mindenhol használni, főleg ha egyre jobban közeledni szeretnénk a fotorealisztikus geometriához és animációkhoz.
Inkább azt látom, hogy az ipar diktálta az FP16-ot a VGA-kba, ha meg már bennevan, akkor nézzük meg mit lehet vele kezdeni ilyen speciális esetekben, mint a hajszimuláció - mert úgy sem látszanak ilyen méretben a számolási hibák.
Szerintem sem lesz olyannyira elterjedve ez mostanában. Viszont a Pascalok is elég erősek FP16-ban (csak le van korlátozva mesterségesen, hogy ne használhassák Deep Learningre egy gamer kártyát)... majd a Pascal 2-ben kiengedik, és akkor el lehet adni mint feature-t
[ Szerkesztve ]
-
arabus
addikt
válasz Ren Hoek #27941 üzenetére
Azt esetleg tudod gogy hardver szinten vagy csak driverben?
Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
arabus
addikt
-
Ren Hoek
veterán
válasz arabus #27944 üzenetére
A Titanokat sosem korlátozta NV, se chipben se SW-ből... szóval.
Az viszont dícséretes, hogy Vega nem lesz korlátozva, sőt a 480 sem volt már. Kár hogy amíg nem lesz CUDA fordító, addig nem igazán jók mélytanulásra, mert semmi nem támogatja őket.Játékra persze oké az FP16, ha valaha tényleg lesz is használva... és nem csak trükközésre konzolokon, hogy hogyan lehet lebutítani úgy a grafikát, hogy "csak picit látszik", de 4K 60 FPS.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz Ren Hoek #27945 üzenetére
Kérdés, hogy jó-e, hogy nincs korlátozva. Ha a kárytát más ipari célra is lehet használni, akkor venni fogják, mint a minerek. A kereslet felveri az árakat, ezért kevesebb gamer veszi, és az így történt eladás sem jelenik meg pl a steam statisztikákban, ezért a fejlesztők nem optimalizálnak, ezért a játékokban gyengébb lesz, ezért a gamerek nem veszik...
Szóval tényleg jó, hogy korlátlanul benne van? Csak.kérdem.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Ren Hoek
veterán
válasz Petykemano #27946 üzenetére
Nemhiszem, hogy ez ilyen jelentős lenne.
Bár a bányászatra lehet még jó lesz. Itt az a kérdés, hogy amióta a Polaris megjelent, mennyit bonyolodott a kódfejtés nehézsége.Mert 1 év alatt lehet már ott tart, hogy a Polaris és Vega is játékkártya az Ethereum (?) bányászatra, az ASIC-hoz képest.
Különben sem valószínű, hogy annyival jobban megérné.Ipari használatra meg 4-8 GB kevés lehet, hiába az új memória. Deep learning esetén is kevés már 8 GB is. (FP16-ban, mondjuk duplán ér)
-
namaste
tag
Mi az a "keresztkötéses"?
"mert van egy GDS a rendszerben, tehát minimum egy gyűrűs buszt kell használni"
Miért tehát? Mutass már valami hiteles bizonyítékot a gyűrűs buszra, sokszor írtad már, de semmi bizonyítékot nem adtál."A Vega itt sokat nyer, mert már nem gyűrűs buszt használ, hanem egy NoC-ot, vagyis egy lapkán belüli hálózatot."
Ez semmitmondó, a NoC csak ennyit jelent: Network-on-Chip. Semmit nem mond milyen a topológia, milyen a protokoll, milyen alkatrészekből épül fel, csak annyit, hogy hálózat a csipen."több milliószor lassabb"
Erre van valami mérési eredményed?#27845
A variálható wavefront méret a kis háromszögeken futó pixel shadereken is segít.Még mindig kételkedek abban, hogy a fogyasztástöbbletet a plusz funkciók okozzák. Ezek a GPU-nak csak nagyon kis része, viszonylag kevés tranzisztor kell hozzá, ráadásul aktívan nem is használják a programok DX11-ben. Most már van AGS, Vulkan és DX12. Tehát se az áramszivárgásból, se a használatból nem lehet többletfogyasztás.
-
namaste
tag
válasz Petykemano #27924 üzenetére
Ez az "up to 11" poligon elég érdekesen hangzik. Miért nem 8 vagy 12?
"A képernyőt ennek megfelelően 4 részre osztja."
Ez nem így van, ez nagy hülyeség lenne.(#27941) Ren Hoek
A hardverben kevés FP16-os számoló van, csak a P100-ban és a Tegrákban van kétszeres sebességű FP16.(#27944) arabus
A Titan Xp int8 és int16 számításokban gyors, FP16-ban nagyon lassú. -
#85552128
törölt tag
AMD Reports First Quarter 2017 Financial Results
"AMD's "Vega" GPU architecture is on track to launch in Q2"
Ennyike volt a Vegáról. Évet már nem is írnak
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Geforce GTX 960 Gaming - 2GB ------------------13.000 Ft
- Keresek egy Power Color Hellhound Rx 6600 vagy rx6600xt videókártyát.
- PNY GTX 1060 6GB
- ZOTAC GeForce GAMING AMP White RTX 3060 Ti OC 8GB GDDR6 256bit Videokártya
- NVIDIA Asus GeForce GTX 1660 SUPER OC Edition 6GB/ 192-bit/ felbontás 7680 x 4320/ OC Mode -1860hz
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs