- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisfurko
senior tag
válasz Yutani #55551 üzenetére
Nem az AMD és Nvidia miatt kerülnek ennyibe, úgyhogy ez nem fog túl sokat változtatni. Pláne, hogy ez is TSMC-nél készül, tehát sok nem lesz belőle, olcsó se lesz (bár, intel veszteséggel is adhatná), és a legnagyobb se lesz olyan gyors, mint a konkurensek legnagyobbja, hanem kb. mint a közepesek, legjobb esetben. A kezdeti driver problémák is szinte garantáltak. De ne legyen igazam, mint a Larrabeenél volt.
-
Z10N
veterán
válasz kisfurko #55553 üzenetére
https://prohardver.hu/tema/intel_talalgatos_topik_larrabee/hsz_349-349.html
https://prohardver.hu/tema/intel_talalgatos_topik_larrabee/hsz_350-350.htmlEzenkivul nem is kell, hogy a csucs termekkel versenyezzenek, az csak presztizs (abbol meg az intelnek van eleg jobb/rosszabb). Belovik a szinteket, amik a vasarlokat erdeklik es kesz.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
válasz Yutani #55551 üzenetére
"A végén még Intel dGPU-kon fogunk játszani, ha a másik kettőnek az ára nem normalizálódik."
Komolyan mondom, de jobban erdekel, mint amit ez a ket kartellezo muvel mostansag. Pedig az intelrol beszelunk. Persze varjuk meg az arazast es a hivatalos teszteket."Bár a nyerészkedők ezeket is dupla áron fogják adni, abban biztosak lehetünk. Szóval franc tudja."
Ez ellen fel kene lepni, de csak a begetes megy es kozben megveszik (pedig latjatok, hogy Taiwanon milyen arak vannak). Ez a kapzsisag es nyereszkedes netovabbja. De amint ennek hangot adsz egybol ki/le vagy tiltva...# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
válasz #32839680 #55552 üzenetére
Jogos. Jelenlegi arakat nezve egyertelmu az XSX. De egy harmadik fel, aki ugy latszik labdaba is tud rugni, kemenyen belerondithat ebbe a duopolium kartellezesbe. Ha pedig okosan csinaljak az arazast, akkor neveto harmadikkent tavozhatnak. Marpedig az Intelnek ott vannak a gyarai es a kapacitasa is meg va hozza. Siman keresztbe tudna tenni ezeknek...
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
-
gejala
őstag
válasz korcsi #55559 üzenetére
Ja, és amivel rengeteg a gond, ha hardcore gamingre akarnád használni.
Kizártnak tartom, hogy belátható időn belül olyan szoftveres támogatást tudnak nyújtani, hogy a legutolsó indie játéktól a legújabb AAA címekig mindenhol legalább konzol szintű élményt adjon. Tehát ne crasheljen, ne mikroakadjon a játék, ne legyenek grafikai hibák, de fps az legyen dögivel.[ Szerkesztve ]
-
paprobert
senior tag
válasz gejala #55560 üzenetére
Megelőlegezve, szerintem rosszabb helyzetből indulnak mint amit az AMD produkált az RDNA indulása utáni fél évben.
Ezt az állapotot szerintem csak az tudja javítani, ha a játékfejlesztőknél bevált gyakorlat lesz az eddigi 2 helyett 3 vendorral való alaposabb tesztelés. Az pedig időbe fog telni.640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Z10N
veterán
válasz #32839680 #55558 üzenetére
Nyilvan az intel achilles sarka a driver. De remenykedjunk, hogy arra is forditottak penzt. Illetve A VegaM licenszelessel (es az inteles amd driverrel) es Raja-val "okosodtak" e teren.
Ezenkivul az IGP-hez kalapaltak az utobbi idoben a drivert. De adjunk nekik 1,5-2 evet...
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
válasz #32839680 #55565 üzenetére
Te irtad: "Épp elég az amit Raja a fejében átvitt."
Az epp eleg."Az Intel úgy kapta meg azt a GPU-t minT bármelyik semi-custom partner."
A custom vasarloknak is van beleszolasa es ezzel egyutt bele latasa a dolgokba."Ha meg látott is valamit az Intel 100% hogy köti az NDA."
Az Intelt miota zavarta az ipari kemkedes es a piaci foleny ervenyesitese?!"Ha jól emlékszem balhé is volt belőle hogy nem frissült a grafikus drivere, mert az Intel visszamondta a szerződést a driverre."
Mert mar eleget megtudtak...Ezenkivul a Kinai gyartokkal is dolgoztak mar (Subor). Naluk meg nem gond tovabb adni az infokat a fekete piacon.
Szoval mar van mibol dolgozni...
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Intel sosem kapta meg a forráskódot. A Linux drivert megnézhették, de azt ki nem. Az AMd-től mindig csak komponenseket kaptak, amelyeket az AMD lefordított. Egyedül azt tehették meg, hogy a Radeon Software skinjét lecserélik. De ma már ezt sem teszik, mert nem fizetnek rá licencet. Egyedül azt licencelik, hogy az AMD lefordítsa nekik a meghajtót, és kivegyen belőle pár dolgot, amit az Intel nem igényel. Ez jóval olcsóbb licenc, mint az eredeti megállapodás, mert így nem kell pénzt adni a technológiák újralogózásáért.
Egyébként létezik az AMD-nél olyan licencelés, hogy a meghajtót is megírhatod magad, de kb. senkit sem érdekel, mert ettől még a hardverről nem tudsz annyit, amennyit az AMD. És ők is tíz év munkájával tartanak ott ahol, egy termék kiadása után nem nagy ötlet tíz évig maszatolni. Sokkal olcsóbb és hatékonyabb megfizetni az AMD-t, hogy adjon szoftvert is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Z10N
veterán
Samsung SoC with integrated AMD RDNA2 graphics to be unveiled in July
Meg a Samsung is hamarabb kijon az rdna2-vel...
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz gejala #55572 üzenetére
Manapság már default a Vulkan vagy a DirectX 12. DirectX 11 csak kompatibilitás miatt maradt meg, de némelyik játék már ezt se rakja bele, egyszerűbb a DirectX 12 mellé egy Vulkan módot csinálni. A DirectX 11-et a Microsoft gyakorlatilag megölte a DXIL-lel, amit nem portoltak le a régi API-ra, és eközben az Xbox Series X/S már nem fogad el D3BC-t. Ezzel elvágták a DirectX 11 lehetőségét a fejlesztők elől.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z10N
veterán
Tobb vulkan cim kellene. A hyperscape-nel meglepodtem, az meg ugye AnvilNext 2.0.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Busterftw
veterán
válasz Alogonomus #55574 üzenetére
A tapasztalat nálam az meg így utánaolvasva, hogy az adott játékokban stabilabb eredményt hoz a dx11.
Mert ugye utólag kaptak dx12-t, de csak több gond van velük.Plusz ugye rengeteg népszerű játék (90% amit gejala írt) nem AAA cím és többsége dx11.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Busterftw #55577 üzenetére
Már rég nem a DirectX 11 az új játékok elsődleges API-ja. Csak a tartalék API, ha van, de manapság már inkább kihagyják.
Az indie címeknél elsődlegesen a grafikus motor dönt az API-ról. Például az új Unity és Unreal Engine esetében csak mostanság vált default API-vá a DirectX 12 és a Vulkan.
A Valve is most portolja át a korábbi címeit Vulkan API-ra. Persze ők inkább azért teszik, mert a DirectX 11 döglődik, és a gyártók is vonják ki az erőforrást alóla, tehát megéri kicserélni a régebbi játékokban az API-t, mert a Vulkan és a DirectX 12 meghajtókba raknak erőforrást a gyártók.
Az egész váltás oka egyébként a Microsoft. Eredetileg úgy volt, hogy lesz DXIL DirectX 11-re is. Erre a gyártók is készültek. Aztán a Microsoft hirtelen bejelentette, hogy mégsem lesz, és inkább leviszik a DirectX 12 futtatási környezetet Windows 7-re. A DirectX 11 itt döglött meg, mert nagyjából 100-200 ezer sornyi shader van egy modernebb játékban, és azt a jövőben kompatibilissé kellene tenni két IR-re. Ergo, ami eddig mondjuk 200 ezer sor beírását igényelte az 400 ezer sor lesz. És ezért van az, hogy van már indie, amely egyszerűen kidobta a DirectX 11-et, mert sokkal olcsóbb a DirectX 12 mellé egy Vulkan leképezőt csinálni, mint shadereket konvertálni, és extra 200 ezer sornyi kódot karbantartani. Nincs sok értelme ekkora extra melót vállalni a DirectX 11-ért, amikor a Vulkan beépítése csak +3000 kódsor.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z10N
veterán
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Jack@l
veterán
Amit manapsag irnak, azok a jatekok 5-10 ev mulva fognak megjelenni...
Apropo, van mar hir az amd-s dxr techdemorol? Nagyon nem akarjak azt kiadni.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
gejala
őstag
válasz Alogonomus #55574 üzenetére
Na akkor nézzük, milyen nagyobb játékok jöttek ki csak DX11-el a tonnányi indie mellett az elmúlt bő fél évben:
Yakuza Like a Dragon, Atelier Ryza 2, Persona 5 Strikers, The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel 4, Days Gone csak így fejből elsőre. -
Alogonomus
őstag
válasz gejala #55582 üzenetére
Azért a "sok" definíciója kicsit nagyobb darabszám. Persze lehetnek beragadt fejlesztések, amiket már nincs idő/pénz átírni, meg például ott van a Guild Wars 2, ami máig DX9-es, viszont szinte minden frissebb AAA játék már DX12-es vagy Vulkan alapokon van, mert azokkal lehet az erősebb GPU-k teljesítményét kiaknázni. DX11-el szinte minden esetben a CPU lesz a szűk keresztmetszet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Minden motornak van DirectX 12 és Vulkan leképezője is. De ebből egy játékba nem mindenki aktiválja mindkettőt, mert akkor duplázódik a karbantartási költség. Fejleszteni viszont jó, ha mindkét API-t támogatja a motor.
#55581 Jack@l : Ha a Hangar 21-re gondolsz, akkor azzal a jelenlegi állapotban nem tudnának mit kezdeni a végfelhasználók, mert egy csomó olyan algoritmust használ, amihez a DXR 1.0 és az 1.1 túl buta. A Radeon Rays-en keresztül van implementálva az early traversal stop, a mixed nodes és az on-the-fly BVH generation is. A DXR ezeket nem engedi meg. A Microsoft dolgozik már egy új típusú gyorsítóstruktúrán, amivel megvalósíthatók lesznek, de az még Xbox Series X/S-re is csak az év végén jön, PC-re pedig ki tudja, hogy mikor. A legnagyobb gond, hogy ezzel a struktúrával a meglévő hardverek egy csomó, RT-re szabott részegységet elveszítenek. Olyan lesz, mintha nem építették volna ezeket bele a hardverbe. Tehát ehhez a dizájnhoz új hardverek is kellenek. Az RDNA 2-nél is újabbak, bár ezt azért programozhatóra tervezték, akkor van haszna, ha új intrinsics függvényeket építenek a hardverbe.
#55583 Busterftw : Ma már amiben van DirectX 12, az default API-nak számít. A DirectX 11-es mód, ami a tartalék, ha van.
#55585 morgyi : Nem igazán mentenek semmit a Warzone kapcsán. A gyártók tudják jól, hogy a felhasznált motor abból a szempontból speciális, hogy időnként megváltoztatja a pufferek helyét a VRAM-ban. Ezzel a meghajtók együtt tudnak élni, de a third-party overlay applikációk nem, azok nem tudják ezeket a változásokat követni, mert az alkalmazás ezekről nem értesíti őket. Ezek pedig hibához vezetnek. Nem véletlenül írják a fejlesztők, hogy a Rivatunert, és a különböző egyéb tuningprogramokat, zárják be a játék előtt, mert nem fogják tudni követni a motor működését. Egyedül a driverbe épített finomhangolási funkciók képesek erre, mert azoknak sokkal több rálátásuk van a hardverre. Ez tehát nem bug, hanem fícsőr, a memóriamenedzsment komplexitása okozza, és ha nem futtatsz a játék mellett semmilyen third party tuningprogramot, egyéb streaming programot, akkor hibamentesen futni is fog az alkalmazás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Nem, erre gondolok, ami rdna2-n ment vanilla dxr 1.1-el:
https://www.youtube.com/watch?v=eqXeM4712psA hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-
Jack@l
veterán
Ahhaaa, hihető...
https://community.amd.com/t5/blogs/powering-next-generation-gaming-visuals-with-amd-rdna-2-and/ba-p/414239
Látom is a nagy microsoft logokat a diákon.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #55589 üzenetére
[link] - itt a teljes előadás, a Microsoft DXDevDay rendezvényéről, ahova készült ez a demó.
#55590 morgyi : Ez ugyanaz, ami a DXDevDay-re készült.
Az AMD saját demója a Hangar 21.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Legyen egy ilyen is:
ASRock AMD Radeon P120 ITXA kép valószínűleg abból lett kivágva, ami itt is megjelenik:
[link]Elég valószínűtlen, hogy hirtelen előbukkanna egy P120 jelölésű AMD kártya.
Inkább tűnik valószínűnek, hogy a P120 az a ventillátorméretre vonatkozik.
Tehát hogy egy valamilyen AMD radeon kártya, amin 1db "P120" jellegű, egyébiránt ITX méretű kártya belefér.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
ScomComputer
veterán
Kijött az új FSR driver.... [link]
Abu85: Hol van benne az FSR enabled/disabled,vagy csak a játékban látható?
Ez viszont mi lenne?[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
AMD says Fury, 200, and 300 series cards are no longer supported
RIP 2013-2015Felkészül: good ol' Polaris (2016)
(Persze én értem, hogy úgyis alig használja már valaki azokat az ősöreg holmikat. Haladni kell a korral, nem lehet sokáig cipelni olyan terhet, ami keveseknek hasznos és amúgy meg el se fut már rajta, ami ma jön ki.)
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
veterán
válasz Petykemano #55594 üzenetére
Hm, a link szerint AMD A-Series APUs with Radeon R4, R5, R6, or R7 Graphics se támogatott, ez azt jelentené, hogy az AM4-be tehető Bristol Ridge is kiesett a supportból. Taps!
Egész hasonló a szitu, mikor a viszonylag friss Richlandet húzták le a klotyón driver támogatás ügyileg.solfilo
-
Petykemano
veterán
válasz solfilo #55595 üzenetére
A Carrizo és a Bristol Ridge is GCN3.
Tulajdonképpen mindent ejtettek, ami <GCN4Ez az IGP verzió alapján való támogatás kivonás majd akkor lesz érdekes, ha a Vega kerül sorra.
Vega10 - 2017 (=GCN5)
Cezanne APU - 2021 (=GCN5)Valószínűleg a GCN5 supportja ezért tovább megmarad.
De szerintem a Polarisnak már csak pár negyedéve van hátra. Valószínűleg a Navi23 és/vagy Navi24 piacra dobását követően. A Navi 24 valószínűleg egy $200-250-os kártya lesz polaris teljesítménnnyel. Csereszabatos.[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Z10N
veterán
válasz Petykemano #55592 üzenetére
A 3060Ti alternativajakent szerepel.
https://videocardz.com/newz/asrock-deskmini-max-features-mysterious-amd-radeon-p120-itx-graphics-card
Szoval rx6600 lesz az dugiban. Mast ugye nem irhattak ra, hiszen meg nem lett kiadva.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
válasz Petykemano #55594 üzenetére
Hat akkor ennyi volt egy korszak. Sunyiban (ahogy szoktak) bejelentes nelkul kivegeztek a GCN1-2-3-t. Az NV legalabb bejelentette, raadasul a Kepler 2012-2013 (2014) felhozatal. De a GCN3 Tonga, Fiji es AM4 apu IGP-k (2014) 2015-2016-osak. Es akkor ment az FSR demozas.
Egy 285/380/380X meg manapsag is elmegy 1080p-re. Egy Fury/FuryX/Nano meg manapsag is megallja a helyet. A 390/390X-t 8GB-tal (2015) most szo szerint kivegeztek, pedig meg sok helyen hasznaljak (bar gcn2). Az 400/500 szeria tele van GCN1-2 toltelek kartyakkal (2016-2017!). Azok is mennek a levesbe. Ennel szanalmasabb huzast el sem tudtam kepzelni...
Innentol kezdve az AMD kuka (es nyugatabbra is ezt hangoztatjak).
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Jack@l
veterán
válasz Petykemano #55594 üzenetére
Nem értem, pedig ez volt "a jövő kártyája, ami megelőzi a korát, tier 3 meg minden"
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #55596 üzenetére
Mindenekelőtt szerintem sem volt elegáns az AMD részéről ez a lépés.
A GCN4 és azon belül is a Polaris esetében viszont nem érzem annyira sötétnek a jövőt. A GCN3 "kivégzésére" komoly utalás volt már az is, hogy az FSR kapcsán nem számoltak velük, pedig bőven hoznák egy Ryzen APU teljesítményszintjét, az FSR követelményeit pedig bőven túlteljesítik.
A GCN3 7 éve debütált, és 5 éve adták ki vele az utolsó érdemi terméket, ha nem számítjuk az OEM kiadásokat. A GCN4 ezzel szemben 5 éve debütált, és 2,5 éve is kiadtak még vele érdemi terméket. Még a gyártói garancia sem járt le sok GCN4-es terméken. Ráadásul GCN3-as termékből már nem olyan sokat használnak aktívan, viszont a GCN4-es termékek teszik ki az AMD kártyák nagy részét, ami az FSR bevezetésével várhatóan hosszú időre meg is marad, mert az FSR biztosítani fog beállítástól függően valahol 30% és 100% közötti pluszteljesítményt. A GCN4 addig biztosan támogatott marad, amíg darabszámban a legnagyobb halmazt jelentik a használatban levő AMD játékkártyák között, és az az állapot a nyilatkozatok szerint még évekig elhúzódó chipválság miatt akár az évtized közepéig is eltarthat.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest