Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    Én le szoktam a gumi alkatrészeket kenni glicerines vízzel. Már említettem itt többször a receptet, gyógyszertári glicerin (Azt hiszem 700ft volt egy kis üveggel, minap vettem) felhigítva vízzel 3-5szörösére.Elég egy fél decit csinálni. Egy csepp permetezéshez használt tapadót teszek hozzá, tökéletesen elegyedik.
    Ülésre, gumiabroncsok oldalára, teleszkóp szimeringekhez..Meg műanyagra is jó.
    Ezt téli leállítás előtt mindig megcsinálom.
    Idén annyit változtattam a "recepten", hogy kevertem bele kevés babaolajat is. Látszólag a gumiknak is teljesen jó, a műanyagokat is újjávarázsolja, még a kopott matt fekete sisakom is újjászületett tőle.
    Persze jó alaposan lemosom először, magasnyomású mosó (Max 60cm!!!!) forró vizével kimosnám a koszt a nehezen hozzáférhető helyekről (Sárvédő belseje) Majd szárító próbakör, üzem melegre hajtva.
    A fényezett részeket waxal áttörlöm. adok a lámpabúrának, tükröknek is, pergeti a vizet utána.
    Teletankolom 100-as benzinnel, a benzinhez öntök kevés 2T szintetikus olajat (MOL Sprint 2T van itthon) ez elvileg stabilizálja a benzint.
    Tavaly két kupakkal a tankhoz öntöttem, idén deci benzinben feloldottam a 2T olajat, így öntöttem a tankba. (Jobban oldódjon) Fém tanknál szerintem pláne érdemes megcsinálni ezt a kis olaj bekeverést az üzemanyagba, a rozsdától is véd.
    Zárakat zárolajzóval megkenem, forgó-csúszó részeket (Kitámasztó ahol forog) olajos spray-vel megfújom. Tökéletes ide a WD40 szerintem, véd a rozsdától, kiszorítja a vizet, és kissé ken is.
    Akkut kiszerelem, kb 2 hetente töltögetem. Havonta a kerekeket odébb forgatom, ne egy helyen kapja a nyomást. Nekem van garázsom, LIDL-es ponyvával takargatom. Hátsó dobozt, tükröket leszedem, egyszerűbb takargatni, meg úgy érzésre fele a méret.
    Amúgy....Ha nagyvárosban, társasházban laknék, télre valami parkolóházban bérelnék helyet. Esetleg más motorosokkal összeállva garázst bérelnék, egy autó garázsba 5-6 motor simán elfér. A kültéri tárolást végső esetre hagynám. Ha mégis ez lenne, megcsinálnám tárolás előtt a fent leírt rutinműveleteket, aztán valami nagyobb lepedővel letakarnám a gépet, erre rá egy vízlepergető, légáteresztő ponyva..Aztán a ponyvát rögzíteném, hogy ne sikálja a szél a motor fényezett részein (A lepedőt egyrészt emiatt tenném alá).
    Aztán télen amikor pár hetente van száraz idő, 10+ fokkal, előszedném, akkut betenni 2 perc, és mennék vele egyet, üzem melegre járatnám, aztán ha lehűlt, visszetenném a ponyvát.
    Én így csinálom, vagyis csinálnám. :)

Új hozzászólás Aktív témák