- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zandrs
csendes tag
válasz *Ropi* #17803 üzenetére
igen, minden ilyet kiküszöböltem... aksicsere, minden tisztítás volt...
a hiba időszakos pl ha kicsit áll a gép elmúlik, 35 fokban ritkán, pont nyaraláskor jött elő.... (túlmelegedik?)
(csak ha meló van s az ifjú pár gyűrű-felhúzásakor szarakodik, nem érek rá visszajátszani a dolgot ha pont ott gondolja meg magát)...
szoftver és belső óra- számláló frissítés a megoldás (remélhetőleg) de megnézetem az obit is, mert a gép és az obi is 5-6 éves
köszi -
RomiJosy
aktív tag
válasz JackFeryll #17793 üzenetére
Áhh.. Annyi pénze se anyámnak,se apámnak de még tán a királynak se volt
Esetleg vélemény a canon ef-s 55-250 VS Canon ef 70-210mm f3.5-4.5 usm[ Szerkesztve ]
-
Zozzer888
addikt
válasz RomiJosy #17805 üzenetére
A 70-210-esból talán az F4-est lenne érdemes nézni. De kezdjük "előröl" . Mit szeretnél az obival fényképezni? Mert télen, madarászásnál a stabi az aranyat ér...annyira hogy én is filózom, hogy lecserélem a telémet stabisra, mert télen szinte használhatatlan... (ráadásul ugye nekem rekeszelni is kell...szal:S)
ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
Zozzer888
addikt
Srácok!
Egy elméleti kérdés
Van az én Tami Obim, (Tamron 17-50 F2.8), azt FF gépre rátudom rakni? Tudom hogy 17mm-en nem rajzolja ki, de ha rárakom akkor lényegében tudom vele használni, csak éppen mondjuk kb 2xmm-től 50mmig? Vagy már eleve fel se megy rá? Úgy veszem észre hogy nem EF-S bajonettes,hanem sima EF.
ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
RomiJosy
aktív tag
válasz Zozzer888 #17808 üzenetére
Sajnos nem a fotózásból élek,nincs témám. A fiam születésekor vettem a fényképezőt, a fő téma most is Ő. A balcsin nem tudtam róluk képet csinálni a kit obival ezért elkezdtem keresni a zoom obit. Fától állatig rovaroktol tájképig..f1 hmmmm..határ a csillagos ég.. Az a baj velem, hogy nincs pénzem de mindíg a legjobbat akarom..
-
*Ropi*
félisten
válasz Zozzer888 #17809 üzenetére
Felmegy rá, de mivel dedikáltan APS-C üveg, ezért nem rajzolja ki a teljes képkockát.
A Tamron jelölései a következők:
- Di (Digitally Intergated) - ez APS-C, APS-H és Full Frame szenzoron is teljes képkockát rajzol.
- Di II - ez csak APS-C méretű képkockát rajzol ki.
A régebbi Tamron 28-75/2.8 dedikáltan Full Frame üveg bitang jó képminőséggel.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
RomiJosy
aktív tag
válasz killerjohn #17815 üzenetére
Mert nem mentem be a vízbe a vassal, messze voltak. Szerettem volna olyan képet csinálni a családról, hogy játszanak a vízben es nem fusztrálja őket a tudat,fotózzák oket..
-
RomiJosy
aktív tag
válasz killerjohn #17817 üzenetére
Ohh.. Nem a túlpartról akartam a gyerek orrán a pattanást :p
-
copass
veterán
válasz RomiJosy #17816 üzenetére
55-250 IS II-nél jobb ár/teljesítmény arányban nem fogsz találni, 40k-ért találsz már használtat is, új ár 60k körül van.
nekem volt, szerettem, mert nem kell a gyerek szájába mászni, lehet messziről lövőgetni úgy hogy nem vagy útban. nagyon szép képeket csinált, a stabi remek. L-es összehasonlítani értelmetlen dolog, más tészta.
de nem használtam túl sokat, 1.2m közelpont zavart.
az a baj hogy az 50fix ráragadt a vázamra gyakorlatilag!"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
gubisadam
aktív tag
Sziasztok,
Szeretnék a Kit-obi, illetve egy 50fix mellé tele obit is.(600D-re.)
Az egyik kiszemeltem:
TAMRONSzerintetek ér többet a canon sajátja?:
CANONSzivem szerint a Tamront venném, csak gondoltam megkérdezlek titeket is.
Néztem az árbajnok 55-250 IS II-t is. Tudom hogy körülbelül fele annyiba kerül mint ezek. Megéri a Tamron a több pénzt?-= Suzuki SX4 S-cross 1.4T 6aut - i5-13500 / MSI PRO B760 / GW 2060S =-=-
-
Fandango
veterán
válasz gubisadam #17820 üzenetére
A Tamron jobb valasztas elvileg. Ha tudod teszteld le a gepeddel vasarlas elott, mert a Tamronnal van egy nagyobb minosegi szoras, es lehet hogy nem lesz jo a fokusz minden gyutavon. Persze ettol ne ijedj meg csak leirtam, jobb ha tudod. Itt a forumon is van jopar Tamron tulajdonos akik elegedetten hasznaljak ezt a teleobjektivet.
[ Szerkesztve ]
-
gubisadam
aktív tag
-
gubisadam
aktív tag
válasz JackFeryll #17822 üzenetére
Ha lenne jó áron, akkor igen!
-= Suzuki SX4 S-cross 1.4T 6aut - i5-13500 / MSI PRO B760 / GW 2060S =-=-
-
nagyúr
válasz Fandango #17825 üzenetére
Sziasztok!
Elgondolkodtam, hogy lecserélem szeretett Canon 350D készülékemet. Semmi bajom vele, az én amatőr, családi fotós igényeimet tökéletesen kielégíti. De sajnos halódik a Sony videókamerám, amit viszont muszájból váltani kell valamire. Ezért jutott eszembe egy újabb, már HD-videó rögzítésére is alkalmas, kihajtható LCD-s fényképezőgép. Eddig is Canon-om volt mindig, maradnék annál, de teljesen kiestem az utóbbi években a fényképezőgépek piacának, fejlődésének követéséből.
Milyen vázat tudnátok ajánlani ami tükörreflexes, beépített vakus, kihajtható LCD-s, HD-videó rögzítésre is képes, de azért természetesen legalább 350D fotós-minőséggel bír?
Összeget azért nem írok, mert tudok rugalmas lenni, az adott típusok alapján mérlegelem, hogy az abban lévő extra tudás nekem megér-e X különbözetet. (Annyit írok, azért az alsó-alsóközép kategóriában gondolkodom, nem üzletszerű, hanem szülinapinyaralásicsaládifotóvideó-felhasználásról van szó alapvetően, de azért szeretem abban is az aránylag jobb minőségű végeredményt.)És még egy kérdésem lenne. Azt tudom, hogy elég jó képminőségben rögzítenek HD videót az alap DSLR-ek is (legalábbis biztos szebb, mint a jelenlegi SD miniDV videókamerám), de nem igazán van infóm, hogy hangot milyen minőségben vesznek fel! Szóval erősen ajánlott külső mikrofon (amit nem nagyon szeretnék, mert macera és költség), vagy azért megfelel egy pár éves videókamera beépített hangjának?
Köszönöm!
-
fattyu
veterán
válasz liszi70 #17826 üzenetére
még a hang sem feltétlen gyalázatos de nincs ( valódi működő ) af a dslrekben videó közben. ezt tessék figyelmbevenni.
képminőségre amugy 550d-600d-650d-700d mittomén hol tartanak most megfelelő videón is képen is.
350dről lépve meg különösen.a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
k1csi
senior tag
válasz liszi70 #17826 üzenetére
Bármi xxxD ami tud videót, de normális követő AF videóban 70D alatt nincs.
Egyébként jobb kompaktok pl. Panasonic LX7 már bőven ilyen célra használható videót tudnak (nemrég e-bay-ről EU-ból kb. 105k-ért lehetett kifogni).
Nem kell lebecsülni a nagy szenzoros/fényerős obis kompaktokat.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
nagyúr
válasz fattyu #17827 üzenetére
Köszönöm!
"nincs ( valódi működő ) af a dslrekben videó közben."
Ajjajjj.... Erre nem is gondoltam. Pedig ez kizáró tényező, olyan készülék nem kell, amin nincs auto-fókusz, videónál az nélkülözhetetlen. (Legalábbis elég nehéz elképzelnem, hogy mozgókép-rögzítés közben manuálisan állítgatom az élességet az optikán.)
Hát hiába, nincs új a nap alatt, mindig a célhardverek a legjobban használhatóak, ezek az öszvér megoldások mindig tele vannak kompromisszummal. -
nagyúr
Köszönöm!
"normális követő AF videóban 70D alatt nincs"
Tehát a 70D-től fölfelé gondolkozhatok csak? Az már 350 körül van árban, annyiért egy (számomra) nagyon jó videókamerát kapok..... Hmmm..... Hát nem tudom. Lehet, hogy el kell felejtsem a projectet? A 350D-vel fotó-szinten semmi bajom, tehát azt önmagában nem cserélném, csak a videó miatt jár az agyam, hogy összekombinálom a két funkciót.
A 70D-ben lévő video-AF bármilyen objektívval működik? Az alap 18-55-össel is? Meg van egy fix 50-es 1.4 us-es objektívem, azzal is menne?
A 700D leírásában szerepel ilyen a HD videónál, hogy "hibrid AF technológia". Ez mit jelent?
Ja, és még valami! Videónál van LCD-s élőkép a 70D-ben? És fotónál?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
JackFeryll
őstag
válasz liszi70 #17830 üzenetére
Nem ismerem a 70D-t, de ha olyasmi az AF videó közben mint a 650D-nek volt akkor az komolytalan. Jó lassú és össze-vissza huntol (möge,elé,mögé,elé,mögé,elé fókuszál és jó esetben itt megtalálja) Aki minimálisan is komolyan veszi a videózást az follow focus-t használ. Az 5D Mk III egy picit komolyabb videós váz még sincs benne AF videó közben.
-
k1csi
senior tag
válasz JackFeryll #17832 üzenetére
DSLR videós topikba tettem linkeket.
Hobbi célra az extra cuccok mind hátrány.
EVF, videóra is működő szenzorstabi, fázis AF mind-mind megkönnyítik ezt viszont egyben csak az Olympus 1500 dolcsis még be sem jelentett vázában lesz meg egy darabig.
Most legalább a Canon valamit behozott a lemaradásból.
A Sonyra is érdemes még figyelni.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
csacsi77
senior tag
Azért ne mondjatok már ilyet, hogy a 700D AF-ja használhatatlan videó közben. Nem Doktor House részt akar a kolléga felvenni, hanem családi eseményeket megörökíteni. Higgyétek el arra tökéletesen alkalmas. Nekem is ilyen gépem van és arra, amire nekem kell arra tökéletes. A gyereket évente kétszer levideózni az iskolában és kétszer a félrészeg rokonokat megörökíteni valamilyen családi eseményen. Esetleg még egy videó nyaralás közben. Erre tökéletesen alkalmas a 700D AF-je.
Azt tanácsolom liszi70 kollégának, hogy bátran vegyen 650D vagy 700D gépet, de csak STM-es obival, mert az új léptetőmotor tudja kihasználni maximálisan az érzékelőre integrált AF-pontok nyújtotta AF-et.
A vadiúj 70D dual pixel AF-je pedig még kérdéses, de előzetesen azt írták róla, hogy elég jól használható és régebbi obikkal is megy. Pontosabban nagyon régiekkel nem megy, de volt már itt korábban hozzászólás, ahol linkelték, hogy milyen obikkal kompatibilis az új technológia.Öreg fater megoldja!!!!
-
Tin
veterán
válasz csacsi77 #17834 üzenetére
ha a gyerek egy helyben áll, tényleg jó az AF, főleg, ha lerekeszeled a gépet
egyébként komolytalan. kb arra jó, hogy statikus dolgoknál ne kelljen néha kézzel fókuszálni, de mozgó objektumoknál használhatatlan, a kézi fókusz sokkal jobb nála.
az STM obikkal kapcsolatban meg tisztába kellene tenni a dolgokat. jobbak, mint a hagyományos motoros obik, de a nyomába sem érnek az USM fókusznak. cserébe szinte nincs hangja fókuszálás közben. de fotózásra sokkal jobb az USM.
én próbáltam 1 hétig 700D-t Canon 17-55 IS obival, és teljesen jól ment a fókusz. viszont, belehallatszott a felvételbe a fókuszálás hangja, ez elkerülhetetlen. de semmivel sem rosszabb (sőt jobb, gyorsabb) a fókuszálás az STM-nél. a fókuszálási zajt meg vagy külső mikrofonnal, vagy STM obival lehet eliminálni.
az oda-vissza fókuszálgatás azért volt ezeken a régebbieken, mert volt néhány fókuszpont a szenzoron, amik nagyjából belőtték a fókuszt, majd a live view fókusz algoritmus onnantól "befejezte". az algoritmus is jelentősen javult új firmware-rel (lásd EOS M), de közel sem volt tökéletes. a 70D szenzorának minden képpontja használható fókuszálásra, ezért azon nincs focus hunting, olyan, mint a hagyományos fókusz. állítólag a videózás közbeni tracking focust még le kellett lassítani az algoritmussal, hogy használható legyen, különben mindig minden azonnal éles lett volna.
1-2 hét és kapható lesz a 70D, kíváncsi leszek rá, ha tudja amit az előzetes tesztek mutatnak, szuper darab lesz.
-
Fandango
veterán
Ha egyszer megjelenik a 7D mkII, akkor milyen kezdo arra tippeltek?
-
Fandango
veterán
-
nagyúr
Köszönöm a válaszaitokat, véleményeteket!
Kicsit elbizonytalanodtam. Valamilyen úton-módon muszáj leszek kipróbálni ezt a fényképező-videót, úgy látom megoszlanak a vélemények a működésével kapcsolatban, legalábbis ami az AF hatékonyságát illeti. Még ha főként "csak" családi felvételekről is van szó, nyilván nem szeretném, hogy össze-vissza fókuszáló, életlen végeredményt kapjak. Talán még fontosabb is a pontosan működő élesítés, mint a Doktor House forgatása esetén, hiszen az elrontott felvételeket ők annyiszor ismétlik meg ahányszor csak akarják, az óvodás ballagás esetén viszont aránylag nehéz lenne megértetnem a szülőkkel, gyerekekkel, de főleg az intézményvezetővel, hogy a búcsúzó csemetéknek be kéne jönni még egyszer a virágkapun, mert liszi70 apuka homályosan rögzítette a gyermeke éneklő fejét és a nagymamák sírással küszködését.
És még egy gondom van, nem garantált a működés a meglévő obikkal, legalábbis ezt vettem ki az írásaitokból. Van az alap 18-55 ös, és van egy fix 50, 1.4 us-es optikám ami már jó pár éves, egészen biztosan nem STM-es. Szóval ezeket is cserélnem kellene, hogy a videó részt maximálisan ki tudjam használni, ha jól értettem. Arról nem is beszélve, hogy a 70D-vel még nincsenek konkrét tapasztalatok ilyen téren mert még meg sem jelent, a 700D-n is található hibrid AF működése pedig ellentmondásos.
Hát nem tudom..... pedig úgy beleéltem magam, hogy már csak egy készüléket kell cipelnem magammal, és hol videózok, hol fényképezek, de ez nem lesz ilyen egyszerű!
Köszönöm!
-
kp78
addikt
-
k1csi
senior tag
válasz liszi70 #17839 üzenetére
http://consumer.usa.canon.com/cusa/consumer/products/cameras/standard_display/daf_compatible
A kontraszt AF a működési elvéből következően mindig egy kicsit túl megy, majd visszamegy azaz keresgél. Ez persze meglátszik a felvételen. Az változó, hogy kinek mi az elfogadható. A Canon minden évben javított ezen. A hibrid AF első körben a pixel közzé tett fázis pontokat használja, majd a keresgélős kontraszttal pontosít. Azaz kevesebb a keresgélés (kb. mint a Pana GH2-m amit 2010-ben jelentettek be).
Most megcsinálták a 70D-vel a teljes szenzor fázis AF-et. Azaz ha eltalálja nincs keresgélés. Jelenleg csak ebben a vázban van, de várható, hogy kb. jövőre minden belépő/tükör nélküli új Canonban ez lesz.Viszont mindig ott van, hogy a gép nem fogja tudni, hogy pl. a sok gyerek közzül kire kell fókuszálni, nem fog tudni szándékosan átélezni máshova stb.
Ha zajos az obi akkor meg a beépített mikrofonnal meg nagyon jól hallatszik is a keresgélés. Az STM obi előnye többek között, hogy nem zajos. A fázis AF megint kevésbé zajos, annyira mint amikor fotónál egyből ráfókuszál.
Ami még fontos, hogy videó alatt nincs kereső a felcsapott tükör miatt. Azaz vagy előretartott vázzal + obival kell videózni (ami még stabis obival sem biztos, hogy menni fog) ill. ha sok fény van nem fogod látni a kijelzőt. Másik opcó, hogy veszel egy az LCD-re feltehető cuccot (LCDVF) amibe kell nézni a videó alatt.
Ergonómiában persze még mindig gyenge a dolog. Jöhet a válltámasz stb. Ha nincs stabis obid akkor ennek ellenére még mindig remeghet az egész.Nem tudom kezded-e már érezni, hogy ez nem eseményvideózásra lett kitalálva még kiegészítőkkel sem, persze kérdés neked mennyi pénzért mi elfogadható.
A Canon pixel binning (összevonás) helyett sorokat dob el videónál. Kevés fényben fényerőtlen obival iszonyat színzajos lehet az egész + rengetek nem kívánt mellékhatása van akárcsak a CMOS lassú szenzorkiolvasásának. Persze megint változó kinek mi az elfogadható. Profik, fényerős obikkal/kiegészítőkkel esetleg több kameraállást használva ill. jól megvágva nagyon jó eredményt tudnak kihozni.
Egyébként netről leszedtem néhány 70D RAW fájlt. Canon DPP 3.13.20.0-al ami szintén letölthető meg lehet nézni a képeket. Mintha kevesebb színzaj lenne az elődökhöz képest, de olyan mosott az egész mintha RAW színzajszűrés lenne ráhúzva.
Raw fájlok pl.:
http://www.dpreview.com/previews/canon-eos-70d/10
DPP:
http://consumer.usa.canon.com/cusa/consumer/products/cameras/slr_cameras/eos_70dEgyébként nemcsak a Canon csinálta meg a fázis AF-et, hanem az Olympus is:
http://mlzphoto.blog.hu/2013/08/18/maris_megtekintheto_egy_bemutato_video_az_olympus_om-d_e-m1-rol
Azaz kb. jövőre ez lesz a sláger.Viszont mint többször is írtam azt nem tudhatjuk neked mi elfogadható és mennyiért. Meg kell nézni, ki kell próbálni.
Én spéci az EVF-es (kiv. sportfotózás), szenzorstabis (kiv. nagytele) fázis AF-es (kiv. profi "filmezés") cuccokban látom a jövőt. Vsz. néhány év és minden adott lesz hozzá.[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
nagyúr
"Nem tudom kezded-e már érezni, hogy ez nem eseményvideózásra lett kitalálva még kiegészítőkkel sem"
Persze, már az első válaszaitokból is kiéreztem, valószínűleg lukra futottam a funkció-összevonó tervemmel.
Ja, egyébként mindkét obi-m szerepel a linkelt kompatibilitási listában, köszönöm! Még a legalapabb alapobjektív is benne van, az EF-S 18–55mm f/3.5–5.6 II. Persze ez most nem vigasztal, sajnos sok videós negatívumot említesz, amik felülírják az optikáim 70D-hez használhatóságának felhőtlen örömét.
"azt nem tudhatjuk neked mi elfogadható és mennyiért"
Nekem a jelenlegi, halódó Sony DCR-HC14E videókamerám által megszokott általános képminőség már elfogadható lenne, pedig az SD. Viszont nem elfogadható a nem fókuszált, életlen téma, nem elfogadható a felvétel hangjába behallatszó optika, nem elfogadható egy jó videókamerát meghaladó ár, pláne, hogy az alapgépen kívül még megannyi kiegészítővel lehetne csak megfelelő minőségűvé tenni a videózást. Tudomásul kell vennem, a DSLR fényképezőgépek HD-videó felvételi lehetőségét nem az én felhasználási célomra találták ki, legalábbis egyelőre.
(Az én nem túl drága és elég régi videókamerámon a fókuszálás követi mindig a témát, csak extrém gyors kamera-elmozdulásnál lehet látni a keresgélést egy ideig. Ott hogyan oldják meg vajon?)
"jobb kompaktok pl. Panasonic LX7 már bőven ilyen célra használható videót tudnak"
Ez a gép nagyon tetszik, de mennyiben lenne jobb, videó terén? HD, az rendben van, de a DSLR-eknél felmerülő problémák ennél a kompaktnál nem jelentkeznének? (AF-probléma, optika hangja a felvételben, színzaj stb.)
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
copass
veterán
válasz liszi70 #17842 üzenetére
a DSLR fényképezőgépeket inkább a komolyabb videózásra találták ki.
magic lantern, manuál fókusz, külső mikrofon, analóg objektív, rig, stb.
ettől függetlenül lehet házi videózni is vele, csak szokni kell a kézi fókuszt.
otthoni videózásra elég bridge is, full hd, szteró hang, stabi, autó fókusz és egyéb kényelmi funkciók.[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Tin
veterán
válasz liszi70 #17842 üzenetére
tök más a kettő...
a DSLR videó nem olyan, mint a kezedbe fogott videokamera automata módban, hogy csak rátartod a célra és zoomolsz, a többit a gép csinálja. egy DSLR-ből mérföldekkel jobb minőségű videó jön ki, játszhatsz a mélységélességgel, sokkal művészibb videókat tudsz csinálni.
a fókuszálás zaja sem vészes, hiszen csak addig van hangja, amíg fókuszál, ez pedig kb akkor van, amikor a kamerát új célpontra állítod, vagy sok a gyorsan mozgó célpont. de ott a manuál fókusz is, nem bonyolult, és legalább olyan jó. ez ráadásul a 70D-nél nincs is, mert menni fog az automatikus fókusz is vele.
neked kell eldöntened a szempontokat. a 700D-t egy 18-55 STM kittel az 50/1.4 obival szerintem nyerő kombináció, a 350D-t meg simán el tudod adni a sima 18-55 obival.
ráadásul ha még ma rendeled, a 220volt-nál 208e-ből 21e-t visszakapsz vásárlási utalványon, annyiért meg ez nagyon jó áron van. és ahhoz képest nem olyan rossz ám annak a fókusza sem.
-
k1csi
senior tag
válasz liszi70 #17842 üzenetére
Minőségre már a kompaktok is elég korrekt HD videót tudnak, ha van elég fény (vagy fényerős obija van mint az LX7-nek), sokkal több részlet a drágább cuccban sem lesz.
De pl. az ergonómia gyengesége rontja a stabi hatékonyságát. A kontraszt AF keresgélni fog. Kisebb szenzor esetén talán kevésbé látványosan. Nagy szenzor, fényerős obi estén talán látványosabban.
Videóhoz erősen ajánlott a stabis obi (hacsak nem fogadod el a remegést vagy nem annyira jó a szenzorstabi). Neked meg ha jól értem nincs.
Az obi hangja inkább fényerősebb fixek és DC motoros kitobik esetén gond, ha nem akarsz külső mikrofont.Keress boltot ahol ki lehet próbálni akár a Canont, akár a Panát. Indexen is vannak használt Pana G3, GH2 vázak (ezekben van EVF) stabis kitobival szintén jó lehet arra amit keresel. Nem totál félre megy a fókusz, hanem egy kicsit leng a tényleges érték körül. A kontraszt AF ilyen. A gép LCD-jén nem biztos, hogy meglátod a hibákat.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Dr V
őstag
En láttam valos körülmények között készült videó összehasonlítást a 70d és 60d között. A 70d meggyőzö erősen. Azonnali a fókusz, mozgó kameránál is jól tartja a témán a fókuszt. Fenntebb linkeltem a videót, a nevemre rákeresve meg lehet találni.
-
Tin
veterán
szerintetek 70D-t érdemes 18-135 STM kitben venni?
egy 17-55 IS USM-em van, ami teljesen megfelelő, viszont a videó autófókusznál van hangja. telém most nincs, abban nyilván jobb a 70-200 F4, bár abból meg nem ártana az IS verzió, ami használtan is ~230.
STM-ből meg egyedül a fix 40-es van ami fényerősebb, de annak meg van hangja fókuszáláskor, hiába STM, és nem stabis, így sok értelme nincs.
viszont nem tudom, hogy a 18-135 STM milyen, nincs itt valakinek, akinek van személyes tapasztalata róla? review-kat néztem, dícsérik.
illetve, ha mégsem tetszene vagy kellene, kérdés, hogy ezek mennyire eladhatóak.
-
csacsi77
senior tag
A 18-135-ös STM-nek NINCS hangja fókuszáláskor. Semmi, de tényleg semmi.
A 700D-vel nagyon jól együttműködik, simán hozza azt a fókuszálási sebességet, amit a Samsung Q10-es kamera hozott.
Az STM-es nagyon jó képminőségű, sokkal jobb, mint a régebbi IS-es hasonló átfogású obi. Összehasonlítottam a 24-105-es és azt találtam, hogy természetesen mindenhol jobb az USM-es, L-es obi, de nem annyival, amennyit én kiadnék a cseréért és az én szintemen nem hozna képminőségbeli előrelépést. Ha ez a kérdés felmerül, akkor én csakis a 18-135-ös STM-et ajánlanám bárkinek, aki nem pixelszinten nézi a képeket, hanem a fotózást akarja élvezni és nem szeret obit cserélgetni.
Tudom, most jön az, hogy minek használok akkor cserélhető objektíves tükörreflexes gépet, ha nem akarom az obit cserélgetni. Mert a nagy szenzorméretet nem kapom meg egy csúcskompaktban vagy egy bridge-ben és szeretem a tükör hangját, na meg kell az e-pénisznek is valami.Egyébként a garis STM-es obik jól eladhatók, amikor megvettem a 700D, akkor egy 18-55-ös STM-el volt kitben. Két napon belül el tudtam adni.
Öreg fater megoldja!!!!
-
Tin
veterán
válasz csacsi77 #17848 üzenetére
árban egyértelműen jobb a 18-135, mint a 70-200 F4 IS, bár a 70-200 IS nélküli változatát használtan picit drágábban meg lehet kapni. csakhát, telét zoom nélkül venni sok értelme nincs.
nem tudom, mekkora a különbség a 135 és a 200 között végállásban, nézegettem neten, nem tűnik akkorának, hogy ez igazán számítson.
a képminőség persze számít, de biztosan nem ekkorát. nyilván jobb a 70-200 képminősége, de valószínű nem annyival, hogy megérje dupla árat fizetni érte.
ami a 18-135 mellett szól, hogy nincs hangja, a 70D pedig már tényleg alkalmas autofókuszra, 700D-n próbáltam az USM obit, annak azért van hangja. STM-ben pedig nincs alternatíva, a 18-55 szép, de rövid, a 40-esnek van hangja, a most bemutatott 55-250 STM hangja és minősége viszont még nem ismert.
a 18-135 valóban tök jó általános utazózoom, egy kirándulásra elvinni vagy szabadban videózni tökéletes.
egyetlen nagy bajom vele a fényerő. nekem egy 17-55 2.8 IS USM-em van, na az mindenre tökéletes, szó szerint. benti fotózásra, videózásra tökéletes, 2.8 már használható mélységélesség bent és kint is, a fókusza villámgyors, a képe pedig tényleg borotvaéles.
a fő dilemma pont ez, hogy bár a 18-135 videózásra tökéletes, de bent egyszerűen kevés a 3.5-4.5-es fényereje alul, ezért az tényleg kinti használatra való. lássuk be, egy őszi-téli estén lakásban normál megvilágításnál még a 3.5-es fényerő is egyszerűen kevés, túl zajos lesz a videó.
szóval ha azt nézem, hogy veszek egy 18-135-öt amit csak kint tudok használni, mert bent a 17-55 a nyerő (még a fókuszálási hanggal is), akkor már más a tészta, nem?
a stabilizátornak sincs hangja amúgy?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen