-
GAMEPOD.hu
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
majkel
tag
Szerintem azért most, hogy már a 600D-vel is lehet heteken belül számolni, már nem vennék 500D-t sem. Persze ez csak felhasználási igény kérdése, nekem például fontos a filmezés is, így pedig 550D alatti masinával már szóba sem állnék. Ha ez nem lényeg akkor persze 500D is mehet.
Csak az is biztos, hogy amint belép a 600D a képbe már tuti alaposan lenyomja majd az 550D árát, ahol ez eddig mindig volt.
-
jcvd
tag
Sziasztok!
Most lesz nemsokára 5D MK II-m és a tanácsotok kellene!
Filmezésre fogom használni, ezt fogom kitanulni. Milyen memóriakártyát érdemes venni? 32GB a minimum, az oké, de melyik márka megbízható, és kell a minimum 60MB/S gyorsaság? Mondhattok konkrét típusokat is, hogy melyik megbízható, mert ezt be kell szereznem hozzá mielőbb!
Továbbá ha filmezéssel foglalkozok, akkor milyen obikat ajánlotok hozzá?
Eddig ezekről hallottam jót:
50mm f1.4 USM
85mm f1.8 USM
35mm f1.4 USM vagy 24-70mm f2.8 vagy 24-105mm L IS USM.
Mit ajánlotok? Az 50mm f1.4-es változat megéri árban a többszörösét az 1.8-as II változattal szemben?
Várom részletes tanácsaitokat!
-
*Ropi*
félisten
Egyébként volt már a kezedben DSLR FÉNYKÉPEZŐGÉP? Esetleg még használtad is?
Csak mert a kérdéseid alapján nem úgy tűnik.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
-
Bagaba27
csendes tag
Ha kifejezetten videózásra veszed akkor simán itt van pár obi ami nagyon jó!
Samyang 35 1.4
Samyang 85 1.4Töredéke az általad felsoroltaknak és fokozatmentes fókusz és rekeszállítás van benne.
Az 50 1.4 egyáltalán nem éri meg az árát, az 1.8 is jó lesz hozzá!
Ezeken felül egy 24-70 2.8 L-t ajánlanék és lényegesen olcsóbban kijöttél.
Amit említettek, hogy kelleni fog egy jó rig. Bizony.
Nézz körbe a Redrock, Proaim, CPM Film Tools, Kessler, Zacuto háza táján mert szép összegeket ellehet költeni a kiegészítőkre.
Azért egy felhasználási területet mondhatnál mert akkor közelebbről megtudjuk közelíteni, hogy miket lenne érdemes venned.
www.facebook.com/BagaPhotoandVideography
-
Bdanyy
addikt
Sziasztok!
550D-hez 18-135 IS objektívhez milyen előtétet vagy közgyűrűt ajánlotok, hogy valamivel lehessen közelebbre is fókuszálni? Köszi előre is.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Bdanyy
addikt
Igazából bármi fél méteren belüli tárgy közeli fényképezésére kéne. De amit linkeltél még nem ismerem, utánaolvasok kicsit, köszi
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
Bagaba27
csendes tag
válasz Klemice #5016 üzenetére
Alapvetően megéri az a 90 körüli összeget ilyen paraméterekkel amikkel árulják de mivel 30-ért lehet megkapni az 1.8-as változatot ami körülbelül 5%-ban tér el minőségben nem hiszem, hogy érdemes áldozni rá. Az, hogy a felépítése kívánnivalót hagy maga után szerintem nem teljesen jogos kijelentés mert valóban picit gagyinak hat de nálam 3 év után sem esett szét pedig napi használatban van, és még sok ismerősöm alátudja ezt támasztani.
www.facebook.com/BagaPhotoandVideography
-
k1csi
senior tag
A 32GB vsz. inkább a maximum, mintsem a minimum egy kártyára. Egyébként ma jelenleg az összes Canon DSLR kb. 5.5 MByte/s-el írja a FullHD videót és max 4GB-ot tud egyben írni ami az jelenti, hogy kb. 12 perc.
Persze, ha filmezni kell ez nem gond, csak azoknak lehet érdekes akik teljes előadást/koncertet szeretnének felvenni ami 12 percenkénti felvétel újraindítást jelent.Egyébként ma én 16GB-osból vennék több darabot. Már 16GB is elég nagy (ugye majd egy óra), ahhoz, hogy ne akarjak több felvételt kockáztatni ill. kimásoláskor is jól jöhet, ha esetleg kettőt lehet párhuzamosan másolni (ehhez bika gép kell, akárcsak a videó vágáshoz, munkaterületre SSD vagy WD raptor esetleg raid-ben, vagy sima HDD raid-ben stb.).
És ugye ezzel el és értünk ahhoz, hogy nem a felvételhez kell a gyors kártya, hanem sokkal inkább a kimásoláshoz (amihez gyors olvasó is kell) ill. fotóhoz (sorozathoz, persze akkor, ha a váz is jó ebben). A felvételhez inkább csak az kell, hogy stabilan tudja azt a kártya ami rá van írva.
Egyébként én SanDisk-ben még nem csalódtam, de tény az, hogy drága (mondjuk még így is lehet töredéke a teljes költségvetésnek).
Az, hogy milyen obi kell csak te tudhatod mivelhogy ehhez semmi infót nem adtál. Ezt elsősorban az határozza meg mennyire kell fényszegény környezetben dolgoznod/mennyire fontos a kis mélységélesség (ami egy idő után unalmassá válik, ha semmi mást nem tudsz felmutatni). Ha nem kell akkor jó lehet zoom is, ha kell akkor viszont lehet (fényerős) fix fog kelleni. Viszont a kis mélységélesség (fényerős obinál) gond lehet. Ott nagyon meg kell tervezni ki hova mozog, ha egyáltalán...
Ha viszont elég fény van, akkor a kis mélységélesség csak olyan szűrőkkel megoldható ami csökkenti az obiba jutó fény mennyiségét.Egyébként a DSLR-el nagyon kis zajt jórészt a fényerős obiknak köszönhetően lehet elérni. Bár a teljes érzékelőről használnak pixeleket a videóhoz, nem az összest (az érzékelő teljes felületét) mert ahhoz kevés a feldolgozás teljesítménye.
Te egyébként megnézted ezeknek az obiknak az árát is? Csak azért, mert ha sokallod az 50 f/1.4 árát, akkor nézd meg a 35 f/1.4-ét... Egyébként az 50 f/1.4-hez inkább a 35 f/2 passzol inkább árban. Vsz. az is túlárazott.
Egyébként lehet érdemes lenne kicsit utánakeresni régi manuális fókuszos obiknak. Mivel videó alatt lényegében nincs AF, így annak megléte lényegtelen csak filmezéshez. Viszont fotóhoz meg sok (több mint amikor nem) esetben kell az AF, így arra gondolva meg kell az AF. Azaz manuális obit csak filmezésre érdemes keresgetni olcsóért.
Ha felvétel közben látni is szeretnéd amit csinálsz akkor vagy külső monitor vagy LCDVF is fog kelleni (szituációtól függ, adott esetben mi jobb).
Meg ha nem IS-es az obi (fényerős egyse), ha nem akarod, hogy szétessen a kép akkor, állvány, válltámasz vagy steadicam stb. is fog kelleni. Megintcsak szituációtól függően, hogy konkrétan mi.
Egyébként ha felvétel közben finoman szeretnél zoomolni akkor a 24-70 a 24-28 között nem mozog olyan finoman. Ugye itt van maximálisan kitolva a tubus és nem kevés súlyt kell mozgatni úgy, hogy a tubus kis részen van megfogva. Fotónál nem gond, hiszen ott nem gond, ha nem tudod finoman mozgatni, viszont a filmezésnél lehelet finoman kellene.
Röviden: Nem érzem, hogy a kezdeti lelkesedéseden túl nagyobb energiát fektettél volna abba, hogy utánaolvassál a dolgoknak ami azért alapvető lenne mielőtt komolyabb költekezésbe kezdenél vagy el tudnád dönteni neked milyen kegészítők kellenének a legjobban. Azt nem várd el, hogy bárki itt meg fogja neked mondani a tutit. Neked kell olvasgatni és kreativnak lenni, mert a nélkül nem fog menni.
Ebben a DSLR-es filmezésben egyébként nagyon sok marketinget érzek. Mindenki szeretne valamit eladni gyorsan/most. Vsz. nincs akkora piac erre.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
cOxeR
Ármester
Ennek a piaca amúgy sem itt fórumozik, hanem van a stábban ilyen eszköz és a szükséges kiegészítők, amivel elkezdik tanulgatni a használatát, és ezek után próbálkoznak meg saját költségvetésből ilyen szettet összehozni.
jcvd itt érdemes megnézegetned, milyen kiegészítők vannak, habár ezekkel eddig is találkoznod kellett volna. [link]
k1csi már vártam a jó kis bő lére eresztett velős hozászolásodat[ Szerkesztve ]
-
Sam8888
tag
Ha külső vakut szeretnék használni a 350D-mmel és a külső vakun van slave mód (azaz a beépített vaku villanására "elsül"), akkor azt tudom használni külső vakuként szinkronkábel vagy rádiós vakukioldó nélkül is?
-
cOxeR
Ármester
válasz Sam8888 #5022 üzenetére
A beépített vaku a 350D vázban nem képes master módban működni (7D, 60D-ben már igen), tehát nem fog menni, hiába van slave vakud a madzag és a rádiós kioldó szükséges, avagy egy masterként működő másik vaku, ami képes vezeték nélküli kommunikációra a slave vakuddal. (430ex + 580exII)
vakus topikban jobb helye lett volna[ Szerkesztve ]
-
Sam8888
tag
Ööö én konkrétan nem a rádiós megoldásra gondoltam (7d-ben gondolom az van), hanem "fény" alapúra... Yongnuo yn460-as vakut szeretnék, az tud ilyen slave módot. (elvileg full manuálban kéne hogy működjön, csak kérdés, hogy nem lesz-e túl késő, amikor elvillan)
-
kiskornel
addikt
válasz Sam8888 #5022 üzenetére
Vannak olyan third-party vakuk, amik képesek érzékelni egy másik vakunak a villanását. Pl.: [link]
Ezek csak manuális, vagy saját fénymérős módban működnek, és a belső vakud fényére elsülnek. A vázról irányítani, ETTL és hasonló dolgokat csiribirizni nem képesek.
És így van, szinkronkábel és hasonló kiegészítők nélkül is működnek. Persze az, hogy jó lesz-e az expo vagy sem, az megint más kérdés.http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
Zull
senior tag
válasz Bagaba27 #5018 üzenetére
Lehet nem tűnt fel, de videózásra akarja használni. Csinálj már kérlek egy értelmes focus pullt az 1.8assal Az 1.4esre legalább fel tud tenni egy rendes follow focus riget. De a legfontosabb dolog, hogy akar-e mellette fotózni is, vagy sem, mert ha nem, akkor itt már többen előttem is irták, hogy nem kell eröltetni a canon obikat, egyrészt se autofocus nem kell a videózáshoz (mert ugye eleve nem lehet használni, meg rendes filmes nem használ autofocust) másrészt annyira borzalmasan jó karcolat se kell, mivel effektive 2 megapixelt kell kikarolni 21 helyett.
Sokkal fontosabb viszont hogy nagy fókuszút legyen, és minél minél jobban lekerekített blende. Ha ő most megvenné az általad ajánlott 1.8ast, akkor nem tudna rendesen fókuszálni, továbbá mivel 5 pengés a blende, ezért a kimosott highlightok extrém parasztul néznének ki. M42es obikat érdemes lehet nézegetni (CZJ sorozatot tudom ajánlani), 50esből kaphatók egész csinos darabok, több mint 270 fokos felosztású focusgyűrűvel. De a fentebb említett samyangok is nagyon jók, bár azért jócskán többe kerülnek mint egy kupac M42es obi (és jócskán kevesebbe, mint a canonok)
Ettől függetlenül azt ajánlom, hogy shallow DOF-hoz vegyen egy normális, minőségi, nagy focus úttal rendelkező obit (szóval kell egy jó 50es meg egy jó 85ös obi), mert ott nagyon fontos hogy nyitott blendénél is értelmes legyen rajzolata. Többihez meg simán lehet M42 obikat használni, mert ugyen wide open azok nem valami szuperek, de 4-5.6tól már simán jók.
-
Zull
senior tag
"Egyébként a DSLR-el nagyon kis zajt jórészt a fényerős obiknak köszönhetően lehet elérni."
Ez így azért ebben a formájában nem igaz, sejtem mire akartál célozni, de szerintem ez sokak számára félreérthető lehet. Inkább úgy fogalmaznék hogy amiatt, mert egy fényerős obi egységnyi idő alatt több fényt tud átengedni, mint egy nem fényerős így lehetőség nyílik ugyanolyan záridő mellett kisebb fényérzékenység (kisebb ISO) használatára. (Mert ugye maga a zaj az érzékelő felületének méretétől függ)
-
jcvd
tag
Sziasztok!
Holnap készülök memóriakártyát venni az 5D MK II-be, főleg videozásra lesz használva, de nyilván néha fotózásra is. Milyet ajánlotok?
Ez a Transcend CompactFlash Card 400x 32GB UDMA kártya miért kerül a SanDisk CompactFlash Extreme III 32GB 30 MB/s árának felébe?
Miért olyan olcsó a Transcend? Megbízható? Van vele kapcsolatban tapasztalatotok?
Illetve segíthetnétek hol érdemes pesten venni ilyen kártyát, hol vannak jó árban?
-
Zull
senior tag
Itt nézz körbe, itt elég sok gép-memóriakártya kombó sebessége le van írva: [link] van aki erre, van aki arra esküszik, ugye nem sűrű hogy egy memóriakártya tönkremegy, szóval általában mindenki arra esküszik, amilyen kártyája először volt. (Amúgy nagyjából mindenki ugyanannak a gyártónak a memóriachipjét használja, csak saját vezérlőt rak hozzá, és más matricát.) Nekem jó tapasztalataim vannak a sandiskkekkel, és úgy általában a canonokkal is jól dolgoznak össze megfigyeléseim szerint (még kingstonokkal van tapasztalatom) Szerintem ne a gyártón gondolkodj, hanem sokkal inkább a méreten.
Nem ajánlott 16osnál nagyobb kártyát használni (ez videóra igaz, fotóra még kisebbet szoktak használni a profik), mert ugyan baromi ritkán megy tönkre memóriakártya, de akkor viszont nagyon nagyon nagyon sokat lehet vele bukni (képzeld magad egy esküvőfotós helyébe) Inkább vegyél 3-4 16os kártyát mint 1-2 nagyot. Ez sokkal fontosabb mint a kártya gyártója.
[ Szerkesztve ]
-
k1csi
senior tag
Továbbra is tartom amit írtam, viszont te alaposan félreértetted, ami abból is látszik, hogy sikerült a bekezdés első mondatát kiemelned és félremagyaráznod vele az egészet.
Azt feltettem, hogy az olvasó ismeri a fényerős obi lényegét, azaz, hogy azonos gyutávon nagyobb rekesz (blende) azaz azonos idő alatt több foton. Több foton->kevesebb erősítés azaz kisebb ISO.
Amit írtam ennél egy kicsit tovább megy
Egyébként a DSLR-el nagyon kis zajt jórészt a fényerős obiknak köszönhetően lehet elérni. Bár a teljes érzékelőről használnak pixeleket a videóhoz, nem az összest (az érzékelő teljes felületét) mert ahhoz kevés a feldolgozás teljesítménye.
Fotónálaz érzékelők már nagyon közel vannak ahhoz amit fizikai korlátok engednek kihozni belőle. Ha alaposan megnézed a köv. cikkecskét te is megértheted: http://www.clarkvision.com/articles/digital.sensor.performance.summary/index.html.Viszont videónál közelsem olyan az érzékelő hatékonysága mint lehetne. Miből gondolom (jello, moiré stb-n felül)? Videónál elég kb. 2 megapixelt kihozni (mint már többen is írták tizenx mega helyett ami a formátum eltérés miatt valamivel kisebb mint a max.) azaz az effektív pixelméret jóval nagyobb lehetne, ebből eredően a zaj meg kisebb. Gondolom nem kell magyarázzam, hogy nem így van. Ugyanaz az obi ugyanazzal a rekesszel nem kevésbé zajos videónál mint fotónál. Azaz a DSLR-nek kevés fényben nem azért van kis zaja mert annyira hatékony az érzékelő, hanem mert a videó kamerákhoz képest óriási rekesszel dolgozik vagy inkább tud dolgozni (ami a kis mélységélességben is meglátszik, amit hatalmas előnynek van marketingelve ami néha igaz is).
Viszont, ha közel azonos mélységélességet szeretnél a DSLR-el mint a videó kameránál meg fog maradni a DSLR kis zaj előnye?
A DSLR előnye abban van, hogy olyan nagy rekeszig el lehet menni a fotós obik miatt ami videó kameránál nem lehetséges (mert ugye a profi videókamerák tipikusan 2/3-inches szenzorral mennek és a kisebb szenzor magával vonja a kisebb optikát hasonlóan a kompakt digit fényképezőkhöz bár ott is lehetne extra nagy rekesz).Azaz amíg fotónál alig látok a zaj csökkenésére lényeges lehetőséget (azt is nagyobb erzékelők és nem APS-C esetén), videónál annál inkább (kb 2 Fé-re gondoltam).
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
LordAxwell
senior tag
Helló!
Az lenne a kérdésem, hogy egy Canon EOS 400D-vel mennyit lehet fotózni?
Kb mennyi expo után adja fel?Köszi.
Amikor megszülettél, mindenki mosolygott, csak Te sírtál! Élj úgy, hogy ha meghalsz, mindenki sírjon, csak Te mosolyogjál.
-
Jinxx
senior tag
válasz LordAxwell #5035 üzenetére
Hitelesítve 50000-ig van, hogy mikor adja fel, az függ a gyártási szórástól, a karbantartástól, na meg a szerencsének is van némi köze a dologhoz. Feladhatja 20-30000-nél is, de bírhatja akár 70-80-ig is.
Szerk.: Nem mérvadó, de itt látszik, hogy az esetek többségében 50000-ig azért eléldegélnek. [link]
[ Szerkesztve ]
-
adamka16
őstag
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni az itt megforduló fórumtársaktól, hogy mi a véleményük a Canon 500D-ről. Egy bridge gépet szeretnék lecserélni, és ahogy nézegettem 130e ft körüli összegért már meg is kapható egy alap IS obival. Olvastam tesztet róla, elég jókat írtak de sajna személyesen nem tudtam kipróbálni egyenlőre, azért is szeretném itt feldobni a témát, hátha...
Memóriakártya egy jelenleg használatban lévő Sandisk extreme III lenne, számítógéppel olyan 12 MB az írás, gondolom az elég ehhez a géphez is.
Esetleg ha tudtok nekem ajánlani hasonló (100-150e) ft közötti kategóriából) tudással, esetleg több ficsőrrel/jobb képminőséggel/jobb obival ellátott gépet, azt szívesen fogadnám -
Z0mbi
senior tag
válasz adamka16 #5038 üzenetére
Jobb gepre nem lesz szukseged se tobb feature sem. Obira talan. Ha tudod vedd meg az 500d t csak a vazat es vegyel hozza egy komolyabb obit mint a kit. (50-70 ert mar ertelmeseket lehet kapni ebben a kategoriaban)
A memoria kartyad meg eleg lesz. (meg sorozat RAW ra is talan ) -
Z0mbi
senior tag
válasz LordAxwell #5035 üzenetére
Ez nem egyszeru kerdes... akar 3000 nel is megdogolhet de normalis esetben ~50000 kornyekeig birnia kellene. (a 450 emben 44k van most )
-
adamka16
őstag
Köszi a gyors választ! És olcsóbb kategóriában mik azok az obik amiket érdemesebb lenne megvenni? Esetleg egy használt, de megkímélt obi jó vétel lehet?
Célom az, hogy a mindennapi használatra egy átlagos alap obi és természetfotózáshoz pedig egy 300 mm-es. Attól több nem igazán kell nekem. -
kiskornel
addikt
válasz adamka16 #5041 üzenetére
Hát! Leszögezem, megrögzött Canon-os vagyok az összegyűjtött obik miatt, de ÉN most jelenleg nem vennék Canon gépet, ha elölről kezdhetném. Nagyon el vannak maradva a vázaik, és ugyanannyi pénzért a Nikonnál sokkal jobbakat kapni.
Nézd meg ezt a fényképezőgépet: [link]
Ráadásul olcsóbb tele obik terén is ez a márka.Ha meg veszel hozzá pár obit, a vázakhoz ragaszkodni fogsz. Ezért nem mindegy, hol kezded pályafutásod...
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
Steve-0
őstag
Sziasztok, 1000D-mhez szeretnék venni a közeljövőben egy teleobjektívet max. 50e szánnék rá, jelenleg a gyári 18-55mm-s obival használom.
Mielőtt belebújnék a tesztek nézegetésébe melyikeket ajánlanátok ezek találtam:
Tamron AF 55-200mm f/4-5.6 Di-II LD Macro 34e
Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro 42e
Sigma 70-300mm f/4.0-5.6 DG Macro 43e
Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III 49e
Tamron AF 18-200mm f/3.5-6.3 XR Di-II 49e
Sigma 50-200mm f/4-5.6 DC OS HSM 55e -
Z0mbi
senior tag
válasz kiskornel #5042 üzenetére
En a canont a kovetkezok miatt valasztottam:
Hasznalt piaca sokkal nagyobb mint a nikone. Annak az eselye hogy egy jo obit kapsz jo aron sokkal tobb eselye van canon bajonettel mint nikon. Egesz egyszeru az oka: a vilag ezen tajan tobb embernek van canon - ja.
Ennyi. Miota a nikon is megtert es CMOS szenzort hasznal azota nincs orult kulonbseg.
Egyebken a klise meg mindig ervenyes...nem a gepeden fog mulni milyen fotos leszel -
adamka16
őstag
Én is ezt vettem észre, hogy a használt obik között sokkal több a canon objektív ami olcsóbb is. Azt hogy jobb is, én nem tudom megmondani, de valamivel fotózni kell
Viszont teszteket elnézve a D5000 mint ha szebb képet varázsolna a monitorra és zajmentesebbet is mint az 500D. -
Flashback
addikt
Találtam a helyi Second Hand shopban egy ilyet.
A második kép nem lett éles, hála a telefonomnak... Szóval lenne pár kérdésem:
- ez T2 vagy M42 bajonettes?
- Szét lehet szedni megtisztítás céljából különösebb szerszámok nélkül?
- az elején a szűrő menetet ki lehet egyengetni?
- 1200 forintot megér?[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Jinxx
senior tag
válasz Flashback #5049 üzenetére
Kérdéseidre a válaszok. (szerintem)
-Nem látszik így, hogy sűrű menetes-e, vagy nem, forditsd oldalra, de valószínű m42.
-Szét, de összerakni macerásabb mint szétszedni.
-Próbálkozni lehet, de nem hiszem, hogy tökéletes lesz.
-Levélnehezéknek kicsit drága, ha használhatóvá tudod tenni, akkor derül ki. 2-3000-ért makulátlan heliost, vagy hasonlót lehet venni és nem kell szenvedni vele, de az aláírásod mindent megmagyaráz.Szerk.: Off, mert ez inkább manuális topikba való.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen