- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
- World of Tanks - MMO
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Escape from Tarkov
- Diablo IV
- War Thunder - MMO Combat Game
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Xbox Series X|S
- Call of Duty: Black Ops 6
-
GAMEPOD.hu
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csacsi77
senior tag
a 650D-től felfelé (700D, 100D, M) az autófókusz egyszerűen nem az igazi. az M-en firmware-el jelentősen javítottak rajta, de arra neg más obi való.
Itt most mit értesz? Azt, hogy addig remek volt az AF, de a hibrid AF-al elrontották az addig csodásan működő kontraszt alapú élességállítást? Félre ne érts, nem akarok veled kötözködni, sőt senkivel sem, de nem szeretném, ha valaki ismeretlenül idetéved és azt szűrné le, hogy a 650/700D-vel nem lehet videózni és használhatatlan a rendszer. A 60/600D kontraszt alapú auto fókuszával tényleg kínszenvedés volt, pláne ha nem STM-es obival használta az ember. Ott tényleg csak az MF segített.
Hangsúlyozom az ÉN igényeimet maximálisan kielégíti a 700D fókuszrendszere (LV-ben természetesen, a fázisossal sosem volt baj) és azt a pár családi videót pompásan meg tudom vele csinálni, amit akarok. A már rég eladott Samsung Q10-es kamerával sem tudtam jobban. Nem volt jobb a képminőség, nem volt gyorsabb az AF és nem volt jobb az ergonómia. Hamarabb merült és nem nagyon volt rajta manuális állítási lehetőség. Külső mikrofont sem csatlakoztathattam volna rá. Számomra a 700D meghozta azt a kettő az egyben készüléket, amire évek óta vágytam.
Az EOS M-re szintén STM-es obi való, feltételezem a hibrid AF maximális kihasználására. Azzal nincsenek tapasztalataim, így nem tudok véleményt mondani a sebességéről, bár olvastam, hogy az új firmware-rel jelentősen gyorsabb lett.
PEACEÖreg fater megoldja!!!!
-
Khelben
nagyúr
"a 650D-től felfelé (700D, 100D, M) az autófókusz egyszerűen nem az igazi."
Egy hétig bújtam a teszteket és a tesztvideókat, mielőtt gépet vettem. Egy dologban mindegyik megegyezett: videózásra a 650D/700D való, elsősorban pont az új autófókusz rendszer miatt
Úgyhogy én se értem ezt a hozzászólásodat. -
Tin
veterán
válasz csacsi77 #17951 üzenetére
650D előtti kontraszt alapú autófókusz tényleg használhatatlan videózásra, sajnos még újrafókuszálásra is videózás közben, ahol másodpercekig fókuszálgat a témára. egyszerűen túl lassú, marad a manuál fókusz.
650D, 700D, 100D, M: a hibrid autófókusz egy fokkal tényleg jobb, első körben egész normálisan megtalálja a fókuszt nagyjából a szenzoron lévő fáziskülönbséges érzékelőkkel, de az utána következő kontraszt alapú "fókuszfinomítás" megint csak lassú, igaz, ott már túl sokat nem kell élesítgetnie, de mivel újrafókuszáláskor nem kap pontos fókusztávolságot, így a kontraszt alapú fókuszálás hullámzást eredményes (előre-hátra fókuszálgat). videózás közben a téma újrafókuszálására már alkalmasabb, de folyamatos autófókuszra még mindig nem igazán, főleg, ha a téma gyorsabban mozog (pl. gyerekek).
70D: a dual pixel cmos autófókusz pedig olyan amilyennek lennie kell. kb tartod a kezedben a kamerát, és működik.
szóval nem fikáztam a hibrid autófókuszt, de azt autófókusznak nevezni még mindig csan nagy jóindulattal lehet. a 70D-é sem tökéletes, de az legalább már a teljesen használható kategória. tökéletes meg úgyis csak a manuális fókusz lesz.
egyébként érdemes megnézni az eos M új firmware-jének összehasonlítását youtube-on. a hibrid autófókusznak az M új firmware-jével már sokkal több értelme van, kb. látszik, hogy az már egészen használható.
-
k1csi
senior tag
válasz Khelben #17952 üzenetére
Vsz. az erősen függ a felhasználási területtől melyik váz az ami valakinek megfelel.
A Magic Lantern nem fut az újabb vázakon, azaz akinek hiányzik az ML valamelyik funkciója (nem kevés van..., pl. videónál kép a képben nagyítás ami a fókuszt nem kicsit egyszerűsíti persze ehhez jó, ha pl. állványon van a gép, de rengeteg fotós dolog is van) vagy vár és reménykedik vagy régebbi (550D, 600D, 60D) vázat használ (ha nagyjából kategórián belül maradunk).Itt persze azt is meg kell említeni, hogy a Magic Lanternnel vigyázni kell, béta verziókat ill. két procis vázakra kiskornél tapasztalata után óvatosan tenném fel.
Az AF-el meg ugye ott van, hogy nem fogja kitalálni hova kell tegye a fókuszt azaz neked kell tapizni ami kézben tartva kicsit húzós meg ha LCDVF-et használ valaki akkor eleve nem is lehet.
Azaz per pill. az, hogy mi az igazi erőteljesen függ, hogy ki mire szánja. Mivel a képminőség bármelyiknek kb. ugyanolyan és alapvetően jó pont a tesztvideókból nem lehet semmit se leszűrni. A végeredmény minősége a legnagyobb mértékben (sőt szinte kizárólag) attól függ, hogy mennyire voltak ügyesek és felkészültek a készítői... A használt váz (kategórián belül) kb. semmit sem számít. A jó videók meg szinte kivétel nélkül MF-el készülnek...
Érdemes letölteni a The DSLR Cinematography Guide-ot (spamszűrős e-mail cimet adj meg).
http://nofilmschool.com/dslr/Persze sokan camcorder helyett szeretnének DSLR-t. Az azért még erősen kompromisszumos.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
nagyúr
"Persze sokan camcorder helyett szeretnének DSLR-t. Az azért még erősen kompromisszumos."
Folyamatosan olvaslak benneteket, mióta én is elgondolkoztam egy camcorder kiváltására is használt DSLR vásárlásán, és tanácsot kértem tőletek. Örülök, hogy mostanában sokat beszéltetek a videózásról, mert szépen letisztult bennem amit az elején is írtatok, hogy alapvetően nem családi, esemény-videózásra van ez kitalálva. Bár a képminősége biztosan vetekszik egy középkategóriás camcorderével, de a praktikussági, ergonómiai kompromisszumok, a követő fókusz hiánya azért erősen a videó-céleszköz felé billenti a mérleget, de ez nyilván természetes. Arról nem is beszélve, hogy igazán jó képminőséget és nagy zoom-átfogást (ami esetleg megközelíti egy camcorder 10-30X-os optikai zoom-ját.) csak nagy fényerejű és nagy átfogású obikkal lehet elérni, az meg aranyáron van. Akinek eleve megvan a videózásra is alkalmas, nagy fényerejű, nagy átfogású obi-parkja, annak ez nagyon ideális, profi videókat tud csinálni DSLR-el, főleg manual-fókusszal. Mert egészen biztos vagyok benne, hogy az az igazi, ha az ember maga állítja rá az élességet az adott témára, az automatika (pláne DSLR esetén) biztosan tévedhet. Csak sajnos az óvodai ballagás esetén erre nemigen van lehetőség.
Száz szónak is egy a vége, mindenre a célhardver a legjobb választás. Úgyhogy megrendeltem, ma érkezik meg egy Panasonic HC-X800-as videókamera, remélem jól döntöttem. A régészeti ásatások során előkerült 350D pedig természetesen megmarad az alap és egy 50/1.4 obival, ez nekem most kielégíti a fotós igényeimet. (Persze de jó lenne például egy kihajtható LCD, meg egy gyorsabb sorozatfelvétel, meg a nyilván jobb képminőség, úgyhogy biztos beújítok előbb-utóbb, csak most elköltöttem a házi képrögzítés technológiai fejlesztésére szánt pénzemet. )
Köszönöm nektek!
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz liszi70 #17956 üzenetére
sokan vannak (vagyunk), akik hasonló dilemmában vannak, mint te. én nem a fotózásból élek, és nem viszem magammal a gépet, ha leugrom a közértbe, hátha jön egy jó téma. de szeretek fotózgatni, és szeretem/kihasználom a dslr adta előnyöket, bár nincs obiparkom sem, csak egy néhány.
még 3-4 éve volt nagy dilemmám, hogy videókamera vagy dslr, esetleg egy olcsóbb dslr és egy közepes kamera, és hosszú morfondírozás után az 550D mellett döntöttem.
minden attól függ, mi a cél. ha az elsődleges cél a fotózás, és mellesleg jól jön, ha néha videózol, szerintem a dslr jó választás, a 70D meg főleg, hiszen annak van rendes autófókusza. ha a családi események megörökítése a cél, akkor szerintem is jobb a kamera, nincs vele probléma, bárkinek odaaadhatod, és azt veszi fel amit kell.
én az 550D és a (rövid) 700D után most a 70D-re tervezek váltani, a tesztek alapján, és a dslr-es igényeim alapján az az, ami teljesen lefedné az igényeimet.
-
Tin
veterán
kijött ez a hibrid teszt, amiről az összes neves oldalnak megvan a véleménye, és el is mondják, hogy fenntartásokkal kell kezelni, és mi is derül ki belőle?
a nikon szenzorának valamivel jobb az érzékenysége, a színtér, dynamic range, meg úgy összességében jobb a nikon szenzora. arról persze mindenki jótékonyan elfelejtkezik, hogy a canon 1.6x-os, a nikon pedig 1.52x-es crop factorral dolgozik, ergo nagyobb a nikon szenzora, így azonos felbontáson a képpontmérete is, de ettől tekintsünk is el, hisz valamivel nagyobb a felbontása.
tehát mit is mond a teszt?
1) jobb a nikon szenzora
2) ha csak kicsivel is, de jobb ez a szenzor minden tekintetben mint bármelyik eddigi aps-c canon szenzoraztán innentől fogva mindenki eldönti, mik a prioritások. a dslr-nél a szenzor csak 1 dolog, ott van még mellette az obik kérdése, a stabilizátor, a fókusz, az akkuidő, a kijelző, a kereső, a sorozatfelvétel, az egyéb szolgáltatások (pl. wifi), és sokminden más.
canonnál szenzor téren továbbra sincs áttörés. +2 MP, picit jobb értékek, de aps-c szinten valószínű várni kell egy újabb ciklust az áttörésre.
-
k1csi
senior tag
aztán innentől fogva mindenki eldönti, mik a prioritások. a dslr-nél a szenzor csak 1 dolog, ott van még mellette az obik kérdése, a stabilizátor, a fókusz, az akkuidő, a kijelző, a kereső, a sorozatfelvétel, az egyéb szolgáltatások (pl. wifi), és sokminden más.
Az akkuidőt leszámítva (pótakkuval simán orvosolható) azért a mostanában kijött mFT cuccok vsz. a legtöbb dologban amire átlag felh. használja simán veri a Canont APS-C-t. OK per pill. árban is felette vannak a friss csúcs cuccok (pl. Olympus E-M1 + 12-40 2200$), de mFT ára gyorsan szokott esni...
Azaz én nemcsak a Nikont nézném, hanem összességében a piacot. A Canon iszonyat lassan fejlődik. Vázak között amik kihazatala között évek teltek el szinte 1-1 dologban van némi fejlődés.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Tin
veterán
egyetértünk, pl. a 700D képminősége lényegesen az 550D alatt volt, nem értem, miért.
a Canon lassan fejlődik, de iszonyat sokan veszik, nincs is értelme fejleszteniük. még nem gázos a szenzoruk annyira, és hidd el, ahogy a CMOS AF-el, egyszer csak kijönnek valami más elven működő hatalmas előrelépésű szenzorral, aztán megint átveszik a helyet.
-
k1csi
senior tag
egyetértünk, pl. a 700D képminősége lényegesen az 550D alatt volt, nem értem, miért.
Lehet marginálisan jobb az 550D, de hogy lényegesen azt nehéz elhinni. Kilóra ezek a szenzorok mind ugyanolyanok.
Egyébként magas ISO-n max ha a Bayer helyett elkezdenek használni valami jobbat az lesz hatalmas előrelépés, addig inkább csak reszelnek rajta.Egyébként nem emlékszem már kinek, de mintha valakinek lett volna mindkettő. Nem te voltál?
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Tin
veterán
nekem volt mindkettő. a 700D képminősége nekem visszalépésnek tűnt, persze nem a jpeg engine-t nézve, mert az jobb volt. érzékenységben láthatóan jobb volt az 550D.
hát igen, a szűrők, és amit még olvastam, az érzékenység analóg erősítője is a gyengesége a Canon szenzoroknak, de nem akarnak lemondani róla.
másrészről viszont a háttérben nem kis fejlesztések folyhatnak, hiszen egy lényegében 40MP-es szenzort épített a Canon, ami még ha picivel is, de jobb minden tekintetben az előd 18MP-esnél.
szerintem a szenzor tekintetében is lesz egy nagyobb előrelépés a Canonnál, de az interjúkból úgy tűnik, nincs kész. már a klasszikus aps-c dslr végét is belengették, de kétlem, hogy komolyabban fókuszálnának az alsóbb szegmensre.
én inkább arra tippelek, hogy több irányban folynak a fejlesztések, de most náluk az elsődleges a CMOS AF volt, ebben most hirtelen az élre is ugrottak. lehet, hogy a 7D2 nagy újítása ugyanez a szenzor lesz más szűrőkkel, esetleg másféle erősítővel, abból talán többet tudnának kihozni.
-
Fandango
veterán
A Canon a kozepformatum fele is kacsingat, szoval lehet, hogy az nagyobb prioritast elvez jelenleg naluk ugy mindennel.
LINK
LINK
LINKIlletve a biztonsagi kamerak piaca is erdekli oket.
-
csacsi77
senior tag
Nem akartam elhinni ezt a 550D<->700D minőség-kérdést. Aztán a dpreview-n összehasonlítottam a kettőt és egy Panasonic GH3 képét 6400 ISO-n RAW-ban. Hát az 550D tényleg szuper, láthatóan jobb, mint a fent említett kettő. Nem annyira nagyon jobb, de észrevehető.
Ezzel most megleptél, de köszönöm az új látásmódot.Öreg fater megoldja!!!!
-
k1csi
senior tag
és amit még olvastam, az érzékenység analóg erősítője is a gyengesége a Canon szenzoroknak, de nem akarnak lemondani róla.
Én két dologról tudok ami korlátozza mit lehet kihozni a Canon szenzornál.
1. Fél mikronos (500nm) csíkszélesség. Ez ugye hátrányosan hat a fotóérzékeny rész/huzalozás arányára.
Ez ugye full frame szenzorok esetén kevésbé érdekes mert nagyok a pixelek. Viszont APS-C esetén korlátot állít.
Tippem szerint mivel a 70D huzalozás szempontjából effektív 40MP, itt át kellett térjenek valami kisebb csíkszélességre (kompakt szenzoroknál ez már korábban megvolt).A kisebb csíkszélesség persze drábább technológia azaz addig húzzák amíg csak tudják.
2. Nem a szenzoron van az AD konverter, hanem külön chip-en. Mivel így kevés AD konverter van azok gyorsan kell járjanak ami megnöveli a zajt és a konverterekig vezető úton is zajt szednek össze. Ez viszont a FF vázakat is érinti.
Viszont ennek előnye is lehet. Ugye azt tudjuk, hogy videó esetén a szenzor melegszik azaz nem biztos, hogy jó, ha az AD konverter a szenzoron van (pl. videónál ahol folyamatosan megy a szenzor).
Ennek ellenére hogy Sony/Nikon stb. szenzorok esetén az AD konverter a szenzoron van nincs igazán sok panasz, hogy zajos vagy túlmelegszik videónál.
Persze pl. Nikon vázakat jóval kevesebben használnak videóra és ez nemcsak a nagyobb bázistáv (régi manuális obik rosszabb adapterezése) miatt, hanem a beállítások is nehézkesek (egészen a legújabb vázakig) viszont ennek ellenére biztosra veszem azért jópáran használják videóra is.A háttérben biztos mennek a fejlesztések, de azt, hogy mi mikor kerül forgalomba gondolom jórészt a marketing dönti el. Gondolom sokat mérlegelnek, hogy mi az ami profitábilisabb maradni az olcsóbb technológiánál (ami patentok miatt duplán is olcsóbb lehet) vagy invesztálni az újba ami nem biztos, hogy megdobja az eladásokat.
[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Zozzer888
addikt
Majd ha már az összes Canon forumban " Nikon Dxyz-t vegyél" a válasz mindegyik milyen gépet vegyek kérdésre, majd akkor gurítanak valamit
(egyrészről ezt szerintem nem lenne bölcs döntés megvárni, másrészről, már lassan itt tartunk)ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
k1csi
senior tag
-
Zozzer888
addikt
Indexen volt hirdetve, teljesen korrektül és többet is láttam elég olcsón elmenni.(Eddig ez volt a rekorder).Most rakott fel valaki egy 550-est,markolattal, +akksival 115ért és írták neki, hogy ha elakarja adni, akkor nyugodtan hirdesse 25-30%-al olcsóbban.
ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
Tin
veterán
köszönöm a részletes leírást, hasonlókat olvastam, de ennyire nem mentem bele, így viszont értem a miérteket is
a marketing részével teljesen egyetértek. abszolút jó példa rá a movie digital zoom a 600D-ből, ami aztán a 70D-ben landolt. nevetséges, pedig tök jó dolog, de a közbenső 4 vázba (650D, 700D, 100D, M) sem került bele. pedig a pre-prod firmware-ben még benne volt...
csacsi77: én is akkor néztem, amikor hazavittem a 700D-t, és már nagyon alacsony iso értéken is látszott a zaj. előszedtem az 550D-s képeket, aztán látszott.
a másik, ami az 550D-ben király volt, hogy automatikus videózás közben be tudtál állítani fix iso értéket, a többit meg ő állította utána. ez a 650D-től nincs, van a full automatikus, meg a manuális mód. oké, hogy 24p-hez 50 körüli záridő, fix alacsonyabb iso kell, és a blendével lehet játszani mint egyetlen paraméter, de néha az a félmanuális üzemmód igenis jól jött.
-
Agostino
addikt
üdv
hozok egy kis élménybeszámolót, hátha másnak is hasznos lesz. nem adtam fel az eredeti tervem és a földön maradva eladtam a 18-55 dc iii-at és a 55-250 is-t. megvettem helyettük a 18-135 stm-et. aki esetleg hasonló váltáson gondolkozik, bátran vágjon bele, nem fogja megbánni. pár órát fotóztam vele, de mind a fotóélmény mind a kész fotók eszméletlenek. sőt, a nap zárásaként meg paparazzizhattam is vele, kurucz éva, eperjes károly portrék a zsákban : )) és mind tű éles. de visszatérve, tényleg elképesztő jó lencse, megéri belevágni!
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
Agostino
addikt
azzal az igazi, ott van azt hisze folyamatos fókusz is. bár nem tudom fotó vagy videó módban, nem ismerem a 650-eseket. rám az igazat bevallva többször hozott ma frászt a lencse. 1. amikor felraktam, alig akart a helyére kattanni, aztán a zoom gyűrű nem akart megindulni, persze minden oké volt, de gondolom vadonás újak esetén ez megesik. 2. az első fotókat nézve vert le a víz, mert nagyon életlen volt. idővel rájöttem, ez user error, mert előző este a fotómódokat nézegettem és ott portrén maradt, ami direkt lágy. 3. itthon megnéztem a képeket wlive raw nézegetőben, hát, katasztrófa. itt már nem hagytam magam, mondom ez szoftveres dolog. bridgeben már minden oké : ) egyébként masszív és rendesen összerakott lencse, dehát stm, ott gondolom ez az alap
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
Zozzer888
addikt
válasz Agostino #17980 üzenetére
Folyamatos fókuszt fotózás alatt az 1000Dm is tud, AI SERVO, szerintem a tiéden is van ilyen beállítás
Amúgy igen, szintén, 18-55 DC II-t váltott Tamron 17-50 F2.8.Reakció: Basszus ez egy másik gép, másik kategória...
(és anno, kompaktról váltva, a 18-55 DC IIre is ezt mondtam)
ZárIdő témafüggő és független blog => http://zar-ido.blogspot.hu/
-
Agostino
addikt
válasz Zozzer888 #17981 üzenetére
oh, true that. have a goddamn cookie, sir. belengettem a lámpa előtt a gépet félig nyomva majd kattintottam és yeah, jó képet kaptam. nálam is ugyan ez volt, mármint a gépfejlődést tekintve. hp r707 [hű, digitális képek woot!] fujifilm s1000fd [hű, manuál és milyen éles képek!] 1100d [what kind of sorcery is this?!]
[ Szerkesztve ]
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
Khelben
nagyúr
Olympus C2500L -> Fuji 2800 -> Minolta Z1 -> Olympus E10 -> E20 -> E510 -> 650D
Kisgépnek van egy Canon Ixus 100-asom, de már nem használom, a telefonom kiváltotta. A gyerekek meg most nyaggatnak egy vízálló gépért, az lehet, hogy Nikon S31 lesz.
[ Szerkesztve ]
-
.DLL
veterán
Az ilyen nosztalgiázást szeretem :3
Igazság szerint még mobillal kezdtem fotózni, már akkor megfogott a képalkotás öröme, ez volt egy VGA kamerás Alcatel 756 −>
Canon A530 −> Minolta 7i −> KonicaMinolta A2 −> Canon EOS 20D −> Canon 550DObjektívek sora: 18-55 IS −>
75-300 III USM−> 70-210 tolózoom −>Pentacon 29mm/2.8−> Sigma 28/1.8 −> Canon 50/1.8 II −>Sigma 10-20 f/4-5.6−> Tokina 11-16 −> Makinon 135mm f/2.5 −> Chinon 55mm f/1.4 (videózásra (finom élességállítás))A kitobi és az 50/1.8 kivételével mind használt.
(P.H.)
-
AttyVin
aktív tag
Sohasem "néztem vissza", mi volt eddig, de tényleg érdekes, ha belemegyünk egy ilyen játékba:
valami kis 6x9-es "műanyag" rollfilmessel indult (kb. 40 éve) - Smena Symbol - Zenit E - Praktica LTL2 - Chinon CM-3 - Chinon CE-4 - Canon EOS 1000FN - Canon EOS 100 --- Canon G3 - G5 - G6 - Fuji Finepix S100 FS - Canon EOS 500D - EOS 60D...
A klasszikus filmes (ff és dia) korszak volt az igazi, amikor magunk laboráltunk!
Sajnos a digitális technika nagyon eltávolítja az embert az alkotás örömétől, de ez van, ez a "fejlődés"...
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
Morgal
tag
saját készítésű lyukkamera->Zenit 12XP->Nikon F801->Canon 300D->Canon 30D->Canon 50D
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen