-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #24099 üzenetére
60-80? Már 2011-ben is 75K volt benne, s azóta pizzafutár is használta,
azok meg nem keveset mennek. 120-150.000 reálisabb tipp esetedben.Szerk: igen, olaszból jövet eleve visszatekerik (enyémet is 11-re, LOL).
csongi: astro is tudatosan vette a Madisont occón. Magának akarta újra
építeni. Én nem vettem volna meg. De minden jó, ha vége jó... Szerintem
nekem meg volt a magam baja a tekert órás, vezérműláncos sárkánnyal.
Ezért lettem utólag olyan okos. 6 év alatt ki lenne fizetve a T-Max.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #24103 üzenetére
Még 2019. január 10-én elemezgettem a vasat: akkor még nem volt a te géped.
Gondolom nagyon unatkozhattam, mert hajnali 4:27-kor lett mentve a "vaze.xlsx",
ami pont arról szól, hogy mekkora átbaszás ez a motor. HSZ-t is írtam róla ide.
Más kérdés, hogy azóta (linkeltem neked korábban), kiderült, hogy rosszul láttam
a rozsdát, mert csak felületi volt. (Keresőszó: vakrozsda). Aztán ennyi. Pizzafutár
dobozzal 2013.12.12-én volt vizsgázni, JSZP-ben meg tudod nézni a képeket.
Ha el akarta volna titkolni az ember, simán vizsgázik doboz nélkül, ki veszi észre?
Onnan vagyok "ennyire képben" a futárokkal, hogy a 250-es Maját is futár vitte el...
Viszont ő nem tekerte vissza az órát. Szerintem nem kell rámutatni, mikor ment...
Ja és a doboz: le akarta alkudni a normálisat az árból, mert neki nem kell az úgyis
egy sokkal nagyobb lesz rajta. Amikor újra találkoztunk, már rajta is volt.Még egy megjegyzés a Maja2 grafikonhoz: 2014 nyarán marhára nem állt! Hanem
ilyen napi 30 km-eket ingáztak vele, csak éppen el volt törve a km óra jeladója...
Én csináltam meg, és böcsülettel előre tekertem az órát amíg vártam a mágnesre:
Szóval alattam valóban 3200-at futott. És az a mágnes bírta a futár alatt is, sőt: azt
mondta, hogy valami 2 szett gumi elment egy év alatt, de amúgy hiba nélkül ment!
(Meg kellett volna tartani tartalék motornak, csak nem tudtam, hogy alakul az élet.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #24103 üzenetére
Uh, azt csak most nézem, hogy időközben bővült az adatkör, hiszen amikor
tavaly nyáron beszélgettünk róla, így újra lekérdeztem, akkor már a 2009-es
képek is benne voltak! Szóval akkor is 75246 km volt benne: milyen fura...
Eltelik egy másfél év, és csak 239 km-t megy, mire megint gazdát cserél?
(Előfordulhat természetesen! Ha agyhalott a masina - így szerelőnél áll, stb.)Szerk: igazából nem tudom, melyik jobb? Ha a futár belecsavar 20-30K km-t
hiba nélkül, vagy ha 200-300-at (se) megy, mert a motor végig járóképtelen...
Akárhogyis, egy ilyen után semmiképpen nem jó vétel, mert fel kell újítani.
Sajnos a Maja se volt örök életű, nem véletlen csak egy évet futárkodott vele,
s utána adta is el, mert akkor már kezdődnek a bajok. Nem ér rá szerelgetni.Szerk2: igazából túl gyakran cserélt gazdát = valszeg sose volt jó, persze az
utolsó tulaj állítja, hogy ingázott vele... De akkor vagy ő is visszatekerte, vagy
nem igazán volt használható a motor azalatt az 5 év alatt, amíg nála volt.Szerk3: egy viszont biztos. A pizzásdobozos ember kézzsákkal használta a
télen (átlag ember ilyenkor inkább lerakja a vasat), szóval tudott vele menni...
Ehhez képest az óra csak visszafele forgott. Biztos végig tolatva szállított.
Na jó, bele lehet kötni az adatokba, mert lehet, hogy ő előrefele ment, s csak
fél évet és 4400 km-t: arról nem tehet, hogy előtte "tolattak" vele 6000-et...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #24103 üzenetére
Lehet, hogy az a 6000 km tolatás meg se történt, s egy műszaki vizsgán
olvasták le rosszul az adatokat? 30435-ről van fotó. Két nappal később a
vizsgán meg nincs, de 38413 teljesen irreális. Előre meg ki tekeri (rajtam
kívül). Szóval benézhette a vizsgáztató, és valójában 30473 volt az érték?Tippmix:
A -45000 akkor is ott van, azt sajnos (vagy sem) nem lehet letagadni.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24106 üzenetére
Köszi a sok infót!
A pizzás képet nem láttam, pedig megnéztem a jszp-ben, lehet nem volt türelmem az összeset átnézni. És igen, a gép állapota is azt mutatta, hogy igazából senki nem akarta megjavítani, mindig csak javítgatták hogy menjen vagy hogy el lehessen adni. Ez látszott az elektromos kötéseken meg a blokk állapotán, a csavarokon, meg mindenen. Pl, az olajjáratok el voltak tömődve. Hány km-t mentek vele így, ha a főtengely csapja ennyire elkopott?Ezt a szegény párát tényleg csak hajtották, de igazán költeni senki nem akart rá.
Na mindegy, most már meg van csinálva, megkapta a gondoskodást és fut szépen. Igaz, sok pénzbe és még több időbe került, de elkészült. Már csak az erősített harangot várom hozzá, de egyébkén így is szépen motorozható, megyek is vele minden nap. A pizzás dobozt is felváltotta a gyári koffer. :)
-
#50433536
törölt tag
A gépet 275-ért vettem, de a főtengelyt kiszerelve a tulajjal megegyeztem és korrektül vissza adott 60ezret, vita nélkül, Ő sem gondolta hogy ennyire rossz a helyzet, szóval 215 volt az üzlet vége. Aztán a felújításkor ráköltöttem még 320ezret alkatrészekre és gépmunkára. A javítást én végeztem, ezért nem volt munkadíj. Hogy mi lett cserélve vagy javítva, egyszerűbb lenne felsorolni, hogy mi nem:
Motorblokk
- hengerfej felújítás (síkolás, szelepek és fészkek- és a himbák köszörülése, szelepszár szimeringek cseréje, nyomáspróba)
- új hengerfej tömítés
- főtengely felújítása (új csapszegek és csapágy csészék köszörülés, alsó és felső)
- motorblokk felújítása, csapágyak és szimeringek cseréje, olajjáratok tisztítása
- motorolaj és olajszűrő csere, elsődleges szűrő pótlása
- vezérlés csere (lánc és fogaskerekek)
- olajnyomás szabályozó javítása
- blokk tömítések cseréje
- generátor felújítása, hőálló impregnáló lakkal beitatva
- önindító felújítása
- új CDI
- új trafó
- új olajnyomás gomba
- új feszültségszabályozó
- karburátor szívócsonk közdarab csere
- vezetékek és csatlakozások cseréje, javítása
- új akkumulátor- hűtő tisztítása és néhány gumicső cseréje
- fagyálló csere
- új levegő szűrő + szűrő olajVáltó
- új kuplung és kontraszt rugó
- új vario szíj
- kuplung harang csere folyamatban (megrendelve)
- hajtómű olaj csereFék és egyebek
- hátsó féknyereg felújítása (tömítés szett és új fékpofák)
- fékolaj csere
- új gumik (első, hátsó)
- eredeti hátsó box pótlása
- középtámasz csere és festés
- alsó kormány burkolat pótlása
- első lámpa újra foncsorozása
- új égők mindenhovástb... új görgők, reteszek , egyebek ...
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz tigipuf #24110 üzenetére
Remélem sokáig nem lesz baja.
Egy ilyen idős motornál minden alkatrész csere érett már a korából kifolyólag is. Ami meg jónak tűnik, (mert időközben cserelte valaki, de ki tudja mikor) azt azért erdemes apránként kicserelni, hogy megbízható legyen, ne keljen évente kétszer haza vinni utánfutóval, mert megadta magát egy ki tudja mikor cserélt alkatrész.
Egyébként ezt csináltam az előző két motorommal is, remélem az új tulajdonosok is elégedettek.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz #50433536 #24109 üzenetére
Köszönöm, hogy ilyen részletesen válaszoltál, ez tényleg egy komoly felújítás. Én is hasonlóan jártam el, amikor öregebb hobbiautót vettem, nem is volt semmi baja. Igaz, nem én szereltem, nem értek hozzá és nincs is időm rá. Meglepő lehet, hogy milyen szintre lehet felhozni ilyen módon egy öreg vasat.
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #24114 üzenetére
Egyrészt ez minden robogónál igaz (farnehéz), másrészt a Madison blokkja
nehezebb is az átlag robogónál, harmadrészt sportos hangolású =hajlamos
enni a hátsót. Viszont, ami engem aggasztana, az az első furcsa kopása:
ennyi km, és a rendezői jobb oldalon semmi se látszik a kicsi mintákból.Oké, hogy négy évszakos, és annyira nem szereti a meleget, de mit lehet így
csinálni vele, hogy csak a fele kopjon el? Sok körforgalom van arrafelé?[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24116 üzenetére
Azt a négyzetet mondod, amin nincsenek recék? Az ilyen gyárilag. Egyformára van ez kopva. Vagyis az elsőn semmi kopás nem látszik, még megvannak a szőrök és a gumi öntés nyomai is látszanak. csak egy helyen van rajta, most pont úgy állt a kerék. Olyan vékony, mint egy nejlon szatyor.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #24115 üzenetére
Én is kíváncsi leszek, hogy a kis recék kopása után milyen lesz a tapadás, ha erre gondoltál. Egyébként egy kicsit lehet érezni guruláskor, hogy több a bevágás rajta, mint a Michelin gumin volt. Főleg az első keréken érezni, amikor 20-40-ről fékezek, hogy recés a gumi, de nem olyan vészes. A hátsó kerék kóválygása pedig teljesen megszűnt, pedig már motor tartó bakokat akartam cserélni. Aztán kiderült, hogy csak a durván kopott öreg gumi nem tapadt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #24117 üzenetére
Mea culpa, nem emlékeztem, hogy nem egyformák a négyzetek.
Amúgy akkor lesz baj, ha mindegyikük egyformán minta nélkül marad,
akkor egy csúszós takony lesz belőle télen: max. 1.5 szezon és vége.Szerk: amúgy nem kell beszarni, még csúszós takony állapotában is
elképzelhető, hogy van olyan jó, mint egy átlag nyárigumi, csak ugye,
ha újkorában mész vele, télen, nagyon magabiztossá tesz, úgy tapad.
Aztán jön a meglepi egy nyári szezon után, hogy ennek már vége...[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24119 üzenetére
Ha tényleg így lesz, akkor veszek Michelin-t, de remélem kibír pár évet. Írtátok anno, hogy a recék lekopása után nem tapad. Akkor nagyon szomorú leszek és ha egy-két éven belül bekövetkezik, akkor beszélek a webshop-al, akiktől rendeltem. Ha kell, írok a heves-megyei fogy. védelemnek is, hogy nézzenek már utána, hogy milyen gumit árul a gyártó. Ha nem is érek el semmi cserét, legalább kapjanak egy kis pofont, hogy ne forgalmazhassák, vagy csak kitétellel, hogy a kopásjelző legyen a kis rece és akkor a kutya se fogja venni. Vagy valami. A lényeg, hogy be fogok rágni, ha tényleg csúszkálni kezd egy szezon után, mondjuk a 2021-es télen. Majd elválik... egyenlőre nagyon jól tapad.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #24120 üzenetére
kibír pár évet
Ha nem mész vele, akkor biztos. Ha viszont használod, akkor látod, hogy a
Michelin is, 3 év után totálisan kuka lett. Pedig én nem megyek sokat. Szóval,
ha tényleg rendszeresen túrázni fogsz menni és ettől elkopik a gumi, onnantól
akármilyen fogyvédnek írhatsz, el fognak hajtani, hogy teljesen normális dolog.A webshop meg aztán miért tehetne róla? Van ez a gumi, ezt tudja: szerintem
senki nem vállalta, hogy 5 évig el tudsz vele majd menni. Ez nem autó.Én ugye ősszel raktam fel: volt egy igen fasza telem. Nyár "okés", utána meg
a második télen már gondok voltak... Nem volt szar, de már mesze nem tudta
ugyanazt a tapadást. Februárban meg már majdnem el is estem vele - így lett
a vizsga előtt vadiúj Michelin Power Pure SC, amit nyüstöltem ~3 évig, de úgy,
hogy közben fél évet szerelőnél állt a motor stb. szóval nem ment bele sok km.Szerk: elő is kerestem neked 10000 km, és már totál slick volt, kóválygott stb.
Ez legalább biztató arra nézve, hogy a te motoroddal olyan hűde sokat nem is
mehettek (egy idő után!), mert az a Power Pure SC, amit ledobtál róla (és ami
ugyanolyan, mint az enyém), nálad inkább öreg volt már, mint kopott...
Pedig ha hajtják 10000 km-t, akkor ugye annyi minta sem maradt volna rajta...
Szerk+: nem vagyok teljesen biztos benne fotók alapján, de mintha 2014-ben,
az utolsó tulaj gumizta volna fel. A futár még gyári Pirellin nyomult. (Azt pl. én
annyira nem szerettem, cserébe azt is legyalultam slickre egyetlen nyár alatt.)Szerk2: a Heidenau-t 7000 km után kukáztam. Az eleje még jó lett volna, de a
hátulja... (Az elsőt sem tartottam meg, pedig még egy hátsót kiszolgált volna.)Szerk3: 2021-es télre nem blazíroznék, addigra ugye 2 nyári szezon lemegy.
Nem tudom, mennyit tervezel vele menni, de ha párezret eltúrázgatsz, akkor az
a másfél szezon időtartam, amit mondtam, nagyjából reális lesz szerintem...[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #24121 üzenetére
Én meg ma a Pilisben túráztam (gyalog), de oda robogóval mentem ki, mert ahhoz nem kell úgy felöltözni, mint a motorhoz, meg egész nap ott állt stb.
Az angel scooter-ekben már több, mint 19 ezer km van, amúgy 2018 márciusban kerültek fel.
Olyat lehetett motorozni, hogy eltűnt a "majrécsík" és nem is csúszkált. A görgők is szépen tették a dolgukat, megyeget (bár bőg is, mint a fene ), ha településen 30-ról gyorsítok egy rendeset, sokszor ránéznek a masinára. Remélem azért nem pörgeti a teljesítménycsúcson túlra. 2000 km-rel ezelőtt volt olajcsere, 1000 km-rel ezelőtt rendben volt az olajszint, de azért gondolom csipegeti.
E heti tankolásnál 3,67-es fogyasztás jött ki, pedig az üres utakon nem kíméltem, autópályán szélcsendben óra szerint 150-nel is mentem néha, ahhoz képest keveset evett. De ha jobb lesz az idő, akkor kiürítem most már a motor tankját is, abba november végén tankoltam és még tele van. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #24123 üzenetére
Minél kisebb a kerék, annál többet fordul azonos távon. Szóval van rá
sansz, hogy elvileg is kevesebbet bír kopásilag. A 19K futás 2 év alatt
nem is kevés, s örülök, hogy ilyen jól bírja, mivel idén én is ezt a típust
választottam: eddig nagyon bejött, bár alig mentem még vele.
Pár év és kiderül, hogy ezt is lerúgja-e magáról a Madison <10K alatt?Szerk: mondanám, hogy dobjunk rá egy fordulatszámmérőt, s minden
kiderül, de sajnos nem kifejezetten motoros, szerelgetős időket élünk.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #24124 üzenetére
Ja, két éve még csak 37 ezer volt benne. Igazából nem pörög többet, mint 120-nál, szóval talán jó (plusz ugye a pulley oldalán azt írták, hogy akár 16 grammos is mehet bele, bár úgy tűnik nálad, hogy a techpulley pörgősebb a dr. pulley-nál).
Mivel valamennyivel jobban megy a robi és a fogyasztás se nőtt kb. semmit, így talán nem rossz ez a beállítás, még a gyárihoz képest sem.
Amúgy meg hogyhogy nincs egy szerviz menü, ahol ki lehet iratni ilyeneket? Ha már van check engine lámpa... a motorvezérlő és a műszerfal közé lehetne fordulatszámmérőt kötni esetleg? Most így éjszaka az jutott még eszembe, hogy mivel a hasonló motorú forzán van fordulatszámmérő, így lennie kéne itt is infó a műszerfal felé. Bár lehet, hogy hülyeség.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #24125 üzenetére
A motorvezérlő tuti tudja a fordulatszám jelet, de nem feltétlen küldi
fel a műszerfalhoz, ha egyszer ott nincs semmi, ami kijelezze. (Nem
kifejezetten szép jel amúgy, sőt - nem árt ha van valami cél áramkör,
ami emészthetővé alakítja. Nálam pl. már lassan évek óta húzódik a
projekt, hogy pontosabb értéket írjak a logba... A KOSO mérő persze
mindent mutat, szeretem is, egyszerű tuningoláshoz az is elég. De a
log utólag is elemezhető: jó lenne pontosabb jel, akár alapjáraton is.)Szerk: a Madison beépített fordulatszámmérője konkrétan f.s, rohadt
lassan reagál, és csak 100 rpm a felbontása. Alapjárat beállítására jó,
menet közben sokmindent nem ér (max. tartott fordulatszám esetén).Szerk: nem véletlen mondom, hogy évek óta, bár a linkelt HSZ-em alig
egy éves, valójában már 2016-ban is bőven pörögtem a témán.
A linkelt képen még szépek a tüskék (alapjárat!), ha felpörög, bevadul.
(Megnő a fesz, és sokkal-sokkal csúnyábbak lesznek a tranziensek...)[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Mostanában vettem észre, hogy fékezéskor nem durrog a kipufogó. Nem tudom, hogy mióta van így, csak pár napja tűnt fel. Most mentem egy gyors kört, a gyorsulás és végsebesség oké, csak nem durrog fékezéskor. Két dolgot változtattam az utóbbi hetekben, a karbi szívócsonk gumit és a kipufogó bilincset cseréltem újra. A régi bilincs nem fogta a kiput, simán le tudtam húzni a könyökcsőről a kipufogót. Most már fogja.
Lehet hozzá köze szerintetek? -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #24127 üzenetére
Persze, mind a kettőnek... A durrogás ugye azért van, mert szegény lesz
a keverék (motorféken), az elégtelen keverék, kijut a kipuba, ott robban...
Mivel az új szívócsonk tömítés miatt kevesebb falsot szív, ha egyáltalán,
ezért dúsabb a keverék. (Sőt, ha jól emlékszem még utána is állítottad a
karbit, hogy még dúsabb legyen, így alapból kevésbé hajlamos durrogni.)Továbbá a kipuban felrobbanást segíti, ha van ott friss oxigén, ezért az is
segít a durrogás ellen, hogy a leömlő végén megszűnt a tömítetlenség.Ez így mind szép és jó... De azért tudni kell, hogy ennél a motornál a gyári
beállítás szerint üzemi állapot a motorféken durrogás. Szóval, ha teljesen
megszűnt, valószínűleg túl dús keverékkel jársz (mint én is), tehát ezután
a fogyasztásod több lehet... Igaz, kevésbé fog feltűnni, ha csak túrázásra
használod, hiszen nekem a legszarabb, kormoló kipufogós beállítással is
megállt 4.7L/100-on (pedig ment 140 km/h is), csak városban kért 8.6-ot.
Rendes beállítással jó 4.2-re ment le túrán, városban még 5.5 környékére,
szóval a brutális különbséget a kis tempós haladásnál produkálta. (Azért,
mert alapvetően csak az alapjárati csavar volt totál szarul beállítva.)[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24128 üzenetére
A karbit azóta alaphelyzetbe állítottam, mert a barna gyertya nem opció 4t motornál, másodlagos levegő bekeverése, négy ütem, nincs keverék olajozás, mint sok kétüteműnél, stb... szóval nem értem miért nem durrog.
Holnap fellazítom a kipu bilincset és kipróbálom, majd állítok kicsit a keverék csavaron, hátha...
Biztos hogy gyárilag durrog fékezéskor?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #24134 üzenetére
Pedig ebben az esetben mégis az. Ugye karbis motorról beszélünk, aminél
az ég világon semmi nem zárja el a benzin útját motorfék üzemben (Zsigáknál
már előfordult erre megfelelő szolenoid, nekünk ez se jutott), tehát motorféken
akármennyi üzemanyag is jut a hengerbe, az pazarlás. Ha elég, ha nem.Normál beállítások mellett olyan kevés jut, hogy nem igazán ég el, tehát ebből
a keverékből jut a kipuba, ezért durrog: ha zavar a durrogás, egyszerűen dúsra
veszed a keveréket és voilá: elég a hengerben, nem durrog. De többet fogyaszt
emiatt (logikus + tapasztalat!) és persze szarabb lesz a motorféked is. Extrém
esetben ugye (manuális szívató van rajta) gáz nélkül is el lehet vele közlekedni.
Viccelődött a szerelő, hogy van rajta tempomat haha. Mármint a szívatókar...Télen ha mész szívatóval (motorfék kb. nuku), lejtőn elcsukod, jön a durrogás...
Minél hidegebb, azaz minél inkább elszegényedik, annál brutálisabb mértékben.Anno, amikor a szerelő beállította fülre a karbit, elsőre az tűnt fel, hogy csuklott
gázra, s borzasztóan kelepelt motorféken. Vissza is kellett vinnem még egy kis
csavarintásra, onnantól lett jó a gázreakció, és csökkent a durrogás is.Szerk: a linken melléklevegő csavart írok, ami tévedés, keverékcsavarról van szó.
És azért ment fel az égbe az alapjárat, mert a betekeréssel szegényített rajta.[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #24137 üzenetére
Eeegen, abban a kivételes esetben, ha már túl van szegényítve. Ahhoz képest
valóban jobb, ha dúsítja. De azt elhiszed nekem, hogy ha általában nem is, de
ennél a motornál, ha motorféken nem durrog, akkor túl dús? Még a grafikont is
beraktam anno, hogy milyen dús marad motorféken, így nem durrog, amire azt
írtad, hogy akkor ezzel még játszani kell! Amikor ilyen 18-as AFR-t mérek, na,
akkor durrog be kegyetlenül. Itt főleg az alapjárat elállításáról beszélek.
(Most nem azt akarom kiszámolni, hogy a durrogást okozó benzin mennyi, az
pont nem lehet olyan sok, hanem ha nem csinálja, akkor túl dús a keverék. Pl.
kicsi gázon ilyen 10-es. Akkor már képes zabálni rendesen... Nálam 6L fölött.) -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24138 üzenetére
Megvolt a teszt.
Fellazítottam a kipu bilincset, de nem durrogott fékezéskor.
Szegényítettem a keveréket, de úgy sem durrog.Ezen kívül csak a szívófalsni változott a motoron, ezért nagyon kíváncsi leszek, hogy ha Te is kicseréled a karbi előtti gumicsövet, elmúlik-e nálad is a durrogás.
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #24140 üzenetére
Végülis lehet, hogy a nagy vákuum miatt motorféken nagyobb falsot szív.
Amikor elfelejtettem vissza dugni a kis csövet a karbira, "tök jól" kelepelt.Mindenesetre akkor az újságíró repedt szívófalsnival kapta a teszt vasat.
Szívesen linkelném a cikket, de asszem valami egzotikus nyelven íródott.Szerk: talán ez volt az: bejáratós volt a gép. De nem tudok lengyelül.
Így nem biztos, hogy jól értem, mármint a Google jól fordítja angolra, de:
Riding a scooter Malaguti Madison 400 is an amazing experience. This is the sportiest scooter I've ever ridden. Fast, fast and extremely agile. Riding it resembles operating an enduro motorcycle on paved roads. The quite aggressive characteristics of the power unit intensify this impression. The engine tends to shoot at the muffler with rapid acceleration or gas capture, which gives its work a rough, sporty character.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #24142 üzenetére
Persze.
Mind az osszes 4T. Legfeljebb nem hallatszik.
Egy henger, nem veletlen egyeletlen a jarasa.
Ha nem durrog nem biztos hogy nagy baj.
Gyertyakepet ellenorizni, es fogyasztas is figyeld
A durrogas a tokeletlen eges eredmenye.
Minden felso holpontnal gyujtasi szikra van.
A bentmaradt benzin eg el nyitott szelepek mellet a kipufogo iranyaba.
Okozhataja fals levego, vagy tomitetlen kupifugo vagy nyitott kipufogo is.Tedd fel kozepallvanyra. Es ott nezd meg, van e durrogas.
Valosziniluleg lesz valamnnyi, csak azt menetkozben nem hallod.
En sem hallottam, de attol meg volt egy keves,
pedig injektoros.
Gyertyakep es fogyasztas fuggvenyeben allitsd a karburatort.
Milyen benzinnel jarsz?[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz nyogo83 #24144 üzenetére
Szerintem most jó a motor beállítása, jól megy és jól fogyaszt, a gyertya is jól néz ki.
Már rájöttem, hogy nem szabad a kétütemű, keverék olajozású motorokhoz hasonlítani (húsz éves berögződés), a 4T teljesen más. Itt nem lesz őz barna a gyertya. Eleve hogy "tiszta" a benzin, nincs benne olaj, csak minden második ütemnél van munkavégzés és ott vannak a környezetvédelmi megoldások, amikor visszaforgatják a füstgáz egy részét, az injektoros jobban porlaszt, stb...Szóval csak azt szoktam nézni a gyertyán, hogy ne legyen túl sötét, vagy feltűnően világos, ne legyen rajta vastag lerakódás a testelektróda körül és a középelektróda porcelán borítása legyen tiszta, lerakódás mentes, az elektródákon ne legyen egészségtelen felrakódás, deformáció, égés/olvadás nyom.
Ti mit szoktatok nézni a gyertyán?Csongi: leginkább sima 95-ös benzint tankolok a Mol-nál (ez a kút van a közelben) és minden harmadik-negyedik alkalommal prémiumot kap. Pont a napokban gondolkodtam azon, hogy nem vacakolok és ezentúl csak prémiumot adok neki, nem kerül sokkal többe, ha a havi tankolást nézzük. Persze menet teljesítményben nem venni észre a különbséget, csak az adalékok jótékony hatása miatt érdemes azzal etetni.
Ti hogy szoktátok tankolni a vasat?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #24143 üzenetére
Mondjuk a 4Road-nak valóban nincs akkora fojtása, mint egy gyárinak,
sőt, amikor atom hangosan kelepelő videót raktam fel (lejtő, motorfék)
az konkrétan tompító nélkül volt, olyankor teljesen nyitott dob...Ui: az én elállított ki karbimmal a prémium 100-astól fuldoklott a motor:
eggyel kevésbé prémium 100-as (E5) is segített, de a legjobb az E10 95.
Ebből arra következtetek, hogy utána kell állítani a karbit a benzinnek is.Más kérdés, hogy sokáig csak a V-Power létezett, mert az még benzin...
(Aztán kiderült, hogy az se, ráadásul ha el van állítva a karbi alkoholista
módra, akkor kifejezetten rosszul esik neki az etanol-mentes prémium.)Acapulco: na igen, mert a nem gyári CDI honnan tudná az előgyújtást...
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
kymco Grand dinken kell rugot llitani ha ket szemellyel használom? Bno 57kg, nem annyira latom h erdekelne a motort
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
#50433536
törölt tag
Én azt sem tartom kizártnak, hogy az E10-et azért lobbizták ki, hogy rávezessék az embereket a drágább üzemanyagok vásárlására.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Erős asztalláb (Steelcase)
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen