-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #24950 üzenetére
Jól sejtem, hogy akkor ez egy régimódi mechanikus óra lesz?
Azok tud(hat)nak cifra (nem lineáris) méréseket összehozni. -
FeniX-
aktív tag
Halihó mindenki,
ma este esetleg nincs valakinek kedve tekeregni egyet visegrád fele?
(Pestről ... esetleg 6 fele?)
Csak egy kósza kérdés.
Végre jó az idő. -
-
tome0001
senior tag
Sziasztok,
Létezik kifejezetten nagyrobogósoknak szóló vezetéstechnikai tréning Budapesten/környékén?
Vagy egy sima általános motoros tréningre ha a saját robogómmal megyek, akkor ott külön nekem megtanítják a robogókhoz szükséges egyedi techinkákat?
Köszi előre is a válaszokat! -
FeniX-
aktív tag
válasz bajnokpityu #24958 üzenetére
Egy időben én is azt hittem, hogy másképp kell vezetni a két járműtípust.
-
rstwingo
tag
Azért vannak különbségek a motor félék vezetési stílusába azt azért beláthatjuk.
Nem mindegy milyen motorról ülünk át, mert bizonyos esetekben meglepődünk, hogy nem ugy viselkedik mint az előd motor -
#50433536
törölt tag
válasz tome0001 #24957 üzenetére
Szerintem csak annyi a különbség, hogy minden motor más egy kicsit, meg kell szokni.
Bár, talán van egy-két dolog...
Akkor lehet elsőre furcsa egy nagyrobesz, ha előtte váltós motorral jártál. Ugye itt nincs kuplung, nem tudod egyből leválasztani a váltót a főtengelyről. Meg nem tudod csúsztatni sem a kuplungot.
Emlékszem, hogy amikor először ültem át lábváltós motorról, fura volt a folyamatos hajtás, meg hogy nem tudok kuplungolni... ettől kicsit más a kanyarodás is, olyan, mintha állandó motorfékkel kanyarodnál, mert nincs kuplungolasi lehetőség.Ezt is meg kell szokni és meg is lehet... Nagyon kényelmes dolog az automata váltó. Én nagyon szeretek nézelődni, túrázni, nekem a nagyrobogó jobban bevált erre, mint a lábváltós motorok. Persze lehet hogy csak öregszek.
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24963 üzenetére
Ha nagyon le kell lelassítani a kanyar előtt vagy valamiért közben, akkor kuplung be és gurulás... Közben visszavált kettesbe vagy hármasba és kanyarból kifelé megint gyorsíthat.Csak azt mondom, ha valaki megszokta a kuplung adta lehetőségeket, annak furcsa lehet először robogózni.
Velem még most is előfordul nagy ritkán, főleg ha fáradt vagyok, hogy elindulas utan vissza engedem a gázt és a lábam váltja a kettes fokozatot. Én is csak lesek olyankor...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #24964 üzenetére
Szerintem nagyon nem jó ötlet üresben gurulgatni, mivel a gázkar nem csak
gyorsításra (lassításra) alkalmas, hanem a kanyarodás befolyásolására is:
sosem jutna eszembe ilyesmi motoron, pedig anno sokat gurultam váltóssal.Igazából a kuplungcsúsztatós példát sem értem: 50-esnél volt olyan, hogy a
vas túl gyenge volt adott emelkedőhöz, adott fokozatban, rá lehetett segíteni
kisebb kuplung-csúsztatással, hogy fordulatszámot, így erőt szerezzen. Ám
ez igen speciális eset. És nem is sült el valami jól. Nagyobb motornál kizárt,
hogy ilyennek legyen értelme... a csúsztatás szükséges rossz szerintem.Visszaváltásnál is szívás ezzel foglalkozni (ritkán szoktam autóban*), viszont
a csúszókuplung motoron megoldja. Árokban sem végzed a motorfék miatt...Ui: az eredeti kérdéshez, el kell menni vezetéstechnikai tréningre, lehet majd
választani, hogy milyen vason mész. Én az SH helyett az 500-as nagymotort
választottam, több értelmét láttam azon gyakorolni. (Így nem én dobtam el az
SH-t, hanem maga az oktató. Viszont elfeküdni azért elfeküdtem én is, LOL.)Idevágó idézet (az oktatótól): "Ne tartsd a lábad a váltó alatt, mert ha kirúgod
üresbe, elfirkálsz!"Ugyanis ha le van döntve, csak gázzal fog kijönni onnan...
Éééés, amúgy így sikerült elborulnom az oktatómotorral is anno, hogy vártam
az erőt, de mivel üreset fogtam, nem jött, és már kezdtem erősen kanyarodni.Szerk: amúgy a Madison kb. 22 km/h alatt kikuplungol, szóval, ha ilyen lassú
kanyart veszel, akkor bizony gázzal tudsz kuplungcsúsztatósat játszani.Ha nagyon vezetéstechnikai különbséget akarnék keresni, akkor a súlypontot
nézném meg, mert a Madison pl. úgy döntögethető, mint egy "bicikli", viszont
egy nagyobb vassal (magasabb súlyponttal) jóval többet kell(het) gépészkedni.
De ez sem váltós/CVT specifikus, hiszen nekem a Nexus is nehézkes volt.
Hiába van lent, a motorblokk okán, a talajhoz nagyon közel jó része a súlynak.*: már gázfröccsöt adni... nyilván nem ugrálok le a kuplungról motorféken sem.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24965 üzenetére
Másik példa a megállás előtti lassítás, amikor már túl lassú a motorfékhez és behúzott kuplunggal, a lassuló motoron egyenként vissza váltogat az ember üresbre és mire megáll, már üresbem van, nem az álló motoron kell keresgélni a nulladik fokozatot, ahogy azt sok embernél látom.
Egyébként Te is éjszakás vagy a munkahelyen?
Én kanyaron nem a nagy íves kanyart értem, ahol simán maradhat sebességben a motor (nyilván), hanem a lassítósra, amikor már nem vált vissza kettesbe az ember hacsak nem szükséges, hanem kiguritja a motort, vissza háromba és mehet gyorsulva ki a kanyarból.
Simán lehet, hogy behúzott kuplunggal fordulsz be a kereszteződésbe, vagy lassítasz, mert pl arra vársz hogy vált-e a lámpa mire odacsorogsz vagy teljesen meg kell-e állnod.
Egyébként meg különbség van ott is, hogy két- vagy négyütemű motorral veszed a kanyart.
A csúsztatás meg igen, tényleg egy szükséges rossz, de én gyerekkoromban sokszor alkalmaztam, hogy a Verhovina felmenjen az emelkedőn két személlyel. De most is előfordulhat kisebb motorral, hogy nem tud elindulni felfelé pl a Harmas-hatarhegy valamelyik emelkedőjen, ahogy azt megtapasztaltam anno. Mert van az az emelkedő. Na olyankor egy kisrobesz nem megy sehová, de egy váltóssal meg lehet oldani hogy elinduljon, még ha nem is egészséges, de azzal legalább megoldható a kuplung csúsztatással.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz DigitXT #24963 üzenetére
"Nem úgy van, hogy kanyarban stabil gázon kell menni?"
Dehogynem Legtöbb tapadás és a legjobb stabilitás stabil gázon van (ezért ez a neve ) . Behúzott kuplung kanyar közben az teljesen rossz. Ívet szűkíteni: hátsó fék és gáz egyszerre. A motor akkor stabil, ha a hajtás rajta van a hátsó keréken, a lánc meg van feszülve.
Ami más az a pálya. Ott sokszor elsővel fékezve mész be, elcsukott gázzal (motorfék fordít be).
Robogó amiben más: CVT váltó miatt a motorfékkel nem tudsz úgy játszani mint váltós motoron. A súlyelosztás nagyon rossz, emiatt az első keréken nincs sok súly, nem lehet úgy terhelni az elejét fékezéskor és kanyarodáskor (kivéve tmax ). Súlypont általában nagyon alacsony, ez lassú tempónál jön jól. A váz és a futómű általában elég szar: lágyan kell vezetni a motort ha tempót akarsz menni, nem jó hirtelen terhelésváltásokat csinálni.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz #50433536 #24966 üzenetére
Sose kell üresbe rakni a motort, maximum ha már állsz a pirosnál. Ha nagyon lassú a manőver, már lassítás közben visszaváltasz 2-be, vagy esetleg 1-be (piros a lámpa, gurulsz, várod a zöldet). Mivel a motornál minden kezedre és lábadra egy valami feladat jut, így azonnal tudsz reagálni, nem kell és nem is szabad üresben gurulgatni, ezt pont a robogó teszi meg 20 alatt, ez tud is zavaró lenni pl dugóban lefele (Budakeszi út reggel), mert össze-vissza ki-bekuplungol.
Lassú manővernél is egyesben kell menni, hátsó fékkel korrigálva, ha kikuplungolsz, elmegy a súlypont, elmegy az összeülés.
Robogóval sokkal könnyebbek a nem nagysebességű tréningek. Kisebb a tengelytáv és alacsony a súlypont is. Én az sh-val simán megfordulok a falusi utcában (4 méter széles), kiülök a szélére, esetleg kicsit ráfékezek, fordul szépen. A TDM-mel voltam tréningen (jó a robival is egyszer ), az sokkal melósabb, nehezebb, de nagyon sokat lehet fejldőni motorral. Én robogóval nem feltétlenül mennék el még egyszer. -
#50433536
törölt tag
válasz Burt1793 #24968 üzenetére
"Sose kell üresbe rakni a motort" - már hogyne kéne. Csak nem áldogálsz behúzott kuplunggal a pirosnál vagy a vasúti átkelőnél, amig zölded lesz. Egyébként ez pont a kevésbé rutinosok ismérve, hogy a pirosnál állva keresgélik az üres fokozatot. Nézd meg az öreg rókákat, amikor már látja hogy úgyis meg kell állnia, üresben érkezik meg a piroshoz, üresben gurulás közben még lehet hogy elengedi a kormányt és nyújtoztat egyet, aztán elindulas előtt bepattintja fokozatba és hajrá. Legalábbis szerintem.
Szerintem amiket leírtal, csak a négyütemű motorknal igazak.. próbálj meg egy kétüteművel egyesben lassan poroszkalni kuplung nélkül. A kétüteműek nagyon ugrósak ehhez a lassú művelethez. Szerintem ez a része a dolognak elegge motor és ember függő, de az alap kérdésen nem változtat, aki valtosrol ül tobogora, annak furcsa először a folytonos hajtás, hogy mindent a gázzal és a fékkel iranyitasz és nincs kikuplumgolasi lehetőség. Ahogy írtam, szerencsére hamar meg lehet szokni.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #24969 üzenetére
Akkor en soha nem leszek oreg roka
Minden jarmuvel szinte nullara valo megallasig motorfekkel erkezek(visszavaltogatva) es amikor mar megallt akkor rakom ki uresbe.
Abba most nem mennek bele, hogy bizonyos helyzetekben akar veszelyhelyzetet is elkerulhetsz, ha uresben valo gurulas kozben valami miatt szukseged lenne arra, hogy gazt huzz es akkor meg ujra a valtassal vesztegetni el az amugy is keves tized masodperceket. -
#50433536
törölt tag
válasz nyogo83 #24970 üzenetére
Nagyon érdekes, hogy milyen sokféle stilusban vezetjük a gépeket!
Nem hiszem, hogy bármelyikre rá lehetne mondani, hogy jobb vagy rosszabb, mint a többi (a kirívó esetektol eltekintve amikor valaki fordítva veszi fel a sisakot, vagy veszélyesen vezet), hiszen az emberek sem egyformák, akik vezetik őket.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz #50433536 #24971 üzenetére
Sokszor olvasgatom én is a nagymotoros topicot, vagy más fórumokat, és nekem pl. tök fura, hogy sokan meglepődnek azon, hogy visszaváltásnál illő lenne gázfröccsöt adni.
Több tőlem fiatalabb ismerősöm még nem is hallotta ezt a kifejezést.
Újabb motoroknál is tudja ezt az elektronika, hogy automatikusan adja a 'fröccsöt', hogy mondjuk kanyarban való visszaváltásnál ne csússzon meg a kerék a motorféktől.
Nekem viszont ez a fura, hogy más nem így vezet. (?)
Autón meg motoron is használom, mióta van jogsim.Ahogy itt írta is valamelyikünk (vagy a nagymotoros topicban?)
Annyi már az elektronikus rásegítés, hogy elveszítjük az alap tudást.Autóknál ugyanez. A sok 'gátló meg 'asszisztens képében.
A totalbikeon is írták valamelyik motoGP-s cikkben, hogy a pilóták közül páran annyira bíznak az elektronikában, hogy a verseny elején behúzza tökig a gázt, és minden mást az elektronikára bíz. (Aztán a verseny végén kiengedi a kart)
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #24972 üzenetére
Sok embernél amúgy az alap autó/motor kezelési kézség sincs meg, csak mondjuk egy autót ha szarul vezet vki az nem annyira feltünő, mint ha a motorral bénázik.
Például egy lány ismerősöm gondolom világ életében azt tanulta az oktatótól, hogy minél hamarabb váltson fel 5-ösbe, és úgy használja az autót, ennek megfelelően emelkedőn is azonnal 1500-1700as fordulaton felváltogat, a motor meg szenved 5.-ikben, hogy felmenjen az emelkedőn.
Mikor kérdezem tőle, hogy "nem érzed, hogy erőlködik a motor? válts már vissza.." akkor nem érti, hogy miről beszélek. 40-nél már - puff - megy az 5. -
csongi
Topikgazda
válasz bajnokpityu #24974 üzenetére
Ilyen mikor az elektronika nem ott van ahol kellene
-
#50433536
törölt tag
Itt van végre a hiányzó láncszem, sokáig hiánycikk volt robogókhoz a 35/35w emelt fényű izzó, amivel többet látsz, de nem égeti ki úgy a műanyag foncsort, mint ha 60w-os égőt ráknal be:
Link: [link]
Nekem már hoz három darabot a futár a madisonba.
-
FeniX-
aktív tag
válasz #50433536 #24976 üzenetére
Ilyenem van nekem is a 250-es ybr-ben, és bár a lámpabúrát nekem fel kellett polírozni és még így sem az igazi, 'igazolhatom', hogy erősebben világít. (ezzel együtt is szerintem kicsike a vetítéskép: középen van egy sáv, előttem kb. 4-5 méterre és azon túlmenően csak a refivel látni valamit értelmesen sötétben. Tegnap este direkt elcsatangoltam a hungaroring meg mogyoród környékére)
Ködlámpákkal amúgy látni is lehet, vagy 'csak' látszani? Van értelme kiegészítő lámpának venni? (a legálisra gondolok, nem a stroboszkóp kínaira) -
mAtech
aktív tag
Üdv Emberek!
Nézegetem ezeket a 300-as robogók újonnani árát és hát el vagyok szomorodva milyen árak vannak a gyártóknál 1.8M körül indulnak.
Ilyenkor eszembe jut a Duke 390, ami hasonló vagy olcsóbb... Ehhh...
Nehéz szülés lesz ez nekem, de van még időm.Ha nem vigyázunk a természetre, ő se fog mi ránk...; De hát ugye aki akar az a betonba is beleköt...
-
gonger
senior tag
Sziasztok,
Túl vagyok egy 2 napos Honda NC teszten, ami a távoli (esetleg párhuzamos) motoros jövőt kirajzolja nálam :-)
Addig maradok az Sh 150-nél ami azért városban még mindig közel tökéletes nekem. Öltözet tekintetében protektoros kabát (téli és nyári), kesztyű, vesemelegítő, térdmelegítő neoprén megvan.
Munkába járok a motorral, a mindennapi irodai cipőm ezt kevésbé viseli jól illetve most a nagy motoron egy magas szárú converse cipőben túrázva döbbentem rá, hogy mennyire védtelen a lábam.
Valami olyan motoros cipőt (nem csizmát) keresek, ami jó egy burkolt robeszra is még hűvös időben és ha nagy motorral ülök vele, akkor kellő védelmet ad a lábamnak egy normál bőr cipőhöz képest.
Ár-érték arányban a shox kínálatában lévő Forma Genesis-t néztem ki. Fentieknek ez megfelelő lehet? Tudtok hasonló értékűt ajánlani? Használtok robogón motoros cipőt a lábatok védelme érdekében? -
#50433536
törölt tag
válasz FeniX- #24977 üzenetére
A búra polírozással én még adós vagyok a madisonnak, de legalabb a foncsort újra gozoltettem tavaly.
Örülök, hogy szerinted erősebben világít az égő, legalább nem hiába rendeltem.
Eddig minden motoromban emelt fényerejű izzó volt. Úgy vettem észre hogy ez eléggé az élettartam rovására megy, ahogy azt sejteni is lehet előre, de legalabb lát valamit az ember.Tényleg érdekes, hogy a robogók világítására nem figyelnek a gyártók. Kívülről szép csillogós, dizájnos, este meg "mi a tosz, nem látok semmit" effektus.
Gondolom a műanyag foncsor és búra nem bírja az erősebb égőket, de egy másfél-két millás új motor árába, nehogy már ne férjen bele egy olyan lámpa, aminek haszna is van?! Nagyon lexarjak ezt a részt a gyártók és a motorokat tesztelő újságírók se figyelnek erre, pedig kellene. Igazán lehúzhatnák az olyan motorokat, amikkel nem lehet éjszaka normálisan látni, hátha a gyártók jobban oda figyelnenek.
[ Szerkesztve ]
-
Csabulator
tag
válasz gonger #24980 üzenetére
Én motorról váltottam robogóra és egy olcsó bakancsot használok: [link]
Motorozáshoz ideális volt, hidegben se fázott a lábam benne, nem csúszik és egész jól bírja a vizet. Ellenben a cipzár szétjött és cseréltetni kellett, igen hamar...A linkelt cipő egész jónak tűnik, de én személy szerint a bakancsot jobban preferálom a láb nagyobb védelme miatt.
"Time You Enjoy Wasting is Not Wasted Time"
-
yodamastah
őstag
válasz gonger #24980 üzenetére
Három robogós cipőm is van, de toronymagasan az XPD X-Two a kedvencem. Sport csizma védelem, és gyorsan fel/le lehet venni, és elég kényelmes is.
A linkelt ársávban még TCX-et tudom ajánlani (euromotor). Van egy csomó féle motoros cipőjük. Szoktak akciósak is lenni. De a Forma is vállalható.
-
#31733248
törölt tag
válasz mAtech #24978 üzenetére
"Nézegetem ezeket a 300-as robogók újonnani árát és hát el vagyok szomorodva milyen árak vannak a gyártóknál 1.8M körül indulnak."
Az már az adott ember "luxusa", hogy nem 125-öst vesz, így is lehet nézni. A Duke 390 pedig jó ugyan, de már csak a méretei miatt sem jöhet szóba sokunknál.
-
DigitXT
félisten
Uh, ez borzasztó sztori...
-
Burt1793
veterán
Tegnap megejtettük a 60 ezres szervizt DigitXT-vel (köszi a lehetőséget ) az sh300-on.
Gyertya, motorolaj, olaj és légszűrő csere volt. Előtte a 14-es kulcsot kerestük a hajtástisztításhoz , volt szíjkopadék rendesen a techpulley-k pályájánál, de jól nézett ki minden kopóalkatrész (6 ezerrel ezelőtt ment be az új szíj és a görgők).
A múlt hét óta hallható kis kattogás nem szűnt meg a hajtásban a tisztítástól, arra jutottunk, hogy vagy a görgők mocorognak kicsit a pályájukra merőleges irányban, vagy a kuplungot támasztó (dekliben lévő) csapágy röcög, ha durvul a hang, akkor majd utánamegyek.
[A gyertya színe utal arra, hogy nincs dús keverék... ]
[Görgők melletti kosz 1]
[Görgők melletti kosz 2] -
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #24987 üzenetére
Rc390 egy jo palyamotor alap :) Kis pályákon alázni lehet vele.
Ha már itt tartunk, szerdán voltam kakucsozni és volt kint egy srác egy 98as f4-el. Olyan szépen ment, bevártam hogy csináljak vele pár környi videót. Ennyit arról hogy az f4nek szar a futóműve kanyarban (tempó nem nagy, de lapon van végig a srác rendesen ) [link]
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz yodamastah #24989 üzenetére
F4 kurta jo volt kanyarban, annyira jol fekezett, kanyarodott, mintha oovasta volna a gondolatot. Viszont az enyem szar uton pattogott, akarhogy tekergettem. Zx9 vagy akar a j300 is sokkal jobb szar uton.
es valoban baromi jol megy a srac.eladó Kawasaki j300 robogó
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #24987 üzenetére
Azért mondjuk a 390 Adventure nem lehet rossz a városi utakra, igaz, nem vigyáz a ruhánkra. Az SH300 futóműve is egészen jó, de nyilván korlátokkal. A robogósan kis rugóút eleve behatárolja a lehetőségeket, amin egy túraenduró elegánsan átgördül, az nálunk elfogyaszthatja a rugóutat.
Az a kosz ilyenkor honnan származik? Ja, egyébként a gumicsere a Dreamnél valamivel több, mint 20 ezer forintba fájt legutóbb. Mondjuk annak fényében, hogy a Mondeóm 90 ezres szervizekor egy tárcsa és egy betétcserével együtt 286 ezret fizettem, ez nem is olyan sok.
" Ennyit arról hogy az f4nek szar a futóműve kanyarban "
Dehogy az. Megjegyzem, Neked sem megy rosszul a motorozás. Viszont megpróbálkoztam a Givi V47-es dobozzal, az enyémmel sajnos nem kompatibilis. Kellemetlen hír, hogy az sem, amiről a Givi azt állítja, hogy igen. Teljesen másképp néz ki a Honda, mint ahogyan az olaszok gyári leírásában szerepel. A Givi és a Kappa így nem jöhet szóba, a Shad pedig nem is gyárt dobozt az SH300-amhoz. Van valakinek valami jó tippje a megoldásra?
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz #31733248 #24993 üzenetére
Hondának egyedi platnia van. Csak a gyári topcase megy fel rá. Cserélni akarod a dobozt akkor platnit is kell cserélni,Givi,Kappa stb.
Megnéztem a SHOX 2014-es katalógust.
Ott azt írja,hogy GIVI E223 platni kell. [link] , [link]
Szerintem a SHOXot kérdezd meg.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
#31733248
törölt tag
válasz -Mosquito- #24994 üzenetére
Tudom, hogy a platnit is cserélni kell, de a Givié sajnos nem jó rá, próbáltuk.
-
#50433536
törölt tag
válasz yodamastah #24989 üzenetére
Nagyon jól mentek a pályán mindketten! Évezet nézni a videókat az oldaladon is. Én még sose mentem pályán motorral, lehet nem is mernék. Nyúlegér vagyok hozzátok képest.
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24986 üzenetére
Ez a gázolás tényleg nagyon szomorú, mindkét félnek balszerencséje volt. A gyorsításról azt gondolom, hogy lehetett reflex is...hirtelen úgy látta, hogy már nem tudna megállni biztonsagosan,vagy talán reflexből menekülni akart a hirtelen szituációból. Nekem is volt már olyan, hogy gázadassal menekültem és majdnem berottyantottam, úgy megijedtem. Teljesen meg tudom érteni ha így döntött és nagyon sajnálom hogy rossz vége lett. Ennyire függünk a sorstól és a többi közlekedőtől, nem csak rajtunk múlik. Ezért szoktam félig ateistakent minden induláskor elmondani egy gyors imát. Sose lehet tudni.
-
bajnokpityu
félisten
válasz #31733248 #24993 üzenetére
Nem emlékszem olyanra h felutott a J300. Pedig nem vok könnyű se, és nincs betekerve. Nekem az uthiba kiegyenlitesben nagyon bejon a kawa. Aztán persze lehet nonstop felut, csak van egy gumi védelem, és nem érezni, de ezt csak az évek döntik el.
eladó Kawasaki j300 robogó
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs