- Xbox Series X|S
- SGF24 - Felbukkant a Black Myth: Wukong is a show-n
- EAFC 24
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- PlayStation 5
- Battlefield 2042
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Test Drive Unlimited 2
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23800 üzenetére
Abba a kis csőbe akkor se megy víz (főleg nem fél deci), ha esőben motorozol.
Ha tényleg víz ment bele, én előbb gondolnék egy magasnyomásúval való erős
lemosásra, mint az esőre, de még akkor se biztos, mert ha be tud menni a víz,
akkor ki is tudna jönni az olaj: úgy tiszta dzsuva lenne a hátsó kerék környéke.Amikor leszedted a kereket, nem volt dzsuvás a tengely? Ha nem, akkor ott az
olaj nem jött ki, ergo azon a szimeringen víz se megy be. Ha meg igen, akkor a
komplett véglehajtás szétszedendő, mert a szimering cserés, és belül található.Még a másik oldalon is nyomhatja ki, ahova esetleg juthat be* víz is (varióház),
de akkor a görgőcserénél dobtál volna egy hátast, ahogy kinéz az egész, tökig
olajosan: ha olaj keveredésre gyanakszol, szedd szét, és pucold ki, az a tuti...
De az összerakásnál tartsd be a manuál előírásait (ne légy aranykezű szerelő).MÁS: olyan 9.5 körül lehetett az ominózus Xmaxos gyorsulós 0-100: elmegy.
Persze csak ha beleszámít a rollout, és nullának vesszük a reakcióidőmet, LOL.
Tanulságos a tranziens is: egy pillanatra elszegényedik a hirtelen nyelezésre.
Egész végig ilyen 0.86 körüli lambdával megyek. (Az AFR-ben 12.6 körüli érték.)
Szinte már olyan, mintha direkt teljesítményre lenne hangolva, pedig nem is...*: mondjuk ahhoz egy folyón kéne áthajtanod, hogy érdemben be tudjon ázni.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #23801 üzenetére
Szerintem az olajok ugrottak össze, de nehéz azt is elképzelni, még sosem láttam olyat.
Leengedtem a régit, kétszer feltöltöttem új olajjal, megpörgettem, majd kioblitettem.
Reggelig úgy hagytam, hogy éjjel csöpögjon le amennyi csak tud.Egyébként azt a kis csövet átvezettem inkább kívülre, mert gyárilag a kerék mellé volt vezetve egy bilinccsel. Feltem, hogy olaj kerülhet a gumira, ezért hátra vezettem és hozzá kotegeltem a szűrőház olaj kifolyó csövéhez.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz DigitXT #23799 üzenetére
Bronz az van Persze reális hogy lenyomtad, kb úgy megy mint az SH300.
Amúgy nekem most olyan 11e km-nél rá kéne nézni a hajtásra, mert elkezdte azt hogy csutka gáznál nem engedi fel annyira a fordulatot a kpulung. Olyan 500 fordulattal lejjebb indul a gyorsítás mint amikor megvettem. Lehet itt az ideje a techpulley görgőknek?
-
#31733248
törölt tag
válasz yodamastah #23804 üzenetére
Eszembe jutottál tegnap, amikor beugrottam a Honda Wilkerhez. Egymás mellett állt egy használt XMAX 300 és az új Forza 300. Ráültem mindkettőre (de nem mentem velük), a Yamaha jobb egy magas embernek. Nagyon meggyőző az a robesz. Az az ülés alatti tároló... Nem csoda, hogy sok yamahás dobozt sem tesz fel. Ugyanakkor az is igaz, hogy az én 191 centimmel hiába volna lehetőség a láb pozíciójának megváltoztatására, a gyakorlatban egyetlen lábtartásban tudnék rajta utazni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz csongi #23807 üzenetére
Igazából ismert víz mennyiségről nem volt szó, csak egy feltételezésről...
De ha tényleg vajas állagú volt, akkor én szétszedném teljesen, tuti, ami fix.Annyira nem veszedelmes feladvány. Inkább, mint locsolgatni bele dolgokat.
Pl. benzint pláne nem, mert vannak benne tűgörgős csapágyak, amiket zsír
ken, a benzin meg kimosná azt a zsírt is. És hivatalosan kevés hajtóműolaj
kell bele, mert majd felcsapja a tengely magának. Illetve tudja a franc, ezt
én soha nem szoktam betartani (szintjelző a hajtóműolaj nívópálcáján).
(Maján pl. karimáig kellett tölteni, én itt is inkább ezt szoktam alkalmazni...) -
Burt1793
veterán
válasz yodamastah #23804 üzenetére
Ha rám hallgatsz, csak 5%-kal veszel könnyebb görgőt a gyárinál. Végsebességed nem csökkent még (kopott szíj)? Én ma sokat kocsikáztam, utána robogóval jöttem haza, nem bírtam a 120-at, rögtön nyélgázon gyorsítottam 150-ig, ez a kopott szíjjal nem ment.
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #23811 üzenetére
Kimostam 2x olajjal és feltöltöttem. Egyenlőre elengedem a témát, kívülről víz nem juthatott bele, a szimeringek mindkét oldalon tömítenek. majd ránézek pár hét múlva.
Érdekesebb dolog talán, az a gyetyakép táblázat, amit nemrég felraktam. Nekem gyanús, hogy az egy 2T táblázat lehet inkább, ahol a benzinhez olajat is kevernek, csak valaki utólag ráírta hogy 4T. Szerintem a 4T motoroknal nem az őz barna színre kell törekedni, mint régen a simson mz korszakban.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Burt1793 #23812 üzenetére
Végsebességgel nem volt gond amikor utoljára próbáltam, de ez rég volt. Úgy fél éve nem mentem már ki a városból vele. Csináltam videót gyorsulásról amikor megvettem ,és most már mérhetően lejjebbre engedi a fordulatot max gyorsításkor. Igazából városba tök elég ez is, nem szoktam csutka gázzal gyorsítani így sem.
250esben volt csúszó görgőm az nagyon bejött. Itt a kérdés még annyi hogy a garis motornak nekiessek-e. Bár már nincs sok a gariból, még pár hónap. Szóval annyira ez a rész már nem érdekes.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23812 üzenetére
ez a kopott szíjjal nem ment
Hm, lehet, hogy nem is a TechPulley nálam a ludas, hanem a szarrákopott szíj?
Egyszer élünk, szóval berendeltem a G9000900-at, majdnem olaszból, de...
(Elsőre baromi olcsónak nézett ki, de egyrészt ÁFA nélküli árat írtak, másrészt
nem olcsó onnan a szállítás, harmadrészt... Hagyjuk: van ez a vírusos történet.)Italmondonál raktáron volt, talán már hétfőn meg is kapom párezerrel drágábban.
Ui: Kék Holdba is jövő héten megyek az Angel Scooterekért. Azon még addig
gondolkodom, hogy rájuk bízzam-e a szerelést, vagy vigyem kocsival a kereket?
Mindkettőnek van előnye, és hátránya is... Olcsóbb a DIY, de az is jó ha szerelő
látja néha a motort, akinek esetleg van szeme olyasmihez, amihez nekem nincs.
Szilent hibát is ők szúrták ki anno... Most elvileg jó, mert az erősített van benne,
de megint bizonytalankodik a hátulja, remélem csak a kockásslick gumim miatt.Szerk: ha ők szerelik, szerintem lesz némi csodálkozás, mit keres a kipuban egy
lambdaszonda. De amúgy jó arcok, a xenonnal sem volt semmi gondjuk anno.
Aztán azóta eltelt 3 év, ki tudja, ott vannak-e még ugyanazok a szerelők... ez van.
Mindenesetre várható, hogy első teló hibát látják, de most nincs kedv megcsinálni.
(Gumi is olyan dolog, hogy ha nem félnék attól, joggal, hogy majd váratlanul kiesik
alólam a motor, hagynám a fenébe. De hát cserés. Legalább jobb lesz vele menni.)[ Szerkesztve ]
-
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23816 üzenetére
Én ezt a 10%kal könnyebbet is túl pörgősnek érzem félgázas gyorsításnál 60 felett (tehát, hogy tudna úgy gyorsulni alacsonyabb fordulaton is). Ez gondolom nem az új szíj miatt van. 😃 Szóval a te 15%os görgő könnyítésed valszeg már sok techpulleynál. Viszont, ha tényleg máshogy viselkedik ez, mint a dr., akkor azt leírhatták volna, csinálhattak volna egy másik táblázatot.
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23818 üzenetére
Nekem nincs baj a gyorsításkori pörgősségével, éppen az volt a cél.
Ellenben a végsebesség harmatos, mert nincs meg a megfelelő végáttétel.
Ez lehet a kopott szíj miatt. Jövő héten kiderül. A grafikonon látszik, hogy
~105 km/h után a motorfordulat növekedésével 1:1-ben nő a sebesség, és
ez csak akkor lehetséges, ha nem tud feljebb váltani. Majd kiszámolom... -
DigitXT
félisten
szerintem már alacsonyabb sebességnél is eléri a max.-ot
Már nálam? Más motorokról nem tudok nyilatkozni, de a sajátomat viszonylag
jól ismerem, sőt jól tele van aggatva műszerekkel ahhoz, hogy dokumentáljam:
0.88-ra kéne felváltania max. a variónak, most megáll kerek 1-nél... Burt jól írja:
ha keskenyebb a szíj, az összezárt tárcsák sem tudják feltolni eléggé.
Szerk: ez jó közelítéssel 105-nél történik, lásd az előző grafikonon is, sőt íme:
50-nel megszoroztam a számított áttételt, hogy látsszon. Az 50 az 1:1 hajtás.Továbbá ott a bizonyíték, amikor elveszem a gázt, beszakad a fordulat, pedig a
kuplung hajtaná a főtengelyt a szíjon keresztül (motorfék), ám az áttétel elszáll.
Megjegyzem ezért is olyan érzés, mintha nem lenne motorfék, mert nincs sok:
megy a legszélére a szíj, ahol kevésbé szorítják tárcsák, nem lassít túl erősen.Referencia adatok:
High gear ratio: 0.88
Low gear ratio: 2.36
Final drive: 6.222HSZ a fokozatkijelzőről, ahol látszik, hogy régen volt 0.88-as hajtásom, sőt.
Lényegében úgy viselkedik most a gép, hogy "4. fokozat" fölé nem vált... Nem
csoda, hogy nincs végsebességem, ha korábban volt még 5. is... Meg nagyon
régen 6., de az nem jó, mert nem tud a végtelenségig kimenni a szíj...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #23822 üzenetére
Túrtam elő 2017-es logokat, ahol 105 környékén gyorsítva pont 0.88-ra jön ki
az áttétel, mivel a motorfordulat csak 6300 környékén van. Szóval kopás van.
(Többféle kopás létezik, pl. a kerék elkopása is elég nyilvánvaló 3 év alatt.)
Arányszám: 0.014574735 (hogy ne kelljen mindig a 25.19 cm-től számolni)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #23804 üzenetére
Ez elsőre kuplungrugó gyengülésnek hangzik. Lehet, hogy a TechPulley segítene
a tüneten, de azért ha "kuplungbaj" van (már ha ez "baj"!), akkor azt kell javítani...
Görgő kopás ugye nem lehet, mert akkor pont magasabb lenne a fordulatszám.Persze reális hogy lenyomtad, kb úgy megy mint az SH300.
Én is erre gondoltam, mea culpa, hogy lebordóztam a barnát. Vagy bronzot, na...[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #23822 üzenetére
A beszakadás vmax-ról gázt elengedve szerintem normális, görgője biztos válogatja, vagyis ha nagyon nehéz görgőt raksz be, akkor a motorerő fogy el és tényleg nincs még nagyobb áttétel, de annál könnyebb görgőknél lennie kéne nagyobb áttételnek érzésre, de ezt még megpróbálom átgondolni, érdekes.
-
DigitXT
félisten
az lenne az ésszerű hogy 50-60 km/h-ig elérje a max. áttételt
De miért lenne "észszerű" az a megoldás? Ez olyan lenne, mintha az autóban
50-60-ig fel kellene váltanod 5-be, és onnan "nyektetni", ha gyorsabban akarsz
menni. Egy 4T benzines motor nem szereti az alacsony fordulaton erőltetést...
A kopása is nőhet, meg menni is nagyon szarul menne akkor a vas. Megnézel
bármilyen benzines nyomaték/teljesítménygörbét elég erősen függ a fordulattól.Most attól tekintsünk el, hogy a teljesítmény az a nyomaték és a fordulatszám
szorzata: nyomatéka sincs sehol, ha nincs - elég - fordulat, márpedig a csutka
áttételre idejekorán felváltva pont nem lenne fordulat. Erőlködne / szarul menne!A szíj kopás mértéke jó kérdés: van rá gyári előírás, hogy mikor cserés. Tudom,
hogy 12.000 km nekem a csereintelvallum, s lassan 15.000 van benne: nem volt
kedvem még cserélni, de már a közvetett jelek miatt is gondolom, hogy elkopott.
Nem akarok kockáztatni szíjszakadást: volt benne részem, mégegyszer nem.Burt1793: ha összezártak a tárcsák, akkor NINCS nagyobb áttétel. Hogy ehhez
képest feljebb tudni menni, az egyszerűen annyi, hogy még van valamennyi hely
a dekliben és a kuplung kvázi meg tudja tolni a szíjat.Túl nehéz görgővel nem.
zárnak teljesen a tárcsák, vagy csak jóval később, ezért segít a Pulley a formája
miatt (nagyobbat emel), viszont nem olyan nehéz, nem megy vele bután a motorViszont ha mindennel a végáttétel növelésére játszik a hülye user (moi), akkor a
vége az, hogy a varió* összezár, a vacsiúj szíj meg darálódik bele a deklibe.
(True story.) Ez a kopottabb szíjat ez kevésbé veszélyeztette vissza is raktam...*: amiből ugye anno Multivar volt nekem, ami eleve más méretű, mint a gyári.
Szerk: a #23823-ban linkelt képen pont azért szűrtem gyorsításra a táblázatot,
mert az mutatja, hogy tényleg a helyén volt a szíj: amint elveszem a gázt, már
feljebb tud menni valamennyivel, tehát nem reális végáttételt jelez. Viszont egy
új szíj még eleve eléggé fel tud menni (az a 0.88 ugye gyári spec.), onnan már
nem akkora az a bezuhanás sem (~0.8), mint kopott szíjjal. Nem fér el jobban.
Csonginak volt talán sok gondja ezzel, hogy motorféken "csapkod" a szíj.Szerk2: ezt a túl nehéz görgős gondolatot áthúztam, hiszen pont az van, hogy
ha túl nehéz görgőket raksz be, akkor vált túl hamar (hamar zárja a tárcsákat),
mondjuk 50-60-nál maximális áttételre rakja, és onnan "küzdene" felfelé, de ha
nincs elegendő motorerő adott (alacsony) fordulaton, akár ott is megrekedhet...
Talán bogyónak volt a váltós motorja olyan, hogy az 5. túl hosszú volt és ha azt
váltotta, akkor szinte csak lassult a gép, 4-ben meg már tiltásig forgott.[ Szerkesztve ]
-
GasBang
csendes tag
Üdv!
Olyan kérdésem van, hogy 2008as Burgman 125 esetén menet közben néha kivilágít az FI jelzés, továbbá a vízhőfok és a benzinszint jelző is kiakad egy adott ponton és nem mutatnak. Ilyen esetekben mi okozza a problémát? FI kivillanása nem befolyásolja a teljesítményt. Köszönöm a válaszokat!"Ravaszabb csak akkor leszel, ha ravaszabb ellenféllel játszol."
-
warren
tag
Sziasztok,
Yamaha Nmax tulajok közül ha valaki még aktív itt a fórumon, tudna használati tapasztalatokat megosztani velem, tervezem egy ilyen "nagyrobogó" beszerzését munkába járáshoz ( autót kiváltani ) és szeretnék több infót megtudni róla olyantól aki rendszeresen használja.
Előre is köszönöm a segítséget
üdvGigabyte GA-MA69GM-S2H;AMD Athlon X2 BE-2350 2100Mhz;Asus HD3650 Top; Dell Latitude D630; Lenovo T430; HP DC5800;
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
A váltó indulaskor jelentkező finom rezgését lehetne úgy csökkenteni, hogy felszabályzom a szíjtárcsákat? A finom hullámokat kiszednem belőle. Van valakinek ilyen tapsztalata?Egy orosz videoban lattam, hogy a 400-as burgman tárcsait így feljavitottak.
(A kuplung, a kontraszt rugó és a szíj már cserelve lett. A görgők nem kopottak és a megvezetok sem szorulnak. )
[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
válasz #31733248 #23837 üzenetére
Tavaly én is "felpróbáltam" mindkettőt, az NMAX nekem kényelmesebb volt, a PCXen a lábam nagyon kényelmetlen pozícióban volt, nem tudom hogy csinálták, mikor kb ugyanakkora mindkettő. Amellett a honda csak 125ös, a másikból van 155ös is, bár nem tudom a gyakorlatban ez mennyit számít. A Hondába nem fért be a sisakom az ülés alá, az nmaxnál meg elfelejtettem kipróbálni
-
Burt1793
veterán
válasz #31733248 #23837 üzenetére
Nem lesz hosszútávú ez a pcx itt Európában, ha nem jönnek ki itt is elektromos változattal.
Nekem ez már tetszik: [Silence S01] -
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #23843 üzenetére
Szivtam anno kb hasonloan. Uj kuplung, meglevo harang felszabalyozva.
Par km-ig volt jo, aztan szep lassan visszatert a remeges, a megoldas kuplungharang csere lett.(Persze kozben meg beszivtam egy jo kis minosegi RMS komplett kuplungszettel, ami ujonan mar ezt produkalta 5km utan)
-
Reaper
őstag
válasz Reaper #23839 üzenetére
Nekem xmax250 lett még tavaly, igazából mindent tud, amit tudnia kell városon belül. Bár a lábamat ezen se tudom előre rakni, ami nagyon hiányzik néha. A tmax tudná, de az másik árkategória. A kymcók is tetszettek, de ami volt a piacon mindegyik nemrég behozott olasz volt, azt meg inkább kihagytam.
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #23847 üzenetére
Hát én is most először: direkt bejelentettem, hogy hosszú lesz az ebédszünet,
kiszaladok Óbudára, és nem fogom felvenni a telefont. Erre nem pont akkor hív
a főnök? Végig a késés miatt aggódva sokat forgattam tiltáson szegény motort.Hazafelé is meghúzattam, hadd szokja: azt vettem észre, hogy kevésbé pörög!
Gondoltam minimális a különbség (picit nagyobb az új gumi kerülete), de azért
reméltem, hogy mérhető. Nos igen. 0.98 lett az áttételem ott, ahol eddig 1.0.Már hétfőn megjött az új szíj, de nem volt időm szerelni*, így viszont legalább a
refrenciaértéket be tudtam frissíteni... Nagyon kíváncsi leszek az újra...*: bezzeg 16 órázni a melóban "ráértem".
Szerk: megzavarták a "rajtomat" a gyökerek (beindul mellettem, mikor a tükrét
centizem mind a kettő idióta), szóval nem volt egy normális megállás, nyélgáz,
de a végén úgysem számít a rajt, a fordulatszámra voltam csak kíváncsi.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Spórolós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs