- Alkoholista nevelde
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- SGF24 - Mozgásban a Slitterhead
- Battlefield 2042
- SGF24 - Rövid traileren a Star Wars Outlaws
- SGF24 - Érkezik a No More Room In Hell 2
- PlayStation 5
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
-
GAMEPOD.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz yodamastah #24444 üzenetére
-
Badboys
őstag
válasz Burt1793 #24448 üzenetére
Azt elfogadom,hogy nem mutat pontosan azzal nincs is semmi baj. Viszont,hogy menet közben alig hagyja el az alap állást azt nem. Az óra maga működik azt láttam saját szememmel. Az kizárva. Gomba csere volt az mér. Menet közben ott a probléma. A jelenség mintha a termosztát állandóan nyitva lenne. Viszont a tapintás nem igazolja. A nyitott termosztátnál az egész hűtőfelületnek melegedni kellene,de nem. A volt tulaj azt mondta,hogy pesti szerelő szerint ez típushiba az összes Kymco nál így van. Szerintem meg ilyen nincs,hogy egy gyár így ad ki motorokat. Vagy mégis?
-
runner 125
nagyúr
válasz yodamastah #24449 üzenetére
Faxán néz ki, és rendesen van alatta futómű + fék.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
Badboys
őstag
válasz nyogo83 #24455 üzenetére
Ezzel tisztában vagyok,hogy a kézrátéttel nem tudom megállapítani. Azt viszont igen,hogy a termosztát átenged vagy sem. Ezt állapítottam meg,de ez sem biztos módszer. Szigetszentmiklóson fölültem a motorra nem volt aznap hideg és alig mozdult az alapról a mutató. Településen 50 kint 100-110 el jöttem biztosan kellett volna fölkúsznia a mutatónak. föltéve,ha tényleg ilyen a Kymco,de nehéz elhinni. A malánál végig fönt volt 80 fokon a mutató még hidegben is. Az nálam 10 fok környéke. Azért folyik az agyalás hátha valaki futott ilyenbe vagy van haverja aki ilyen típussal rendelkezik vagy rendelkezett. Akkor könnyebb a viszonyítás. Sajnos itt Baján csak a kereskedésben van ez a típus. Itt a robogók zöme Xmax-Tmax és baromi arc társul hozzá. Aki nem azzal fut azt lenézik. Birka egy hely.
-
nyogo83
senior tag
válasz Badboys #24456 üzenetére
Ha nem levegos a rendszer (marpedig valoszinuleg nem, mert lelegteleniti magat) es a vizhofok szenzor is jo (marpedig jo, mert irtad, hogy allo helyzetben felmegy), akkor nagy varazslat nincs, marad a termosztat.
Regebben a Madisonommal eljatszottam ugyanezt, alapjaraton szepen felment kozepre es ott is maradt, viszont ha mentem vele, akkor szinte alig akart melegedni illetve megmozdulni a mutato.
Meres nelkul meg nem lehetett mondani a kulonbseget a huto homersekletenek normal kozep es a hofokmeron also allas kozott.
A termosztaton kiszerelt allapotban sem latszodott sokminden, egyszeruen annyira gyengult a rugo, hogy mar alacsonyabb homersekleten elkezdett kinyitni, nem zart rendesen.Ha tenyleg mindenkepp tutira akarsz menni, akkor vagy lezeres homerovel ramersz amikor alacsonyat mutat a hofok, vagy egy multimeter+hozza valo homeroszonda es valahova rogzited, hogy menet kozben is lasd a homersekletet.
Azt meg en kizartnak tartom, hogy a "Kymco ilyen", ez bullshit.
-
Badboys
őstag
válasz nyogo83 #24457 üzenetére
Nos kezd formálódni a történet. Egy kifejezetten Kymcos oldalon fölvetettem a problémámat jött is reagálás. Igaz nem sok 2 hsz. de ki induló pontnak akár jó is lehet. Egy embernek volt ua.típus és nála is dettó ez a jelenség volt. Nem derült ki,hogy mi okozta mert eladta egyéb problémák miatt. A másiknak egy 250 es van és nála is ez a jelenség . Ő cserélt termosztátot amely nem hozta a várt eredményt maradt minden a régiben. Azt mondja a termosztáton van egy lyuk ahol folyamatosan átengedi a vizet és így nem megállapítható a termosztát hibája. Gyakorlatilag hiába cserélte a termosztátot. Tehát jelenleg itt tartok.
-
nyogo83
senior tag
válasz Badboys #24458 üzenetére
Szinte majdnem mindegyik termosztaton van egy pici luk robogonal, de az kb 1mm, hogy minimalis aramlas legyen es esetleg egy beszorult legbuborek miatt ne szoruljon be. De az tenyleg akkora, hogy sok vizet nem zavar.
Annyit lehet meg megnezni, hogy ugyanahhoz a blokkhoz sokszor lehet tobb homersekletu termosztatot kapni, van hogy eltero orszagban/kontinensen massal szerelik.Pl Madisonhoz is lehet 72 fokosat kapni, meg 83 vagy 85 fokos gyarit.
-
nyogo83
senior tag
válasz Badboys #24460 üzenetére
Eleg maceras Xcitinghoz service manualt talalni, mert 250-300-500-asoknak kozos, de amit talaltam az alapjan a termosztatnak 85 fokon kell elkezdeni nyitni es 95 fokon nyit ki teljesen.
A homerseklet szenzor ellenallasat elnezve eleg szuk tartomanyban mutathatja a valos hofokot (kb 65-70 foktol kezdene elvileg megmoccanni a mutato).Itt mindenkepp a legbiztosabb ha valamilyen modon ra is mersz a valos hofokra.
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #24461 üzenetére
Itt mindenkepp a legbiztosabb ha valamilyen modon ra is mersz a valos hofokra.
Ennyi. Minden más csak találgatás. Gyári mutató hova megy, meg hova nem: vicc! Majd ha kiírja, hogy pontosan72fokon nyit a termosztát, akkor talán. Ja igen, ha a tempó nagy, a 400-as Madison simán visszahűl, ilyen szempontból túl van hűtve.
Nem is ilyen 15-20 fokra találták ki, hanem 35-40 fokra a macskazabálóknak, s ha pl. városban gurulászol, akkor nincs igazán menetszél, ott már kellhet a venti is. Az meg olyan, hogy nálam pl. pont83fokon indul: kell egy hőmérő. Vagy kettő.Szerk: na tessék, hülyeségeket írtam, 74 és 86. Látszik, már rég mentem vele.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24462 üzenetére
A 400-as visszahűlése tempónál szemet szúrt nekem, de ezek szerint normális dolog, ha nalad is így megy.
A szívófalsnival foglalkoztal esetleg mostanában, vettél végül olyan szilikon csövet? Nagyon furdal a dolog, hogy a falsni cserenek van-e köze ahhoz, hogy kb azóta nem durrog a kipu.
-
#50433536
törölt tag
Esik az eső, úgyhogy átformáltam a Madison ülését. Hosszabbra faragtam az egyenes ülő részt és kicsit mélyítettem, így már sokkal kényelmesebb, nem erzem úgy, hogy előre csúszok menet közben. Vettem új bőrt és belekóstolok a kárpitozásba. Kész a szabás és a varrás, holnap felteszem, ha nem leszek almos meló után.
-
Badboys
őstag
válasz nyogo83 #24461 üzenetére
Sajnos igen mert én sem igazán találtam manuált. Viszont az eladó termosztátoknál sehol sem jelölnek nyitó hőmérsékletet. Feltételezzük,hogy 80 fok környékén nyit. Addig viszont mérni e kellene 80 fokig ott,ha kinyit a termosztát és mint írták visszahűl és nem mutat az valamely szinten elfogadható. Viszont az enyém és egy másik aki cserélt termosztátot szinte nincs mért érték menet közben. Hiába keresek a neten egy kizárólagos Kymco szerelőt azt sem igazán találtam. Talán egy olyan emberke tudna elfogadható magyarázattal szolgálni vagy konkrét hiba javaslattal.
-
csongi
Topikgazda
válasz Badboys #24466 üzenetére
Nyitás kezdése:
XCITING 250: 80−82°C (176−180°F)
Teljes nyitás
XCITING 250:3.5 mm (0.14 in) minimum at 90°C(198°F)
Ventillátor kapcsoló
OFF→ONOver 88−92°C
ON→OFFLower 88−92°C
Hőmérő szenzor.
TemperatureStandard resistance50°C123.9–478.9 Ω100°C26–29.3 Ω
És lehet az egész vezeték köteget megnézni, ezeket a vezetékeket ellenőrizni, van e valahol hiba. A műszeregysége panelját átnézni, és kimérni.
Ehhez senkinek nem lesz kedve. Sok óra munka és ember nincs aki szívesen kifizet 10 óra kutakodást 5ezer forintos óradíjjal.[ Szerkesztve ]
-
Badboys
őstag
válasz csongi #24467 üzenetére
Köszönöm ezzel már ellehet indulni. Én nem találtam ilyesmit pedig már egy jó ideje keresgélek. Ember és műszer az még lenne és ismeri a forint hatalmas erejét. Nagyon lelki ismeretes és jó szakember. Az autóm is nála volt teljes műszeres diagon 1 hétig .Fizettem 20 ezeret. Minden digitálisan rögzítve. Sz@r munkát nem ad ki, inkább addig nem adja oda amíg nincs a probléma megoldva. Csak mielőtt bele vágok jó lenne még vagy 5-6 tapasztalat. Meg komoly ember aki már látott ilyent.
-
Vismajor01
addikt
Nah új szerelő végre rendbe rakja nekem a motort úgy látszik!
Miután ugye viz volt múltkor a motorban, hengerfejet újitott fel az előző szerelő, 150 ezrembe volt.
De megint folyt belőle a viz, elvittem másik szerelőhöz:
A 175 hengerhez nem cserélték a hengerfejet anno
Igy a tömités csak 0.4 mm-eren fekszik fel rá, nem elég, lecsúszik. Ezért kerül viz mindenhova, az meg összenyomhatatlan, kiköpi, lefullad, etc.
Nem lehet 175öshöz hengerfejet kapni, azt tanácsolja menjünk vissza 150-re. Vettem komplett henger szettet 42 ezerért, elvileg mostmár jó lesz.175 cm3-el is 125-ös volt a dinamikája, úgyhogy nagyon nem aggódom a 150-re való "visszalépés" miatt.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #24469 üzenetére
Hogy a joistenbe tettek fel azt a hengerfejet?
Azert nah.
Ez eleg szarvas baki sztem. Annak is aki feltette, annak is aki javitotta.
Nem is ertem milyen elfontolasbol kerult felt?
Ez valami tuning? -
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #24471 üzenetére
Akkor ez special edition. :)
-
nyogo83
senior tag
válasz Vismajor01 #24471 üzenetére
Mondjuk kar azt a megbizhato 125-os fotengelyt megeroszakolni azzal a 175-os hengerrel, foleg igy ahogy elmondod
Az meg hogy a lehuzos szerelonek se tunt fel, igazabol mar meg se lepodok.
150-est meg mondjuk kiszolgal es erezheto a kulonbseg, de mar azzal se lesz olyan tartos mint a 125-ossel.Egyedul a Suzuki GN 125 fotengelyet tudom hogy tartos, ismerek egyet amire 3 eve kerult ra egy 180-as kinai henger/dugo szett es azota futarkent eli az eletet gond nelkul.
Az en Suzuki koppintas blokkomon 150-es henger van, valamikor 20e km-nel kerult ra, most van benne 64e es epp telen mertem benne egy 14,5 Bar-os kompressziot. Igaz ez klasszik leghuteses.
-
#50433536
törölt tag
-
Grillo
senior tag
válasz Vismajor01 #24469 üzenetére
ez BP?
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #24474 üzenetére
Nem feltetlen.
Az, hogy alacsony/magas kompresszio nem erdekes, ez esetben erdemesebb kompresszio aranynak nevezni ami meghatarozza a motor karakterisztikajat("erejet").A kompresszio arany adja meg, hogy mennyit/mennyire kepes az uzemanyag/levego keverekbol osszesuriteni, es ettol fugg nagyjabol hogy mennyire kepes majd az adott blokk (magasabb kompresszio arany, ahhoz elogyujtas, tul nagy kompresszio aranynal kopogasi hajlam/"becsorog"/, stb stb )
A kompresszio aranyt pedig ebbol adodik: a henger terfogata a dugattyu alsho holtpontjan merve hogyan aranylik a felso holtponton levo terfogathoz kepest.
Igy mar ertheto, hogy ha nagyobb hengert kap, akkor gyakorlatilag nagyobb lesz a teljes terfogat also holtponton sokkal, mint felso holtponton, raadasul ha belegondolsz, mivel tobb benzin/levego kevereket sziv be, nagyobb terfogatu kevereket surit be felso holtponton.
Emiatt tolodna el a kompresszio arany felfele, ha pl gyari dugot megtartva csak siman megnovelnenk valahogy a henger urtartalmat. De mivel nagyobb hengerhez megfelelo dugot is hasznalunk, ott ez bele van "szamolva", szoval elmeletileg nem valtozik semmi. Elmeletileg amugy tolodik minimalisan folfele a kompresszio arany meg a megfelelo henger/dugo parossal is...Eleg pongyola a megfogalmazasom(vannak errol tobb szaz oldalas dolgok), de remelhetoleg ertheto a lenyeg, en se vagyok profi benne
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz nyogo83 #24476 üzenetére
Igazad lehet, a nagyobb térbe több levegőt szív be, ezért lehet hogy a kompresszió aránya végül is nem változik. De valami mégis azt súgja, hogy ez "nem van jól"...
A dugattyúra és a főtengelyre a tervezettnél nagyobb erő hat... lehet hogy elviseli hosszú távon, nem tudom, típus függő. (Sok motornál van az, hogy ugyanazt a főtengelyt és csapágyazást használják 50ccm-től 150ccm-ig.)
A lényeg, hogy szerintem az optimálistól rossz irányba tért el az átalakítás. Ugye, ha a hengerfejjel akarunk tuningolni, akkor általában csökkentjük az égéstér nagyságát (és nem növeljük), hogy emeljük a kompressziót. Valahogy az az érzésem, hogy hiába nem változott a kompresszió aránya a nagyobb hengerfejjel és ez hiába ad a motornak nagyobb löketet, ezzel egy időben a sűrítés is több energiát igényel ( a több benzin-levegő miatt), ami pedig lassítja a főtengelyt. Összességében talán nem változik a teljesítmény, (vagy lustább lesz a motor?), de a fogyasztás mindenképpen megnő.
Már késő van, nem fog az agyam... érdekes probléma azt meg kell hagyni.
[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
válasz Vismajor01 #24479 üzenetére
A jó szerelő
-
Vismajor01
addikt
válasz Grillo #24480 üzenetére
Nem, ecser. De -lekopogom- eddig teljesen elégedett vagyok. Mikor mondtam neki, hogy ki tudok menni de folyik a hűtőviz, azt mondta meg ne mozduljak eljön a motorért. 5 ezerért. Pedig Ecser nem itt van (II. kerület)
Aztán mondta, hogy 56 ezerért talált hengerszettet(150-eset) de hogy neki nincs nagyon ideje neten kutakodni, ha találok olcsóbban neki az is jó. 1 óra keresgéléssel találtam 42-ért, felhivtam, mondta, hogy "na az tök jó, ennyivel is bentebb vagyunk". Előző szerelő 23 ezret kért volna a műszakiztatásért, (háztól házig) ez a szerelő elviszi meg hozza (a műhelyéhez) 13 ezerért (ami a vizsgadij)
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Grillo
senior tag
válasz Vismajor01 #24481 üzenetére
Tudnál küldeni elérhetőséget?
-
DigitXT
félisten
Nagyon rámentek ebben a videóban a 6-os útra... Én is szoktam
ott tempót menni motorral, még jó, hogy rég elő se vettem, LOL.Szerk: mondjuk az audistákat nem tudom sajnálni 145-tel...
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz DigitXT #24483 üzenetére
140ért komolyabb büntit is adnék. nem pénzbelit.
hozzátenném ezen a szakaszon mocsok dolog mérni, mert irtó jól belátható, és 70nél olyan, mintha állna az ember.azt nem tudom, mikor tudatosul végre az autósokban, hogy a bringás, gyalogos is ember, normális távval kell kikerülni, illetve nem 140el eelőzni. tipikusan az angeli úton, 50es táblánál szoktak 140+al előzni, könyökömtől 10ceentire. nagyrészt ezeréves
sólymoklefingott bömösökeladó Kawasaki j300 robogó
-
#31733248
törölt tag
A Yamaha Tricity 300 a németeknél B-s jogsival is vezethető, 8 ezer euro lesz az alapára. Először is: nem kéne. A B-s jogsit sem értem és nem csak a szabályozás miatt, hanem azért sem, mert motorozni teljesen más, mint az autózni. Az ára extrákkal verni fogja a 3 milliót, a tömege pedig a 200 kilót, úgy számolom.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz #31733248 #24486 üzenetére
Vezettél már 3kerekűt? szerintem poén. Meglepően stabil az egész szerkezet egy robogóhoz képest. Esőben meg tudsz állni úgy, hogy le sem teszed a lábad 200 kilónál tuti több lesz. Én inkább 240re saccolnék. Kevés oda már a 300as blokk, de városba elég lehet.
Tudtommal kisebb mp3akat is lehet B jogsival vezetni pár országban.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Remélem mindenki olvassa az elmúlt napok műsorát a motorosban :D
-
Micsurin
nagyúr
válasz DigitXT #24491 üzenetére
Mert megéri.
On is legyek offban: Hétfőn jön az új kínai karbi, ha minden igaz végre minden gondunk megoldódik a fotellel. Nem is volt vészes csodával határosan elvileg átcsúszott a vámon, 63k volt a Keihin koppintás. (szivatóval és TPS-sel együtt 1/1 eredeti csak át kell kötni mindent) bontottat meg TPS és szivató nélkül akartak adni 25-30-ért.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#31733248
törölt tag
válasz yodamastah #24487 üzenetére
"Vezettél már 3kerekűt? "
MP3-at már igen, de a kis furakodógépemet nem cserélném el rá.
"B jogsi rendben. De lehet egy rutinpályán végig kell menni vele, és utána mehet városba."
Lehetséges, de azért jobb lenne egy rendes gyakorlati tanfolyam...
"Remélem mindenki olvassa az elmúlt napok műsorát a motorosban :D"
Hát persze.
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #24498 üzenetére
Amúgy hogy a pékbe lett ő a topikgazda? Nekem még olyan emlékeim
vannak, hogy a fél topik rajta röhög, mert motoros vándorként mutatja
be magát, csak mert elment egyszer a fagyizóig... Azóta kikupálódott?Gondolom már más szelek fújnak arra, végülis eltelt pár év idő közben. -
Micsurin
nagyúr
válasz DigitXT #24499 üzenetére
Passz 4-5 éve követem nem is tudom mikor lett már TG. Én bírom alapvetően , a topik is rendben van so be it. (Canni is még mindig topikgazda igaz nagyon keveset látjuk.)
Elmúlt fél egy évben is ez volt az első húzósabb összedurranás topikon belül de ha olvastad végig akkor pontosan tudod miből indult a téma. Én azt csodálom, hogy Persu nem olvasott be komolyabban a tagnak. Pedig érezhetően piszkálta a csőrét a téma az elején a végén meg kb kiröhögte már.
És akkor ON: (9800 volt a vám és a kezelési ebből 6350 a kezelési költség. Így ~69800-ban állt meg a karbi.)
Nagyon kellett már, a fojtószelepnél átláttunk a szélek mentén, a tengely logott az úszótengelye már vissza lett ragasztva a szívató meg úgy lötyögött (bármilyen) a régiben, hogy szabályosan harangozott.Fater átállítja az új tűzhelyet palackosra a kerti konyhához aztán teszi is be szerintem. Holnap esténél hamarabb nem hiszem írok róla részletesen mivel holnap még van egy kínzó napom aztán jöhet a az igazi mocis szezon.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen