Új hozzászólás Aktív témák
-
i-sti
senior tag
Sziasztok,
Akku töltőt szeretnék vásárolni.
Jelenleg van egy 3.8A Lidl-s töltő, de néha nem akar tölteni.
30-35ezer körül szeretnék egyet, hosszútávra kellene.
KösziNovum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
Mit vársz el tőle?
Korrekt akku töltés, akksi élettartamának kitolása ameddig lehetséges.Forex T1232 kinézetre és leírása meggyözött, viszont a 74e árcédula már nem annyira. Viszont kitudja, 2-3 db SLI akksinak vagy 1 darab AGM akksinak az ára a töltő.
Novum Forum Siculorum
-
Amerigo57
őstag
i-sti.
CTEK MXS 7.0, vagy Ultimate Speed ULGD 10 A1. -
Brogyi
senior tag
A mai töltők közül még szimpatikus ebben a kicsi kategóriában a NOCO , és az ársávodba bele is esik.
Kicsi, modern, és néhol jobb mint a CTEK. Természetesen itt nagyon apró részletekről beszélünk.
[NOCO]
A tartósság oldalán a következők állnak.
CH611 és másolatai. Egyet az eMAG is forgalmazott a télen. [Ezt.] -
megott
tag
válasz geza844 #8109 üzenetére
Érdekes, nekem naponta van nyomogatás alatt, közel három éve ezek szerint ez a baj.
Tény a lemezes kapcsolók könnyen oxidálódnak ha nincs meg a kontaktusszám(magyarul nem nyomogatjátok legalább hetente egyszer). Egyébként meg egy nem nagy ügy, egy másik mikrokapcsolóra cserélni ha kell, attól még a töltő és a programjai kiválóak!Aki másnak gedezbider, maga kenész fence!
-
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #8113 üzenetére
Egy ilyen MXS7.0 nekem is beszart. Gariban cserélték hosszú huzavona után...
A cseredarab egyelőre jó, mondjuk viszonylag ritkán van használva, de jó...[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #8112 üzenetére
Semmi meglepő. Kapcsolóüzemű táp. Ezek átlag 5év. A szerencsésebbek 10 év, de ez független a gyártótól.
Egyedül a benne lévő alkatrésztől, életkortól, és üzemórától függ.
Mit gondolsz miért kedvenc a tirisztoros technika, mert azokban sok olyan van ami nem tartalmaz elkót.
Visszatérve a töltőkre zárt térben összezsúfolva fűtik az elkókat. Ezért is rövid életűek. -
Inhouse
őstag
-
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #8116 üzenetére
Hidd el amelyik megéri a 10 évet az minőségi darab, sokat jelent a működési hőmérséklet. A melyik hidegebb annak van nagyobb esélye a hosszabb életre. A 10 évre visszatérve, sokszor nem a minőségi, vagy márkás darabok érik el a 10 évet. Csak sajnos a névteleneket nem lehet megjósolni. Utólag meg már nem információ.
-
-
geza844
aktív tag
válasz Inhouse #8119 üzenetére
Igen, több dolgot is be lehet állítani ezen a kis kínai műszeren, pl., hogy be van e építve autóban, meg, hogy milyen szabvány szerinti az akku, és, hogy mennyi az indítóáram, beállítottam a 640A-t, de a mérés szerint csak 600A-t tud. Nem tudom ebből hogy jön ki a 79%, de ezt írta. Azóta beszéltem olyannal, akinek van rendes terheléses mérője (mert ezen a kis műanyag cuccon nyilván nem folyik át 600A), ő azt mondta, hogy garanciális akkunál nem szívesen méri meg, mert maga a mérés nyomot fog hagyni az akkun (gondolom a sarun) és ez problémát okozhat a garanciális ügyintézésnél. Meg azt mondta, hogy töltsem hagyományos trafós töltővel 12 órát (mindegy, hogy most is fel van töltve), és mérjek rá újból, hátha változik az eredmény. Most töltöm holnap reggelig, aztán meglátjuk.
-
Inhouse
őstag
válasz geza844 #8120 üzenetére
Tehát EN-ben volt? A 600A, az több, mint 90%, nem 79. Régebben ez általános volt, hogy a Bosch, Varta, stb akkuk kb ennyit tudtak, míg a JÁSZ-ok szinte mindig túlteljesítettek. Maga a műszer is csak saccol, illetve pontossága is van, a 90% nem rossz. Töltheted, de igazából nem sok minden fog változni, hiszen a töltöttsége 100%. Ha egy sima trafós töltőt rajtahagysz reggelig, simán lehet, hogy órákig fogja forralni, mivel ezek legtöbbször 16-18V-ig felszaladnak, amikor már alig folyik áram.
A terhelős műszer egy terhelővilla. A rátett ellenállásoktól függően több száz A is folyhat és igen, egy pötty marad a sarun utána. De nem hinném, hogy egy méréstől elmúlna a garanciája egy akkunak.
Ezek a gyorsteszterek pár impulzusnyi időre egy ellenállást kapcsolnak az akkura és nézik a feszültséget, ebből kalkulálnak. Valóban nem folyik 600A, de a terhelővillával sem szokás ennyire terhelni. Mi 250A terhelésnek megfelelő ellenállást szoktunk rajtahagyni. Ezzel a nem egyértelmű eseteket szoktuk nézni. Pl. a gyengélkedő cella bezuhan egy ilyen terhelésre.
Összességében szerintem semmilyen teendőd nincs a használatba vételen kívül.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
geza844
aktív tag
Igen, EN-ben volt.
A 600A / 79%-os én se értem.
Akkor ne hagyjam rajta a töltőt? Most rámértem, 14,7V-on van töltés közben, és 0,67A áram folyik. -
csiga8
senior tag
válasz geza844 #8120 üzenetére
Trafóssal semmiképp ne töltsd egész éjszaka, csak ha szabályozott, mint pl a CH611.
Az új akkuk nincsenek teljesen feltöltve, töltsd fel. Ha sokat állt, ( boltban, polcon) akkor rázd össze benne a savat a vízzel. ( Bő 30 mp-ig egyik oldalra billegteted kb 75 fokig, majd a másik oldalra)
Töltés után hagyd egy-két órát pihenni, akkor mérj rá.
Hogy a műszer mit számol, ne foglalkozz vele, a mért adatot nézd.
A műszert próbálgasd másik akkukon is. Az enyémet ( Lancol micro 200 [link] ) egy komoly műszerhez "lőttem" be, attól következetesen mindig picivel ( 2-3%) kevesbbet mért.
Nem akarlak el keseríteni, de a fekete Varta, az kb a legalja nálam.
-
plömplöm
őstag
válasz Inhouse #8121 üzenetére
"egy pötty marad a sarun utána"
akkusarukra egy-egy akkusaru és a sarun mérni? plusz egy perc felszerelni és egy leszerelni és nem lesz nyom.
a névleges 12V-on 600A az 0.02R, a saruk plusz ellenállása szerintem nem számít
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
geza844
aktív tag
-
Inhouse
őstag
válasz geza844 #8127 üzenetére
A Lidl-s automata, az le fog kapcsolni, nem tolja túl, de túl sok mindent már ő sem fog most tudni rajta tölteni. Mivel 14,7V-nál már pezsgett, a buborékok összekeverték az elektrolitot.
Megnéztem, egy JÁSZ 72Ah, névleges 680A (EN), Lancol-lal mérve 740A és 3,71mΩ.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz plömplöm #8126 üzenetére
Nem igazán jó. Az akku sarka ólom, puha. Az akkusaru keményebb fém szokott lenni, elég ritka az ólom, ezek elég szarul néznek ki pár év után. A terhelővilla hegyes végét elég jól rá kell nyomni, hogy ekkora áramerősség stabilan folyhasson. Piszok könnyen megcsúszik.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Előfordulhat rétegződés az elektrolitban, amikor ezekben eltér a savsűrűség. Ezt kell megpróbálni egyenletessé oszlatni. Van erre levédett akku belső felépítmény, ahol áramlik a lötty működés közben. A legtöbb akku persze nem ilyen, de nem is feltétlenül van az akkukban rendszeresen ilyen probléma. Mérni sem igazán tudod házi módszerekkel, főleg, hogy ki sem tudod nyitni már a legtöbb akkut.
Illetve jártunk már úgy, hogy cellazárlatos volt az akku, kicsit megrázva ideiglenesen elmúlt. Persze ez csak mint érdekesség, ezt javítani nem lehet így.Üdv Inhouse
-
bekesics
tag
Üdv mindenkinek!
Időröl-ideőre beleolvasok ebbe a fórumba. Annak idején a Ti tanácsotokra vásároltam még 2007-ben, vagy 2008-ban a LIDL-ös töltőt. Ez még a szürke, ami nem LCD kijelzős!
A mai napig használom, bár már megrepedt a gombján a műanyag, és sokszor tapasztaltam én is hogy nem akar kapcsolni. Rájöttem, hogy ha az egyik ujjammal lefogom az egyik oldalt, és a másik oldalán lenyomom akkor kapcsol. Ez egy kis ötlet azoknak, akik nem akarnak vagy nem tudnak benne kapcsolót cserélni. Én szinte mindig hidegben használom. Egy éve van garázsom, most ott van rajta állandóan a motorom, ami szintén 12V-os rendszerű. Amikor autót kell tölteni, akkor általában este ráteszem a töltőt amikor már nem megyek sehova, és másnap indulás előttig rajta van. Sosem méregettem, de szépen működik már kb 15 éve.
Bár én is szeretnék már egy CTEK-et venni, ezek után a LIDL-öst ajánlom bátran.Gigabyte B150M-D3H, i5-6600, GTX1050Ti, 16Gb DDR4-2133
-
Brogyi
senior tag
Sajnos azt kell mondja tipikus Varta jelenség. Külföldön is hasonló tapasztalatok vannak. Ezt már nem hiszem, hogy a tárolás javára kellene írni. Esetleg beszerelés elött egy CTEK-kel fel kell tölteni. Abban van egy kis recond ami felkeveri a lötyit.
Viszont az én tapasztalatom is hasonlít Inhouse véleményére. Az autónkba megnéztem új állapotában az akksit, és 450A-re 549A-t nyomott. Nem Jász, nem Electric Power volt. Most lehet 4 év után olyan 80%-on úgy, hogy városi autó, és nincs kikapcsolva a start/stop.[ Szerkesztve ]
-
F40
csendes tag
Szia!
Nekem Victron Energy Blue Smart IP65 töltőm van, ami pl. a FER-VILL-nél kapható:
https://www.fer-vill.hu/2182-blue-smart-ip65
Nagyon jó minőségű termék, de ez sem olcsó. Kommunikál a mobiltelefonnal, időnként szoftverfrissítést is kap új funkciókkal. A töltés közben és után is meg lehet nézni, hogy mikor melyik fázisban mennyit, hány Amperórát töltött a készülék. Hasznáható áramforrásként is 12 voltos készülékekhez, 5 év garanciával árulják.
Üdv,
F40
-
tibcsiworld
aktív tag
-
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #8140 üzenetére
Nem vagyok szaki, de igen, ez pont úgy hangzik, mint egy "haldokló" akku...
megnövekedett a belső ellenállás, emiatt szalad meg a fesz gyorsan töltésre.
Azért remélem, hogy nekem is elhaldokol így még fél évig, ha nem tovább.
Mondjuk pont van is egy akkumulátor szaküzlet ~1.5 km-re, szóval nem para.Szerk: kicsit visszaolvasgatva, lassan 6 éves lesz az az akku, és soha sem
volt igazán jó: részben a kocsi is merítette, részben mert nem mész vele.
Ebből szerintem egyenesen következik, hogy lassan cserés lesz. Pont úgy,
mint az enyém, ami ugyanezt csinálja. Töltés után hamar visszaesik a fesz.
(Még indít, de több nap után érezni, hogy nem túl lelkesen. És nagyon rövid
utakon visszatölteni se tud a generátor... napi szinten meg nem töltögetem.)[ Szerkesztve ]
-
dkaro
őstag
Sziasztok!
Nem töltő hanem mobil bikázó kérdésem lenne, remélem passzol ide.
Milyet érdemes venni? Van tapasztalata valakinek valamelyik konkrét termékkel? -
tibcsiworld
aktív tag
válasz DigitXT #8141 üzenetére
Az baj az akkunak, ha nem használom, hanem feltöltve az autóban van?
Nah de van fejlemény! 1 perces töltés után az éjszaka felment a csepptöltés feszültsége. Le is kaptam a töltőről hajnalban. Másnap újra!
Csepptöltés nálam soha nem volt több 13,01V-nál! Mitől lehet most ilyen magas?
Asszem ezt meguntam. Hagyom merülni, ameddig merül, aztán kuka!
Veszek valami jó kis bannert. Mert varta, bosh, egy kalap xar az összes (már mindkettő volt/van)!
-
DigitXT
félisten
válasz tibcsiworld #8143 üzenetére
Ezekbe az ábrákba nem lehet belenagyítani? Amikor tizedvoltokat kellene rajta
észrevenni, akkor elég nehéz, hogy 9-15V között van skálázva... (Oké, messze
nem olyan szar, mint a CTEK grafikonja, ami 0-25V között semmire nem volt jó:
kis is vették az alkalmazásból gyorsan, ahelyett, hogy megjavították volna, lol.)
Viszont az hasznos, hogy legalább a kurzornál mutat egy egzakt értéket.Úgy tudom az akkunak leginkább az a baj, ha szépen hagyod lemerülni, és így
a szulfátképződés megeszi a kapacitást meg úgy általában az egész akkut.
Ahhoz képest kiváló eredmény, hogy 5 évet kibír, használat nélkül, szóval nem,
az önmagában nem baj, hogy töltőn van. Szerintem. Feltéve, ha jó az a töltő, s
mondjuk nem forralja a vizet, meg ilyenek... a 13.6V az egy szabvány érték, én
nem mondanám magasnak: azon szoktak megállni nálam a CTEK töltők is... -
DigitXT
félisten
Én vettem egy olcsót. Egyszer használtam is, egy 1.3-as benzinmotort nagy
nehezen életre keltett, arra az egy alkalomra hasznos volt. Viszont amikor
egy 2.0 dízelre próbáltam rá, meg se nyekkent. Szóval ha amúgy jó az akku,
és jó a bikázó, akkor tök hasznos, hogy nem kell másik kocsit rákötni, de ha
gagyi a bikázó, semmit nem ér, vagy ha rossz az akku, és egyedül küzd, hát
az is elég necces: akkor jó, amikor nincs mélykisülésben az akku, csak pl. a
világítás rajtafelejtése miatt épp már nem indít. Felhúzza/rásegít, indít.Később megpróbáltam ponthegesztő tápjaként használni, alkalmatlan volt rá.
Aztán rámértem egy akku tesztelővel, valami 100A jött csak ki belőle... tehát
ez megmagyarázza, miért nem volt elég hegeszteni meg a nagyobb dízelhez.
(Utóbbi esetben még az is lehet, hogy nem volt teljesen feltöltve, de a lényeg,
hogy ha nagyobb indítóáram kell, akkor fizikailag nagyobb bikázó szükséges,
mert hiába LiPo akku, ha kicsi a kapacitása, nem elég nagy a kisütő árama.) -
tibcsiworld
aktív tag
válasz DigitXT #8145 üzenetére
Most a fiam robotozik a telefonommal, utána megnézem, hogy lehet e nagyítani. Talán nem. Elég nehéz elkapni azt a csíkot, amit meg szeretnék jelölni. Amikor élőben mutatja, az tuti
Ez az akku soha nem volt 12,5V alatt. Azaz nagyon pici ideig, és épp hogy csak. Az is csak ezen a télen. (elég betegesen néztem naponta)
Miért fontos, hogy használat nélkül? Ezt nem értem.
Akkor nem aggódom. Bár nekem 5 év alatt a csepptöltés megállt 13,01V-on. Gyakorlatilag most is visszaesik, és onnan csepptöltésen emelkedik a fesz. 13,67V-on inkább lehúztam. Nem tudom, meddig ment volna. Nah de majd kipróbálom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
- HP Spectre x360 16-aa0775ng - ÚJ - 16"-os OLED notebook - Intel U7 155H
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs