Új hozzászólás Aktív témák
-
-
embe
nagyúr
Új típusú, új kialakítású töltő lesz a Lidl-ben. Vajon miben másabb a korábbiaktól? Nem ismerős valakinek a kialakítása, nem hasonlít valamelyik már ismert töltőhöz?
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
-
ArthurShelby
addikt
Én ilyet vettem 6ezerért, egyszer használtam (szerencsére pont itthon merült le az autó), feltöltötte az akksit, azóta nincs gond .
Elsőre azért fura volt, hogy elég kis béna/vékony vezetékek mennek az akksisaruhoz. De mondom, nem panaszkodok, eddig jól működik, így már megérte.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
nfsu17
veterán
válasz ArthurShelby #8857 üzenetére
Jah, nekem is ilyen, csak 3.8A-es és szürke és régebbi, de a kijelzős. Végülis nekem is feltöltötte, mint utóbb kiderült.
Azok a kábelek tényleg vérlázítóan vékonyak, de hát csak letesztelték gyártáskor -
embe
nagyúr
válasz ArthurShelby #8857 üzenetére
Tenni kell bele egy lengőbiztosítékot. Biztos ami biztosíték.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ArthurShelby #8857 üzenetére
Kicsi az áramerősség, jó'vanazúgy
-
ArthurShelby
addikt
A ctek-re visszatérve. Ezzel a töltővel lehet úgy is tölteni az akkumulátort, hogy az akksi közben nincs levéve az autóról? Vagy ez autó függő? Nem bántja ez ilyenkor mondjuk a generátort, vagy én nem tudom mit?
A többi töltő tudja ezt (pl ezek a lidl/aldis cuccok), mi kell ehhez kb?[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
ddsteel
aktív tag
válasz ArthurShelby #8861 üzenetére
A többi ilyen fajta intelligens töltő általában a CTEK klónja, vagy ahhoz hasonlóak. Persze, hogy a CTEK-kel is lehet akksisaru levétel nélkül tölteni az akkut. Én (itteni javaslatra) tettem egy lengő biztosítékot a pozitív kábelére a csipeszhez közel.
-
Csöves
senior tag
válasz ArthurShelby #8861 üzenetére
Én sem veszem le már évek óta.
Annyit azért megteszek, hogy a pozitív az akksira a negatívot meg a kasznira valahová rakom.Aquila non captat muscas.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz ArthurShelby #8861 üzenetére
Lidlis 3,8A-esem van sok éve. Van, hogy napokig töltőn van az autóban a sarukon. Biztosíték a pozitív oldalon rajta van. Eddig soha semmi baj nem volt ebből! Nem is lehet gond, hiszen az autó üzemelésekor ugyanezek a feszültségek mozognak.
Sok autónál inkább az lehet gond, ha leveszed a sarukat. -
Csöves
senior tag
válasz tibcsiworld #8864 üzenetére
A rádiót is újra kell kódolni. Akkor van baj, ha a kódot nem tudod.
Aquila non captat muscas.
-
Csöves
senior tag
-
nfsu17
veterán
Lassan kezdem megérteni a cikkedet, miután csináltam pár mérést/tesztet.
Reggel hidegen indítom > 15,05V (3x is mértem: 0 fok, 3 fok, 6 fok). Mindig ennyi volt.
Tegnap hazaértem, beálltam a garázsba, alapjáraton ment a motor, plusz tompított: 14,77V
Majd reggel is megmértem, viszont már a saját káromon tanulva "szakszerűen" mértem, azaz nyitva volt a motorháztető, nyitva volt az autó, így nem okoztam terhelést nyitással/világítással az akkunak (ilyen esetben mindig jóval kevesebbet mutat).
Szóval ma reggel megint 12,48V volt.
Az írásodban is írtad, hogy próbálja 80%-on tartani az akkut. Ezek szerint ez nálam is működik, múltkor is pont ennyi volt.
Az SRC-t viszont nem tudom egyedül tesztelni, így az még várat magára. -
Czimby
addikt
AutoXS töltő, kb 5éves sosem használt, most kellett volna első alkalommal, de nem jó vele valami.
Amikor beüzemelem, elkezhd tölteni motor módban, ha átnyomom autóra visszaugrik motorra.
Kb mintha bootloopolna.
Több aksin tesztelve is ezt produkálja.
Valaki találkozott már hasonlóval?Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Zoli bácsi
őstag
Elnézést ha nem pont témába vág, de azt hiszem vannak itt szakértők.
Na, a szervizbe láttam a polcon ezt a kis akkumulátor aktiválót. Nem tudom linkelni, mert nem találom a neten ezt a típust, de szerintem mind egyforma. Tudjátok, ez a kis kocka, ami feszültséglökésekkel "rugdossa" az akkumulátort.
Olvastam már róla, és most megláttam, pár ezres....Mit gondoltok, érdemes venni, vagy hagyjam a fenébe?
Nem ez a doboz, de ilyesmi: [link] -
Csöves
senior tag
válasz Zoli bácsi #8872 üzenetére
Ha jó az akksid, szerintem felesleges.
Pláne fiatal akksinak.Aquila non captat muscas.
-
Csöves
senior tag
-
troll81
addikt
sziasztok akkumulátor topik prohardveren akad? Enersys SBS60 12V 51Ah VRLA Battery errlo kellene megtudni hogy hifi melle kocsiba menyire passzol es egy db mit bir el....
-
gabor9991
őstag
válasz gabor9991 #8828 üzenetére
Két hónapos 55Ah-s akku esetén mennyire elfogadható ha 100-120mAs nyugalmi áramfelvétel mellett a nyugalmi feszültsége 12.78-ról leesik 12.44-re?
Illetve ha 2 napig nincs beinditva az autó akkor a feszültség 12.2 körüli csak.
Így ha egy hétig nem lenne beinditva lehet be sem indulna utána miközben a 100-120mAh fogyasztás ezt nem indokolná szerintem.Lidlös töltővel feltöltöttem tegnap, le volt kötve az autóról és nagyjából 10-12 óra alatt 12.78-ról 12.45-re merült.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Nagyjából megvan hogy mi működik a háttérben, egy androidos "rádió" az ami leállítás után még 6 órán keresztül van készenléti módban ez alatt az idő alatt 100-120mAh az áramfelvétel ez után leesik 80-90mAh körüli értékre.
De ezt én azt gondolom(és lehet hogy rosszul)hogy egy szinte új 55Ah-s akkunak bírnia kellene mert 24 óra alatt így 6*120+18*90 mAh jön ki az akkuból és például most délután mikor beindítottam 18 óra állás után( úgy hogy tegnap mentem a kocsival 150kmt valószínűleg teljesen fel volt töltve leállitáskor) obd-n megnéztem és gyújtást ráadva 11.9V volt a feszültség.
Indításkor 9.8-ig esett le ami azt olvastam hogy nem rossz csak nem annyira megnyugtató hogy egy új akku pár nap alatt képes lemerülni egy talán normálisnak mondható 80-90mAs-s figyasztástól. -
gabor9991
őstag
Most épp 15+fok van a garázsban de ha normálisnak tekinthető hogy egy ekkora fogyasztás mellett tényleg pár nap alatt képes lemerülni az akkumulátor akkor nem töltöm vele az időt tovább, elfogadom hogy 2 naponta tölteni kell éjszaka.Bár az kissé továbbra is aggaszt hogy akkor is lemerült 12.5 alá ha levettem az akku sarut.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz gabor9991 #8884 üzenetére
Én január elején vettem két olcsó, jászos, power electric akkut. [link]
Ugyanez volt eddig is az Ignisbe, 5 év után adta fel. Azért kettőt vettem, mert asszony Micrájába is ez a típus kell, négy éve vettük a kocsit, annak az aksija is legalább öt éves volt..Cseréltem azt is.
Na, fűtetlen garázsba áll mindegyik kocsi. Ha ráteszem használat, vagy töltés után napokkal a Lidl töltőt, 12,7, illetve esetleg 12,6V-ot jelez. Pár perc töltés után már áll is át csepptöltésre, telinek mutatja az aksikat. 12,6V-nál kevesebbet nem mértem, bár hozzá teszem, ez nem téli időjárás, hogy éjjel is 6-8 fok van. Lehet a mínuszok jobban igénybe vennék.
Nekem az 5 éves aksim ejtette így a feszültséget, mint amit leírtál. Nem vagyok szakértő, de azt gondolom nem normális dolog. -
Brogyi
senior tag
válasz gabor9991 #8882 üzenetére
Az egész kép összetett. Az első hiba, az nem két hónapos. Meddig állt töltetlenül a kereskedő polcán? Nem említetted az autó márkáját. Az a kicsi töltés amit elbagatellizáltál már kilövi a Ford smart töltését, akkor az akksinak annyi. Nagyon óvatosan az utólagos átalakításokkal. Az automata töltők kényelmesek, de nem 100%-ra töltenek.A Bosch/Varta márkák nem a kedvenceim közé tartoznak. Magas ár, gyenge minőség jellemezte. Most lehet változott. A Bosch/Varta párosnak szégyen. A Zoli bácsi szerint is a Jász/Electric Power messze jobb. Ez nekik dicsőség/haszon. Sajnos nem minden kocsiba jó, vagy tehető be.
A nem megfelelő használat (ami ezer apró dologból áll össze) erősen felgyorsíthatja a szulfátosodást.
"szinte új 55Ah-s akkunak bírnia kellene"
Sajnos köszönő viszonyban sincs a gyári akksi vs kereskedőnél vásárolt darabok. Itt kizárólag a topiklakók tapasztalata ad némi segítséget. Itt most nem magamra gondoltam.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Az akkut tavaly év végén vettem, elvileg 2023.48. heti gyártás [link]tehát nem állt sokat mielőtt használatba vettem.
A kocsi amiben használom egy Mk2 focus 1.6 benzines, tavaly felújított generátorral, a töltés üzem közben 14.4V.
Az átalakítással kapcsolatban nem tudom mire utalsz, nincs semmi átalakítva minden gyári.
Ez a.konkrét akku SCT nevet visel külsőre egy picit különbözik a korábbi electric powertől de a tetején a kupakokat ennek is ki lehet tekerni.
Nem tudom ez amit most leírtam pluszban mennyit segít abban hogy kiderüljön, a feljebb leírt fogyasztás mellett mért értékek elfogadhatóak vagy inkább nem?[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz gabor9991 #8887 üzenetére
Az MK2-es fóka nem hinném, hogy "okos" töltéses lenne. Valaminek szívnia kell azt az aksit. 100mA stand by fogyasztás a kocsitól rengeteg.
Mennyi idő volt a leghosszabb, amit állt a kocsi ezzel az aksival? Illetve ez az állás előtt és után mennyiket ment a kocsi időben?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
gabor9991
őstag
válasz forceberg #8888 üzenetére
Van benne valami okos töltés mert ca-ca akkumulátor kell bele.
100mAh az ha jól tudom 1.25Wh szerintem ez annyira nem durván sok ettől egy éjszaka szerintem nem kellene észrevehetően veszítenie a töltöttségéből, de mint feljebb írtam itt 2 nap után nyugalmi feszültségből következtetve 50%-on volt.
Talán 2-3 nap amit beindítás nélkül áll ha használom akkor megyek vele 35-40km-t. -
forceberg
veterán
válasz gabor9991 #8889 üzenetére
A Ca-Ca az nem okostöltéshez való, ahhoz AGM, esetleg EFB kell.
Sok az, 10 óra alatt 1Ah, azaz 3 nap (72 óra) alatt 7,2Ah*, az aksi névleges kapacitásának több, mint 13%-a!
*persze ez elvileg kevesebbnek számítódik a valóságban, mert a C/20-nál a 100mA jóval kisebb áram.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
Brogyi
senior tag
válasz gabor9991 #8891 üzenetére
Az internet szerint az Mk2 is smart. No, akkor ott valami bi-bi van. Minden Ford tulaj aki nem ismeri a rendszerét, mert minek is kellene ha jó. Szóval arra paszkodnak, hogy alacsony az akksi fesz. Így már biztosnak látszik, hogy ott valami nem működik, vagy bizony rossz akksi típust vettél.
Szinte éreztem, hogy Ford rossz akksi típussal, és a magas szivárgás egyszerűen nem engedi működni a smart rendszert.
Első, légy biztos benne hogy smart, vagy se.
Ha smart akkor nem fogod megjavítani így, de még én se innen.
A smart-ról egy picit [itt]
olvashatsz.
A régi rendszer pedig egyszerű mint a faék. -
nfsu17
veterán
válasz gabor9991 #8891 üzenetére
Ha van gyomrod, olvasd vissza a szerencsétlenkedéseimet itt a fórumon, amit pár hónapja műveltem ezzel (vagyis azért újabb...MK3,5) a smart töltéses/aksis üggyel kapcsolatban.
Végül arra jutottam, hogy nincs gond , ha meg van, akkor majd úgyis kiderül, max nem indul a kocsi, az akkus meg itt van a szomszédban.Mondjuk pont megint pár nappal ezelőtt "teszteltem" kicsit.
A téli hidegebb időkben arra jutottam, hogy a smart rendszer (ahogy Brogyi írása is mondja) nem engedi 80% fölé tölteni az akksit.
Ez nálam úgy jelentkezett, hogy tök mindegy mennyit mentem a kocsival, másnap reggel mindig 12,48V volt az akkuban.
Reggel 15,06V-al is képes volt tölteni, de még ha megjöttem az utamról, akkor is mértem 14,96V-ot is..alapjáraton. Mindegy, is mert másnap reggel megint 12,48V volt benne.Most melegebb lett az idő, plusz messzebb is el tudtam menni (2x100km).
Másnap reggel (na jó...du 1-kor) mértem: 12,56V volt.
Szóval azért csak feljebb tolta, mint 80%, mondjuk 85-re. Talán még nem a világ vége.
Ekkor nem mentem a kocsival, ezért mértem másnap is: 12,53V
0,03V-ot csökkent.
Ezt én nem tudom átszámolni semmibe, ennyire nem vágom a fizikát (se), plusz több mérést már nem csináltam, hogy mondjuk másnap 12,50V-ra esett-e.
De ha ennyit is esik, azért 10 nap kell így is neki, hogy 12,5 > 12,2-re essen.
Szóval olyan tragikusnak nem mondanám.Lényeg a lényeg: vannak az akkusoknak műszereik, amik megmondják, hogy hány %-os az akku, milyen inditókapacitással rendelkezik. A kóbor áram fogyasztását ezek szerint te is ki tudod mérni.
A kettőből már szerintem rá fogsz jönni, hogy mi/hol a hiba. -
gabor9991
őstag
Igazából nem akarok több időt tölteni ennek a jelenségnek a megfejtésével, végülis ez csak egy legolcsóbb kategóriás akku, ha egy éven belül rosszabb lesz akkor majd visszaküldöm és ha szerintük is rossz akkor kicserélik.
Valamelyik este teljesen feltöltöttem a lidlös töltővel, levettem az akkusarut, 8óra múlva 12.55V volt a feszültsége, talán még egy ilyen tesztet megcsinálok csak 24 órán keresztül így már jobban látszik hogy magas az önkisülése vagy tényleg ennyire megérzi a hidegebb idő/átlagosnál picit talán magasabb nyugalmi áramfelvételt.Brogyi#8892
Elolvastam amit linkeltél de Mk2 focusban nálam még nincs IBS ahogy írtad ez egy faék egyszerű rendszer.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz gabor9991 #8894 üzenetére
Akkor viszont gyenge lesz az akksi, vagy nagy a szivárgás. A hagyományos rendszerű masinákban a fent említett 5 év élettartam szokott lenni. Ennek feltétele jó akksi, szabályozó, generátor, +14,4V, és a szivárgási áram megfelelősége. Ezt már csak a beindítás gyakorisága írja felül.
Ugorj be egy akksishoz, és kérdezd meg van-e terhelővillája. Az elektrónikus (kinai) nem egészen jó. Ha youtube-t nézel van aki mind a kettőt használja. A terhelővilla van a legközelebb a valósághoz.
Említetted hogy Ca-Ca fajta. Sajnos annak több kell. Ahhoz valami [ilyesmi] kell.
Egy egyszerű tápegységgel lejátszhatod, mert a végén neked oda 1,65A kell.
Amikor a Lidl-s töltő kész leveszed, és ráraksz egy [ilyet] 4 órára. Nem teheti tönkre!
A Ca-Ca típus meg fogja hálálni. Persze csak leválasztva használható a magasabb feszültség miatt. Ha ez se segít akkar annak annyi. -
forceberg
veterán
Te használod a 3-as és 4-es szakaszt?
Én inkább konzervatívan úgy 13,8V-on szoktam hagyni jó sok időre.
Csak a kocsi töltése esetén a két Ca aksim olyan 12,7-12,8V-on szokott lenni állás után.
Sima EP 72-es és EP Gold 67-esek.Szerintem 12,6V alatt már tuti nem egészséges, gyors öregedés várható.
Ha levett saruval is 12,55V-ot mér, akkor az az aksi vagy nincs feltöltve, vagy már bőven lecsökkent a kapacitása.
A nyáron elhalt legalább 5-6 éves 74-es Gigawatt is 12,6-12,7V volt feltöltött állapotban.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Brogyi
senior tag
válasz forceberg #8896 üzenetére
"Te használod a 3-as és 4-es szakaszt?"
Bizony próbáltam, mert az elöző akksinak még volt kupakja, és az olyan ziccer amit nem lehet kihagyni. Lehet a lötyi fajsúlyát/sűrűségét mérni.
Ahol nincs kupak az "vakrepülés". Így is kijelenthető, hogy azzal a 3%/plusz 4 órával nem ronthatod el. Ha mégis azért egy másodpercig se szabad szomorkodni. Gabor9991 akksijánál ki kellene próbálni. Semmit nem veszíthet, csak nyerhet. Ca-Ca ,és ha a 3% 4órát betartja nem ronthatja el.
Azért be kell vallanom ment a rinyálás. A kis ördög csak dumált a fejembe, hogy pezseg, már rég elhagytuk a bűvös +14,4V-t. Megmértem a sűrűséget és pl 1,22gr/cm³. Ez még bőven az 1,28 alatt van. A tapasztalat az, hogy az említett 3%/4 óra alatt nem szokta elérni az 1,28-t. Meghaladni szinte soha, vagy van egy cellazárlat szerű hiba.
Szerintem összel a tél elött még a normál akksinak is jót tesz. Bár a mai normál akksi is valamilyen ötvözet. Hagyományos, natur, régi rendszerű szerintem már nincs forgalomban, de ezt már csak a profik, és az értelmes forgalmazók tudják megerősíteni, vagy cáfolni. -
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #8898 üzenetére
Egészen biztosan nincs.
Egy biztosíték van a pozitív saru mögött közvetlenül de ibs nincs.Képek alapján ha jól látom egyébként is az ibs az a negatív vezetéken van amelyik a toronyra van talán kötve, az nálam egy sima ujjnyi kábel.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mini-ITX
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 5
- Toyota topik
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Politika
- Tőzsde és gazdaság
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen