Új hozzászólás Aktív témák
-
troll81
addikt
Szerintetek mennyi idő még a töltés vége? [kép]
-
netreg
tag
válasz troll81 #8595 üzenetére
Ok. Jó lesz akkor a svéd 5 év garival. A 32e nekem már határon van. Persze nem vagyok szaki, nem tudom mivel tud többet az Optimate 6-7 54 meg 69e-ért. Ha egy akksi elkezd döglődni, előbb-utóbb elköltözik, akármit csinálunk, nem? Apósom (kohász) szerint a sok lehullott és felgyülemlett salak(szulfát?) cellazárlatot okoz idővel, az meg már nem menthető.
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
Amerigo57
őstag
válasz Inhouse #8600 üzenetére
Inhouse.
A JÁSZ-nak és a Perion jó pár éve megemelte az akkumulátorai árát , amely árért már lehetett Varta és hasonló akkumulátorokat venni.
Így nagyon sok akkumulátoruk maradt meg, de talán ezt te jobban tudod.Érdekességképpen, egy régi Fiat 125- ősömben orosz hagyományos savas akkumulátor van, ami már 37 éves,
60Ah/500A hagyományos savas akkumukktor.
Minden második évben lecseréltem a komplett savtartalmat újra savaztam , ma is műküdőképes, az OT rendszámú Fiatomban van.
Igaz, ha nem használom az autót, a pólusok le vannak véve. -
Inhouse
őstag
válasz Amerigo57 #8605 üzenetére
A héten találkoztam egy ügyféllel, aki lecsapta a földre a JÁSZ akkuját, hogy ilyen sz.rt ne áruljunk. Mondtam neki, hogy mivel 1% alatt van a jogos garanciális hibák száma, inkább nem hallgatnánk rá. 7V-al hozta be, 3 hét múlva jár le az 1 éves garancia, khmmm...feltöltöttük, 99%-os az indítóárama, a feszültségét tartja, villázva is meg van és nem esik.
Az a 37éves akku lehet, hogy világrekord!
Egyébként az antimonos akkuk gondos kezek között lehet, hogy tovább bírták. A CaCa jó, hogy nem kell vizet utántölteni, meg kisebb az önkisülése, de talán kevésbé tartós...Üdv Inhouse
-
forceberg
veterán
-
Csöves
senior tag
válasz molnarpeter #8608 üzenetére
Akku szidásra annyit, hogy a 4 évet bíró aksimat akkus boltban vettem ahol azt mondták, hogy örüljek a 4 évnek. Régen nem ennyit bírtak, ahogy Amerigo57 is írta.
Semmin nem spórolok, ha az autó egészségéről van szó.Aquila non captat muscas.
-
steve brown
csendes tag
Sziasztok!
Igaz nem automata töltő hanem egy hagyományos trafós, de hátha...
Sajnos egy cellazárlatos akku töltése közben pukkant egyet, és elszállt a trafó primer oldala.
Tudom hogy gazdasági totálkár, de esetleg lehet kapni valahol ilyen trafót néhány ezer forintért?
Szinte csak kísérletezéshez használtam ezt a töltőt, ill. kicsit megtölteni a 10.5V alá kerüt akkukat, hogy a lidl-s töltő tudja tölteni.
Az olcsóbb automata töltők közül melyik az, amelyik 10.5V alatt is elindul? Nekem még a szürke LCD kijelzős Ultimate Speed töltőim vannak, ezek nem indulnak el alacsony feszültségen. Az újabb piros elindul, próbálta valaki?
-
Zoli bácsi
őstag
Nálam a Jász akku jobban bírja mint előtte a Varta.... 5 éves, és semmi baja. Vagyis biztos kevesebb már a kapacitása, de ellátja a feladatát.
Fűtetlen garázsom van, tegnap töltöttem fel az akkumulátort fullra a Lidl töltővel. Ma itt Ny.M.O-on Időkép szerint 19 fok volt, sütötte a nap a garázst, bennt talán még 25 fok is lett. Visszatettem a töltőt, fél kapacitást jelzett, órák óta tölti. Ez normális ugye, melegbe több szuflát fel tud venni? -
Inhouse
őstag
válasz steve brown #8610 üzenetére
Ha a primer szakadt meg, akkor lehet, hogy csak kiment a hőbiztosíték a tekercselésben. Elvileg hozzáférhető és cserélhető "filléres" tétel. Viszont az nem igazán szokott hallhatóan pukkanni, érdemes még megnézni a diódákat is beüzemelés előtt.
Valami hasonlót kellene létnod, ha óvatosan megbontod. A trafó huzaljára vigyázz![ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
steve brown
csendes tag
-
Inhouse
őstag
válasz steve brown #8613 üzenetére
A szekunder oldal ritkán szakad meg, ott van biztosíték, vagy külső hőkioldó. De a trafó szekundere és a diódák között semmi. Ha van zárlatos dióda, az túlterheli a trafót és ilyenkor megy ki a primer tekercsnél a hőkioldó. Viszont ez akár normál működés közben, hibamentes eszköznél is megtörténik.
Üdv Inhouse
-
netreg
tag
Megvettem a svédet. Felhúzta a, 1,91-es aksit 3,8-ra, szóval lehet felélesztett még egy cellát, de ott 5-ösre futott, az akksi nem menthető.
Mindegy, tetszik ez az intelligens töltőcsoda, remélem sokáig szolgál majd jó sok töltéssel.
[-o--o-> ......................<VOLVO 4 Life>..........................................................
-
rsf
senior tag
válasz steve brown #8616 üzenetére
Igen, hogyha lefelé transzformál!
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Inhouse
őstag
válasz steve brown #8616 üzenetére
Amikor kisebb feszültséget állít elő a transzformátor, akkor az adott teljesítmény kinyeréséhez igen, a primer kisebb keresztmetszetű huzallal van tekerve. Ennek így nagyobb az ellenállása, mint a vastagabbal tekert primernek.
Ha jobban megnézed a képet, a jobb oldalon a tekercs huzal megy a kimenő vezetékre, a bal oldalon meg egy alkatrészláb...nocsak!Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz steve brown #8619 üzenetére
Akkor végülis ez lenne a hőbiztosíték? Azt hittem, hogy csak egy sima csatlakozás, így ki sem bontottam abból a barna papírból.
Szerintem nem egy malomban őrlünk...Ahol a 2 sodrott, szigetelt vezeték bemegy, ott nincs semmilyen biztosíték, csak az a 2 lapos lemezke, amire forrasztva vannak a vezetékek, a karton a távtartó .
A hőbizti a tekercs mellé van dugva, valószínűleg ott oldalt. Óvatosan kell kimozdítani, nehogy leszakítsd a tekercs másik végét, ami ennek a most nem látszó lábára van forrasztva... Csak ugyanolyan hőbiztire érdemes cserélni, minden paraméternek stimmelnie kell. Előtte, ha már hozzáférsz, megmérheted a a tekercs ellenállását, a szakadt hőbizti nélkül már látnod kell az értékét.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz steve brown #8621 üzenetére
Teljesítmény függő, de nem szakadás lesz, mint eddig és nem is zárlat (0ohm)...néhányszor 10ohm-tól néhányszor 100ohmig várható a primer.
Üdv Inhouse
-
-Maci-
addikt
Sziasztok.
Motorkerékpár akksi töltésével kapcsolatban szeretnék kérdezni.
Sajna eü okokból 1 évig nem vezethetek. Ez talán májusba lejár és akkor lehet nyergelni.
A motor akksija 1 éves és kb 500km-t tudtam menni vele. A hosszú leállításhoz vettem egy ilyet: [link]
Abban a hitben voltam, hogy ezzel csepptöltőn tartom és biztonságban van 1 évig. Aztán múlt héten be akartam indítani a mocit kb Október óta először. Hát alig tekert, küszködött. Nagy nehezen indult csak be. Először azt gondoltam, hogy kiment a sav a folytonos töltéstől, de nem, mert zárt az akksi.
Gyorsan rá mértem:12.4 Volt... A töltő pedig azt írta: Fulll
Na elő kaptam az 5000Ft-os Tescos töltőt és szépen felvitte 14V fölé.
Szóval az Osram volt a hibás. Nem értem miért csak 12.4 V-tal tölt. Ötlet esetleg?
A "Henry" márkanevű hagyományos töltőt nem merem rajta hagyni.Illetve ha már így alakult vennék egy másik töltőt.
Az elvárások:
-14.4 - 14.7 V töltő feszültség Ez a legfontosabb paraméter!
Továbbiak:
-Aktuális töltő fesz és áram kijelzés (LED, vagy LCD)
-kb 14Ah-70Ah akksihoz
-Gyors csatis, sarus csatlakozás
-Csepp töltés/téli állandó töltés opció
-Ár max. kb. 30e-40e
Esetleg:
-Bluetooth kapcsolat, telefonos app
Dióhéjban ennyi.Mit tudnátok javasolni? Vajon a fent említett Osram miért csak ~12V-ra töltött?
Köszönöm szépen előre is!
If you don't know where you are going, any road will get you there! [--o--] The world is flat!! [--o--]
-
bovo
csendes újonc
válasz molnarpeter #8625 üzenetére
A 10 Amperes csak 20-300 Ah-ás akkukhoz ajánlott.
-
THag
csendes tag
Sziasztok,
nem kifejezetten töltő kérdés, hanem inkább akku.
TLDR: Mintha nem tartaná a teljes töltést az akku, de a start-stop működni látszik. Kuka az akksi?
Az utóbbi évben kevesebbet használtam a kocsit, gondoltam most rátöltök. Egy 6 éves EFB akkuról van szó, start-stop rendszeres az autó.
Egy Lidl Ultimate Speed töltővel töltöttem, de nem akarta feltölteni másnap reggel is 3. pálca villogott a 4-ből.
Levettem a töltőről, használtam a kocsit, este visszaraktam töltőre a hópihe módban, fel is töltötte, 13 V-on állt mikor levettem. Pár óra múlva csak 12,3 V-ot mutatott a multiméter (2db is) és mikor megint felraktam a töltőre, a harmadik pálcától kezdte volna a töltést.Az autó simán indul és a start-stop rendszer is működik, akár 2-3 alkalommal pár percen belül.
Ez az első autóm amiben ilyen akku van, ezek ilyenek vagy az utolsókat rúgja?
-
sparta2
tag
Ha a start/stop működik nem aggódnék különösebben. A12,3V ennél a rendszernél normális, nekem egyévesen, 1000 km utazás után se mutatott többet pár óra állás után. Nekem közel 5 éves és 4 hónapja már nem működik a start/stop, sajna ez a biztos első jel, hogy a végét járja.
-
forceberg
veterán
válasz sparta2 #8632 üzenetére
+ THag:
Nekem a 10+ éves Varta VRLA meg 1-2 nap után kb. 12,55V körül áll be.
Smart töltéses autóban volt, de most "sima" kocsiban van épp. Rendesen indít, de ha hosszaban áll a kocsi, leveszem az egyik sarut.
Nekem az a gyanúm, hogy a megmaradó fesz. talán kapcsolatban lehet a aksi aktuálisan még meglévő kapacitásával. Ahogy öregszik és "fogy el a kapacitása" az aksinak, egyre alacsonyabb lesz a feszültsége feltöltve.
Ez csak feltételezés, nem vagyok kémikus.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
THag
csendes tag
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást, valószínűleg hamarosan kicserélem. Tapasztalatom szerint az akkuk éjszaka, a világ végén szeretnek tönkremenni.
-
Brogyi
senior tag
Ahogy írták a SART/STOP áll meg először. Ez a jele. A smart töltés nagyon más mint a régi/hagyományos. A smart töltésnél szinte semmit nem mond a feszültség értéke, de látom már döntöttél.
Nálam, menet közben többször láttam 11,9V, és még nincs tele a gatya.
Az is igaz, hogy néha alapjáraton látok 14,4V-t. Majd ha nem megy a START/STOP akkor fogok aksit nézni. Szintén nálam +5 fok alatt (most nem találom a Celsius-t) nem megy a START/STOP. Itt is látszik, hogy sok paramétert figyel a CPU.[ Szerkesztve ]
-
bwoay
nagyúr
válasz Gézengúz #8538 üzenetére
ez nem utalás, hanem a szokványos töltés egyik fázisa, a korábbi típusok kézikönyve is tartalmazza.
Kísérletezgettem az új változattal (a kereshetőség miatt: ULGD 5.0 C1), mármint az általad feldedezett rejtett funkciót próbálgattam és én úgy látom, hogy ezt a feszültség emelgetést csak pár percig (max 10) csinálja. Ezt követően villog tovább, de a feszültség már nem ugrál. Ugyanakkor tovább lenyomva tartva a gombot a töltő (nálam) kiírt olyanokat, hogy C10, meg C13, de annyit nem játszottam vele, hogy megfejtsem a szabályszerűséget. Vagy hogy mi lehet ez. Ja és ebből a rejtett módból én gombnyomogatással nem tudtam kilépni, ki kellett húzni a töltőt az aljzatból.
Egy kb 4 éves akksin kísérletezgetek vele, ami pár napja rajta van már a töltőn (hópihe módban, csepptöltésen), és azt látom, hogy napjában legalább egyszer szép komótosan megemeli a feszültséget 14.7 körüli értékre. Aztán viszonylag gyorsan lemegy akár 12.8-ra. A korábbi Lidl féle töltőknél ilyet nem tapasztaltam, azok csepptöltés közben napi 0.1 V emeléssel végül megálltak 13.3 körül.
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
steve brown
csendes tag
-
molnarpeter
nagyúr
válasz steve brown #8637 üzenetére
Biztosítékot próba lámpával (ha megfelelően alacsony Amper) vagy szakadásvizsgálóval nézném
-
Inhouse
őstag
válasz steve brown #8637 üzenetére
Igen, a 45ohm jó lehet. A hőbiztosítékot szintén ellenállásmérésben kell nézni, 200ohm állás és 0ohm körül mutat az új. Mivel az egyik lába eltűnt és amúgy is ennek kellett rossznak lenni a történetben, ez nem fog mutatni semmit... Csere egy ilyenre és óvatosan ugyanoda visszatenni, a szigeteléseket helyrehozni. Óvatosan forrasztani, általában jó hosszúra hagyják a lábát is, lévén 125C-foknál adott időn belül kiold.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
steve brown
csendes tag
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a segítséget, a hőbiztosíték csere után tökéletesen működik a töltő. -
Inhouse
őstag
-
borg25
senior tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, egy ea770 exide premium - carbon boost akkumulátor (77Ah, 770A) töltéséhez ti melyiket ajánlanátok
Lidlben hétfőtől akciós Ultimate Speed ULGD 10 A1
OptiMate 6
OptiMate 7
Utóbbiaknál a három alváltozat közül melyik ajánlott? (Select/ Ampmatic/Sima)
Tudom az utóbbi kettő nem egy liga, de megérik a plusz árat? Mondjuk az Optimate 6 az kb az aksi ára, úgyhogy ha megnöveli az élettartalmát, akkor simán megéri. Igen, a kocsit ritkán használom, van hogy 2 hétig is áll magában.
Árukeresőn az Optimate 7-re írják, hogy szulfátlanító, de ha jól értelmezem a 6 leírását akkor az is tudja ezt az utolsó lépésben, úgyhogy jól sejtem, hogy ez csak marketing?
Ami még felmerült bennem, hogy az Optima 7 az 10A-es töltést tud, a 6 az csak 5A-t. Ha viszont a 10%-os szabályt nézem, akkor ezt az aksit max 7,7A-el ajánlott tölteni. (Mondjuk írnak olyat, hogy a carboon miatt 2x töltési áram is lehet, de a gyártónál nem találtam olyat, hogy na mégis mi az ajánlott töltési áram) A meglévő régi tranzisztoros töltő az simán ennyivel is tölti (kb 7A), én naivan azt hittem, hogy az automata töltők is állítják a töltő áramerőséget és ez a 5/10A a max érték, de ilyet csak az OptiMate 6/7 Ampmatic leírásánál láttam, hogy állítja az áramerőséget. úgyhogy lehet, hogy az 5A-es töltő az ajánlott?
A választ előre is köszönöm. -
borg25
senior tag
Végül 6A-es Optimate 6 select lett 40eért, hogy az Alzaban már az új verziót árulták, a képen az új volt, a leírásban a régi 5A, de úgy voltam vele, hogy max visszaviszem. A sima Optimate 7 12/24-es lett volna máshol 57-ért, abból a select legolcsóbb 65. Egyedül az Alzában hirdették 50eért a Selectet, de ott pillanatnyilag nem elérhető. Ha lett volna, akkor rááldozom azt a plusz 10ezret. Azért írtom, ha más is keresne 6A-es Optimate 6 Selectet, tudja, hogy azért már nálunk is kapható, csak becsapós a hirdetése.
Még egyszer köszönöm a segítséget. -
tibcsiworld
aktív tag
Sziasztok!
Mivel az autót ritkán használom, van, hogy csak heti 1x, ezért sokat van töltőn. Gyakorlatilag elektromos autóként üzemel.
A töltő a régi lidlis 3,8A-es.
Szóval a töltés után, amit 14,1-14,3V között befejez, visszatér 13,0V-ra, majd szépen lassan emeli 14,7V-ig kb 12 óra alatt, majd visszaengedi 12,7V-ra, és ott tartja.
A kérdésem, hogy ez normális? Nem okoz gondot a 14,7V? Ez klasszikus sima ólomsavas aksi.
-
Brogyi
senior tag
válasz tibcsiworld #8647 üzenetére
Mivel azt írod, hogy visszaesik, így nincs gond. Ha több napra tartja a 14,7V-t az már más.
-
cool13
őstag
Sziasztok!
Apámnak vettem egy ultimate speed ulgd 5.0 c1 töltőt. Első használatkor tönkre is tette. Robogót töltötte közben indítózott. Csak villog a kijelző rajta. Van tapasztalat mi mehet tönkre ilyenkor? Esetleg ötlet? Garit nem tudom intézni sajnos, mert nincs meg a blokk és ezekre nem vonatkozik a sorszám alapján a gari. Ügyfélszolgálatot kérdezvtem. Ha van ötlet szivesen venném. Köszönöm
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen