Új hozzászólás Aktív témák
-
Csöves
senior tag
válasz crissprivat #8500 üzenetére
Nem is értem, hogy miért nem lehet feltüntetni gyártás dátumát?
Aquila non captat muscas.
-
Inhouse
őstag
A JÁSZ-okon is rajta volt még pár éve. Az ő kódolt dátumuk is kaotikus, logika nem sok van eddig benne...ezt is csak kb abból tudjuk, hogy adott évben milyen jelzéssel érkeznek az újak.
Nekiálltam a Johnson-osokét is felderíteni, aztán a sokadik egymásnak ellentmondó táblázat után, amikor nem értettem, hogy is lehet egy használta akkuról eldönteni, hogy most akkor az 2018-as, vagy 2021-es (csak tippeltem), inkább elengedtem...
Egyébként nem is egy kód van az akkukon, hanem általában 2-3 jó hosszú. A gyártónak fontos infók ezek, nem a fogyasztónak.
Hasonló ez a kódolgatás, mint az elektronikában az SMD alkatrészeken. Még ha el is férne rajta a neve, nem...ők inkább kitaláltnak egy kódot. Erre a kódra vagy lesz találatod, vagy nem. Aztán, ha már tudod, hogy mi is az, akkor néha a PDF utolsó lapján értelmezik, hogy mi is a kód...csak ahhoz kéne tudnod, hogy mi az... Itt főleg az IC-kről van szó, még a tranzisztorok és diódák hagyján, arra van táblázat...bár ott meg több esélyes, hogy az adott kód alatt mi is lehet...[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
forceberg
veterán
válasz Inhouse #8502 üzenetére
Kíváncsi vagyok, hogy mikor lesz ilyen a gumiabroncsoknál bevezetve, hogy ne tudd megállapítani, hogy mennyi idős... Egy aksi is olyan, mint a gumi, újat szeretne az ember, nem 2-3 éve a raktárban ki tudja miképp tároltat!
Két helyen néztem, az én 60-as megnyekkent S4-em mindkét hely szerint 2013.10. havi.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Soma01
veterán
Olvastam, hogy a kis árammal (2-5A) töltő, kis, tégla alakú, automata töltők a nagyobb méretű, 100A feletti akkumulátorokat nem tudják feltölteni. Azt jelzik, hogy kész, de állítólag nincs feltöltve mégsem. Persze, több idő a töltés, de a folyamat végén még sincs feltöltve az aksi. Oda a tapasztalat szerint (állítólag) , 10A feletti töltőáram kell. Ez igaz lehet? Nekünk 80A-es aksinál nincs nagyobb. Oda elég az 5A-es, automata töltő? Csak néha kell, a biztonság kedvéért rátölteni az autókban lévő aksikra, meg a tartalék aksikat is ugyan így pár havonta visszatölteni. (Nagyobb feledatokra van egy CH611.)
-
Brogyi
senior tag
A kis áram nem rossz, de a mai okos vackokban van timer is. Tehát nem feltétlen jó a kis áram, és automata verzió egy nagyobb akkumulátornál. Így az idő lehet a ludas ha nem tölti fel a nagy akksit. Ezért mondom mindig egy 100Ah-s akksinak minimum 10A-s töltő kell.
Ezért van előnyben az akinek a töltőjén az áram legalább 3 fix értékből választható. Természetesen az jobb ha nem fix értékek vannak. -
Brogyi
senior tag
A hétvégi bevásárlás alkalmából voltunk a Lidl/Aldi-ban. Mind a kettőben a nagy, trafós/tirisztoros változat volt kapható.
- Lidl 24 999Ft 2/6/17A.
- Aldi 22900Ft 2/6/12A.
Most határozottan az Aldis tetszik, és nem csak az ára miatt. Súlya az jó nagy.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
A Lidl-s EI magos trafó. Aldis talán toroid. Jobban néz ki. Ez egyedi nézőpont. A Lidl-sre itt már valaki panaszkodott, és bizony hangosnak hallottam mikor néztem róla tesztet.
Igazából egyik se volt a kezemben, és már nincs szándékomban venni (de majd ti, bátrak vesztek) . A véleményem szerint egy CH611 valamilyen clone-ja. -
Brogyi
senior tag
Szerintem 6A nem választható. A Fast/12A nem állandó, és nem lassan csökkenő. 12A-rel az elején tölt, majd ugrásszeűen lecsökken 6A-re. Persze ez feltételezés. A CH611 is valami ilyesmit csinál, de ott több választhatóság volt. Esetleg majd ha valaki megveszi majd az teszteli.
-
Brogyi
senior tag
-
Gézengúz
addikt
válasz Gézengúz #8494 üzenetére
El is felejtettem írni, a héten visszajött az akkum. Kevés volt benne a víz, én meg hozzá voltam szokva a gondozásmentes akkukhoz, el is felejtettem megnézni.
Bár ez az eladónak is eszébe juthatott volna mielőtt visszaküldte A bevizsgálási lapon volt rajta, hogy rátöltöttek vizet.Miután hazahoztam, rátoltam a Lidl-s töltő "szulfátlanító" funkcióját és meglepő de még 15V-is felugrált a feszültség.
Miután levettem jó darabig 13.5V körül volt. Másnapra ment le 12.8-ra, majd egy pár indítás-leállítás után 12.7-re.Remélem ilyen marad.
-
-
Gézengúz
addikt
Hogy? Hát kipróbáltam, rengeteg dolgon van hosszú gombnyomásra más funkció. Eszembe jutott, hogy hátha tud valami extrát, hát tud.
Inhouse
Hát ezen a ráragasztott papír alatt ott van a 6 műanyag csavar. Csak mint írtam az utóbbi akkujaimon nem volt, így nem is volt eszemben.
KutyiHU
Azt hittem egyértelmű, vízhiányos volt, szimplán csak ennyi.
Laybee
És erre a szuper megállapításra, hogy jutottál?
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz Gézengúz #8534 üzenetére
Nyugi. Szerintem neked van igazad, bár meg kell jegyeznem nincs ilyen változat a közelemben, hogy ellenőrizni tudjam. Amit találtál az egy "hidden feature". Szerintem amelyik nem idul be, azt ezzel módszerrel kicsit fel lehet húzni a CPU küszöbe fölé, és onnan már megy normálisan, de kell egy "restart". Sokan lesznek majd akik nem tudnak majd mit kezdeni vele. Ez szerintem nem hiba.
Egy pár szó a "hidden feature"-ről. Ugyan miért is van? Nem a Lidl az első. Az Einhell-nek is van hasonló. Ott fix 13,5V-t ad ki. Az se szerepel a használatiban. Nem tartják fontosnak, és a kinai fordító talán nem is tud róla.
A bátrak, és akik már tablettel, mobillal nőttek fel azoknak természetes a próbálgatás. -
Gézengúz
addikt
Az akku megtáltosodott, leállítva a kocsit, 13.7 körül mutat, kicsivel később visszakúszik 12.8-ra, 1-2 nappal később ha netán nem megyek vele, még akkor is 12.7-en van.
Erre most megadta magát a bal első ajtóhatároló...
A kárpitot nem ebben a hidegben fogom leszedni az is biztos, a bolhák szanaszét törnének. -
bovo
csendes újonc
Sziasztok.
Minap vettem egy Hecht 2018 akkutöltőt de nagyon furán tölt.Rátettem egy régebbi 12/54-es akkura amit a múlt hónapban vettem ki a kocsiból mert már nem indult vele,csak miután feltöltöttem a másik Lidl-s töltővel.
A Hecht meg azt csinálja a 12.55 voltos akkuval hogy kb. 10 perc után kiírta hogy fel van töltve az akku és belefogott egy olyanba hogy 13,8 és 15,6 között ugrál a feszültség 10 másodperces intervallumokban le és fel.(voltméterrel mérve).
Így ment 6-7 órát aztán levettem mert szerintem ennyi idő alatt fel kellett hogy töltse..Ezután rátettem egy rossz akkura amiben csak 5,6 volt volt.Ezen módszeresen emelte a feszt míg 15 perc után kiírta hogy kész van a töltéssel és ezután megintcsak elkezdte ezt a feszültség ingadozást de most már még jobban megemelte,15-17 volt között mozgott.
A töltő persze nem is mutat rendesen,kb.0.25 voltot csal lefelé kisebb áramnál,nagyobbnál már 0,7-et.
A trafós és az öreg Lidl-s töltő onnan tudom hogy kész van mert akkor leveszi a feszültséget,13.6 -ra illetve 12,9-re.
Azt szeretném kérdezni hogy szerintetek ez jó így vagy reklamáljam a Hechtet?[ Szerkesztve ]
-
bovo
csendes újonc
Közben rátettem egy majdnem teljesen feltöltött 12 voltos motorakkura.Ott ugyanez volt több órán keresztül.
13,8-15,6 volt között ugrál és mutatja hogy tele van de mégis tölt,nem kapcsol ki. -
konci79
őstag
Sziasztok.
Lidl-ös 5000 ft-os töltő, 2,5 éve vettem.
Ma töltöttem az akksit, és a kijelzőn nem tisztán mutatta a számokat, hanem halványan villogott a hópehely ikon az autó mellett és a számok is nem pl. tisztán 13 hanem a többi karakter is halványan villogott. Tehát a 3-as néha 8-as volt, ha értitek mire gondolok.
Ez lehet garanciális probléma, elvileg szeptemberig van rá garancia, vigyem vissza? -
Brogyi
senior tag
Ez modern/mai akkumulátorhoz teljesen jó. Ez egy tipikus Ca/Ca töltés vége. Így tervezte a programozó.
Mindezeken felül ezek a mai töltők szinte mindenben más. Nincs két egyforma. Kis millió SoC-t használnak, és így két egy forma software sincs. Mindegyik egyedi. Szóval nem rossz az csak régi típusú autó/akksihoz nem jó. Itt is mint az életben kis külöbségekért nagy összeget kell fizetni. A Lidl konzervatív vonalat követte eddig, és ezért volt jó minden régi akksihoz. Még ez a piros verzió is tartja a CTEK szinvonalat jóval olcsóbban. A többiről mindig egyedi vizsgálat után lehet véleményt alkotni. Most is leírom, ez az én egyedi véleményem, és semmi közöm a Lidl-hez. -
jolti05
őstag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni.
Keveset használom az autóm (1747ccm, szívó benzin). Egy ABS 60Ah-s, 540A indítóáramú, ~14 hónapos akkumulátor van benne.
Úgy 1 héttel ezelőtt úgy döntöttem, kiveszem, mert 2-3 naponta 20-30km-t kellett este megtennem vele, hogy újabb 2-3 nap múlva gázpumpálással (nehezen) beindítható legyen.
Eközben vásároltam egy olcsó indításrásegítőt (de hibás volt), hogy ha valamilyen okból kimarad egy nap, és már nem indulna, akkor vissza tudjam hozni az élők sorába.
Amit nagyon szerettem volna, az egy olyan töltő, ami a motortérben hagyva saját aksiról tudja tölteni az autó akkumulátorát, de nem igazán találtam ilyesmit (utcán áll az autó panelház előtt, 230V megoldhatatlan).
Így arra gondoltam, hogy vásárolok egy olyan intelligens akkumulátor töltőt (amúgy is azt hallottam, hogy télen ~2 havonta érdemes csepptöltővel feltölteni), ami szulfátmentesíteni is képes (bár azért olvasgattam itt, a fórumban, és könnyen el tudom képzelni, hogy az én akkumulátorom esetében is kvázi átugraná ezt a fázist a töltő), és ezzel feltöltve teszem vissza az autóba, majd pedig elkezdem kivizsgálni (alapjárati feszültség check, hogy a generátor rendesen tölt-e rendesen, illetve, ha ismét elkezd gyengélkedni, egy szokásos kör után lehúzom majd az egyik akkusarut, hogy kiderüljön, hogy szívja-e valami), de nehezen tudok eligazodni a termékek között, hogy mit lehet érdemes megvenni. Ha töltés mellett bikázni is tudna (2 in 1), az megint nagyon nyerő lenne számomra, de ilyesmivel sem találkoztam.
Alapvetően minimalizálnám az erre fordított költségeket.
A kérdésem, hogy jelenleg erre a "csillagállásra" mit tudnátok javasolni?
A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
DigitXT
félisten
válasz jolti05 #8549 üzenetére
Nagyon nem tesz jót az akkunak, ha ennyire a lemerülés és a halál
között tartod folyamatosan... 20-30 km az nem valami sok. Függ a
körülményektől, mennyi idő, milyen fordulatszám, mennyit töltés...
De összességében nem sok, és a mai üzemanyag árak mellett csak
emiatt autókázni abszolút ráfizetés: akkor már inkább vegyél egy új
akkut, amit beraksz a merült helyére, majd azt karbantartó töltésen
helyre tudod pofozni, amíg a másik merül le... (1 hónapot szerintem
minden további nélkül ki kellene bírnia állásban, de akár kettőt is...)
Szerk: úgy értem hogy teljes töltés után, ami általában fél nap.Az indítás rásegítő tényleg csak vész megoldás, akkor se lesz kicsit
se feltöltve az akku, ha utána mész vele egy (rövid) kört... Illetve ha
olcsó, kicsi, akkor pont szart sem ér. (Én is megjártam egy ilyennel.)
Van egy bizonyos méret, amit elérve már értelmezhető áramot tud*
leadni egy ilyen, de azok emiatt már drágábbak is. Vésztartaléknak.*: ráírták, hogy 6000mAh, mondom az derék. Aztán, mikor már picit
értettem a LiPo akkukhoz, és gyanúsan halott volt a bikázó (egyszer
működött, egy 1.3 benzin motor csiga lassan, de beindult vele), hát
szétszedtem, és kiderült az igazság: 1800 mAh cellák voltak benne...
Ahhoz képest nem volt rossz a 100A indító áram, de nagyobb motor
indítására abszolút alkalmatlan volt, ráadásul tönkrement állásban...
(Korrigáltam a hibát, de inkább jó telefont tölteni, mint bikázni.)Egy igazi 6000 mAh 3s LiPo sokkal nagyobb, és tud akár 840A-t...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen