- EAFC 24
- EA Sports WRC '23
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Csak 2025-ben érkezik a Little Nightmares III
- PlayStation 5
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- eFootball
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Dragon Age: Origins
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gézengúz
addikt
Vajon mennyire csinálja jól? Majd rakok egy vidit.
Amúgy a leírásában nincs szó róla.Úgy néz ki lenne egy akkum, még nincs két éves, januárig garis. 2 év van rá.
Utóbbi egy évben szépen elengedte magát. Hiába töltöm. Elveszti seperc alatt.
Nyugalmim 40mA. Nem vészes.
Viszont úgy nézem a hölgyike mindent megtesz, hogy ne kelljen cserélnie. Vigyem villamosságishoz a kocsit, lehet szorul az önindító, ilyenek.Ötlet?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gézengúz #8404 üzenetére
Mondd nekik, hogy itt az akku, megkapják egy napra, csináljanak vele amit akarnak, teszteljék, stb stb. Autóból kiszedve nem lehet az elektronika a hibás, és ha ilyennel foglalkoznak, valami teszt eszközzel-metódussal illene rendelkezni. Magad is megfigyelheted, hogy viselkedik ha leszeded pl hétvégére a negatív sarut. Illetve nem segít, de Unix A.Z. akkukra is 2 évet ad ha jól emlékszem, és kb ha már lemerülten viszed oda, megbukik a teszten és cserélik
[ Szerkesztve ]
-
Gézengúz
addikt
válasz molnarpeter #8405 üzenetére
Most autón kívül töltöm. Reggelig rajta lesz. Akkor leveszem és hagyom pár órát. Meglátjuk.
-
forceberg
veterán
válasz Gézengúz #8406 üzenetére
Milyen autó és milyen aksi?
Gyakori öntökönszúrás szokott lenni smart töltéses autóba AGM helyett sima aksit venni, nem is húzzák sokáig.A 40mA azért már nem túl alacsony nyugalmi fogyasztás. Keveset és ritkán használt autó esetén az már szépen leszívhatja.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Inhouse
őstag
válasz molnarpeter #8405 üzenetére
A JÁSZ és már akku garanciás feltételeiben is olvasható, hogy az akkut feltöltött állapotban kell vinni. A garanciás átvevőhely nem töltőállomás.
10-ből 9 alkalommal hozzánk is merülten hozzák őket... 2..5V, 11.xxV, stb... Olyan akku hiba nincs, amitől 5V-os lesz, azt mélykisütötték.
Nyár végén volt egy telefonos érdeklődés, hogy az mitől lehet, hogy fordítva van a polaritása az akkunak (nem új, több hónapos használat után)?
Egy lehetőség van, totál lemerítették 0V-ra, majd fordítva töltötték fel...
Garancia?
Erre?
Akkor ő most mit csináljon?
...cserélje le...
De még majdnem új, szép...
Meg lehet próbálni visszacsinálni, nem biztos, hogy használható lesz, de hátha...
Hogyan?
Újra kisütni 0V-ra, aztán megfelelő polaritással feltölteni.
Erre most jelentkezik télen, hogy itt az akku, de ő nem tudja feltölteni. A kisütést megcsinálta már akkor, de csak most jutott oda, hogy próbálkozzon.
Természetesen nem lehetett már feltölteni, olyan volt, mintha egy szeg lett volna az akkuban...totál zárlat.Üdv Inhouse
-
Gézengúz
addikt
válasz forceberg #8407 üzenetére
Autónak vajmi kevés köze van hozzá. E46 318i, 2004-ből.
Nem rossz az a 40mA, biztos vagyok benne. Pláne, hogy,
az akku reggel levéve 12.63-ról indult, most az előbb mértem, már csak 12.4, kivéve, idefent, melegben.
Direkt akkun mértem töltési feszültséget is, alapjáraton 13.9VNem nagy márka, Bannernek a B-Powere.
Visszavittem, elviszik bevizsgálásra, addig van egy csere, ugyanolyan.
Ez rendesen veszi a töltést, elég gyengén kaptam meg, 12V körül, de rendesen indított. Nem az van mint a másiknál, hogy seperc alatt felszalad 13.4 körülre és onnan emelkedik, hanem a hópihe állással is 12.6V és szép lassan emelkedik.
40mA az 24 óra alatt 1Ah, ha jól számolok. Hogy a 72-es akku ezt ne bírja akár 10-15 napig is azt kizártnak tartom. Egy jó akku. Márpedig 3 napnál többet nem pihen, amúgy emlékszem, mikor új volt teljesen rendben volt, de most nagyon gyorsan elveszti a feszültségét.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
A 2 év valóban rövid. Kicsit arra hasonlít mikor normál akksit raknak EFB/AGM helyett, mert a normál olcsó.
Nyilván a smart töltést nem kedveli a normál akksi. Ezért fontos megnézni melyik van jelen a kocsiban.
Amennyiben régi típus az autó, és nem Ford illik megnézni a töltést az autóban. Kicsit feljebb írtam róla.
Beleszól ebbe a történetbe a használati szokás. A legjobb a mindennapi használat, a másik véglet a 3-4 hetente 6km-s út. -
forceberg
veterán
válasz Gézengúz #8410 üzenetére
Ha rendszeresen és eleget használva van a kocsi, akkor persze belefér a 40mA.
A sok állás és ha megy, akkor is rövideket verziót semmi sem szereti.
Az, hogy felszalad pik-pakk 13,4-re az nem ok, hanem az a következmény, hogy nem vesz fel töltést.
Menet közben lenne jó monitorozni, hogy magasabb fordulaton meddig megy fel a töltőfesz?
Ha ilyen 0 fokokban nem éri el legalább a 14,5V-ot, akkor jóval hosszabb menetidő kell a feltöltéshez.Nekem a Bosch-nak valami almárkája van épp, egy 72-es Ca Gigawatt.
A gyári Varta VRLA bő 8 évet szolgált, ehhez a Gigawatthoz kikapcsoltam a smart töltést a kocsiban, hogy ne merítgesse menet közben. Mostanában menet közben 14,5-14,7V-okat simán látok a rákötött voltmérőn.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Gézengúz
addikt
-
Fabolous4
csendes tag
Sziasztok, egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok van-e olyan autó akkumulátor töltő ami ha bevan dugva a konnektorba automatikusan töltésre kapcsol? leírnám laikus fejjel mire gondolok.
Kárpátalján élek, mint tudjátok sok az áramkikapcsolás ezért a kazán keringető szivattyújához szeretnék csinálni a rendszert ami elvinné ha nincs áram. APC CS 650 szünetmentes+ 100amperes Banner munka akkumulátor és ehhez szeretnék egy olyan akkumulátor töltőt amit ha folyamatosan a 220ban tartanék és a csipeszek rálennének téve az akkumulátora, ha visszajönne az áram automatikusan töltené az akkumulátort mivel az APC csak talán max 1amperrel tudná visszafelé tölteni.
Másik kérdés: az APC szünetmentes elbírná-e a 1. keringető szivattyút 81w a fogyasztása
2. router
3. eszközök töltését (laptop,tablet,telefon)
4. néhány ledes izzót?
probléma nélkül? jó lenne ez a konstrukció amire gondoltam?
Köszönöm előre mindenkinek aki elolvassa és segítene! Szép napot mindenkinek! -
forceberg
veterán
válasz Fabolous4 #8418 üzenetére
A 650-es APC tud 400W-ot leadni.
Az aksi töltésére hogy gondoltál? Mit szól egy külső töltőhöz az APC? Vagy leválasztanád?Számoljunk minden esetén ráhagyással:
A 81W(ha az van ráírva) az szerintem a keringető max. fogyasztása, esetleg lejjebb véve még kevesebb. Egy laptop töltője olyan 65W(90?) max. lehet, egy telefon és tablet is típustól függ, de max. néhány 10W együtt. A LED égők olyan 4-9W/db.
Összesen olyan 200W-tal lehet számolni, ezt kényelmesen elviszi a szünetmentes.
Az aksinál 100Ah-ra gondoltál? A 200W esetén az aksinál érdemes 240W-tal számolni, ami 20A.
Azaz a vadiúj 100-as aksi is kb. jó, ha 4 óráig kitart, ha minden megy róla.
Csak a keringetőt ki kell bírnia 10+ órán át.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
plömplöm
őstag
válasz Fabolous4 #8418 üzenetére
szia, a cs650 egy back, kváziszínus, amit a keringető szivattyúk nem szoktak szeretni. tisztaszínuszos ups-t keress inkább, ha biztosra akarsz menni. avagy inkább egy inverterben gondolkodj, amire aztán (majdnem) akkora akksit kötsz majd, amekkorát szeretnél.
a csatlakoztatott akku kívülről töltése nekem kicsit vadul hangzik, itt is inkább azon a vonalon mozognék, hogy állítható töltési áram az ups (inverter) irányából.
nézz itt körül
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Fabolous4
csendes tag
válasz forceberg #8419 üzenetére
Nem tudom az apc mit szólna hozzá (ez úgy nem működne hogy a szünetmentes az akuval összelenne kötve és ha az áram visszajönne az apc is átváltana töltésre és az aku kontaktokon is rajta hagynám a sarukat és bekapcsolnám az autó aku töltőt) ezért írtam hogy laikus szemmel írom a kérdéseket sajnos nem értek hozzá.
A keringető ami menne 2es fokozaton egyfolytában amig nem lenne áram ami megnéztem 61w
max 2ledes izzó és a router+az optikai átalakító eszköz az internethez.
1.5 hete kb úgyvannak itt az áram kimaradások hogy 2-3 órákra van áram és kb 5re kikapcsolás valahogy így kellene hogy kihúzza -
plömplöm
őstag
válasz Fabolous4 #8422 üzenetére
én a helyedben nem próbálkoznék sem ezzel a konkrét szünetmentessel, sem másik kváziszínuszossal, akár apc akár bármimás, mert ha elfüstöl a keringető, akkor az mélyenzsebbenyúlós lesz. lehet apc, az árán kívül nincs bajom velük, de ha apc, akkor a smart a hívószó, azok szoktak tisztaszínuszosak lenni.
igen, szerintem keress olyan tisztaszínuszos invertert, ami vissza is tölti az akkut.
a "100amperes Banner munka akkumulátor" már meg van?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Fabolous4 #8424 üzenetére
tapasztalataim szerint a kb ekkorka tisztaszínuszos klasszikus szünetmentesek nem 1db, hanem 2db sorba kötött akkuval mennek, szóval ha 1db ilyen akkud van, akkor kellene még egy. és egyébként a belső akku(k) külsővé kábelezése sem olyan egyértelmű, itt azért tudnak szaladgálni amperek, és pláne egyenáramnál ezt illik méretezni is.
ésakkor szerintem ezt már inkább itt kellene folytatni
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
forceberg
veterán
válasz Fabolous4 #8422 üzenetére
Hát nem vagytok ott egyszerű helyzetben! Kitartás nektek!
Én lehet külön venném a fűtést a "kényelmi" dolgoktól.
Illetve 2 óra alatt nem igazán lehet feltölteni egy aksit.
0,3C a max. töltőáram(AGM indító esetén, munka aksi esetén lehet, hogy kevesebb?), de én 0,2C fölé nem mennék. Azaz kb. 5+ óra a töltés, ha teljesen lemerült.
61W esetén + az inverter vesztesége miatt én 6A-rel számolnék. A 100-as aksit ha 15A-rel töltöd(amihez igen speckó töltő kell...), akkor 5 órányi használatot kb. 2-3 óra alatt vissza lehet tölteni.(#8425) plömplöm :
Nekem van egy rack formátumú 1500VA-es folyamatos UPS-em, abban pl. 3x12V van, ha jól emlékszem.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
plömplöm
őstag
válasz forceberg #8426 üzenetére
az "ekkorka" alatt a kb 1kVA méretet értettem, pld most pont itt van mellettem egy su1000inet, ebben 2db 12V12Ah akku van. mondjuk páratlan számú akkus ups talán még sosem volt a kezemben, de ez nem zárja ki, hogy ne létezhetne ilyen.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
forceberg
veterán
Én azt figyeltem meg, hogy ahogy gyengül az aksi, úgy csökken a feltöltés után megmaradó csúcsfeszültsége.
Pl. a már selejtezett sima aksi rövid idő után beesik 12,5V alá. A táegységet(14,4V & 4A korlát) ráakasztva kb. 1 perc alatt eléri a 14,4V-ot, majd a 4A-es áramkolát is pik-pikk a múlt, fél A körüli áramot vesz fel. Na ez már kukás.
Vagy a 10! éves Varta 70-es VRLA-m most olyan kocsiban van, ami normál mód tölti, tegnap pl. 5 óra allás után volt 12,68V. Ez egy AGM-nek már nem túl jó, de van még benne némi erő.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Brogyi
senior tag
válasz forceberg #8430 üzenetére
Neked szerencséd van a tápegységgel, és feljebb azonos választ adtunk.
Sokszor azért nem is válaszolok, mert nem tudok többet írni, és hát mint a múltkor is gyorsabban válaszoltál.
"1 perc alatt eléri a 14,4V-ot, majd a 4A-es áramkolát is pik-pikk a múlt, fél A körüli áramot vesz fel."
Tipikus szulfátos akksi. Az estek 1-2%-ban javítható. Valaki nagy mellénnyel azt nyiltkozta 10 rossz akksiból 5 megmenthető. Ez butaság, tapasztalatlanság. Nem igaz.
Visszatérve az idézetre, és ha legközelebb lesz kedved játzszani vele akkor következőkkel probálkozz.
Ez nem szulfátoldás, hanem csak egy kiegyenlítő, vagy 100% töltési kisérlet, és nem több.
Nincs kockázat, mert csere érett darabról beszélünk. A szulfátoldás kisérlete is két esélyes.
Amikor az idézett pillanatnál tart a töltés (0,5A/14,4V) akkor állítsd át a tápegységedet következő módon.
Írok egy példát:
Kapacitás:60Ah
Ehhez az áramkorlátot állítsd át I=60*3/100=1,8A.
A feszültséget pedig durván csavard fel. Akkár 18V fölé. Ezekkel az értékekkel a jót se teszed tönkre.
Idő pedig simán 4h.
Nem fogod szétforralni amennyiben nem zárlatos. Ha bele tudsz nézni a cellákba akkor látni fogod, hogy alig van gázfejlődés. Sőt illik ilyenkor fajsúlyt mérni hamár látod a lötyit. Refraktometer (néhány ezer az aliról), vagy régi pumpás (nem szeretem). A lényeg 1,28gr/cm3 a cél.
Nem kell megijedni, nem robban fel.
Nézzük a lehetséges kimeneteket. Kezdjük a rosszakkal.
- Azonnal felugrik a feszültség mondjuk 18V-ra.
Szulfátos 100%. Annak már tolhatsz akár 40V-t is. Szinte semmi remény.
- Valamelyik cella sokkal erősebben pezseg.
Abszolút kuka.
- Régen elfogyott a folyadék valamelyik cellából. Pótolod ha tudod. Sok remény itt se lesz.
Végül a pozitív irány.
- El kezd növekedni feszültség, és 16-16,5V-s sávban meg kell állnia.
-Az áram lassan csökken.
Mi van ha letelt a 4h?
Sűrűséget kellene mérni, ami a mai akksiknál lehetetlen.
A kapacitás vesztés a szulfátosodás következménye. Azzal nagyon kevés tennivaló van.[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
-
Brogyi
senior tag
válasz forceberg #8440 üzenetére
Az a darab tényleg öreg. Igazából a feszültség visszhajlása is elegedő jel, de sokat nem próbálkoztam a negatív eredmények miatt. Nálam a sűrűség elérése, és a visszahajlás (-dV) közel egyezett. A kevés próba miatt nem állíthatom biztosra. Habár létezik amatör töltő amelyik ezt a visszahajlást detektálja.
Ehhez milyen töltőt ajánlasz? - Laybee
Nehezet kérdeztél, mert a tápegységes kollégának írtam, de örülök, hogy érdekel. A leírt módszer szakállas. Értsd öreg, és nem is én találtam ki. [Itt] írtam róla. Azért is írtam/gyüjtöttem össze, mert nagyon kevés töltőben van bármi hasonló. Azért néhány pl.
CTEK, és itt nem folytatom, mert ezt mindenki ismeri. Boost/Recovery névvel látják el, és kb 2h engedélyeznek.
A lényeg, hogy ez nem külön funkció/mode amit meg kell hívni. Automatikusan belerakják minden töltésbe. Az a jó.
Régen jómagam is ragaszkodtam a 14,4V határig, de a mai akksik zömének már kevés.
Mindenkinek azért a figyelmébe ajánlom ne a kocsi hálózatán küldjétek meg 16V-val.[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
A Forex-es szulfátoldós töltőnél is van ilyen 2órás feszültség limit kikapcsolási lehetőség, sőt fixre is ki lehet kapcsolni. Nem azt mondom, hogy sok, de volt pár darab, amit ezzel módszerrel sikerült visszahozni az életbe és bár nem voltak 100%-osak, még használhatóak maradtak. Nem mindegyik járt így... Tehát itt is azonnal felugrik a feszültség a maximumra, talán 18-20V körülire és nem folyik áram. Aztán van amelyiknél egy idő múlva elkezd csörgedezni és szépen megy a feszültség lefelé. Utána már sima töltéssel is megy tovább.
Üdv Inhouse
-
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #8443 üzenetére
"azonnal felugrik a feszültség a maximumra, talán 18-20V körülire és nem folyik áram. Aztán van amelyiknél egy idő múlva elkezd csörgedezni és szépen megy a feszültség lefelé. Utána már sima töltéssel is megy tovább."
Gondoltam, hogy te tapasztalatból megfogod a lényeget.
Sajnos amelyik azonnal felugrik, és zéró áramot produkál az bizony keményen szulfátos. Legközelebb ha valamelyik nem akar beindulni akkor simán több feszültséget is adhatsz. A vad ruszkik simán rákötik a hálózatra dióda, lámpa (mint áramgenerátor). A lámpa helyett kondit is szoktak használni, mert az közelebb áll az áramgenerátor viselkedéshez. Természetesen folyadék szintje legyen.
Tapasztalatból, és persze a feszültség kezdeti nagyságából tudni fogod, hogy mennyire volt paraszt a tulajdonos. Amelyik nem zárlatos, és van benne lötyi az beindul. Nálam a melegedés vándorolt celláról-cellára.
Érdekes volt. A feszültség folyamatosan esik, és mikor megfordul akkor kell hagyományosra rakni. Működik ez a verzió, csak veszélyes a fázis miatt. ezért nem linkeltem rajzokat. Összerakni nem nagy ügy. Szerintem gyorsabb, jobb mint a tirisztros kalapácsolás.
Most látom ha a kondis megoldás tetszik oda híd kell, és nem elkó. Légkondihoz árulnak 1-40uF 500V-s darabokat. Azok bírják. Egy 15uF teljesen elegendő. Azzal robi akksit is próbálhatsz.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen