- Assetto Corsa Competizione
- EAFC 24
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
- EA Sports WRC '23
- Csak 2025-ben érkezik a Little Nightmares III
- PlayStation 5
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- eFootball
Új hozzászólás Aktív témák
-
_pda_
tag
válasz KutyiHU #8449 üzenetére
Az úgy nem jó.
Mert amikor mérsz, újra éled az alvó rendszer.
Ez úgy kivitelezhető, h párhuzamosan be kell kötni a multit a mérés idejére.
Tehát amikor leveszed a sarut,nem szakad meg az áramkör, hanem a multin keresztül folyik.
Macera, mert a pozitív akkupólusra rá kell tekerni egy felblankolt vezetéket.
Vagy máshol kell az oldhatóságot biztosítani.[ Szerkesztve ]
-
Gézengúz
addikt
válasz KutyiHU #8449 üzenetére
"Csak akkor vettem le amikor mértem"
Komolyan nem érted a lényegét. Mikor levetted és visszaadtad az áramot ismét felébredhettek az elektronikák.
Kösd sorba és várj vele 5-6 percet. Ha akkor is 80mA, akkor valami vagy szívja, vagy utólagos cucc van belerakva aminek kicsit magas a készenlétije. Van ilyen?
Egyébként a biztosítékok egyenkénti kiszedésével előkeríthető a ludas...
_pda_
Sorosan kell bekötni.... Jó reggelt.
[ Szerkesztve ]
-
_pda_
tag
válasz Gézengúz #8452 üzenetére
Úgy is meg lehet oldani.
Ez attól függ, mit bír el a műszered abban a mérés tartományban, amelyikben használni akarod.
Ha párhuzosan kötöd, akkor nem éled újra a rendszer amikor oldod az eredeti áramkört.
Ott hagyhatod nyugodtan és akkor mérsz, mindenféle kockázat nélkül, amikor akarsz.
Ekkor a kettő soros áramkörből a megfelelőt használod.Jó reggelt, mielött leoltod a másikat
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz Gézengúz #8452 üzenetére
Sorosan kötné, mert a mérés idejére levenné a sarut, akkor meg az áram a műszeren folyik.
Ez a jobb megoldás, mert a kocsi lezárásakor nem stresszeli a műszert nagy árammal.Közben ő is megírta
Én úgy szoktam, hogy két csipesszel felrakok 0,01 vagy 0,1Ohm-os ellenállást, azt azon mérem a feszültséget
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Gézengúz
addikt
válasz forceberg #8462 üzenetére
Nem kell elmagyarázni, én értem.
Csak egy ilyen hozzászólással megkavarsz olyanokat akiknek enélkül is problémás!
Amikor valakit ki akarsz javítani, akkor pláne fontos, hogy jól fogalmazzál. Hmm?_pda_
Téged pedig kérlek ezekután, hogy igen rajzold le!! Mert Te voltál a második aki szintén benézte, ezek szerint.
Köszi!!
[ Szerkesztve ]
-
Gézengúz
addikt
Lidl töltő 5.0 C1
Amit említettem, "szulfátlanító" vajon tényleg az? Ráengedtem most a csereakksira, meglátom mit tud.
-
_pda_
tag
válasz Gézengúz #8466 üzenetére
Tegnap du ráraktam a robesz AGM akksijára.
És úgy is felejtettem
Ma dél körül mentem ki a garázsba, 15V-ot mutatva villogott még.
Az látszik, h pulzál a feszültség a kijelzőjén és mérve is.
De az, h ez bug v. feature a fene se tudja, mert a lúzer manuálban egy nyikk sincs róla. -
_pda_
tag
válasz Gézengúz #8468 üzenetére
Yesss.
De normál töltési módban, soha sem engedi fel a feszültséget 15V-ig.
Sajnos tavaly télen kicsit magára hagytam az akkut és elfárad tőle.
Ha normál töltéssel töltöm, 12,6-ról hamar felszalad a feszültség 14.5-re és vissza ejti 13.2-re, beáll fenntartó töltésre.
Kíváncsi leszek, h az 1 napos kúra hatására, lesz e bármilyen érdemi változás.
(sztem nem) -
forceberg
veterán
Én is túráztatom a korábban említett régi S4-et.
Korábban sima feltöltés után ~1 nappal: 14,5V
3 óra 1,7A áramgenerátoros túráztatás, majd 20 óra múlva: 12,55V
Ma kapja megint az áramgenerátoros táplálást egy 2-3 órára, aztán holnap megnézem mennyi marad meg belőle.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Soma01
veterán
A Electric Power Gold (67A) akkukkal van tapasztalatotok mostanában? Régebben voltak gondok vele nagyobb arányban a kelleténél, úgy hallottam. De ma mi várható tőlük?
Vagy maradjon egy sima 55-ös, ABS pl. az olcsóbbak közül? 190 mm magas kell az autóba. Varta Black volt most benne. 5 évet bírt. Legyen megint az? E fölé nem mennék árban. -
forceberg
veterán
Fater szintén 1.5-ös dCi-be tavaly nyáron lett ilyen 67-es Gold. Idén télre már volt vele gond.
Előtte a gyári Tudor aksi 10+ évet ment, utána lett neki is Bosch 60-as S4, az is elég jól bírta, pedig sokszor időtlenül használja, tudom, amikor valaki képes azért 2x beindítani a kocsit, hogy odébb álljon, majd vissza az udvarban.-------------------
A korábban beszélt Bosch S4-em a 16V-os túráztatás után 10,6V, az szerintem pont egy zárlatos cella.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Csöves
senior tag
Sajnos majdnem minden típusra igaz, hogy ha 4-5 évet ha elmegy, örülhetsz.
Nekem is hónapra pontosan 4 évre adta meg magát.
Pontosabban, ha miden nap töltögetném még pár hetet-hónapot elmenne.
Ahol belerakták 4 éve ott is azt mondták, hogy 4 év az átlag.
Ez van, fogyasztói társadalom.Aquila non captat muscas.
-
Soma01
veterán
Nekem most a Varta black 5 évet ment. De fura, mert lehet tölteni, töltés után a boltos ráterhelt a villával 3x is és 11 volt alá nem esett. Azt mondta, jó, mehet vissza a kocsiba. 400 A az indítója papíron, most a műszer 310-et mutat. Volt egy másik boltos, aki szerint ez már rossz, mert 5 éves. Vegyek újat.
Nem tudom, lehet e bízni benne?
Neked milyen akksid volt 4 évig?
Az autós témában a Rocketet nagyon ajánlják. De itt most csak Varta black meg Bosch power line (S4?) volt, ami jó áron is volt. 25k, 480 ill. 460 A indítóval, 56 ill. 55 Ah-s kapacitással.[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Sajnos a Gold változattal több gondunk volt, mint a sima mezítlábassal, pedig ez lenne a "prémium" minőség. A sima JÁSZ teljesen jó oda, ahova alap akku kell, továbbra is 1% alatt van a jogos garanciás hibák száma. A Gold-ra még nem néztem meg, de szemre rosszabb az arány, mivel ebből sokkal kevesebbet adunk el, viszont jön belőle vissza. Igazából nekem az a része sem tetszik, hogy adott méretbe akarnak nagyobb kapacitást/indítóáramot besuvasztani...
Üdv Inhouse
-
Laybee
őstag
válasz molnarpeter #8479 üzenetére
Gondoltam van más gyártótól is hasonló arány.
-
Soma01
veterán
Ahogy néztem, az olcsóbbak közül a Perion és az ABS készül még Varta technológiával. Gondolom, velük egy üzemben.
Ezt a Jász akkut a két kereskedő közül egy se ajánlotta.
A Bosch akciós most a Sparban. 25k az 55-ős, magas aksi. Az bőven elég lesz nekem. Azt írták a marketingesek, hogy az S4 sorozat utódja. Biztosan nem rossz. Néztem, októberi gyártás.
Ha ez nem lenne, megnézném a Varta (black), ABS, Perion aksikat. Ebben a JP-bem nem bízok. -
Soma01
veterán
válasz molnarpeter #8479 üzenetére
Úgy láttam, hogy az Auchan aksi is JP.
-
molnarpeter
nagyúr
Technikailag amúgy Clarios, ami a Johnson Controls jármű akku üzletágának kivásárlásával jött létre 2018-ban. Varta, Optima a főbb itt ismert brandek, gondolom bérgyártanak is. Szvsz minél nagyobb cég, annál pontosabban ki tudja grammolni az adott szériát, szóval márkán belül is könnyen vannak eltérések. Nálunk jól bírják az EP-k, kivéve ami önhibáján kívül túl lett merítve sokszor, vagy generátor túltöltötte és nem lett víz pótolva, stb - de statisztikailag nem szignifikáns darabszám, csak 8 akkut kérő jószág van itthon, felében perpill nincs is
-
Soma01
veterán
Akkor biztosan jók azok az Electric Power normál aksik. Csak a sok netes panasz meg, hogy finoman szólva egyik kereskedő sem ajanlotta, az azért elvette tőle a kedvemet.
Meg hát ha számolgatok 5-tel több a Bosch/Varta, ezek 5 év fölött teljesítettek mindig nálunk. Az EP-re 4 év vagy inkább az alatti élettartamot olvastam. Nekem megér plusz 5000-et az a plusz 1-3 év és a megbízhatóbb működés. -
forceberg
veterán
Én ősszel voltam bent a ZSU-ban vásárolni, ki volt rakva rengeteg EP aksi a pult elé a gyakori méretekből
Gondolom azért az EP van kirakva, mert viszik, mint a cukrot.
Rákérdeztem az eladóknál, hogy mennyivel van gond. Azt válaszolták, hogy nem jellemző, szerintük nem rosszabbak, mint a többi. Nyilván ez számokkal nincs alátámasztva.
De az is lehet, hogy valóban gyengébb az EP valamilyen technológiában, ezért pl. rosszabbul reagál a mostoha használatra.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Bambula5
csendes tag
Sziasztok, egy megbízható töltőt szeretnék vásárolni, aminél nem kell azzal foglalkoznom, hogy milyen típusú akkumulátorhoz használom. Jelen pillanatban több jármű is van, amihez hasznos lenne (motorcsónak, dízel teherautó, benzines start-stop, régi benzines autó stb). Amit jelenleg kinéztem az a CTEK CS ONE töltő, viszont nem igazán találtam róla releváns tapasztalatokat. Esetleg itt van valakinek tapasztalata ezzel az eszközzel vagy valami mást ajánlotok? Előre is köszönöm a segítséget!
-
Soma01
veterán
válasz forceberg #8486 üzenetére
Meg nem látok bele a kereskedő fejébe. Lehet, hogy tényleg nem olyan rosszak, csak más, kedvezőbb konstrukció vonatkozik a többire az adott kereskedőnél. Ahol én voltan, ott kévés volt EP aksiból. Ez alapján már meg is jósolható az ajánlás. Ha más kereskedésekbe megyek, lehet én is EP-t veszek. Már megvan a Bosch amúgy. Amúgy szívesen (vennék) veszek magyar termékeket...
-
Laybee
őstag
válasz crissprivat #8489 üzenetére
Vagy egy Noco Genius10
-
Inhouse
őstag
Azért egy sima Electric Power (alias JÁSZ Plasztik) akku nem vethető össze egy Bosch S4-el, nem az a kategória. Amibe sima akku kell, nincs StartStop, nincs IBS (smart töltőrendszer), abba elvileg jó. Sajnos egyre kevesebb autóba jó már a mezítlábas akku...
Ahogy írtam, évi sok száz db eladása után 1% alatt van a jogos reklamációk aránya.
Ha mostohák a körülmények, egyik akku sem fog túl jól teljesíteni.
Egy időben tényleg vacakabb volt a JÁSZ, azt az időszakot aztán nehéz már kitörölni a köztudatból.Illetve pár éven belül 2 gyártűz is volt náluk, akkor is volt egy gyártási kiszervezés, még lehet, hogy ők sem tudták, hogy éppen melyiket ki/hol gyártotta... Amikor helyreállt a minőség, akkoriban 20-30%-al túlteljesített a névlegeshez képest, ezt kb. tartják most is. Ekkoriban a Varta, Bosch, stb. akkuk szinte kivétel nélkül sosem tudták, amit rájuk írtak. Ez is változni látszik, manapság már azok is teljesítik amit vállalnak. Persze ezekből nem következik az, hogy meddig fogják bírni.
A Perionnak is volt rossz híre egy időben, de mi sosem árultuk.Laybee:
Igen, a sima JÁSZ... fekete edényzet, piros/fehér/ezüst Electric Power felirat.
Sok nagyáruház árul saját márkás akkut feltűnően hasonló formában a JP-hez képest.Üdv Inhouse
-
Soma01
veterán
Bosch akkumulátor életkor megállapításban tud nekem segíteni valaki? Amiket én találtam, ott 13 jegyű számot kérnék, írnak. De nekem 14 jegyű van a qr kód alatt. Fent meg 5 db betű és szám + 3db szám. Azt gondoltam, hogy ez a 3 szám lesz a gyártási dátum, de azt mondta nekem valaki, hogy nem az. Pedig van hozzá egy táblázat is. Egy régebbi aksit ez alapján elvileg jól beazonosítottam. Akkor rosszul?
Ha kell, fel tudom tenni a 14 jegyű számot is a qr kód alatt, az akku oldaláról.
[ Szerkesztve ]
-
Csöves
senior tag
válasz crissprivat #8498 üzenetére
Régen a gyártás dátuma rajta volt az akkukon.
Aquila non captat muscas.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs