-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
válasz Dluinet #11700 üzenetére
Na majd belenézek, hogy pontosan mit is ír.
Más téma:
a Hybrid rendszer működésével kapcsolatban észrevettem, hogy néha annak ellenére, hogy a folyamatábra alapján tisztán villannyal megy az autó, van amikor nem azonnal, hanem akár fél-egy perc után gyújtja csak ki az EV lámpát, azonban az esetek többségében viszont azonnal. Ilyet más is tapasztalt már? -
blg
senior tag
ha normális mértékben fékezel (nem vészfékezel), akkor előbb a generátort használja a fékezéshez, majd, ahogy egyre lassulsz, átvált a hagyományos fékre (minél alacsonyabb a sebesség, a generátoros fékezés annál hatástalanabb, ezért kell átváltani a hagyományos fékre.) minél észrevehetetlenebb az átmenet a generátoros fékezésből a hagyományosba, annál jobb. ebben állítólag jobb a Toyota, mint más gyártók
-
Ck.
addikt
Nem csak állítólag. Előtte egy Mercedes C350e hybridem volt. Minden egyes lassítás/megállás egy igazi bakkecskézős mutatvány volt, mindig volt egy olyan érzésem, hogy az autó nem fog megállni, végül rángatva de csak megállt. A Lexusnál semmi ilyesmi nincs, teljesen észrevétlen, átmenet nélküli a fékrendszer működése.
[ Szerkesztve ]
-
Senhi
aktív tag
Rav4-nél ha D-ből balra húzod a sebességváltókart, akkor manuális módba lép (ha jól emlékszem 6 sebességet szimulál neked, de talán egyszer ha próbáltam) és akkor a kart fel-le huzogatva tudsz sebességet váltani, ami egyben motorféknek is használható (lényegében egy fejlettebb B üzemmód ).
-
-
Bullitz
aktív tag
Bár nekem P2 van, de ott viszonylag rapid módon jelzi a változást, és úgy hallom viszonylag pontos is, ha már meleg a motor nagyon nagyon gyorsan és sokszor le-fel kapcsolja.
Egyelőre még én is csak tanulgatom ma próbáltam kicsit lendületesen autózni vele a városba mert meló közben ugrottam el kerékcsavarokért, és így lehet ez lesz a valódi felhasználás, eddig talán túl tojásokon lépkedve vezettem, kicsit néha odalépve nagyobbakat fékezve többet tölt, többet is megy elektromosan. Mondjuk úgy ma annyira "nem figyeltem a hypermilingra"
De a fogyasztás az megdöbbentő, 5 fölé még nem ment, az első 800-900 km után 5,01-et számoltunk benzinkúton, ez volt az első tankolás préjmiummal.. most olyan 4,7-et ír a 95-ös auchan benzinnel ~400km után. Kiváncsi vagyok a valós mennyi lesz.
HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #11709 üzenetére
Lehet, hogy tényleg azon múlik, hogy mennyire hosszú távon képes megtartani az EV-módot, de konkrét szabályrendszert bevallom őszintén, még nem vettem észre benne.
@Bullitz:
valóban bámulatos fogyasztásra képesek, egy idő után már tényleg az lesz az ember hobbija, hogy hogyan tudja még lejjebb vinni és minden egyes nap a saját rekordját megdönteni.Ha már hypermilerkedés:
Érdemes az autót a teljes vezetési időtartam alatt végig az ECO mezőben, annak is az az alsó harmadában/felében tartani, egészen a nulláról való elindulástól, a kigyorsításon át, az utazási sebesség eléréséig majd azt követően is végig ott tartani, majd gázelvételt követően árammal vitorlázni? Vagy jobb fogyasztást el lehet érni agresszív kigyorsítással, majd azt követő elektromos hajózással?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Lassú elindulás, kb 7-10km/h-ig (elektromosan), majd folyamatos egyre erősödő gyorsítás az ECO mező végéig (eddig kell elérni a 50-60km/h-t), majd azt követően végig ott tartani.
Ha elérted a kívánt sebeséget (ebben a példában 90km/h) tovább gyorsítasz 95km/h-ig, majd elektromosan hajtasz nagyon enyhe lassulással 90km/h-ig, ekkor belekezdsz a vitorlázásba (elektromos hajtás és visszatöltés nélkül) amig le nem lassul 85km/h-ig.
85km/h-nál a benzinmotorral finoman visszagyorsítasz 95km/h-ig és kezded újra.
Ne akadályozd ezzel a forgalmat.
Többet vagy legalább ennyit spórolsz, ha 90-nel haladó kamion után 20-25 méterre hajtasz, folyamatosan tempómattal."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
flegga92
senior tag
Én azt vettem észre, hogy kigyorsítani jobb Eco mód felső negyede-teteje között az Aurissal.
Igaz még én is "tanulom", 2 hónapja van meg. Eleinte én is próbáltam EV módban tartani, de baromi lassan gyorsul, ráadásul több energiát szed ki az akkuból, mintha tartanád a sebességet, ha meg indult a benzinmotor sokkal hosszabb ideig tartott felgyorsulni Eco közepén, mint a tetején. Ezzel a módszerrel nálam 5,5l átlag fogyi jött ki, míg a gyorsan felgyorsulunk, majd pedállal játszva EV módba menni és tartani a sebességet 4,9-5,0 fogyi jött ki tankolásnál.
60-ról 100-ra gyorsítást úgy érdemes megtanulni, hogy a tempomatot belövöd 100-ra mikor kiérsz a városból csak a tempomat karral visszateszed a sebességet 100-ra és figyeled a mutatót. Szépen lassan megy power tartományba, megtartja majd szépen vissza engedi. Sokkal kiegyensúlyozottabban gyorsul így mintha fixen a power alsó tartományba gyorsítanál. -
Ck.
addikt
válasz Dluinet #11712 üzenetére
“Ha elérted a kívánt sebeséget (ebben a példában 90km/h) tovább gyorsítasz 95km/h-ig, majd elektromosan hajtasz nagyon enyhe lassulással 90km/h-ig, ekkor belekezdsz a vitorlázásba (elektromos hajtás és visszatöltés nélkül) amig le nem lassul 85km/h-ig.”
Miért van szükség a köztes elektromos hajtásra 95-90-ig, majd csak onnan vitorlázva? Ha már 95-nél felengedem teljesen és úgy hagyom lassulni 85-ig, az rosszabb eredményt produkál?
Illetve ha csak szimplán elveszem picit a gázt, hogy átváltson EV-re és úgy megyek tovább, azzal nem lesz jobb a fogyasztás?Bocsi a sok kérdésért, még tanulom a rendszert.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Ezzel a módszerrel úgy nyújtod meg a vitorlázást, hogy a fele sebesség vesztést az elektromos hajtással lassítod, miközben 1,5×-2× hosszabb távot teszel meg, mint sima vitorlázánál.
A gyorsulás és a sebesség tartás arányaiban sokkal több energiába kerül, mint az enyhe lassulás.
Az elektromos sebesség tartást addig tudod csinálni, míg az akku le nem merül. A visszatöltés viszont sokáig fog tartani.
Ha relative rövid ideig enyhén lassulsz elektromos hajtás használatával, akkor olyan kevés energiát veszel ki az akkuból, hogy a visszagyorsításnál a motor ezt a veszteséget képes visszatölteni az akkuba.
Ráadásul az enyhe kicsi merítés és az enyhe kicsi visszatöltés gyakorlatilag nem csökkenti az akku élettartamát."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
Itt egy video róla.
Pulse: benzinmotorral gyorsítás (videoban 45 mph-ig)
Glide: elektromos hajtás, közben lassulás (videoban 40 mph-ig)
Coast: vitorlázás visszatöltés nélkül (videoban 35 mph-ig)"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
No.01
őstag
Leginkabb ujauto tulajokat kerdeznem, h kinek mit ajanlottak bejaratas cimszoval?
-
nagyúr
Kiegészítés: kb 60-70 km/h felett benzinmotorral gyorsítást heretical módban célszerű végrehajtani. Viszont már enyhe emelkedőn vagy szembeszél esetén ez nem fog sikerülni, csak nagyobb sebességen (80-90km/h).
Pulse - Glide - Coast technikát kimaxolni csak óra szerint 58-69 km/h kőzött lehet, mert ilyenkor még nem forgatja a motort üresben vitorlázás alatt, de már rendelkezésre áll gyorsításhoz a heretical mód, és még a légellenállás sem jelentős.
Abszolút takarékos mód (de itt már feltartod a forgalmat!) a 35-45km/h között haladni, a gyorsítást maximum a motor alapjáratán végezni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
adrian14
tag
Sziasztok!
Jövő héten veszünk át egy 3as Priust Jenőtől, amit 3 évig tervezünk használni. Mennyi az egészéges olajfogyasztása egy ilyen autónak? Hallottam már minden félét és szeretnék képbe kerülni. -
gorgo
őstag
válasz Dluinet #11719 üzenetére
Ami még nagyon érdekes, hogy a Priusok látványosan kevesebbet fogyasztanak az Aurishoz képest. Vajon mi lehet a (számomra) titok nyitja? Mondjuk ha lítiumos akksija van, kicsit nagyobb kapacitást bele tudnak tenni kisebb súllyal, már számít, de talán nem ennyit. Illetve gyengébbre hangolt a benzinmotorja is, ami miatt mondjuk még inkább nyomtatékszegény, "herélt" lehet. Mondjuk ha így van, akkor azért maradok az Aurisnál.
"a gyorsítást maximum a motor alapjáratán végezni." úgy még gyorsul??? Nekem itt már bevillan a relativitáselmélet is.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Paxker315
addikt
Legellenallasi egyutthato? Bringan óriási különbség van a behúzott könyök, alacsony tartás, cicahat póz és a tapló koca kivágott konyokos fekvőtamsszpozok közt. Utóbbival sokkal fárasztóbb, energiaigenyesebb haladni. És minél nagyobb a tempó, annál erőteljesebb a legellenallas hatása. A prius meg áramlás optimalizált, nofene
Ezért szomorit el a SUVszesszio..
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
anonymus89
addikt
Sziasztok, ismerősöm most vett egy 2018. 11. havi CH-R-t és sajnos szomorúan tapasztalom, hogy összekötve az usb porttal a telót nem megy át az android auto.
Navi nincs fed computeren ez gondolom felszereltség függő...Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
duracell89
senior tag
válasz anonymus89 #11725 üzenetére
Tudomásom szerint 2019 előtti autókon nincs, és nem is frissíthető rá AA vagy CarPlay képes szoftver. Navi az extra, de nem függ össze ezekkel a képességekkel.
Legjobb felhívni egy szalont, és ők alvázszám alapján megmondják, hogy lehet-e.[ Szerkesztve ]
-
anonymus89
addikt
válasz duracell89 #11726 üzenetére
Jó ötletet adtál meg is kérdezem.
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
sigidi
tag
Corolla használati útmutatóból:
Új Toyota gépjármű bejáratása
A gépjármű élettartamának megnövelése érdekében tartsa be a következő figyelmeztetéseket:
Az első 300 km-en (186 mérföldön): Kerülje a hirtelen fékezést.
Az első 800 km-en (500 mérföldön): Ne vontasson utánfutót.
Az első 1000 km-en (621 mérföldön):
• Ne vezesse a gépjárművet túlzottan nagy sebességgel.
• Kerülje a hirtelen gyorsítást.
• Ne vezesse a gépjárművet hosszú ideig állandó sebességgel.Pár hét és megjön a corolla, addig olvasgatom a használatit meg a fórumot
Expect the unexpected.
-
Ck.
addikt
válasz Dluinet #11719 üzenetére
Majd erről a heretical-módról lesznek még buta kérdések, egyelőre bújom még a netet és próbálok okosodni…
Akinek LED-es lámpája van, azokhoz fordulnék:
Az normális, hogy a lámpa nem csinál szintezést induláskor/felkapcsoláskor? Igazából sosem láttam még szintezni, csak simán felkapcsol.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #11731 üzenetére
A Merga - ami előtte volt - szintezett, azért furcsálltam. Illetve délután megyek a Lexushoz, hogy nézzék meg/állítsanak a lámpán, mert nagyon lefelé világít, csak az előttem levő 20 métert világítja be kb, vagy annyit se. Közölték ráadásul, hogy ha csak állítás szükséges, akkor az nem garanciás, fizetős móka lesz, sacc/kb fél óra labour. Majd még azért lesz egy köröm velük délután, mert pár hete vettem az autót, nem így kellett volna átadni…
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Megjöttem a márkaszervizből a világítás dologgal, elmondásuk szerint mind a vetítési kép, mind a fényerő és a magasság a gyári elírások szerint van, tökéletesen áll, ha ettől feljebb állítják akkor vakítani fog és nem lesz közútra legális. Nem is vállalták így a feljebb tekerést.
Hát nem tudom, komolyan, kb az előttem levő 20-30 métert világítja be, utána mintha elvágták volna. Passz…lehet elmegyek egy független szervizbe és ott feljebb állíttatom…fene se tudja. -
Ck.
addikt
válasz Nikaré #11739 üzenetére
12:41-től, átvált távolságiról tompítottra. Ilyesmi az enyém is, talán ennél valamivel azért jobb: [link]
@rbalint88:
A Mercédesz vetítési képen tudtak anno állítani, nagyon kusza volt, egy girbe-gurba U betűt írt le, aztán beállították és nagyon fasza lett. De itt azzal nincs is baj, csak a távolsággal. Nem nagyon merek én otthon szórakozni vele, meg alkalmas felület sincs hozzá sajnos.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #11742 üzenetére
De ez ilyen 30 méter előre kb, nem valami sok. Kivilágítatlan országúton eléggé tele volt a gatyám így jönni éjjel. A Merci tompítottal simán 100 méter fölé is ment. Vagy akkor az volt sz@rul beállítva és örüljek, ha azzal nem vakítottam senkit? Műszakin csont nélkül átment pár hónapja.
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Közben megtaláltam a szabványt: 160 láb azaz kb. 48,7m-nyi távot kell bevilágítania, ez saccperkb meg is van a videón.
A mátrix LED-ek tudnak (jóval) többet, de ott ugye nem állandó a vetített kép, hanem folyamatos a "távolsági" és kimaszkolja a többi közlekedőt, hogy ne vakítsa el.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #11746 üzenetére
Statikus led volt benne, úgy tudom elvileg az volt az alapverzió, semmi adaptív okosság. Először elég bénán világított, de beállítás után nagyon jó lett. De mindegy is, az már a múlt. Na majd csinálok egy videót éjszaka konkrétan az enyémről, hogy megnyugtassatok.
Tied sem szintez induláskor amikor bekapcsolod? -
KTTech
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen