-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
No.01
őstag
Akinek kulon teli szettje van annak a TPMS szenzor mikent van megoldva? Gondolom igy abbol is 2 szett kell.
Ha igen akkor a programozas mennyire bonyolult? Markaszerviz vagy esetleg egy hozzaerto gumis is meg tudja oldani? -
kw3v865
senior tag
Amíg garanciás, addig érdemes márkaszervizbe vinni. De ha letelik a 3 év, akkor már felesleges, anyagilag is irracionális döntés. Én pont 3 évesen vettem. Legalább 10 évet tervezek még vele, tehát egyértelmű, hogy nem érné meg a márkaszervizbe vinni a legalapabb szűrő-, olaj- és gyertyacsere elvégzésére.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz kw3v865 #12196 üzenetére
Idősebb használt autónál csak és kizárólag az állapot az , ami számít.
Embere válogatja, én 2 évvel ezelőtt nézegettem a használt piacon. Úgy nyitottam, hogy ha normálisan nem volt vezetve a szervizkönyv, vagy nem akart e-szervizkönyv kiolvasásra eljönni a tulaj, akkor élből nem is foglalkoztam tovább az adott autóval...
Szervizkönyvet lehet hamisítani, a tudatosabb használtautó-vásárló pedig ezt tudja is.
Én is láttam olyan szervizkönyvet, amelyet ugyanolyan állapotú pecséttel, ugyanazzal a tollal, ugyan az az ember írt alá több éven át. Nem is foglalkoztam vele tovább, miután a nepper az e-szervizkönyv kiolvasására nem volt hajlandó.
Ráadásul sokkal alaposabb munkát végzek, mint bármely szervizben, teljesen üzemmeleg, frissen leállított motorból engedem le az olajat, és hosszú órákig engedem kicsepegni.
Azért érzed az ellentmondást is remélem, a szervizkönyv nem számít, a gyári szerviz szerinted alapból nem megbízható, de a majdani vásárló majd higgye el neked bemondásra, hogy te gondos gazdája voltál az autónak és minden szükséges karbantartást alaposan elvégeztél magad, mindezt spórolásból...
De ha letelik a 3 év, akkor már felesleges, anyagilag is irracionális döntés.
Vannak kétségeim, lévén egyáltalán nem horror a gyári szerviz az eddigi tapasztalataim alapján. Plusz a különféle szoftveres dolgokat aligha fogod otthon megoldani...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ha külön felnin van, akkor kell TPMS szenzor azokba a kerekekbe is, darabja szereléssel 12-15e Ft, az összeprogramozás 5-10e Ft nagyságrendileg (ahol én voltam legalábbis 7e Ft-ért csinálták, de láttam 10e Ft-s ajánlatot is).
Amikor átszerelik téliről nyárira, vagy vissza, akkor van külön TPMS gomb az autón, azzal átváltod a másik szettre (értelemszerűen nem úgy, hogy a kocsi mellett ott van a másik szett is) és kész.Márkaszerviz probléma nélkül megoldja, de tapasztaltabb gumiszerviz is megugorta esetemben gond nélkül.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
pècsimunkás
addikt
Felrakom a télit/ nyárit, aztán 10-20 km múlva el kezd villogni a visszajelző. Következő indításkor 3x gyorsan megnyomom a kesztyütartóban lévő gombot, aztán a következő kerékcserekor ismét.
Persze, néha többször kell próbálkozni, de alapvetően egyszerű. És ennyi kb.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
nagyúr
válasz pècsimunkás #12205 üzenetére
E210-en bal oldalon alul lesz az a gomb...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
kw3v865
senior tag
"Azért érzed az ellentmondást is remélem, a szervizkönyv nem számít, a gyári szerviz szerinted alapból nem megbízható, de a majdani vásárló majd higgye el neked bemondásra, hogy te gondos gazdája voltál az autónak "
Hosszú távra tervezek vele, 13-15 éves vagy még idősebb korában már senkit nem fog érdekelni a szervizkönyv. A 15 éves autók hány %-ának van vezetve a szervizkönyve? Ha ilyen kritérium alapján akarnék használtatót vásárolni, akkor nagyon sokáig keresgélhetnék. Nem lehet elvárás a vásárló részéről.
"Plusz a különféle szoftveres dolgokat aligha fogod otthon megoldani..."
Nyilván nem, de mivel nem garanciális autóról beszélünk, ezért így is úgy is annyiba fog kerülni függetlenül attól, hogy az olajcserét ki csinálja. Visszahívás pedig mindenképp érvényes rá, akkor is, ha nem szakszervizbe vittem korábban. A Corollámon 14 éves korában cseréltettem valami légzsákkal kapcsolatos alkatrészt, ingyen megcsinálták a visszahívás keretében. Ezt leszámítva csak az első néhány évben (míg garis volt) látott márkaszervizet, nem problémáztak ezen.
Egyébként egyetértek azzal, hogy a Toyotánál egyébként aránylag jó áron csinálják az alap szervizeléseket, legalább is a független szervizekhez képest. A szakértelem és a minőség már más kérdés, szerencse is kell hozzá, de ez ugyanúgy igaz az összes független szervizre is. Azt azért tegyük hozzá, hogy egy olaj- és szűrőcsere kb. a betanított munka kategória (ennek ellenére nem egyedi eset, hogy nem az előírás szerinti olajat töltik bele. korábbi saját Toyota márkaszervizes tapasztalat, és az ismerősi körömben is előfordult már nem egyszer). -
kw3v865
senior tag
válasz pècsimunkás #12206 üzenetére
Friss számok, 2 hete szervizeltem őket:
E12 Corolla:
- gyári Denso levegőszűrő: 8870 Ft
- gyári olajszűrő: 2695 Ft
- gyári olajleeresztő alátét: 569 Ft
- Filtron aktívszenes pollenszűrő: 3260 Ft
- Mobil1 ESP 5W-30 4 liter: 12487 Ft
- Posta: 2000 Ft
- Munkadíj: 0 Ft
Összesen: 29.881 FtMegjegyzem Mann levegőszűrővel 2 ezerrel olcsóbb lett volna és az alátétet se kell mindig cserélni, és abból is van olcsóbb bármely helyi autósboltban, de ezúttal gyorsan válogattam össze a cuccokat.
Auris 2 1.6:
- gyári levegőszűrő: 7250 Ft
- gyári olajszűrőbetét: 2500 Ft
- gyári olajleeresztő alátét: 569 Ft
- gyári pollenszűrő: 6630 Ft
- Eneos Sustina 0W-20: 15699 Ft
- Munkadíj: 0 Ft
- Posta: 2000 FtA levegő- és pollenszűrőn is lehet azért még spórolni egy kicsit vannak utángyártottban is gyári minőségűek, de összehasonlításhoz jó ez a lista.
Összesen: 34648 Ft
Egy Auris kisszerviz (abban általában nincs is levegőszűrő-csere alapból, ami a szűrők között a legdrágább) ma már nem nagyon jön ki 45 alatt, de inkább minimum 50.
-
pècsimunkás
addikt
válasz kw3v865 #12210 üzenetére
4,5 éve vettem az autómat.
5x szervizeltem a kaposvári Toyotánál, kb 200000 forint értékben. Otthon nem tudom megcsinálni, és nem is akarom.
Ha elviszem privát szervizbe, akkor sem lett volna olcsóbb sokkal, és akkor ugrik az Assistance, ami nekem fontos.
Ha holnap lesz idő, össze adom a számlákat.Amúgy, ha beszorzod a te általad írt összeget öttel, az már nem sokkal kevesebb amit én mondtam. És nem kell dolgozni vele, megy tovább az Assistance, a garancia, és az ilyesmik.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
KTTech
veterán
válasz kw3v865 #12202 üzenetére
Ez majd akkor lesz érdekes kérdés, amikor Mo-n is bevezetik a Toyota Relax garanciát, ami visszamenőleg garanciálissá teszik a kocsikat akár 10 évig... mint ahogy tették az UK-ban és még sok EU országban is.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nagyúr
válasz kw3v865 #12210 üzenetére
56 ezer forint volt a 15 ezres szervizem, most 79 ezer forintot fizettem a 30 ezresnél klimatisztitással együtt. 2019-es Corolla Sedan 1.6 M/T.
Természetesen mindenkinek a saját szempontja számít, de egy 5-6 millió forintos autónál 10-20 ezer forintot spórolni olajcseréknél szerintem bagatel tétel, pláne, hogy elveszíti a lekövethetőséget.
Ugyan ez a dolog a TMPS esetén, nagyjából 50 ezer forintos tétel, kb. 5 évig nincs vele probléma (utána is csak elemcsere kell), ha pedig nincs, akkor ott fog világítani egy sárga visszajelzés a műszerfalon, és adott esetben nem kapsz visszajelzést egy lassú defektnél.
Eredetileg én is 10 évre vettem az enyémet, de most egyre inkább hajlok arra, hogy ha lefutott az 5 éves lizing (emiatt nálam 5 évre szól a garancia), és anyagilag bele fog férni, le fogom cserélni, egyfelől mert a városban a manuális váltó kín, másfelől mert sajnos kicsi a fejtér benne...
Még 1x: nem vagyunk egyformák, mások a nézőpontok...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Veron
őstag
Hogy állunk E210 Corolláknál a keréknyomás-kijelzéssel? Csak Alis hackelt cuccal tudja kiírni az értékeket, ha jól tudom. Van megbontásmentes megoldás a funkció aktiválására? Jó lenne ellenőrizni a nyomást pumpa nélkül is.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
őstag
Tudtommal a TPMS szenzorban nem lehet elemet cserélni.
Nálam az Aurisban teljesen ki van öntve az elem körüli rész, maximum nagy rombolás árán lehet kiszedni.
Továbbá jó figyelni a TPMS-re, ha rendőr megállít szólnak érte, műszakin sem megy át, továbbá balesetnél a biztosító sem fizet ha világít a TPMS lámpa.
Szerintem egy jó visszajelzés (persze még jobb lenne ha a pontos értékeket is kiírná a műszerfalra) -
No.01
őstag
Tudja valaki esetleg az uj Corolla (kombi 2.0) gyari 17-es felnijenek a mereteit?
Tovabba erdekelne, h milyen TPMS szenszort kellene felkutatnom egy esetleges 2. szett gumihoz? -
Ck.
addikt
válasz kw3v865 #12202 üzenetére
A Toyota/Lexus a Relax programjuk keretében 10 év/160 ezer km garanciát ad az autókra, amennyiben márkaszervizben történik az éves előírt; ütemezett karbantartás, így végképp megéri. Kivéve persze jelenleg Magyarország, ahol minden jóból kihagyják az embereket, de elég csak a határ másik oldalán üzemeltetni egy autót, lassan már minden EU/EEA országban bevezetésre kerül(t).
#12162 @Dluinet:
Köszi a tippet, valamelyik nap kipróbáltam egy rosszalkodás erejéig, elég szépet ment a gép, de nem csinálok belőle azért rendszert.#12165 @dj79:
Elvittem végül a Lexushoz megnézetni a futóművet, ők igazándiból nem is hallottak semmit, de megemelték, megrángatták, megmozgatták a lehetséges elemeket, de mindent rendben találtak, minden feszes, nincs holt játék, nem kotyog, szilentek sincsenek elfáradva, szerintük teljesen rendben van az autó. Ezzel akkor el is engedem a témát, ugyanakkor továbbra sem értettem, hogy mit hallottam pontosan és honnan jöhetett.[ Szerkesztve ]
-
-
Akula
őstag
válasz aszamóca #12183 üzenetére
+ molnarpeter
+ Paxker315
+ KTTech
Na, sikerült.
Toyotánál a teljes antenna szettet egyben adták volna, 78k. Kösz, nem kellett.
Egy kis utánajárással kiderült, hogy ez a 2004-es beszállító szerelte a 2008-as Fabia-t és valamelyik Polo-t is. Náluk meg 3500 Ft-ért külön lehet megvenni ezt a tömítőgumit.
Bedobom ide a képet, hátha kell majd valakinek a termék cikkszáma:
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
őstag
válasz eastsider #12232 üzenetére
Tessék [link]
Párosítást otthon csináltam, ID adott (szenzorok házán található) és a Carista OBD olvasó hivatalos alkalmazása képes szerkeszteni a TPMS azonosítókat a kocsiban.
Sajnos csak prémium előfizetéssel, de így is olcsóbb mint a szervizben (havi feliratkozás)
Átírtam őket egyesével és a kocsi már látta is. Ha esetleg nem akarsz bajlódni ezzel, lehet venni Autel szenzort aminek át lehet írni az azonosítóját. Szóval van két szetted de minden azonosító kétszer, így kerék
szett váltáskor a kocsi meg sem érzi hogy új szett van rajta. Majd legközelebb én is szerintem Autelt veszek ha valamelyik lemerülne - programozó szettem már van -
FeriPapa2
tag
Volt-e már valakinek ilyen hibája:
4. éves a YARIS Hibryd autóm. Néha előfordult, hogy a keréknyomás jelzés jelzett, de újra indítással mindig helyre állt ill. a téli szetten nincs is olyankor folyamatosan jelez. Most viszont éppen szervízbe vittem, akkor reggel megint bejelzett, de úgy is maradt. A szervízbe megnézték, azt mondta a szerelő: nem talált hibát és reszetelte. Sajnos újra jelez és nem szűnik meg. A "Tire Assistan" nézve minden szenzor jó és a nyomások is. Mire lehet számítani, hol lehet a hiba? -
őstag
válasz FeriPapa2 #12235 üzenetére
Fújd fel a megfelelő határérték felé és jónak kell lennie (hideg nyomáscsökkentő hatása ahogy kolléga írta). Bár feleségem 2018-as jazzén az elég buta keréknyomás mérő tud hisztis lenni. Azaz 2,1 ről leengedi 1,8-ig hiszti nélkül, de utána ha jól vettem észre túlfújásnál is elég hamar hisztizik tehát pontosan annyira kell fújni mint amennyi az ajtóban lévő matricán van különben pár perc és újabb sárgulás... A butát arra mondom hogy semmit nem mond (melyik gumi, milyen érték) a jazz keréknyomás mérője azon kívül hogy valahol valamelyik gumival valamiért gond van A scrossom ebben sokkal jobb (ez a gumi ennyi nyomáson van és mutatja ahogy ereszt ha nagy a defekt). Ez pl hiányozni fog mert ha jól nézem ezt a rav4 sem tudja (csak ha rendelsz kínából egy elektronikát pluszban...)
-
őstag
válasz FeriPapa2 #12238 üzenetére
Próbáltad már például 2.1 bar-on resetelni, majd még fújni bele amíg engedi a gép könyv? (Pl. 2.3-2.4)
eastsider
Tudtommal a kocsi nem tudja melyik kerék hol van. Az app-ban mozgathatóak a szenzorok ha szeretnéd később tudni melyikkel van pl baj.
Mivel méri a hőmérsékletet a szenzor, hideg / meleg vízzel leöntve az egyiket könnyen beazonosíthatod melyik melyik.[ Szerkesztve ]
-
kw3v865
senior tag
Vicces ez a szerencsétlenkedés a szar TPMS-sel. Én az Aurisnál is folytatom úgy, ahogy a régi Corollámmal: indulás előtt körbenézem a gumikat, hogy lapos-e valamelyik, illetve havonta legalább egyszer megnézem benzinkúton, és ha kell állítok a nyomáson a gyártó által megadott érétkre. Nem kerül semmibe. Ez a TPMS csak egy újabb szívás és pénzlehúzás. A gumisok/szervizesek jól járnak vele. Ennyi.
-
FeriPapa2
tag
válasz kw3v865 #12242 üzenetére
Köszönöm a hozzászólásokat, de itt nem arról van szó, hogy nem jó a nyomás meg a jeladó össze van keverve. A nyomásokat pontosabban nem lehet beállítani. Hátul századra egyforma elöl is majdnem. A kerekek úgy vannak, ahogy a képeken - le van ellenőrizve. A tavaszi csere óta augusztusig nem volt vele semmi gond. A kerekekről a jelek a második szintre is elérnek, veszem egy RTL433 stickkel az okos rendszeremmel.
Viszem szervízbe mert nemsoká menni kell műszakira, akkorra jónak kell lenni. Csak az a kérdés, hogy pl. lesz-e szoftver fissítés és garanciában megy-e? Mert azt hallottam, ha frissíteni kell, akkor a navigációval együtt lehet csak, azt meg ki kellene fizetni. Hát azt nem szeretném. Mellesleg az egyik oldalon a hosszú nappali ledcsík is kihunyt. Úgyhogy van bajom. Műszakira az is kelleni fog. -
nagyúr
válasz kw3v865 #12242 üzenetére
Vicces, hogy nem fogod fel mi az értelme. A felhasználók elsöprő többsége sose nézi meg maga a keréknyomást. Sokszor azt sem veszik észre, hogy már majdnem a felnin járnak egy lassú defekt miatt, ami igencsak balesetveszélyes. Mindez élettapasztalat, benzinkutat üzemeltettük jó ideig, sokszor mi szóltunk, hogy nézzük már meg a keréknyomást, mert az biza nagyon laposnak tűnik...
A TPMS jelzi, ha baj van, és ha nem figyelt a delikvens, akkor már csak magára vethet. Ez is egy biztonsági eszköz, mint a biztonsági öv, az ABS vagy a fékasszistens.Hozzáteszem a családban 4+1 TPMS jelzós autó volt ill. van (édesanyám most cserélte le az autóját, így a plusz 1), igazából komoly problémát nem okozott soha, én küzdöttem egyedül az E210-el, amikor magam cseréltem le a kerekeket, és elsőre nem sikerült a TPMS reset.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz FeriPapa2 #12243 üzenetére
Csak az a kérdés, hogy pl. lesz-e szoftver fissítés és garanciában megy-e?
Ha van még rá garancia, és nem mókoltad, akkor feltehetően garanciába elintézik az ilyeneket.
Nem hinném, hogy szoftver frissítés kellene ehhez....Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
kw3v865
senior tag
Nincs ezzel gond, jó találmány, azzal egyetértek, hogy a felhasználók 90%-a sík hülye az autó legalapvetőbb karbantartásához is (guminyomást nem nézi, folyadékszinteket se, kereket se tud cserélni). Ugyanakkor, az zavar engem, hogy ráerőltetik az autósokra (plusz költség, feleslegesen, utánanjárás, bosszantó, ha elromlik stb.). Ha ki lehetene kapcsolni, nem problémáznék ezen. Bár igazából, ha csak annyi kellemetlenséget okoz, hogy világít a sárga lámpája, az még bőven tolerálható. A nyári kerékszettemben van alapból, szerencsére még működik is, úgyis nyáron megy műszakira. Remélhetőleg tartós is lesz...
Szerintem soha nem lesz már olan jó autóm, mint a jó öreg E12-es Corollám. Bár az is lényegében modern konstrukciónak mondható, de még bőven megbízhatónak számí, egy csomó felesleges sallang nélkül. -
nagyúr
válasz kw3v865 #12246 üzenetére
Ha egy biztonsági eszközt ki lehet kapcsolni, akkor azt sokan nem is fogják használni. Elég belegondolni az öv visszajelzésre...
Nem véletlen, hogy műszakin ellenőrzik a működését. Az egy másik kérdés, hogy itthon mennyi autó rohangál egyértelműen szabálytalanul, műszaki ln "áttolt" állapotban...És ismét: egy 4-8 évente aktuális, mindössze ~50 000 Ft-s tételről beszélünk...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
Van itt barkinek foliazos ismerose? Jo lenne v.mi bevalt helyre menni.
A "kozelembe" lenne egy lehetoseg, de ok konkretan elzarkoztak mindentol (is)
Az ajtobehuzokon es a valto koruli csunya fenyes zongoralakk feluleteket szeretnem eltuntetni, de azt mondtak, h szedjem szet es akkor megcsinaljak par ora alatt.
De szetszedni azt azert nem szeretnem foleg nem a vatoboxnal levo egyseget.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen