- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz nubreed #32551 üzenetére
Beszélnek arról, hogy a bányászat a memóriára optimalizáltságtól függ és hogy ebben a vonatkozásvan a hbm és a gddr5x új. Valamint szó volt kifejezetten hashelést segítő utasításokról. Ez alapján én azt mondanám nem tudhatjuk mi lesz. Az amdnek - ha már a gamer piacot nem tudja megnyerni a szoftveres környezet ís a hardvere közti alacsony hatásfokkal működő kompatibilitás miatt, akkor a minerek is piac.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Sir81
aktív tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Közben kiderült, hogy a mostani meghajtóban a Fiji-re írt kód a Vegát nagyjából 4 háromszög/órajelre kényszeríti, de a 17.32-esben ebből tipikusan 17 háromszög lett a belső tesztekben. És ez programfüggetlen. Nyilván maga az érték programfüggő, de a működés független tőle. Ezzel az AMD a primitive shadert transzparensen fogja működtetni, vagyis minden program ezt a lépcsőt használja vertex, domain és geometry shader helyett. Részletesebben majd a cikkben kifejtjük.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Szép leírás.
Látszólag nem működik se a dsbr, se a primitive shader, se a hbbc, se az avfs. Legalábbis a működése a furyhoz képest nem olyan szép és látványos, mint a leírása.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
nagyúr
van egy bizonyos határ, amíg az üzlet hajlandó tologatni a határidőt. utána akkor is kiadják a terméket, ha doa.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Petykemano
veterán
A primitive shader tehát 2017Q4
A white paper leírása alapján elég sok cucc kötődik ahhoz a geometrián kívül. Ott is volt szó olyanról, hogy valami belefér a L2$-be és akkor jobb.mi jön még csak késve?
- A computerbase.de elemzése szerint a HBCC is inaktív volt, legacy módban működött. Mivel magyarázható a pcgamer azon tesztje, amely során felhúzták 1900Mhz-re a vega56-ot, de a Vega64 órajelein túl alig volt változás a ténylegesen leadott teljesítményben (fogyasztani persze fogyasztott) Ez memóriasávszélesség vagy más (ROP?)
- Elég sok jel mutat arra, hogy leginkább legacy/stabil módban futott a driver. UGyanitt a dsbr-t is megkritizálták, hogy működni látszott ugyan, de minek.
- A whitepaper az AVFS-ről is így értekezik "Accordingly, “Vega” 10 carries over the Adaptive Voltage and Frequency Scaling (AVFS) technology from prior AMD GPUs. A network of AVFS sensor modules distributed across the chip allows the silicon to self-tune, in real time, for optimal voltage levels at the present temperature and clock frequency." ez is nehezen összeegyeztethető a meglehetősen magas fogyasztással, valamint azzal - most már nem linkelném többször -, hogy 1,2V-ról sikerült 1.025-re levinni a feszültséget és magasabb frekvenciát elérni. Tudom, szcenáriófüggő, meg stabilitás, de az stabil volt és az AVFS-nek nem pont az lenne a feladata, hogy megtalálja abban a szituációban az 1500MHz-hez az 1.025V-ot?
Olyan, mintha már a sokadik generációnál mondták volna azt, hogy "bakker, képtelenek vagyunk összerakni ezt az AVFS-t, feltoljuk a feszültséget, és majd azt mondjuk működik, a magasabb fogyasztást meg benyeljük."Szóval ezekre is lesz megoldás 17.32-ben?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Malibutomi
nagyúr
válasz Petykemano #32567 üzenetére
Nincs semmifele 1900MHz tuning, az csak egy bug. Rosszul jelzi az orajelet.
AVFS jol hangzik, de mintha nem is letezne.
Az FE kartyak fix 1.25V-on mentek, az RX meg 1.2-n.Semmit nem csinal az AVFS. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #32567 üzenetére
Elvileg minden aktív, vagy aktiválható a primitive shaderen kívül. A hatásfok nyilván más tészta, de hát első stabil implementáció, tipikus, hogy nem 100%-os, de úgy 90%-os teljesítményt már biztosan ad.
A HBCC-t be lehet kapcsolni. Mi be is kapcsoltuk, és stabilan végigvitte a tesztet. A DSBR is force-olt az elterjedt tesztjátékokra, bár az való igaz, hogy nem tudni melyikekre. Meg ugye ez igazából direkt optimalizálást is igényel, tehát a force-olás az félmegoldás.
Az AVFS-nek mindenhol biztosítania kell a stabil működést. Az nem elég, hogy egy program alatt sikerült kisebb feszültségen üzemeltetni. Lehet, hogy egy másik program alatt nem fog működni. Most nyilván ez a PowerTune profiltól is függ. Az AMD rengeteget finomhangol itt. A korábbi generációkban a teljesítmény felét az első driverhez képest a PowerTune állítgatásával nyerik. Tehát ez is egy 90%-os készültségi szint. Legyen stabil, aztán a maradék 10%-ot majd megoldják. Stabil alap nélkül ezt nem lehet kinyerni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz stratova #32534 üzenetére
Ez is eléggé ránézős tesztnek tűnik. Nem akarom túltolni a hitetlenkedést, de azt végképp nem bírom elhinni, amit ez a teszt mutat - nevezetesen, hogy 3.3% sebességért 30-40%-ot rádobtak a fogyasztásra.
(#32567) Petykemano: a pcperes srác szerint a core clock emelés nem hozott sokat a Vega56-on, a computerbase OC tesztje szerint meg a teljesítménynövekedés sokkal jobban korrelált a core clock emelésével mindkét kártyán, mint a memóriáéval. A Fury X-hez viszonyított sebesség alapján én hajlanék arra, hogy a sávszélesség kevés neki, de lehet, hogy valami komplexebb dolog van a háttérben.
szerk. (#32570) Malibutomi: aha, akkor lehet, hogy itt a megoldás.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Sir81
aktív tag
válasz shteer #32573 üzenetére
Tudom hogy Magyarországon erős a gazdaság, minden k*rva jó ahogy a plakátok meg a média hirdeti, mégis akadnak kispénzű emberek akiknek nem mindegy hogy 80e vagy 120e, főleg ha nem évente újíthat! Ebből is látszik, hogy neked nincsenek anyagi problémáid... Biztos jól fial a bányászat...
-
#45185024
törölt tag
válasz Petykemano #32567 üzenetére
Hát ez elég szomoru
Félve merem megkérdezni csempe alapu raszterizácio van e már kis fogyasztáscsokkenés jonne belole
Wolfenstein II -re reméltem hogy már kész driver lesz és odapirit
Az a baj hogy igy a vizes nem tudja messze sem leadni amire képes lenne viszont a magas bekerulés miatt meg lepontozták
Most megtorte az AMD a 499 MSRP árat 449-re de vajon ezt megteszi majd a 399-es MSRP árral a 56-nál[ Szerkesztve ]
-
shteer
titán
-
stratova
veterán
Tényleg nehezen hihető de TPU-n is ez jött le, Guru3D pedig ennyit írt az OC-ról:
We halted testing overclocking until AMD can deliver a final driver where it works properly.
Wildlands-et leszámítva semmi hatása nem volt.
Igaz Vega 56, de Gamernexus tesztjében, ha megnézed a frekvencia diagramot, látható, hogy gyakorlatilag az UV mellett magasabb órajelet ért el a kártya, mint powerlimit +50W beállítással, miközben kevesebbet fogyasztott a kártya.
Itt pedig látszik hogy a venti felcsavarása nélkül a levegős Vega 64 droppolgat. A vizes Vega 64-nek pedig jelenleg ennyi a vége.. pont 1%-ot se nagyon tudtak emelni Wattmanban az órajelen, mert kifagyott.Malibutomi Meglehet. Továbbá, Vega 56 esetében még a HBM OC is hozott a konyhára.
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz stratova #32580 üzenetére
Igazabol az a kerdes hogy a nem aktiv funkciok miatt van-e ez hogy csak a fogyasztas no a teljesitmeny nem. Mert a sok (meg) felesleges cucc is szepen fogyaszt a chipben.
Persze azt ez sem magyarazza hogy az orajellel miert nem skalazodik...de kehet eza legacy mode fogja vissza.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz solfilo #32582 üzenetére
Nem a ho, 75fok koruliek a levegosek.
A TDP a korlat. Vega 56-al neztek ezt, azon pedig 300W hard TDP limit van rajta. Amikor csak kitoltak a power limitet +50%-ra akkor megallt mint a tok 270W kabel+28W pcie foglalat aramfelvetelnel.
Mikor alulfeszeltek akkor a kabelen csak 210W-ot szippantott, volt meg hova emelje az orajelet.[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz UnSkilleD #32586 üzenetére
Gondolom azért, mert az ultra beállítást használtak. Az egy olyan szint a high-hoz viszonyítva, ami tényleg nagyon durván bánik a GPU-kkal, és igen regiszter/LDS-igényes shadereket enged rájuk. Ezt a helyzetet a Vega kifejezetten jól kezeli, ahogy például a Polaris is. Az utasítás-előbetöltésük nagyon jól dolgozik, míg más architektúrának a nagy terhelésű übershaderekre ilyen megoldásuk nincs. Csak úsznak az árral, ami rossz kihasználtságot eredményez. Ha növeled a felbontást, akkor a ROP limit egyre inkább úrrá lesz majd a rendszeren, és akkor kevésbé jön ki az utasítás-előbetöltés hatása. Esetleg vissza lehet váltani simán high grafikába, akkor sokkal kedvezőbb lesz a statikus erőforrás-allokáció, nem kellenek komoly architekturális trükkök, hogy meglegyen a minimum wave-szám.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #32588 üzenetére
Nem tudni. Valószínűleg csak pár beállítás és nem maga az ultra preset okozza ezt. Az a helyzet, hogy a Codemasters hardverpartnere az Intel és sok esetben ez nagyon számít, mert az Intel architektúrák gazdagok regiszterben és belső adattárolókban. Tehát azok az optimalizálási direktívák, amiket leadnak pont az ellentétei annak, amiket az NV mondana, ahol tipikusan regiszterszegény az architektúra, és LDS-ből sincs eleresztve. Az AMD sem szokta ezeket a helyzeteket javasolni, mert hatékonyságot ők is veszítenek vele, csak messze nem annyit, amennyit az NVIDIA. Az Intelnek pedig kvázi mindegy, a Gen9-et nehéz kifuttatni a regiszterekből.
Tesztet nem találtam, de az AMD-nek sem olyan jó ez. Például az utasítás-előbetötlés nélküli GCN3 tuti kikapna a GCN4-től, még akár jóval magasabb számítási teljesítmény mellett is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
Pedig biztos lehetne a város alatt valami nagyon regiszterzabáló nem látható effektet renderelni.
GCN3 már régi. Végre valahol szárnyalhatna a GCN4 és 5, lehetne végre valahol látni, hogy tényleg nem csak a tranzisztorok mentek a fejlesztésekre, hanem tényleg hasznosak lehetnek, és nem csak a whitepaper oldalszámát növelik.
[ Szerkesztve ]
-
Obliterátor
tag
Jó lesz ez gyerekek Lásd Ryzen: kijött nem volt kész szoftveresen, de lehetett látni h ha vársz egy kicsit akkor olcsóbb is lesz és gyorsabb is. Így lett? Igen ! Pár napja nyüstölöm és nagyon meg vagyok vele elégedve miközben az alaplap+deszka kevesebbe volt mint a konkurens Cpu önmagába...Októberbe megveszel egy Custom Vegát és a köv generációig meg fogja hálálni magát még ha most nem is annyira jó party
-
->Raizen<-
veterán
válasz Obliterátor #32591 üzenetére
És még mindig hisztek a csodákban... Ez a hit nagyon erős... és megrendíthetetlen?
[ Szerkesztve ]
-
#45997568
törölt tag
válasz ->Raizen<- #32592 üzenetére
Csodak nincsenek, csak AMD
Amugy meg nem ertem mi a problema azzal ha valaki erre az elhatarozasra jutott? Ha a 1080 eleg 1440p-n jovo nyarig, akkor a Vega is az lesz, az 1700 egy remek CPU, nekem is az van, teljes mertekben megertem a donteset, en is igy tettem
[ Szerkesztve ]
-
Obliterátor
tag
válasz ->Raizen<- #32592 üzenetére
Ez nem hit kérdése Csak levontam a konklúziót a tavasszal látott és most a fórumon írt kommentekből. Meg tudod indokolni h később se olcsóbb se gyorsabb nem lesz a Vega? A fogyasztása vlsz nem lesz jobb ezt nem is tagadom de ha 100k fölött veszek kártyát engem nem nagyon fog érdekelni a magasabb TDP.
-
->Raizen<-
veterán
válasz Obliterátor #32594 üzenetére
1 évük volt csiszolni a drivert hozzá, ez már nem lesz sokkal gyorsabb. Vega only játékok sem lesznek meg nézd meg mennyi a piaci részesedése az amd-nek. I want te believe, de a reményhal is megdöglött már.
[ Szerkesztve ]
-
Hunreal
tag
válasz ->Raizen<- #32592 üzenetére
Meglátjuk. Az idő eldönti. Zennél is ugyanez volt, mindenki temette, aztán mégis odab*szott. Nekem pl. nem sürgős a vga váltás (290 full hd-ban még mindig ultrán megy), de ha 1-2 éven belül odajutok, akkor majd döntök. Lehet meglepő, de én pl. azért szeretek/szeretnék piros vonalon maradni, mert jók/jobbak a driverek. Soha nem volt egy játékban sem problémám, nem fagyott, nem villogott, nem crashelt, nem lépett ki stb. Igaz, hogy csak havonta/negyedévente jött új driver, de jó volt. Ellenben, amikor a zöldeknél voltam (kb. 8 évet) folyamatos volt a driver ellátottság (konkrétan hetente/kéthetente jött új), de amikor valamit javítottak, akkor kétszer annyi hiba lett másban. A váltásom fő oka ez volt, és nem döntöttem rosszul. Jelenleg nem tudom, hogy változott-e az NV-nél a helyzet, azt majd ti biztos elmondjátok. Számomra az ár/érték arány a legfontosabb, ellenben egy 150-200+ ezres kártyánál hidegen hagy a fogyasztás (úgyis custom kártyát veszek, ahol a hűtés, hangja már megoldott). Lehet egy kártya fogyasztása 50-100W-al alacsonyabb a másiknál, ha szar drivereket kap, b*szhatom.
-
Obliterátor
tag
válasz ->Raizen<- #32595 üzenetére
Tény , volt rá idejük mégse készültek el vele. Én csak az előttem hozzászólókból indultam ki miszerint még egy csomó minden nem működik amit a kártya tud. Egy másik érv: Ha előző oldalon visszanézed a TPU-s táblázatot , szerepel rajta a a Fury X és a 980Ti. Mikor megjelent kb ugyanez volt, magasabb fogyasztással 10-15% lassabb volt a Radeon. Itt most a Vega nincs annyival lemaradva az 1080-tól. Akkor a 2 régi kártya közül melyik az időtállóbb konstrukció? Jelzem mind2 kártya a mai napig elég jónak számít. Vega only játékokkal nem is számolok. Ha a Fury X ezek nélkül gyorsabb tudott lenni akkor a Vegának se lesz rá szüksége az 1080 ellen.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
válasz Obliterátor #32591 üzenetére
Szerintem azért nem lehet analógiát vonni a CPU-GPU között. A készülő játékok sokkal GPU specifikusabbak már, maga a technológiák szintjén is elképesztő szórás van. Nyilván a Ryzennél is sok optimalizáció volt a későbbiekben, de nem lehet ráhúzni ezt a lényegesen sokrétűbb GPU-játék optimalizáláshoz. Azért a CPU sokkal általánosabb... itt nem lehet tudni mi hogyan fog számítani a teljesen új feature-ök, és óriási eltérések lehetnek. Ez egy kényes libikókajáték a fejlesztők és a GPU-ban lévő tech között.
...de az biztos, hogy gyorsulni fog, és olcsóbb is lesz
Októbert én még korainak tippelném, árban és driver szinten sem lesz még ott. Persze meglehet előlegezni a bizalmat, aki már régóta várt egy 1070 perfre.... hosszú távra már én sem vennék Pascalt.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPhone topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Mini-ITX
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Háztartási gépek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs