- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Obliterátor #33299 üzenetére
Legfeljebb azt tudom elképzelni, hogy az NV-hez hasonlóan paper launch lesz, s csak profi szegmensbe.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
#45185024
törölt tag
HBCC ON
HBCC OFF
Middle Earth: Shadows of War Benhcmark (HBCC Enabled)Kiadták a VEGA FE Drivert 17.10 végre, azzal is megnézném 16 GB mit csinál HBCC-vel itt.
[ Szerkesztve ]
-
-
Jack@l
veterán
és milyen jól felzárkózott a konkurenciához is
Nézni kéne a többi csíkot is tapsolás előtt. Az 1070 szintről feljönni tényleg szép egy vega64-nek, de inkább egy szarul megírt játékot látok mert 1070-1080 közt is alig van különbség.A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Z_A_P
addikt
-
Z10N
veterán
válasz #45185024 #33310 üzenetére
Fura, hogy a hbcc-t 16GB-nal kapcsoljak be, 8GB-nal meg ki. Raadasul az egyiknel HMS-t irnak, mig a masiknal HBM2-t.
Mindenesetre a 11,76% min es 8,66% avg novekedes nem egetrengeto. A Vega11-nek ebbol tobbet kell majd profitalnia.
Mondjuk, ha vegre minden feature aktiv lesz es darabonkent hoznak majd 5-10%-t akkor akar meg jol is elsulhet a dolog.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
dani_golf
tag
hello all.
help kéne
adott egy LG 29UM68-P és egy Asus R9 290
ugyebár mindkettö freesynces.és display portal kötöttem össze egy 1.2 es kábelel.fent a 17.10.1-es driver
de a radeon beállitásoknál a kijelző oldalán az első ablakban azt írja hogy AMD Freesync nem támogatott... !!!
mit kéne állitani és hol hogy ez a dolog müködjön mert a feltételek adottak.thx előre is. -
#45185024
törölt tag
Na a Tied az első komplex vélemény , sok az off továbbra is a szobán...
Szerintem nem jól értelmezed. Ez ugyanaz ami a kapszaicinen is volt és azért különböztetik meg mert a MI és a MINEK SZÁMÍT van benne. Tehát 8GB az csak bekapcsolva. (IMHO)
Mutatok egy HBCC ON példát Middle Earth: Shadow of War | RX Vega 64 LC (videó aláírt részben leírja)
Ami nekem látszik az előző táblázatból:
Ugye ebből indultunk ki, vs-sel nem foglalkozunk!
1450-en 78.6 FPS
1600-on 80.8 HBCC Off
1600-on 87.8 HBCC ON
Több helyen láttam már azt hogy nem veszik külön az 56 és 64-et! Mivel 2 % eltérés miatt lehet nem is éri meg ehelyett csak órajelet jeleznek.
Ami látszik hogy az órajel emelésre rosszul skálázódik, a HBCC bekapcsolásra viszont ehhez képest nagyot ugrik. Bár itt a videón 6 Giga memóriát eszik, de én nem ezt halottam hanem benyeli a 8 Gigát simán.
Erre már mindenkinek csillan a szeme a Driverben már működő de nem alapértelmezetten bekapcsolt HBCC-re.A Vega11-et természetesen nem ezért lesz érdemes kiadni, hanem a teljes GCN5 miatt, ami a kiadására már hozni fog teljesítményt. De a decemberi kiadás az szinte elképelhetetlen. MAC jön Decemberben, oda folyik a termelés, Raja sincs.
[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
Viszont volna nekem is egy kérdésem:
Itt leírnak egy ilyet:
Vega doesn’t offer HMB voltage control.
“Memory voltage” is actually your P-State voltage floor for your CORE.
Kifejtené ezt nekem valaki érthetően mi a kettő között az eltérés ?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A 16GB minden bizonnyal arra utal, hogy mennyi lett a teljes memória-pool a HBCC bekapcsolása után.
A 8-11%-os extra teljesítmény amúgy rengeteg. Láthatóan a HBCC messze többet hoz a konyhára, mint a kifogyó memória kompenzálását - a normális paging implementációnak lehet teljesítménynövelő hatása, de a launch előtt csak valami hibahatár-közelit tudtam elképzelni. Kíváncsi lennék, pontosan mi hozza ezeket az extra FPS-eket.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez inkább játékspecifikus lesz. Elég rossz a streaming megvalósítása a Shadow of Warban. Aktív HBCC-vel viszont nem kell beszopni a WDDM ellenőrzéseket, ami komolyan csökkentheti a sebességet. Még a beállított mennyiség sem igazán számít, mert a minimum ~12 GB-tal is ugyanúgy javul, mint ~16 GB-tal.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Hát nem pont erre számítottam Viszont akkor meg az a kérdés, hogy hány ilyen specifikus játék van, ahol ennyit lehet nyerni a WDDM megkerülésével, és ez jár-e valamilyen kockázattal...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Jack@l
veterán
Mért ne kellene ugyanúgy ellenőriznie a dolgokat a drivernek dx11 alatt?
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #33329 üzenetére
Mert a HBCC lapalapú rendszer, így nem is tudja értelmezni a WDDM allokációkra vonatkozó ellenőrzéseit. Ha történik egy ilyen igény leadása a meghajtó felé, akkor az automatikusan azt jelzi vissza, hogy a törlésre kijelölt allokációra még szükség van, mindezt anélkül, hogy egyáltalán leellenőrizné. A háttérben pedig a HBCC elvégzi a dolgát.
Ha kikapcsolod a driverben a HBCC-t, akkor inaktív lesz a meghajtónak ez a fail safe megvalósítása is, így valóban lefutnak az ellenőrzések.(#33328) gbors: Valószínűleg nem ez az egyetlen, de messze nem az a jellemző, hogy a WDDM allokációkra vonatkozó ellenőrzései ennyire károsak a teljesítményre. Szóval ekkora előnyhöz még talán a csillagok együttállása is szükséges.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Ha ez így lenne elég gyorsan telepakolgatná a virtuális ramot a játék, pár pálya aztán 3-4x lenne ugyanolyan resource feleslegesen benne...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #33331 üzenetére
Nem így lenne, hanem így van.
Semmivel nem fog több memóriát használni. Az az allokáció sem tűnik el a VRAM-ból, amit a WDDM kijelöl törlésre. Egyszerűen csak visszakerül a CPU és GPU által is elérhető rendszermemóriába. A HBCC-nél is ugyanúgy megvan ez a memória, és ide ugyanúgy visszakerülnek adatok, csak ezt nem a WDDM fogja kijelölni, hanem a hardver. Ahhoz pedig, hogy a WDDM ebbe ne is szóljon bele a driver felállít egy falat, értsd minden parancsra egy előre meghatározott választ ad, és nem fogja ellenőrizgetni, hogy mi törölhető és mi nem. Ezt pontosan tudja az a hardver, ami a driver által felállított fal mögött dolgozik.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem az a legnagyobb probléma a memóriahasználat megértésénél, hogy nem vagytok igazán tisztában azzal, hogy miképp működik a rendszer. Mondjuk van egy játék, ami igényel összesen 14 GB-nyi memóriát. Nem fog hirtelen 28-56 GB-ot foglalni, mert nincs annyi adat, amit be kell tölteni. A probléma mindig az, hogy ha ebből a 14 GB-ból teszem azt 4 GB van a csak a CPU által elérhető rendszermemóriában és mondjuk 10 GB kell a VGA-nak, de mivel 8 GB-os a hardver, meg kell oldani, hogy azt a 10 GB-ot részben a rendszermemória (CPU és GPU által is elérhető), részben pedig a VRAM tárolja. A VRAM-ba pedig mindig olyan adat kell, ami éppen szükséges, míg a maradék mehet a rendszermemóriába. A DX11-ben a driver, a DX12-ben az alkalmazás gyakorlatilag ezt menedzseli. A HBCC sem különbözik ettől, csak be van építve a hardverbe a menedzselés, így ennek már nem szükséges szoftveres segítség.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
laskr99
addikt
EgyRadeon 7000 pci kártyán lévő gpu-t szererném leszedni Die expose miatt. Az a gond,hogy a hűtőt nem tudom leszedni,hogy lehetne? Egy Gigsbyte 8300gts kartyáól sikerült a nagy passzív cuccot leszedni de erről nem. Valaki ötlet?
-
#45185024
törölt tag
Szerintem flesselj nyugodtan 64-re
Ugye azt mondja hogy
A Vega nem ajánl fel HMB feszültségszabályozást.
A "memóriafeszültség" valójában a CORE P-állapotú feszültségszintje.
Az MSI Afterburner 4.4.0 itt is mesél róla:
"Core voltage control for reference design AMD Vega series cards is now performed via low-level access to on-die SMC microcontroller. Voltage is adjusted in offset form now, applied to all P-states (just like it was on Fiji/Polaris) and full -100..+100 range is available'A Vega 56-nak van egy Alap HBM (1.25v) biosza
a Vega 64-nek meg egy gyári OC-os HBM ami 1.35v-ig támogat.
Ha Samsungos a HBM-ed akkor esélyes 1100 Mhz-ig a 64-es biosszal.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A rendszer többféleképpen is működhet attól függően, hogy a motor milyen preloading stratégiát használ. A HBCC erre merőlegesen működik (legalábbis ha az alkalmazás nincs tudatában, hogy HBCC-s VGA-val van dolga), és igazából az az érdekes, hogy hogyan (ill. milyen hatékonysággal) dönti el, hogy mit szabad a rendszermemóriában tartani, hogy a következő frame ne akadjon, mert hirtelen áthúzni többszáz MB textúrát egy frame számítási idejében nem lehet.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
menpee
aktív tag
válasz laskr99 #33335 üzenetére
Egy kis keresgélés után egy réges-régi fórumban azt írta valaki, hogy rakd be a fagyasztóba és utána vajkenő késsel a borda alá nyúlva szedd le, vigyázz a kondikra a hűtőborda körül és kb. ennyi.
A történet igazságtartalmáért felelősséget nem tudok vállalni, nekem még csak csavaros-lefogatós hűtéssel ellátott kártyáim voltak.,,Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem." - Gabe Newell
-
#45185024
törölt tag
Elég sok fórum kezdett foglalkozni a HBCC bekapcsolásával és ontják az adatokat. #1,#2
Superposition Bebchmark:
ON: 3875 Off:3454
"1080P Extreme - HBCC off: 4379 - HBCC on (12GB): 5006"
"1080p EXTREME with HBCC off = 4416 1080p EXTREME with HBCC on = 5021"Nem egyenletesek a számok de mindenhol ilyen 200-400 pont növekedéseket említenek.
[ Szerkesztve ]
-
Pipó
őstag
válasz #45185024 #33340 üzenetére
Ebben a tesztben tényleg elég pofás, de a tesztelt játékoknál ha van is növekedés, az 1% körüli.
"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elég egyszerű. Amelyik lapra címzés van, azt betölti a HBC-be. Ennyi. Igazából messze nem kell 100 MB-okat mozgatni. Ez a nézet azért alakult ki, mert a szoftveres megoldás valóban mozgathat ennyit, de nem azért, mert kell, hanem azért, mert muszáj allokációkat mozgatnia akkor is, ha abból csak 4 vagy 64 kB kell csak. A HBCC viszont lapalapú menedzsment. Ha 4 kB adat kell, akkor csak azt a 4 kB-ot mozgatja. Ez komoly terhelést vesz le a PCI Express buszról is, mivel jellemző a szoftveres modellekre, hogy az ezen keresztül mozgatott adatok 80%-a eleve nem kerül felhasználásra sosem.
A frame akadások egyébként nem magának a törlésnek, és az adatmozgatásnak köszönhetők a szoftveres modellnél. Az okozza őket, hogy a WDDM egy igen masszív ellenőrzési procedúrát hajt végre a tényleges lépések előtt, aminek az idejéig le is áll a munka. Ezt a HBCC úgy kezeli, hogy a driver minden WDDM-es kérésre csípőből hazudik valamit, a HBCC pedig a háttérben dolgozik, ráadásul nem kell leállítani a munkát sem, ha másol.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
-
struszi
aktív tag
-
veterán
válasz struszi #33344 üzenetére
Ki mondta, hogy a Vega nem megy noti szegmensbe? Egyébként meg a Raven Ridge IGP-je épül Vegára (mint azt a linken is írják, integrated), de ez már elég régóta tudható, pl Prohardver is megírta már 7 hónapja.
"... illetve a Vega architektúrára épülő IGP, ..."
[ Szerkesztve ]
solfilo
-
stratova
veterán
válasz struszi #33344 üzenetére
Szerintem ilyet nem jósolt senki.. Az megint más kérdés, hogy a jelenleg piacra került legnagyobb Vega lapkából elég köhögősen készülne nagy példányszámban (valószínűleg az Apple használ egy ~150 W-ra korlátozott verziót).
Sokkal több értelme van egy mobil Vega 11 (tier 3? Polaris 10 utód) Vega 12-nek (tier4? Polaris 11 utód) piacra dobásának. Itt Vega amúgy az architektúrára vonatkozik, mert az IGP is ezt használja. Itt R5 2500U gyakorlatilag a még modulos (Bristol Ridge) FX-9800P-t váltja.Szerk: a HBM miatt merült fel, hogy fizikailag lehet belőle készíteni MXM modulos kártyát is a kis helyigény miatt, de nyilván itt bele kell férni 125-150 W-ba, ami viszonylag alacsony órajelet feltételezne Vega 10 esetében.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- foobar2000
- eBay-es kütyük kis pénzért
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs