- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Televan74
nagyúr
válasz Petykemano #37749 üzenetére
Nem viszik. Nálunk még mindig 150k fölött van. Az OCUK meg ha jól tudom,közvetlen kapcsolatban áll a Sapphire -val Szvsz ez figyelem felkeltő akció lehetett,a nagy boltok meg is tudták csinálni Európában,hozzánk ez nem gyűrűzött be.Bezzeg az áremelkedés az igen.
Amit láttunk a linkelt driverben az jó hír számomra,mert akkor már van mérnöki példányok kint, és így talán fél év múlva polcokon lehetnek a Navi -k. Igaz AMD -hez mérten nem milliós példányszámban, de talán jut majd ide nekünk is még nem készlethiányos áron.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
#45185024
törölt tag
válasz Televan74 #37751 üzenetére
A Botrányos EMAG Black Friday akciokrol nem is beszélve
Jo sok ember lett átverve idén is
Addig is nézzuk azokat a csodálatos China-Only RX '580' 2048-okat
Mosolyogva beszél rola végig
AMD's Disgrace: China-Only RX '580' 2048 Review[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Az 570 is az. A probléma, hogy eredetileg ez volt a különbség az 570 és 580 között, hogy az 580 kicsit magasabb órajeleken és több shaderrel jött. Így kicsit fura egy kis OC-s 570-et 580-nak árulni....
Ez ugyanolyan megtévesztő, mint hogy itthon az eredetileg kínába szánt Rx560D (ugye, OC Rx460) "véletlenül" csak sima Rx560-ként érkezett meg... -
Cathulhu
addikt
Na nem mintha ne lenne meg szam az 550 es az 560 vagy az 570 es az 580 kozott. Mi tartana vissza oket az 555 vagy az 575 hasznalatatol... Nyilvan a gyartok, a kinaiak imadjak kamuzni a dolgaikat, nem veletlenul arrafele hallani a legtobb ilyenrol....
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
#45185024
törölt tag
Olvasóklubb: Papírmester frissítve
AMD's Mark Papermaster turned company's failure into success, when it needed it most[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szöulban történt valami.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
-
Looserke
őstag
-
#45185024
törölt tag
Kérjuk Vágo ur adjon 4 lehetoséget legalább
1 Találtak egy mukodo asus armor 2080TIt amin nem jelentkezet hiba
2 Drasztikusan Gyorsulnak a bizonyos kernelszám elotti nem Windows kernelek
3 Limited Edition MAX Ryzen csomagot dobott ki az AMD
4 Naked Ninja már beszélt az AMD HQban az éves frissitésrolNyomj rá Petyke a telefonos segitségre
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Looserke #37764 üzenetére
Semmit nem változtak a driverek. A DICE írt egy alternatív memóriamenedzsmentet. Ez eltünteti a régen tapasztalt mikroakadásokat. Cserében sokkal jobban zabálja a videomemóriát. Ahol lehet ott még mindig a HBCC-t érdemes aktiválni, mert ott mikroakadás sincs, és kevés VRAM-mal is beéri.
(#37766) beef: Semmi köze nem volt hozzá. A DICE elfogadta, hogy DX12-ben pazarolni fognak, akár a VRAM 60-70%-át is, így olyan megoldást választottak, ami sok VRAM-ot kér ugyan, de azzal legalább működik. Ennek a hátránya, hogy max grafika mellett a 8 GB VRAM már nem mindig elég. Fölötte viszont abszolút eltűnik a mikroakadás. Erre persze készülhettek. A textúrák mérete igencsak vissza lett fogva. Igen sok marad 1kx1k, ami manapság vicc. 4K-s felbontáson brutálrondák néha. Viszont nincs több VRAM a kártyákon, és a memóriamenedzsmentjük extrém módon pazarol.
Ezt majd a Halcyonba épített rendszer fogja helyrehozni, mert az tényleg nagyon jól működik, csak mire azt átültetik a Frostbite-ba itt lesznek a nextgen gépek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Looserke #37768 üzenetére
Azt jelentsd a DICE-nál, mert nekünk ilyen gondunk nem volt. Ők az ilyen specifikus problémákat ki tudják vizsgálni. Javítást ne várj rá csak a semmiből, mert mindenkinél az van elkönyvelve, hogy működik, hiszen letesztelték, és nem akad. De ettől lehetnek olyan konfigurációk, olyan szoftverkomponensek, amelyek miatt valahol nem megy. Ezt viszont addig nem tudják kivizsgálni, amíg le nem jelented a problémát, és akkor a te rendszeredet figyelembe véve felkutatják, hogy nálad mi a hiba. Általánosan se driver, se patch nem jön, mert leokézta mindenki, hogy működik és nincs akadás. De ugye ennek ezernyi oka lehet még, tehát nyilván a DICE nem fogja rögtön azt mondani, hogy kizárt, hogy nálad akad, mert náluk jó, hanem megvizsgálják, hogy mi lehet még a probléma.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Looserke #37770 üzenetére
Akkor várjatok a csodára, de nem fog megtörténni, mert rengeteg helyen jó. Azt értsd meg, hogy a világon játszanak a játékkal mondjuk egymillióan. A játékosok 1%-ának van valami problémája, és abból az 1%-ból is teszem azt 0,1% küzd akadással. Ha ezeket nem jelentitek, akkor azt mondja a DICE, hogy oké, a mi tesztjeinkben jó, panasz nem érkezik, a médiában a tesztelők se jelzik, hogy akadna az új patch-csel, hát nagyszerű munkát végeztünk. Azzal nem tudnak mit kezdeni, hogy bezzeg egy másik gépen jó. Azt se tudják, hogy neked mi okozza a hibát, és amíg nem jelented, addig nem is tudnak összeállítani a te szoftveres háttereddel a tiedhez hasonló rendszert, hogy legalább megnézzék mi lehet a gond.
Azt egyébként nem értem, hogy miért félnek az emberek használni a supportot. Ezt mindegyik cég azért tartja, hogy a saját tesztjeiken nem látható hibák kiderüljenek, mert annyiféle konfiguráció van, hogy bizony lehetnek specifikus problémák. Én nem egyszer használtam már EA supportot és még sose harapták le a fejem, sőt, mindig megoldották a gondom. Még akkor is, ha nem a programjuk miatt volt ... elnézést kértem, ők mondták, hogy örültek, hogy segíthettek, és boldogan léptünk tovább.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz schawo #37772 üzenetére
Még mindig nem értitek. Ezt jelenteni kell, mert csináltak egy fejlesztést, azt belerakták a játékba, letesztelte a DICE, az AMD, stb. Letesztelték a tesztelők. Mindenki rámondta, hogy oké működik! De most azt várjátok, hogy valamit javítsanak, amikor a DICE, az AMD, mindenki aki ezen dolgozott azt az információt kapta, hogy minden rendben. Ha nem adtok le a DICE supportnak egy ticketet, akkor nem fognak ők kismillió konfigurációt összerakosgatni, hogy hátha találnak teszem azt harmincat, amin éppen baj van, ezt nektek kell jelenteni. Ha nem teszitek meg, akkor a DICE, az AMD, és mindenki más éli tovább az életét abban a tudatban, hogy mindenkinél minden rendben, mert náluk az volt, a médiánál szintén az volt, ticket pedig nem érkezik problémáról. A fórumokon keresztül nem fog egyetlen cég sem megoldani problémákat, beszélgethettek egymással róla, de a kisujjukat sem mozdítják meg, amíg le nem ad valaki egy ticketet.
Egy csomó oka lehet egyébként ennek, de tényleg. Például az is, hogy a BF5-nál a DX12 leképező már a WDDM2.5-re lett optimalizálva, vagyis elképzelhető, hogy például nálam azért nincs gond, mert a 1809-es Windows 10 van telepítve a legújabb kumulatív frissítéssel. De persze az is lehet, hogy ez a baj, mert ez a frissítés nagyon betett a Hyper-Threadingnek. Szóval ezt csak úgy lehet kideríteni, ha a DICE ránéz az adott problémára, nem általánosan, hanem gépspecifikusan.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Looserke
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De itt hiába erősíted meg. Nálam például semmi gondja a DX12 módnak. Vaj sima az egész. Igaz nem maximális textúrákat használok, mert nem férek bele a 4 GB-os VRAM-omba a legnagyobbal, de amúgy oké. Érted, hogy mi a gond? Egymást hiába igazoljátok, hogy itt-ott gond van, ha senki sem jelenti nekik, hogy nektek így nem jó, mert például én nem jelentek semmit a DICE-nak, hiszen tökéletesen működik. Ne egymásra várjatok, illetve a szerencsére, hanem adjatok be egy ticketet az EA supportnak.
(#37775) Looserke: Mert az NVIDIA annál a játéknál konkrétan kicserélt egy rakás kódot a driverből, ami bekötést tette hatékonyabbá, de csak egy programverzióval volt kompatibilis (ez amúgy nagyon nem ajánlott optimalizálási módszer az explicit API-khoz). Az akadások, már ha a grafikus alrendszer okozza, akkor jellemzően a memóriamenedzsmentből erednek, DX12-ben viszont a meghajtó egy nagy bináris pacát lát a memóriából. Sok 0-t és 1-est. Zéró esély van arra, hogy bármit is csináljon vele a grafikus meghajtó fejlesztője, mert abból a marha sok 0-ból és 1-esből még a memory layout sem tippelhető meg. Az egyik megoldás erre a HBCC aktiválása, mert az magát a problémát kerüli meg, de ez csak Vega esetében aktiválható. Ugyanakkor, ha nem a memóriamenedzsment okozza az akadást, akkor a HBCC aktiválása sem tud segíteni, mert máshol keletkezik a gond. Ezt egyébként valaki, akinek van hibája megnézheti Vega mellett. Ha a HBCC aktiválásától megjavul, akkor a memóriamenedzsment a probléma. Ha nem javul meg, akkor biztos máshol van a gond.
A DX12 mellett is lehetne egy adott programverzióra olyan rutinokat írni, amelyekkel a már kint lévő játékok is gyorsulnának 10-20%-ot, csak minden patch-hez újra kell írni ezeket, ami annyira aránytalanul magas költség, hogy nem folyamodik egyetlen IHV sem ilyen fajta optimalizáláshoz. Az NV a Hitmanhez kipróbálta, de még egyszer valószínűleg nem mennek bele, hanem hagyják ott a teljesítményt, ahol eredetileg, a játék megjelenésekor volt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
titán
Mindenki leszarja, és használja DX11-gyel inkább, mint hadakozzon egy ügyfélszolgálattal. Hiszen ők éppúgy leszarják a ticketet... Úgyis majd elmagyarázzák, hogy
1. telepítsd újra a Windows
2. telepítsd újra a drivert
3. telepítsd újra a játékot
4. tesztelj ramot
5. reseteld a a biost, mert szar az oc
6. cserélj cpu-t
7. cserélj tápot
8. cserélj házat
9. dugd fel a problémát magadnakÉs attól függően, hogy kinek mennyi türelme van végigtolni a történetet a nyolcvanhatos számú ügyfélszolgával, annál messzebb jut a listán. De úgyse történik semmi.
Majd amikor a külföldi fórumokat teleokádják, akkor lesz valami. De mivel AMD kártyák száma meglehetősen véges, kisebb az okádás a fórumokon, ezért mindenki ugorjon a 9. pontra.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz schawo #37777 üzenetére
Egyrészt nem pont így működik. Másrészt ez lehet, hogy hülyeségnek tűnik, de nekem pont így sikerült megoldania az EA supportnak egy problémámat. Igaz, hogy vártam rá négy napot, de aztán visszatért az ügyintéző mailben egy javaslattal, hogy próbáljam ki, és működött. Pedig anno az istenért nem hittem volna, hogy az Afterburner ventiprofilozójától akadhat a játék. Aztán még megkerestek, hogy jó volt-e a megoldás, és írtam, hogy igen. Örültek és lezárták a ticketet.
Attól nem fog megjavulni, hogy vártok a csodára.
A fórumba írogatás nem jelent semmit. Nem véletlenül mondják el, hogy ticketet adjatok be, mert közvetlen kapcsolat kell veled, hogy a problémád specifikusan kezeljék. Emiatt nem vesz fel senki fórumozás alapján ticketet. Nem lehet ellenőrizni, hogy az esetleges javítás jó-e.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
Nyugtass meg, hogy nem az adatlapodon szereplő A10-es Bulldozer származékon "vaj sima" a BFV. Akkor talán még nagyjából hihető lesz...
Amúgy meg semmi újdonság, BF1->SWBF2 is szar volt DX12-ben, BFV legalább az egyik gyártónál akkor jobban fut, ha nV-nél már jó akkor idő kérdése és az AMD-re is kiadnak valamit játék/driver patchet.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
válasz #85552128 #37779 üzenetére
Nála mindig minden jó volt és vajsima. Amd mérnökök nagyon letesztelték, user error lehet csak pár százezer embernél.
B verzó: nem tudnak mit kezdeni a dx12-vel, pedig ők találták fel a mantle-t. (szintén zseniális amd mérnökökkel karöltve)[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #37779 üzenetére
Azon. Ezért is használom a DX12 módot, mert sokkal gyorsabb vele, mint a DX11-es. Még simább is.
Először érdemes lenne megnézni, hogy a Vega esetében a HBCC aktiválása megjavítja-e. Mert ha igen, akkor a memóriamenedzsment a gond. Ha nem javítja meg, akkor máshol kell keresni a hibát. A korábbi részeknél is úgy volt, hogy az aktív HBCC az akadást eltüntette.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #37782 üzenetére
60 fps-t jelent. Úgy van beállítva a grafika, hogy meglegyen. Nem kell sok mindent visszavenni (plusz ugye 4 GB a VRAM, tehát a textúrát mindenképpen csökkenteni kell). A driverben a Chill van 59-60-ra rakva, és a FreeSync aktív Enhanced Sync mellett.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
titán
válasz Jack@l #37780 üzenetére
Valószínűleg nem driver issue, különben nem egy játékot érintene.
Simán lehet, hogy nála sima, mert valami olyan beállítást érint, ami nála ki van kapcsolva, hogy bírja a rendszer az fpst. De ha ezt egy vegán kikapcsolod, akkor 1. rondább mint dx11-en, 2. lesz egy tonna fpsed fölösben, és akár egy 560-570-et is vásárolhattál volna, minek a Vega. Következtetés: DX11
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz schawo #37784 üzenetére
De ha Vegád van, akkor próbáld ki a HBCC aktiválását. Elég hamar kiderül, hogy a memóriamenedzsment-e az akadás oka vagy nem. Ha a memóriamenedzsment, akkor a HBCC aktiválására el kell tűnnie az akadásnak.
(#37785) Looserke: Igen. Persze nincs minden maxon, de megy.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
zseko
veterán
Értem, persze. Csak vicces, hogy 1300X procit adnak meg ajánlottnak, és azzal nem megy.
De mondhatnám úgy is, hogy 'értem csak nem érdekel', mivel eleve a játék nem érdekel, csak leírtam mit tapasztaltam. Tíz órányi játékidőt kaptam az Origin accesshez ezért próbáltam ki, ebből aztán elcsalt kettőt, mert 8 órát ír és lejárt, a tényleges játékidő pedig ettől még kevesebb, mert rendszeresen kidobott, volt hogy 40 percen keresztül be sem tudtam jutni. Szóval majd ha adnak több játékidőt hogy próbálkozzak akkor írok ticketet, mert ezek után pénzt nem szánok a játékra. Mivel lejárt, így a HBBC-t sem tudom már kipróbálni. Az egyedüli ami segített, hogy a virtuális szuper felbontással felnyomtam 4K-ba a játékot, így a proci már nem 100%-on tekert hanem 85-ön, így 35-45 fps-el játszható volt.
Semmi más játékkal nem volt még hasonló gondom sem. Még a 7870-el sem, pedig az már kevés volt pár új játékhoz.[ Szerkesztve ]
HR24.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A proci leginkább multira kell, mert amúgy single-ben lópikula a prociterhelése a BF5-nek. De a multiban is csak a sok useres mapokon számít igazán. A Frostbite 3 aktuális verziójának különlegessége, hogy már az is a GPU-n fut, ami a BF4-ben még lazán a CPU-t terhelte. Ez már nem ugyanaz a motor, mint régen, már GPU-driven pipeline az egész, és ez nagyon kíméletesen bánik a procierővel. Nem véletlenül, a konzolokban nincs sok ebből.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Looserke
őstag
kipróbálom akkor a gépemen este a profilomban lévő konfiggal, Win10 1809 build legfrissebb 18.11.2-es driver és akkor úgy mint nálad, chill 59-60, vsync off, enhanced sync on (eddig ezt sosem kapcsoltam be), a játékban meg mondjuk felviszem a frame limitet 120-ra (eddig ott limitáltam le 60-ra) freesync-es monitorral meglátjuk milyen lesz DX12-vel a frametime grafikon (eddig olyan volt mint egy szívbajos EKG) aztán hadd szóljon egy 64fős multiban
[ Szerkesztve ]
-
zseko
veterán
az 1300X az ajánlott, közben már a menü is 95%-on hajtja a procit. Szerintem ez qrvára messze van a kíméletes procihasználattól. Közben a Wolfi 2, vagy FC5 az játék alatt malmozik ~60%-on, Chill-el meg...
És amennyire követtem, akinek 4/4 a proci, akad problémája. Na majd ha esik az ára olyan 80%-ot, esetleg benevezek rá.[ Szerkesztve ]
HR24.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
95%? Az nagyon sok. CodeXL-ben kb. a procinak a fele van használva a profilozó szerint.
Remélem nem a feladatkezelő százalékát nézitek. Annak aztán fingja nincs ám, hogy egy program mennyire terheli a procit. Csak azt tudja mérni, hogy meddig fut az idle thread, de attól, hogy ez nem fut, még nem feltétlenül dolgozik a proci. Konkrét profilozóval érdemes ezt megnézni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
zseko
veterán
Bocs hogy így mondom, de cseszhetem a profilozót, ha szimplán is az látható, hogy ez a játék akad, míg minden más normálisan fut. Ami a tény, hogy valami szar, mint ahogy az is, hogy az a valami csak ennél a játéknál szar. Innentől kezdve szerintem mindegy mit mutat a profilozó. Ha mondjuk 40%-ban terheli a procit, akkor mitől akad (és csak ez az egy)? Miközben egy alsó kategóriás proci van megadva ajánlottnak. De ajánlj akkor egyet, és bár letöröltem, de újra leszedem a játékot, hátha 'maradt még benne' egy 'indításra való'. És akkor talán írok ticketet is.
És akkor már megnézem ezt a HBCC-t is, nem rémlik hogy láttam volna ilyet.HR24.hu
-
Envo_
aktív tag
Mialatt ezt leírtad már rég levetted volna a grafot minimumra és megnézhetted volna hogy mi a helyzet azzal a beállítással amikor minden moslék ki van kapcsolva.
Hiába írod ide, hogy így rossz, úgy rossz ha nulla energiát fektetsz abba, hogy a problémát feltérképezd, csak ismételgeted ugyanazt a megfoghatatlan dolgot.
[ Szerkesztve ]
-
zseko
veterán
Mialatt azt leírtam, még lemértem pár terméket munkahelyen, mivel dolgoztam, így aztán baromira nehéz lett volna telefonon letesztelni egy pc-s játékot.
Ha egy kicsit is olvastál is volna szimpla írás helyett, akkor láthattad volna, hogy nincs meg a játék, Origin Access keretein belül próbáltam (volna) ki, ami tíz órát ad, de az lejárt.
Ha vetted volna a fáradságot átolvasni a BFV topikba, vagy itt az előzményeket (bár ide nem írtam le mindent, mert minek, csak a megoldást), akkor azt láthattad volna hogy ~három napja ezt próbálom beállítani, minden variációt kipróbálva - igen, a low graf beállítást is - , és beszéljük mi lehet, de mivel masszív cpu limitem van - egy olyan procival ami a fejlesztők szerint az ajánlott kategória a játékhoz - így kurvára nem segít rajta a graf levétele, sőt attól még rosszabb lesz, mert még nagyobb terhelés lesz a cpu-n. Az se segített a tesztelésen, hogy rendszeresen kidobott a játék, így a tíz óra kb. egyharmada arra ment el, hogy egyáltalán elinduljon és pályára jussak.
Ami segített az az, hogy 4K+Ultra beállításba felnyomtam mindent, így 35-45 fps között egész élvezhetően tudtam játszani. Csak ekkorra elfogyott a trial. Mint ezt le is írtam itt. De hát olvasni luxus.
Ennyit a belefektetett nulla energiáról, köszi.[ Szerkesztve ]
HR24.hu
-
HSM
félisten
Jössz a játékhoz ajánlott követelményekkel... Ott Vega56-ot írnak? Mert én RX580-at és GTX1060-at látok, aminél masszívan erősebb a Vega-d, úgy szűk másfélszer. Tehát másfélszer erősebb cpu-val kellene indítani...
A szélsőséges CPU limithez kell ez is, hogy van egy igencsak erős GPU-d, és hozzá egy ahhoz képest katasztrófálisan gyenge CPU-d. -
#45185024
törölt tag
Na amíg Abu meg nem írja mi történt Szöulban már az olimpián kívül nézzünk egy AMD VS TSMC-t ilyen szoba úgysincs asszem
AMD Raises Hopes, Concerns at 7 nm
a TSMC 2017 márciusban lenyilatkozta hogy a 16FF+ node hoz képest 35% sebességnövekedést vagy 60% energiacsökkenés lesz .
Az AMD azonban csak azt állítja, hogy a processzorai 25% -os sebességnövekedést vagy 50% -kal kevesebb energiát fognak használni a 14 nm-es termékekhez képest.
Gondolkoztál már rajta miből ered ez az eltérés Most megtudod...[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz #45185024 #37798 üzenetére
Ezek az értékek mindig egy ideális frekvencia tartományra vonatkoznak és bizonyára egy kellően egyszerű áramkör esetén. Vagy...
Esetleg arról is lehet szó, hogy az AMD architektúrái nem bírják a magas frekvenciát, vagy ki tudja használja-e az AMD a sokat emlegetett saját HD libjét? Amivel kiemelkedő tranzisztorsűrűséget érnek el, de nyilván azon az áron, hogy alacsonyabb szinten bicsaklik meg a frekvencia, a tranziszzorok között elszökni nem tudó hő miatt.Lásd 12nm. Itt a tranzisztor kisebb lett, de nem sűrűbb. AT dark siliconnak nevezte, ami persze nem az, de nagyobb lett a távolság
1-2 napja láttam egy ábrát, ahol a rx 580 és 590 undervolt power gain hasonlították össze, vagyis hogy melyiket milyen frekvencián alulfeszelve mennyit lehet nyerni a fogyasztáson.
Linkelni nem tudom, mert most nem találom, de előbbi 1300MHz-nél tetőzött, utóbbi 1500 körül, és magasabb százalékkal (25-30%)
Gondolom, ezt a spare 20-30% fogyasztást és festültséget az AMD arra használja, hogy biztosan mindegyik példány elérje az 1545MHz-et. Kb Lehet választani:
1500MHz @ 150w TDP
1545MHz @ 210W TDPHa a 7nm -t is sűrűre tervezték, hogy kicsi legyen a selejt, sok a kihozatal, akkor nem csoda, hogy nem jönnek a megahercegek
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
válasz Petykemano #37799 üzenetére
AMD-nél a Vegában bemutatkozó NCU marketingnévre hallgató új CU-kat elvileg sebességre kreálták, tényleg jóval magasabb órajelen mennek, mint a Polarisok. Csak ugye szokás szerint megint rommá húzták, pedig teljesítményben 3% mínuszért cserébe a fogyasztásból 30%-ot le lehetne faragni. Igazából a GCN nem is olyan rossz energia-hatékonyság terén, ha nem eresztik el annyira, akkor Pascalhoz képesti perf/watt lemaradását simán megfelezi.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- Elektromos autók - motorok
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Politika
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Asztalos klub
- Vírusirtó topic
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs