- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz lezso6 #38896 üzenetére
Az ördög mindig a részletekben rejtőzködik.
A geometria szerepe nehéz kérdés, igazából a franc tudja, mennyit számít a 2070 és a 2080 között, de a többi matek alapján néhány %-nál aligha többet - ezért is kételkedem egyébként abban, hogy a GCN-ben ez a rész komoly limit lehet.
A 2070 nem igazán limites raszterben, a 48 raszter + 64 ROP elég jó kombináció a felezett blending miatt. Ezzel szemben a 2080-ban a 96 raszter pont annyi, mint halottnak a csók.
A 2080 gyakorlati órajele 15-20%-kal magasabb, mint az 1080 Ti-é, ezért órajelre normálva 74-77 ROP áll szemben 88-cal, ami csak 15-20% különbség; memória terén szűk 10%-kal gyengébb a 2080. Ezt kompenzálja a Volta idejében felturbózott L1 cache, ami ennek a különbségnek akár jelentős részét eltüntetheti. És akkor a 2080-ban ott van a "csodafegyver", a duplázott (vagy igazából a szerver-vonalról lehozott) SM-infrastruktúra - az biztosan sokat hoz.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
#45185024
törölt tag
Érdekes dolgot mondanak a fiúk
Konkrétan hogy ezekben a mért Táblázatban az értékeket LCvel mérték a 64-hez (49 FPS) Far cry 5 4K
mert Toms Hardware Referencia RX Vega 64 = 43,5FPS
Gamers Nexus Ultra Asus Strix RX Vega 64 = 46,2FPS
Amandtech Ultra Referencia RX Vega 64 = 45FPS
Na de miért is tennének ilyet ?[ Szerkesztve ]
-
Envo_
aktív tag
válasz #45185024 #38902 üzenetére
Mert ők nem mismásolnak eredményeket
Az eddigi legeslegjobbhoz viszonyítják az újat. Becsülendő, ha tényleg így van.
Elvégre az LC tényleg egyértelműen az eddigi legjobb volt tőlük, miért a második legjobbhoz mérjék?De az is lehet, hogy csak azóta a patch-ek és a driverek feljavították eddig a szitut?
[ Szerkesztve ]
-
Z10N
veterán
válasz Petykemano #38875 üzenetére
Majd meglatjuk, de ketlem, hogy a V64/56-nak konkurenciat allitananak erre a rovid idore.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
-
#45185024
törölt tag
Valahogy nekem sem Papermaster sem a visszavonult osztályvezető nem volt olyan karizmatikus mint Raja.
Valamiért jobb volt az előadó készsége
most ezt már nem is értem:
We are really excited to start on the high end with our 7nm Radeon VII […] and you will see the announcements over the course of the year as we refresh across our Radeon program.
— Mark Papermaster
Most ez mit is jelent ?
Régen nem volt ennyire hangsúlyozva ez a Radeon , Oké köszi hogy ennyire reklámozzák az emilcímem de na
Most ilyen kurta a VII és az emberek egy szám elé logikusan egy nevet várnak (kivéve a 300) így most úgy tűnik mintha ennek jönne valami újféle variánsa
mert amúgy Navit mondana, vagy még mindig benne lesz a pakliba a polaris 7 és most azért izguljunk ?[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz #45185024 #38908 üzenetére
Nem állítom, hogy meg tudnám jósolni, hogy mi lesz a további 7nm gpuk jelölése, de úgy tűnik, mintha az AMD a 7nm-t választotta volna vivő fícsörnek, erre épül a marketing, ez a kártya legfőbb tulajdonsága, selling pointja.
Tehát Geforce, vagyis G-force, egy erő, gravitáció, magához húz. GTX ez meg olyan autósportokból ismerősen hangzó kifejezés.
Helyette jött az RTX, ami ugye az, hogy a vivő fícsőr a raytracing.Az amdnél eddig mellőzték a jelölésbe belerejteni a vivő fícsört. Ez az RX valamiféle radeon experience lehetett, de hát semmit nem mondott a termékről. A Vega ugyanígy.
És úgy tűnik most azért ez a kurta "Radeon VII" mert ebben azért kicsit.benne van a Vega is, meg hogy 7. Bár nem örömteli, hogy ez a legfőbb tulajdonság (amiről.sajna nem asszociálhat arra a user, higy ez azért kkkk jó, mert keveset fogyaszt), de a megválasztás jó. Biztos lesz, amit meggyőz a vásárlásról, hogy elmondhassa magáról, nekem már 7nm es gpum van, vaze.
Ez a kártya egyébként nem önmagában csalódás. Nem azért, mert a teljesítménye az árához képest ne lenne elfogadható. Hanem a kilátások, perspektívák miatt.
Mik a lehetőségek a radeon program frissítésére? Idén! Amit látunk...
Mivel a Vega20 nem hozott olyan nagy előrelépést a maga 128ropjával, 1tb/s sávszélességével, 1800MHz peak órajellel, ezért egy 12nm-es Vega10-nek kevés helye marad. 15% órajelet az is biztos hozna, sok esetben alig előzné a radeon vii, miközben a vega64 $450-500 eladható. Mondjuk ezzel legalább lenne versenytársak a 2070-nek is.
Ugyanez különösen igaz bármilyen nagyobb navira, mint amilyen a pletykált navi10, amit ráadásul a vásárlók $250-300-ra várnak. Ez annyira nem elrugaszkodott, hiszen a 1080=2060 is hasonló árban van, csak még prémiumban.A másik lehetőség a Vega20 vágása.
Aztán belépőszinten sem jöhet 7nm hamar, hiszen még a Vega12-ből sem láttunk semmit. Egy belépőszintű fullos navinak meg hát hoznia kéne a polaris szintjét, amiből meg most jött ki az rx 590.
De márpedig belépőszontű navinak jönnie kell elvileg, mert potemciálisan (annak vágott változata) az kerül a nem belépőszintű (chiplet) ryzen apukra.A radeon vii kiadását egyedül akkor nem látom akadálynak más újabb, navi, közel hasonló teljesítményű kártyák kiadásának, ha azt mondják pár hónapon belül, a $700 kártya raytracingre alkalmas, az $400-500, ami csak 10-15% lassabb, azt raytracingre nem ajánljuk.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
-
füles_
őstag
Látom még nem volt: [link]
Nincs a Vega20-ban 128 ROP, csak 64 van. -
Petykemano
veterán
"
I just heard back from AMD. It is officially 64 ROPs for the Radeon VII, not 128 as I was earlier led to believe. I've corrected our article accordingly.""But on the flip side, we originally thought AMD was seeing a 25%+ performance uptick based on mem bandwidth + ROPs. Now it turns out they're getting that same increase from the mem bandwidth alone..."
Füles beelőzött közbe'
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
füles_
őstag
válasz Petykemano #38915 üzenetére
Akkor viszont könnyen lehet a ROP limitáló tényező és nem feltétlen kell, hogy a raszter és a geometria limitáljon, de ezt majd gborsék átrágják.
Lehet, hogy tényleg 64 ROP-nál nem skálázódik feljebb a GCN? Vagy miért nem raknak bele több ROP blokkot? Valahol azt olvastam a napokban, hogy a GCN elméleti maximuma 999 ROP.[ Szerkesztve ]
-
Tyrel
őstag
válasz füles_ #38916 üzenetére
Én arra tippelnék, hogy a chip fizikai felépítése akadályozza. A memória sávszélt "könnyen" duplázzák mert az egy külső dolog, de ha a ROP számot akarnád duplázni lehet hogy teljesen át kéne rajzolniuk az egész chipet, hogy "beleférjen" a több ROP a bekötéseikkel együtt.
Ez meg ugye egy sima Vega64 csak levitték 7nm-re, de komoly változások nem voltak a GPU-ban, nem rajzolták át az egészet...
Talán a Navi-t ennek a limitációnak az ismeretével már máshogy tervezték, de arról meg még mindig az a véleményem hogy mire dobozos termék lesz belőle addigra már mindegy lesz, ugyan úgy elkésik mint a Vega... Mármint, persze nyilván a konzolokkal egészen biztos hogy nagy sikere lesz, de a diszkrét grafikus vezérlők piacán elenyésző számú vásárló fogja kivárni hogy lépjenek végre...
Szerintem a Radeon VII kiadásának is ez lehetett az egyik fő oka, hogy azt a kevés user-t aki inkább a pirosak felé húz, azokat valamivel meg tudják tartani, mert ha msot nem jöttek volna ki semmivel a felső kategóriában akkor ezeknek az embereknek egy jó része is belefáradt volna a folytonos várakozásba és vett volna egy RTX-et... Nekem is nVidiám van már egy ideje, és bár gyűlölöm magát a céget is, meg most már a driverüket is, magával a kártyával akkor is jól jártam, és látva hogy a Navi-ból mennyire nem lett megint semmi, így még jobban jártam...
Turenkarn
-
nagyúr
válasz füles_ #38916 üzenetére
Lentebb írtam, hogy amíg a raszter marad 64, addig sokat nem tudnak elérni több ROP-pal. Inkább az az érdekes kérdés, hogy miért nem látunk egyetlen chipet sem 4-nél több SE-vel.
Kíváncsi leszek amúgy, hogy fog ez a Vega VII viszonyulni a Fury X-hez - a unit config majdnem ugyanaz, órajelek terén pedig közel dupla mind a core, mind a mem. Talán valamivel okosabbak leszünk uarch erő téren is.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Jelenleg azt látjuk, hogy semmit sem oszt vagy szoroz a kiegyensúlyozatlanság a Turingnál.
2070-nél hol felezett a blending?
Órajelet hiába normalizálsz, nem fog kijönni. Ha az 1080 Ti-t alapórajelen és de 2080-t booston számolod (ez aligha reális), akkor is csak 13%-ot adhatsz hozzá a számaihoz a táblázatban, s nem jön ki. Ráadásul ugye úgy minden más is emelkedik, szóval a kiegyensúlyozatlanság nem változik. A komolyabb egyesített L1 / LDS cache meg az alapvető architektúrális változások viszont már tetszetős érv, csak homályos. Ettől még mindig kiegyensúlyozatlan a két kártya, s a 3 kártya egymáshoz való viszonyában ez nem látszik semennyire.
Ez egyébként azért lenne ON topik, mivel a Vegánál is hasonló lesz, bár kicsit jobban. Meg az NV illetve VS topkban amúgy sem lehet szakmaizni, úgyhogy maradt ez a topik.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
A 4-nél több SE szerintem skálázhatósági probléma miatt nem lehetséges, valószínűleg kb lehetetlen (jól) megcsinálni GCN-re. Navinál is most az a pletyka, hogy két GPU-s megoldás lesz a nagy kártya. Szóval marad a 4 SE. Szerintem a post-GCN architektúránál lesz először 4-nél több SE vagy hasonló egység. NV-nél ugye ez a GPC, s ha ezt megnézzük, akkor érdekes dologra bukkanunk, hisz az NV pont ott húzott el, amikor meg tudta csinálni a 6 GPC-re skálázódást:
GF100: 4 GPC
GF110: 4 GPC
GK104: 4 GPC
GK110: 5 GPC
GM200: 6 GPC
GP102: 6 GPC
TU102: 6 GPC (és a TU104 is!)Azonban itt már nagyon hamar jön a 8 GPC, amikor az AMD-nek eleve a 6 SE nem jött még mindig össze. Bár lehet egyből 8-ra fognak lépni, talán.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
félisten
válasz Petykemano #38921 üzenetére
Mondjuk most sokan felkapták az AMD nél ezt a dolgot ,de igazság szerint Nvidia is már 2017 ben erről nyilatkozott, [link] X86 persze limitálja őket,de szerintem ők is behozzák valami úton majd a desktop vonalra.Ezért is előnyös lenne ha meg tudnál oldani a feljebb lépést egy GPU-s megoldásnál is, mert tovább nőhet a differencia.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
válasz Petykemano #38921 üzenetére
4+4. De attól még szoftveres megoldás, nem hardveresen 8. Persze ha működik, akkor mindegy hogy miképp, a lényeg, hogy gyors. A többchipes megoldásnak innentől meg csak előnye van.
A 4-nél több SE bizonyára kemény mérnöki feladat, hisz 2015-ben a Fijinél megszívták vele, 2017-ben a Vegánál se sikerült 4-nél többet csinálni, így most 2019-ben tanultak belőle, s úgy néz ki a Navi többchipes megoldás lesz.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
nagyúr
válasz lezso6 #38919 üzenetére
Én nem azt látom A 2070 és a 2080 között 22-25% különbséget számoltam, ha a GPC-ket nem veszem figyelembe, ehhez képest közel 30% van. Azért az nem zéró.
A felezett blending nem a 2070-nél van, hanem az összes NVIDIA chipnél a Fermi óta.
Az órajeleket a tesztekben mértek szerint néztem, computerbase-en. Az 1080 Ti 1600 körül vagy alatt muzsikál átlagosan, a 2080 meg 1860 környékén. Mire gondolsz pontosan kiegyensúlyozatlanság alatt?
A VS topikban nehéz lenne erről eszmét cserélni, mert az nem olvasomPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Órajelekkel számolva van +37% a 2080 javára, s annak már ugye nem kripli a geometriai és raszter képessége. Ehhez képest csak +20% játékokban.
Igen a Fermi és Kepler esetén fele, de már Maxwell óta ugyanazt az arányt használják, mint a GCN.
What? 2080-nál 1860 MHz az hogy? 1710 a boost clock. Az 1080 Ti-nél meg 1582 MHz a boost. Valamiről lemaradtam? De így is akkor 16% a különbség az 2080 javára, amit a gyakorlat hoz is, mintha a 2080 ROP-béli kriplisége nem számítana.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Cathulhu
addikt
[link]
Elegge spekulativ, de logika van benneRaadasul jovore nem varhato olyan technologiai ugras mint az iden, szoval tenyleg jol beelozheti az XBoxot igy az iden.
[ Szerkesztve ]
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
DudeHUN
senior tag
válasz Cathulhu #38926 üzenetére
Érdekes lenne a Sony-nak úgy konzolt bemutatnia, hogy az E3-on sem lesz jelen. Plusz több belsős játékuk is 2019 második felében jelenik csak meg. Nem mondom, hogy lehetetlen. Csak ilyen még nem fordult elő a történelemben. Én nem várnék nextgen konzolt (a Sony-tól semennyire) 2020-nál előbb.
[ Szerkesztve ]
Gamer for Life
-
nagyúr
válasz lezso6 #38925 üzenetére
Aha, más teszteket nézünk, meg egyéb differenciák is vannak Sorban:
- 2080-nál a boost clock minden bizonnyal úgy, hogy cherry picked változatok mentek egyes reviewereknek, vagy szimplán szerencséjük volt. Nézd meg a computerbase tesztjét, ott vannak az órajelek monitorozva.
- A 70 és a 80 közötti különbséget is a cb tesztben néztem, az FE változatok között - ott 29%. Lehet, a TPU gyengébb 2080-ast vagy erősebb 2070-est használt, sajnos ők nem monitorozzák az órajeleket.
- A felezett blending nem változott a Maxwellel - check (meg amúgy a linkelt cikk sem ír ilyesmit). Annyi pontosítás, hogy INT8 format esetén teljes sebességű a blending, de tudtommal ez a formátum már nem túl domináns.
- A 37% gondolom úgy jött ki, hogy az ALU/TEX előnyt felszoroztad az órajel-differenciával. Viszont ez így nagyon szélsőséges, átlagos játékmix mellett az ALU/TEX előny azonos backend mellett a GFlops differencia 50-60%-ánál többet nem hoz. Ld. pl. 1080 és 1070.Szóval nekem túl sok furcsaság nincs a számokban - a Turing architektúrás előrelépése meglepő, de a duplázott SM-infrastruktúra biztosan sokat ér. Abban meg igazad van, hogy fogalmunk sincs, mit jelent ez számszerűen - én az egyszerűség kedvéért úgy tekintem, hogy ez meg az L1 cache felel az előrelépés nagy részéért.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
DudeHUN
senior tag
válasz #04430080 #38931 üzenetére
Nem, hanem a PS Meetingen februárban. Szeptemberben nem lesz konzol leleplezés év végi megjelenéssel. Sony meg tavasszal nem indít konzolt. A lényegen nem változtat, hogy nagy évközbeni csinnadratta nélkül nem lesz nextgen leleplezés. Meglátjuk. Lehet tévedek. De nehezen hiszem mivel, hogy se Navi nem volt a CES-en, se a Sony nem megy az E3-ra, 1st party címek vannak az év végére beütemezve PS4-re, remekül fogy a gép (szoftver és hardver is). Nyáron el kellene kezdeni gyártani a masinát, de még semmi komoly pletyka nincs csak a devkitek.
[ Szerkesztve ]
Gamer for Life
-
#04430080
törölt tag
-
Petykemano
veterán
-
Callisto
őstag
válasz Petykemano #38935 üzenetére
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
#04430080
törölt tag
válasz Petykemano #38935 üzenetére
-
imi123
őstag
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Petykemano #38935 üzenetére
biztos azert, mert 9 venti van rajta
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Yany
addikt
válasz Petykemano #38935 üzenetére
"Codename SlotRipper" --> ezen besírtam!
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Predator2
addikt
Helló
Tudom senkinek nincs jövendőmondó képessége, hosszú ideje agyalok egy VGA cserén, de az árak az egekben voltak/vannak és így szüneteltettem. A hírek/várható vga megjelenések/piaci helyzet alapján ti mit tanácsoltok, (nem sürgős a vga csere) várható az árak mérséklődése, vagy esetleg további drágulások várhatók?
Köszönöm a választ és türelmeteket.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Bossp
addikt
WTF.
Radeon Hét nem támogatja a freesyncet???:
https://pcworld.hu/pcwpro/kemenyen-leszolta-a-radeon-vii-et-az-nvidia-ugyvezetoje-258115.html[ Szerkesztve ]
"1 lehetsz vagy 0 vagy élő vagy hulla!"
-
Televan74
nagyúr
-
#45185024
törölt tag
Baromságokat írnak. PCXnek sikerült már a héten letöröltetnie egy videóját az egy hétre egy jóságot elkövettük.
Angolban ez van:
Nvidia CEO Jensen Huang said GeForce RTX 2080 'crushes' Radeon VII and that 'FreeSync just doesn't work.Kezdjük az elejéről egy Huang Zsen-hszün nevezetű emberke megszületett Tajvanon. Korán áthajózott Amerikában ott lediplomázott felvette Jen-Hsun (Jensen) Huang nevet és elment az AMDbe dolgozni.
Na eddig ismerős a dolog mert ez a fél Intelről is elmondható.
Ugye arról van szó hogy AMD az olcsó a közép és a felső 144 es monitorokra is ad Freesyncet, és értelemszerűen a Freesync TVkre is.
NV meg csak egy válogatott marék TOP monitorra. Sokszor bejönnek Amd fórumokra olyanok akik megveszik a legolcsóbb monitorokat és problémáik vannak vele, a freesync tartománnyal színnel stb.
Nézd amikor valaki valamit vesz mondjuk black fridayon akkor nem foghatja az AMD a kezét hogy fiam ez pont annyit ér amennyi az ára.
Lisa nagyon korrekten elmondta ezt (volt már linkelve) azt is hogy a freesync 2 HDR-nél szigorodnak a szabályok.
Valódi nevén Zsen-hszün-nek ez a nyilatkozata borzasztóan unszimpatikus volt kezdi a Musk-ká való evolucionálást. És erre rájörr a Magyar újságírás dilettantizmusa.
De volt már itt olyan újságcikk hogy az NVnek behozhatatlan előnye van aztán csak jön 7nm-en egy 2080 erősségű kártya. Aki NV fanboy az NV fanboy de ha most Huangról is kiderül ez akkor azonnal megeszem a reggeli briósomat[ Szerkesztve ]
-
-
do3om
addikt
válasz #45185024 #38945 üzenetére
"De volt már itt olyan újságcikk hogy az NVnek behozhatatlan előnye van aztán csak jön 7nm-en egy 2080 erősségű kártya."
Na ezt csak egy AMD fanboy tudja pozitívan felfogni de abból is ritka aki ennyire.
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
#04430080
törölt tag
válasz Predator2 #38941 üzenetére
Szerintem már nem fognak tovább mérséklődni. Pl a SAPPHIRE NITRO+ Radeon™ RX 570 4GD5 mindenféle akció nélkül 176 euró egy teljesen hagyományos kiskerben, MSRP -je meg 169 dolcsi. És ez még csak nem is a legolcsóbb. (se a model, se a kisker)
Ez volt az egyik legnépszerűbb bányászkártya.[ Szerkesztve ]
-
Samott
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Milyen egeret válasszak?
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Wise (ex-TransferWise)
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Xbox One
- TCL LCD és LED TV-k
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs