-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz awexco #53950 üzenetére
Azt nem ők keresték meg, hanem valami jövedelemadóhoz kapcsolódó tétel. A non-GAAP eredmény ezért is jóval kisebb feltételezem. Szóval ez ilyen egyszeri tétel lehet.
"Full year results included a fourth quarter income tax benefit of $1.30 billion associated with a valuation allowance release, which contributed $1.07 to annual EPS"
[ Szerkesztve ]
solfilo
-
Cathulhu
addikt
válasz awexco #53945 üzenetére
Nem kell sokkal kövérebben fogjon (mondjuk az utolsó pillanatban megduplázott ps5, xsx igényt gondolom nem jópofira elégítették ki), de ugye az előző 1-2 évben azért köhögött a custom szegmens, mert leálltak a régi konzolok gyártásával. Meg gondolom az új SoC se annyiba került mint a 8 éves.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
hokuszpk
nagyúr
válasz awexco #53956 üzenetére
" 4k ra kevés a mostani konzolok tudása ."
hát nemtom, multhéten pont összefutottam a régi szomszédommal, aki megrögzött konzoljátékos, úgyhogy rákérdeztem, hogy mikor vesz új gent ?
furán nézett rám, és aszonta, már rég van neki XBox Series X -e, vett mellé új 4K tv -t is, merthogy álom ahogy futnak a játékok 4K -ban.
persze gondolom ezek még a prev gen gamék raytracing nélkül, de na.Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Alogonomus
őstag
válasz awexco #53956 üzenetére
A konzol fix hardveres környezetéhez optimalizált programozói környezete óriási előny. Horizon Zero Dawn a 4,2 TFLOPS PS4 Pro keretein belül stabilan hozta a 4K 30 fps-t. 4,2 TFLOPS az a GTX 1060 szintje, ami 4K és "original" minőségi beállítás esetén átlagban hoz 24-27 fps-t, de számolásigényesebb eseteknél lemegy 18-22 fps-re. A nagyobb értékek a 6GB verzió értékei. Na a PS4 Pro a minimumnál is hozza a 30 fps-t, vagyis nagyjából dupla olyan hatékonyan tudta használnia számítási kapacitását, mint egy PC-s dGPU.
-
kovcsrob
tag
Látom, a konzolos marketing működik.
Változó felbontású renderelésnél 4K ról beszélni...
És nem a Horizon Zero Dawn volt az ahol az egyik irányú felbontás kapásból felezve volt konzolon? (és a maradék volt dinamikusan csökkentve)
A Spiderman Miles Morales Quality nem tudom, hogy mennyire skáláz le.
A PC n meg a DLSS maga az ördög.
Ameddig PC n a 4K 4K a konzolom meg annyi ahol sikerül tartani az X fps-t, addig sok értelme nincs fps t összehasonlítgatni.
Persze attól még a fix hardvernek van egy csomó előnye. De ne misztifikáljuk túl. Túl gyorsan fejlődik a PC ahhoz, hogy egyáltalán értelme legyen összehasonlítani a konzollal. (és túlságosan más a pálya, amin a PC játszik. Mikor nézi egy konzolos, hogy milyen táp van a konzolban? Melyik házat vegye? Vagy ki gyártja a hűtését a VGA nak? Teljesen almát a körtével) -
Jack@l
veterán
válasz #32839680 #53963 üzenetére
A leggagyibb raytracing van azon a játékon, amit csak össze lehet hozni. Üveg tükröződik, azt osszátok be... A távolság részletkérdés ilyenkor. Amit a képernyőn látszik direktben, azt tükrözik, ilyenben nincs trükközés (shadingben volt/kell, hogy ne terheljen annyira, mert ott külön renderelték a tükröződést, mint textura).
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #53965 üzenetére
A távolság a legnagyobb probléma, mert a tükröződésnek is van egy határa, az ameddig engeded a sugarat. De ha sokáig engeded, akkor a távoli objektumok is látszanak majd. Ez PS5-ön nem baj, de például a PC-s variánsa az RT-nek egyelőre nem támogat dinamikus LOD-ot, tehát a pár pixelt elfoglaló objektumokra is a max LOD-ot kell betölteni. Izgi mi? Ezért nem nagyon tükröznek PC-n pár virtuális méternél tovább. Leginkább az első LOD szintig mennek csak, az még memóriakímélő. Ha elmennének mondjuk a LOD4-ig, akkor maga a visszaverődés effekt már súlyos GB-okba fájna a memória terhelését tekintve.
Erre lesz egyébként megoldás a traversal shader, amit a Microsoft hoz a DirectX-be. Ilyenkor maga a bejárási lépcső programozható, tehát lehet majd dinamikus LOD-ot alkalmazni. Ugyanezt csinálja a Sony is, csak ők eleve erre tervezték az API-jukat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Pár virtuális méter, mi? Meséld ezt a vérpistiknek... Nem sok köze van a távolságnak a render terhelésétől.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-
Jack@l
veterán
De ezt hogy gondolod hogy csinálják? Külön méregetik mennyi utat tett meg X pattanás után a fény?
@Morgyi: Arra gondoltam, hogy amit amugyis latnal modellt a terben korbeforogva, nem csak a kameraallasbol.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #53970 üzenetére
Beállítanak számítási távolságra vonatkozó határ a kamerától. Ennyi. Ha addig nem talált el valamit egy sugár, akkor arra lefut a miss shader. Ha volt találat, akkor az onnan származó minták alapján jöhet a hit shader.
A problémát alapvetően nem az adja, hogy a hardverek ne tudnának nagy távolságra sugárkövetést csinálni, hiszen a PS5 is megoldja. A gond az API-val van, ugyanis nincs támogatva a dinamikus LOD. Maga a LOD szint akkor kerül beállításra, amikor a sugárt kilövöd, de ekkor még nem tudni, hogy milyen felületeket fog eltalálni. Emiatt manapság az a trükk, hogy a LOD0-ra kilövik a sugarakat, de nem engedik őket messzire, mert ha mondjuk elvinnék a számítási távolságot mondjuk a LOD3-ig, akkor minden LOD1, LOD2 és LOD3 objektumra be kellene tölteni a LOD0 variánst is, és azok a VRAM-on belül súlyos 5-8 GB-ot is felzabálnának.
A PS5 API-ja azt csinálja, hogy a bejárás közben dinamikusan tud váltani. Ki vannak jelölve a határok, hogy hol vannak a LOD szintek, és ha túlmegy a LOD0 távolságon a sugár, akkor sem történik semmi, dinamikusan átvált LOD1-re, onnan LOD2-re, majd LOD3-ra... amíg bele nem ütközik a sugárkövetési távolságba. Ez a pókis játéknál azért kritikus, mert felhőkarcolókat mászol meg, és az tükrözi vissza a pályát. Nem lehet tehát direkt úgy tervezni a tereket, hogy a limitált sugárkövetési távolság ne érződjön, mert eleve a külső terek is körbe vannak véve nagy épületekkel, ahol pedig nincs, oda nem raknak olyan elemet, ami tükröződik.
PC-n ugyanaz erre a megoldás. A Microsoft már csinálja is a traversal shadert, ami ugyanúgy lehetővé teszi a dinamikus LOD-ot. Amint ez megvan, el lehet ereszteni a sugárkövetési távolságot, mert nem kell a LOD3-as távoli objektumokra LOD0-t használni, így nem eszi meg durván egy szimpla RT effekt a VRAM-ot.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Teslába ment a Navi23
Fedélzeti Infotainment.
Utazás közben PS5 valaki?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
beef
őstag
válasz Petykemano #53972 üzenetére
Tesla User Manual
7.5.64 - Szórakoztató modulFigyelem! A hatótáv a játékok használatával exponenciálisan csökken.
-
#09256960
törölt tag
válasz hokuszpk #53976 üzenetére
79.999 dollár a Navi23 GPU de kapsz hozzá egy ingyen Teslát
Awexco: Nem az hogy sok a lenne 100 ezer( ha ennyinek vesszük.)
Hanem a Lefoglalt TSMC kapacitásból foglalja ez is a helyet.
Egy újabb tétel amit a profit maximalizálás előbbre sorol.
A MACnak gyártás is, a Bánya is, a Konzol is, CPU is.
De nemcsak ez a baj ugye a Vsbe mutattam ezek mind viszik a memóriát is rendesen, és a kínai tavaszi fesztivál után (feb11-17) megemelkednek a GDDR5 GDDR6 memória árak és velük a videókártyák és a laptopok.
Ha ehhez hozzászámolnám a next gen 5nm miatti drágulását...
Itt már az a kérdés Gamer VGA használni fog e egyáltalán 5 nm-ert
Vagy átrendeződik a piac és a Samsung & GloFo nagyobb szerepet kap rebrand kártyák ellátásában. -
Alogonomus
őstag
válasz #09256960 #53978 üzenetére
Itt már az a kérdés Gamer VGA használni fog e egyáltalán 5 nm-ert
Elnézve a Samsung 8 nm és TSMC 7 nm közötti azonos teljesítmény melletti fogyasztásbeli különbséget, plusz hogy a következő generációnak - már csak a megjelent versenyhelyzet miatt is - újabb komoly ugrást kell produkálnia, az 5 nm nem választás kérdése. Az más kérdés, hogy esetleg már az RTX 7800/RTX 4080 kártyák is bőven 1000 dollár fölötti MSRP mellett érkeznek majd.
-
#09256960
törölt tag
válasz Alogonomus #53979 üzenetére
Igen ebből két gondolat adódik amit mondasz.
A RDNA 3 újra 50%-al energihatékonyabb lesz mint az RDNA2
(PR képek) Watt /performance. Akkor ebbe már nemcsak az eltérő működésből adódó megtakarítás van benne hanem a 5nm re való tervezés/ számítás.
Nem sokkal sokkal igazságosabb lenne egy olyan rendszer ahol eltünne a jelenlegi nevezéktan? (nv oldalon is) és megjelenne a szériaszám 7 után a kiadott tipus MSRP ára dollárban ?
7600 az egy 600 dolláros kártya és hopp nem lenne több trükközés mert a 6600-at a 7600 al hasonlítanád össze vagy az NV 5060-ával.
De jajj akkor gyorsan meglátszana ha nemhogy nincs 40%os előrelépés hanem hogy szinte nincs is
Kiadhatsz Te jövőre azonos szériaszámon kártyát 1000 dollárért de az embereket az jobban érdekli hogy a tavalyi 450-600 dolláros kártyákat mennyivel verik a jövőre kiadott 450-600 dolláros kártyák.[ Szerkesztve ]
-
#09256960
törölt tag
válasz #32839680 #53981 üzenetére
scalperekre is csúnyábban néznének ha azt mondod ez a 600 dolláros kártya? aha amit adsz 900ért?
Ha akarok egyet mosolyogni mindig átmegyek iponra 569190[ Szerkesztve ]
-
#09256960
törölt tag
válasz #32839680 #53983 üzenetére
Elmész SZFE tüntetésre és lenyúlsz egy piros fehér gurigát.
Körbekerítjük Ipont vele és kiírjuk EZ NEM EURÓPA, akkor árulhatjaAkinek esetleg eddig nem esett le:
Egyszer amikor Giotto visszatért a műhelyébe egy ember kereste a pápa megbízásából. Mondta hogy adjon egy tökéletes művét amit bemutat hogy méltónak találják a Szent Péter bazilika új freskóinak elkészítésére.
Elővett egy ív papírt, az ecsetet belemártotta a vörös festékkel teli edénybe, és mindjárt a vendég szeme láttára, rajzolt szabad kézzel egy tökéletes kört. Amint megszáradt a festék, átadta a meglepett úrnak.
Amikor a pápa meglátta, azonnal megérezte, hogy Giotto felülmúlja korának összes festőjét.
Nos azt hiszem ez erre nem lenne elég de arra igen hogy:
AMD was the Fastest Growing Tech Company in America in 2020, Beating Apple and NVIDIA[ Szerkesztve ]
-
Devid_81
nagyúr
válasz #09256960 #53984 üzenetére
Megerdemlik egyebkent, oke Ok is atmentek kapzsiba de akkor is.
Par eve mar tortuk felettuk a palcat, most meg milyen szepen helyre razodtak.
Csak arra leszek kivancsi, hogy ha valoban Ok lesznek csak a 3.ik legnagyobb 3nm-ert sorban allok akkor mennyire vetheti Oket vissza, bar lehet siman volt erre tervuk mar....
-
#09256960
törölt tag
válasz Devid_81 #53985 üzenetére
Persze megérdemlik ráadásul ezt úgy hogy szinte mindenkinek csúcs éve volt.
"A TSMC bejelentette, hogy előnyben fogja részesíteni az autóipari megrendeléseket. A tajvani gazdasági minisztérium egyik munkatársa megerősítette, hogy Wang Mei-hua már múlt héten vasárnap egyeztetett a konszern képviselőivel és ők az autóipari szállítmányok előtérbe helyezését ígérték. A társaság igyekszik majd optimalizálni a chipgyártást, hogy azt hatékonyabbá tegye."Itt szerintem nem csak AMD de még a telefonok is bajba lesznek.
Az oké hogy bőven lesz szeptember mire visszaáll a termelés de a bővítés kizárt.
Ez lesz itt a nagy baj, Ha leállna MO-on az autógyártás GDP-nk beleállna a földbe ne akarjuk mi azt látni.[ Szerkesztve ]
-
#09256960
törölt tag
válasz Petykemano #53987 üzenetére
Ha előbb ment volna a Teslába még nagyobb mázli lenne,
Az lenne az igazi HYPE AMD az ŰRBEN ! -
#09256960
törölt tag
válasz Petykemano #53987 üzenetére
"A hamarosan úgyis beomlik a bitcoin" mondatodhoz:
Tegnap Musk kiírta a Twitterére hogy #bitcoin Azonnal megugrott a részvény értéke és most találgatják hogy csak trollkodott e.
De hogy érted egy mondatot sem írt ki.
Lehet rossz kérdést tettünk fel eddig
Na és mennyi a 'hesrét' a Navi 23-on ?hokuszpk kérdezett egy okosat hogy miért emelkedik a GDDR5-6 memória ára ha a Mikron (Nem Makron ! ) azt mondta hogy 40%al sűrűbb memóriákat tudnak gyártani. Fogós kérdés.
Mikor volt olyan hogy egy cég egy 40%os előnyt jelentő technológia meglépésekor azt átadta a vásárlóknak olcsósítás formájában?
40%-nál inkább 60%-ot szokott emelkedni[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz #09256960 #53989 üzenetére
Én (még mindig) nem mondtam, hogy beomlik a bitcoin.
Én épp az ellenkezőjét mondtam: szép lassan majd nehezedik a bányászat - talán gyorsabban, mint a technológiai fejlődés - és akkor kikopik a bányászat célú igény a gyártásból. De csak akkor, ha nem érkezik újabb ezermilliárd dolláros csomag azoknak a rétegeknek a zsebébe, akik nem wcpapírt és kenyeret vesznek belőle, hanem befektetési lehetőséget.Nagy a szabad tőke, nevezzük inkább vagyonnak. Olyan vagyon, ami nem ad munkát, nem termel semmit, járadékot vadászik: mostanában leginkább árfolyamon realizált nyereséget.
Ezért a közeljövőben szerintem nagy volalitás várható a most népszerű értékmegőrző vagyonelemek árfolyamában.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#09256960
törölt tag
válasz tisztelturam #53992 üzenetére
Csak ilyenkor azon gondolkozol el ennyire tisztelik/ bíznak benne hogy minden apró szavára adnak...
vagy ennyire pénzsóvárak az emberek hogy nem akar már senki munkából megélni hanem a részvényárfolyam változásból.[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
válasz tisztelturam #53992 üzenetére
Igen, kabaré. Amikor rossz hír jön, mint az ijedt halraj, úgy viselkednek a tőzsdézők. Meg a bit- és shitcoin "befektetők".
#tarcsad
-
#09256960
törölt tag
-
-
#09256960
törölt tag
Q1-et is tudtuk ? Márciusra itt lehet a kártya úgy hogy még AMD saját bevallása szerint is második félévtől áll helyre az ellátottság.
Ez így erősen Paparlaunch-nak tűnik a szokásos horror árakkal.
Aki persze valami csoda folytán megkapja MSRP árban az jól járhat vele.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz #09256960 #53995 üzenetére
Q1=március vége
Q2=H2= június vége
Q3=szeptember vége
Q4=december eleje
H2=október vége, hogy a.BF és ünnepi szezonra elérhető legyenAzért mondják, hogy H1, hogy te már januártól izgazottan várd, hogy mikor jön már, bármelyik nap jöhet.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Napelem
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- E-roller topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Politika
- További aktív témák...
- PNY GTX 1060 6GB
- ZOTAC GeForce GAMING AMP White RTX 3060 Ti OC 8GB GDDR6 256bit Videokártya
- NVIDIA Asus GeForce GTX 1660 SUPER OC Edition 6GB/ 192-bit/ felbontás 7680 x 4320/ OC Mode -1860hz
- Asus Geforce GTX 1050Ti 4GB GDDR5 Advanced Edition kártyám új gazdát keres!
- ASUS DUAL RTX 3060 12GB OC Edition
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen