-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Z10N
veterán
válasz Devid_81 #54699 üzenetére
Nem. Helyben kell fellepni ez ellen, hogy nem vasarolsz a lehuzos webshopoktol es itt apron is jelenteni kene a nyereszkedoket. Dehat eljen a "minden annyit er amennyiert megveszik" motto, ami ugye a scalperek kedvence. Erdekes figyelni, hogy hova sullyedt a tarsadalom...
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Petykemano
veterán
Mit gondolsz, ebben milyen arányban lehet felelőssége a nagytételben bányászóknak, vagy a nagytételben skalpolóknak, vagy esetleg annak, hogy Kína katonai jelenléttel igyekezhet nyomást gyakorolni a térség kereskedelmi útvonalaira, vagyis hogy pl hová juthat több termék a TSMC-től?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Big Bang VII
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z10N
veterán
válasz Cyberboy42 #54709 üzenetére
Igen, egy boltban abbol elnek, hogy ures dobozokat pakolnak ki dobozokbol es cimkeznek...
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
do3om
addikt
Ezt most ilyen figyelem felkeltőnek dobtad csak így be?
Nagyon érdekel mindenkit úgy látomHa tudsz több információt, akár azt is betakhatod ennyi erővel, úgy sem számít. Tök mindegy már az embereknek mit ad ki valamelyik gyártó.
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Petykemano
veterán
Csak néhány interfész kéne, amivel csatlakoztathatjuk az agyunkat a giga-mega cloud szimulációhoz, amiben e Life simulator fut és amiben minden korlátlan és végtelen mennyiségben és ingyen hozzáférhető - legalábbis az a Life Simulator 1.0-ban. De ezt a paradicsomi állapotról szóló szimulációt aztán sok ember pszichéje leveti magáról, ezért a rendszer kénytelen a paradicsomi bőség helyett egy XX. századi, szűkösségen és az életbenmaradásért folytatott ádáz küzdelmen alapuló szimulációval adaptálódni.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #54718 üzenetére
Jó lenne egy wundertreiber, ami az RX 470 kártyámat feltolja RX 5700 sebességre, és kibővíti a 4GB memóriáját 8GB-ra. Bár ez utóbbi nem létfontosságú nekem fHD-n.
#tarcsad
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #54723 üzenetére
A 320*200-at már végleg magam mögött hagytam. Legalább is PC-n.
#tarcsad
-
Pakmara
őstag
válasz Petykemano #54718 üzenetére
Az nem év végén szokott lenni aktuális? Mármint a nagy frissítés.
-
Cathulhu
addikt
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Alogonomus
őstag
válasz Yutani #54729 üzenetére
Steve nagyon jól összefoglalta a helyzetet.
Az AMD eleve a képességhez tervezte az RDNA2 kártyákat (az 500-as lapok és 5000-es processzorokkal együtt), valamint sok-sok hónapja tesztelte a funkciót a különböző játékokban. Az Nvidia ezzel szemben csak az AMD sikereit látva próbálja utólag kiegészíteni az Ampere kártyák képességeit közé a BAR funkció aktív támogatásával. Amolyan tűzoltás ez az Nvidia részéről, és az eredmény is ahhoz illeszkedik. -
félisten
válasz Alogonomus #54730 üzenetére
Az AMD a saját CPU hoz tervezte a megoldást a saját alaplapjaival saját VGA val teljes ökosziszéma plusz ha megnézed a tesztet, az első 10 játékból így hirtelen a legtöbb AMD szponzorált cím. cserébe jobban korlátozott mind VGA -ban mind CPU ban de még alaplapban is.
Nvidia Third party résztvevő mindkét gyártónál.
Valószínűleg ha övék lesz az ARM kb így fog majd szerepelni náluk a fenti két gyártó a saját CPU pedig előnyt kovácsol.
Amúgy ugyan ezt érzem az AMD részéről Raytracing viszonyban, csak fordítva.Tűzoltás.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Cathulhu
addikt
válasz Yutani #54729 üzenetére
nekem a regresszio a furcsa. Azt szerintem senki se varta, hogy egy kapkodva osszedobott megoldas fogja amazt hozni (bar nagyon sokan azt mondtak a SAM csak glorified ReBAR, es csak be kell kapcsolni, amolyan AMDs freesync nevu fantazianev), de hogy bizonyos esetekben miert okoz akkora regressziot, ami gyakolratilag atlagban nullifikalja azt a keves pozitiv hozadekot, az eleg fura. Az meg hogy nem kapcsolhato csak ujrainditassal igy meg azt se lehet megoldani (egyelore) hogy a driver tartalmazzon erre profilt.
Onzo modon en orultem volna neki, biztam benne ha valoban ilyen egyszeru a dolog, akkor talan lejjebb szivarok, mert nem tervezek se 5000-es AMD-t se 6000-es Radeont venni, a free fps meg megicsak free fpsAshy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
félisten
válasz Cathulhu #54732 üzenetére
Én ki is kapcsoltam, hogy őszinte legyek. Direkt váltottam deszkát ez miatt.
mikrolaggol COD alatt ha aktiválom Gsync mellett is. Megpróbáltam az új Driverrel, hátha de valahogy úgy érzem nem smooth az élmény. szóval szerintem egyelőre nem kellett volna ezt aktiválni széles körben Nvidának csak egy két játékban ahol 5 % vagy fölötte hoz.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A BAR-nál probléma, hogy az NV a driverében a rendszermemóriából dolgozik, míg az AMD a VRAM-ból.
Az NVIDIA így szegmentál:
Míg az AMD így:Az AMD-nek a SAM aktiválásánál az történik, hogy a Heap 2 és a hozzá tartozó Type 2 megszűnik. És a Heap 0-hoz tartozó Type 0 lesz Host visible és coherent, és ez le lesz maszkolva a Type 2-re a driverből. Erre azért nagyon egyszerű dolgozni, mert eleve gondolt az AMD arra, hogy két eszközlokálos Heapre bontotta a memóriaszegmenseket. SAM-mel a Type 1-re sincs szükség.
Az NVIDIA sokkal nehezebb ügy, mert nekik még Re-BAR nélkül is csak egy eszközlokális halmazuk van, tehát az alkalmazások eleve úgy vannak optimalizálva, hogy maga a BAR nem is a VRAM-ban van, hanem a rendszermemória halmazához tartozik, ez a Type 9. Na most az NV implementációja ezt viszi be a Heap 0 alá, a Type 7/8 mellé. Ezzel egyrészt maga a Heap 0 is három részre lesz osztva, és a Type 7/8 is host visible és coherent lesz a Type 9 mellett. Amely alkalmazások azért erre a rendkívül specifikus szegmentálásra optimalizálva van, azok nem arra számítanak, hogy a Type 9 átkerül a rendszermemóriából a VRAM-ba. Ezt azért rohadt nehéz kezelni, mert amíg a rendszermemóriában van a Type 9, addig nyugodtan optimalizálhat arra az alkalmazás, hogy a 0 flages Type 0-6-ra másolgat össze vissza, mert ugyanabban a memóriában van az adat. De ha a Type 9 a VRAM-ban lesz, akkor a másolgatás ugyan lehetséges marad, de csak a PCI Express buszon keresztül. És ezek teljesítményvesztéshez, illetve akadozásokhoz vezethetnek. Ezt talán az NV próbálhatja profilozással minimalizálni, de a megoldás az lenne, ha visszamenőleg átírnák az alkalmazásokat úgy, hogy a Type 9-re ne úgy optimalizáljanak, hogy mindig a rendszermemóriában van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alogonomus
őstag
Raytracing tekintetében látszólag hasonló (tűzoltás, ami gyenge teljesítményt eredményezett) a helyzet az AMD térfelén, de valójában mégis más a helyzet.
Szintén a HU egyik Q&A adásában jól elmagyarázták a jelenlegi helyzetet. A jelenlegi programok raytracing megoldásait még az Nvidia kártyák erősségeire építették, míg amikben az Nvidia kártyái gyengébbek voltak, azokat a funkciókat kihagyták. Például Abu is említette, hogy bizonyos "AMD-szponzorált" játékban (talán az új Spiderman?, vagy a Godfall?) a raytracing hatósugarát nagyon kiterjesztették, így már nem csak a pár méteres környezet "tükröződik", és míg ez az RDNA2 kártyáknak nem okoz gondot, addig Nvidia oldalon komoly teljesítménycsökkenést okoz. Körülbelül, mint az AMD kártyákra "kódolt" AC: Valhalla esete, amiben 1440p mellett az RX 6900 XT 1%-os minimuma is magasabb, mint az RTX 3090 átlagsebessége, de még az Ampere kártyák "mentsvárának" számító 4K esetén is megőrzi egy "sima" RX 6900 XT az első helyet az RTX 3090 legvadabbul feltuningolt változataival szemben.
Ráadásul a konzolokban AMD "vas" van, így a még készülő játékok várhatóan az RDNA2 képességeihez is lesznek alakítva, hogy a konzolokon (is) jól fussanak. Ezért is mondja Tim a videóban, hogy ki kell várni legalább 2021 végét, és az akkori friss játékokon lehet majd lemérni, hogy mik az erőviszonyok raytracing terén.
Szóval míg a BAR funkció egy iparági szabvány, amit vagy alkalmazol, vagy nem, addig a raytracing csak egy képességtár, amiből mindenki annyit alkalmaz, amennyit akar, amennyit tud.
A raytracing helyzet mindenképpen javulni fog az AMD kártyákon, mert a számítógépekben és konzolokban levő RDNA2 kártyák tulajdonosait is ki akarják majd szolgálni a szoftvercégek, így a jelenleg fejlesztés alatt álló programokat már legalább ugyanúgy cél lesz RDNA2 kártyához optimalizálni, amennyire Ampere kártyához.
A BAR funkcióra viszont ha optimalizálnak is a szoftvercégek, az egységesen segíti mind a két gyártót, szóval ha az Nvidia utol akarja érni az AMD-t, akkor csak a saját szoftvermérnökeire számíthat, hogy azok találjanak valamit az "idegen" platformon(-ban), amit az AMD nem vett észre, és nem implementált a SAM keretein belül. Az AMD viszont aligha fog segíteni hasznos ötletekkel az Nvidia megoldásának csiszolásában. -
félisten
válasz Alogonomus #54736 üzenetére
Ezek szerint nem jól magyarázták el.
Az AMD szponzorált játékokban csak árnyékolásra használjak egyelőre az RT--t.
AZ Nvidián a Vram okoz gondot , amit reméljük Microsoft a skálázhatósággal orvosolni fog..AZ Nvidia a dedikált hardver miatt kevésbé veszít RT alatt teljesítményt és ez ebben a generációban így is fog maradni.
Sajnos HU az egyik legjobb oldal volt ,de mostanában erre hegyezik ki a szimpátiát és próbálják növelni a nézettségüket, a múltkori fiaskó után, hogy vs témát hoznak. Kezd unalmas lenni.
Érdermes a Computerbase-ről tájékozódni , ajánlom neked is.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Microsoft megoldása kétélű fegyver. Megoldja a VRAM-mal kapcsolatos gondot, de az NVIDIA elveszíti vele a traversal unitot. Nem fog működni ez a részegység többet, csak be van építve a semmire. Az AMD és az Intel ilyet eleve nem is épített/épít be, mert a Microsoft új rendszere kiüti a használhatóságát.
Dedikált hardver amúgy mindegyik modern GPU-ban van, csak némelyik programozhatóságra van tervezve.
Ugyanaz történik, amikor megjelent a hardveres T&L. Jött rá pár hardver, majd gyorsan jött a shader modell, tehát átment az egész programozhatóba. Az RT-vel is ugyanez van. Átmegy az egész programozhatóba.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Alogonomus
őstag
A fő igazság az, hogy aki esetleg első kézből tudja is pontosan a teljes igazságot, az is csak arról az egy programról, de talán csak annak a programnak az adott moduljáról tud mindent a működés szempontjából. Na talán az AMD/Nvidia felsőbb szintjein viszonylag tág rálátásuk lehet a helyzetre, de az is valószínűleg állandóan változik, ahogy kijönnek a programokhoz a különböző funkciókat ki-bekapcsoló foltozások.
Igen, a VRAM a gond az Nvidia kártyákon (még az RTX 3090-en is), mert az Nvidia kártyákon - az adatfeldolgozási lehetőségeik miatt - hamar elszalad a memóriaigény, és rákényszerülnek a számítógép rendszermemóriájának a használatára (swappelésre), amitől nagyon visszaesik a teljesítményük. Ez is például egy olyan funkció, amiben az Nvidia kártyák kimondottan gyengék, ezért a jelenlegi generációig tudatosan kerülték ezt a funkciót a programokban, de mostantól az AMD kártyáin már nyugodtan bekapcsolható, és amelyik játékban fontosak a külső terek, ott ez a funkció kritikus fontosságú, és már bekapcsolhatják a játékban, csak legfeljebb az Nvidia kártyája nagyon szenvedni fog tőle.
A skálázhatóság csak a minőség rovására oldhatja meg a dolgot, így csak lecserélnék vele a problémát egy másik problémára.
A HU "csipája valóban kinyílt" a szinte totális győzelmükkel végződött esemény után, de már maga az esemény is azért következett be, mert előtte is "szúrta" a csatorna az Nvidia "szemét", mert nem álltak be az Nvidia-mozdony mögé, és a saját véleményüket közölték a hivatalos prospektusadatok ismétlése helyett. Ebből persze volt már addig is több konfliktusuk különböző piaci szereplőkkel, de pont a bevállalós őszinteségük miatt tűntek ki a tömegből, ezért tudtak megkapaszkodni, és mára közepesen komoly súlyú szereplővé válni.
A jelenlegi helyzetben már minden véleményhez lehet találni igazolásként lobogtatható "bizonyítékot" az interneten, ahogy a UserBenchmark például fix hivatkozási alap az Intel-hívőknek.
Végül a tények számítanak, és 2021 végéig várhatóan kitisztul a helyzet, hogy mik a tényleges erőviszonyok a két architektúra között, mert most csak sok Nvidia-játék van, meg pár AMD-játék, és ezekben a megfelelő gyártó termékei a jobbak. Valamint pár Nvidia-játékban az AMD az "ellenszél" mellett is jobb pozícióban van.[ Szerkesztve ]
-
félisten
halottuk már ezt a DXR1.1 megjöttével. Aztán nem lett belőle semmi.
A Turing nagyon szépen hasít a DXR játékokban. mire meg érdemi fejlődés lesz már kint lesz megint egy új generáció Értelmetlen az egész hasonlítgatás így. Meg fogják oldani ahogy eddig is tették.Alogonomus:
Dehogy kulcsfontosságú: A valóság az hogy felesleges nem látható távolságban lévő dolgokra ütközést számítani . Pont ez a lényege ennek, hogy ekkorka számítási kapacitással csalni kell. Eddig még egy játékban sem láttam olyat, hogy a bekapcsolt RT a szemem elött aktiválódott volna, maximum textúra BUG miatt, lásd CP2077.
A valóság meg az hogy jelenleg a 6090 vagy 80 XT a 3060 ti vel harcol RT alatt bekapcsolt DLSS nélkül is. Ha ezen javít is a később valamit az Amd akkor sem lesz egy szinten soha a két architektúra RT alatt. Ez van ,csodák nincsenek, sokszor elhangzott már ez itt.
Az Nvidia se fogja tudni megoldani az RBAR-t olyan szinten más GPU ján és 1-2 év lemaradással mint AMD vagy Intel fogja a saját architektúráin amit ők terveznek és látnak előre.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DXR 1.1 a DXR 1.0-hoz hasonlóan egy zsákutca lesz sajnos. Maga a ray query jó ötletnek tűnik, mert valóban sokat segít a fejlesztői oldalon, de kizárja a sugarak sorba rendezésének lehetőségét a koherencia alapján, és ezzel egy potenciális hardveres irányt vág el. Szóval ebből visszatáncolás lesz PC-n, de nem a DXR 1.0-hoz, mert az is zsákutca a dinamikus linkelés miatt. Az a rendszer lesz, amit a Microsoft az Xbox Series S/X-re fejlesztett, mert azzal a kódbázis tetszőlegesen szállítható PC és Xbox között. Ráadásul a rendszer programozható, és nem zár ki potenciális jövőbeli irányokat.
A számítási kapacitás annyira nem hiányzik, maximum ha szarul van megírva a motor. A valós probléma más. Ezeket egyébként elég jól összefoglalta az Intel a múlt év végén: [link] - érdemes megnézni, hogy mennyire elegáns a megoldásuk. Igaz traversal shader kell hozzá, de egy rakás terhet levesz a VRAM-ról, és nem számol feleslegesen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
"A DXR 1.1 a DXR 1.0-hoz hasonlóan egy zsákutca lesz sajnos. "
Most akkor dobjuk ki az ampere-eket is? (miután kiderült a dx1.1 se fekszik annyira a z amd-nek, es az nv se hasal el a maga oskovulet 1.0-s hardverevel)A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #54742 üzenetére
Az új DXR igazából csak bizonyos lépcsőket átvisz programozhatóba. Tehát a mostani hardverek jók hozzá, csak bizonyos fixfunkciós blokkok nem fognak működni többet. A következő lépés inkább szoftveres szinten lesz lényeges. A hardverek megfelelnek elég sokáig visszamenőleg.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
félisten
- Pontosan.
És ez látszik az RDNA2 RT teljesítményén is, az a 20 % körüli általános számítási teljesítmény ami RT nélkül jelen van, kiesik RT aktiválásával.
Ezért használ Nvidia dedikált csak erre használható egységeket és lassul kevésbé.
AZ Amd megoldása kb 1-2 kártyagenerációval később lesz alkalmazható szerintem vagy chiplet dizájnnal ahol erre elkülönített " magokat" használnak koherens címtérrel és persze szoftveresen is fel kell ehhez nőni.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem valamennyi, hanem extrém pazarlás van a mostani DXR API-kkal. A Vulkan a legrosszabb ilyen szempontból RT tekintetében, de ezt most hagyjuk, mert ők felzárkózásban vannak itt. Más dolgokra koncentráltak.
Az nem normális, amikor gyakorlatilag nem kontrollálhatod, hogy mire építsd fel a gyorsítóstruktúrát, illetve nem lehet dinamikusan módosítani a LOD-ot. Ennek súlyos GB-ok az árai a VRAM-ban, na meg ugye egy rakás felesleges számítás.Érdemes megnézni, hogy mennyivel hatékonyabb az Intel-féle Lazy build, csak kell hozzá egy olyan mértékű programozhatóság, amit a mostani API-k nem adnak meg. Kivéve a PS5 API-ját, de az meg egy konzol. De ennek meg az a hátránya, hogy a dedikált egységek egy része eltűnik a hardverekből, mert ugye a traversal lépcsőre programozhatóság kell. Pro-kontra szinten viszont a Microsoft is erre viszi, mert a programozhatósággal annyit nyersz, hogy érdemes kivégezni a hardverekben a fixfunkciós traversal unitot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Nv-ben a dedikált RT magok kb 6x gyorsabban szamolnak raytracinget, mint az általános gpgpu-s megoldások(sima cuda magok). A nyers számítási teljesítményt sehogyan nem fogod szoftveresen kompenzálni, csak butítással/trükközéssel. (akkor meg már ninek az RT)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Geforce GTX 960 Gaming - 2GB ------------------13.000 Ft
- Keresek egy Power Color Hellhound Rx 6600 vagy rx6600xt videókártyát.
- PNY GTX 1060 6GB
- ZOTAC GeForce GAMING AMP White RTX 3060 Ti OC 8GB GDDR6 256bit Videokártya
- NVIDIA Asus GeForce GTX 1660 SUPER OC Edition 6GB/ 192-bit/ felbontás 7680 x 4320/ OC Mode -1860hz
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs