- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
- World of Tanks - MMO
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Escape from Tarkov
- Diablo IV
- War Thunder - MMO Combat Game
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Xbox Series X|S
- Call of Duty: Black Ops 6
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
minden kártyát eladnak, amit legyártanak. A Sales miatt igazán nem szorulnak rá semmilyen bundle-re.
Mit gondolsz, van bennük annyi marketing előrelátás (brandépítés céljából), hogy feláldozzanak egy csomó időt és kártyát ilyen célra?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Cathulhu
addikt
válasz Petykemano #54803 üzenetére
a banyaszlaz jon megy, olyan 2-3 evente, kozben meg gamer GPU-kat kellene arulni, oda meg kell(ene) mindshare. Jelenleg ott tartok, hogy 15 ev ATi/AMD utan a kovetkezo nV lesz nalam is. Persze nem 3060 600e Ft-ert....
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Z10N
veterán
válasz Petykemano #54803 üzenetére
Elmondtam, hogy itt nem az eladasrol van szo, hanem a megitelesrol. Ezenkivul regen se voltak raszorulva, de megis csinaltak a bundle csomagokat. Mit kell felaldozni? Korabban viccbol csinaltak? Pont a 6700 es a 6600/XT ugymond nepkartyak melle kene ilyen promo.
De figyelj, csak egy otlet volt. Hagyjuk akkor...
Ui: Ekozben ismerosnek megerkezett magyar msrp aron a ps5 es a ps5de (azaz 150 es 185k). Az XSX-t meg mar korabban taglalatam. Sebaj, majd amikor a banyakbol a hasznalt csakanyok ellepik tomegesen a piacot es mind az uj es hasznaltpiacot bedontik, akkor majd csodalkozhatnak...
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
válasz DudeHUN #54806 üzenetére
"A retail lánc többi tagja is repesne az örömtől."
Foleg, hogy ki szoktak lopni a kuponokat. De azert vedjed oket."A partnerek biztos kezet fognának az ötlet után az AMD-vel."
Igy meg a gamerek kopik le oket. Vegulis 2 fillerert az anyjukat is eladjak. Te meg orulsz ennek.Oh, well...
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
DudeHUN
senior tag
Az, hogy rávilágítasz miért nem működik egy naív elképzelés az nem egyenlő azzal örülsz neki vagy védeni akarod őket. Csak mókás megint ilyen a valóságtól teljesen elrugaszkodott elképzeléseket olvasni.
Az meg, hogy van olyan aki behúzza a kupont nem jelenti azt, hogy ez a jellemző...
Amit legyártanak elfogy. Ez van. Ilyen a piac jelenleg. Értem, hogy jobb nem piaci összefüggésekben gondolkodni, mert bosszantó a helyzet. Csak attól még zöldség.Gamer for Life
-
Petykemano
veterán
Szerintem az AMD régebben a sales miatt csinált bundle akciókat. Hogy többet tudjon eladni abból, ami rajtamaradt. Az nvidiánál gyakran előfordult viszont brand akció is. Pl utoljára az a cyberpunkos.
Most, amikor minden fogy mint a cukor, nagytételben tolják ki a vásárlók a gyárkapun, most azt kellene beáldozni egy ilyen akcióért, hogy az ilyen biztos vásárlóktól kellene pártíz vagy százezer kártyát visszatartani, miközben egyúttal ki kellene alakítani az egyéni msrp áron vásárlók logisztikáját. Ez nyilván magasabb költséggel.jár a bejáratott értélesítési útvonalakhoz képest.
Míg előbbi esetben :
Raktárkészlet + marketingköltség = eladás => közvetlen bevétel
Addig most:
Többlet Marketingköltség => brandérték, ami ki tudja mikor éx hogy térül meg?És ezt kérdeztem - szerintem normálisan - hogy szerinted bevállalják-e?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Z10N
veterán
válasz DudeHUN #54808 üzenetére
"Az, hogy rávilágítasz miért nem működik egy naív elképzelés az nem egyenlő azzal örülsz neki vagy védeni akarod őket."
Ezt fogalmazd mar ujra, mert semmi ertelme. Mintahogy a korabbiaknak se."Csak mókás megint ilyen a valóságtól teljesen elrugaszkodott elképzeléseket olvasni."
Annyira "elrugaszkodott a valosagtol", hogy konretan az AMD csinalt ilyet mar. Szoval "mokas", hogy ezzel is besultel. De azert zoldsegezzel meg, mert mast nem tudsz.# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
DudeHUN
senior tag
Nem úgy működik a kereskedelmi lánc és partneri kapcsolat, ahogy elképzelted, így már semmi értelme amit más ír neked. Értem. Főleg nem az AMD fog a partnerek és a lánc többi tagjának a pénztárcája alá vágni. A logisztikai költségekről nem is beszélve.
Az első mondathoz segítek: Ha valaki elmondja, hogy szerinte nincs igazad az nem biztos, hogy a másik pártját fogja. Így remélem nem túl összetett.Gamer for Life
-
Z10N
veterán
válasz DudeHUN #54811 üzenetére
"Nem úgy működik a kereskedelmi lánc és partneri kapcsolat, ahogy elképzelted"
Nem elkepzeltem, hanem precedens volt ra. A partneri kapcsolat meg ott kezdodik, hogy az msrp-t be kene tartani."így már semmi értelme amit más ír neked."
Korabbra is utaltam..."Főleg nem az AMD fog a partnerek és a lánc többi tagjának a pénztárcája alá vágni."
Mert amikor bulkban kulcsokat vesz es ingyen adja azt jofejsegbol teszi. Ezenkivul a partnerek rohognek az amd-n, mivel hulyere keresik magukat az idiotakon, de azert nem "vag a penztarcajuk ala". Mert az amd joekonysagi intezmeny es elnezi nekik."A logisztikai költségekről nem is beszélve."
Hatalmas koltsege lehet, amikor egy kupont bevaltasz. A dobozokba rakott extra sallangoknak nagyobb a koltsege."Az első mondathoz segítek: Ha valaki elmondja, hogy szerinte nincs igazad az nem biztos, hogy a másik pártját fogja. Így remélem nem túl összetett."
Magadon segitsel inkabb, hogy felfogd: LESZ@ROM.Nah, mindegy. Temat lezartam.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
-
tisztelturam
tag
válasz Petykemano #54816 üzenetére
Nem kell sietni, minden elfogy ahogy lejön a gyártosorrol.
Továbbra is érdekel vajon mikor lehet majd a boltokban konzolt és vga-akat venni. -
Petykemano
veterán
válasz tisztelturam #54817 üzenetére
hát ez igaz, hogy ha nem lehet kapni (elérhető áron), akkor mindegy, mikor jön valami új.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #54816 üzenetére
Hova siessen az AMD?
Zen4: Intel saját bevallása szerint is 2024-ig nem is reméli, hogy felveheti a versenyt az AMD termékeivel. Addig csak a gyárilag 250 wattig húzott ...Lake termékek tudják hozni a 150 wattos Zen... szintjét.
RDNA3: Itt is a 20-30%-kal éhesebb Ampere hozza (1080p AMD előny, 1440p döntetlen, 4k Nvidia előny) az RDNA2 szintjét, és az idő a konzolok miatt abszolút az AMD-nek dolgozik. Csak az a pár DLSS 2.x, meg pár első generációs raytracing játék rondít bele az AMD helyzetébe, de a konzolok hatására a raytracing is az AMD megoldása felé fog igazodni, a DLSS ellen pedig egyszer majd a közeli-távoli jövőben, de legkésőbb 2022 elején várhatóan jön a minden (DX12?) játékra automatikusan használható FidelityFX Super Resolution.
Szóval az Intel 2024-ig várhatóan a tervezőasztal mellett dolgozik majd, az Nvidia pedig az Infinity Cache nélkül 4k alatt komoly hátrányban lesz, sőt a SAM/reBAR hatékonysága közöti különbség is egyre csak javítani fogja az AMD helyzetét. Közben az AMD csapata békésen fejleszthet, és ha valamelyik ellenfelük valamivel mégis villantani próbál, akkor egy emelt órajelű, kicsit emelt fogyasztású termékkel (Navi 21 XTX) még mindig a konkurencia előtt maradhatnak alacsonyabb fogyasztás mellett.. Jelenleg az AMD eladásainak egyetlen korlátja a TSMC gyártókapacitása.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #54819 üzenetére
Ha a procik terén az intel nem is látszik különösebben fenyegetőnek, az arm szerintem igen.
A konzumer piacokon az armot használó Apple elég brutális eladási számokat produkált a M1-gyel. Igen erős a verseny a mobil eszközök piacán és az Apple valószínűleg készül ugyanilyen alapokon asztali megoldással is.
Szerverek terén az arm most mutatta be az N2 és V1 magokat. Én valószínűnek tartom, hogy még idén év végén viszontlátjuk a AWS Graviton 3-ban és talán Ampère termékben is.Ezek persze szintén TSMC kapacitást használnak.
(Ehhez képest az Intel volumennel kanyarban előzhet,.de azon nem segít, ha egy új fejlesztés hamar jön)
Gpuk tekintetében egyetértek. Bár szerintem a dlss erősebb fícsör annál, mint ahogy most emlegetted.
A sürgető cél a (termék/wafer) kihozatalt elvileg javító chipletezés lehetne, de szerintem az AMD 7nm-en már nem fog chipletezni gpukat.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Alogonomus #54819 üzenetére
A DLSS belerondit, az RT képesség belerondit, az árazás belerondit, és az mellett a legtöbb AMD felhasználonal 5700 vagy régebbi kártya van ami nulla képességgel rendelkezik bármilyen jovotallo technológiában, míg a Turing lassan 3 éves lesz RT és DLSS támogatással.
Az mellett nincs 30 % fogyasztás különbség.
Butaság azt gondolni hogy raernek a fejlesztgetessel 20 % alatti piacresszel.
Az RDNA 2 sem meggyőzőbb mint az Ampere, főleg ahogy megyünk lefele kategóriánként a kártyákkal. ráadásul ugyan úgy nem kapható normális áron.Szerintem úgy ez a generáció kuka ha így marad, a következő meg zsákbamacska.mikorra lesz értelmesen már sokan az új gent fogjuk várni.
3000 $ fölötti ETH.
A CPU résszel egyetértek.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
Nagy probléma lesz az biztos ,de kérdés bedöl e belátható időn belül. 2 éves bánya kártyákat én nem szívesen vennék, bár ha más nem lesz...
Brutális mit megy az ETH, megint rekordot döntött.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Veled is egyetértek. Én is ezt írtam volna, de aztán kitöröltem, mert jelenleg semmi jelentősége nincs' atekintetben, hogy 20% a részesedés. 30%-kal gyorsabb és enefgiahatékonyabb kártyákkal is ugyanennyi lenne a részesedés és ugyanennyi lenne az ár.
A DLSS azért más, mert az szoftver. És azért lenne fontos és izgalmas, mert alacsony felbontáson az amdnek.van előnye, márpedig a dlss alapvetően alacsony felbontáson számolt felskálázás.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #54820 üzenetére
Az ARM processzorokat legfeljebb a szerverek ligájában tartom konkurenciának, de ott is csak speciális feladatokhoz.
Az M1 ugyanúgy vegyesen használ kis- és nagy teljesítményű magokat, mint az Intel Little.Big elrendezése, és ugyanúgy nem működne hatékonyan a jelenlegi Windows környezetben, mert az az egyenlő erejű processzorokra van optimalizálva. Az Apple az aktuális iOS működését az M1 igényeihez igazította, és ezért tud hatékonyan működni az M1 az Apple termékeiben. Szerverek esetén is ugyanígy csak speciálisan az ARM az adott processzorához (Little.Big, vagy rengeteg kis teljesítményű mag) írt operációs rendszerrel tudná felvenni a versenyt az Intel és AMD processzoraival.A DLSS nagyon erős fícsör, de csak pár játék esetén áll rendelkezésre megfelelő minőségben (2.x). Abban a pár játékban valóban hoz 30-50% gyorsulást, de ez csak a játékok maximum 5%-a, és a maradék 95%-ban egyáltalán nem jelent magasabb képfrissítést. Az AMD megoldása talán csak 20-30% gyorsulást fog hozni, de azt a játékok teljes 100%-ában hozza majd. A DLSS bekorlátozza a játékost arra a pár játékra, mert a többi játékban már sokkal gyengébb teljesítményre képes a kártyája. Az AMD megoldása elvileg nem korlátozza majd be a játékost, mert minden játékban működni fog.
-
félisten
válasz Petykemano #54824 üzenetére
Mint mindig most is jól látod szerintem bár abban nem vagyok biztos, hogy nem változna a piacrész a fenti esetben.Szerintem Ez kellene hogy változzon amúgy legalább 2 generáción át , lásd CPu-k.
Ami még gond lehet majd később ( nem most persze) mindkét gyártónak a konzolok .Amd sem keres annyit rajtuk, mint a kártyáin keresne majd késöbb. A konzolok kaphatóak, viszonylag jó áron jó teljesítmény. Hosszú távon ez veszteség lesz mindkét gyártónak majd.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Alogonomus #54825 üzenetére
Ezek a kijelentő módok és százalékok a jövőről......Honnan?
A DLSS nek is várható új verziója de most a jelenben vagyunk, csaxolók... Az hogy mi lesz a jövőben senki nem tudja, csak Te, ráadásul eredményekkel... nem lehet mindenről kijelentő módban beszélni, arról hogy fog működni az AMD megoldása, mert nincs róla infó, sem arról hogy az IF előnyt jelent e 4 K ban majd hosszú távon a gyorsabb ram és nagyobb sávszéllel szemben, sem arról hogy az Nvidia/ AMD mit fejleszt és mit nem...
Ezek még pletykák a gyakorlati alkalmazásukról nincsen semmi konkrétum. Mindkét gyártó fejleszt ez a lényeg, a Metróban viszont két hét múlva bemutatkozik az új DLSS 2.1 ami megy egy 3 éves genen. Már rég ki kellett volna adniuk a saját megoldásukat és az RDNA 1-gyel kompatibilissé tenni.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
gejala
őstag
válasz Alogonomus #54825 üzenetére
Egy képrekonstrukciós eljárásnál nem csak az számít hány % a gyorsulás, hanem hogy milyen végeredményt kapsz. 10 éve is megoldható volt, hogy 640x480-ban renderelsz és felskálázod 4K-ra az akkori eljárásokkal, csak épp az eredmény ótvar ronda lett volna, hiába az 1000% gyorsulás.
DLSS úgy növel sebességet, hogy 1440p-ről 4K-ra skálázva natív 4K közeli képminőséget kapsz. Ha AMD nem hoz valódi képrekonstrukciós technikát, hanem csak valami felskálázást, az senkit nem fog érdekelni. Mint ahogy a FidelityFX se jó semmire, csak parasztvakítás. Ha meg ők is mesterséges intelligencián alapuló eljárást akarnak, az nem fog minden játékban működni nekik sem.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #54825 üzenetére
M1: az Apple 70%-os volumennövekedést realizált az utolsó jelentés szerint. (most azt fejből nem tudom hogy az éves, vagy negyedéves)
Mindenesetre ez alapján joggal feltételezhetjük, hogy nem szükséges ahhoz az Arm-nak - big.Little-lel vagy anélkül - jól működnie Windows alatt, hogy teret tudjon foglalni. Persze az kétségtelen, hogy az Apple soha nem fog egy bizonyos piaci részesedés fölé menni, akármennyivel jobb terméke is van, mert olyan árat kér el, amit akárki nem tud megfizetni. Ez persze csak döntés kérdése. Az Apple Mac Mini M1 nekem nem tűnik drágábbnak, mint egy hasonló kategóriájú NUC/miniPC. Benne van a pakliban erősebb, több magot tartalmazó SoC-ok kiadása. 25-45W kategóriában, ami még mindig pofás kialakítást és halk működést jelenthet, miközben akár 3x akkora teljesítményt is tudhat, ami már felvehetné a versenyt az AMD 12-16 magos asztali megoldásaival. Nyilván persze rá kell beszélni a vásárlókat a Apple ökoszisztémára és árakra. De platform szinten mindenképpen versenytársat jelent.Szerintem azzal kapcsolatban is némi tévedésben vagy, hogy a szerverek terén az Arm csupán kisteljesítményű, de sok maggal tudna szállítani (ami kinek kell?)
A Neoverse N1-re épülő Graviton 2 és az Ampere Altra is eléggé versenyképes volt és erre pakol rá 30-40%-ot még az N2 és a V1.
[link]
Ezek persze csak számok papíron. A tényleges térnyerés lehet, hogy nehezebb, mint jó processzort tervezni. De a verseny szorító hatását azért nem becsülném le.Itt a nevető harmadik az intel tud lenni, aki saját gyártósorain egy esetleg papíron gyengébb termékkel, de ki tud szolgálni ügyfeleket nagyobb volumenben is, míg az AMD-t és/vagy Armos versenytársakat kötik a TSMC a kapacitásai, amin többen marakodnak. (A marakodás meg értelemszerűen árfelhajtó hatású lehet)
Ami a DLSS-t illeti. Az létezik. Az AMD megoldása meg nem.
De ha létezne (ad abszurdum, amikor létezni fog) akkor is az számítana, hogy mi van a fejekben.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Busterftw
veterán
Eleve ez volt a szoveg a PS4 idejeben.
Az AMD csapata nem fejleszthet bekesen, mert a csucstechnika akkorat utott, ami Q3-rol Q4-re 6% minuszt jelentett market shareben. (23%-17%).
Volumenben 30%-al kevesebb Radeont adtak el.Az AMD-nek legalabb 1 genig tartosan jobbnak kene lennie az Nvidianal, hogy barmi erdemleges valtozas legyen. Ha RDNA 1 nem, RDNA2 sem, talan majd a kovetkezo.
Csak aztan mindig varunk a kovetkezore. -
Alogonomus
őstag
válasz gejala #54828 üzenetére
Az már lényegében eldőlt, hogy az AMD megoldása nem machine learning megoldást használ, ha a mesterséges intelligencia alatt azt érted. Pont ezért lesz bekapcsolható minden játékban.
Rossz képminőséget adó megoldást valószínűleg nem ad ki az AMD, mert azt úgysem használná senki. Ugyanúgy csiszolják, ahogy a SAM képességet, és majd kiadják, amikor kiadásra éretté válik.b Ami ebben a fórumban szóba kerül, az pletyka és spekuláció, esetleg előzetes ígéret, de semmiképpen sem kész tény. Tényeket majd a tesztekben olvashatsz.
Az eredmény előtt ott van a "talán csak", szóval nem "kijelentő" mód, hanem találgatás amit írtam. A számmal pedig arra utaltam, hogy annál kisebb eredmény komoly előnyt nem jelentene. Valószínűleg ezért is nem adták még ki az AMD.
A DLSS új főverziója valószínűleg inkább a jövő zenéje. Az AMD FidelityFX már elérhető az XBOX játékok fejlesztéséhez, míg a DLSS 3.0 még developer kit szintjén sem mutatkozott be.
Felhívom a figyelmedet arra a valószínűleg szóra, mielőtt ezt is tévesen kijelentésként értelmeznéd tőlem . -
gejala
őstag
válasz Alogonomus #54831 üzenetére
A FidelityFX nálam kimeríti a rossz képminőség fogalmát. Több játékban is próbáltam natív 1440p mellett és feltűnően rontja a képminőséget mozgás közben. Recék, vibrálás, shimmering mindenhol, sok felület tiszta zajos lesz. És még homályosabb is, betűknél durván látszik. Kb. olyan mint egy FXAA + sharpening filter.
Ha akarok egy kis sebességet nyerni, inkább lejjebb veszek valami beállítást, az sokkal jobb kompromisszum ennél. Ez a FidelityFX pont a nagyobb felbontás értelmét veszi fel azzal, hogy visszakapod az összes problémát, ami 1080p-t natívban is sújtja, de 1440p/4K-ban már megszűnt magától.[ Szerkesztve ]
-
Yany
addikt
válasz Alogonomus #54831 üzenetére
"Rossz képminőséget adó megoldást valószínűleg nem ad ki az AMD, mert azt úgysem használná senki."
Miért is ne tenné? MLAA, heló.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
paprobert
senior tag
válasz Alogonomus #54831 üzenetére
Jó lenne ha nem csak a szalagcímeket olvasnád, hanem értenéd is hogy mit tartalmaz a FidelityFX.
Az egész csomagból a CAS számít egy átlagon felüli megoldásnak, de valójában az is csak egy élesítő filter.
Az összes többi effekt már vagy létezik a motorokban, vagy az itt kínált implementáció Radeon-optimalizált. Ami azt jelenti, hogy joggal óvakodhatnak tőlük a független fejlesztők, mert adott esetben több melójuk lenne vele mint egy belsős, vagy gyártófüggetlen megoldással.Érdekes lenne látni egy statisztikát, hogy hány motor használja a FFX denoiser-ét, az SSSR-t, vagy az AO-t. Szerintem nagyon kevés. A CAS viszont népszerű, ez tény.
Az Xbox bejelentés pedig nem szól másról, mint hogy az AMD összexboxozódik a gamerek szemében, valamint az Xbox is összeAMDződik. Hogy ez melyik brandnek éri meg jobban, nem tisztem eldönteni, de lássuk be, ez csak marketing.
A címet elolvasva az AMD reddit boldog, az Xbox tulajdonos boldog, és az AMD, Microsoft részvényesek is boldogok, miközben nem történt semmi.
Lépjünk tovább.[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
félisten
válasz Alogonomus #54831 üzenetére
A FidelityFX nem tartalmazza a Super Resolutiont. Nem a DLSS re válasz, inkább marketing. Az Nvidiatol jó ideje nem olvasol beharangozasokat hónapokra - évekre előre. A 2 hét múlva érkező metro epizódban az érkező 2.1 DLSS is meglepő volt...
Amúgy pont érintette pletyka szintjén az AMD-t is. [link]
Érdemes elovasni.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Alogonomus #54831 üzenetére
A topik hírei mind pletykákra és szivargasokra alapulnak, nem arra mit szeretnenk látni és ezt öntjük százalékos formába kijelentő mondatokban.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Laja333
őstag
válasz Alogonomus #54825 üzenetére
Itt nem az a pár játék a mérvadó, amire jelenleg rárakták (egyébként egyre több kapja meg utólag) hanem az potenciál amit ez az opció nyújt. Lásd a Cyberpunk esete: a Radeonnal játszhatatlan RT-vel. Ha később megjelenő játékokban is szeretnék kiaknázni az összes RT featuret, akkor szükség lesz super samplingra. Ezt egyelőre csak NV-val tudják csak megvalósítani.
Azt sem tudom hova tenni, miért mellőzik a machine learninget. Az a jövő... Nagyon remélem, hogy az AMD megoldása a DLSS-hez mérhető lesz... -
Abu85
HÁZIGAZDA
A driverbe épített post-process AA megoldások közül máig az MLAA 2.0 a legjobb. Csak driverből ennyit lehet elérni. Az mindig egy korlátozott dolog lesz, mert a kész képre dolgozol, és onnan szerzel minden információt. A játékokban is van hasonló post-process AA SMAA néven. Az algoritmus ugyanaz, amit az AMD használ, de a bemeneti adat tekintetében nem csak a végső képre tud építeni. Ez nagy különbség.
#54837 Laja333 : Mert az ML a Microsoft komponense. Az AMD-féle FidelityFX Super Resolution egy keretrendszer. Megadja arra az alapot, hogy különböző módokon elérj jobb minőséget alacsonyabb felbontással. Hogy ebből mit használsz az egyéni tényezőkön múlik. Ha mondjuk kiadod a játékod Xboxra, akkor nyilván használhatod majd a Microsoft FidelityFX Super Resolutionnel kompatibilis komponenseit, és ezek természetesen áthozhatók PC-re. De ha valaki saját komponenseket fejleszt, akkor az is lehetőség. Nem kötelező ugyanis a Microsoft és az AMD komponenseire építeni, mert ezek nem biztos, hogy minden programban jó eredményt adnak. Ez azért van így, mert a DLSS is programfüggő. Hol működik, hol nem. Erre nem lehet egységesen reagálni, így komponensekre bontották le a FidelityFX Super Resolutiont. Ez valójában tehát nem egy eljárás, hanem eljárásokkal való kompatibilitást biztosító keretrendszer, amibe az adott motorhoz legjobban illeszkedő komponensek fejleszthetők, vagy az előre elérhető Microsoft/AMD komponensekből összeválogathatók.
Ezért is integrálta a FidelityFX-et a Microsoft az Xbox saját GDK-jába. Innentől kezdve egy kattintásos fícsőrrendszert akarnak a fejlesztőknek. Aztán eldöntik, hogy duplán ráklikkelnek erre, hogy működjön Xboxon és PC-n, vagy hónapokat áldoznak az idejükből, hogy hasonló minőséget kihozzanak máshogy.
#54831 Alogonomus : A DLSS 3.0-ról sosem beszélt az NVIDIA. Az egy kamuvideós kamuképzelgése volt.
Az NV-nek amúgy nem is a DLSS 3.0 hiányzik, hanem meg kell oldaniuk a D3D12 játékok overhead problémáit, mert az ilyen felskálázós fícsörökben hatalmas előny a Radeonoknak, hogy eléggé jól kezelik a CPU-limitet. Ez azonban az NV-nek egy probléma, mert nem a GPU képessége fog számítani, hanem az, hogy az adott alkalmazás mennyire korlátozza a parancsfeldolgozást, így a felskálázós eljárásoknál azok az eredmények kerülnek elő, amiket a Hardware Unboxed mért Full HD alatti felbontással, és azok nem szépek. Azért nem egy nagy cél, hogy erre menjen el az ipar, mert a probléma nehezen kezelhető az NV számára.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
"komponensek, AMD, MS, Xbox, áthozhatók PC-re, keretrendszer, programfüggő, egyéni tényezőkön múlik"
Nem tartasz attól, hogy ennek is az lesz a vége, hogy konzolon (de legalábbis Xboxon) a MS által támogatott FidelityFX lesz használva, aztán PC-n inkább kidobják az egészet és beépítik a DLSS-t, mert
1) túl bonyolult lenne kétféle megoldást fenntartani
2) a DLSS-ért az nvidia fizet.?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #54840 üzenetére
Gondolod az MS-nek nincsenek követelményei a stúdiók felé, akik megkapják az Xbox GDK-t? Ez nem olyan ám egyébként, hogy te eldöntheted, hogy melyik platformra mit hozol. Ha valamit használsz a GDK-ból, akkor azt mindenhova hozni kell, nem érintheti a döntésed hátrányosan a PC-t. Ez ugyanolyan fontos terület a Microsoftnak a Windows miatt, mint az Xbox, így ugyanúgy megkövetelik a minőséget. Maximum azt szarják le, hogy a Sony konzoljára mit portolsz, de a PC-re hozni kell minimum az Xbox szintjét. Ha a PC-t hátrányba akarod hozni, akkor a Microsoftnak az nem fog tetszeni, mert a piacukkal szórakozol.
Azt amúgy leszarják, hogy a saját, egyszerűen használható megoldásaik mellett hány hónapot költesz más eljárások beépítésére. A saját pénzed úgy égeted el, ahogy akarod.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Én pontosan ezt gondoltam, mivel az elmúlt 10 évben nem tűnik úgy, hogy az AMD a PC piacon nagy előnyre tett volna szert amiatt, hogy a PC portok olyan hardverről jönnek, amiben az ő hardverük van.
De köszi, hogy elmondtad, hogy "Ez ugyanolyan fontos terület a Microsoftnak a Windows miatt, mint az Xbox, így ugyanúgy megkövetelik a minőséget."
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
válasz Laja333 #54837 üzenetére
Valószínűleg téves következtetésre visz, ha a múlt évben, vagy idén eddig megjelent játékok alapján akarunk a 2 gyártó kártyáiból egy általános erősorrendet meghatározni. A jelenlegi erősorrend megállapítására persze jó az a módszer.
Az elmúlt 2 generációban az Nvidia kártyái jelentették a csúcsot, ráadásul az Nvidia aktívan támogatta is eszközökkel és tőkével a játékfejlesztőket és a grafikus motorok fejlesztőit, ezért a játékokat az Nvidia kártyáihoz fejlesztették. Az AMD csak az RDNA1 kapcsán tudott érdemi alternatívát nyújtani, ahogy az első Zen generáció is csak érdemi alternatíva volt, és a Microsoft is csak a Zen2 indulásakor szánta rá magát egy AMD számára kedvezőbb alternatív ütemező bevezetésére. A játékfejlesztőknek és a grafikus motorok programozóinak is idő kell, mire az AMD számára kedvezőbb adatfeldolgozási módszereket implementálják, mert csak szűk két éve van értelme az AMD termékeire is célzottan fejleszteni. Addig maradnak az AMD által támogatott játékcímek, amikben viszont az Nvidia kártyái nem muzsikálnak acélosan.
Talán idén karácsonykor már érkezhetnek olyan játékok, amiknek a fejlesztése már nem az Nvidia egyeduralkodása alatt történt. Egy játék fejlesztése hosszú idő, és ahogy egyre tovább jutnak a fejlesztésében, úgy egyre nehezebb a technológiai adottságokon változtatni. Az említett Cyberpunk fejlesztése például 2015-16 környékén indult, vagyis 5 évvel a még így is túlságosan elhamarkodott kiadása előtt. Akkor még nagyon úgy tűnt, hogy az Nvidia ugyanannyira kirobbanthatatlan az élről, mint az Intel. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #54842 üzenetére
Az NVIDIA D3D12 overhead parája éppenséggel pont azért van, mert a D3D12 játékokat Xboxról portolják. Az AMD-re hozott összes döntés alacsonyabb többletterhelést eredményez PC-n, mert az AMD meghajtójának működése sokkal közelebb áll az Xbox működéséhez, így az erre való optimalizálás is jobban érinti őket, mint az NVIDIA-t. Emiatt nehéz ezzel a problémával leszámolni, mert a konzolos, AMD-hez igazított D3D12 kód jön PC-re.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yany
addikt
"A driverbe épített post-process AA megoldások közül máig az MLAA 2.0 a legjobb. Csak driverből ennyit lehet elérni..."
Ez semmit nem változtat azon, hogy konkrétan rontja a képminőséget, nem pedig javítja, akárki akármivel magyarázza, vagy akárhogy tálalja. Blur forever! A FidelityFX hasonló effektjei (sharpen pl.) hasonló esélyekkel indulnak a képminőségjavítás érdekében. Éppen erről megy a diskurzus. Nincs plusz adat, nem lehetz csodát művelni, de az AMD mégis kiad egy ilyen "feature"-t, mint hozzáadott érték és a laikusabbja be is kajálja. Ennyi.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj, hogy egy eljárásként beszélsz róla, pedig az elmúlt években legalább egy tucatszor megváltozott, és az MLAA 2.0 egyik nagy előnye, hogy a legkevésbé ez fejt ki negatív hatást a képminőségre, amellett persze, hogy az élsimítás megtörténik (egyedül a temporális zavarok nem kezelhetők driverből, ahhoz mindenképpen programoldali kód kell). Sőt, ez kombinálható a driverbe épített RIS-sel.
Persze, hogy kiadják ezt a fícsőrt. A RIS meghajtón belüli kihasználtsága közel 90%-os, azaz kb. 10-ből 9 Radeont használó ügyfél bekapcsolja. Az MLAA-t is nagyjából a játékosok negyede a mai napig bekapcsolja bizonyos címekre. Ezt ők konkrétan látják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
gejala
őstag
válasz Alogonomus #54843 üzenetére
Miért akarnának annyira AMD-re fejleszteni, miközben meredeken esik a piaci részesedésük?
Persze lehet mondani, hogy közben kijött a 6000-es széria, de abból eddig annyit adtak el, hogy Steam még nem is látja.
Ráadásul csak a 6000-esek támogatnak minden modern feature-t, a régebbiek gondban lesznek a nagyon új motoroknál. NV-nél Turing óta minden is támogatva van hardveresen és ott nem <1% részesedésről beszélünk.[ Szerkesztve ]
-
fatpingvin
őstag
válasz gejala #54847 üzenetére
emögött én elméláznék egy kicsit: mi alapján számították ezt? eladások vagy telemetria alapján?
ugyanis ha utóbbi akkor elgondolkodtató lehet az hogy a nagyipari bányászoknak mennyire érheti meg engedni a valós telemetriaadatokat, révén ezek a számok nagy tételben befolyásolhatják némileg a statisztikákat... nem tudom. nem vagyok közgazdász de ez valamiért megakadt az agyambanA tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz gejala #54847 üzenetére
Az a baj, hogy nagyon leegyszerűsítitek. Egy fejlesztő nem így portol. D3D12 API-val kb. van egy alap kódja Xboxra, amit elkezd áthozni PC-re. Ha a kódnak egy része előnyös Radeonon, akkor az NVIDIA így járt, ha egy másik része előnyös GeForce-on, akkor az AMD így járt. Alapvetően nem fognak nagymértékben belenyúlni a konzolra írt optimalizálásokba, mert a PC-s port hónapokat csúszna.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest