Új hozzászólás Aktív témák

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #100 üzenetére

    Hajrá, biztos vagyok benne, hogy menni fog...:)

    Tutkó volt, amikor körönként kétszer lőttek, de hát irreális volt, lássuk be...:) Meg túl hamar el is fogyott a lőszer...:D Én nem sírom vissza azokat az időket: a gagyi memóriakezelés miatt (EMS suxxx) sokszor fagyott (időnként fix helyen is).

    Most már értem a dolgot: te az íjászokat Chaos Channelezed. Én 1-1 bika közelharci egységet szoktam átváltoztatni (lovasok, esetleg Pikemen, illetve tipikusan a Doom Drake-eket). A plusz defenz miatt szinte lenyomhatatlanok lesznek.
    Amúgy a Guardian Wind jó dolog, csak az a szépséghiba, hogy nem egyszer előfordult már az a csúfság velem, hogy 3 kék könyvvel sem kaptam meg alapból... Ráadásul a mágikus lövedékek ellen (ilyet használ ugyebár a távolsági hősök zöme, valamint a sámánok, papok, mágusok és a warlockok) nem használ semmit sem.
    Persze ez (is) adja a dolgok szépségét: mindennek megvan az ellenszere. Még Paladinnal sem mehetsz biztosra (pedig az a legtöbb hatás ellen védve van, közelharcban meg igencsak erős): íjászokkal lelövöldözhető, Pikemen-nel lenyomható, illetve Crack's Call-lal leszedhető. Az íjászokat lehet szivatni Warp Wood-dal, Guardian Wind-del, a papokat, mágusokat Paladinnal :D, stb.

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #101 üzenetére

    Én nem vagyok olyan biztos benne... :). Ugyanis addig próbálgattam a könyvkombókat, hogy mikor milyen extrákat tudok berakni a cuccokba, hogy valahogy a hardból normálra állítottam közben. Szóval azért voltak olyan gyöngék... gyanús volt... 1403-ban két mágus mínusz az ritka... ez van.

    De most már tuti hard, imposs pihen. Ez így élvezhető.
    Emlékszel amit mondtam Zaldronra, hogy Heroismmal milyen durva? Na most legutóbb pont összejött: megérkezése után semmi mást nem csinált csak ült és nézett. Heroism adott neki (néhány egyéb bónuszon kívül) 12 sage rp-t és 30 manát.
    A wand egyébként azért lehet jobb, mint a staff, mert sokkal olcsóbb ugyanazt beletenni... szóval 120 manáért kapott egy +10 spellpointos wandot.
    Tehát: még a piacnak örül a falu, mikor 12 ponttal (könyvtár még sehol) megy a spell research és 20 (saját alap) + (30+10)/2 (Zaldron a várban a wanddal) azaz 40 manapontot tudok elkölteni körönként. Mivel megy az artificer+runemaster kombó, ez ugyanennyi extra mana/ kör. Mondd, hogy nem nagy előny... de-de :K!

    A myrran oldalt nem szeretem, de ez nem azt jelenti, hogy ne játszottam volna jópárszor azon az oldalon. Nagyon nem hiszem, hogy erősebbek lennének a ruinok-nódok, nem. Ugyanúgy ott a rahedli védetlen spelles meg +20 goldos ruin, nódok dettó. Ugyanúgy lehet gyűjtögetni az elején, nem éreztem különbséget. Lehet véletlenül felnyomtad a Magic Power-t strongra:).

    Nem vagyok nagy káosz fan, Hellhoundokkal gyorsan nagy előnyre lehet szert tenni, kevés mana, kis fenntartási költség, és nagyon hatékony. Nem olyan vicces folyton gyártani őket. Káosz csenel így nemigen van nálam, de egyébként sem szerettem, pont a random miatt. Meg a többi dolog, amit felsoroltál. Egy Endurance tuti, esetlegesen egy Pathfinding megy a távolságikra a védő varázslatok mellé, általában elég, ha el tudnak lépni és aztán támadni, ha nyakunkon az ellen. Sok távolsági ellenegység esetén, ha nem tudom tutira megvédeni / gyógyítani / feltámasztani a sajátjaimat, akkor meg egyszerűen nem viszem csatába az íjászokat/papokat/etc.. Lűdözgessék a Guardian Spiritet, csak röhög az egészen. Közben persze mágiával mehet az aprítás. Unikornis pöpec dolog, vörmökkel együtt... teleport ruleZ. Általában flee a vége, így több egység maradhat életben (ha nem, idézek újakat). Aztán ha a nagyja távolságit leszedtem, akkor jön a fő bagázs, tapasztalatot gyűjteni.
    Egyébként a hullámokban támadás talán a legkézenfekvőbb és legjobb taktika. Mindig van a közelben néhány Spirit, ilyen-olyan, csak arra, hogy előtámadjak/meneküljek vele, mindezt csak azért, hogy elfogyjon az ellenfél mágus manája, és így nem tud meglepetést okozni, mikor a fősereg jön aprítani.
    Elején városfoglalás, tökugyanez. Ha már megvan a 20 manaköltés/kör, akkor hiró, cucc, minden nélkül bármekkora (nem távolsági) városnak neki szoktam menni, lehet az akár 8 db swordsman,halberdier, mindegy. 4-5 magic Spirittel körbeveszem a várost (runemasterrel ez 23mana/db), aztán egy fordulóban betámadok minddel, csatánként megidézek 2 fantomharcost, aztán flee. Mindig jól jön egy kiépített város.

    Repülés azért jó, (nálam minden hős az itemek miatt, ha van Flight akkor mindenki más is), mert azt támadok akit akarok, földről repülőt ők nem tudnak. (Kivétel van rahedli, breath, throw... stb, nem sorolom) Jó nézni, ahogy állnak és várnak a földi egységek, mert nem tudnak megtámadni senkit.

    A Guardian Windet be tudod kérni a könybe, ha nagyon akarod. Nekem 3 fix sorcery varázslat van: Fantom Warrior, Floating Island (enélkül tényleg töltögetnék én is), és a Guardian Wind.
    Tényleg, egyetlen esetben szoktam újrakezdeni játékot, ha a kezdő város mellett nincs erdő. Az ugye nulla íjász, nulla bónusz az első két prod boost épülettel... szóval fosh.

    Amiről még érdemes szót ejteni, az a Just Cause. Néha a Heroism-t is feláldozom érte (bár általában megbánom). Olyan hatalmas segítség a játék elején hogy csak na. Én 45% adón sanyargatom a népet mindig, mert szeretem arannyal befejezni az építkezést és átcsoportosítani a kaját. Amellett, hogy a fame csökkenti a városokban az idegbajosságot, az egységek költségeit, jókora esélyt ad egy durvább első hősre. A Just Cause-zal kezdett játékok harmadában Malleus jön elsőnek 200 aranyért. Őt gondolom nem kell bemutatni, arany a szíve...

    Abbahagyom, mert már ez is sok.

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    válasz HaaS #102 üzenetére

    Na de ha folyton menekülsz, akkor hogyan gyűjtöd a fame-t? Az csak nagy és véres csatában növekszik, és pár varázslatot nem is szabad használni. Szöszmötöléssel semmi előrelépés, meneküléssel meg minusz pontok...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #102 üzenetére

    A Myrran-ban sztem nagyobb arányban vannak jobban védett node-ok, bár lehet hogy tényleg csak nekem tűnt úgy. Ott találkoztam a 9 db Sky Drake által védett node-dal is. A Magic Power tudtommal nem a node-ok védettségére, hanem az általuk termelt mana mennyiségére van hatással.
    Mivel általában nem szoktam 3 kék könyvnél többet vinni, így csak 2 varázslatot tudok választani az elején, azok meg foglaltak (Phantom Warriors és Confusion - ez utóbbi sokszor hasznosabb a fantom harcosoknál. Ha az elején betámadsz egy vársot, szinte tuti hogy eltérő a védők tapasztalati szintje. Rámondod a Confusion-t a reguláris vagy veterán védőre, és lenyomsz vele két zöldfülűt (összesen 3 egység mínusz az ellennek), míg egy darab Phantom Warriors-szal még nem nagyon sikerült 1-2 egységnél többet lenyomnom. Persze nem egyértelmű a dolog: ha a spell power 20 és 25 közé esik, általában jobban megéri két fantom harcost megidézni, de 25 és 30 között inkább eggyel kevesebb fantom és egy Confusion).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #103 üzenetére

    Túlerő ellen nincs fame veszteség.
    Ha ellenfélről van szó, akkor meg nem érdekel, hogy +1 fame-em legyen, (-1 ekkor sincs) inkább meggyöngítem, csak azért, a fő csapat nulla vagy minimális veszteséggel győzzön.

    Egyetlen esetben fontos, hogy minél nagyobb csapatot győzzek le egyben, ha nódba vagy ruinba megyek, mivel megfigyelésem szerint a "talált tárgyak" a csata méretének megfelelően lehetnek durvábbak.
    (Persze ez sem kivétel nélkül igaz, a játék elején inkább többször betámadva gyöngítem a nódot, ekkor nem a talált cucc, hanem a nód elfoglalása az elsődleges, lehetőleg veszteségmentesen.)

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #104 üzenetére

    A Confusionnal is uaz a bajom: random. Lehet, hogy megkapod az irányítását... lehet, hogy áll és néz, és lehet, hogy nem. Én csak nagy buta dolgokra használom... amiből kevés van és nagyot ütnek. Nem kell velük foglalkozni:).

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Atyám mekkora bug! Brutális... ti tudtatok erről a Spell Charge levételes bugról az Item kreálásnál? Rémlik, mintha egyszer láttam volna már, de nagyon régen. Reprodukálható... nehéz nem kihasználni...

    Szerk:
    Tdd587: "Szöszmötöléssel semmi előrelépés" :)! Hát nem tudom, kezdj egyet large mapen, hardon. Az első száz-kétszáz körben általában nem is egymással foglalkozunk, mágusok, hanem életben maradásért küzdünk. Azonnal a kezdő városod mellett van egy klackon 9000-es neutral city, bent 8 darab egység, csúnya baltával. Még a főváros területébe is belóg a városuk, felez egy mezőt. Az a szöszölés szerintem, ha addig fejleszted magad, bevédekezve, hogy esélyed legyen lenyomni őket... ezzel a taktikával pedig azonnal a tiéd lehet.

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #107 üzenetére

    Milyen Spell Charge-s bug? :F Nem tudok ilyenről...

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #108 üzenetére

    Hát igazából ennyi... az a bug, hogy a Spell Charge-ot leveszed az item kreálásnál, de mikor megcsinálod a cuccot, akkor mégis benne van. Most érthetőbb voltam?

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #109 üzenetére

    Értem.
    Eddig még nem futottam bele (valszeg azért mert nem szoktam variálni).

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #110 üzenetére

    Én szoktam, és "baj" nagyobb, mint gondoltam. Az ugye egy dolog, hogy ezzel a buggal wandba és staffba ingyen rakható bele spell charge, és nem négy, hanem ötféle bónuszt tartalmazhatnak, de - kapaszkodj meg - bármilyen másik dologgal is működik. Azaz sword, shield, etc.... bármibe bele lehet rakni a spell charge-ot, a lényeg, hogy wanddal vagy staffal kezdd az item kreálást, és aztán levedd a töltetet... utána átkapcsolsz arra ami kell, és ennyi. Gonosz dolgokat produkálok, majd felteszek néhány képet. Öt bónusz, ez kész.
    Első hőssel hardon városokat, (mágustornyokkal akár) lehet porrá zúzni. Egy ellenfél mínusz átlagban az első négy-öt évben.

    szerk:
    Alex: ha van kedved, regisztrálj és itt is értekezhetünk, nemigen tudok másik élő magyar MoM fórumról. Bár ha azt vesszük ez is csak vegetál... de így átnézve a hsz-eket nem rossz ám:P !

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Hát ez gigantikus ez a játék, ez fenomenális, ez...áááh... minden egyes bitjét szeretem, minden pixelét és minden egyes bugját a kicsitől a nagyig:R.

    Basszus tényleg verhető az impossible, egyetlen reload nélkül is. És nem is olyan vészesen nehéz... így 12 év játék után. Kezdtem egy fullost, 4 ellen, imposs, large map, powerful magic.
    Enyhe túlzásnak tűnik, hogy az ellenfelek 12 könyvvel és két-három címmel indulnak, de behozható. Az is túlzás, hogy 17 fame-mel egyetlen hősöm van, Brax, és a többi mágusnak 0, 1 illetve 2, mégis a 0 hírnevűnek van 5 hirója (többi 1-3, változó:) ).

    De minden érthető!
    Mivel a legelején kismiskának néztek, egyből lerohantak, de aztán valahogy alábbhagyott a lelkesedésük, mikor hős sem ért el a fővárosig. Símán bevédhető a terep, és betámadható a közeledő ellen, hogy legyengüljön. Az elején nemigen tudnak sokat varázsolni az ellenfél mágusok, hiába a sok spell, amivel indulnak. Pláne, ha Magic Spirites csatákra költik a manát... és mikor elfogy... na akkor jön a bosszú.
    A holtzóna kialakítása után - itt minden kezdődő városmagot felszedek, amit leraknak - egy idő után egymástól nem tudnak terjeszkedni, és mivel elérhetőnek látnak városokat, egymásba kötnek az ellenfelek. Na ezt az időt kell kihasználni a kiépítkezésre.
    Persze, hogy nem jön hős, ha nem áll az ember háborúban senkivel, jóhogy. Megfigyelhető egyébként is, hogy hirók nagyon gyakran akkor érkeznek, ha valamilyen ellen közeleg a városok felé, ha "fenyegetettség" van.
    Az elején minden értelmes spellt be kell cserélni, mert könnyen lehet, hogy nem sokáig csak idegesek, hanem hadat is üzennek... és naná, hogy annál jobban utálnak, minél kevesebb közös könyvünk van. Ha nem tudnak varázslatokat "szerezni", cserélni velünk, az idegesítő... mellesleg nekem is az.

    A legújabb felfedezés a Earth Lore. Hát ez nagyon kell... a legelső köröktől már tudom, hol van külön sziget, neutrál városok, ruinok... és az ellenfél. Magic Spirites rohangálás helyett itt az Earth Lore... _sokkal_ kevesebb manából felderíthető és _sokkal_ gyorsabban a terep. Bingó.
    A Spiritek majd oda mennek, ahol van valami, ahol valós célpont van, bóklászás felejtő.

    Már megint túl sokat írok...
    Juteszembe, próbáltam shieldbe is rakni Spell Charge-ot, működik is, de nem használható sajna... szóval nagy valószínűséggel csak slot 1-be, azaz fegyverekbe rakott varázslatok használhatóak... még tesztelem. Braxnek van egy PhantomWarriorx4-es, meg egy Heroismx4-es baltája, marha jól áll neki mind a kettő;].

    Ehh, najóccakát...

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #112 üzenetére

    :C
    Amúgy az ellenfeleknek normal-on van 11 pickjük (mint neked), hardon 13, impossible fokozaton pedig szolid 15... ;]
    Megfigyelésem szerint (ez nem biztos, csak valószínű), max. 13 könyve lehet bármely játékosnak (ebből kifolyólag, ha 9 könyvvel kezdek, akkor 4, ha 8-cal akkor 5 könyvet szoktam találni - sajna nem mindig jön össze ennyi).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • tdd587

    őstag

    Ne gondold, hogy nem érdekes és élvezetes olvasni a sorokat, nekem is jó emlékeim vannak a játékról, csak sajna új élmény nincsen, mert túl kevés az idő mindenre, nem vagyok már 15, mint amikor először láttam.

    Amit nem szerettem benne a civil után, hogy nagyon messze vannak a városok egymástól, tehát alig van város úgy egyáltalán a térképeken. Aztán nincsenek a térképen építmények, se egy öntöző csatorna, se egy bánya, se semmi. Egyedül utakat felhúzni nem túl változatos. Aztán nagyon kevesen vagyunk, mindössze 4 fő. Civilben kis modifikációval 32 civilizáció is ment, óriási térképen. Aztán kedvenc stratégiám volt a fortify nyílt terepen is, itt sajnos semmi ilyen nincsen (nem tudom milyen bónuszt adhatna, de valami jó lett volna). Jó dolog a millió varázslat, de fájó pont, hogy sok a bugos közöttük. Civil fan lévén világcsodákat is szívesen láttam volna. Tudom a globális varázslatok pont ilyen nagy projektek, de mégis.

    Valamint ami nagyon hiányzik: valami korszak váltást bele kellett volna vinni. Nem tudom pontosan micsodát, hiszen a fantasy világokban a mágia konzerválja a középkort. Valami nagy célt, ami megváltoztat mindent. Egy feléledő mechanikus (steam punk) birodalom, valami erős külső mágikus birodalom, gyűrű háború vagy akármi. Mondjuk a magic node-kal kapcsolatos rejtély megoldása. Vagy nem tudom. A spell of mastery nem az igazi. Tudom, űrhajót mégsem építhetünk...

    De ezek csak ötletelek. Rég nem vezettem már phantom beast-eket a csatába...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #114 üzenetére

    Igen, valamilyen szinten szerencsés vagyok, hogy van időm vele játszani, nem egy tízperces vágta egy játék, az biztos.

    Nem is igazán azért, mert meg akarom védeni a MoM-ot, inkább mert elgondolkodtató, amit írtál, és mert szerintem nem baj, ha beszélünk az összehasonlításról, én is nosztalgiázok kicsit.
    Nem emlékszem már, mikor futott először a gépemen... rég volt. Emlékszem, mikor nem tudtam a gép elé ülni csak bekapcsoltam, és elindítottam, hogy halljam az intrót..."ooold maan...". Ez ment órákon át. Akkoriban még bele lehetett szeretni játékokba. Hogy eddig kitart a szerelem, nos azt álmomban sem gondoltam volna.

    Civilization-ökkel kivétel nélkül minddel játszottam, jópár hónapot, maximum néhány kiegészítés maradhatott ki, szóval mondhatjuk, hogy én is ismerem őket. A városok olyan közel vannak egymáshoz a MoM-ban is, ahogy pakolod őket, nagy térképen meg hely is van bőven, és jó sok az elfoglalható neutrál város. Itt én nagy különbséget nem látok. Építmények igazából a Civekben sem voltak bőségesek... az öntözőcsatornás-bányás dolog az jópofa dolog volt tényleg. Az utakról meg jobb nem is nagyon beszélni, ahelyett, hogy előnyt adnának a MoMban, inkább hátrány... gyorsabban ér el városokat az ellenfél, nem is emlékszem, mikor építettem utoljára. Szóval ebben van jókora igazság.
    4 ellenfél kevés... azon gondolkozom, mi többet adna, ha lenne 6 vagy 8... én nem szeretném. Valahogy így tényleg koncentrál rájuk az ember, figyeli a manájukat, milyen varázslataik vannak, mit cserélhetek még, ha megvan a köv Spell research... fölöslegesnek érzem, valahogy csökkenne az értéke az ellenfelekhez fűződő - magasabb fokozaton meglehetősen labilis - kapcsolatnak.
    Van Fortify, ha nem is ad boostot, de a Sight eggyel nő, így van értelme. Pláne ezen az impossible izén, sokszorosan túlbiztosított a fő sziget, Endurance-ozott Magic Spiritek lebegnek a tengeren, hogy azonnal tudjak reagálni, ha egyszer csak megjelenik egy hajó, vagy Floating Island. Én elég plusznak érzem azt, hogy - Egon is rámutatott - a védekező fél lép először. Nekem ez elég.
    Bugos Spellek? Nem tudom, hogy ezzel a legutóbbi 1.31-es verzióval játszottál-e, de nemigen tudok ilyeneket. Ezt az egyet bugot (igaz nagyot) is most találtam... vagy most értettem meg, mert rémlik, hogy vakartam a fejbúbomat valamikor régen miatta. Az a link amit adtál, ami egy angol szövegű lista volt a "mit ne csinálj"-ról... nos szép lista, de a fele baromság, néhány nem igaz, egy jó része meg teljesen logikus. Ha mégis van egy köztük, ami egyik kategóriába sem tartozik bele, szólj.

    Valami hiányzik, valami nagyon kéne még: a Civre gondolsz végig... én határozottan utáltam onnan a játékot, amikortól puskapor volt, muskétások, meg ezaz. Valószínű, mert rpg beállítottságú vagyok. A Civek vége meg maga a merő unalom. A nehézségi fokok Monarch (ez nem tuti) után már kezdenek nevetségessé válni, mikor íjászokkal indítanak az ellenfelek. Sajnos a Civben az első néhány 10 körben nagyjából eldől, ki, meddig. Legalább is magas nehézségi fokozatokon.

    És nem utolsó sorban: egy 1993-as játékról beszélünk. 16 év! Tizenhat! Folytatás nélkül! Civből mennyi volt, kiegészítőkkel együtt? Volt idejük szépítgetni. A MoM meg 16 éve MoM, patch-csel, és kész. Olyan lazán kenterbe veri összetettségében az összes Civet imho, hogy csak na. Tudom, aki a Civ-et szereti jobban, annak magyarázhatok, de ha csak a variációkat nézzük, ahogy neki lehet kezdeni egy játéknak, az már übereli. Aztán a kötöttfogású birkózás: _ez_ csak akkor lehet meg, ha megvan _emez_. Szintén rengeteg lehetőség kiesik, MoM-ban akár a legdurvább dolgot is azonnal riszörcsölheted, ha úgy érzed, hogy akkora áttörést jelent, hogy megéri. Aztán az meg az, hogy Civben ha valaki előbb befejez valamit, mint te, akkor dobhatod a kukába. Pölö egy piramist, aminek a csúcsáról még hiányzik egy tégla (mondtam egy hülye példát).
    A Spell of Mastery elkezdése meg te is nagyon jól tudod, milyen elváltozásokat okoz a diplomáciai kapcsolatokban. Fel lehet kötni a gatyát.
    Itt van mana, vannak varázslatok, vannak tárgyak, vannak ruinok, vannak nódok, vannak címek, vannak hősök, minden csatát megfordíthatsz te magad, még ha tízszeres a túlerő, akkor is... mi kellene még? Hát szerintem semmi.

    Nagyon régóta játszom, nagyon sokat, és rengeteget körös stratégiát. Engem nem lehet meggyőzni, hogy bármelyik másik jobb rbs, mint a MoM, neem. Soha. Ez persze nem jelenti azt, hogy tényleg a legjobb, és másnak ne tetszhetne jobban másik. Tök szubjektív. Ennyire változatos és összetett körös nincs még egy. Én nem tudok róla.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #115 üzenetére

    A legtöbb dologban egyetértek.
    Amit hozzáfűznék:
    1. Nekem abszolút nem hiányzik a művelés. Valahogy elvenné a hangulatot vagy nem tudom. Persze ez a saját, külön bejáratú, szubjektív véleményem.
    2. Ami hiányzik, az a kicsit fejlettebb terraformálás. Konkétan: jó lenne, ha a partmenti vizeket fel lehetne tölteni (egy kockányi területet a tengerből). Néha oda jönne ki a tuti város, és a guta megüt hogy nem tudom megépíteni.
    3. Nekem pusztán egyetlen bajom van a MoM-mal (hasonlítsd össze mondjuk a KB-val ilyen szempontból): ha megvan a 6 hős, szinte unalmasan könnyűvé válik, semmi kihívás (a KB-ban pont az ellenkezője: szinte minden csata kemény, a legvégéig).

    +1: nem '94-ben jelent meg a Mom? :F

    Szerk.: én nagyon szeretem a Civ-eket is, de az valahogy más játék. Ott tök jó a művelés, a korszakok stb. Nem szívesen hasonlítom össze őket még akkor sem, ha a gyökereik azonosak.

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #116 üzenetére

    Tudtommal a játék '93-as és Európában jött ki '94-ben.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    válasz HaaS #115 üzenetére

    Na rúgtam egy nagy öngólt, mintha nem szeretném a játékot... ebbol sem fogok már kimászni. Viszont...

    A városokat nem lehet csak 3 mezonyire lerakni. Civilben akár egymás nyakára is lehetett rakni oket. Korábban linkeltem egy windows-os cuccot a programhoz, ott lehet talán 8-an is lenni multiban. Én szeretem, ha zajlik az élet és van egy mozgó világ körülöttem. Amiben vannak jószomszédok, távoli szomszédok, ellenségek és közömbösek. 4 fovel ez nem megy, ott agyon kell csapni mindenkit. Mindegy, hogy tele van élet könyvekkel o is. Ez olyan, mintha a gyuruk urában Szauron után elindultak volna az emberek lenyomni a hobbitokat. Meg az elfeket. Biztos értitek.

    A bugos spellekrol tényleg rengeteg írás megjelent régebben. Hogy lehet pl. hogy a chaos spawn (az a ronda golyófeju izé) mindentol elhullik közelharcban, miközben ha megnézed mennyi cucca van... hát a közelébe nem szabadna menni, olyan halálosztag. A Death Knight életero szívása viszont nem bugos, le is lehet darálni vele szinte mindent. A halál varázslatokból rémlik pár, hogy kifejezetten nem muködött, pár tárgyba rakható tulajdonságról, ami szintén nem. Az a baj ugye, hogy ez már csak emlék, mostanában valóban nem játszottam vele.

    Nem erről jut eszembe, hogy az Alpha Centauri megvolt valakinek?

    Szerk: közben volt itt egy csőtörés az irodában. Oda az ékezet...

    [ Szerkesztve ]

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Szabtom

    senior tag

    válasz tdd587 #118 üzenetére

    ...
    vannak jószomszédok, távoli szomszédok, ellenségek és közömbösek. 4 fovel ez nem megy, ott agyon kell csapni mindenkit. Mindegy, hogy tele van élet könyvekkel o is. Ez olyan, mintha a gyuruk urában Szauron után elindultak volna az emberek lenyomni a hobbitokat. Meg az elfeket. Biztos értitek.

    Olyat keresel a jatekban, ami soha nem volt a celja. A jatekban 4 varazslo verseng a "Magia legfobb ura" cimeert. Ehhez le kell nyomni a masik harmat, vagy be kell fejezni az ultimate spellt. Tulajdonkeppen minden jatek egy osszecsapas, egy hatalmas konfliktus. Ennyi, nem tobb.

  • tdd587

    őstag

    válasz Szabtom #119 üzenetére

    Ja tudom. Kedvencekből összegyúrni egy hibridet olyan, mint egy gólemet vinni reggel az oviba. Gyereknek nem gyerek, szépnek nem szép, nagyot üt, de fémből kell csinálni, hogy elég HP-ja legyen, de akkor meg nehéz, fából meg drága és nő az orra, ha hazudik.

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #120 üzenetére

    Hehe, ez jó:)!
    És vegyük bele, hogy a gyerek végül is ronda, valamint az ovi eleve ellenszenvvel fogadja.

    Egyetértek Szabtom-mal, egy játék igazából egy nagy hadjárat. Az eleje kiemelten fontos, (néha már ruinozni/nódozni sincs idő)... de a befejezés szvsz azért sokkal pörgősebb, mint a Civekben. (Tom: 5 mágus harcolhat, azaz 4 ellen lehet.)

    Nem lőttél öngólt, "aki a MoM-ot szereti, rossz ember nem lehet". Többet kellene játszanod vele:)!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #121 üzenetére

    Már akartam kérdezni: milyen fajjal nyomod? Továbbra is a félszerzetek a nyerők?

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #122 üzenetére

    Nem igazán, azokat általában találok a térképen... meg valamelyik ellen is gyakran választja be. A főváros legyen elf:)! Kell a Magic Power nagyon az elején... huhh, nem is mondtam: Archmage feat nagyon durva, imposs-on sokkal kifizetődőbb, mint a Warlord vagy az Alchemy, pillanatok alatt félelmetes mennyiségű manát (ergo sereget) lehet gyártani!

    Zöld könyvekkel tetszettek a Halflingok, de nem érzem jól magam velük... három kaja az oké, de építkezni, ááh.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #123 üzenetére

    Hát igen. Én nem (sem) szeretem azokat a fajokat, ahol nem tudok University-t építeni (nem is beszélve a kereskedőcéhről: ezért szoktam tenger- vagy tópartra rakni a városokat). Mondjuk nekem bejönnek a nomádok is: sok jól használható egység (Horsebowmen, Pikemen, Priest, Ranger, Griff), illetve a manabónusz hiányát ellensúlyozza a plusz aranybevétel.
    Pl. az embereket is kedvelem, de csak másodlagos fajként (semleges vagy ellenséges városokat elfoglalva). Túl sok ideig tart, mire igazán ütős egységeket tudnak gyártani (különös tekintettel a Paladin-ra).
    A te villámháborús taktikáddal (pláne a managyártó képességeket bevetve) én biztos a "gyors" fajokkal nyomulnék: gnollok, barbárok. Az elején jóval erősebbek mint a vetélytársak korai egységei. Barbár lovas, illetve Gnoll alabárdos vagy farkas-lovas ellen kevés jó védelem létezik az elején.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #124 üzenetére

    Első bekezdéseddel egyetértek.

    A villámháborús taktikában viszont határozott hátrány a gyors faj. Egyébként sem szoktam új várost indítani, csak a főváros elf. Egyetlen kivétel, ha 20+ métetű várost tudok építeni a főváros közvetlen közelében.
    szerk: öt oka van:
    1. egyrészt olyan gyorsan tudok városokat foglalni (akár ellenmágus fővárosát is, imposs-on is), hogy egyszerűen nem éri meg az idő, amíg elkészülnek a settlerek,
    2. lassabban készülnek el a városban a fejlesztések. A villámhadjárat miatt a főváros gyorsan felhúzva folyamatosan, 0 kajacsinálással maxon tud termelni, ez utóbbi befejezhető arannyal, ha kevés van hátra, aztán kaja átcsoportosítás többi városra. Tehát hamarabb kapom meg az über egységeket, építményeket.
    3. Minél több a város, annál nagyobb területet kell figyelni, a gép előszeretettel támad be az elején, minden mindegy alapon, akár hősökkel is. Ha nem tudom megvédeni a városaimat, akkor nincs értelme erőlködni.
    4. Kaja. Bár van Just Cause, és ez a játék első pillanatától már +1 morált jelent minden városban, a kajagyártás megint csak lassít. Valamilyen egységet mindenképp kell városban tartani, bármi történhet (az elején lehet Magic Spirit is), 3000 lakos fölött már mindenképp kell két spearman minimum, ami két kaja.
    Egyébként a főváros - ha jól emlékeszem - a két kezdőegységgel, Just Cause + Shrine-nal 45% adón (ez nálam mindig 45%, ezért nem gond az arany) 8000 lakosig teljesen nyugodt.
    5. Az új városok felhúzása rengeteg időt, kaját és pénzt emészt fel. Egyszerűen nem éri meg, a neutrálokat másodpercek alatt le lehet rohanni. Ezek elég nagyok ahhoz, hogy profitot termeljenek, és ellátják a fővárost is kajával (lásd kettes pont).

    Általában a főváros 9-12000 lakosig kúszik fel, csak utána készülnek a settlerek, addig kinézem a helyet, és előkészítem az Endurance-ozott Floating Island-et. Ekkor a Settler már köbö 3 kör alatt megvan.

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #125 üzenetére

    A neutral városokat sajna nagyon gyakran olyan helyre rakja a gép, hogy a hajamat tépem. Én szeretem az űberbrutál városokat: 25-ös városok 2-3 érccel stb. Ilyen meg nagyon ritkán van a semlegesek között. Rengeteg múlik a fajokon is: ha klakon, gnoll vagy lizardmen semleges városok vannak a térképen, cseszhetem őket, mivel kb. 5 ilyen (kiépített!) város ad annyi manát meg kutatást, mint egyetlen jól menedzselt elf város. Persze kajatermelésre jók (vagy nem: lásd később), az elfoglalásukkal kapsz hírnevet (jobb esetben), meg korlátozottan jók aranytermelésre is - de ennyi.
    A kajatermelés eleve kérdéses: mivel ezekben a városokban is kell védelmet tartanod, ha plusz kaját akarsz, akkor aranyat nem fognak termelni...
    Én az elején simán otthagyom a várost üresen: mivel mindig termelek valamit, és 2 kockára ellát a város, ha megjelenik valami ellenfél (az elején az esetek 99%-ában lassú egységek vannak), átállítom a termelést egy katonai egységre és megveszem azt, úgyhogy amire a város mellé ér, már nem üres a városom (illetve ilyenkor meg lehet idézni vmit, az is jó megoldás). Amennyiben semleges katonai egységgel támad, akkor elégséges a város védelmére a frissen legyártott telepes is: megidézhető lényekkel simán lenyomom őket (persze csak akkor ha nem fél tucat egységgel jön).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #126 üzenetére

    Én is szeretem az überbrutál városokat. A neutrálok elfoglalása nagyon-nagyon kis erőfeszítés, és halálbiztos. Inkább dolgozzanak nekem, mint senkinek, vagy az ellenfélnek. Meg idegesítőek a rohangáló halberdesek, pláne ha van négy-öt. Lovasok dettó... én inkább elfoglalom a neutrálokat, mielőtt megerősödnének annyira, hogy fölösleges unitokat küldözgessenek a városom felé.
    Ha tényleg nagyon rossz helyre adja a neutrál városokat (F1-gyel ugye látszik, mi a max népesség), akkor porig is rombolhatod őket... 1 fame loss-t megérhet egy jobb város.
    Mire elkészül az első fővárosi settler, addigra már az egész térkép fel van derítve, és odarakom, ahol tuti megvédhető, tuti nagyváros lesz és gyorsan... szóval itt nem látok ellentmondást.
    Imposson egyébként mindig volt 9-12000-es neutrál város, az meg eleve nem lehet nagyon rossz helyen. Védetlenül hagyni várost - pláne a fővárost - számomra _teljes_képtelenség_, mint mondtam, nem töltök vissza állást.

    Persze, hogy a foglalt neutrál városokba is kell két spearman, de azt a kaját lazán kitermeli magából a város maga (!), semilyen extra terhelést nem jelent. A második dolog úgyis a granary, akkor meg pláne... aztán meg, ha értelme van, jöhetnek a settlerek. Nálam alapvetően csak kaját termelnek, amíg be nem biztosítom magam... próbáld csak ki, sokkal gyorsabb. Ez gyakorlatilag ingyen ajándék, hogy gyorsabban fejlődjek a fővárosban, így is kezelem.
    Az, hogy 8 körön keresztül csinálok egy settlert, ami 5-20 körön belül falu lesz, aztán megint sok körön belül város, ami végre értelmes dolgot is tud termelni, jóval lassabb. Szvsz próbáld ki ezt a verziót is.

    Nálam az elején el sem mozdul a két kezdőegység a városból, maradnak bent, az adó azonnal 45%-os, ez bónuszok nélkül +5 arany/kör. Ha nem folyamodsz alkímiához, 10 körön belül megvan a 100 arany, és már megérkezhet az első hős.
    Felderítés kizárólag Magic Spirit és hogy tudjam hova kell menni, Earth Lore. Az elején a full termelő város, és a 3 ruiniokat ellenőrző Magic Spirit miatt - átlagosan - az első 20-30 körben van +100 aranyam +100 manám (vagy ennek más kombinációja), és 3 tökúj varázslatom.
    Ezután már vagyok annyira erős, hogy két-három város felé megindulnak a Spiritek, a hős, 4 db Phantom Warriorral a kezében, és én is tudok varázsolni 3 fantomharcost csatánként. Mana, mint írtam: végtelen. Archmage-dzsel pláne az.

    Szvsz a védekezés nemigen műxik ezen a fokozaton, túl nagy előnyre tesz szert az ellenfél. Én imádom nézni , ahogy gyűjti a seregét a fővárosában, aztán kilép, hogy majd megtámad valamit... ekkor mászik be az ablakon a várakozó 1-2 Magic Spirit, hátuk mögött egy hőssel. Általában 13 fantom az elég.
    Egy ilyen korai győzelem ad esélyt behozni a többi mágust, nem beszélve az "ingyen" kapott városokról, (főváros + 2-3) amivel ő szenvedett, tökhiába. Na meg az extra spellek, lóvé... szóval jó.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #127 üzenetére

    Kipróbálom ezt az utat is.

    Amúgy miért olyan jó az archmage? Oké, hogy fele energiával tud dispel-ezni, illetve az ő varázslatát kétszer nehezebb megsemmisíteni, de mit segít ez a játék kezdeti szakaszában?

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #128 üzenetére

    Extra Magic Power! fiiinom!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Helyesbítek, 25 aranyról kezd imposson, tehát több kör mire megvan a 100 arany. Általában 200-ig nem költök semmire egyébként, Just Cause miatt Malleusra nagy az esély, ő Zaldron után a legjobb barátom.

    Alkímia, Magic Spirites ruinozás rásegít, szóval az inkább 15 kört, azt tartom, a Granary fenntartási árát beleszámítva is.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Mai kvízkérdésünk: ki nyer az alábbi csatában;]?


    Háhháháháá... ideges lett, hogy várost vesztett:)! Türeleeem, türeleeem... nagyapám is mindig ezt mondja...

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #131 üzenetére

    Határeset... ;]

    Én 2 db Confusion-t nyomnék, persze nem közvetlenül egymás után; no meg muszáj megvárni míg ő ellövi a varázslatait (ha volna még 1 skill point-od, akkor esetleg 2 Phantom Warriors és egy Confusion).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #132 üzenetére

    Hehehe :K!

    Nincs Confusion még, és meg is bontaná a tömeget, de azért a sör a tiéd:D!
    Megvártam míg Zaldronja is elhasználja a manát (csak életszívása van még Kalinak, korán van), aztán hagytam, hogy a gyalogok üldözőbe vegyék a Spiritet, Zaldron nem mozdult. Jött egy fantom középre, erre már Zorin-Zaldron is gerjedt, köv kör még még egy fantom warrior, bevárták míg Zaldi melléjük ér, tán kettőt, ha kinyírt belőlük, és a hiró már halott. Magic Spirit balra el, aztán lefelé, Még egy fantom, hárman majdnem fullosan leszedték az összes gyalogot, Magic Spirit csak a maradék egy-kettőre támadott.. és kapaszkodj meg, a varázslat a gyalogján egy Guardian Wind! Esélytelen volt, de bevállalta...
    Szerintem most Kali ideges.
    Örültem nagyon, hátha akkor én kapom a köv Zaldront, de nem... így is van még egy hirója egyébként, Rakir.

    És nem is Aureus (ezzel kevertem be Malleust valamikor) jött első hősnek, hanem... talán ismerős lesz a kép:

    Hát így állunk. Elég jópofa kis skilleket hozott most a barátunk:). Vajon nyerek majd;]?

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    válasz HaaS #133 üzenetére

    Én hülye meg win7-el szórakozom ahelyett, hogy nyomulnék végre... ááá, go back to work...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Oragh

    csendes tag

    válasz HaaS #100 üzenetére

    Sziasztok!

    Én is nagy fun vagyok, próbáljátok ki a multi verziót, és ha tetszik, akkor akár együtt is elnyomhatunk néhány éjszakát! :)

  • HaaS

    addikt

    válasz Oragh #135 üzenetére

    Hali, üdv Neked!

    Felraktam a multit, de nálam fagyott, megpróbálom megint... az éjszaka az nekem is jó 23-04 óra kábé, négy óra alvás általában elég.

    szerk: Kali aztán nem sokkal lenyugodott, végleg. A következő hős Rakir volt (nem lepett meg). aztán Merlinen volt a sor, ő már próbálta a Spell of Returnt...
    Igazából két dolog zavar az AI-ban:
    1. Együtt kezel egységeket, amelyek másképp csoportosítva / mozgatva tízszeresen effektívebb lenne,
    2. War bear Herosimmal... és társai.. áááh:P.

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Felraktam, kicsit állítgattam, műxik.

    A jó hír - tdd587 akár 13 AI ellen is lehet:)!

    A rossz hír: rengeteg hiányérzet, hiány, furcsaság és bug. Többek között az Armies menüpont sem megy, aztán hogy az Artificer véletlen elfelejti megkapni az itemkreáló spelleket (vagy csak én nem találom???), az is kicsit erős nekem. Első város három darab szarvassal kezdett... nem sorolom.
    Minden elismerésem a brutális melóért, és hajrá, de hogy szingli játékra nem alkalmas még, az biztos. Utánaolvastam, változtatott is a játékmeneten, némelyikkel egyet is értek, és hosszú a lista, hogy mit akar még belerakni, tud a hiányosságokról... csak így tovább!

    Azért hülyéskedhetünk vele egy sort... :D!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #137 üzenetére

    Irigylem a szabadidőtöket meg a kitartást, én sajna - család mellett - nem érek rá ilyesmire...:( Ma voltam nyelvvizsgázni, sajna sanszos hogy meghúznak...:(:(
    Körökre osztott játékkal multiban nyomulni legalábbis nehézkes: a cégnél HoMM-oztunk néhanapján, de nagyon hamar bedobtam a törölközőt, mivel ha körönként 4-5 percet játszottam, legalább negyedórát kellett várnom, hogy újra lépjek. Ha addig mással foglalkoztam, akkor mire sorrakerültem, elfelejtettem, hogy mit is akartam csinálni. Éjszaka is próbálkoztunk körökre osztott gaméval anno a régi LAN-partikon, de amikor 20 perc után aludt a fele társaság, rájöttünk hogy esélytelen ilyesmit játszani. FPS, esetleg RTS az ment, más nem...
    De azér tsok sikert, hátha nektek összejön... :R

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • tdd587

    őstag

    válasz Egon #138 üzenetére

    Szerda éjjel már majdnem eljutottam oda, hogy felrakom a DOSbox-ot és vele a progyt, amikor rájöttem, hogy csütörtök van és hajnali kettő óra... de nem adom fel.

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • HaaS

    addikt

    Én meg ma fél ötkor reggel jöttem rá, hogy nem értem, hogy lehet másképp imposs-on nyerni.
    Monológ lesz, lehet, hogy hosszú.. de szvsz tanulságos.

    Elkövettem azt a hibát a játék elején, hogy bár azonnal megtaláltam Horus-t, de nem rohantam le... annyira jó helyen voltak neutrál városok, hogy úgy éreztem, nem kell erőlködnöm, inkább a fejlődésre koncentrálok. Na meg annyira hasonló könyveink voltak, hogy gondoltam majd profitálok a jó kapcsolatból.
    Mikor láttam, hogy Tauron is a szigeten van, akkor már szívtam a fogam... az agresszív területfoglalás eredménye az lett, hogy nem voltak igazából útban egymásnak, de mindketten határosak voltak velem.
    Tauronnal persze egyből anyázásból háborúba csapott át a dolog, de addigra Brax már megkapta a tárgyait, szóval 1-4 sereget nyomott le körönként. Persze kellett néhány Magic Spirit, hogy a marha ezekre a lényegtelen csatákra herdálja el a manáját.
    Próbáltam összeugrasztani Tauront Horus-szal, az elején sikerrel is kecsegtetett, hagytam átvonulni mindkét fél seregeit a földjeimen, aprították egymást szépen. Mivel Horus még mindig hagyott egységeket a városaim mellett, "érdeklődni", egy járható utat láttam magam előtt (Tauronnal ugye ekkor már rég hadban álltam), hogy mindent elkövetek, hogy Horus mellém álljon. Fullon ment a Spell Research, cserélgettem, próbálkoztam, végül megvolt az Aura of Majesty, elnyomtam, hátradőltem...
    (Közben megjegyzem, mindhárom ellenfélnek, akit láttam ekkorra már 6 hőse volt - csak hát Tauronnál ez ugye gyorsan csökkeni kezdett - nekem megy egyetlen egy darab, Brax bácsi. VÉGIG. Mindez úgy, hogy általában 10-15-tel, de Tauronhoz képest 20-szal (!) is nagyobb volt a hírnevem. SEMMI nem jött. Se kereskedő, se hiró, semmi. Pedig igen korán megvolt a Just Cause... elég goromba dolog.)
    Aztán gondolt egyet Hórusz papa, és szerinte anyámat. Hát nem tudom, valszeg igaza volt, de elég szarul esett. Tauront már fel tudtam tartóztatni Brax nélkül, Breki meg jött haza, védeni a területet, és így Hórusz is csak egy várost rombolt porig, hozzá a legközelebbit. Volt ott minden, parittyás, lovas, íjász, sámán, teknőchegyek...
    A _kígyó_. Végig a keblemen melengettem.

    Szumma szummárum, szerintem minimális az esélye a győzelemnek, az első meglátott mágus lerohanása nélkül. Kezdtem egy újat, 1402 április, egynek már kalap-kabát. Kíváncsi vagyok, most hogy jönnek a hősök...

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #140 üzenetére

    A legközelebbi mágust ofkorz mindig le szoktam nyomni, különben nagyon hamar rámszáll. Csak az a különbség, hogy én erre a célra a kezdőegységeket szoktam használni. Amúgy nagyon sok múlik a földrajzi helyzeten is. Ha nem egy óriási kontinens van csak, hanem mondjuk 2 nagyobb, és nem gyíkemberekkel van az ellen, akkor sokkal könnyebb védekezni. Időnként egy kis szigetre rakja be valamelyik felet, na az a legjobb...:)

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #141 üzenetére

    Agreed... dee kezdőegységből kell egy rahedli, az meg kaja...ezt fejtsd ki, hogy csinálod... ehhez kell a Confusion? Engem folyton idézett lényekkel vár, mire odaérek. Vagy a spearmenek adják a Phantom Warriorozás lehetőségét?

    Oberic, a harmadik áldozat most szenved a Spell of Returnnel, 1406 augusztusában. Nála _nagyon_ jól jött a Confusion, érezte, hogy gond van, és elkezdett idézgetni. Pechére Chimera-kat:)))! Na ott aztán minden hős Confusion-özött velem együtt:)! Így járt.
    Mikor mondtad, próbáltam használni az elején is, de amikor egy regular spearman is megdobta a mentőt, utána bevallom, erősen hanyagoltam... így a közepe (vagy vége;]?) felé már nagyon hasznos, nincs apelláta.
    Szóval nálam szinte már csak a Myrran van, épp most jött át egy kis szigetre, amit hanyagoltam, szóval még nem találkoztunk... hálistennek... így nem csökkent a morálja ahogy irtottam a többit. Szóval boldog cserélgetés lesz nemsokára... remélem van Plane Shiftje... :B

    Lehet, hogy kicsit elhúzom a végét, benézek majd nódokba, át kell néznem a másik oldalra előtte, hogy mekkora szigete van... szép lassan már csak az marad a MoMban, hogy hősöket vadásszak, olvastam egyről, amit még sosem láttam, ööö... vájár, mögnézöm... megvan... Rayashack a nekromanta, fekete könyv kell hozzá. Szerintem eddig kimaradt :U.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Tényleg, mennyi volt eddig a legnagyobb fame, amit valaha csináltatok?

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    No végre nyomultan én is. Myrran, törpökkel, fele élet, fele nature könyv + egy kis sorcery, normál fokozat. Valamit nagyon elronthattam, mert 1437-ben járok és egyáltalán senkinek nem vagyok útban. Mint kiderült egyedül kezdtem a síkon, lerohantam minden neutral troll várost, aztán később átjött valami varázsló tanonc, de gyenge kezdő. Gyakorlatilag az egész sík az enyém egy kisebb sziget kivételével, lenyomtam a legdurvább node-okat is, szereztem behemót meg bazi nagy zöld kukac varázslatot is. Mégis amikor megnézem az értékelést, akkor a haderőmet fele akkorának mutatja a többiekhez képest. Szerintem nem normális... bevonulok 4 harci trollal meg 4 hőssel, a trollok elvégzik a piszkos munkát (belehalnak...) a maradékot kivégzem a hősökkel, esetleg föld elementálokat idézek, ha valamit nagyon meg kell taposni. Aztán a csata után a teljes haderő feltámad. Tök jó...

    Szóval vérig vagyok sértve, kb. 4 kör alatt idézek bármit és le van fitymálva a haderőm... most is 2 behemót izmozik a tornyok környékén.

    Hogy kedvenc varázslatról is szó essen: web. Zseniális, nincs ellene védődobás, minden repülő dögre kötelező. Először görcsöltem a 3-4 sárkányos node-oknál, mert a felszilikonozott hőseimet is úgy nyomták le, hogy az már megalázó. Meg a trollokat, meg mindent. Aztán web (többé nem számítanak repülőnek) és a földön simán szétverték őket az elit war trollok. De csúnyán. Az a sky drake nagyon komoly, ha ő támad, lightning 21 és már visszaütni sincs idő, mert mindenki halott. De így...

    Ja és visszavonom, hogy gyenge a chaos spawn. Ha ő támad, akkor hullik a férgese. Persze olyan lassú, hogy le kell lőni.

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #145 üzenetére

    Nem is tudod elképzelni, mennyire örülök:)! Szép lassan emelgetheted a fokozatot:)!

    Ami nagyon kell még egyébként egy gyors, tuti győzelemhez az a Word of Recall. Néhány körön belül (pláne ha betámadgatsz egy esélytelen nódba - ez esetben egy körben) mindenkit abba a városba tudsz teleportálni, ahova kellenek... előtte el kell nyomni egy Summoning Circle-t, ennyi. Enélkül nekem is hosszabb lett volna, sejted :K.

    A Myrran az általában ilyen... imposson nem merném megkockáztatni. Nem is az, hogy azonnal nem tudnék leverni egyet sem (ami tény), de a fejlődésben is sokkal jobbak, gyakorlatilag azért kellenek a városaik, hogy lépést tartsak velük. Leesett az állam, mikor a harmadik ellen már tudott mágusokat gyártani... az én fullon csak termelésre használt fővárosomban meg még sehol semmi.

    Web nagyon jó, én is használom... repülőre kötelező, igen, de über íjászokra, mágusokra is.. mivel gyengék, néha két-három kör, mire kiszabadítják magukat... addigra már rálépek a lábujjukra.

    Igen, full halállal nagyon könnyű egyébként, régebben fejtegettem miért. Azzal talán még gyorsabban lehet győzni, csak nem élvezetes. Én hőst vadászok, lőttek a Just Cause-nak :O! Már a Heroism-nél is jobban szeretem pedig...

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    válasz HaaS #146 üzenetére

    Erősen gondolkodom rajta, hogy a következő Hard lesz, mert így csak elvagyok magamban, építkezem (már annyi város van, hogy nem lehet újat létrehozni...). És kisebb térképet választok, mivel Large-on tényleg nem vagyok útban senkinek.

    A Word of Recall-t én is használom, gyors erősítésre. Bár a Myrran-on nem kell általában, mivel csak csináltam úthálózatot, és ott ugye korlátlan lehet lépni. Az a taktikám egyébként, hogy csak úgy kötöm össze a városokat, hogy ne lehessen az úton megkerülni őket. Tehát ha egy ellen rálép az útra valahol, akkor pontosan 2 városnak mehessen neki, ne pedig bármelyiknek. A normál síkon is nézegettem node-okat, de azok nagyon gyengék a 4 sárkányos tűzhányókhoz képest... még 7 kör a spell of mastery aztán szerintem azonnal el is kezdem varázsolni. Természetesen mindenki gyűlöl, de ez nem is baj... adamantiumos kalapácsos törpök masíroznak mindenfelé, trollokkal megtámogatva, szóval nem gáz. A behemót viszont nem is akkora nagy szám, pár illusion warrior már elég csúnyán megtépázta.

    A következő indulásom szerintem elf warlord lesz, normál térképen csak útban leszek valakinek. A Myrran törpökkel könnyű szerintem, mert belefullad az ember az aranyba és a termelés is durva - durva expanziót lehet véghez vinni hamar. Régen a dark elf volt a kedvencem, de rémlik, hogy azokkal nem ment olyan simán.

    Ja és ez a korlátlan mana termelés nem egyértelmű nekem, ha csinálok valami cuccot és beolvasztom, akkor az már kevesebbet ér, nem?

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #147 üzenetére

    Kérdésedre: alapból igen.

    Runemaster + Artificer kombóval működik a manaduplázás, mennyiségről meg az Archmage skill gondoskodik, de ez utóbbi nem feltétele a dolognak.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #142 üzenetére

    . dee kezdőegységből kell egy rahedli, az meg kaja...ezt fejtsd ki, hogy csinálod... ehhez kell a Confusion? Engem folyton idézett lényekkel vár, mire odaérek. Vagy a spearmenek adják a Phantom Warriorozás lehetőségét?

    Nemnemnem... Elindulok az alap 1 db lándzsás és egy darab kardos ürgével. Amíg odaérek, bemegyek 1-2 romba, hogy nőjön a tappont. Meg ugyebár a Warlord képesség is segít. A durva neutral városokat is le tudom nyomni: bemegyek az egyik ürgével, leidézek 2 Phantom Warriors-t (vagy Confusion, helyzettől függ), és elszaladok. Még ugyanabban a körben jön a másik (végülis ugyanaz, mint amit te csinálsz a Magic Spirit-ekkel, csak nekem nincs veszteségem. Na jó, néha vissza kell tölteni, mert meghal menekülés közben valamelyik kezdőegység). Hard-on simán neki lehet esni a fővárosnak így, Impossible-n meg szoktam várni, amíg a sereg egy részével kivonul a fővárosból.

    Az a nekró hős elég jó, nekem már volt: jó kis lila golyót lő, ami nagyot sebez (van még egy, a Black Knight; asszem az is csak fekete könyvvel jön elő, az se rossz. Van pár hős, aki meg csak fehér könyvvel áll be, illetve lehet megidézni, pl. Ellana, meg talán Roland is).
    Egyik haverom szerint, egyenlő támadóértékek esetén is nagyban eltér az egyes hősök sebzése. Megfigyelése szerint, a kisebb-nagyobb kék gömböt lövöldözők kisebbet sebeznek, mint a klasszikus tűzlabdások (pl. Malleus), illetve szerinte a legjobbak a villámot lövők (Warrax, Yramrag).

    Amúgy a fekete könyvek tényleg ütősek, de a kigyúrt hősök ellen semmit sem érnek (max az undead egységek jók, de a gép nem igazán tudja kihasználni a sok fekete könyvet). Hősök ellen durva közvetlen támadó mágia az egyetlen esély: Psychonic Blast, Lightning, Warp Lightning, Doom Bolt, esetleg Ice Bolt stb. A fehér és a fekete könyvek gazdái max. imádkozni tudnak. Ezért veszélyesek a kombók: pl. fehér + kék könyvvel sokkal húzósabb ellenfél tud lenni a gép. Amit nagyon utálok, az egy erős Tauron, full sárga könyvvel (ezért szoktam _én_ lenni Tauron-nal, hehe). A Chaos Rift naggggyon csúnyán mutat a városaimon.

    Még valami: a globális kék varázslatok is nagy kedvencek. A múltkor sikeresen elsütöttem a Time Stop-ot is: onnantól kezdve akár fel is adhatják...:)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #148 üzenetére

    Alchemy is kell nem? :F

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

Új hozzászólás Aktív témák