Új hozzászólás Aktív témák

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #150 üzenetére

    Ezt nemtommér offoltad:)!

    Alkímia jól jön első hőshöz, mert gyorsan szétszaladnak másokhoz, pláne imposson, ha nincs léd elég gyorsan, nem kapsz hirót. Egyszer próbáltam elhúzni ezen a fokozaton, de mire megvolt a 200 lóvé, addigra mindenki megszedte magát... találd ki mit ajánlott fel.
    Igen. Egy darab - asszem nomád - spearmant. Hökkenet.

    Szóval az alkímia tudomásom szerint csak arany-mana 1:1 beváltásra jó. Na meg a varázsfegyók az elejétől.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    Elindult az elf warlordom, fele fekete/kék könyvvel. Ami azt illeti eléggé szenvedek, valahogy nem sikerült rájönnöm a kitörési pontra. A fekete könyveket szinte semmire nem tudom használni, csatában haszontalanok, nincs erős lényem, amit megidézhetnék, alig van aranyam, a városok is lassan fejlődnek. A longbow men társulattal jópár node-t lepucoltam már, de semmi dinamikája a birodalomnak, nem is tudom hogyan kellene nekiugrani a többieknek. Egy guardian wind simán lenullázza a sereget...

    Most jutottam el odáig, hogy gyorsan tudok idéző kört varázsolni és átmozgatni az erős csapatokat. Ezzel persze az a baj, hogy a sok sziget miatt meg utak nélkül ez az egyetlen esélyem, ha beüt valami nagyobb sereg, viszont akkor meg nem tudok semmi nagyobbat varázsolni, ami sokáig tartana. Pedig hamarosan nyomasztó fölényben lesz az ellen, tehát le kellene csapnom az elsőt. Ötlet?

    Vigyek egy halom magic spiritet (homokzsáknak beugrani) meg a fősereget egy floating islandon sok mannával és annyi - mindjárt irány a tornya?

    [ Szerkesztve ]

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #152 üzenetére

    Váváváá... mi lett az előzővel? Spell of Mastery-t elnyomtad?

    Hálál mágiáról írtam néhány éve (hehehe)... itt lesz vhol. Inkább a Nekromantaságról szól, lásd Skellie, Ghoul, Night Stalker, Shadow Demons, Wraith, DK, Demon Lord.. mind über dolog, mindnek van pozitívuma... szvsz elég jól kiegyensúlyozottak a mágiatípusok. Feketében is van több spell, ami azonnali halált okoz, mondjuk azok ritkák, kell a sok könyv.

    Kérdésedre: a betámadásos taktika mindig működik.. akkor támadj fő sereggel ha nincs manája az ellenfélnek. Erre bármi jó, spearman, skellie, magic spirit, mindegy... nyugodtan resist magic-elheted, bármi, a lényeg, hogy minél többet varázsoljon az ellenfél, minél több körben életben tartsd a szerencsétlen halálraítéltet... már elfutni sem szoktam.. pláne spearmannel. Elfogadható háborús áldozatok egy nagyobb cél érdekében:)!
    Nekem magic spiritek lebegnek a kritikus helyeknél, elérhetetlenül: ha valami nem tetszik, betámadgatom, elszívom a manáját (erre van halálmágiában plusz spell is) egy-két körben, aztán Phantom Warrior, ha sok a gyenge egység, akkor Ghoul... a feltámadottak nem kérnek kaját, mennek rendet tartani a városokban, nulla fenntartással. Köszönjük.
    Gond akkor van, ha sokkal fejlettebb az ellenfél, ha van négy-öt nódja, meg 1000+ manája, akkor full sereg, neki a fővárosnak egyből. Veszteség mindegy. Kell az idő, amíg Spell of Return-özik.

    Én is kezdtem egy újat, de változtattam itt-ott.. mivel keresem a nekromantát ezért 2 Death könyv van Life helyett, és hogy érdekesebb legyen Nature-t leváltottam Chaos-ra. Artificer + Runemaster, Archmage-dzsel nem kérdés, nehéz leszokni a jóról.

    Most jön a java: egy hatalmas kontinensen kezdtünk _négyen_! Hát valami eszméletlen keményre sikeredett a játék eleje, nagyon-nagyon érdekes volt... mikor Freya elnyomta az első Phantom Beast-jét, akkor már erősen berezeltem. A másik kettő meg ugye a nyakamon. A választás egyértelmű: Freyának pusztulnia kell. Egy Gunther-em volt (és van még mindig), várnia kellett a tenger fölött pár kört, de aztán kis előkészítés után (a felém tartó seregeit támadtam be mindenféle egységgel, hogy fogyjon a manája) megoldotta a dolgot. Ja és sokszor _nagyon_jól jött az Archmage bónusz, hogy nehezebb dispelezni a varázslatokat. Mivel az ellenfél tudja, nem egyszer az összes manáját arra fordítja, hogy dispelezzen egy általa megtámadott (direkt figyelemelterelésre az útba pakolt) spearmanen lévő resist magic-et. Azaz az én 5 manámért fizetett minimum 20-at... ha Lightninggal, PsioBlasttal támadja, akkor is általában túlél egy kört a lándzsás, és a köv körben már az egységei is kinyírnák, de ő azért varázsol még valami nagyot. Szegény Freya annyi Phantom Beastet és Psionic Blastot varázsolt ebben a "gyöngítős" körben, hogy már sajnáltam. Pláne, hogy néhány csatában, mikorra utolérte a Phantom Beastje a spearman-emet, addigra én is letettem egy Phantom Warriort, arcbanyomni a pikemen-jeit. Kemény dolog a háború.

    Szóval Freya elment varázsolgatni Spell of Return-t. Gunther röpködött, mint egy megveszekedett őrült (Word of Recallt előtte már becseréltem egy másik mágussal, de Summoning Circle még nem volt sehol), hogy városokat foglaljon, meg meg is védje az új szerzeményeket. A másik kettő mágus látta egymást, azonnal fekete-listára (hihi) kerültem náluk, egymás hátába csaptak és kötöttek egy örök barátságot. Felkészültem, hogy én is Spell of Returnt fogok varázsolni nemsokára, hagytam is a városfejlesztést a francba, elkezdtem gyártani elf íjászokat, és egy foglalt neutrál városból parittyásokat, sámánokat. Ja, juteszembe... természetesen valamelyik barom Corruption-özik a fővárosom körül már az elejétől fogva... egyetlen darabot tudtam purify-olni, utána ki sem mertem lépni a sámánokkal, akkora a forgalom.
    Hol tartottam... ja igen... szóval a nagy egységgyártásból az lett, hogy mivel ezt a két városomat látják mindketten (+1 kicsit, ezt tudtam csak(!!!) letenni), nem üzennek hadat, mert elriasztja őket a látvány... van ott minden, Hell Hound, Ghoul, ami kell. A városok körül meg magic spiritek, spearmanek várják a manapazarlást. Most legutoljára próbaképpen az egyik betámadott a fővárosomba is. Kinyírtak egy íjászt... mosolyogtam csak. Ezek meg úgy néz ki, összevesznek egy-két nódon, a városaim alatt, már hagynak békibe... hát kíváncsi leszek.
    Szóval vissza Freyához: Gunther is kevés volt, a csaj befejezte a Spell of Return-t, de addigra már annyi spearmen-t gyártottam a elfoglalt városaiban, hogy esélye sem volt. 1 mínusz. Ekkor már 25 fame-em volt! Komoly mennyiség, Just Cause nélkül!

    Kicsit rövidebbre fogom: lényeg, hogy a második mágus klackonokkal kezdett, volt néhány neutrál város a közelében, erősek. Gunther jött, bedobta a fejszéjét a fővárosba, még csak Spell of Return sem lett belőle. 2 mínusz.

    Itt állunk most ;).

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    válasz HaaS #153 üzenetére

    Igen, eseménytelen next turn nyomkodás volt már csak, senki nem bántott, szóval gyorsan lezártam, háború nélkül. 22%-ot kaptam értékelésre, ha jól rémlik.

    Mindjárt megkeresem azt a fekete könyves hozzászólásodat. A post után még annyit csináltam, hogy felnyomtam az adót, most körönként +50 arannyal már tudok vásárolgatni, meg foglaltam lizardmen neutral városokat. A gyíkember ijásszai sem rosszak, elitként már mehetnek fantomokat és lassú lényeket vadászni.

    Akkor a betámadást fogom kipróbálni, van egy kisebb szigeten egy (egyelőre még) elszigetelt varázsló. Még skillre kell felgyúrnom magam, hogy ne legyen gond a csatáknál. Persze ez sokba fog kerülni a 3x távolsági bűntetmény miatt.

    A saját szigetemen meg mithrill-el erősített elf lovasságot próbáltam és nem is rosszak, még gorgonokat is sikerült ölnöm velük, és elit sem volt egyik sem (ha jól emlékszem ott kapnak még egy +1 to hit bónuszt).

    A phantom beast-ek ellen az íjászok halálosak, illetve az előző játékban simán rájuk rontottam és mivel nincs pajzsuk, ha már nem tudnak visszaütni, akkor volt szörny-nincs szörny tipikus esete. Persze a Myrran-on ott vannak a Djinn-ek a teleportjukkal (gyenge sorcery node), egy felkészületlen hőst ugye azonnal lecsapnak. Hősök meg hozzám sem nagyon jönnek, nem tudom miért nem. Arany bőven, fame is van, de most is csak 2 van. A többit idézhetem meg. Gyúrok is a summon champion-ra rendesen.

    Egyébként azzal is próbálkoztam az esélytelen node-oknál, hogy több különböző kombinációban törtem be a sereggel és az AI érdekes módon váltogatta a prioritásokat a "kit csapjunk le először" játékban. A bazi nagy zöld kukac ellen pl. az jött be, hogy nem vittem be mindenkit, csak egy erős és feltápolt hőst, és ilyenkor (nem tudom miért) de nem bántotta a hőst (táp nélkül azonnal ő volt a célpont...), hanem elkezdte leharapni a trollokat. Aztán ha már ott volt akkor én is ütöttem vele (ha ő támad, akkor tök esélytelen a brutális poison miatt, nem marad életben senki, aki visszaütne), a mágus hősöm meg lenyomott egy föld elementált, aki szintén addig jó, amíg ő üt először. Na ezért a csatáért is titulust kaptam jutalmul... nem tehetek róla, node függő vagyok...

    Amúgy nagyon keményen nyomod, láthatóan a folyamatos varázslói (mana + casting) fölény a kulcsa a stratégiádnak. Én meg szeretek építkezni és klasszikus módon, lépésről lépésre magamhoz csatolgatni a városokat - ami ugye itt nem megy, ez nem a civilization, itt könnyen kerül bajba az ember, nincs igazán olyan, hogy békés hátország. Meg úgy általában béke sincsen... na ezért nem megy nekem. Pörögni kell, vagy egyszer csak megjelenik a fekete leves és banish. Illetve fekete sereg...

    [ Szerkesztve ]

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #149 üzenetére

    Értöm már... akkor ez a különbség... kezdőegységek mennek. Én tényleg _csak_ MSpiriteket használok: kettőt lépnek (endurance-szal négyet(!), mindegy a terrain), nem fáj, ha elveszik egy (23 mana, na bumm).
    Gyorsan össze tudok hozni néhányat egy neutrál város mellé, és ha elég a mana, akkor egyenként betámadva "lefantomvarriorozom". Be szép magyar szó:)! Pláne, hogy ha van hősöm, a legelső, hogy repül és megkapja a +4 fantomvwarros fegyverét, akárki is legyen az.. szóval ő is odaér elég gyorsan, száz százalék, hogy bármit elfoglalok. 8 db Wolf Rider + 1 Halberdier is végezte már így...

    Mondjuk az is igaz, hogy ha van valami egy ruinban, akár csak Guardian Spirit vagy Skeleton, akkor sem nézek bele, elég, hogy F1-gyel utána tudom mi, hol volt. Alapból csak felderítenek a spiritek.

    A hősök támadásáról: hát én nem nagyon próbálgattam, olyan ritkán használják a lövöldözésüket, hogy fehér holló. Inkább varázsolnak... még a harcosok is:)! Szerintem "nem a méret a lényeg", ahogy a mondás is tartja... legtöbb (de nem minden) hősnek megvan a kasztja. Egy káosz hős tüzes lövedéket, egy papnő mondjuk szent köpetet, egy gyenge mágus meg alap magic missile-et lőhet... de ez csak tipp. A sebzési különbségek szerintem a támadás típusától függően mások, és az ellen resistance értékével összemérve sebeznek: úgy, mint bármilyen más támadás.

    Über hősök ellen is simán elég nálam a fantom warrior, kettő mindig beteszi a kaput... meg szoktam várni, míg hozzáférek, addig húzom kicsit az időt, aztán varázsolok. Ha a hős kis csapattal van, akkor egyből menekül az ellenfél, ahogy meglátja a hős mellett a Phantom Warriort, nagy seregnél meg lehet örülni, mert nem fut... azaz nem kell üldözni a csapatot, a hirónak ott és akkor vége.

    Az én játékomban nincs nagy változás, építek, harcolgatok, a harmadik most varázsolja a Spell of Returnjét, szerintem lesz még néhány, mert pont az elfoglalt fővárosa mellett jött át a nagy szigetre a myrran. Ömlik kifelé a sok egység... őt egyelőre csak megfélemlítem, gondolom elég szarul esett neki, mikor a két papját és négy horsebowman-jét elintéztem egy (azaz 1) előre resist magic-ezett swordsmannel. Igen, ő volt az egyik kezdőegység, elite már egy ideje:)!
    Hanem nem is meséltem, az Invisibility-t nagyon jól használja a gép! Ez a harmadik, aki most ritörnözik, komplett sereget tett láthatatlanná, csak lestem, mikor a semmiből csatában találtam magam... és az ellenfél nincs a képen... ööö:)! Mindegy, hálistennek már nem kell vele foglalkozni, sajnálja rá a manát... vagyis fogja, ha visszatér.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    válasz HaaS #155 üzenetére

    Na egyet lecsaptam. Tele volt a sziget ghoul meg longbowmen unitokkal. A guardian wind megoldotta a kérdést (non-corporal unitokon nem működik? -a démonomat majdnem leszedték). Az elven lordok mondjuk elég komolyakat sebeztek. A night stalkeremet is puszta kézzel agyonverte egy elit íjász, hmmm. Aztán az egyik városában elnyomtam egy Wrack-et és hát azt a mészárlást... 3 kör alatt elhullottak az íjászok, meg úgy mindenki. Érdekes viszont, hogy a fővárosban nem működött a dolog, lehet azért, mert mindenki elit volt.

    Most jönne Jaffar, de elég csúnyákat varázsolgat (full kék könyvek a polcán...) és egyelőre tele van mannával. Az mondjuk csúnya volt, hogy jött egy 3 hőssel (!) és egyéb cuccokkal megpakolt floating island és betámadtam egy gyíkemberrel. Harc nélkül azonnal megnyertem a csatát, mindenki halott, +1 fame. De miért nem tud harcolni ez a sziget?

    Lehet nem leszek korrekt és famine lesz egy-két városára...

    A Myrran-on viszont valaki egyedül van, lehet át kellene néznem, mielőtt nagyon elkanászodik. Meg könyvespolcot is ott lehetne jól gyarapítani. Persze egy shadow demon-nak egyetlen pillanat átnézni...

    És most látom, hogy kutathatom a Demon Lord-ot. Hmmmmm... csúnya nagy démon bácsi...

    [ Szerkesztve ]

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #156 üzenetére

    Hanyadik év van már, hogy Demon Lordot tudsz kutatni? Én asszem most a Lightning után Summon Champion-özök... nagy csúnyák közül Doom Bat-em van, meg Night Stalkerem, egyelőre egyik sem kell... cseréltem őket, még mikor lehetett...

    A sok fame loss-os csatának az lett a vége egyébként, hogy már a myrran is 5 fame-nél jár. Körönként jönnek a hősök:)! Most jött a Wind Mage, Jaer... ismeritek ez milyen... kelll neki néhány movementes tárgy és a fősereg akár 6-8-at lépve lebeg akárhova.

    Floating Islanden lévő egységek nem tudnak úszni és megfulladnak, ha betámadod. Épp hogy ráférnek... a sziget nem harcoló egység, csak transzporter, de arra tökéletes: max egység fér rá, nem úgy mint a hajókra.

    Famine finom:)! Ha Halflingok, akkor viszont akár el is felejtheted...

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    válasz HaaS #157 üzenetére

    Őőő helyesbítek a jelenlegi arányok mellett 33 kör a demon lord, tehát a lista legvégén van. Az évszámot... hol is kell nézni? Civilben volt jelentősége, mert korlátos a dolog és BC-ben szeretünk már vasutazni ugye... de itt nem szoktam nézni. Egyébként most elég sok durva varázslat van még előttem. A death wish már meg is van, de még nem próbáltam...

    Egy summon champion-t én is elnyomtam, de csak egy íjászt kaptam. Nem töltöttem vissza, mert még 2 slotom van és volt raktáron egy brutál íj, így maradt. A többiek sincsenek amúgy feltápolva, 70-es skill-el (nincs mágus hősöm otthon...) veszélyes lenne 10-15 körig word of recall nélkül háborúzni a create artifact miatt.

    Jaer nálam egyszer járt, de az már sok éve volt. Általában a kis hősökkel találkozom mindig, később (mire idézekhetek vagy jönnének) már a tapasztalat és a tárgyak miatt nincs szükség a nagyokra. Addigra a kicsikkel is sárkányt ölök és... a játék végi hősök kicsit olyanok, mint megnyerni a lottó ötöst 80 évesen. Mondjuk ez a csúcs lényekre is igaz: node-ok közelében ellenfélnek durvák, saját seregbe meg mire idézhetnék, már nem kellenek. Bár most azért még megütik őket (2-en vannak a csatamezőn), a másik kettő még újonc, az első komolyabb psionic blast-ba belehalnának.

    A statisztika szerint most nyomasztó fölényben vagyok minden téren Jaffar-hoz képest, szóval biztosan ő lesz a következő. Aztán/vagy átmegyek a másik síkra gyűjtögetni.

    Doom bat ellen én akkor szívtam, amikor a vulkánokban folyton besült a web... jó kis cucc, mert gyorsan odaér a lövöldözős egységekhez vitatkozni...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #157 üzenetére

    A Wind Walking-ot érdemesebb olyan hősre rakni, akinek csak egy gyűrű helye van, mivel a páncélra +4 Movement-et tudsz rakni, míg a gyűrűre csak +3-at. Jaer egyetlen nagy előnye az, hogy nem kell megidézni a varázslatot, aminek elég tetemes a körönkénti fenntartási költsége is (mondjuk ha kap Arcane power tulajdonságot, akkor nem rossz, de általában nem kap).
    Amúgy a tuti még mindig a Pathfinding + Water Walking kombó (feltéve ha már minden hősön fullos tárgyak vannak): az a 16 lépés körönként azért nem semmi... :P

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz Egon #159 üzenetére

    Amúgy elvileg 42-es Attack-ot lehet elérni (mágikus alapú távolsági támadás tekintetében) a hősöknél. Arcane Power-rel, félisten hősök esetén, 25-ös a támadóerő. Ehhez jön hozzá a varázsbot (Flaming tulajdonsággal +9), és a két gyűrű (2*+4). Azért ez már nem rossz...:)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • tdd587

    őstag

    válasz Egon #160 üzenetére

    Csak mire félisten hőseid vannak, ellenfeled már nincsen... ez a bajom a demon lord-dal is, meg a harapós kukaccal, hogy mire van, már nem kell. Mondjuk normálon vagyok. De ahogy olvasom nehezebb fokozaton sem az a stratégia, hogy fejlesztgetünk otthon, aztán a végén megindulnak az angyalok a démonok ellen, meg a sárkányok a behemótok ellen.

    Inkább lecsapjátok őket az elején. Vagy van olyan sztori, amkor előállt a fenti nagy gyűrű háború? Szerintem nincsen, mert ha így csinálnátok, akkor simán levernének már korábban. És mivel nem vernek le, később sem fogtok 1000 mannás szörnyeket idézgetni, amikor 10 magic spirit + combat magic elég egy birodalomra. A hősök meg tényleg ütnek egy idő után mindent, azért durva, hogy egy Lord szintű Taki (nem egy nagy durranás, de valami celeb lehet, mert sok fame-t hoz...) sebesülés nélkül csap le elit lovasságot meg úgy mindent, ami egy városban előfordulhat. Elit Elven lords banda mondjuk azért hagyott nyomokat rajta. De igazából nem kellett volna, mivel idézek mellé 7 fantom harcost és kész. Ennyire mondjuk nem lett volna egyszerű, mivel 4 longbow men lövöldözött a városfal mögül mindenre, ami mozog a mezőn. Meg a first strike miatt szerint lecsapják őket, mielőtt visszaütnének fantom üzemmódban.

    Szóval "szépen" játszva a játékot szerintem a hard tényleg hard, az impossible meg...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #161 üzenetére

    Pont ezt írtam én is korábban: ha kifejlesztett hősökkel bírsz, a játék hirtelen túl könnyű lesz.
    Sajna itt nem szokott összejönni olyan opció, mint a Civ-ben, hogy egyedül vagy egy nagy szigeten/kontinensen, és békésen fejleszthetsz. Meg a gép nehezebb fokozatokon akkora fórral indul (opcionálisan +2 vagy +4 könyv, pfff), hogy szimplán csak fejlesztgetve egymás mellett, ő nyerne. Ráadásul a dipló sem jól működik: inkább előbb mint utóbb, de mindenki a humán játékost üti (egymással általában jól elvannak, még különböző könyvek esetén is).
    Szóval nem hibátlan a játék, de hát ez van. Én úgy fogom fel, hogy a sok-sok játék eleji szenvedésért kárpótol a könnyed végjáték...:)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Agyaggalamb

    csendes tag

    Hello!

    Tudtam én, hogy fogok találni MoM topicot errefelé :K
    úgy jó évente előveszem, leporolom és egy darabig nem tudom letenni, rendesen el van találva a dolog, legjobb TBS imho, de legalábbis legjobb fantasy TBS :R két hete megint rátaláltam egy cdmen, hopp fel is került hddre.

    Idén volt viszont először, hogy elővadásztam a manuált is hozzá valahonnan, és átfutottam (gyenge 150 oldal + 45 oldal spellbook :D ), hát megmagyarázott pár dolgot régebbről :U

    Lighning lövő hősök pl azért lőnek nagyobbat ugyanakkora ranged attack mellett, mert a lightning mindenképp armor piercing, úgyhogy csak a fele pajzs számít.

    Az a hátránya annak, hogy nagy szüneteket tartok benne, hogy ilyenkor csak normálon kezdek neki, aztán csak lassan emelkedik a fokozat. Így viszont ráér az ember kipróbálni pár kombót.. előző hétvégén megnéztem, hogy mi történik powerful magic mellett, node masteryvel és nature masteryvel, kék-zöld könyvek mellett. Frenetikus hatás, a játék korai szakaszában legalábbis mókás: az ember lenyom két harci macit egy zöld nodeban, a fantomharcost nem dispeli a node a node mastery miatt, így könnyen megy még nagyon korán, spirit be, a node körül hat csillag, powerful magic miatt x1.5, node mastery x2, nature mastery még x2, összesen 36 power jön be körönként, ami az elején kényelmes :) persze a végjátékban sem rossz a húszcsillagos tükörerdőkből érkező 20x2(Myrran)x1.5(powerful)x2(nodemst)x2(natmst)=240 power/turn, és ehhez csak pár great wyrmet kell szétkapni (mondjuk kellett hozzá mitrilpala, de volt belőlük, mint a szemétből. Hagytam tovább húzódni a játékot, mert körönként a 2 pont mínusz simán visszajött népszaporulatból.)

    mondom, jó játék ez. Persze bizonyos kombók ütősebbek, mint a többi, de szerintem benne van a játék szépségében, hogy a csomóféle indulás legnagyobb része azért mind játszható valahogy. (még gnollokkal indulva is.)

    Az az egy bosszant, hogy ha az ember olyan könyvet talál, amit nem szeretne, azt nem lehet visszautasítani (load/save nem játszik, nem szeretem, jön a Sors és kész, fogadd el ;)). Legutóbb is, a tizenegy könyvem mellé még akartam egy zöldet, hogy legyen kasztolási kedvezmény és jöjjön már be végre a crack's call vagy a call lightning, mert mindkettő kimaradt, erre kapok két feketét, amilyenem nem is volt, csak mert benéztem egy romba. Húztam a szám pöppet :)

    -- AG

  • HaaS

    addikt

    Mennyi bajotok van:D!
    Mindenben lehet találni hibát, ha akar az ember. MoM-ban is... de minek keresni? Messze a legjobb körös... de ti is tudjátok.

    A hős már az elején is szétver komplett városokat tökegyedül (ha megfelelő a kombó) meg a végén is.
    Ha könnyű, unalmas a játék (naneeee, ez vicc) felejtsétek el a load/save-et, de most komolyan! A játék sava-borsa elveszik, hogy áh, nem sikerült, akkor újratöltöm... meg benézek azt ha van bent levegőelemntál akkor újratöltöm... jajj, kispawnolt négy DK egy nódból és lerombolta a városomat, ruin maradt belőle, újratöltöm... ez a játék halála szerintem. Én szoktam városokat veszteni, és jól felidegesít, szeretem a szarakodást.
    Az az egy szigeten négyellenfeles imposs több sikerélményt adott, mint az előző három játék együttvéve.

    Túl könnyű a vége: ez sem hátrány, mint mondtam... ha erőfölényben vagy, fölényben vagy. Verd le... ez a játék célja. Ha okosabb vagy, alázd meg :D! Erről szól! Én örülök a gyors végjátéknak (juteszembe a Végjáték, Orson Scott Card könyve, ajánlom erősen!), sokszor nincs kedvem már a végén még háromszáz körig kattyingatni, hogy "normálisan" nyerjek.
    Mindenki úgy győz, ahogy tud. Erről szól a MoM, ettől zseniális.

    Sok kis fos egységgel is felér egy über megidézett, ez sem általánosítható szerintem.

    Ez a dipló sem működik, ez is olyan kreált dolog. Honnan tudod, mennyi aranyat löknek át egymásnak, hogy javítsák a kapcsolatukat? Ti is láttátok, ha az egyikkel becserélsz egy spellt, gyakran már néhány körön belül megvan a többinek is... velük már nem tudod becserélni ugyanazt, elfogyott az opció. Semmi bajom a diplomáciával. Szerintem jól működik. Vagy próbáltatok többszáz aranyat nyomni az ellenfelekbe az elejétől?

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    válasz HaaS #164 üzenetére

    Már megint igazad van. Normálon sem lenne könnyű, ha nem menne az ember folyton biztosra. A legdurvább nálam most az volt, elmentem arra a szigetre, miután többszer nem ment két hőssel a sok elven lords, lenyomtam inkább egy másik várost kezdetnek. Gyorsan teleportáltam több kemény védőt bele, aztán indultam is tovább a verőlegényekkel. Next turn, és... kiírja a gép, hogy az éppen elfoglalt város (minden erősítésemmel együtt) fellázadt és neutral lett.

    "Where others see coincident I see consequence..."

    A diplomáciáról viszont: akinek élet könyvei vannak, az nehogy már bratyizzon a fekete könyvesekkel. Ezen kívül mindenki utál mindenkit, kivéve, ha a jelleme (meg lehet nézni a varázsló neve alatt) valami nagyon békés. Ariel ilyen pl...

    [ Szerkesztve ]

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #166 üzenetére

    Jól mondod, számít a személyisége is.

    Alapvetően nem kötnek beléd, ha
    0. nem ismernek (ez FONTOS! érdemes lenyomni a legelsőt anélkül, hogy a többi ismerne, így nem csökken a maradékkal a dipló)
    1. nem tartózkodsz a városaik területén belül
    2. nem vagy velük határos (nem lát városodat)
    3. a városok, amiket látnak izomra be vannak védve
    4. nem harcolgatsz vele, nyírod ki a hőseit
    5. tud veled varázslatokat cserélni
    6. időnként tökölsz a diplomáciával (pozitíve:) )
    7.nem tettél szert túl nagy előnyre, ami már zavarja
    8. van mit csinálniuk (neutrál város, nód a közelükben)
    9. és persze vegyük bele: ha épp nincs kedvük.

    tdd587: akkor lázadnak, ha már az alap kajagyártók is lázadnak... vagy csökkents ilyenkor az adón, vagy hagyj bent több egységet, mielőtt továbbmész, egy-kétkörönként spearman, és a Word of Recallos bármi. Mondom még egyszer: ha valahova betámadsz, akkor egy körön belül annyi egységet teleportálsz, amennyit akarsz, amennyi manád van, hiszen minden csatát a magic skillnek megfelelő manával kezdesz!

    szerk: klackon város volt? ... nem, látom elven lords...

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #160 üzenetére

    Egon: Jó kis infók, lehet én is tökölök majd a maxolással... bevallom, alaptárgyakon kívül manapság nem csinálok semmi über cuccot... a villámháború hátránya ugye.
    Jaer is megkapja nálam a repülős artifactját, mert csak térképen tud lebegni, harcban már földi egység, és nagyon féltem őt (is).

    Agyaggalamb: üdv kicsiny, de masszív táborunkban:)! Managyártásra én - mint olvastad - más utakat használok, de ezt sem próbáltam még, amit írsz... nálam is áltban powerful a mágia, nehézkes az elején bemenni az én könyveimmel/kombómmal... megvédeni meg pláne. Kipróbálom ezt is!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    válasz HaaS #167 üzenetére

    Szerintem félreértesz, ez egy véletlen esemény volt. Semmi nem utalt rá előtte, és beteleportáltam 5 kemény egységet, amiket szintén elbuktam.

    Amúgy van egy táblázat, hogy melyik faj melyiket utálja. Ha jól emlékszem a klackonokat pl. mindenki utálja... de a trollok is lázadoztak amikor törpökkel hódítottam.

    A node-okat pedig én is mindig powerful-ra állítom be. Különben sosem látnék sárkányokat...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #169 üzenetére

    "A node-okat pedig én is mindig powerful-ra állítom be. Különben sosem látnék sárkányokat..."

    Ehem...:) Ez nem így van.:) Mindig normal-on vannak a node-ok nálam, és volt már rá példa, hogy Sorcery node-ban 9 db Sky Drake nézett farkasszemet a 6 hősömmel.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    Ööö... én azt hiszem mindkettőtöknek igaza van... powerful-nál jóval valószínűbb a sárkány. Az hogy mennyi van bent, az szvsz relatív, a nódokban is termelődnek az egységek, első benézés/visszalépés után aktiválódik igazán.
    És random is dob ki egységet néha... sajnos :/.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #171 üzenetére

    Nem tudom megítélni, hogy mennyivel valószínűbb, mert mindig normálon van.
    Mindenesetre azt megjegyezném, hogy - fejlett, de gyengén vagy közepesen felszerelt hősökkel benézve - inkább legyen 2-3 Great Drake, mint egyetlen Djinn az adott nódban/romban. Ennyit a sárkányokról. Persze a Sky Drake más tészta, tőle félünk picit. Kivéve ha már van Node Mastery (hálistennek gyakran dobja új tulajdonságként), egy-egy keményebb romban), mert a Web ellenük is használ.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • tdd587

    őstag

    válasz Egon #172 üzenetére

    Mi a baj a Djinn-nel? Nálam kapásból elnyom egy counter magic-et elsőnek, aztán meg nem varázsol, hanem odateleportál és nekiugrik a szerinte leüthető egységnek. Azért egy közepes hőst már nem üt le. Persze olyankor nem őt fogja választani. Ha megfogadjuk, hogy többé nincs nemsikerültakkorvisszatöltöm, akkor nagyon meg kell gondolni, hogy kit visz be az ember. Ha felsülnek a web-ek a sárkányokon, túl gyengén viszünk be hősöket, akkor az halál. Persze végre értelmet nyer a recall hero varázslat... ha fel nem sül az is. Vagy addigra nem hal meg. De azt hiszem többet nem töltök vissza állást. Akkor talán nem éli meg mindenki a matuzsálem kort, viszont nem is lesz az, hogy a gyenge hősök miatt bénázok egy node-nál naphosszat. Egy magic spirit beáldozása a node-nál pedig nem csalás ugye, hanem kalkulált veszteség.

    Egyébként a great drake is igen erős, mivel a breath attack is előbb jön, mint a meele. Persze most már tudjuk, hogy a lightning meg armor piercing, szóval a sky drake A sárkány. Nekem a szívem csücske mégis a great wyrm. Demon lord-ot vagy Arch Angel-t meg szinte sosem látok. Kellene egy Bone vagy Black Dragon, olyan király élőholt fajta. És ha lehetne moddolni, akkor egy valóban óriási pókot is raknék bele, meg skorpiót is. Ja és erős szellemet is (ami most van az golyófogónak jó csak). Fehér könyvekkel alig van mit idézni. Valamint egy leech is jól jönne a fekete könyvekhez.

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • tdd587

    őstag

    válasz HaaS #171 üzenetére

    A random egységekben kemény szokott lenni, amikor olyan egységek indulnak meg a térképen, amik elvieg csak csata alatt szoktak jönni. Tűzelementál (na az mondjuk csalódás), fantom harcosok és fantom szörny. Sárkányt szerencsére nem szokott dobni. Na az letarolná a térképet az elején...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #173 üzenetére

    Nálam a Djinn gyakran lő varázslás helyett, és abból a kis kék golyóból, amit kilő, egy gyengébb hősnek 1 is elég, egy közepest meg lever kettő.
    Ez a "sohavisszanemtöltöm" tőlem távol áll: alapjában véve szórakozni, és nem sz*pni akarok egy játékkal. Legyen elég a gépnek az a fór (a visszatöltésekért cserében), hogy általában ketten-hárman ütnek engem, meg hogy több ponttal (könyvvel vagy tulajdonsággal) indulnak.
    Mivel távolsági fegyvereket használó hősöket szoktam vinni (nem jól sikerült megidézésnél Load Game, vágod :D), így a Great Drake-eken csak röhögök. Szanaszéjjel lövöldözöm őket, mire a rendkívül gyors, kettes sebességükkel elérnének. Egyébiránt Chaos Node-ban egyedül a Doom Bat-ok veszélyesek, de nekik csalitűzelementálokat szoktam idézni. Sky Drake több dolog miatt veszélyes: mivel repül, a repülés nem segít ellene (akár 9 db Great Wyrm is leverhető, egyetlen repülő Malleus-szal), mivel illúzió-immunis, a láthatatlanság sem segít (a nagy kukac ellen igen...), gyors és mágia-immunis (utóbbi miatt alapból csak az íjászok/parittyások lövedékei sebzik, előbbi miatt sok esélyük nincs, mert a 2. körben már kapják az áldást).
    Fehér könyvvel valóban nincs túl sok jó megidézhető egység: ami van az inkább trükkös semmint ütős. Arkangyaltól többet várnék.
    Démon Lord: nem ritkán találkozom velük Myrran-ban: volt olyan, hogy az ott levő ellenfél fővárosát 9 db Demon Lord védte. Megszenvedtem a hőseimmel azt a csatát, mert minden körben lelőttek egy-kettőt belőlük, úgyhogy folyamatosan élesztettem meg gyógyítottam. Mitán levertem párat, sokkal könnyebb dolgom lett, mert a buta gép elkezdett démonokat idézni (amit a 9 fős egységlimit miatt korábban nem tudott megtenni).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • tdd587

    őstag

    válasz Egon #175 üzenetére

    A távolsági fegyvereknél én azt szoktam csinálni, hogy nem lövöldözgetek 10 km távolságból, hanem közel engedem őket. Sokkal durvábbak az íjászok, ha 2 egységről lőnek. Ilyen szempontból az abszolút csalódás a katapult és társai: semmire sem voltak jók, most a törpökkel egyetlen ágyút sem építettem, pedig nekik alig van távolsági bűntetés.

    A közelharci hősökkel azért lehet nagyokat ütni, csak ott meg mindig ott a kérdés, hogy mi lesz a vége. Lehet beleütnek egyet abba a baziliszkuszba, és nagyon nem kellett volna... sokszor meg veszteség nélkül leszedik az ellent.

    A great wyrm ellen tényleg repülni kell, csak mi van ha pókok védik a node-t, és ők azonnal web-et nyomnak...

    Ja és amit kihagytam: miért nincs vámpír a játékban? Kedvenc fekete könyves lényem lenne...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #176 üzenetére

    Igen, közelről nagyobbat ütnek, csak az a baj, hogy ritkán van idő kivárni míg közel jönnek. Egyrészt ha többen vannak mint az én seregem, akkor nem lehet mindenkit közel engedni. Másrészt a távolsági fegyvereket használókat nyilván kinyírom mielőbb. Harmadrészt a gyors egységeket is célszerű gyorsan leszedni. Negyedrészt, ha ellenséges varázsló egységeiről van szó, igyekszem minél előbb letudni a csatát (annál kevesebbet varázsol).
    A katapult és az ágyú - legalábbis az én tapasztalataim szerint - igazán akkor jó, ha már (ultra) elit egységgé válik. Persze ez minden egységről elmondható, de valahogy náluk mintha fokozottabban jelentkezett volna. Amúgy nagy előnyük, hogy a missile immunitás nem hat rájuk, és sok skulójuk van. Nagy kedvencem a sárkányok léghajója: magas tapasztalati szinttel közelharci egységnek sem utolsó, és rendkívül gyors.
    Igen, a közelharci hősökkel nagyot lehet ütni, de a 42-es Attack-kal bíró hősök (Warrax, Malleus stb.) az átlagos egységeket messziről is leszedik egyetlen (!) lövéssel - és tutira nem sérülnek meg közben.
    Great Wyrm ellen ezért jobb a láthatatlanság. Amúgy a teljesen felturbózott hősök közül a bikábbak (már akiket én szoktam vinni), Warrax és Alorra képesek túlélni 1-2 GW támadását is. Utána meg jöhet a Web, és az apránkénti lelövöldözés. Illetve 6 bika, varázsló hőssel (max. 3-4 kukac ellen) működik a felélesztés taktika is: általában minden 3.-4. Raise Dead működik, bármilyen node-ban.
    Mejm már, vámpír, az olyan elcsépelt, minden fantasy strat-ban van...:) Bezzeg pl. a Doom Bat, az csak a MoM sajátja...:D

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Egon #177 üzenetére

    sziasztok :)

    Én most new zealand-n vagyok, és egy kis asus eepc-m van, így korai játékokkal nyomulok ha van időm. Így képbe került a MoM is. Ami szerintem is állat jó kis játék még ennyi idősen is. Egyedül az idegesít amikor megtámadom azellen hősét, és elmenekül, megtámadom még egy közelben lévő egységgel, és attól is el tud menekülni...a franc aki megeszi, hogy mindig ő kezdi a kört, és így simán lelép :D....volt hogy már inkább hagytam a rákba, mert csak elvitte az egységeim mozgáspontját.
    Ez tud idegesíteni...talán ez az egyetlen. Éjszakánként szoktam játszani, meg ha esik az eső és nem tudok menni, de az egyik olyan játék amivel jól elvagyok :)
    Én mondjuk elég nagy HoMM rajongó vagyok, olvastam a topik elejében felemlegettétek...de tény, hogy ez a játék is korszakos.
    sok mosolyt!
    b-type

  • HaaS

    addikt

    válasz #70869248 #178 üzenetére

    Szasz b-type, welcome:)!

    Valszeg hősökről vagy settlerekről beszélsz.

    Hősöknél általában akkor flee-zik, ha egyedül van a hiró és nem lát esélyt a győzelemre. Ilyenkor nincs mese, többször kell nekimenni. Fősereget megosztva akár többször is megtámadhatod egy körben, kábé 33%, hogy elkapod.

    Settlereknél meg abszolúte semmi értelme:
    1. Settlert fenntartani kaja és pénz. Hadd szenvedjen vele.
    2. Ha lerakta a város magját, azonnal fel tudod szedni, vagy megvárhatod, amíg ezer fős lesz a telep, és simán bemész és elfoglalod, van egy városod ingyen. Egy Magic Spirit tökéletesen megfelel.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #175 üzenetére

    Felmerült bennem - minden hátsó szádék nélkül, de tényleg - mekkora poén lenne már csinálni egy játékot, amelyben a gép is tölthet állást:D! Az már milyen durva... megtámad valamit, villan egyet a kép <LOADING> aztán másodszorra már másfele megy:DD!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #180 üzenetére

    Így is van, hogy visszatölés után tök másfele megy...:)
    Amúgy a menekülésről jut eszembe: pofátlan csalás, hogy az én köröm kellős közepén is el szokott menekülni a hősével, ha meglövöm... :((

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz Egon #181 üzenetére

    Ja, az szemétség tényleg. Nálam annyi, hogy egy PhWarrior és már iszkol. Előtte meg varázsol egyet a barom, már ha van manája.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Agyaggalamb

    csendes tag

    válasz Egon #181 üzenetére

    Az már nekem is szemet szúrt.. egyetlen settlert megtámadok, lép egyet, aztán elfut? :F

    Ismerek legalább egy olyan játékot, amelyikben a végén a pontszám függ attól, hogy hányszor mentettél közben. Az nem is hülyeség :K a másik, kicsit durvább, amikor csak Save&Exit van (simán exit meg nincs), ez azért a MoMba erős lenne és nem is igazi mentés.

    Vámpír: rég nem tettem be fekete könyvet (maradjon Balzac a vörös és feketénél), de a Wraith az életlop (tehát akkor create undead is), repül, nemanyagi, fegyverimmunis, akkor elég jó közelítése a vámpírnak, nem? :) persze nem tud Doom Batté változni vagy mondjuk Bad/Good Moon event alatt teleportálni :D , de azért vámpír a lelkem?

    hm, lehet legközelebb feketével indulok és megnézem :D

    Ha már kívánságlista, én AI moddingot szeretnék :U kéne egy script nyelv, amiben az AI viselkedést fel lehetne paraméterezni úgy rendesen. Néha kicsit bosszant, amikor van városfal, és a "butagép" nem jön ki mögüle (ha ez nem lenne, sokkal nehezebb lenne bevenni a városokat egy csomó esetben), még akkor se, ha vannak - teszem azt - wolf riderjei vagy nyolcan, nekem meg kábé négy sámánom, akiknek elfogyott a lőszerük és csak körbecsekkeljük az 50 kört..

    (büszke vagyok: párom a figyelő tekintetem és combat-tippjeim mellett, de amúgy teljesen saját döntésű hadvezér módjára gyíkemberekkel normálon közepes mennyiségű szárazfölddel kék(3)-fehér(6) könyvekkel + channelerrel négy ellenfelet leverve csinált 1650 pontyot :K a végén mondjuk a Terv az volt, hogy az utolsóként talpon maradt Arielt (10 life könyv+charizma) banish, de valahogy Destroy lett és game over, vissza meg ugye nem töltünk :U mondjuk az Ariel-féle Invulnerable* Berserkerek, amiket Warshipekkel droppolt a világon több szigetünkre is, többször, na azok kemények voltak)

    Erre még nem sikerült rájönnöm: annyi a szabály csak, hogy ha kiütsz valakit, akkor ha tud az aktív készletéből készíteni 1000 manát, akkor banish, egyébként destroy? vagy hogy van ez?

    *meg holyarmor, holyweapon, heroism, planeshift(?! ez minek), endurance, true sight, volt azokon minden..

    -- AG

  • HaaS

    addikt

    válasz Agyaggalamb #183 üzenetére

    Hú, sok dolgot írtál:)!

    Szvsz a Settler, ahogy írtam is, nem érdemel nagy figyelmet... hadd menjen.
    Az Ironman opció valóban sok játékban benne van, de tényleg csak azoknak, akik ugyanazt még nehezíteni akarják, MoM-ban ugye ilyen nem is kell, mivel minden játék más, és éppen elég nehéz.
    Több egység is lop életet, nem csak a Wraith, a "tehát akkort" azt nem értem. Nincs egyértelmű összefüggés a kettő közt, ha erre gondolsz. Ezt az 50 körös dolgot ezt Egontól hallottam már, én nem használtam még.
    Az AI-ban vannak durvább gondok is, soroltunk már néhányat.

    Banish vs Destroy: attól függ, vannak-e városai, mennyi a manája, és mekkora a Magic Powerja, a limit valszeg az, hogy hány kör alatt tudna visszajönni. Legalább is a saját példámon okulva így tűnik.
    Ha elad mindent a városaiban, jó eséllyel visszajön a pénzt manára váltva anélkül is, hogy nódja lenne. Ezért kell gyorsan városokat foglalni banish után.

    Planeshift nem lehetett rajtuk azt hiszem, max Planar Travel. A többinek látom értelmét. Idézett lényen mondjuk tényleg fura egy Heroism:)!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Agyaggalamb

    csendes tag

    válasz HaaS #184 üzenetére

    Hopp, igaz, tényleg Planar Travel :)

    "lifestealing, tehát akkor create undead": manuál szerint:
    - create undead tulajdonság: ha valakinek az életének minimum a felét egy Create Undead-es egység sebzi le a combatban, akkor visszajön undeadként (manpage 81)
    - lifestealing attack: lopja az életet támadás mellett; ha pedig valakinek az életének minimum a felét lelopták és úgy halt meg, akkor visszajön undeadként (manpage 82-83)

    Erre gondoltam, bár nem voltam valami pontos :)
    Még sose mértem ki egyébként, hogy valamikor leloptam-e az ellenfél életének a felét (meg hát fekete könyvvel pláne ritkán játszok, inkább zöld&kék), nincs is igazából ötletem, hogy lehetne -- stealból gyógyulok valamennyit, de közben sebződök, ha támadnak és csak a két hatás "eredőjét" látom a támadás végén; v1.2 óta pedig a lifestealing nem a normál attack helyett van, hanem mellette, úgyhogy sebződésből sem tudom kiszámolni.. talán ha az ellenfél attackját mondjuk Weaknessel nulláznám, akkor menne...

    Ariel mezei berserkerekkel jött, azokra megy a Heroism csont nélkül :)

    -- AG

  • #70869248

    törölt tag

    válasz HaaS #179 üzenetére

    igen-igen :) mivel nem kicsit szerejátékfertőzött vagyok, így általában pár hőssel szeretek nyomulni csak, kivéve ha nagyon kell távolsági egység valahova, mert akkor ideiglenesen beveszek párat. eljesen hasonlóan egyébként a HoMM 4. részéhez ahol hasonlóképpen szinte csak hősökkel nyomultam.
    Szal ja, az AI kezdi a kört, nyom egy Psionic Blast-t aztán elfut....pfff ha nem őkezdené a kört akkor mondjuk counter magic-l semlegesítheném, de így persze rányomja a gyengébb hősöme...aki még mondjuk csak fejlődni van a csapatban...
    Na mindegy, ma kicsit játszom, mert Te Aroha-n vagyok, szakad az eső, és jelenleg ingyen van a net a kempingben :)
    Otthon most alszik mindenki, így majd még írok :)

  • Egon

    nagyúr

    válasz #70869248 #186 üzenetére

    Mindig a megtámadott fél kezdi a csatát, tehát intézd úgy, hogy a gép "lépjen rá" a Te egységeidre, és máris Counter-ezhetsz...:)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    Én kicsit abbafejezem, első MoM hullám lement nálam az idén:) ... Etherlords gyön... megint:)!

    Benézegetek majd azért...

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    Kis szünet után megint leültem elé. Élet könyvek + két kék könyv és megint a törpökkel. Legnagyobb meglepetésre a sárkány csávó is élet könyvekkel indult a myrranon, szóval relaxed a kapcsolatunk már régóta. Viszont minden romban death knight és élőholt hordák. Elég kemények, mivel nincs visszatöltés. Buktam már el 9 jól felszerelt unitot is (nem is egyszer), hősökkel, mindennel. Pedig vittem két angyalt is (holy bonus) meg mindenféle halál üző combat magic, de semmi. A halál lovagok felaprították a gólemjeimet meg az angyalokat is. Végül vittem ágyúkat, sokat, azok leszedték őket, de csak azért, mert a lassú zombikat bevárta a gép (nem tudom minek).

    Varázslatokkal mondjuk nagyon jól el vagyok látva, van +50% arany és +50% termelés városra cuccom (olyan plusszban vagyok aranyból...), és lesz +25% health global, +1 unit level global is. Heroism, invulnerability, lionheart van itt minden és megidéztem Torint is. A túloldalon egy halál mágus várt, szóval az utálat kölcsönös (azonnal hate...).

    Visszatöltés nélkül mondjuk nagyon meg kell gondolni, hogy mire elég a haderő, különben csúnya bukta a vége.

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #189 üzenetére

    Szép... én Hellhoundokat és Magic Spiritek használok, ők a próbatest:D! Így jóval kevesebb a meglepetés... igazából csak a nódos spawnok, de azok kegyetlenek. Hálistennek eltűnnek, ha bemennek egy városba...

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    válasz HaaS #190 üzenetére

    Ja én is rájöttem a második nagy bukta után, hogy olcsóbb egy magic spirit (elmenekülve lehet, hogy meg is marad), mint bebukni a haderőt. Mondjuk tegnap este így is elvesztettem Jaer-t: sprites, mondom azzal gond nem lehet. Csak volt bent 8 és az első körben lelövöldözték. A gólemeken mondjuk nem nagyon fog a golyó, utána meg feltámasztottam és visszatért ugyanazzal a tapasztalattal. Mivel nyertem a tárgyai sem tűntek el. Az volt még szívás, amikor csak gorgonokat láttak a felderítők. Na oda is bevonultam és 3 (!) air elemental volt bent. 3 ágyú meg 2 gólem veszett oda, viszont a hőseimet nem bántották.

    Most éppen a fekete mágus tornya előtt állok a sereggel, csak van bent 6 shadow daemon, szerintem szétszednék őket messziről. Hirtelen nem is tudom hogyan kellene nekiállni az ostromnak. Mondjuk először le kellene szednem a wall of darkness-t a városról, különben még távolsági fegyvereket is felesleges vinnem. Meg van valami varázslat, amivel nem hatnak a mágikus lövedékek (magic immunity talán), szerintem van is egy olyan tárgy nálam.

    Csak ugye ha nincsen visszatöltés, akkor nincsen olyan, hogy bemegyünk, aztán ha jó volt a gép, akkor érvénytelen a csata...

    [ Szerkesztve ]

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • tdd587

    őstag

    válasz tdd587 #191 üzenetére

    Ennek ellenére unalomba fulladt ez a party is. Nincs sok kedvem lealázni őket. Lehet, hogy el kellene hagyni a normal fokozatot. Nem azért mert ilyen jó vagyok, hanem mert így nincs értelme befejezni.

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #192 üzenetére

    Jaja, egyetértek... told feljebb a nehézséget, érdekesebb ;).

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    Nos, ezt is megértük... egy újabb oltár a MoMhoz :R.
    Nem sok egyelőre, de alakul: [haasfal.hu]

    Jó játékot!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Agyaggalamb

    csendes tag

    Íme egy történelemkönyv, hosszú post lesz, bocs :U

    Gondoltuk, kipróbáljuk a Hard fokozatot és a fekete könyveket, egyikhez se volt szerencsém már évek óta :)

    Indulás: Hard fokozat, négy ellenfél, medium (?) szárazföld, powerful magic.
    Arckép Rjak, öt halál, két sorcery, egy nature, alchemy, infernal power, halflingok.

    Mivel infernal power miatt vidámabb a nép, meg a halfling amúgy is békés jószág, az adót felvettük másfél pénz, 30% unrestre. Lázadót nem is láttunk végig, lehetett volna nagyobbra is, de nekem spec jobban tetszik, ha egyáltalán nincs rebel.

    Az eleje elég nyögvenyelősen indult, miután kiderült, hogy neutral gyíkarcokkal vagyunk körbevéve, akiknél komoly mennyiségű Javelineers volt halmozva. Közben találkoztunk Kalival, aki a nagy átfedés ellenére nem csereberélt, hanem inkább hadat üzent, kb 1410 körül le is kellett nyomni. Addigra meglett pár értelmes varázslat, a Life Drain és a Black Prayer minden csatában jól jött. Ami viszont nem jött be: a Lycanthropy meg a Wraith Form. Előbbi mire meglett, addigra már voltak mitril parittyások. A wraithformot meg csak egyszer használtuk, jóval később, orkokkal támadtunk elfeket, gondoltam a longbowmenek ellen jó lesz a wraithformos wywern, hát nem :)

    Addigra Oberic-kel is megvolt a kontakt, egymást nem is látták, így voltunk hárman a kontinensen, Kalit főleg ezért vertük le gyorsan, a kényszer ugye. Na a zöld mágussal hosszan állóháború ment, a határvárosainak a megtámadására lassan jött össze olyan erő, amivel támadtunk volna, közben mindig jött és morzsolgatott. Aztán fordult a kocka, amikor már elég jó ütemben készültek a mitril parittyásaink és az óriásteknősök melléjük, betörtünk végre az egyik városába. Na ott kezdődtek a problémák, amikor a slingers alapú haderővel láttunk Oberic részéről egy-két magiciant sasszézni, mondom ez nem lesz jó így :) Addigra sajnos elvesztettük Rakírt is, Obericnek egy szerencsés Crack's Callja elvitte, ez van.
    A fordulópontot két city spell hozta el, a Dark Rituals minden városban körönként 10-15 manát hozott be, a Wall of Darkness miatt meg barátaink nem tudtak belőni, jöttek a védelmis slingersekhez gyalog a papok ;)
    Azért Obericet vagy háromszor elűztük, mielőtt végleg kivégeztük volna, így megkaptuk a romokból a Change Terraint, a Webet és a Crack's Callt is, helyreállt a lelkibéke :D

    Közben Jafar barátunk is jött erősen valami lebegő hőssel, meg egy rakat sprite felderítővel, de aztán kiderült, hogy kapott egy szigetet, varázstorony nélkül, amin mind a hét városa halfling volt. Szóval nem nagyon látogatott meg minket, összesen háromféle egysége volt, de az tömegesen a nagy halfing városok miatt: sprite, halfling shaman és slingers. Persze mindenki elite és lucky. Na ez elég keserves volt, nem tudok igazán jó kombót ezek ellen, a szerencsepróbát szinte mindig megdobják, resist az egekben és lőnek.
    Úgyhogy végül készítettünk egy rakat paladint, akik kaptak Guardian Windet, azokkal bevettük Jafar tornyát (kb háromszor), kaptunk Flightot, jó volt. Onnan már nem volt gond, hogy volt egy városunk a szigetén, az összes város kapott Wall of Darknesst, amit csak bevettünk, így a közelharci egységek hiánya miatt nem foglalt vissza semmit. Aztán a szummonolt Mystic X pár cuccal a nyakában is berepült, szintén mindenféle rátéttel, azt is kitakarítottuk végül.

    Arcanus térkép:

    Még a Jafar fejezet vége előtt Sss'ra is beköszönt az egyik cölöpön, megnéztem az adatlapját, nem tetszett.. life könyvek, warlord, ajjajj.. gyorsan bedaráltuk az összes cölöpöt és raktunk rájuk mágusos-slingerses-paladinos csoportokat sokat.

    Itt előjött egy bug: cölöp védésekor nem mindig véd az összes védő, pedig nem volt Planar Seal se, semmi. Ja igen, ezért nem mentünk át Myrrorra már korábban, Sss'ra barátunk ugyanis gyakorlatilag folyamatos Planar Seal alatt tartotta a két világot.
    De aztán eltűnt a Planar Seal (magától vagy Jafar csinálta, nem tudni), gyorsan kapva az alkalmon átszivárogtunk úgy húsz paladinnal, meg átvontattunk három félszerzet szekeret is (Planar Seal alatt azért az Earth Lore még megy, ment persze az Awareness is), meg ami még jól jött, a Detect Magic és a Spell Blast :). Sss'ra párszor elkezdte kasztolni a Crusadet, nekünk meg nem hiányoztak az ultra elit war trollok (főleg az volt neki), azt folyton kilőttük. Szerencsére már Oberic elverése idejében leálltunk a kutatással és úgy állítottuk be a power elosztást, hogy a mana kb nullszaldós legyen, a többi mind skillre, úgyhogy skillből jobbak voltunk, mint a sárkány, ezért ment a Spell Blast mindig. A másik hasznosság a Drain Power: 50 manáért 50-150 manával megrövidíteni a sárkányt jó, csak legyen az enyém több.

    Wraith sajnos nem volt, azt a varázst nem kaptuk meg, csak a vége felé tudtunk Death Knightot idézni, meg Sky Draket (ezt kaptuk egy kék nodeban, amit négy kék sárkány meg pár dzsinn védett), de nem nagyon használtuk ki őket.

    Végül Sss'rat véletlenül vertük le, csak banish volt a szándék, volt még hat városa és egy node-ja is, a Spell of Mastery már rég megvolt, 15 kör lett volna a kasztolás, ha belekezdünk, de így csatában nyertünk. Mondjuk kb körönként képeztük ki Arcanuson kb két paladint, egy mágust és egy slingerst, csupa mitrillt, így minden második körben (hála az Enchant Roadnak az egész Arcanus síkon) egy komplett nyolcas bandát küldtünk át, Myrroron meg képződtek a Warlockok és a War Trollok, a Drain Power / Drain Mana segítségével meg kb nullán tartottuk a manáját, szóval addigra már nem sok esélye volt a lelkemnek, nem baj. Jó trükk: láthatatlan egységgel támadunk egy várost, nem csinálunk semmit ötven harci körig, az jó. Főleg ha az elején kasztolunk egy Drain Manát, ami az ellenséges varázshasználóktól körönként 5 manát leszív, beleértve az ellenséges varázslót is :D így egy "csatában" 20 manáért (talán) 250 manával rövidítjük meg Sss'ra készleteit :)

    Myrror térkép:

    4538 pont, 1441 szeptemberében.
    Önarckép:

    A Hard és a Normal közt némi tényleges nehezedést vélek felfedezni :K

    -- AG

  • Agyaggalamb

    csendes tag

    válasz HaaS #194 üzenetére

    "Do you want to play MoM in Hungarian? Well, u r one of my best m8s, really. What u need is: 1. learn Hungarian, 2. persuade gandrus to finish his work, and... that's all! U r my guest for a beer:)! "
    :D ez tetszik :D

    ja még előzőhöz: a Load varázslatot nem használtam, csak Save(crash ellen)+Quit+Continue volt. Természetesen.

    [ Szerkesztve ]

    -- AG

  • HaaS

    addikt

    válasz Agyaggalamb #195 üzenetére

    Hmm, ez finom volt... :)!

    Mennyi időbe telt lenyomni őket? Úgy értem játékóra (vagy játékkal eltöltött nap)?

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Agyaggalamb

    csendes tag

    válasz HaaS #197 üzenetére

    Pff, jó kérdés, megpróbáltam megbecsülni én is.. tippre 15-18 játékóra lehetett, leosztva nagyjából három hétre, bár nem vettük elő mindennap. Lehet, hogy több volt.. :)

    -- AG

  • HaaS

    addikt

    AG: szép! A ti az te és a ...? Látom te is szögedi vagy, egy sör nem árthat, ha van időd/kedved... emilben megbeszélhetjük:).

    Nimrod: kösz az aláírást;)! Üdv!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

Új hozzászólás Aktív témák