-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hhgygy
senior tag
Üdv. Hibrid Aurisról váltanék Prius plug-inre. Elite Autónál látok elég jó ajánlatot. Van valakinek tapasztalata, infója a cégről?
[ Szerkesztve ]
Dell Latitude 5590 i7 8650u 16GB 512 GB NVMe SSD; POCO F3
-
Paxker315
addikt
válasz hhgygy #17901 üzenetére
? Elite Autó? Most komoly a kérdés? Keress rá a fórum keresőjével "Elite auto" & "Juhász Jenő" terminusokra. : ) FB rivjúk, Google rivjúk, Honffytárcsák véleményei.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
hhgygy
senior tag
Bp-en rövid távok, kicsi agglomeráció 40 km rendszeresen. Évente 2-3-szor autópálya 1500-2000 km (Németország, Horvátország)
Van saját garázsom, konnektorral, de fingom nincs, hogy jön ki anyagilag a töltés ott.
Igazából azt sem tudom, hogy egy sima konnektorba be lehet dugni egy autót? 16A-es villanyóra van.[ Szerkesztve ]
Dell Latitude 5590 i7 8650u 16GB 512 GB NVMe SSD; POCO F3
-
sequator
senior tag
válasz hhgygy #17905 üzenetére
Arra számíts, hogy a gyári 25 km hatótáv csak papíron létezik, a valós valahol 13-18 km közt van, sofőr, útvonal, időjárás függvényében. Télen a fűtéshez kell a benzinmotor, mert klímával nem tud fűteni.
Otthoni 70 forintos árammal elég költséghatékony (jelenlegi áron 1,8-2 liter benzinnek megfelelő /100 km), sima konnektorból mehet, legfeljebb 10 A-t vesz fel, de folyamatosan inkább 9-et. A konnektorig legyen azért jó a vezetékelés és a konnektor is, gagyi sárga hosszabbító nem ajánlott. Ha mégis hosszabbító kell, akkor egy minőségi kültérit vegyél, vagy szerelj magadnak méretre (én egy 3 méterest csináltam hozzá).
A töltési idő kb 80-100 perc, egy töltéssel 2,5-2,8 kWh áramot vesz fel töltési veszteséggel együtt.
sautiasequator
-
-
almafa42
aktív tag
válasz hhgygy #17908 üzenetére
Ha simán konnektorba dugod be a töltőt akkor általában 10A-t vesznek fel az autók 1 fázison (ergo 2.3 kW teljesítményt, aminek kb a 70-80%-a megy az autóba, a többi veszteség). Ha akarod, ezt lehet korlátozni az autó beállításaiban.
1*16 megy az egész házba? Az nagyon kevés, egy mikrót nem fogsz tudni elindítani az autó töltése mellett. -
sequator
senior tag
-
BeZol
őstag
Sziasztok!
Gondoltam bedobom ide, hátra érdekes lehet vkinek:
2021/10 havi Yaris-ra szereltetek fel 4évszakos gumikat most szeptember végén.
A gyári Continental EcoContact 6 gumikban (195/55 R16 V) addigra lesz 23ezer km.
(45ezer Ft környéke árukeresőn darabja)Ha valakinek kéne vmi jelképes összegért (még 3év/20-40ezer km-t biztos lehetne használni), az keressen meg privátban, egyébként otthagyom Toyota (M5-kivezetős) szervízben mikor átszerelik.
-
-
rob210
nagyúr
Srácok valaki tudja a prius 8nverteres és hűtős fagyálló minősítését?
2005 1.5 prius
Inverter 2.7 liter de milyen?
Hűtő 5.5 liter ez talán sima g12?Renault power
-
sequator
senior tag
válasz rob210 #17915 üzenetére
Toyota SLLC minősítésű kell mindkét hűtőkörbe.
Egyéb, hasonlóan jó minőségű, etilén-glikol alapú, szilikát-, amin-, nitrit-, borátmentes,
hosszú élettartamú („long-life”), hibrid szerves sav technológiával készült hűtőfolyadék is megfelelő a kézikönyv szerint.sautia
sequator
-
Drizzt
nagyúr
Sakuraban van Prius, meg Chr uj modell bemutato. Lehet megnezni, fogdosni, kerdezoskodni, rendelni. Prius tovabbra is nagyon tetszik, de sehogy nem tudom meggyozni magam, hogy a hybrid Corollara meg 10+ milliot rapakoljak egy csere miatt. Belul amugy tok tagas a kocsi, tagasabb, mint amire szamitottam. Csomagter viszont persze pici, de ezt is lehetett tudni elore.
I am having fun staying poor.
-
pècsimunkás
addikt
Sziasztok!
Aurisra (2016) lehet hátsó bicikli tartót kapni?
Vennèk egy E biciklit, ès nèha haza vinném Magyarországra azt is.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
KTTech
veterán
Véget ért a nyaralás, a Crossba beleszaladt 7071km 3 hét alatt. Az átlagfogyasztás 4,535l/100km-re jött ki.
A kocsival nem voltak problémák, a nyaralás közben azért adódtak, a görög tengerészeti sztrájk miatt: a tervezett 2 pihenés helyett egyben nyomtam le a Corfu - Párizs távot, ami a tervezett nettó 32 óra (bruttó 36) helyett 46 órára sikerült, köszönhetően a Magyar határőröknek és a Röszkénél való 4 órás várakozásnak (a Görög - Macedón határ 35 perc, a Macedón - Szerb határ 55 perc volt), illetve a német dugóknak. Németországban sikerült megcsinálni a jávorszarvas tesztet is, mert közvetlen előttünk felrobbant egy kamion jobb hátsó kereke és elénk dobta a maradékot 80-as tempónál (épp útépítésnél voltunk korlátozva). Sikerült kikerülni a darabokat és teljesen stabil maradt a kocsi.A legjobb fogyasztásokat a hegyekben értem el, ott 4,17 - 4,28 körül alakult az átlag. A tartós pályázás azért nem a kedvence, ott felment 4,7-5 körülre. A mítosz, mi alapján a magyar benzin nem olyan jó, mint a külföldi egyértelműen megcáfolható - sem megtett távban, sem teljesítményben nem volt különbség, ráadásul Mo-n, tankoltam az Auchannál, OMV-nél és MOL-nál is. Külföldön meg ami épp szembe jött Shell, L'eclerc, OMV, TotalEnergies, Esso, BP, LUKOil Stb...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz pècsimunkás #17920 üzenetére
Ha van rajta vonóhorog, akkor lehet. Ha nincs, rakatni kell rá
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Atomgeszi
veterán
Rossz topik, törölhető
[ Szerkesztve ]
-
galervin93
őstag
Urak! Bejött egy check engine a P3-omban. Semmilyen tünetet nem észlelek, a fogyasztás rendben (bő egy órás, 70 km-es vidéki út, átlag 4.0 liter fedélzeti szerint). Időnként mintha picit többet járna a motor, mint kellene (üzemmeleg motor, 3/4 töltöttség az akkuban, lassú gurulászás, és mégis megy a benzinmotor, miközben máskor simán leáll ilyenkor - de lehet ez csak most feltűnő, hogy sasolok, és máskor is szokott ilyet csinálni, pl. amikor meleg van és hűti az akksit, szóval ezt azért nem jelenteném ki így tételesen), pláne hogy mindez ellentmond a fogyasztás mérőnek (a benzinszint jelző is pont a megtett útnak megfelelően változott, szóval a kijelzett átlagfogyi értéke elvileg jó).
Na és akkor jön a slusszpoén, végig klímáztam az utat. A végén volt egy 5 perces megállás, majd lett volna egy 2 km-es hazaút. Elindítottam a járgányt, illetve kikapcsolt A/C mellett pörgettem volna kicsit a levegőt (kondivíz hagy párologjon elven). Na és ekkor, rögtön induláskor kiáltott fel az asszony, az anyósülés lábrészénél, a középkonzol tövében folyt a víz! Itt egy videó a helyzetről, a felzúgó hang a hűtés/fűtés (a videón A/C nélkül). Ez a klímakompresszor igaz? Szerintetek van esetleg köze a check engine-hez? (Korábbi csöpögés miatt mondjuk valami zárlat formájában, vagy bármi ilyesmi?)
Mindenesetre hétfőn viszem a Toycarhoz, bár nem tudom, mennyire jó ötlet ezzel így közlekedni (ha nem megy a hűtés/fűtés, akkor nyilván nincs folyás).[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
sequator
senior tag
válasz galervin93 #17927 üzenetére
A többet járó motor lehet koszos EGR-szívósor jele. Mikor volt utoljára EGR tisztítva és ha volt, akkor a szívósor is ki lett-e pucolva?
Anyósülés oldalán a középkonzolból két esetben szokott víz folyni:
1., az utas szétrúgta a klíma kondenzvíz kivezető csövét: a kárpit mögött van (https://www.youtube.com/watch?v=QQ5X8iyJ3c0)
2., a cső eldugult és visszafolyik a kondenzvíz
A videód alapján inkább a második.
sautiasequator
-
Drizzt
nagyúr
válasz KTTech #17922 üzenetére
Nekem is volt most magamhoz képest extrém nagy köröm A hybrid Corollával.
Eger-Budapest-Tihany-Keszthely-Szigliget-Sümeg-Tihany-Balatonfüred-Tihany-Veszprém-Budapest-Eger. Egy tankkal kijött az egész. Fedélzeti szerint 3.9L/100Km, tankolásnál pedig 4.2L/100Km jött ki. Igaz kb. az út harmada autópálya volt, de ott se nagyon mentem 110-es átlagnál többet, nem siettem sehova. Ha sietek, akkor azért 5L/100Km felé nem nehéz menni.I am having fun staying poor.
-
galervin93
őstag
válasz sequator #17928 üzenetére
Tavasszal volt EGR szelep csere (gyári felújítottat kapott).
Klíma: az elmúlt időszakban viszonylag többet jártam vele "terepen" is (20-30 centis vizes fű is), nem tudom merre van a kivezető cső, esetleg a sok növény, dzsindzsa eldugíthatta?Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
OCTAMD
őstag
válasz galervin93 #17931 üzenetére
EGR szelep csere ?Miket hoztok össze???
Még tisztítva sem volt nálam 2010 decemberi Auris Hybridnél igaz még csak 403000km van benne,egyedül azt a kis 20cmes fémcsővet vettem le átpucolni 373000nél,de az sem volt vészes
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
sequator
senior tag
válasz galervin93 #17931 üzenetére
A jobb első kerékív mögött, elég bent, közel az autó középvonalához. Szerintem nem nagyon juthat sár oda, ahhoz már nagyon húzni kell az alját. Inkább az a valószínűbb, hogy egy pók vagy más rovar költözött be.
Sajnos az EGR szelep cseréből még nem következik, hogy az egészet kipucolták. Sokszor csak az EGR szelep-cső-hűtő kerül takarításra, a szívósor és az abban lévő vékony EGR portok pucolása szokott elmaradni. Így egy ideig jobb lehet, de a probléma nem szűnik meg.
sautiasequator
-
Theodorci
junior tag
Mit gondoltok arról, hogy magánszemélyként lízingre venni a toyotától autót? Tökre nem értek a koncepcióhoz, valaki felvetette nekem, ezért gondoltam megkérdezem. Mennyit bukik rajta az ember? Többet kifizetsz végül mint az autó ára, de megspórolod a casco, szervíz és kötelező biztosítás díjait, nem? Érdemes belevágni vagy inkább vegyen az ember 7-8 millióért 3-4 éves használtat?
-
galervin93
őstag
válasz sequator #17933 üzenetére
"Így egy ideig jobb lehet, de a probléma nem szűnik meg."
Hmmm, ez mondjuk gyanús akkor. De azért megvárom még mit mond a kódkiolvasás, holnap viszem is. Mindenesetre köszönöm a válaszokat, sokat segítettél!OCTAMD
Őszintén szólva fogalmam sincs, én egységsugarú júzer vagyok, beül, indít, megy, leállít, örül. Próbálok infókat összeszedni főleg innen, mire érdemes figyelni, próbálok tudatos fenntartó lenni, megelőző karbantartásokat/javításokat/cseréket csináltatni (pl. a vízpumpát vakon is cseréltem pedig nem produkált hibát, folyadékokat előírt időtartam előtt cserélem pl. az olaj most 8500-nél lesz stb.). Szóval a magam szintjén próbálok jól bánni a kocsival, de egyszerűen nem értek hozzá, nekem "intuitíve" nincsenek ilyen megérzéseim, hogy minek mi baja lehet, én kb. csak a szervizekre meg rátok, itteni infókra hagyatkozom.
Igazából pont ezért/mindezek fényében választottam a Priust is, nem értek a berheléshez, nem is akarok, mert nem vagyok egy műszaki ember, csak azt szeretném, hogy az autó mindig a rendelkezésemre álljon, ha szükségem van rá, és ne hagyjon cserben, pont, nem élvezkedni, nem szórakozni stb. Aztán na, csak bejönnek ilyen tételek, amikbe valamilyen szinten biztosan belejátszik az én hozzá nem értésem is, hiába próbálkozom a lehető legtöbbet/jobbat megadni a járgánynak.Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
polonic
félisten
Sziasztok
Elgondolkodtam egy új hibrid corollán. Bár ezek az árak.
Igazából tetszik az autó. Hibridet már vezettem, igaz az yaris volt. Egyedül a bőgő motor igénye megszokást. A vezetéstámogató rendszerei is egész jól működtek. Gondolom ez a corollában is ugyanilyen lehet.
Szóval mire kell figyelni a hibridnél? A városi járatot ez sem feltétlen szereti hosszú távon, igaz? Arra gondolok, hogy mondjuk télen is, hidegen, beröffen a motor, működik 1 percet, majd leáll, megint beröffen, megy 20 mp-et, és így tovább. Szóval így a motor folyamatosan hidegüzemben fog működni. Mennyire bírja az ilyen jellegű használatot?
Egyébként nem városi autónak akarnák, családi utazóautónak alacsony fogyasztással és lehetőleg alacsonyabb karbantartási igénnyel. Most egy dízelünk van. Ezt sem nagyon használjuk városban, ritkán csak. Ez maradna. -
Drizzt
nagyúr
válasz polonic #17937 üzenetére
En azert mernek ra tippelni, hogy hamarosan lesznek nagyobb kedvezmenyek a kurrens Corollakra is, nem csak a kimeno nem-hibrid modellekre. Szoval mindenkeppen varnek egy picit. De addig is nyugodtan menj el valamelyik szalonba es vidd el egy korre valamelyiket. Ott azt is ki tudod puhatolni, hogy mennyi alku tered volna.
A hibrid nem hogy szereti a varosi hasznalatot, hanem egyenesen arra van optimalizalva. Igen, a motor allandoan ki-, bekapcsolgat. De nyilvan ugy talaltak ki, hogy ettol ne menjen tonkre, van mar par evtized tapasztalat a hibridek teren a Toyotanak.Ellenben ha nem varosi autonak akarjatok, akkor alapvetoen nem annyira indokolt a hybrid. Messze varosi hasznalatban van a legtobb haszna.
Varosban 4 liter/100km kornyeki fogyasztas kihozhato kulonosebb extra torekvesek nelkul. Autopalyan 130 km/h alatt nyaron 5 liter/100km alatt lehet maradni. Nagyobb sebessegnel viszont jobban no a fogyasztas, illetve telen is.
A 2023-as es 2024-es modellel meg ilyen jellegu tapasztalat meg nem nagyon van, mert meg csak szallingoznak az elso peldanyok. Az viszont erosebb verda(140LE) es elvileg csendesebb is, hasonlo fogyasztas mellett. Menj el valahova es probald ki. Akar tobbszor is!I am having fun staying poor.
-
polonic
félisten
válasz OCTAMD #17939 üzenetére
És a márkaszervízek ténylegesen a 0W-16-os olajat is rakják bele? Nem sumákolnak, mint mondjuk az 1,33-as motor esetében, hogy belerakták 0W-20 helyett az 5W-30-at és meg is lett a gond...
Igen, ezt gondoltam. De én nyugodt tempóban, szabályokat betartva közlekedem. Azaz próbálok. A mostani dízel is egyébként 110-ig fogyaszt jól, 130-nál már lényegesen többet. -
Drizzt
nagyúr
válasz polonic #17940 üzenetére
Mit ertesz a sumakolas alatt?
Szamlakon nalam mindig a 0W16 szerepelt, mindig mondtam is, hogy ugye azt fogtok belerakni. Mindig azt mondtak, hogy igen. Persze az teny, hogy utolag nem kuldtem el vizsgalatra egy labornak a nivopalcarol lenyalt olajat soha.I am having fun staying poor.
-
polonic
félisten
válasz Drizzt #17938 üzenetére
Köszi az infokat. Tervben van kipróbálni, hamarosan el is megyek az egyik itteni kereskedésbe. És érdeklődni is fogok az árakról.
Igen, nekem is eszembe jutott, hogy nem feltétlen kell hibrid. Dízelt javasolják tipikus utazóautónak. De szerintem a dízel jobban megdrágul a jövőben, mint a benzin. És ha a hibrid benzines hozza a dízeles fogyasztást, akkor már nyert ügy. Ráadásul, ha még a karbantartás igénye is kisebb, mint egy modern dízelnek, akkor az még inkább nyert ügy. Nekem most már automata váltó kell. Yarisban nagyon tetszett a rendszer működése. És végül ezért gondoltam egy toyota kombi hibridet családi utazgatós autónak.Szerk:
A sumákolást úgy értettem, hogy nem átvertek és azt számlázták ki, de közben nem za volt benne. Hanem nem azt rakták bele, mert most mindegyis miért. Totalcaros cikk volt régebbről, pontos részletekre nem emlékszem.[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
válasz polonic #17942 üzenetére
Szerintem új autóként kb. 150ezer km-ig nincs karbantartás-igénybeli különbség dízel/benzines/hybrid között, de cáfoljatok meg.
Értékállóságban viszont biztosan a hybrid nyer, ill. városi használatban is.
Húgomnak van 2012-es 1.4D Yaris-a, annak ugyanannyi a fogyasztása 130km/h-val közlekedve, mint a 2021-es hybrid Yarisunknak (5l/100km).
Nemrég mentem egy Budapest-Stuttgart oda-vissza távot, volt sok-sok dugó, araszolgatás, 80-as táblás szakasz, de alapvetően 95-130km/h-val végighaladva 4,6liter/100km jött ki.
Egy Kispest-Budaörs oda-vissza viszont 2,8l/100km-ből is meglehet, hiszen végig 50-70km/h egérút felé haladva autópályázás nélkül.
Én már csak hybridet tervezek venni innentől (bár ha rengeteget kéne autópályáznom akkor dieseleket is mérlegelnem kéne), ill. ha lesz egyszer lehetőségem otthoni töltésre, akkor teljesen elektromosat.
-
őstag
válasz Drizzt #17941 üzenetére
Remélem azért ami a számlán az a kocsiban ma már egy magyar toyota szalonban (bár ebben azért biztos nem vagyok). De olyan gond van hogy jó sokszor nincs elég 0w16 olaj akkor kapásból próbálnak arra rábeszélni (0w20? nem emlékszem) amit a leírás alapján kb egyszer az életben tehetsz bele... Hozott olajat meg legtöbb helyen nem fogadják. Mindkét olajcserémnél volt gond (éppen/már nincs, kocsi ment az olaj után, oda mentem ahol volt).
-
őstag
válasz polonic #17937 üzenetére
Szia!
Ahogy előttem is írták, a Hybrid rendszer imádja a városi használatot. A sok motor indítás / leállítás-al sincsen gond, bírja, így van tervezve. Nekem 2014-es Aurisom van, sokat használom Budapesten belül, de havonta van hosszú pálya is országon belül (Sopron/Szombathely), teszi a dolgát ahogy kell.
A benzinmotornak különböző fázisai vannak, hogy bemelegedjen indítás után - ezt nagyon gyorsan meg is teszi, télen is nagyon gyorsan jön a meleg levegő, de ha nagy spórolós vagy, ülésfűtés kötelező Többi rendszer elektromos, így álló motornál is műküdik minden rendszer, pl. klíma.Az Aurishoz képest eltelt közel 10 év után meg rengeteget fejlődött a HSD rendszer, talán már Li-ion akksik is vannak, jóval tartósabbak, és a 2.0-s Hybrid rendszer eléggé megy, nincsen rá panasz.
Neked kell tudni mire használnád, de szerintem is, jelentősen értéktartóbb mint egy dízel, és kitudja milyen üzemanyag árak lesznek, jól jön hogy 4-5L-ből elvagy vele, csendben, nyugalomban Én is erősen szemeztem vele a napokban, elég horror ára van, de bízzunk benne kicsit mérséklődni fog jövőre.
-
-
őstag
válasz dragon1993 #17947 üzenetére
Mennyi most egy közepesen felszerelt Passat 2.0 CRTDI (2023) ? Corolla is elég drága (olyan 13-14 egy közepesen felszerelt 2.0 hybrid ha jól emlékszem).
-
őstag
válasz dragon1993 #17949 üzenetére
Az egyértelmű, hybrid csak kb 120-ig fogyaszt jól pályán (nekem jó mert nem szeretek többel menni, de ezzel erősen kisebbségben vagyok).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs