- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
do3om
addikt
válasz #45185024 #26899 üzenetére
De azért az AMD a király még most is igaz?
A vega innen fogy felfelé indulni, remélhetőleg lesz olyan ami az 1080-at is beéri. Mármint ha nem csak a ram méretében lesz variálás a kis meg nagy között.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Valdez
őstag
válasz Petykemano #26898 üzenetére
Nem arról volt szó, hogy más node-n gyártják ezt már? LPE helyett LPP
-
#45185024
törölt tag
válasz Petykemano #26905 üzenetére
Elvileg NV árat vágott és már MO-on is 175-185 között vannak az 1080-asak.
Én az mondom erre hogy ez egy jó hír ! NV piacpolitikailag nagyon ügyesen csinálja ezt a behintáztatást .
Hogy 240-ért csúcs kártya az 1080 aztán 175 ért a középkategória teteje ha jön az AMD új kártyája.
Tulajként ilyen durva áreséseket nehezen kezelnék de mivel ez most korlátozza a Vega árait, ez nekünk JÓÓ!!!
Biztos hogy a HBM-el + Interposerrel nagyon lentre nem mehetnek. Kivéve ezt a 4GB HBM-es dolgot.
Ha azt vesszük hogy két 480 hozta Vulcan alatt az 1080-at akkor azért ki lehet sakkozni a teljesítményeket.
2300 Shadert vetítsd rá a 4096 Shaderre.
Add hozzá hogy GCN5-el jön ki add hozzá a Shader modell 6 előnyét meg a HBM-ből fakadó előnyt.
HBM-nek nem csak az az előnye hogy nagyobb a sávszélessége, hanem az is hogy a fogyasztását visszapörgetheti OC-ba.
Egyáltalán nem VS-ről szól ez mint sokan gondolják , hanem olyan mint egy kincsesláda, mindenki kíváncsi már rá hogy 14 nanométeren mire képes 3000 vagy 4000 shader GCN5-ön. Lehetne Vega 11 is csak már tudjuk meg...[ Szerkesztve ]
-
Yany
addikt
válasz deja vu #26890 üzenetére
Nem igazán. Látom egyébként, de gaming módban egyáltalán nem vészes azért cserébe, hogy PS, Unity, Premier, stb. alatt azokat a színeket látom, amit kéne és, hogy a tükröződésmentesítő bevonat kb. őskövületté teszi minden korábbi monitorét a szememben, amit eddig láttam.
Titkon persze nem véletlenül vágyom egy ugyanilyen Dell monitorra 144 Hz-es Freesync támogatással.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
nagyúr
válasz Petykemano #26898 üzenetére
Nem tudom mennyire hozzányúlás, de szinte biztos hogy teljes nem vágott GPU jön, az azért mégiscsak picit más lesz...
Mert ugye a 480 nem volt teljes.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
nagyúr
válasz FollowTheORI #26908 üzenetére
nincs megvágva a 480. ugyanannyi shader, ugyanannyi cu, ugyanannyi rop, ugyanannyi memóriasávszél, mint az 580 leakek. magasabb az órajel, és 8pines az atx csati a demó példányon
, hogy bírja a frekit, és ne throttlingoljon power limitnél.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
füles_
őstag
Nem tudom olvassátok-e a kommenteket VCZ-n, a sok idióta között azért akad értelmes hozzászólás. WhyCry 1340-1370 MHz-es 580-asokról beszélt, és azt is mondta, hogy ezek a leggyengébbek. Szóval jönnek majd az 1400 fölötti custom kártyák? De ne vegyétek készpénznek.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Vartanus
őstag
Egy 11CU-s, 704shaderes iGPU Vega alapon képes lehet beelőzni egy R7 260X 2GB dVGA-t és befogni egy RX460-asat 3200-as DC memóriával(~50Gb/s szávszél) szerintetek?
< AMD RYZEN™ POWERS. YOU DOMINATE. >
-
veterán
válasz Vartanus #26912 üzenetére
Kizárt, még akkor is, ha az új NCU =/= a régi CU-val.
R7 260X - Raven Ridge Vega IGP
14CU > 11NCU
6500MHz > 3200MHz
104GB/s > ~50GB/s
115W TDP > 65W-nál kisebb TDP, hisz a procinak is kell naftaSzerintem nagyon kell örülni, ha meglesz a HD7770 (10CU) szintje, mert a 8CU-s Kaveri is csak messziről szemléli a gyorsabb 6CU-s R7 250 GDDR5-öt.
[ Szerkesztve ]
solfilo
-
deja vu
addikt
válasz Vartanus #26912 üzenetére
Egyébként neked miért mániád, hogy VGA nélkül akarsz gépet évek óta? Ma már teljesen kussban vannak a videókártyák, csak nagy terhelésnél kapcsolnak be a ventik. Akkora számítógépházad van amiben lazán elfér egy GTX1080 SLI. FullHD játékhoz meg elengedhetetlen egy RX480-as ereje, WQHD, 4K felbontásban meg 1 éve csak Nvidia kártya nyújt megfelelő teljesítményt.
Iphone 7 Plus | Sony A7R+Zeiss FE 35mm F2.8+Zeiss FE 55mm F1.8 | Eizo CX271+Eizo CS270+Eizo SX2262W+Eizo S2233W | Z170 Ext4+I7-6700K+Noctua U14S | GTX1070 Gaming | 16gb 3600MHz | 850PRO 768GB | Seasonic Platinum | Define R5+3xNoctua | Razer Taipan
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz solfilo #26914 üzenetére
Ez az összehasonlítás azért nem jó, mert a Vega tud draw-streamet, tud packed mathot, tehát például a draw-stream annyira sokat is tud segíteni, hogy a feleannyi sávszélből sem érzi magát sávszélhiányosnak a rendszer. A packed math pedig effektíve duplájára emeli a számítási teljesítményét, tehát ilyen kódban 14 CU áll a 22 CU-nak megfelelő 11 NCU ellen. A GCN1/2 most kezd igazából kiöregedni, most jönnek azok a lehetőségek az API-ba, amelyek beépültek(-nek) a GCN3/4/5-be és ezekben pusztán szoftveresen rengeteg teljesítmény van.
GCN3/4 egyébként sokkal hatékonyabban fog küzdeni a GCN5 ellen, mert többet tud maga az ISA. De egyértelműen jóval többet fog érni egy GCN3/4 CU, mint egy GCN1/2 CU, egy NCU pedig sokkal többet tud.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Vartanus
őstag
-
-
távcsőves
senior tag
Ne haragudj, de ez Shader Intr. szerű... Arra gondolok, hogy megkapja az optimalizációt a játék, piszok nagyott megy az amd hardver, majd 2 hónap múlva arról megy a beszélgetés itt, ez káros. Pedig úgy kéne terjednie, de nem. Ez megint valami ami a gcn6 (vagy nevezzék bárminek a következő generációt Vega után) talán profitál is. Nekem fentartásaim vannak a Vega-val. És mi a terv alsóházban? Nem lett volna rossz egy megfésült rx480 új rx570-ként és így tovább lefelé. Ez már biztos nem így lesz. (Polaris jól sikerült, driveres rész rengeteget fejlődőtt, mi az oka mégis, hogy nem lépnek? )
[ Szerkesztve ]
-
füles_
őstag
válasz távcsőves #26926 üzenetére
És mi a terv alsóházban? Nem lett volna rossz egy megfésült rx480 új rx570-ként és így tovább lefelé. Ez már biztos nem így lesz. (Polaris jól sikerült, driveres rész rengeteget fejlődőtt, mi az oka mégis, hogy nem lépnek? )
Arra célzol, hogy az AMD-nek le kellene váltania az alsóbb kategóriákban a Polarist Vegára? Mert ez ebben a formában egyenlőre még lehetetlen. 150-250 dolláros árkategóriában valószínűleg egy ideig még nem látunk HBM2-t, márpedig a Vega erre a memóriatípusra van felkészítve, nem rakhatnak csak úgy mellé GDDR5-öt. Oké, hogy a GCN5 már nem a hagyományos GMC-t kapta, hanem egy sokkal hatékonyabb HBCC-t, és elegendő lenne egy 2 GB HBC-s Vega az alsóbb kategóriákba, de maga a HBM2 implementálása is még rohadt drága.
Följebb egyébként írtam, hogy a referencia RX 580-nal kapcsolatban 1340-1370 MHz-ces órajelről beszélnek. Szóval lehet, hogy ezeknek már semmiség lesz az 1500 MHz, ami most elég ritkaság az RX 480-asok körében.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz távcsőves #26926 üzenetére
A shader intrinsics sem káros, ha szabványos. Mert már kezd átmenni szabványba, lásd SPIR-V kiterjesztések és shader model 6.0. A packed math pedig már szabvány, csak ironikus módon a hardver hiányzott hozzá. Illetve technikailag a double-rate hardver is megvolt a Pascal architektúrával, csak az NV letiltotta a fícsőrt. Nyilván arra gondolhattak, hogy egy Pascal Refresht el tudnak adni csupán ennek a funkciónak a bekapcsolásával, amiért még hardvert sem kell módosítani, mert benne van a lapkában, csak inaktív.
[link] - itt leírtam, hogy ezzel a packed math funkcióval hogy érdemes gyorsulást számolni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
myckey
veterán
válasz #85552128 #26930 üzenetére
Én is röhögni fogok az ilyen jellegű árakon, de csak akkor ha a teljesítmény nem lesz meg mögötte.
Ezt meg még nem tudjuk.Egyébként most is lehet sírni meg nevetni is az egész PC piacon.
Ez nagy kár.[ Szerkesztve ]
"Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "
-
füles_
őstag
válasz #85552128 #26930 üzenetére
A 4 GB-os Vegát én úgy tudom elképzelni, hogy GTX 1070 teljesítmény 350$ körüli árral. Amúgy ezzel én is így vagyok, a 4 GB-os kártya mindenféle csoda fícsör ellenére is 4 GB-os marad, nem igazán adhatnak neki 500$-os árcédulát.
Az RX 570/580 esetében meg szerintem megint rossz döntés lenne 4/8 GB-os verziók. RX 570-ből legyen csak 4 GB-os 150$-os áron, RX 580-ból meg 8 GB-os 200$-os áron.
Igaz, hogy így nagy lenne az űr az RX 580 és a legkisebb Vega között, de ezt az űrt remélhetőleg betöltenék az AiB-ek komolyabban OC-zett 580-asokkal.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz füles_ #26933 üzenetére
Nem lesz ráírva a dobozra a VGA-n található memória. Két opció van terítéken. Vagy a memória-sávszélesség lesz ráírva a HBC leírásával, vagy egy effektív érték, ami azt jelzi, hogy az a memória, ami rákerült mennyinek számít a régi pazarló modellel (a 4 GB így 12 GB-nak számít átlagban, míg a 8 GB 24 GB-nak). Utóbbi mellett vannak a gyártók, mert ilyen effektív értékekkel már játszik például a memóriapiac is. A 8 GHz-nek írt GDDR5 a valóságban 2 GHz, de mégis 8 GHz van ráírva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #26935 üzenetére
A bírságok könnyen elkerülhetők, mert csak meg kell magyarázni, hogy miért írtad azt rá. Az ipar évek óta csinál ilyen effektív értékekre alapuló közlést, aminek a valósághoz igazából semmi köze, de valamilyen rejtett újítás miatt mégis közelebb áll az effektív vagy kamuérték a gyakorlati valósághoz.
Játékfüggő, hogy mennyi a haszontalan. Jellemzően a legjobban optimalizált játékokban a tartalom fele, míg a rosszul optimalizáltakban a tartalom 75%-a. Innen jönne szerintem a 66%, mert a legjobb és a legrosszabb eseteket átlagolnák. De szerintem ez egy rossz irány lenne, mert így pont a HBCC lényege veszne el, és csak egy hatékonyabb VRAM-nak lenne leírva. Pedig a HBCC igazi előnye az, hogy több TB-os kódolatlan textúraadatot is képes úgy kezelni egy 8 GB-os HBC-vel, hogy nem kell hozzá TB-nyi rendszermemória. Erre készül egy ezt bemutató demó. Szóval én eléggé ellenzem ezt az effektív VRAM-os, szorzásos, agyonegyszerűsített magyarázatot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
válasz Yutani #26936 üzenetére
A sebesség mint átlag FPS és a minimumok, frametimeok, beakadások között különbség van. Előbbit hozza a Fury X is utóbbinál rendszeresen elhasal.
Mindig is problémás volt, pedig még memóriakímélő csodadrivert is kapott. Tudom ez a HBCC hardveres, out of the box működni fog minden, stb. - akkor is ugyanez volt ígérveSzóval mantrázhatsz itt összevissza, jogos a szkepticizmus. Majd meglátjuk, semmiképp nem kéne rögtön bedőlni... Egyelőre inkább kényszer-megoldásnak tűnik, hogy olcsóbb 4 GB-os kártyával is jönnek.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #26938 üzenetére
A HBCC pont itt jelent a mai hardverekhez képest orbitális előnyt, mert amíg a mai hardvereknél az allokáció törlése igen drága mulatság, akár jelentős többletterheléssel is jár, addig a hardveres menedzsment ingyen dolgozik. Mivel ma az akadások jelentős része abból keletkezik, hogy a VRAM-ban töröl egy allokációt a szoftver, így a HBCC azoknak kifejezetten ajánlott, akik ettől a falra másznak, mert hardveres menedzsmenttel az allokációk törlésének nincs többletterhelése.
A driverben vannak jó ötletek, de az annyit csinál, hogy leszed egy 512 MB-os részt a VRAM-ról, és ott a szoftveres menedzsment többletterhelés nélkül törölhet. Ez addig hasznos, amíg ebben az 512 MB-os részen belül lehet tartani az adatmenedzsmentet, de manapság ezt nem lehet normálisan megoldani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
füles_
őstag
-
Malibutomi
nagyúr
En elore nem temetnem a HBC-t.
Lassuk a teszteket, aztan majd kiderul. Ha minden tekintetben egyenrangu a hagyomanyos megoldassal, akkor okes. -
do3om
addikt
Reméljük mint már annyiszor most is tévedsz
Ez annyira vicces lenne, nem hiszem hogy megmernék lépni. Nagy lejáratás lenne magukkal szemben.Ha mégis megteszik írják rá azt is hogy: 12GB, csak 1 sor kell a fejlesztőktől a kódba.
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
őstag
A legtisztább és tisztességesebb az lenne, ha ráírnák a tényleges memória méretet, azt hogy ez szerintük mennyinek felel meg a "régi mértékegységben", meg amit még akarnak. Így a kecske is, meg a káposzta is....jóllakna/megmaradna.
A általad írt verziónak elég 970 fiaskó szaga van.
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem feltétlenül kell egy sor sem. Épp most került el, hogy GDC-n volt róla szó, hogy a mostani DX12/Vulkan címek nem tartalmaznak nagyon extrém stratégiát a memóriamenedzsmentre. Szóval a legújabb tesztek szerint még módosítani sem kell a legtöbb explicit API-s alkalmazást, hanem a driver meg tudja oldani maga a hardveres menedzsmentre vonatkozó rendszer aktiválását. Elvileg az AotS és a Deus Ex Mankind Divided igényel csak egy sornyi módosítást. A többi programnál sikerült megoldani az out of box működést, akármilyen API-val.
Van egyébként egy meghajtó, ami VRAM-hoz hasonlóan kezeli a HBC-t, valószínűleg azt is odaadják majd tesztelésre, hogy ellenőrizni lehessen a gyakorlatban mit tud az új rendszer. Ugyanakkor publikus release szinten csak HBCC-t kezelő driver lesz, tehát a hagyományos VRAM modellhez szükséges menedzsment hiányzik majd belőle.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
távcsőves
senior tag
válasz füles_ #26929 üzenetére
Igen. Valóban új 580-at vártam. (Egy kigyurt polaris alapon, több cu-val) Megfésült 480 =570 és így tovább. Persze igazad van, custom 580 biztosan gyorsabb lesz a ref580-nál, de 1070 szinthez 1500mhz talán alulról közelít. Egyszerűen messze van az 1070 a jelenlegi 480-hoz tuningal is.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen