- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Plasticbomb
addikt
válasz Televan74 #34499 üzenetére
Volt, csak akkor mindenki a gamer teszteket nézte, amiben annyira nem izmos, de megfelel arra is. Én még épp jókor vettem, bár, ha tudtam volna, hogy mennyit fog szopatni a hűtése, akkor lehet egyből vizeset veszek...
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz TTomax #34500 üzenetére
Szerintem te nem érted.
Az AMD-nek kötve volt és van a keze. Anno elmentek (nV után!) a GPGPU/compute irányba. Megcsinálták a GCN-t, hogy létre tudják hozni a fusion-projektet, ami több, mint egy szimpla SOC, ha tényleg lenne heterogén programozás -ami nincs, mert nincs piaca, hisz intel minden pénzének és akaratának ellenére belebukott a Larrabee projektbe, ami pont erről szólt volna, most kezdenek neki harmadjára Raja Koduri-val az élen. Viszont haraptak a Fusion-ra és a heterogén cuccra a konzolgyártók. Jelenleg csak az AMD tálal számukra használható csomagot, ami állandó bevétel, de megintcsak röghözkötés is, mert mostmár a konzolok miatt is maradnia kell a GCN-nek. nVidia megtehette, hogy kiheréli a compute architektúrát, kidobja a Maxwell-t és tejles piaci részesedésével satuféket tol a játékiparra cumpute szempontból. AMD nem teheti meg, mert teljes vállszélességgel a GCN és a lehető legnagyobb konzolos kompatibilitás mögé kell állnia. Egyszerűen nincs más választásuk, mint előre menekülni a GCN-nel. nVidia arra megy, ahova akar, van rá pénzük és nincs annyi megkötés.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
válasz TESCO-Zsömle #34502 üzenetére
A heterogén iránynak (APU) végül meglett a gyümölcse, csak nem ott, ahol számítottunk rá: konzolok.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
TTomax
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #34502 üzenetére
Én nagyon is értem,de az AMDnek nem volt mindig kötve a keze.Ök választották ezt az irányt,már akkor mondtuk nem lesz ez igy jó...Ök nem tudják azt megcsinálni amit az nV a g80al...
(#34503) lezso6
Komoly gyümölcs lett mit ne mondjak,mint a magyar narancs...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
nagyúr
válasz lezso6 #34493 üzenetére
Hát... én inkább azt mondanám, hogy lehet találni olyan szempontot, ami szerint nem fail a Vega. Csak éppen nem túl sokat. Ha nem lenne a crypto-láz, akkor nem tudom, mennyi egységet adtak volna el belőle...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
őstag
-
nagyúr
Ha MSRP ar lenne sokat. Aki el tudja fogadni, hogy nem tudja megverni a konkurenciat es/vagy freesync-ben gondolkodik annak megeri.
Sokaig en is GF-al szemeztem, de egyszeruen nonszensz a Gsync felara a freesynchez kepest.
Inkabb adok picivel tobb penzt kevesebb teljesitmeny mellett is a vegara (mint ahogy adtam is) mint sem fizessek also hangon 50k plusz felarat a gsync vegett.
Az mar mas teszta sajnos, hogy a vega a start pillanatatol kezdve elatasi gondokkal kuzd, amire most a banyasz laz ratesz meg egy lapattal.[ Szerkesztve ]
Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
Plasticbomb
addikt
válasz Shkiz0 #34507 üzenetére
Ez nem csak AMD-t jelent, de leginkább azt, jan 1 óta plusz 55GH/s adódott a számítási kapacitáshoz... Az kb 1,5millió VEGA teljesitménye...
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
TTomax
nagyúr
válasz lezso6 #34509 üzenetére
Ha lenne valami akkor már a kriptó láz elött is kockásra kereste volna vele magát az amd,tehát igen ebböl a szemszögböl semmi,"gémer" szempontból még annál is rosszabb....
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
válasz Petykemano #34511 üzenetére
Igen,mert így van kirakva a "kereskedésben" ,és akárhogyan is nézzük még mindig ez a legnagyobb stabil piac amit ki kellene szolgálni...szerintem.
(#34512) Petykemano
Igen és ez a legnagyobb bajom,hogy ennek milyen üzenete van a jövőre vetítve... ne legyen igazam.[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#45185024
törölt tag
Erről szerintem kár vitatkozni hogy mennyire sikeres a Vega, eleve ez erősen árhoz is kötött csak azt tudjuk hogy a kezdőkészletet 15-ezer darabot pillanatok alatt elkapkodták.
Ha európa szerte mindenhol 130 ezerért hozzáférhető lett volna a Vega 56 akkor tudjuk meg mit tudott volna ütni
Az is lényeg hogy 10% alatt már kevesen veszik figyelembe optmalizációknál.
Tehát nagyon fontos hogy általánosan működő funkciókból mennyi van.
Azokat a képességeit amit a bányászatban kamatoztatni tud játékba is beleírják e. Mert továbbra sincs olyan hogy jó vagy rossz mást tud erősebben na akkor arra írunk e programot?
A bánya a nehézséggel leszabályozza saját magát az a nagyobb kérdés hogy a két cég közül kit érdekel a piac szétszeparálása ill a nagy nevek mint a Bethesda mikor látja a kalimpáló eladásokat jobb esetben konzol felé tolódva rosszabban csökkenően akkor mit tud vagy akar tenni.
Mi meg nézzük mint egy színházat hogy elhal e a játékipar.[ Szerkesztve ]
-
válasz Petykemano #34512 üzenetére
Ha igaz szlogen kéne, akkor az AMD-nél az lenne, hogy "we love technology", az NV-nél meg az, hogy "we love money".
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ugyanennyit. Ezt ugye előre kiszámolták, nem számítottak ilyen kriptolázra, különben nem lenne hiánycikk. Ha építettek volna a kriptolázra, akkor még többet el tudtak volna adni, csak hát nem tették, emrt anno ezzel pórul jártak.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
nagyúr
válasz Shkiz0 #34507 üzenetére
Hát persze, de nem lenne MSRP ár, azt láttuk világosan már augusztusban-szeptemberben - túl kevés rajta a haszon úgy, ez pont az egyik nagy fail a sztoriban.
A FreeSync egy teljesen jó use case a Vega-ra, főleg, mivel abban a helyzetben fáj a legkevésbé, hogy 70-80W fogyasztástól megszabadulsz pár % FPS-ért cserébe, és aki tudatosan FreeSync-re megy, az minden bizonnyal meg is tudja ezt csinálni. Abban viszont kételkedem, hogy ez annyira széles közönség, hogy egy amúgy nem versenyképes terméket (ie. MSRP+100 USD ár) sikeressé tegyen.(#34516) lezso6: hmmm, rossz forecast még nem volt a történelemben?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Remus389 #34488 üzenetére
Egyáltalán nem kockázatos. Kell 400-500 GB-nyi sávszél. Ezt GDDR5-tel olcsón lehet hozni, de 512 bites busz kell hozzá, ami fogyasztásban ott lesz 40 watt is. A GDDR5X drága, mivel csak a Micron gyártja, a GDDR6 pedig még kísérleti gyártás fázisában van, és az elején az is drága lesz. Tehát marad a HBM2, ami keveset fogyaszt, és a GDDR5 után a második legolcsóbb elérhető opció.
Az meg, hogy a 8Hi stack drága, senkit sem érdekel. Ezeknek a stackeknek a zöme alapból 2000+ dolláros Radeonokra kerül.
Amit nagyon sokan nem vesznek számításba a HBM2-nél, hogy hiába drága egy stack, akkor is sokkal kevesebb kell, a GDDR5X/6 stackekhez képest. Amíg ugyanis a HBM2-nél egy stack 200+ GB/s, addig egy GDDR5X/6 stack 50+ GB. Tehát ugyanahhoz a sávszélhez négyszer több kell belőle. Úgy pedig hiába olcsóbb stack vs. stack szinten.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-Solt-
veterán
Én kifejezetten vártam a Vega-t és csupán annyi "elvárásom" volt, hogy legalább úgy viszonyuljon az 1080Ti-hez mint a Fury a 980Ti-hez. Úgy voltam vele, hogy azonos áron ~10% körüli lemaradás belefér, mert amit kinéztem monitor az közel 50-70000.-Forinttal olcsóbb mint a G-Sync-s társa így rendszer szinten jobban járok. E mellé kapott volna a történet még egy Ryzen-t és pár évig nyugton lennék. Cirka 1 évet vártam erre aztán a mutatott teljesítménye nekem az Oculus és a 144Hz-s monitor mellé kevés volt, így jött a G-Sync monitor a 980Ti mellé, aztán az 1080Ti a 980Ti helyett és a 4770K helyett sem Ryzen fog jönni mert az 1080Ti és a 144Hz mellé "kevés".
Normális piaci körülmények között rendszer szinten még mindig jó lehetne a Vega + FreeSync monitor páros a középkategóriában, de a felsőházról így elfelejtkezni szerintem hibás lépés még akkor is, ha kényszer szülte.
www.smart-bus.hu
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #34497 üzenetére
A GDDR technológiának már jelentős hátrányai vannak. A GDDR5 nem opció. Túl sokat fogyaszt és túl lassú. A GDDR5X egy kényszerpálya, aminek az ára gyakorlatilag csak felfelé megy, mert a Micronon kívül nem gyártja senki. A GDDR6 egy értékes opció lesz viszont, persze az elején ez is drága lesz, ugyanakkor többen is gyártják majd, tehát idővel lemegy az ára. Szóval a hátrányai mellett a GDDR6 kellemes alternatíva.
Nem biztos, hogy lesz több GDDR verzió. A HBM igazából egy fizika törvényei által meghatározott memory wall jelenségre reagál. A next-gen hardvereknél az 1-2-3 TB/s általános lesz, de ezt wide-IO nélkül egyszerűen lehetetlen normális fogyasztás mellett biztosítani.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Attól még hogy rossz a forecast, most viszonylag jól jártak, mert hiánycikk. Ugye az elsődleges az, hogy elfogyjon. Bányászokra építeni meg ugye nem egy stabil alap, bármikor bedőlhet, s erre nem tudnak elég gyorsan reagálni, anyagi csőd lehet belőle, az AMD meg sajnos nincs abban a helyzetben, hogy ennyit kockáztasson. Persze így utólag lehet mondani, hogy megint rosszul döntöttek. Anno rákészültek, de rájuk rohadt, most óvatosak voltak, de kifogytak. Szerencsétlen a helyzet.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Jack@l
veterán
válasz Petykemano #34511 üzenetére
Ha furgon, akkor ne sportkocsi árban adják
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
válasz Plasticbomb #34523 üzenetére
Csak nehogy 1 hét múlva sok nagyon jó furgon legyen a használtautó kereskedésekben. (alighasznált, megkímélt, első tulajtól )
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
válasz -Solt- #34519 üzenetére
De mit tudnak tenni? Láthatóan az architektúra ki van maxolva unitok terén, az órajel meg már ezen a szinten sem komfortos. Maradtak a feature-ök, azok meg nem váltak be. Veszélyes szerep az innovátor, főleg nem piacvezetőként.
(#34521) lezso6: igen, az a helyes kifejezés, hogy jól jártak. Szimplán mázlijuk volt, ugyanis a bányászásra nem maga a Vega nagyon jó, hanem a mellécsapott memória. Egyébként szerintem pont így lehetne jó bányász SKU-t csinálni - sok ALU (max. pár CU letiltva), felezett / negyedelt ROP, HBM2 memória. Vega selejtekből simán lehetne ilyet
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Biztosan lehet növelni a geometry-t és a ROP-ot, csak ugye ehhez komolyabb fejlesztés (pénz) kell, nem csak olyan trükközés, mint a Vegánál, ami sajnos nem jött be.
Jaj ne már. Ez leginkább azt igazolja, hogy gyárilag agyonhúzták, downclockolva varázslatos módon elszáll a perf/watt.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz lezso6 #34527 üzenetére
Nem az a probléma, hogy nem lehet, hanem az, hogy nincs értelme. Amíg nem megyünk el a TB/s-os sávszél felé, addig felesleges a setupot erősíteni, mert nem itt fog kialakulni a limit, hanem a sávszél oldalán. Kivéve, ha megoldjuk a kivágásra vonatkozó problémákat. Akkor pedig azért nem éri meg ezt erősíteni, mert megszabadítottuk a rendszert egy csomó felesleges számítástól.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stratova
veterán
válasz lezso6 #34529 üzenetére
Hát szerintem azt még várhatjuk egy darabig amilyen fejlesztéseket kapott Vega 10-hez mérten kifejezetten profi piacot célozták vele.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz lezso6 #34527 üzenetére
Ne viccelj, az 1000 MHz-re butított órajel azt igazolja, hogy gyárilag túlhúzták? A 2/3-ára tudod csökkenteni a számítási kapacitást anélkül, hogy a hashrate nagyon megsínylené, akkor minek az érdeme a jó hashrate, ha nem a memóriának?
(#34528) Abu85: mint azt a valóság (1080Ti) demonstrálja, 500GB/sec sávszéllel lényegesen jobb teljesítményt is el lehet érni, mint a Vega 64, úgyhogy de, nagyon is lenne értelme okosítani itt-ott.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lényegesen jobbat akkor lehet elérni, ha a kivágás szempontjából nagyon hatékony a motor. De akkor minden gyorsul, ráadásul nem is kicsit. Emellett van pár érdekes fejlesztés a háttérben, ami igazából gyakorlatilag azt eredményezi a GPU-kra, mint amit az NGG path a Vegára. Tekinthető ez egy nem csak Vega-only megoldásnak a problémára, ráadásul automatikus. De erről majd később. Annyit előjáróban, hogy ezzel a megoldással a mostani sávszélkorlátot át lehet vinni ALU-limitbe. Ami megint nem kedvező, de jobb, mintha a sávszél lenne a gond.
Hosszabb távon ott a GRAMPS. Ahhoz nagyon közel vannak a hardverek. A GCN csak egy apró módosításnyira. Ez a modell a mostaninál sokkal hatékonyabb.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Na meg is van az aktuális mantra a következő fél évre, compute shaderrel vágás lesz a csodafegyver. Tegyük a többi közé. Az ipar már rég másfelé koncentrál...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #34534 üzenetére
Ez nem a jövő. Ez a jelen. Frostbite, id tech 6.5 már csinálja. A Dunia is csinálni fogja.
Ami új dolog lesz az egy olyan tool, amit integrálva egy motorba leegyszerűsíthető a GPGPU-s culling implementálása (értsd a meglévő és kivágás szempontjából fontos vertex shadereket compute shaderré konvertálja, és kiegészíti a legacy modellt). Mert azért ez ma eléggé nehéz.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Téged idéznélek - ez nem a jövő, hanem a jelen Meg lehet nézni, az 1080Ti mennyivel gyorsabb ugyanakkora sávszélességgel, és hasonló teoretikus ALU-kapacitással.
Az újdonságokat mindig érdeklődve olvasom, de attól tartok, hogy a Vega decemberi drivere volt az utolsó, ahol nem maximális szkepticizmus mellett tettem. Persze tudom én is, hogy azzal baromi sokat lehetne nyerni, ha a cső elején ki lehetne hajigálni a végső képen nem látható fragmenseket, csak eddig kevés (khmmmm...) sikeres kísérletet láttam rá.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Bányászatra azért viszik le az órajelet, hogy a hash / watt arány jó legyen. A Vegának itt a sweet spotja miningra. Ebből annyi következik hogy a GPU sávszél limites, nem pedig az, hogy mindegy a GPU, HBM2 kell és kész.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Az NV-t szerintem nem alapnak kéne tekinteni. Szerintem pont, hogy rohadt jók a sávszél-spórolásban, ebből következően grafikában brillírozik. Az AMD architektúrája meg compute-ban jobb általánosságban, viszont ennek hátránya a sávszél-igény. Alma-körte a kettő. Persze gyelőre az AMD áll vesztésre, várjuk a csodát.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek nem Vega specifikus újdonságok lesznek. Sokkal inkább az aktuális problémákat megoldók, elvégre compute shadert elég sok GPU tud már futtatni. Igazából olyan hardvert nehéz ma mondani, ami erre nem képes. A Vega csak azért kerül előtérbe, mert direkten ennél a hardvernél merült fel a primitive shader, ami szintén képes kezelni a problémát, de végül úgy néz ki, hogy megoldható ez compute shaderrel is. Ez szerintem örömhír, mert így nem csak egy architektúrára korlátozódik a támogatás. A primitive shadert meg aztán felőlem használhatják arra, ami nem oldható meg compute shaderrel, bár ezt sem támogatnám különösebben, de ha a GPGPU-s cullingot megoldják általánosan, akkor teszek minden másra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
válasz lezso6 #34521 üzenetére
Most már egy éve éhezik a piac, ami azt jelenti, lehet növelni a termelést, mert
- a bányász gépek kiöregednek mint fizikai, mind teljesítmény tekintetében, vagy használtam már nem lesg jó vétel, mert elavult.
- a bányászat bedőlése esetén is pont ezzel az egy éve kiéheztetett gamer piacnyival nagyobb lenne a kereslet az új - halandó gamernek elérhető Áron adott - portékára.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
nagyúr
válasz lezso6 #34538 üzenetére
Egyedül a Vega teljesítményéből egyik sem következik. A "mindegy a GPU, csak HBM kell" onnan jön, hogy egy GTX 1070 alapon 27MH-t csinál, 20%-kal meghúzott memóriával meg majdnem 33-at. Az 1080 meg a kevésbé ethash-konform gDDR5x-szel 23-at. Totál a memórián fordul meg a történet, abszolút sarkított terhelés, nem is értem, miért akarsz általános következtetéseket levonni belőle.
(#34539) lezso6: nekem mindegy minek tekintjük, csak ne tegyünk úgy, mintha nem lenne (ld. azt a hsz-t, amire válaszoltam).
(#34540) Abu85: rendkívül fogok örvendeni, ha tényleg. Sajnos az utóbbi 5-6 évben a konzervatív brute force megoldások kivételével sok siker nem termett.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Petykemano
veterán
Ne kezdd el.
Az elmúlt fél évben is volt pár fejlesztés, amitől majd jól meglátjuk (dsbr, PS, NGG, Pseudochannel) és nem lett belőle semmi. Az egész Vega egy feature-techdemó, amiből persze 2-3 év múlva lehet, hogy standard lesz, de próbáld már meg légyszi ezeket úgy előadni, hogy má kelts hiú reményeket az AMD fanokban. Mert ezekre a kijelentéseidre rápörögnek, mint egy egy rendes ventillátor. Mindig azt várjuk, hogy ezektől a varázslatoktól majd élre kerül az AMD, de aztán csak capitulatus[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Persze, hogy a HBM2 fontos, csak attól még kell mellé a GPU is. Pl egy Polaris mellé hiába raknál egy vegányi HBM2-t, ott már bőven ALU limit lenne. Erről van csak szó.
Én nem teszek úgy. Abu meg a progresszív megoldások híve, ezt eddig is tudtuk. Az a lényeg, hogy a jelenlegi fix funkciós blokkokat igénylő megoldást dobjuk ki, legyen teljesen programozható a grafikus pipeline, jöjjön a raytracing.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
nagyúr
válasz lezso6 #34544 üzenetére
Nyilván, a HBM stackek nem számolgatnak De ha a Polarisra rápakolnád a HBM stackeket, szerintem rendesen fölészaladna a jelenlegi 30MH-nak, ill. ha a Vega memóriáját visszatekernéd 500-600MHz-re, akkor nem hiszem, hogy sokkal gyosabb lenne a Polarisnál. Ezért nem látok nagy érdemet a bányászteljesítményben - gyors bányafriendly memória + egy kupac ALU.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Közelítsük meg másképp a kérdést
RX 580 (1150/2300): 5.3TF, 295MB/sec -> 30MH
Vega 64 (1000/1150): 8.2TF, 590MB/sec -> 44MH
Tesla P100 (1400/700): 10.0TF, 717MB/sec -> 69MH
Tesla V100 (1530/877): 15.7TF, 900MB/sec -> 95MHAkkor most mennyire is jó a Vega (technológiailag) eth bányászásra?
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
HSM
félisten
Az a baj, a nyers sávszélesség adat nem minden. Lásd pl. bányászatban erősebb a 1070 a GDDR5 révén, mint a GDDR5X 1080... Pedig ott tudtommal a technológia is elég hasonló.
A kérdés inkább az, miért nem komálja az AMD HBM memóriás kártyáit arányaiban az ETH-bányász szoftver, míg a zöldek HBM kártyáján nem érződik, hogy bárminemű ilyen jelenség fennállna.
További érdekesség, hogy a Polaris-Vega arányoknál közel a Tflopsoknak megfelelően gyorsabb a Vega, miközben emlékeim szerint mindkettőt a memória fogja meg, ami alapján arra lehet következtetni, hogy valamiben gyengébb a HBM-es megvalósítás, és első nekifutásra csak a késleltetésre tudok gondolni. Lehet, a gyorsítótárakkal bántak túl spórolósan az AMD mérnökei, hirtleen nem tudom, mennyi van a Vega-ban, P100-ban.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #34543 üzenetére
A primitive shader kivételével ezek mind működnek már. Az pedig jó irány, hogy a GPGPU-s culling nem lesz Vegára kényszerítve. Nincs is igazán értelme primitive shaderben csinálni, ha van megoldás rá compute shaderben. A primitive shadernek lehet, hogy lesz értelme, mert a PS4 Pro IGP-jének vannak olyan képességei, amelyek csak primitive shaderbe menthetők át, de én nem hiszem, hogy ezzel jól járna a PC. Ha már változtatni kell a shader futószalagon, akkor ne a primitive shaderre menjünk, hanem az egyénileg definiálható shader lépcsőkre. A hardverek nincsenek messze ettől, sőt, a GCN-en abszolút megvalósítható, a többit pedig át kell tervezni stateless compute-ra, de ez nem olyan nehéz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- DIGI internet
- Íveli az Oppo a Reno 12 és 12 Pro kijelzőjét
- Retró játékgépet csinál egy applikáció az Apple TV-ből
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- LEGO klub
- Mobil flották
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Mini-ITX
- Nagyrobogósok baráti topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen