- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
imi123
őstag
válasz lezso6 #34602 üzenetére
Én csak azt nem értem hogy ha az AMD ennyire nyitott az NV meg ennyire zárt akkor miért futnak az emulátorok sokkal jobban NV-n.
Az AMD nyitott könyv csak olvasni kell. Az Nv is nyitott könyv csak fekete lapon fekete betűkkel.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Petykemano
veterán
válasz imi123 #34603 üzenetére
Van az egyik asztalon 1 doboz, a másik asztalon 9. A dobozokban vagy van pénz, vagy nincs.
Csak az egyik asztalhoz van időd odamenni, de az asztalon levő dobozok mindegyikét megvizsgálhatod. Ha meg tudod állapítani, hogy pénz van a dobozban, a tiéd lehet. A 9 doboz fekete, zárt, az 1 doboz nyitható.Melyik asztalhoz mész oda?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#85552128
törölt tag
-
-
do3om
addikt
válasz Jack@l #34599 üzenetére
Nekem egyáltalán nem szimpatikus amit művelnek, már Abu is megint valami új ifcsört emleget, ami xx% os gyorsulás lesz. Nagyotmondásban az AMD csíkja magasan vezetne, folyton kitalálnak valamit és ennek van aki még örül is mondván fejlesztenek! De valójában meg az történik mindig hogy maguknak találnak ki valamit amivel saját magukat húznák ki a szarból és ezt próbálják úgy beállítani hogy na ez mindenkinek jó főleg a fejlesztőknek, próbálják elérni hogy a fejlesztő javítsa ki amiért valójában a VGA-jukban van a limit.Van egy VGA-juk ami papíron igen jó valójában meg amit tud az lényegesen kevesebb, de majd adnak a fejlesztőknek megint valamit hogy na erre menjetek rá feloldjuk a titeket sújtó korlátokat amiket valójában mi nem tudunk megoldani mert a saját hardverünkben van. Ezt próbálják úgy előadni mintha teljes piacnak szükség lenne rá.
Aztán csodálkozás van ha szinte senki nem alkalmazza mert eseti problémára ad választ amit az generált aki pont a megoldást akarja eladni nekik.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #34596 üzenetére
Nem így működik. Ma már előre lekötött szerződések vannak. Amelyik stúdiónak szerződése van az egyik céggel, oda se megy a másikhoz. Sőt, ma már igazából a kutatás szintjén is gyártói segítség van. Az adott stúdió megrendel valamit, a partner pedig szállítja a kész kódot. Sokszor ezen nem is módosítanak, vagy akár olyan licenc is lehet, ami eleve kizárja a módosítást.
Azt ma már nagyon kevés stúdió engedheti meg magának, hogy gyakorlatilag önállóan finanszírozzák a PC-s kutatásaikat, teljesen függetlenül mindegyik nagy gyártótól. Ennek egyrészt az az oka, hogy költséges és időigényes, másrészt rengeteg korábban játékfejlesztőknél dolgozó programozót ma már csak a gyártók tudnak megfizetni, lásd Timothy Lottes és Matthäus G. Chajdas. Ráadásul az utóbbi időben rengeteg korábban PC-n dolgozó szakembert felszippantott a Sony. Szóval kb. az Activision és az EA van olyan helyzetben, hogy visszautasíthatja a gyártók segítségét, ők is azért, mert sok kiváló szakembert alkalmaznak, és meg tudják őket fizetni. Az az intő jel, hogy az Ubisoft is kezd elbukni ezen a szinten. A korábbi nagy Bart Wronski, Michal Drobot és Steve McAuley trióból már csak egyedül McAuley dolgozik ott. Ezért is szerződtek le az Intel és az AMD partnerprogramjába.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Most nem azért, de a Wolfenstein 2-ben mi kárt okozott az újraírt leképező, vagy akár a GPGPU-s culling? Tényleg az most a problémátok, hogy például az id software szoftveresen reagált számos aktuális problémára, ami állításotok szerint általánosan nem is létezik, de azért a gyakorlatban három számjegyű fps-sel szakít a játék minden erősebb VGA-n? Felismerték a problémákat, írtak rá megoldásokat, jött is a sebesség. Ez miért baj? Egyszer azt mondjátok, hogy sok az optimalizálatlan port, máskor meg azt, hogy baj az optimalizálás?
Persze értem, hogy az id szemét, mert dobta az OpenGL portot, de a Vulkan működik, értelmetlen mellette még egy API-t támogatni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Dehogynem. A Dunia esetében az Ubisoft pont újraírta, hasonló culling koncepcióban, ahogy az id. A Frostbite új verziója is GPGPU cullingos, amit a Battlefront 2 használ. Az Unreal Engine 4-et most fejlesztik fel. A 4.20-ban már látható lesz az eredménye, azzal át is állnak default Vulkan API-ra. Senki sem pihen, csak nem mindenki lesz kész napra pontosan ugyanakkor. Abban sem vagyok biztos, hogy mindenki ugyanazt a gyártói támogatást kapja. Azért a fejlesztéseket olyan dolgok is hátráltathatják, mint a beígért hardverek, toolok csúszása, stb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
do3om
addikt
Az optimalizáltság persze hogy kell, de az ugye közel egységes, dx11, dx12, ogl.... csak valakinek ennél sokkal mélyebben kell optimalizálni hogy az ö hardvere úgy működjön mint a másiké. Na ez viszont elég ritkán fordul elő és ugye érthető is, csak itt úgy várod el hogy majd mindenke erre megy mert az a hardver igényli hogy vele jobban foglalkozzanak.
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért messze van az egységestől. A kritikus kódokat jórészt kapják a fejlesztők a partnerüktől. Olyan pedig nincs, hogy az egyik hardverre jobban kell optimalizálni, mint a másikra. Maximum jobban lehet.
Itt Joshua Barczak, a Firaxis vezető motorprogramozója nagyon szépen levezet egy problémára három opciót is. [link] - ezt csinálja egy fejlesztő a gyakorlatban. Ha valóban érdekel a téma, akkor érdemes elolvasnod egy profitól, hogy milyen döntéseket hoz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Malibutomi
nagyúr
Ok akkor ezzel at is faradhattok az AMD vs NV topicba mert nem ide valo.
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Hogy ki mit tamogat AMD vagy NV a jatekaiban az mar oda tartozik nem ide
[ Szerkesztve ]
-
do3om
addikt
válasz Malibutomi #34614 üzenetére
Ok.
Mi is jön most náluk gamer részere.....
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Petykemano
veterán
válasz Malibutomi #34616 üzenetére
DE jön a következő architektúra. 2021-ben.
Úgy történt, hogy Raja kivette a széfből a terveket és elvitte magával. Amikor LIsa bement, hogy kisöpörje a padlást, akkor vették észre, hogy már jövőre sincs a csőben semmi új. Úgyhogy gyorsan nekiálltak egynek. 2021-ben lesz kész. Annyit lehet róla tudni, hogy nem GCN lesz, de az lesz a következő grafikus mag.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Jack@l
veterán
Fogadjunk hogyha nv odapakolna egy talicska pénzt az id-nek és azt mondja hogy low levelbe szabd már ránk légyszi a játékod, lenne ugyanennyi különbség a másik oldalra? (az amúgy kb egyforma sebességű vega és 1080 közt mondjuk)
Honnan tudjuk hogy nem csak ez áll a háttérben? (nem tudjuk mert nem voltunk ott a megállapodáson)[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #34618 üzenetére
Az id software ezt pénzt nélkül is megtenné. Ami megakadályozza őket ebben az a dokumentáció, az ISA disassembler, a nyomkövetésre épülő profilozó, valamint az adott API-hoz/IR-hez való kiterjesztések/kiegészítések hiánya. A kódjuk igazából a PSSL-ből megvan hozzá, tehát akárhogyan tudnak fordítani SPIR-V-re, esetleg módosítani, ha a fentieket biztosítja az NV.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
do3om
addikt
válasz Petykemano #34617 üzenetére
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
-
stratova
veterán
válasz Petykemano #34622 üzenetére
Legalább egy évet szoktak hagyni egy-egy terméknek az adott kategóriában. Így szerintem lehet olyan Navi amit bejelentenek még idén, de lesz olyan is ami szinte borítékolhatóan csak jövőre jelenik meg.
[ Szerkesztve ]
-
do3om
addikt
válasz Petykemano #34622 üzenetére
Tudom már ez "elavult", szépen megfogalmazva.
Csak azért raktam be mert pont most jön a Navi! ha ránézel.A konkurenciának is volt akkor ilyen, csak ők nem késtek hanem megelőzték a roadmapot Volta-igaz csak úgy mondanám jelképes vga de ott van, nem marketing volt a roadmap.
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Z10N
veterán
Mi az hogy hisztizni?! Te kezdtel el kotekedni es "pampogni", hogy nem eleg. Szoval hiaba forgatod a szemeid.
HBM-rol volt szo es vele egyutt a HBCC-rol.
1GB nem csak nekem lenne eleg, abbol ami sporol, illetve dragan implementalhato. Ha tobb kell ott a 2GB verzio. A hbm teszteket nezd meg deus ex-nel, ne az nv teszttel peldalozzal.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
#45185024
törölt tag
Lisa Su: We have a new home in Santa Clara!
-
stratova
veterán
Ribi: az 1-2 GB HBM+HBCC felvetés onnan származik, hogy AMD egy Vega FE-vel demózta ennek az implementációnak a képességeit 2 GB-ra korlátozva a VRAM-ot.
DeusEx-nél 4 GB VRAM mellett a tesztjeik szerint a bekapcsolt HBCC 100% min 50% átlagos gyorsulást eredményezett. Ha ez tényleg ilyen vagy közeli ilyen hatékony, akkor egy tier3 (jelenleg RX 580, 570), tier4-es (jelenleg RX 560) kártyára elegendő lenne 8 GB-nál kevesebb HBM2 is.[ Szerkesztve ]
-
válasz stratova #34630 üzenetére
Én úgy tudom egy HBM2 lapka 2-4-8 GB-os lehet, szóval a 2 GB a minimum. HBM-es VGA szerintem csak a középkategóriáig fog lejönni egyelőre, tehát 8 db GDDR lapka (256 bit) helyett egy HBM lapka.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ribi
nagyúr
Látod, már megint ez: "ne az nv teszttel peldalozzal"
Felőlem lehet intel VGA is, vagy VIA, nem a gyártó a lényeg.
Csak azt próbáltam megemlíteni, hogy hiába spórol valaki a VGA memón, az adatnak ami a VGAnak kell, valahol tárolni kell. Ez pedig mivel nem a VGA memóriája, ezért az a normál RAM-ban lesz. És abból kell majd több. A vga lehet olcsóbb lesz, cserébe vehetsz majd több ramot és ugyan ott leszel árban.
És mint már 2x is leírtam, lehet neked pont elég lesz 1GB ram, de akkor 1GB-ból kb elég lenne gddr is.
De inkább hagyuk, mert amint valamiért leírom NV, te csak erre reagálsz... -
Ribi
nagyúr
válasz lezso6 #34634 üzenetére
Ééés emiatt hoztam fel a tesztet(, tudom NV teszt és rohadjak meg.)
A teszt mutatta, hogy 3G-s vga rendszeren több RAM-ot használt, mint 6G-s vga esetén, mert nem a VGA memóriájában tárolta a dolgokat, hanem RAM-ban.
Ne kérdezd miért, de a tesztben ez volt.[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz lezso6 #34632 üzenetére
Jogos inkább arra akartam célozni, ha egy Vega FE szintű GPU-nak elég belőle 4 GB HBCC mellett, akkor rx560 szintű GPU-nak egy kifejezetten alacsony fogyasztás és helyigény esetén teoretikusan elég lehet akár 1 GB is.
Egy Apple és azzal konkuráló Windowsos termék árába például beférhet a felár kis GPU, 1 HBM2 stack és kicsi interposer mellett, míg a kisebb filigrán modellekben GPU TDP-ben nem célszerű 15-35 W fölé menni.
Nem feltétlenül gamer VGA-ként (semi custom, mobil radeonpro, beágyazott rendszerek stb. ilyen asztali APU-ban én jelenleg már nem reménykedem).[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
válasz turbokappa #34636 üzenetére
Lehet az intel+vega chip esetén írta, hogy itt már nincs csippentés, mert kb 1-1-ben használja a RAM-ot is mint VMEM, szóval nem tárolja 2x a RAM-ban ugyan azt, mert minek, de összesen meg kell legyen memóriából ami az adott játéknak kell. Ha ez pont valahol a Vmem+RAM összeg határán van akkor jön a lag. Akár több a RAM és kevés a VMEM, akár sok a VMEM de kevés RAM a szitu. De neked mind két esetben meg kell venned a megfelelő mennyiségű memóriát.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából nem kell. A HBCC alapvetően azt csinálja, hogy van a shared memory, ami a játékoknál az a terület, amit a CPU és a GPU is elérhet. DirectX memóriának is szokták hívni, de nem hívjuk így, mert más API is így működik. A HBCC lényegében ezt a területet kezeli ügyesebben. Ugyanis normál hozzáférésnél a VRAM-ba teljes allokációk kerülnek át a CPU és a GPU között megosztott memóriából, míg a HBCC ezt felügyeli, így csak szimplán blokkokat helyez át. Olyan blokkokat, amelyekre valóban szükség van, és ha csak 1 MB-nyi adat kell, akkor ne kerüljön bele a GPU melletti memóriába egy 100 MB-os allokáció, mert a maradék 99 MB lényegtelen, csak a helyet foglalja, de nem kezd vele a hardver semmit. A HBCC-nek azért kell beállítani a működését előre, mert ki kell jelölnie a rendszernek, hogy a RAM melyik részéből fog gyorsítótárazni, és a WDDM 2.0 innentől kezdve elmondja az OS-nek, hogy a CPU és GPU között megosztott memóriát arra a részre allokálja. Ettől egyébként lehet benne más is, de HBCC a driveres móddal csak olyan allokációt tud gyorsítótárazni, ami shared.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz turbokappa #34636 üzenetére
Nem csippenti. Itt nem erről van szó. Csupán kijelölésről. Ettől az a memóriaterület a rendszermemória része marad, csak ha shared allokáció kerül bele, akkor a Vega memóriamenedzsmentért felelős hardvere átveszi a WDDM 2.0 feladatát. Gyakorlatilag az AMD egy szoftveres Windows modult kivált egy hardveressel. Sajnos a szoftveres modul, illetve az erre épülő implementációk többsége túl buta ahhoz, hogy képes legyen finomszemcsés adatmozgatásra, tehát végeredményben iszonyatosan pazarló lesz a VRAM-ra nézve, mert rengeteg olyan adatot is belerak a GPU fedélzeti memóriájába, amihez aztán a hardver sose nyúl hozzá. Emellett az allokációk mérete is különböző, tehát a játék előrehaladtával a VRAM fragmentált lesz. A HBCC mindkettőt megoldja azzal, hogy csak a kért adatokat rakja a GPU fedélzeti memóriájába, és fix 4 kB-os blokkokkal dolgozik, vagyis a fragmentáció kizárt.
Egyébként maga a WDDM 2.0 ezt nem támogatja direkten, de a HBCC driveres aktiválása esetén az AMD meghajtója IOMMU-ként hazudja be magát, és kitrükközi, hogy így értelmezze a hardvert az OS. Ugye ezt elvileg nem szabad, de végeredményben működik. Ezért nem működik egyébként a HBCC driveres módja a Windows 7-en, mert ott nem elég "okos" a WDDM ahhoz, hogy így "megvezethető" legyen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Akkor ha jól értem:
Ugye az alapeset az, hogy különféle méretű nagyobb allokációk vannak RAM-ban, s ha ezeken belül kell valami, akkor a WDDM az egész allokációt át kell másolja a VRAM-ba, hogy a GPU hozzáférjen.
A Vega megoldása pedig az, hogy ezeket a blokkokat nem a WDDM kezeli, hanem a HBCC. S ezt IOMMU-val teszi, amihez a RAM-ban lévő allokációknak egy közös memóriaterületet kell kinevezni. Ezt a területet pedig 4kB-os kis blokkokra osztja fel, s ezeket fogja másolgatni.
Tehát a fenti alapján ugyanannyi adat marad a RAM-ban, hisz mindkét esetben ami benne van a VRAM-ban, az mindenképp ott a RAM-ban is. Csak a másolandó mennyiség változik, hisz amit nem kell, azt nem rakja bele a VRAM-ba. Ez egy jó kép:
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Z10N
veterán
Most ki jatsza a sertodottet?!
AMD-s topikban, amd-s tech-rol beszeltem egy lehetseges amd gpu-rol. Erre tovabbra is folytatod a nv emlegeteset. What for? Ebbol latszik, hogy meg mindig nem esett le. Olvass vissza Stratova kollega belinkelte.
Rendszer memoriabol meg igy s ugy is egyre tobb kell, amikor mar bongeszesre sem eleg a 8GB. Az szerencsetlen, hogy a ddr4 draga, de nekem meg a ddr3 megfelel, abbol van 16gb. Majd akkor rakok be 24-32-t olcson. A gddr5 viszont dragul es nem valaszthatod meg. A gddr6 meg szinten draga lesz. Es az alap problemat tovabbra sem oldjak meg.
"lehet neked pont elég lesz 1GB ram, de akkor 1GB-ból kb elég lenne gddr is"
Tevedes. Pontosoan ebbol latszik, hogy meg mindig nem erted. Szoval jobb lesz, ha hagyod a temat."De inkább hagyuk, mert amint valamiért leírom NV, te csak erre reagálsz..."
Ezenkivul pedig ne ferdits...# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
válasz lezso6 #34632 üzenetére
Mintha lattam volna a korai sliedokon 2gigabites lapkat is. De amugy HBM1 is eleg lenne, abbol meg biztos lehet 1gb stacket csinalni. Persze ezt varhatjuk, mivel meg az apu-k sem kaptak meg. Szoval marad a talalgatas. Viszont azzal gondolom mindenki egyetert, hogy pont ebben a szegmensben lenne ertelme a hbm-nek igazan. Viszonylag "olcson" lehetne a savszel bottlenecket likvidalni. Kezdetnek az apu vonalnal bevezethetnek. Mondjuk ezzel az ilyen vicc kategorias 550 kategoriat kanibalizalnak, azaz marad minden igy.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest