- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Unreal Engine-nél is implementálni kell, illetve eleve implementálva van. De ugye ott az a gond, hogy az Unreal Engine 4 alkalmaz olyan pipeline-okat, amik nem kompatibilisek vele, így amikor a TAAU-t vagy DLSS-t kérsz, akkor a motor automatikusan letiltja a nem kompatibilis effekteket, mint például a DoF. Ahhoz, hogy ezek működjenek, a nem kompatibilis pipeline-okat ki kell cserélned, mert a TAAU és a DLSS ezt nem teszi meg helyetted. Ez ugyanúgy igaz lesz az FSR 2.0-ra és XeSS-re is. Egyedül az FSR 1.0, ami minden UE4 pipeline-nal kompatibilis.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
huskydog17
addikt
Unity-nél nem kell beépülő, mert natívan támogatja a DLSS-t.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Unity-hez már van DLSS és FSR is. De a DLSS-nek ott is van pár limitje, amit csak a készülő motorverzió üt ki. Nyilván ezek a limitek az FSR 2-re is vonatkoznak, meg az XeSS-re is. De ezek az év későbbi részében már nem számítanak, mert reagálnak rá.
A néhai Frostbite Team az ma már Embark Studios, ha érted mire gondolok. Nagy volt a lelépési hullám. Nem tudom, hogy a Frostbite-tal mi lesz. Abban sem vagyok biztos, hogy az EA nem dönti be a picsába a motort. Akkora lekváros bukta volt az új Battlefield, hogy a lekvár is odaégett.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Komplikato
veterán
Off: Ha jól láttam a Techpowerup oldalán, kint van a DLSS 2.4.0, persze bennem kivűlállóként felmerűlt ilyenkor, hogy van ami támogatja vagy várni kell az implementáció? Rémlik 2.3-nál volt aki ráhackelte a régebbi DLSS-t támogató játékra.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Komplikato #57306 üzenetére
Tekintve, hogy magához az eljáráshoz nem nyúltak hozzá, így valószínűleg kompatibilis marad mindennek, mert gyakorlatilag ugyanaz a kód, mint a 2.33.
#57305 b. : Úgy gondolták, hogy vannak már olyan magasan, hogy pofára essenek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
válasz Komplikato #57306 üzenetére
Beteheted a DLL file-t az EXE mellé, és akkor elvileg az új eljárást használja a játék, de én még nem játszogattam ezzel.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Ó, de jó lenne, ha minden játék felkínálná a DoF effek letiltását! A Detroit BH-ot azért hagytam félbe , mert nem tudtam kikapcsolni a DoF-ot, és az agyamra ment, hogy mindent homályban látok, mikor elküldenek "körbe néni".
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
FLATRONW
őstag
válasz janos666 #57309 üzenetére
Depth of field •
Modify the game executable to disable depth of field[10]
Open <path-to-game>\DetroitBecomeHuman.exe in a hex editor (e.g. HxD).
Search for 41 C7 83 40 01 00 00 31 00 00 as hex.
Replace it with 7F C7 83 40 01 00 00 31 00 00
Save the changes.
Steam version executable needs to be unpacked with Steamless before modification. -
Yutani
nagyúr
-
Devid_81
nagyúr
AMD is preparing Radeon RX 6300 entry-level card for OEMs
Errol vajon mi lesz levagva?
Lehet mar VGA output sem lesz rajta[ Szerkesztve ]
...
-
Televan74
nagyúr
válasz Devid_81 #57315 üzenetére
Attól hogy az Asrock a RX 6400 Challenger típust betette a EEC customs adatbázisba, nem jelenti azt hogy azt lehet is majd kapni.
Magyarországon a 6500Xt a leolcsóban kapható 90.000 Ft -tól vihető haza. Mondjuk 40.000 Ft -ért kellene lennie, de az már egy más kérdés.
120.000 Ft környékén a Sapphire 6600XT remek vétel lenne. Ne álmodozzam, mert bilibe lóg a kezem.
6300 -at majd max a Kínai piacról szerezhetnék be(ha ott megjelenik), de ott meg a garancia és a vám lenne a kérdés. Hazai kiskerbe ha megkapnám 15.000 és 20.000 Ft között..... már megint sz@rosak lettek az ujjaim.Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
olymind1
senior tag
válasz Televan74 #57316 üzenetére
Németeknél 140ezerbe (380€-ba) kerül egy Sapphire Pulse RX 6600 8 GB, ami itthon 1 boltban 163e, a többiben meg 180-200+e. Szánalmas magyar árazások vannak, mert nincs jobb szó rá.
De még 330€-t is sokallok egy ilyen kártyáért, nemhogy 380-at (amiért a szintén 128bites PCI-E x8-as 6600XT-nek kellene kerülnie). 250€-ra azt mondom ok, végre egy vga ami duplázza a 6 évvel ezelőtti középkategóriás (RX470-480 8GB) kártyák teljesítményét.
Ehelyett csak az egy helyben toporgás megy RX470-480 ->5500XT ->6500XT. Ez is szánalmas.
Remélem az Intel picit felrázza a dolgokat, meg a következő generációval lesz valami ár normalizálódás meg teljesítmény ugrás a 200-300€ körüli kategóriában is.
-
GeryFlash
veterán
válasz Hellwhatever #57311 üzenetére
Ez alapjan nyers szamitasi teljesitmenyben (TFLOPS) a 6900XT es a 7950XT kozott egy +67%os gyorsulas lesz. Mindezt 66%-os fogyasztas novelessel. Ezt 7nm --> 5nm valtassal. Ha ez igaz akkor ez tragikus, mert akkor a szeles tomegek altal megfizetheto 6500/6600/6700 vs 7500/7600/7700 kategorianal alig lesz gyorsulas, mert itt alapbol kisebb mertekben emelnek a fogyasztason. Remelem ez nem igaz, vagy csak az FP32 lesz ennyire lenyomva mert ez igy rohejes.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
GeryFlash
veterán
válasz GeryFlash #57318 üzenetére
Kozben latom hogy maga a tablazat nagyon legbol kapott lehet, kapasbol GDDR6-tal szamol...
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Alogonomus
őstag
válasz GeryFlash #57319 üzenetére
Nem is csak hogy légből kapott, de április elseje tréfa. Rengetegen benyelték, ezért is kellett tisztáznia a helyzetet.
-
GeryFlash
veterán
válasz Alogonomus #57322 üzenetére
Ohhh... Köszi. Ez az április 1-ei tréfa már alaóosztályban is ciki és kellemetlen volt, űdítő látni hogy vannak akik még ezt jópofának gondolják.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Hellwhatever
aktív tag
válasz Alogonomus #57322 üzenetére
Pedig a cikkben amit linkeltem még írták is hogy nem tréfa, még kiemelt kommentben is kirakták az aljára. Ők is benézték akkor.
-
Petykemano
veterán
válasz GeryFlash #57323 üzenetére
Minden évben megtörténik.
Persze van aki nyilvánvalóan csinálja, van, aki tényleg megtréfálja a közönségét.
És az sem kizárt, hogy a megosztott információk némely részlete valóságos.*Isobutane *
Puzsér kedvelt szófordulatával élve: aznap minden szuperpozícióban van.
- Ha valami bejön: hát én megmondtam!
- Ha valami nem jön be: háhá, benézted, áprilisi tréfa volt!Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #57325 üzenetére
Te is emlékszel miket szoktak kitenni anno.
Ez a pletyka meg a Vramon / fogyazstáson kívül teljesen megegyezik a TPU által belistázott Rx 7900 adataival. [link]
Kérdéses, hogy ennek a 7900 nak a fényében egy 7950 500W tal és + 16 GB rammal nem lehetséges opció.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Hellwhatever
aktív tag
~200W-ból ez egyáltalán nem lenne rossz, sőt...
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Hellwhatever #57327 üzenetére
8 GB vram és PCIE5.0 8x? Vannak kétségeim ezzel. AMD biztos vagyok hogy nem fog rátenni csak 8 GB Vramot egy 6900XT erősségű kártyára, ami ráadásul középkategória belépője, 128 MB IF mellett sem. 230 W kb oda várja mindkét cég a középkategóriát.
valamiért a 4060 mellé teszi ami érdekes mert a mostani genben a 6700 ellenfele a 3070 .[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Azzal magyarázzál az elvi teljesítmény dacára a midrange kialakítást, hogy az UE5 a 6900XT típusú kártyákat beküldi a közepes teljesítménykategóriába. Vagyis nem fog menni 4K@60 ultra, csak 1440p. Annak meg nem kell 8GB-nál több.
Nem tudom, hogy ez így ebben a formában igaz lesz-e.
Abból a szempontból valóban kétséges, hogy ha a navi31 a legkisebb és az alatt lefelé csúsztatot RDNA2-vel kívánják kiszolgálni az igényeket, akkor az első ilyen a 12GB-os navi22.
És hát minél lejjebb megyünk, annál olcsóbb a.termék, annál kevésbé fér bele, hogy nem használt részeket gyártsanak le. Tehát a navi22-ből praktikus lenne navi34-et készíteni.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
Szerintem is kevés lesz az a 8 GB. A 8 GB már most is kezd kevés lenni több játékban, ha 1440p mellett a maximális látványvilágot állítaná be a felhasználó. Például ilyen a Halo: Infinite 9-10 GB, vagy a God of War 8-9 GB, de ott van a Forza Horizon 5 is a szintén 8-9 GB igényével.
Erre pedig még rájön a 2023-tól valószínűleg szaporodó sugárkövetéses címek sugárkövetéshez használt plusz memóriaigénye. A felskálázással lehet valamennyit spórolni a memóriaigényen, de látható minőségromlás elkerüléséhez 80% alá nem igazán vihető a felbontás.
Ahogy 2021-re fordulva a 6 GB kezdett kevés lenni a 1440p helyzetekhez, úgy 2022-re fordulva már 8 GB a minimum, és 2023-ban már simán elképzelhető egy ilyen szituáció, csak már nem 4k esetén, hanem 1440p esetén. Az olyan esetekben pedig már egy 6700 XT is erősebb lehetne a 8 GB-os Navi 33 kártyánál.
Persze ha igaz, hogy akár $400-ig is lemehet a Navi 33 ára, akkor azért nem lesz rossz ajánlat, csak 1440p esetén már nem lesz ideális az igényesebb látványvilágú játékokhoz. -
félisten
válasz Petykemano #57329 üzenetére
Szerintem ez eléggé buta magyarázat tőle, hogy ezért elég lenne rá 8 GB ram, sőt azt gondolom ez nem is lesz valós adat.( mint amikor a 7 nm re tudta az Amperet biztosan). Nem csak Unreal 5 ből fog állni a világ ,de ott is kétségeim vannak ezzel.
Én is ezt gondoloma gyártásról, hogy ezt fogják meglépni.
Hova menne a selejt?
AMD durvábban vágja most már a GPU kat mint Nvidia..
Mindkét cég már ezzel operál. Régebben AMD 2 SKU-ra vágott talán vissza max.
A legkisebb RDNA3 és a legkisebb Ada mondjuk eléri a 6900 XT-t és a 3080Ti-t -3090 kártyát, de ez szerintem nem azt jelenti ,hogy alatta a legnagyobb RDNA 2 és az AD102 lesz a következő SKU ban.
Én azt gondolom áttolnak egy új GPU-t új gyártásra Ampere/ RDNA2 alapokon amit persze több SKU ra lenyesnek, de ez akkor legalább középkategória kellene, hogy legyen.
Hova menne akkor a leeső selejt, mi lenne ilyen drága gyártásnál a kihozatali aránnyal? mert lehet hogy az MCM kisebb egységek és gazdaságosabb lesz, de ez még nem biztos, hogy elsőre így fog működniés hogy annyira kifizetödő lesz ezeket adni majd 4060-70 / 7700 szinten, vagy pedig árban lesz egy 7700 700$...
Szerintem ez nem lesz ennyire fekete fehér.
Nvidiánál meg monolitikus és megint lesz valami extra fejlesztés amit nem tudunk mit takar, és mennyire kel ennek megfizetni az árát.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az 5 nm-es node-on lesznek vágások. De a Navi 33 az 6 nm. Annak a kihozatala pedig szinte tökéletes. Azon nem kell vágni. Ez egy stratégiai lépés az AMD-nél, hogy a sorozat alja marad 6 nm-en, és a két gyorsabbik lesz csak átrakva 5 nm-re. Ennek az oka, hogy a Navi 33 meg tudja célozni a 400 dolláros sávot, és onnan ugye lehet menni felfele 450-re, ha több memória kell valakinek, stb.
5 nm-en a waferár háromszoros, tehát jelentősen nagyobb költség ezen a node-on gyártani, így ezt már az AMD és az NV is 650 dollárra lövi minimum. És itt mindkét cégnek a 256 bites dizájnja lesz a legkiesebb, és erről a 650 dollárról skálázódnak majd el 2000 dollárig.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #57329 üzenetére
Az UE5 a mostaninál majd jobban fog futni. Az Epic igazából nincs kész a motor nagy újításaival PC-re, mert lényegében az összes kód RDNA-ra optimalizált. Ez hátrányos igazából mindenen, ami nem RDNA. Emiatt nem ad ki más hozzá meghajtót csak az AMD, mert annyira RDNA-ra van szabva a kód minden egyes pocikája, hogy értelmetlen most optimalizálni. Meg kell majd várni az Epic optimalizálásait.
A motor aktuális verziója csak arra jó, hogy fejlesztőként el tudj indulni, ha veszel mellé Threadrippert és RDNA 2 hardvereket. És ez nyilván hasznos egy készülő projektnél, de amint jönnek a frissítések, akkor frissítik a fejlesztők a motort, és úgy fog egyre jobban futni a nem AMD hardvereken.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Greymon csiripelt.
Tudni véli, miből áll a navi3...2+1+4
=====
2 “compute die”
1 “command die”
4 cache/communication bridges
My WAG.
[link]4x128MB Infinity Cache. N6-on kb 4x 70-80mm2 lehet.
Gondolom 3D stackelve lesz.
Vagy a GCD-re...
Ami azt jelentené, hogy egy GCD 200mm2 lehet, hogy ne legyen olyan nagy kitöltő terület.
Vagy a command die tetejére. De azt gondolnám, hogy ennek a VRAM vezérlő táján lenne praktikus lennie.
Viszont technológia szempontból meg ez tűnik logikusnak az eddigi ismeretek alapján, N7 on N7, N6 on N6.Majd meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek ugyanazok lesznek, csak nagyobb órajelet kapnak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Locuza @ samsung mRDNA2
[link]Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Televan74
nagyúr
válasz Petykemano #57346 üzenetére
Nem értem hogy egy telefonos soc -nak mi köze a topikhoz?
És még on -ba is teszed.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
olymind1
senior tag
-
Petykemano
veterán
válasz Televan74 #57347 üzenetére
Elhangzik egy mondat a videoban, ami miatt érdemesnek találtam linkelni ezt a telefonos SoC-ra vonatkozó elemzést:
"In this regard, you might be surprised how much smaller RDNA2 is in the Exynos SoC, in comparison to the 7nm TSMC design."
Írásos formában is megtalálható
Sajnos konkrét számokat nem mond. De azt gondoltam, hogy az AMD grafikus technológiáinak jövőbeli alakulására vonatkozó találgatós topikjában egy érdekes adalék lehet az az információ, hogy hogy teljesít a RDNA2 IP más jelen esetben Samsung gyártástechnológián, mobilos környezetben (High Density library). Azt eddig is tudtuk az Exynos 2200-ről pletykák és elemzések alapján, hogy az IGP hogy teljesít a gyakorlatban, de az egy plusz információ, hogy ezt egyébként Samsung gyártástechnológán milyen performance/area mutatóval éri el. Persze ez konkrét érték formájában nem hangzik el, csak az idézett mondat formájában van rá utalás.Abból a szempontból van relevanciája ennek az információnak a hagyományos, kártyákban érdekelt közönség számára, hogy állandóan pörög/lebeg az a lehetőség, hogy az AMD a diverzifikáció és többletkapacitás bevonása érdekében gyártásának egy részét kiszervezze a Samsunghoz. Pl low-end apu-k, low-end GPU-k. (Persze mindig szólnak ez ellen az újra és újra felbukkanó lehetőség ellen is érvek.)
Elnézést, ha zavartam, akartam.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Petykemano #57349 üzenetére
szerintem ez ide való, arról szól, ami a topik témája.
Petykemano#57351 : Szerintem nem is kellett volna, ez simán témába illő érdekes dolog volt.
Érdekes lenne látni, mit tudna az mRDNA2 a TSMC fejlettebb gyártásán...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs