-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
gordonfreemN
addikt
válasz fulton #249194 üzenetére
Pont nálam is lenne idevaló kérdés:
Ma elmentünk tekerni. Eddig jól bírtam a wtb silverado-t, múlt heti 30+ km (nagyrészt terep) után sem fájt semmi. A héten melóba is lejártam napi kétszer minimum. Semmi gond. Ma elmentünk biciklisúton tekerni, kb 15km-t tekertünk de már az utolsó 1/3-nál nagyon fájt a sejhajom.Nekem pont vízszintbe van a nyereg amúgy. A magassága jó, épp nem kattan ki a térdem ha lelépek a sarkammal a pedálra alsó helyzetben és ha 3 órára állítom,a térdem függőleges vonala a pedálra érkezik. Kicsit olyan érzésem volt, mintja előrecsúsznék amúgy a nyergen.
Aztán a csuklóm is elkezdett fájni, mert kissé kifele fordítja a kormány: ezt ugy tudom elmagyarázni, hogy ha ökölbe szorítom a kezem és benne egy pálca, akkor a hüvelykujj oldalán lévő pálcarészt távolítom, a kisujj felőli részt közelítem a karomhoz. Ez nekem fárasztó, folyamatosan azt éreztem,hogy de jó lenne egy kormányszarv, azon meg tidnám pihentetni a kezem, ekkor tenyérrel 90 fokban elforgatva a kormány végét fogtam kicsit, és íhy pihent valamennyit.
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
fulton
addikt
válasz gordonfreemN #249201 üzenetére
és mi a kérdés ?
-
ReFleXx
addikt
válasz Hasaggymeg #249186 üzenetére
küldj már egy utvonalat ahol Nagy-kevélyre felmész leszállás nélkül
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
-
fulton
addikt
válasz gordonfreemN #249205 üzenetére
Én ha 20-30 km után azt érzem nem oké egy új nyereg (kemény nekem, forma nem jó) nem megyek tovább, kivétel ha esélyesnek érzem és több időt adok neki. De ez én vagyok, itt sokan arra esküsznek szokni kell (biztos ebben is van igazság), hogy meddig, majd érkezik másoktól rá válasz.
Elmúlt hetekben kipróbáltam vagy 10 nyerget nagy "meló" volt...hát..mind bukta, nem jók ezek a kemény cuccok betét nélkül...nekem nem jöttek be.
Még néztem valami "űber" 70k nyerg is, azt milyen "boldogan" vártam, akkora koppanás volt. Volt pár nyereg ami ülőcsontnál teljesen jó volt, de mindez hiába ha az orr rész - nyereg felétől előre ** kemény, vagy a kivágás nem ér semmit.
Leginkább talán a BBB SportComfort BSD72 volt ami bejött, az nagyon jó kis nyereg betét nélkülire, de az is kemény volt orr részben (semmi párnázás nincs ott) és nem eléggé nyúlik előre a kivágás, (én szeretek sok időt tölteni közép fogással kicsit rádőlve a kerékpárra és bizony olyankor nyomott alul, //egyéb pozícióban jó volt//. 50 km után fészkelődtem, zsibbadtam kényelmetlen volt ott ülepnél...dőlése rendben volt, tovább már nem akartam....viszont ennek ellenére mivel esélyesnek éreztem árban nem sok, úgy döntöttem lesz egy ilyenem, max polcon lesz, de még tovább kísérletezem vele majd a jövőben a nyári betétes gatyómmal is ha lesz kedvem rá ismét mert most szeretem a vasam.
Én "mindenreis" választom a nyerget, legyen jó gyors körre, legyen jó hosszú - napos túrákra, legyen jó csak lazulósra, legyen jó bedőlősre (orr rész) és mindez betét nélkül elég nehéz feladat. Nincs "kedvem" belevágni valami korrekt kerékpáros betétes ruhába és megint előről kezdeni a válogatást...aztán télére is venni betétest... abból is választani próbálgatni...........
Találtam végre egy jó gatyót most nyárára (ami jó a nyergemmel is, egy kemény nyereggel már lehet kevés lenne a párnázása hosszabb útra), örülök neki oda vissza, és megyek tolom..télen meg a szokásos ruházatom - cső.Nekem is van hogy eláll a csuklóm olykor olykor, vagy be nyilall az egyik ujjam pl kormány váltáskor (ezek sok sok órás utak végén néha előjönnek), szorítani nem szabad a kormányt, lazán kell fogni, kicsit hajlított karral, fogás váltás (nagy előny ha többet tudsz), vagy némi test pozíció váltás segít (itt csak arra kell gondolni hogy picit jobban a fenék fele helyezem a súlyt, medence hátrébb dől és csak ráhelyezem szó szerint a kezem a kormányra pihen (kell a jó kormány táv).
Szerintem akkor van baj ha ezek a tünetek rendszeresek, és jóformán minden úton előjönnek, zavarja a ride-ot (volt ilyen korábban) akkor valami nem jó,
ha csak néha, teszem azt 6 óra után "felbukkan", akkor azzal nem igazán foglalkozok. lehet csak egy kis nyereg döntés ide oda kell és megoldja...de lehet kormány emelés, más formájú kormány is segíthet.. markolat...q sok tényező....erős tartós terheléseknél is előfordulhat ilyen, olyankor kicsit visszább vesz az ember, lelazítja magát a kerékpáron, a kezeit. Néha hátradőlni, nyújtani lerázni a kezed, de akár meg is lehet állni pár percre leszállni...Hogy milyen irányba érdemes?: kezd el az "egyik irányba" pl csavarj a nyereg első csavarján egy felet (ezzel döntöd előre fele) aztán szorítsd be a másikkal és menj vele, van hogy 30 km alatt nem fog előjönni, de 50-60 nál már jobban kiérezni hogy tényleg jó-e - ez már csak ilyen játék.(ha már azt érzed csúszol előre fele, ne döntsd tovább, akkor vissza..) (én csináltam olyat hogy vittem magammal a kis "kulcsom" és menet közben állítottam a nyergen aszerint amit éreztem. Arra figyelj, ha a nyereg magasságához is nyúlsz, akkor a táv is változik a kormányhoz képest hogy mennyit az a nyeregvázcsőszögtől függ.
Egyébként ha csak állok és ülök a nyeregben, én is csúszok előre fele benne.. de ezt kiegyensúlyozza a tekerésem menet közben és ott nincs ez az érzés. Azt az aranyutat kell megtalálni, ahol ez egyensúlyba kerül és nem nyomja el a kezed sem.Sokat számít a jó beállítás. Tapasztalatom az ha már azt érzem hogy valami nem jó, pl nem az igazi a nyereg dőlésszöge a pozíciómhoz, vagy akármi.. akkor jönnek a bajok, nincs egyben a sys.
De elég egy "rossz napod" is, nincs erő, benyíllal a kéz, fúj a szél...elkezd valami nyekegni...jön az eső felhöö.... és nem jó semmi[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ReFleXx #249203 üzenetére
Én olyant nem tudok, oda sosem tekertem fel a tetejére, csak feltoltam 1x, és felgyalogoltam (túráztunk) többször. Lehet van aki felmegy, de az előtt le a kalappal, még ha lenne hozzá erőm akkor is biztos valahol odaverném váltót, pedált, első tányért, vázat a csapágyháznál.
Ahogy én szoktam ott bohóckodni azok így néznek ki...
[link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link]
Még van egy pár, csak nehezen találom mivel nem szoktam megnevezni őket és ha rákattanok valamelyik útvonalra akkor egy ideig azon nyomom mielőtt mást keresnék, vagy váltanák."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz szuszinho #248899 üzenetére
Ez a klimat.app ez mi? Hogyan működik amit látok nálad Strava-n? Csak simán belépek a Strava accountommal, és minden feltöltött aktivitást kiegészít az időjárással?
Ingyenes verzió használható belőle? Vagy a fizetős ami jó?„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
kutga
nagyúr
válasz Dark Archon #249191 üzenetére
Most kezdtem igen, tegnap volt az első hosszabb út az új biciklivel. Előtte a régivel szenvedtem végig az utat. Szerintem még állítani is kell rajta, próbálkozok vele a héten.
A telós tanácsokat köszi mindenkinek, az valószínű csere lesz.
[ Szerkesztve ]
Let the Zone take me if I am.
-
stickermajom
addikt
válasz gordonfreemN #249200 üzenetére
“Igazából alszok eleget, de reggel mégis olyan, mintha agyonvertek volna.“
Vérnyomás rendben van? Kollégámnak ez volt mikor magas lett. Illetve néha az éjszaka közepén felébredt, hogy akkor ő kialudta magát.
Ha az rendben van, akkor a citromfű kapszulát tudom ajánlani az idegek kisimítására. -
Hasaggymeg
Topikgazda
Azt hiszem megérett számomra az idő egy Garminra ezért kérdem a hozzáértőket ajánlott-e az Edge 530?...valamiért úgy érzem ez több mint elég lenne lenne nekem a Bryton Ryder 15 után. HR és esetleg majd egyszer csapásszám mérés talán lesz, de watt nincs kilátásban, előbbi kettő is tiszta kíváncsiságból, edzéstervek azért nem érdekelnek. Alap navigáció jól jönne, kevés útvonalat ismerek, így ha egyszer ráveszem magam valaki útvonalait letölteni, talán azt is kipróbálnám.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
Újratervezés.
Ugyanazokkal a szempontokkal, az ár felét átvállalja a cég, de csak a következő márkájú kerékpárokra: GASGAS, Felt, Husqvarna, R Raymon.
Szóval Gravelt néztem, 90% utcán (munkába járás), 10% terep (kirándulás). 2000-3000 euro közötti nagyságrendben, hidrodinamikus fékkel, karbon vázat preferálva. Cube Nuroad volt kinézve. Sajnos az nem választási lehetőség, a fentebbi márkákból kéne választani valamit, lehet akár drágább is, mert ebben az esetben az ár felét levonják nekem.
Tudnátok segíteni, a 4 márka közül ajánlani?
[ Szerkesztve ]
-
Nescafé
őstag
-
szuszinho
őstag
Ingyenes elég. Egyszer belövöd, aztán sosem kell vele foglalkozni.
Ja, és soha, de soha ne menj Epöl (nem Apple) és Máriahalom közötti szakaszon, hiába szép a környék! Annyira járhatatlan, szétráz, gödrök... A kormányom is elmozdult tegnap, meg kellett állnom szerelni.A hétvégi kaja, fogyás témához:
Senki ne adjon ebben tanácsot! De komolyan. Ami valakinek bejött, másnak nem valószínű, hogy működni fog. Hosszabb távon biztosan nem.
Ez meg, a többi gyöngyszem közül: "csökkentem az adagokat, és kész. Meg persze nem este későn kajálok, ha kell, elhagyom az esti nasit, csokit, és így tovább. Ez a fajta nagyon kontrollált bevitel biztos még jobb lenne, de az odafigyelés is nagyon sokat segít." (Mondjuk ez kb. összhangban is van a fejben számolt pedálfordulattal, meg a csuklós "pulzusméréssel")
Nálad is, mint a legtöbb embernél nagyon sok közhiedelem, tévút van a fejedben. Mutatja is, hogy többször fogytál, híztál vissza.
Teljesen meg kellene reformálnod a szokásaidat. Kevesebb szendvics, esti nasi... Szendviccsel nem fogsz fogyni (jojózni max). A legfontosabb: tápanyagban gazdag, minél kevésbé feldolgozott ételeket kell fogyasztani. Az is hülyeség, hogy napi 5-6 alkalomra elosztva. Nem fog mindenkinél működni ez sem.
Szóval, amíg nincs rendben az alap, addig nem kell kalóriabázis és társai, mert kurvára nem mindegy, hogy miből megy be az a kalória (pl.: csoki, kóla, ropi, nasi) -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #249212 üzenetére
Ha az edzés funkciók nem érdekelnek, de a navigáció igen, akkor én alaposan megfontolnám inkább az Explore 2-őt. Ha jól tudom az Explore széria pont naviban jobb a nagyobb kijelző miatt és az edzés ficsőrök terén van lecsupaszítva. Bár nem olvastam utána ebben változott-e a 2-es az elsőhöz képest. Szerintem amikor navigálsz nagy előny a nagyobb kijelző, mert egyrészt jobban látod, másrészt azonos nagyítással többet mutat az előtted lévő útból. Kisebb kijelzővel amikor tempósabban tekersz vagy lejtőzöl gyakrabban kapod magad azon, hogy hoppá, itt le kellett volna térni, de a navi picit lassan frissített és nem láttad a következő letérőt a kijelzőn, mert a kis méret miatt nem fért rá.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #249212 üzenetére
Én is az edge explore 2-őt javaslom,most jött ki,lehet hogy én is lecserélem a "sima" explore-m rám. De nem rossz az 530 sem
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Jájj...ez újabb 30 ezerrel drágább. 😬...ez a "most jött ki" nem jó ómen, egyrészt drágább, másrészt kérdés be volt-e járatva már, elnőtte-e gyerekbetegségeit. (ha voltak neki olyanok egyáltalán)
Mindjárt nézek erről is egy videót, de jó nagy darabnak néz ki az biztos.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz szuszinho #249215 üzenetére
Haha.. Tavaly voltam arra még a trekkinggel. Ezt szó szerint értsd, ahogy írom: Üvöltöttem hangosan ott, a puszta közepén, hogy legyen már vége ennek a @!"'§#+" útnak. Pedig azon a bringán még volt elöl teleszkóp is.
És akkor meg is fogadtam, hogy soha többet nem megyek arra. Főleg nem az országúti bringával. Ugye legutóbb inkább elmentem Bajnáról Szomorra.De munkatársam, szereti azt az epöli részt. Neki egy Specialized Roubaix bringája van, és azt mondja, hogy az az ő Paris-Roubaix szakasza. Bolond(?).
Köszi az infót, kipróbálom akkor azt az időjárás appot.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #249216 üzenetére
Én csak navisat tuti nem vennék, szerintem messze ebben a leggyengébb a Garmin. Az edzős funkció ellenben ténylegesen jól működnek.
Én azért vettem navis head unitot, mert kipróbáltam minden mást (telefonon térkép, rendes térkép nálam, csiganyél követés stb.). Mindegyikkel szivás volt tekerni és bele is zavarodtam. Ezekhez képest tényleg jobb a Garmin és végső soron is el fog vinni vagy a kijelölt célhozvagy haza. De kegyetlenül bele tudja keverni saját magát.
Tehát ennél még az ingyenes appok is jobban navigálnak (google maps, wazze). Az útvonalak megtanulását nem lehet vele kiváltani, biztosítéknak jó, de ennyinek és ezzel tisztában kell lenni.Ellenben az edzés funkciók azok tényleg jók. Amit beállítász neki, hogy jelezzen (max pulzus, max watt, frissítés) azt tényleg pontosan jelzi. Szerintem az edzés vezetés funkciója is jó. Szeretem azt is, hogy be tudom állítani a grafikus megjelenítést és így én jobban láttom a HR alakulását. Próbálkoztam a wattnál is grafikus nézettel, de be kellett látnom, hogy semmi értelme nincs ott, teljesen elég ha az adatot látod.
Mondjuk a climp pro egy nagy baromság szerintem. Mert a helyett, hogy a meredekséget meg a hátralévő távot látom, inkább nézném a pulzust meg a wattot, hogy normálisan fel tudjak menni. Mondjuk ez szerencsére csak beállított útvonalnál van, de én inkább kikapcsolnám, mert rohadt idegesítő.
Szóval a Garmin se hiba mentes, vagy csodaszerszám.
-
válasz szuszinho #249221 üzenetére
Ott teljesen friss aszfalt van. Valaki tett is be képet már róla a topikban.
Csak nekem személy szerint nem tetszett a környezet annyira. Ezért nem járok arra sokat. De sokkal jobb mint Epöl!Szer. : meg is van [link]
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
őstag
válasz Citroware #249213 üzenetére
ugyan az a gyártójuk, a Pierer Mobility AG
vagy korábban Pexco (Suzanne Puello biznisze, az ő nagyapja alapította a Winora group-ot)
miután a KTM motoros üzletágnak nem sikerült vissza szereznie a kerékpárt gyártó KTM-től a jogokat (nagyon nem is akarták, de volt ott egy kis csörte) alapítottak egy új céget és elkezdtek Husquarna néven kerékpárt árulni, abból lett aztán a többi[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
válasz Citroware #249224 üzenetére
Azért ezzel is vagány lenne melóba járni: [link] És még a terepet is bírja.
GASGAS és Husqvarna inkább motor gyártó. Előbbi trial gépekben jár élen, utóbbi a dakar féle mocikban.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #249222 üzenetére
Megnéztem egy Explore2 videót is, de számomra ijesztő egyrészt az érintő képernyő, másrészt a mérete, harmadrész meg bonyolultnak is érzem a sokrétegű menüjét ...egyszerűbbnek tűnik az 530, még akkor is ha valójában lehetséges, hogy nem is az. Eddig egyáltalán nem navigáltam és ezentúl sem hiszem folyamatosan betöltött útvonalak alapján fogok terepezni, de attól még természetesen kipróbálnám azt is.🤔 Még az 530 is tud egy rakat olyasmit amit nem valószínű valaha használni fogok...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
ahogy a KTM esetében, úgy a GASGAS és a Husquarna esetében is a kerékpár gyártója nem egyezik meg a motor gyártójával, hanem külön cég, és fizet a névhasználatért
a mostani KTM egyébként korábban HeavyTools-ként volt ismert“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
RexpecT
addikt
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #249219 üzenetére
Majd írhatnál a hétvégi kiruccanásról is. Ez a kemencei kemping volt ott a fürdő környékén? Béreltetek egy ilyen faházat, ággyal, gondolom ágyneművel, becuccolhatsz mindent, és közös fürdő/wc van?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #249230 üzenetére
Közben cseréltem a hsz-t egy régebbi hozzászólásomra ami picivel részletesebb.
Egyébként ami még az 530 mellett szól, hogy abban 3 különféle műholdas rendszert támogat( ebből max csak 2 lehet egyszerre aktív, ezt egyik tesztben sem olvastam...). Az Exploreban csak sima GPS van, így az pontatlanabb.
Én jobban szeretem mint az Explore-t, azt bánom hogy anno nem egyből azt vettem .[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Csokicsibesz #249222 üzenetére
Ne akartam okoskodni az előző garminos csalódásodnál, mert kb 20 éve használtam egy kézi túra gps-t. Nem a saját beépített térképével, hanem ingyenes, rendkívül részletes, még jelzetlen ösvényeket is ismerő túristautak.hu-s, túristajelzéses térképpel.
Tökéletesen navigált. Pl gyalogosra állítva átvitt lépcsőkön, bringán elkerülte, újratervezett ahogy kell.Lehet a újabbak nem eszik a külsős térképeket? Az tényleg epic fail lenne.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #249219 üzenetére
Én bike24-en néztem, ott 30 eur-al drágább. Amúgy az 530 sem "régi" .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Balus
tag
válasz Hasaggymeg #249219 üzenetére
Kijött az 540es széria, ezért az 530at a korábbi árhoz képest kedvezményesen lehet megszerezni... A külföldi webshopok talán jobban érzik ezt a változást. Amazont érdemes megnézni.
-
Tin
veterán
válasz szuszinho #249215 üzenetére
Nézd, nyugodtan pellengérre állíthatsz, és meg is kérdőjelezheted, amit mondok, csak amikor olyanokat mondasz, hogy "fejben számolt pedálfordulat", akkor azért a saját bizonyítványodat is közszemlére teszed. Nem kell nagy tudomány ahhoz, hogy nézz egy órát, és számold a jobb lábad nyomásait 10 mp-en át, majd fejben felszorozd 6-al. Ha esetleg van még ütemérzéked is, és időközönként újra rámérsz az órával, akkor eléggé könnyen megállapítható a pedálfordulat műszer nélkül. Ugyan ez csak hozzávetőleges érték, de a 70 és a 90 között igenis lehet különbséget tenni. Még a 80 és a 90 között is. A csuklós pulzusmérés ugyanez a kategória: lehet, hogy nem tűpontos, de semmiképpen sem ad teljesen rossz értékeket. Ha érdekel, egy 2019-es tanulmány szerint maximum 13.5% eltérést adhat az optikai mérés, ami egy sportoló számára hatalmas, egy kezdő számára, mint én, pedig semmi. Lehet, hogy lesz egy olyan pont, amikor majd veszek komputert, pedálszenzort, hr övet, áramvonalas gatyát, cipőt, cserélgetek tányérokat az edzettség függvényében, borotválom a lábam és hasonlók, de magamat ismerve kétlem, hogy ez valaha is bekövetkezne, mert nem ez a célom, hanem, hogy mozogjak, és a nyeregben eltöltött idő hatékony legyen.
A másik meg a kaja téma: nem én erőltetem. Ebben nem is kértem tanácsot, csak kaptam. Tőled is most, ráadásul olyanokat, amikben semmi újdonság nincs, hiszen próbáltam már, csináltam már, és működik. De a mozgást akkor sem pótolja az, hogy nem eszek.
-
válasz f4lcon #249228 üzenetére
Jaaa én azt se tudtam, hogy ezek a cégek tényleg gyártanak kerékpárokat. A KTM-et tudtam, meg a Felt-et. De a többit nem.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Csokicsibesz
tag
válasz andrisbandi #249233 üzenetére
Openstreetmap alapú a saját térképe.
Valahogy lehetne rá rakni másik térképet is, de nem a térképe a baj. Plusz én sima user vagyok, nem akarok térképeket töltögetni a Garminra. Egy dobozos terméket vettem, amit úgy hirdetnek, hogy tud navigálni. Akkor navigáljon el rendesen, mert ezért is választottam ezt a terméket, nem pedig más gyártó, más termékét.A tervezője (Garmin connect) vezet heatmapot is és az alapján be tudod állítani, hagy a gyakran használt útvonalakat priorizálja. Szóval vannak hasznos funkciói, de valahogy mégis felemás az egész rendszer.
Amikor menet közben újra tervez valami miatt (pl. elnéztél egy kis ösvényt valamelyik oldalon), akkor teljesen meghülyül. Miután visszavezet a saját trackedre, közli, hogy fordulj meg meg ilyenek.
-
ZolkoW
őstag
válasz szuszinho #249215 üzenetére
Biztos nincs annyi módszer, mint ahány ember. Szóval azért valamelyik módszerek, amik már beváltak valakinél, biztos jók több emberre is..
Például van a kevés étkezés sokszor, meg a sok kevésser. Nagyából ez a két véglet van, több nincs. Na mindegy, az üzenetet értem, de ez pontosan olyan, mint azt írni valakinek, hogy ne menj arra, mert az én kormányom elmozdult tőle. Mosmtár érdekelni kezdett az útvonal
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #249227 üzenetére
Nagyon finoman reagál és jól kezelhető az érintőképernyő, és pofon egyszerű a menüje.
Nem olyan nagy egyébként. Full Európa térkép rajta, aszfalt és terep is, minden úttal-ösvénnyel.
Bár én nagyon szeretem a régi 820-amat is, néha ezzel megyek, néha azzal.
Pulzussal-wattokkal bohóckodni, öreg vagyok én is Te is, meg bohócnak is -
Mezga Aladár
veterán
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a garmin telefonos/webes appban hogy tudom megnézni az emelkedés/süllyedés százalékos értékét?
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
válasz Hasaggymeg #249227 üzenetére
- - - - - TRIGGER WARNING! - - - - -
- - - személyes vélemény következik! - - -
- - - disclaimer: az alábbiakról nem kívánok vitát nyitni, ez a személyes véleményem, ami az elmúlt 3 év gyakorlati tapasztalatai alapján alakult ki bennem - - -A legnagyobb baj a Garmin navival, hogy teljesen használhatatlan. Én Explore-ral kezdtem, utána váltottam 1030-ra, és imádom a skinezhető kijelzőt, a letölthető, személyre szabható dashboard-okat. Teljes áron egy rablás egy jó komputer, és abszolőt nem éri meg, de én ezt akkor vettem 300 eur-ért, amikor a 1030Plus még 500 körül volt. MIndent tud, sőt, még annál is bőven többet, a kijelző meg pont jó méret.
Az érintőkijelző egy kalap fos, azzal is megküzdök, ha képernyőt akarok váltani, a térkép kezelése meg kb lehetetlen mutatvány, szerkeszteni, utólag bármit keresni, beállítani meg... felejtsd el.
A navi egy borzalom, ha valami közbejön (pl lezárás), vagy letérsz az útról egy fagyira, esetleg tudsz egy rövidítést, vagy kiderül, hogy az általa ajánlott szakasz járhatatlan, akkor teljesen meghülyül, szerinte kb a leghatékonyabb stratégia, ha mész egy km-t, megfordulsz, megint mész egy km-t, megint megfordulsz, aztén megint, aztán megint, és ezzel így elleszel reggelig.
Szóval van hova fejlődniük. Garminnak kicseszett jó autós navijai vannak, szóval lenne honnét tanulniuk, de valamiért nem megy nekik.
De adatrögzítő eszkönek, és ehhez tartozó kijelzőnek nekem mára nélkülözhetetlen. Maga az eszköz is jóval pontosabb, mint az óra, nyilván a méretből adódó pontosabb szenzorok, az erősebb hardver, és az emiatt nagyobb számítási kapacitás miatt is. Csak amíg nem használható, addig a navit, meg az érintőképernyőt kár erőltetni, a felárat meg abszolút nem éri meg.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Khelben
nagyúr
válasz Hasaggymeg #249212 üzenetére
Próbálj ki egy Garmint napsütésben, mielőtt pénzt teszel bele. Egyszer elvittem egy körre feleségem 530-asát. Nem tudom, másoknak hogy működik a szeme, de engem végtelenül idegeített a tükröződő kijelző. A Rider15-nél is jobban tükröződik. Egyszerűen használhatatlan volt számomra. Maradtam a Wahoo-nál.
-
-FLY->
őstag
Sziasztok!
Tervezek gravel bicajt venni. Kérdésem az lenne, hogy mekkora meló a mecha tárcsás féket hidrósra cserélni késöbb, ha szeretném egyáltalán? Egyben van a kormányon egy sora fék-váltó kombó.
-
lsebestyen
addikt
Na akkor Hammerhead Karoo 2 navi vélemény:
Én most voltam hat napot bringázni Ausztriában, előre megcsináltam az útvonalakat, azokat beimportáltam a Hammerhead webes felületén. Importálás lépései: strava útvonalam URL kódját vágólapra tettem, majd bemásoltam a hammerhead oldalán és ennyi, rém egyszerű. Készülék bekapcsol, WiFi legyen, máris szinkronizálta, mehet a navigálás.Nekem hat nap és 750km alatt, totál ismeretlen helyen nulla problémám volt a navigálással. Sőt, sokszor volt olyan szitu, hogy a Strava az országútra tette a nyomvonalat, de én inkább a bringautakon mentem. Ilyenkor a térképen látszik a nyomvonal sárgával, illetve a környező bringautakat megszínezi, így kilométerekre előre is láthattam, hogy nagyjából jó felé fogok menni és nem visz el más irányba a bringaút. Ilyenkor persze rendületlenül tervezgette újra az útvonalat az eszköz, hogy visszategyen az eredetire, amit amúgy nagyon gyorsan ki tudott kalkulálni mindig. Utcanév szinten navigál természetesen.
Volt olyan is, hogy a vége felé inkább másmerre vettem az irányt, aztán amikor már kb 10km-re voltam a céltól, csak ráböktem az opcióra, hogy navigáljon vissza a kezdőpontra, pikkpakk meg is volt a terve.
Kijelző amúgy tök jól olvasható, leginkább 50% fényerőn használtam, de napsütésben is olvasható volt. Érintésre is pazar, esőben sem hülyült meg, de amúgy van rajta 4db gomb, azokkal is jól lehet használni. Eleinte inkább gombokkal váltottam az oldalak között, aztán két nap után váltottam érintőre.
Szóval nekem nagyon bejött, örülök, hogy végül ezt vettem.
Aki wattmérővel tolja és érdekli az edzésmunka elemzése az vegyen Garmint, mert abban a K2 nem az igazi, de ez a része nekem nem volt fontos. -
ReFleXx
addikt
válasz Hasaggymeg #249207 üzenetére
turazni jartunk arra nemreg a Üröm széléről a Budakalászi út felöl, jöttek bringások is akik a Nagykevély barátai pihenőhelyig tekertek kb , onnantól viszont inkább tolós / cipelős, de elég sokan voltak fent. Úgy látom Május 5én pont addig a pihenohelyig tekertel te is ahol van az a kis szaletli.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Star Citizen
- Windows CE fórum
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs